View Full Version : cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen ?


veerlj
15 april 2009, 22:44
Ik las op een discussie een reactie van kitaro1 van ziggo dat ; "als je een cisco hebt met een software versie 1.0.2.5 "te controleren met menu instellingen info .Dat je dan moet bellen met cisco in belgie +32 56 445 444 voor het omruilen van de cisco .
En dat diverse mensen al gebeld hebben met cisco, en dat die van niets weten . Ik vindt ook dat ziggo dit probleem moet oplossen .Dus "ziggo" ,wat moeten wij met de cisco doen ?. Waar kunnen we hem heen brengen ?. Of hebben we gewoon meer dan 400 euro voor een niet werkend apparaat (gekocht bij ziggo ), betaald?.:no:

deddiekoel
16 april 2009, 07:47
Wat historie van dit probleem is in dit topic te vinden:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16638

veerlj
16 april 2009, 09:33
dit is niet een probleem voor alleen @home gebieden maar heel nederland en dat verdiend een nieuwe discussie .
trouwens je wordt van het kastje naar de muur gestuurd van ziggo naar cisco .De laatste weet van niets .

Kitaro1
16 april 2009, 09:56
Er komt een nieuwe instructie voor het omruilen van de Cisco met oude firmware. Zodra ik meer weet, dan zal ik het posten.

Mvanwyns
16 april 2009, 10:22
edit: Ziggo was iets sneller met de reactie, bericht gewist

ppiening
16 april 2009, 11:15
Ik heb ook vannochtend kontakt gehad met cisco.. Gesproken met een meneer Maxime (Excuus) . Probleem is dat de apparaten vanuit cisco ook met de 1.0.2.5 versie komen.. en dus ook geen updates kunnen ontvangen.

Mnr Maxime heeft mij beloofd te kijken wat er aan gedaan kan worden.
Wel gaf hij aan dat de eindgebruiker met ziggo te doen heeft. Ik heb hem gewezen op dit forum. Mogelijk dat hij ook kontakt heeft met ziggo.

Ben benieuwd wat de nieuwe intructies zijn.

deddiekoel
16 april 2009, 11:19
Ik blijf het raar vinden dat die updates opeens niet meer werken.
Er zijn genoeg gebruikers die eerder wel hebben kunnen updaten van 1.0.2.5 naar een nieuwere versie. Waarom kan dat nu dan opeens niet meer?

TheGrouch
16 april 2009, 12:00
Ik blijf het raar vinden dat die updates opeens niet meer werken.
Er zijn genoeg gebruikers die eerder wel hebben kunnen updaten van 1.0.2.5 naar een nieuwere versie. Waarom kan dat nu dan opeens niet meer?

Is dat zo.
Zij er mensen die hebben kunnen updaten van 1.0.2.5 naar 1.1.0.E/1.12.1.218 of konden zij updaten naar 1.0.4.1/1.12.1.138

Misschien kun je alleen naar 1.1.0.E/1.12.1.218 van 1.0.4.1/1.12.1.138 of 1.1.0.E/1.12.1.217 en niet van 1.0.2.5.

deddiekoel
16 april 2009, 12:36
Ik denk dat het zoiets zal zijn. Maar al was dat zo dan lijkt het me nog dat dit iets dat softwarematig moet zijn op te lossen.
Ik heb op dit forum mensen gehoord over firmware 1.0.2.5 en dat latere versies beter waren. Die mensen hebben dus een update gedaan...

TheGrouch
16 april 2009, 13:11
Ik heb op dit forum mensen gehoord over firmware 1.0.2.5 en dat latere versies beter waren. Die mensen hebben dus een update gedaan...

Klopt, als je de cisco kocht, dan stond er 1.0.2.5 (*) op en alleen binnen het casema gebied kon je updaten naar 1.0.4.1.
Daarom is het heel lang niet mogelijk/handig geweest om de cisco aan te schaffen als je buiten het casema gebied woonde.
Daar zijn verschillende draadjes over in dit forum

(*) nog steeds staat er als je hem koopt 1.0.2.5 op

TheGrouch
16 april 2009, 13:16
Ik denk dat het zoiets zal zijn. Maar al was dat zo dan lijkt het me nog dat dit iets dat softwarematig moet zijn op te lossen.

Hoe dan? Door een firmware update uit te brengen die de 1.0.2.5 wel moet accepteren en de 1.1.0.E niet.
Want die laatste wil je niet terug zetten.
Om die versies te vertellen hoe ze daar mee om moeten gaan, moet je een firmware update uitbrengen die ..... :shock:

deddiekoel
16 april 2009, 13:19
Hoe dan? Door een firmware update uit te brengen die de 1.0.2.5 wel moet accepteren en de 1.1.0.E niet.
Want die laatste wil je niet terug zetten.
Om die versies te vertellen hoe ze daar mee om moeten gaan, moet je een firmware update uitbrengen die ..... :shock:
Ik zal mezelf even quoten uit het andere topic:

Hoewel dit waarschijnlijk niet de beste plek is voor dit soort voorstellen wil ik toch mijn oplossing voor dit probleem hier kwijt.

In het verleden hebben de 1.0.2.5 firmware apparaten automatisch geŁpdate. Dit heeft volgens mij gewerkt tot 1.0.4.1.
Daarom leek mij de beste oplossing om op het @home netwerk simpelweg de oude firmwares te zetten (desnoods alleen in het weekend of zo). Om nu te voorkomen dat mensen met een nieuwere firmware een oude krijgen moet er wellicht een eerst een extra update komen waarin een automatische downgrade wordt uitgezet (het mooist is om dit in menu optie te regelen). Zodoende hebben die mensen er geen last meer van als in weekenden er een oudere versie op het netwerk staat. Als een downgrade bescherming niet kan dan moet dit wellicht een eenmalige actie zijn waar de paar mensen met een nieuwere FW even last van hebben. Maar dat zullen er vast niet zoveel zijn en die zouden dan ook de auto-update feature uit kunnen zetten.
Op deze manier hoeven er geen dozen heen en weer te worden gestuurd en krijgt iedereen snel een up to date verhaal.

Geen idee in hoeverre dit haalbaar maar volgens mij zou dit een goede oplossing zijn...

TheGrouch
16 april 2009, 13:25
Zo zou het idd kunnen. Als het maar niet in het @casema netwerk gedaan wordt :mrgreen:

deddiekoel
16 april 2009, 13:27
Ik snap ook niet waarom een update wel werkt in het Casema gebied en niet elders. Lijtk mij dat dit probleem sowieso aangepakt moet worden...

veerlj
16 april 2009, 19:31
ik zit in het oude multikabel gebied en hier is nog geen firmware update geweest omdat het hier nog niet werkt (bijna) .Dus kunnen ze hier wel opnieuw beginnen met de update's . En als alle cisco's met deze versie beginnen snap ik het probleem niet . En ook het verhaal van kitaro dat deze cisco's moeten opgestuurd naar cisco in belgie snap ik al helemaal niet .We wachten weer vol verwachting af .

deddiekoel
17 april 2009, 10:23
Ik heb gisteren nog met Ziggo gebeld en daar werd doodleuk beweerd dat het aan mijn aansluiting lag. Hij wilde ook niets anders horen.
Op zich zou het best kunnen maar dan wil ik wel graag weten hoe ik dat kan testen. Zijn er uberhaubt mensen in het @Home gebied die de update wel hebben?

Heb op (advies van helpdesk) even op www.sluitallesaan.nl (http://www.sluitallesaan.nl) gekeken en zag het volgende als inhoud van het installatiepakket staan:
Wat bevind zich in de doos:

Scart-kabel , HDMI kabel en COAX kabel
Handleiding
Afstandsbediening
Batterijen
Ziggo smartcard
Kabel Keur Splitter
Kabel Keur Huisversterker
Kabel Keur Antennekabel 1.5m
Kabel Keur antenne Aansluitdoos
4 Kabel Keur losse opduw F-connectoren
In hoeverre zijn de dikgedrukte items nodig en waarom zaten die niet in de Cisco doos die ik bij de MM kocht? Want ik begreep dat als ik mijn decoder direct op de het eenstekker kastje (TRAS1000/B) aansluit waar de kabel binnenkomt het gewoon allemaal moet werken.

jongetje
17 april 2009, 10:41
Als je nu al een eengatsdoos hebt dan zou het kunnen werken maar is geen 100% zekerheid. Als je teruggaat naar de MM zouden ze je het moeten geven omdat dit er gewoon bij hoort.

ppiening
17 april 2009, 12:03
de vetgedrukte items hebben een andere frequentie doorlaat gebied.
die wel nodig is voor de updates.

ik heb het wel volgens de "regels" aangesloten maar de 1.0.2.5 pakt de nieuwe update niet.

als je ook internet hebt van ziggo kun je eens proberen de antennekabel van internet naar je cisco te lijden. De splitter van het internetmoden en tv oet er tussen weg...

er staat ook een handleiding op het forum ergens hoe dat moet.

TheGrouch
17 april 2009, 12:46
er staat ook een handleiding op het forum ergens hoe dat moet.
Correctie, die handleiding staat niet op het forum, maar hier (http://www.bigcats.nl/ziggo) :thumb up:

deddiekoel
17 april 2009, 13:01
Thanks!

Ik heb de handleiding bekeken en ik moet goed aangesloten zijn. Groene kabel komt binnen op TRAS1000/B eengatsdoos.
Daarachter heb ik een Hirschmann kabel splitter met een poort die het retoursignaal aankan. Hierachter zit momenteel nog een tweegatsdoos die ik nog moet vervangen.

Als ik voor updates controleer dan sluit ik de Cisco decoder direct op de eengatsdoos aan en dus moet het gewoon werken.

Wel grappig om te zien dat Ziggo het niet meer zo nauw neemt dat het AOP perse door Ziggo aangelegd moet worden.

ppiening
17 april 2009, 13:09
Jouw aansluiting is dus direct en zou zeker moeten werken. Je hebt dus ook "last" van de 1.0.2.5 versie.

Ziggo komt met andere instructies ff wachten dus.

veerlj
18 april 2009, 12:28
het is zeker een aardig probleem .te moeilijk .hebben we straks toch de cisco belgen nodig om het op te lossen .:)nooit meer belgen moppen.

roncpjovertoom
18 april 2009, 13:45
het is zeker een aardig probleem .te moeilijk .hebben we straks toch de cisco belgen nodig om het op te lossen .:)nooit meer belgen moppen.

Ja het is een probleem die bij Ziggo zit en niet in onze Cisco ontvangers.

Ik weet aardig wat van Computers af en netwerken zo als routers.

Een router kan je zelfs ook zonder problemen down en upgarden van firmware en de computer aangezien de Cisco ook een zord computer is vind ik, dat er een aparte firmware update uit moeten brennen die huidige firmware van 1.0.2.5 kunnnen update naar de nieuwste firmware .

Met mij is er ook een mederwerker van Ziggo het ook met mij eens, die ik op tweede paasdag aan de telefoon heb gehad (omdat ik wilde weten hoe het nou zit met die omruil aktie)

Fiander
20 april 2009, 14:23
Ik vind net dit lijstje voor het multikabel gebied.
7 372,00 514,00 372,00 514,00
64/6,875 64/6,875 64/6,875 64/6,875
---------------------------------------------------------------------------------------------
Zenderoverzicht 1 12 12 12 12
Humax PVR loader 128 7002 - 0 0 -
Samsung PVR loader 128 7003 - 0 0 -
Siemens PVR loader 128 7004 - 0 0 -
Nokia loader 128 7005 - 0 0 -
Samsung loader 128 7006 - 0 0 -
Philips loader 128 7007 - 0 0 -
Samsung HD loader 128 7008 - 0 0 -
Panasonic loader 128 7009 - 0 0 -
Samsung 2nd Gen loader 128 7010 - 0 0 -
Humax SD 128 7011 - 0 0 -
Digi1 loader 128 7012 - - 0 -
SA Vod loader 128 7013 - 0
Samsung Loader 2 128 7014 - 0 -
VODIguide 128 7015 - 0
JVC LCD loader 128 7016 - - 0 -
HumaxPvrHD 128 7017 - 0
Samsung HD G2 128 7018 - 0
Humax IRHD 5000C 128 7019 - - - -
Motors TV 1 7020 413 413 413
Nick/Comedy Central 1 7021 19 19 19
WDR 1 7022 604 604 604
Garuda TV 1 7023 670 670 670
Holland Doc 24 1 7024 206 206 206
Arrow Classic Rock 2 7050 813 813 813
BNR Nieuws Radio 2 7051 812 812 812
Classic FM 2 7052 817 817 817
Funx 2 7053 819 819 819
Slam! FM 2 7054 815 815 815
Q-Music 2 7055 808 808 808
Radio 1 2 7056 800 800 800
Radio 2 2 7057 801 801 801
Radio 3 2 7058 802 802 802
Radio 4 2 7059 803 803 803
Radio France Inter. 2 7060 860 860 860
================================================== ===========================================



zet daar eens de cisco firmware bij.... probleem opgelost ?

deddiekoel
20 april 2009, 14:41
Waar komt deze lijst vandaan?

Kitaro1
20 april 2009, 14:47
Dit is de nieuwe instructie voor het omruilen van een Cisco met firmware eindigend op 2.5:
Cisco besteld via Ziggo: omruilprocedure via Ziggo.
Cisco gekocht bij dealer: omruilen bij dealer.

veerlj
20 april 2009, 14:53
Kan beter uit leggen wat daar staat en wat het is . Ik ben maar een eenvoudige stoker ,of tewel scheepswerktuigkundige. Dan snappen ze het bij ziggo misschien ook. want we wachten nog steeds op antwoord van kitaro wat we met de cisco moeten doen . geduld is een schone zaak ,maar bij mij is het op .

Kitaro1
20 april 2009, 14:57
Kan beter uit leggen wat daar staat en wat het is . Ik ben maar een eenvoudige stoker ,of tewel scheepswerktuigkundige. Dan snappen ze het bij ziggo misschien ook. want we wachten nog steeds op antwoord van kitaro wat we met de cisco moeten doen . geduld is een schone zaak ,maar bij mij is het op .

Het antwoord betreffende wat te doen met de Cisco heb ik zojuist geplaatst.

veerlj
20 april 2009, 14:57
zat ik net te typen krijgen we antwoord ,nou ziggo maar bellen .kijken of die het al weten .

Fiander
20 april 2009, 14:57
Dit is de nieuwe instructie voor het omruilen van een Cisco met firmware eindigend op 2.5:
Cisco besteld via Ziggo: omruilprocedure via Ziggo.
Cisco gekocht bij dealer: omruilen bij dealer.

Mooi, en wat is de ziggo omruilprocedure ?

ik geef mijn adres, er word een nieuwe ( met correcte firmware ) naar me toe gestuurt, en ik stuur de oude in de zelfde doos retour ?

TheGrouch
20 april 2009, 14:57
Kan beter uit leggen wat daar staat en wat het is . Ik ben maar een eenvoudige stoker ,of tewel scheepswerktuigkundige. Dan snappen ze het bij ziggo misschien ook. want we wachten nog steeds op antwoord van kitaro wat we met de cisco moeten doen . geduld is een schone zaak ,maar bij mij is het op .

2 dingen: jij blinkt nu ook niet uit in duidelijkheid en kitaro1 heeft vlak voor jou een reaktie neergezet

deddiekoel
20 april 2009, 14:58
Ik ga zo even bij mijn dealer (Media Markt Rijswijk) even langs lopen. Ben benieuwd wat ze zeggen. Als ze idd een geupgradede versie hebben ruil ik morgen mijn decoder om!

Kitaro1
20 april 2009, 15:00
De omruilprocedure via Ziggo is als volgt: je belt met 0900-1884 en de omruilprocedure wordt in gang gezet. Je krijgt dan een retoursticker thuis gestuurd waarmee je de Cisco opstuurt en wij sturen een nieuwe Cisco. Je kunt ook een pb naar mij sturen met naw gegevens en serienummer van de Cisco. In dat geval zet ik de omruilprocedure in gang.

Fiander
20 april 2009, 15:07
Je krijgt dan een retoursticker thuis gestuurd waarmee je de Cisco opstuurt en wij sturen een nieuwe Cisco.

Gebeuren deze laatste twee dingen simultaan, of kan ik een week geen digitale tv kijken ?

Kitaro1
20 april 2009, 15:28
Gebeuren deze laatste twee dingen simultaan, of kan ik een week geen digitale tv kijken ?

Dit gebeurt niet simultaan. Je zit dus tijdelijk zonder Cisco.

RoelVB
20 april 2009, 19:58
Wat gebeurd er met de data op die op de harddisk staat.

Wordt de harddisk overgeschroeft?

veerlj
20 april 2009, 20:40
Ik heb net mijn naw en serie nummer van mijn cisco naar kitaro gestuurd ,ben benieuwd . Dat serie nummer heb ik uit het menu -:applause:info gehaald ,hoop dat dat goed is .
Ben in ieder geval blij dat het interactieve gedeelte nog niet werkt in Den Helder ,scheelt weer abo geld .

Tja ,Den Helder ligt aan het einde van de bewoonde wereld dus wij zijn het laatst aan de beurd.:applause:

deddiekoel
21 april 2009, 11:36
@Kitaro:
Ik heb vorige week een medewerker van de helpdesk gesproken en die vertelde me dat ik voor interactieve TV de update helemaal niet nodig heb. Terwijl ik dacht dat dit juist wel moest en dat de update juist bepaalde dingen mogelijk maakte.
Kun jij dit ophelderen? Hebben we voor iTV de update nu wel of niet nodig...

Kitaro1
21 april 2009, 11:41
@Kitaro:
Ik heb vorige week een medewerker van de helpdesk gesproken en die vertelde me dat ik voor interactieve TV de update helemaal niet nodig heb. Terwijl ik dacht dat dit juist wel moest en dat de update juist bepaalde dingen mogelijk maakte.
Kun jij dit ophelderen? Hebben we voor iTV de update nu wel of niet nodig...

Uiteraard heb je voor iTV de update nodig.

TheGrouch
21 april 2009, 11:51
Ik heb vorige week een medewerker van de helpdesk gesproken en die vertelde me dat ik voor interactieve TV de update helemaal niet nodig heb.

Uiteraard heb je voor iTV de update nodig.

@deddiekoel, Kitaro1 is ook een helpdeskmedewerker en hij zegt wat anders.
Welke helpdeskmedewerker ga je nu geloven. :oyeah:
(ik zou voor Kitaro1 gaan)

deddiekoel
21 april 2009, 12:00
@deddiekoel, Kitaro1 is ook een helpdeskmedewerker en hij zegt wat anders.
Welke helpdeskmedewerker ga je nu geloven. :oyeah:
(ik zou voor Kitaro1 gaan)
Uiteraard geloof ik Kitaro. Hij kent en onderkent het probleem tenminste. Vind het alleen erg jammer dat dit probleem blijkbaar niet algemeen bekend is.

Kitaro1
22 april 2009, 12:31
Na overleg met Cisco is nu het volgende afgesproken:
Als je een Cisco hebt met oude firmware en je hebt deze gekocht bij een dealer, dan kun je bellen met Cisco BelgiŽ (telefoonnummer +32 56 445 118 of +32 56 445 444) voor de omruilprocedure.

deddiekoel
22 april 2009, 12:37
Ben nu aan het bellen met Cisco. Het 118 nummer is een antwoordapparaat waar jeje gegevens kunt achterlaten. Dit nummer gaat expliciet over dit probleem! Cisco neemt dan contact met je op!
Het andere nummer is volgens mij een meer algemeen nummer (tenminste dat was het eerst wel).
Ben benieuwd wanneer ze contact met me opnemen!

roncpjovertoom
22 april 2009, 15:32
Na overleg met Cisco is nu het volgende afgesproken:
Als je een Cisco hebt met oude firmware en je hebt deze gekocht bij een dealer, dan kun je bellen met Cisco BelgiŽ (telefoonnummer +32 56 445 118 of +32 56 445 444) voor de omruilprocedure.

Ik heb het nummer gebeld en contact gehad met aardige mevrouw in BelgiŽ.
Maar daar wordt de Cisco niet meer onder steunt omdat die afdeling verhuist is naar nederland.

Ze gaf mij het volgende telefoon nummer 0800-0200791

Mvanwyns
22 april 2009, 16:04
Na overleg met Cisco is nu het volgende afgesproken:
Als je een Cisco hebt met oude firmware en je hebt deze gekocht bij een dealer, dan kun je bellen met Cisco BelgiŽ (telefoonnummer +32 56 445 118 of +32 56 445 444) voor de omruilprocedure.

Even wat duidelijkheid scheppen ivm bovenstaand bericht.

Gelieve +32 56 445 444 niet te gebruiken, met dit nummer kom je aan de receptie van Cisco BelgiŽ, de personen die de telefoon beantwoorden zijn niet op de hoogte van deze situatie.

Het andere nummer +32 56 445 118 is wel correct.

Let wel:
Dit nummer dient enkel voor een omruiling van een hardware probleem.

Het probleem van de firmware upgrade zal hiermee niet opgelost worden want het nieuwe toestel heeft dezelfde firmware.

Ziggo zal zeer binnenkort een omruilactie opzetten met een toestel die wel over de nieuwe firmware beschikt, dus in eerste instantie zou ik aanraden om Ziggo hierover te contacteren.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Cisco BelgiŽ medewerker.

veerlj
22 april 2009, 16:15
wat een puinhoop weer niet .weet iemand van ziggo nog wat er loos is ?. Ben blij dat ik mijn cisco bij ziggo vandaan heb . Geloof ik ?!?. Het is nu aan hun .

TheGrouch
22 april 2009, 17:14
Dit is de nieuwe instructie voor het omruilen van een Cisco met firmware eindigend op 2.5:
Cisco besteld via Ziggo: omruilprocedure via Ziggo.
Cisco gekocht bij dealer: omruilen bij dealer.

De omruilprocedure via Ziggo is als volgt: je belt met 0900-1884 en de omruilprocedure wordt in gang gezet. Je krijgt dan een retoursticker thuis gestuurd waarmee je de Cisco opstuurt en wij sturen een nieuwe Cisco. Je kunt ook een pb naar mij sturen met naw gegevens en serienummer van de Cisco. In dat geval zet ik de omruilprocedure in gang.

Na overleg met Cisco is nu het volgende afgesproken:
Als je een Cisco hebt met oude firmware en je hebt deze gekocht bij een dealer, dan kun je bellen met Cisco

Even wat duidelijkheid scheppen ivm bovenstaand bericht.

Ziggo zal zeer binnenkort een omruilactie opzetten met een toestel die wel over de nieuwe firmware beschikt, dus in eerste instantie zou ik aanraden om Ziggo hierover te contacteren.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Cisco BelgiŽ medewerker.


De omruilaktie voor een cisco gekocht bij ziggo (de blauwe stroom) gaat wel goed denk ik
De omruilaktie voor een cisco gekocht bij een dealer (de rode stroom) is dankzij de belgische aanvulling een heel stuk onduidelijker geworden. Het roept bij mij een kastje-muur gevoel op :?

deddiekoel
22 april 2009, 17:26
De omruilaktie voor een cisco gekocht bij ziggo (de blauwe stroom) gaat wel goed denk ik
De omruilaktie voor een cisco gekocht bij een dealer (de rode stroom) is dankzij de belgische aanvulling een heel stuk onduidelijker geworden. Het roept bij mij een kastje-muur gevoel op :?
Omruilactie voor gekocht bij Ziggo is duidelijk, dat gaat via Ziggo lopen.
Voor kopers van een Cisco bij een dealer is er een stuk meer onduidelijkheid en daar is Cisco nu bij betrokken (zal bij andere stroom ook wel zo zijn maar daar schermt Ziggo het af).
Er zit in elk geval wel schot in de zaak. Dit zal niet 123 opgezet zijn maar ik heb er iig meer vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Mvanwyns
22 april 2009, 17:29
Het roept bij mij een kastje-muur gevoel op :?

Mja dit begrijp ik.

Ik kan natuurlijk niet voor Ziggo spreken.

Maar ik wil er enkel op wijzen dat Cisco BelgiŽ momenteel enkel hardware problemen kan oplossen dmv een omruiling van een toestel met FW 1.0.2.5.

Cisco gekocht bij dealer: omruilen bij dealer blijft dus hetzelfde.

veerlj
22 april 2009, 17:39
Ik denk dat kitaro der helegaar gek van wordt en gauw naar huis is gevlucht .En zijn notebook heeft hij onder een kussen verstopt .
Het ene moment moeten we bij ziggo zijn ,dan bij cisco ,dan weer bij ziggo en op de doos van de cisco staat " made in mexico" . Dat is ver weg . Viva megico ".:applause:

deddiekoel
22 april 2009, 17:41
Ik denk dat kitaro der helegaar gek van wordt en gauw naar huis is gevlucht .En zijn notebook heeft hij onder een kussen verstopt .
Het ene moment moeten we bij ziggo zijn ,dan bij cisco ,dan weer bij ziggo en op de doos van de cisco staat " made in mexico" . Dat is ver weg . Viva megico ".:applause:
Dat is ook deels onze schuld. Wij willen perse zsm weten wat we kunnen verwachten en Kitaro is steeds zo vriendelijk om de laatste stand door te geven. Blijkbaar is die alleen niet steeds definitief.
Ik vind het wel prettig, heb liever dit dan x weken wachten en dan pas iets te horen!

roncpjovertoom
22 april 2009, 17:43
wat een puinhoop weer niet .weet iemand van ziggo nog wat er loos is ?. Ben blij dat ik mijn cisco bij ziggo vandaan heb . Geloof ik ?!?. Het is nu aan hun .

Klopt niemand weet er van, ik heb ook al 3 keer contact gehad met Ziggo daar wisten ze ook niets van omruil aktie (dat het in het prille beging speelde) wiste ze me wel te vertellen en dat het nu niet meer aan de orde is.

En vandaag naar Cisco zelf gebeld en daar was het ook niet bekend.

Even een updatje:

Heb ook gebeld naar nummer 0800-0200791 en toen ik vertelde over de Cisco Interactieve ontvanger werd de hoorn er op gegooid.

Dus ik blijf bij mijn mening Cisco omruil aktie onzin.

veerlj
22 april 2009, 18:14
Begrijp me niet verkeerd ,ik ben blij dat we met kitaro iemand hebben waar we mee kunnen mailen . Deze meneer zit nu eenmaal bij ziggo en daar kan de beste man ook niets aan doen .
We waarderen zijn inzet en hopen dat hij ons allen verder kan helpen .

Dus toch nog een pluim voor meneer kitaro ,of mevrouw kitaro ?.:applause:

veerlj
23 april 2009, 21:17
Vandaag maar weer eens aan de lijn gehangen met de ziggo klantenservice en er is niets bekend van een omruil actie . De ziggo dame heeft het uitvoerig uitgezocht want ik moest diverse keren ff wachten .

Raar maar waar ,heeft iemand wel een positieve reactie gehad ?.:no:

Fietsbel
24 april 2009, 00:03
Ik vind maar vaag verhaal, ook eens wezen rondvragen en hier zijn geen duidelijke afspraken over bekend. Het moet bij mijn weten ook gewoon technisch mogelijk zijn voor mensen in andere gebieden om die firmware update te kunnen doen.

Het is te belachelijk voor woorden als men voor een firmware update de gehele ontvanger moet omruilen.

Decibert
24 april 2009, 00:15
Het klopt wel, vandaag bellen levert op dat er pas sinds vandaag een instructie rond is gestuurd naar alle afdelingen, of iets dergelijks, van hoe en waarom de omruilactie in zijn werk gaat. Moet alleen wel bij 0900-1884, optie 3 en daarna 4.

Saywhat
24 april 2009, 10:08
Het klopt wel, vandaag bellen levert op dat er pas sinds vandaag een instructie rond is gestuurd naar alle afdelingen, of iets dergelijks, van hoe en waarom de omruilactie in zijn werk gaat


Deze info is sowieso al bijna een week beschikbaar op het intranet, maar een en ander valt of staat wel met de juiste keuzes maken in het keuzemenu als men belt...

veerlj
24 april 2009, 20:28
heb gister de klantenservice gebeld en er was niets bekend over een omruil actie .Vandaag gebeld en er was al 4 dagen geleden een retour sticker bestelling aan gemaakt zei de klantenservice . Echter nog niets binnen . Heeft iemand al een retour sticker en de cisco opgestuurd ???

Fiander
25 april 2009, 12:08
je denkt toch niet dat ik me er nu al aan ga wagen om ook maar iets op te sturen, terwijl er zoveel onduidelijkheid is ?

er is niet duidelijk hoelang de hele actie gaat duren, mischien ben ik de cisco wel twee weken kwijd, en kan er dus ondertussen geen tv gekeken worden terwijl er wel voor betaalt word.

mischien komt er een lelijke door een roker gebruikte cisco retour ? ( geel en vol met teer, met soon rokers lucht )
de mijne is nog als nieuw en zit zeker niet vol met teer.

zijn er uberhaubt al mensen die iets retour gehad hebben ?

Decibert
25 april 2009, 12:52
kan er dus ondertussen geen tv gekeken worden terwijl er wel voor betaalt word.

Ehm nee, analoog beeld loopt altijd door. Als je bedoelt dat je ook een abonnement hebt genomen op ITV, dan betaal je inderdaad wel voor iets waar je geen gebruik van kunt maken.

zijn er uberhaubt al mensen die iets retour gehad hebben ?

Lijkt me sterk, zijn ze pas een paar dagen mee bezig.

Fiander
25 april 2009, 13:38
Ehm nee, analoog beeld loopt altijd door. Als je bedoelt dat je ook een abonnement hebt genomen op ITV, dan betaal je inderdaad wel voor iets waar je geen gebruik van kunt maken.

en word film1 analoog doorgegeven ?
disovery science ?
enz enz enz

tv met reclame is geen tv, ik heb ook helemaal geen interesse in
ned 1,2,3 rtl 4,5,6,7,8 veronica en wat dan ook.
het liefst zou ik daar ook helemaal niet meer voor betalen, maar die keuze heb ik helaas niet.

Decibert
25 april 2009, 13:53
Geldt voor extra zenderpakketten inderdaad ook, die had je echter niet vermeld. Maar dan kan je schriftelijk restitutie aanvragen.

het liefst zou ik daar ook helemaal niet meer voor betalen, maar die keuze heb ik helaas niet.

Je betaalt ook maar een paar dubbeltjes voor de uitzendrechten van de standaardzenders. De rest is voor het onderhoud van de kabel, klantenservice etc.

veerlj
25 april 2009, 14:21
liever een volgerookte die werkt dan deze . En als je in den helder woont waait ie wel schoon .Je hoeft er bijna niet aan te zitten .Daar hebben ze afstandsbediening voor uitgevonden . Maar als het omruilen van de cisco net zo lang duurt als het ontvangen van die retour sticker ,dan duurt het wel een maand .Wanneer ging de kabel ook weer open voor de concurent ?!.Dan kunnen we beter wachten op upc.

ppiening
26 april 2009, 09:03
ik had de retoursticker in 4 dagen.....

veerlj
26 april 2009, 11:36
in 4 dagen ,nou dan zal die van mij ook wel snel komen ,hoop ik . moet hij naar een antwoordnummer ? .En moet je hem nog verzekeren als je hem verstuurd ? . Het is wel een apparaat van 400 eurie .

ppiening
26 april 2009, 21:10
het is een antwoord nummer. Verzekeren hoeft dan denk ik niet...
vraag me wel af welke acc. je er weer bij moet doen. Ik neem aan alleen de ontvanger.

veerlj
27 april 2009, 21:48
Ik had nog mijn schoen gezet en liedjes gezongen bij de schoorsteen ,maar neen nog geen retoursticker vandaag . En het is al meer dan een week geleden dat ik mijn gegevens naar kitaro1 heb gestuurd . Zeker stout geweest :oyeah:. Morgen de klantenservice maar weer eens bellen .:no: Of kan kitaro mij helpen...svp....aub...please...

Al iemand die hem retour gestuurd heeft ? .

Trouwens hoef ik nog geen haast te hebben aangezien de interactieve tv hier in den helder nog niet werkt . En als ik op internet op de ziggo site kijk
op de bestel pagina ,krijg ik na het invullen van mijn postcode nog steeds dat het product nog niet beschikbaar is .

Maar aangezien de cisco steeds de neiging heeft om in slaap te vallen:sleep: ,hij geeft dan een melding . Dan moet je hem even overschakelen en dan schrikt de cisco weer wakker .....handig....

ff geduld.....veel geduld.......:sleep:

Fietsbel
28 april 2009, 01:29
@veerlj

Die sticker is al ergens vorige week voor je aangevraagd, dus het is helaas een kwestie van afwachten. Zal ongetwijfeld binnenkort in je brievenbus vallen.

veerlj
28 april 2009, 04:05
Mijn dank is groot .:applause:

veerlj
28 april 2009, 04:10
retour sticker bedoel ik . Valt niet mee op een samsung omnia.:frons:

ppiening
28 april 2009, 10:52
heb de decoder op de post gedaan...

dus dag 1 van de 5..

laten we eens zien.

TheGrouch
28 april 2009, 12:29
het is een antwoord nummer. Verzekeren hoeft dan denk ik niet...
vraag me wel af welke accessoires je er weer bij moet doen. Ik neem aan alleen de ontvanger.

heb de decoder op de post gedaan...

En het antwoord op je eigen vraag is?

Infje
28 april 2009, 14:51
Zowel de decoder als de afstandsbediening moeten worden meegestuurd. De smartcard dus niet.

ppiening
28 april 2009, 16:00
ow ik heb begrepen dat alleen de decoder verstuurd moest worden.

veerlj
29 april 2009, 12:48
Na een week nog geen retour sticker ,maar infje kon mij helpen aan het RMA nummer ,antwoord nummer etc :applause:.En ik mocht hem daar naar toe sturen .Was een antwoord nummer dus dat scheelde weer en ik heb het verzend bewijs van het pakje gekregen

Dus het geval zit is zijn doos met afstandsbediening ,papier met mijn gegevens ,probleem ,rma ,klantnummer en verdere gegevens .

Nu is het in handen van de TNT en ziggo .....hopend op het beste .

Als het net zo goed gaat als de rest van de interactieve tv in den helder ,het versturen van een retour sticker ,de geweldige cisco.....ga ik alvast een schietgebedje doen..........heb vertrouwen .:giveup:

Fiander
29 april 2009, 19:47
Ik wacht met versturen tot over twee weken.
nu met koninginnedag en 5 mei er tussen heb ik er weining vertrouwen in.

jongetje
30 april 2009, 13:31
Ik wacht met versturen tot over twee weken.
nu met koninginnedag en 5 mei er tussen heb ik er weining vertrouwen in.
5 mei is gewoon een werkdag voor nederland (met enige uitzonderingen). In 2010 is het officiŽle vrije dag.

Decibert
30 april 2009, 13:38
5 mei is gewoon een werkdag voor nederland (met enige uitzonderingen). In 2010 is het officiŽle vrije dag.

Er worden ook gewoon monteursafspraken gemaakt die dag ;).

veerlj
1 mei 2009, 19:53
Volgens tntpost.nl staat mijn cisco ergens in waddinxveen in de postbus van casema technische dienst .Beginnen nu te tellen .Het duurde dus iets meer dan een dag om daar te komen .Als ze de nieuwe cisco maandag op de post doen heb ik hem dinsdag.....ik geloof in sprookjes ,vandaar!?!.:applause:

ppiening
1 mei 2009, 19:59
Volgens tntpost.nl staat mijn cisco ergens in waddinxveen in de postbus van casema technische dienst .Beginnen nu te tellen .Het duurde dus iets meer dan een dag om daar te komen .Als ze de nieuwe cisco maandag op de post doen heb ik hem dinsdag.....ik geloof in sprookjes ,vandaar!?!.:applause:

De ontvanger van mij zit al 2 dagen in de aflever route...?

Zending gesorteerd in sorteercentrum 29-04-2009Zwolle , intern transport pakketten
Voorgemeld en gescand op rit 29-04-2009Gouda , pakkettendistributie
zending zit in afleverroute 29-04-2009Gouda , pakkettendistributie

veerlj
1 mei 2009, 21:04
Wedstrijdje ??? ,verliezer laat de hond uit ! .:pompom:

deddiekoel
4 mei 2009, 17:48
Een vriend van me had de Cisco paar weken terug besteld en heeft hem inmiddels binnen (nieuw dus geen omruil).
Ben voor de zekerheid toch maar even langs gegaan om te checken of het aan mijn verbinding kon liggen. Maar (gelukkig?) deed mijn Cisco daar ook niets. Hoop dat Cisco snel ook begint met omruilen!

veerlj
5 mei 2009, 19:48
Heeft cisco zelf dan nog geen omruilactie ?, wat raar .

Mijn cisco is dus nu bij ziggo en als het bij sommige mensen bij bestellen zo'n 2 weken duurde ben ik benieuwd of ze mensen die ze dus een verkeerde cisco met verkeerde software in de maag gesplits hadden ,sneller helpen .

Ik zit nu op een kleine week nadat ik hem opgestuurd heb .Keep joe op de heugte .:applause:

Niet dat je in den helder er iets aan hebt want als je bij bestellen van interactieve tv kijkt op de site staat er nog steeds : niet beschikbaar !.:giveup:

Mvanwyns
6 mei 2009, 09:18
De omruilactie van Cisco BelgiŽ komt op gang.

Maar omdat de nieuwe firmware units nog niet zijn binnengekomen heb ik deze actie bewust nog niet opgestart, zodat u het toestel niet te lang hoeft te missen.

Van zodra ik 100% zeker weet wanneer ik deze ontvang zal ik hier op het forum de procedure tot omruiling via Cisco noteren.

Groeten

Cisco BelgiŽ medewerker

veerlj
7 mei 2009, 23:13
Gossie ,zit ik net op de bestel pagina bij bestellen van interactieve tv . Er staat niet meer bij dat het in den helder nog niet beschikbaar is . Het zou toch niet zo zijn dat het eindelijk werkt en beschikbaar is in den helder ?!?!.:pompom:

Heb ik weer ,mijn cisco is ergens bij ziggo .Al meer dan een week weg per postduif :schater:. Ben benieuwd waneer ik hem terug krijg . Of een andere die wel werkt natuurlijk ,met de goede software .

Wacht met bestellen van interactieve tv totdat ik hem weer terug heb ,je weet maar nooit .

Je kon trouwens ook op die site invullen of je op de hoogte gehouden wou worden ,nog niets gehoord . Dus nog niets officiels .

onno72
7 mei 2009, 23:19
Het zou toch niet zo zijn dat het eindelijk werkt en beschikbaar is in den helder ?!?!.:pompom:



Niet te vroeg juichen. Dat het beschikbaar is betekent niet dat het werkt..... Of dat het werkt, betekent niet dat het blijft werken....

Zit na paar maanden met functionerende ITV nu al een paar weken tegen een niet functionerende ITV aan te kijken... Krijg nu een spontane reset waarna het modem opnieuw geprovisined moet worden????

veerlj
12 mei 2009, 14:51
heeft ppiening of iemand anders zijn cisco al retour van ziggo ? .Mijn cisco is eind van de week 2 weken bij ziggo . Wordt tijd dat hij terug komt .Nu betaal ik mijn hd abo voor niets.

Fiander
12 mei 2009, 15:53
Tja, ipv service ( eerst nieuwe opsturen naar betalende klanten, en dan de oude retour ) leveren, moest het op de ziggo manier.

Van de week maar eens gebeld met de helpdesk, en het meisje daar vond twee weken zonder decoder niet vreemd, ze vond het ook niet vreemd dat je zelf achter compensatie aanmoet en dergelijk.
Ze wist me wel te vertellen dat ze het wat druk hebben met deze actie, en dat ze momenteel de twee weken niet eens redden.

Ik wacht nog wel even met opsturen totdat het wat beter geregeld is, en Firmware 1.1.0.E beschikbaar is ( volgende week donderdag )

ppiening
12 mei 2009, 22:18
ik heb de onvanger verstuurd maar de tnt is hem kwijt.........

duss

word denk ik de hond van veer uitlaten...

veerlj
12 mei 2009, 22:37
De hond heeft zijn riem al om .Maar wie is hem kwijt ,ziggo of tnt .Als het de post is en je hebt het bonnetje is het hun probleem .Krijg je een nieuwe cisco van tnt ,en dan maar hopen dat de juiste software er op staat !.:pompom:

exroosje
13 mei 2009, 15:10
Heb je de vervoersvoorwaarden van TNT wel eens gelezen?

Zonder de aanvullende dienst "verzekerd vervoer met bepaalde waarde" bestaat compensatie bij zoekraken hooguit uit prijs per kilo (dacht 3 euro of zo)

veerlj
13 mei 2009, 15:43
zoveel per kg ,wouw meer dan die ouwe niet goed werkende cisco waard was....winst met dank aan ziggo .

veerlj
14 mei 2009, 17:26
Is mijn cisco al bijna 2 weken bij ziggo ,op aanraden van Infje die mij het retour adres en rma nummer heeft gegeven . Krijg ik na 3-4 weken na mijn eerste aanvraag van een retour sticker een envellope van ziggo . En ja een brief met retour sticker . Met in de brief ; "enkele dagen geleden heeft u telefonisch contact gehad met ziggo over een defect product ".....etc etc . :no:

Nou is er al iemand zijn cisco kwijt met dank aan ?.... tnt/ziggo ,zou ik de tweede zijn . Of zou er toch iemand bij ziggo zijn die iets weet van het software probleem 1.0.2.5 . Dus geen defect prduct ,alleen met de verkeerde software ?!?. Ben benieuwd ,gaat in ieder geval erg fijn .

Ga gelukkig een paar weken varen en aan boord hebben we een schotel ,mazzel .:applause:

Bassie
15 mei 2009, 09:07
Gisteren, 3 weken na aanvragen omruil-info bij Kitaro via PB, eindelijk een brief gehad van Ziggo.
Inderdaad ook een standaard brief RMA/defect product.
Wel gewoon met deze sticker opgestuurd. Hopen dat het goed gaat...

ppiening
15 mei 2009, 09:41
He's back :applause:

En van goede bron vernomen dat een nieuwe of gerepareerde cisco besteld is.

Dus...

ITV-Tester
15 mei 2009, 12:16
Ik hoop maar dat ik er meteen eentje ontvang met de juiste software.:roll:
De mijne was defect en heb ik 27 februari opgestuurd.
Na heel veel heen en weer bellen, mailen, faxen, postduiven sturen etc. is er vandaag een nieuwe bezorgd.

11 weken wachten op een nieuwe!!!!! :evil: :censored:

Daaaaag, interactieve tv test :cry:

ppiening
15 mei 2009, 13:02
Veer... je moet zelf de hond uitlaten ik heb hem trug.

veerlj
16 mei 2009, 10:17
Poeh laat je eigen hond uit ppiening ,want de mijne is ook terug.....Denk ik . In geval een briefje in de bus dat er een pakje is van ziggo, maar we waren natuurlijk niet thuus . :applause:. Dus eigenlijk waren wij eerder .Maar ok, ik laat de hond uit . Wordt wel een zeehond want ik ben zeeman en nu dat ding eindelijk binnen is (geloof ik ) zit ik met mijn platte b . op zee . Wel met comp en mail......via de schotel .:frons: werkt (bijna) altijd .

veerlj
19 mei 2009, 10:47
Heb van mijn vrouw een mail ontvangen dat de decoder binnen is . En als het goed is het deze keer een cisco met de juiste soft/firmware . Heb het nog niet kunnen controleren aangezien ik zeeman ben en nu met mijn platte bek vanaf zee van uit de controle kamer van een schip deze reactie zit te typen.:oyeah: Tevens wil ik echter kitaro en infje bedanken voor hun hulp met het omruilen . Dat terwijl ik toch wel commentaar mag hebben op de rest van de ziggo klantenservice ,want die stuurde je van het bekende kastje naar de muur . En ze wisten meestal van niets . Een dame wist me te vertellen dat ik geen cisco had terwijl de cisco toch echt voor mij stond .:no:

Maar voor dit geval " end good ...all good .:pompom:

Dus , voor wie een cisco heeft met de soft/firmware 1.0.2.5 en niet goed door de klantenservice wordt geholpen , stuur een persoonlijk bericht naar kitaro of infje . Dan wordt je in ieder geval kundig geholpen . De omruil actie wordt dan opgestart en word een retoursticker opgestuurd . Dit kan enige weken duren ,bij mij 3 . Maar dan heb je hem daarna binnen 2 weken weer terug . Met dank aan de goede zorgen van kitaro en infje en het vod team .:applause:

larsp
19 mei 2009, 19:36
Boxen met firmware 1.0.2.5 kunnen wel degelijk geupdate worden via een geforceerde modus ( tijdens booten 2x op menu knop drukken) dan kan de firmware gewoon naar versie 1.1.0.E geupdate worden.

ppiening
19 mei 2009, 22:16
waar komt die info zo opeens vandaan...?

zelfs cisco medewerkes gaven die tip niet

veerlj
19 mei 2009, 22:19
ff kijken ,2 maal op menu drukken tijdens resetten/opstarten .Dus je wil zeggen dat cisco die deze gevallen maakt er niets van weet ?!?!. Zie ook reactie van 6 mei van een cisco medewerker, dat ze nog niet aan de omruilactie beginnen omdat ze nog wachten op nieuwe firmware units . En ziggo, die een dure omruilactie begint terwijl jij beweert dat het via jouw manier zo is op te lossen .:censored:. Zou wel en stunt zijn . Kitaro of infje ,weten jullie hier iets van ?:schater:

Kitaro1
20 mei 2009, 09:07
Heb ik sinds kort vernomen. Schijnt een tijdrovende procedure te zijn. Ik zal pogen om de juiste handelingen boven water te krijgen.

deddiekoel
20 mei 2009, 09:16
Boxen met firmware 1.0.2.5 kunnen wel degelijk geupdate worden via een geforceerde modus ( tijdens booten 2x op menu knop drukken) dan kan de firmware gewoon naar versie 1.1.0.E geupdate worden.
Of ik doe iets verkeerd of dit klopt niet, maar ik heb het gisteren geprobeerd zonder succes.
Heb unit standby gezet en vanuit daar aan -> Geen effect.
Heb stroom er af gehaald en tijdens verschillende stadia geprobeerd -> Geen effect.
Ik hoop stiekem wel dat dit gaat werken maar dan moet de instructie iets duidelijker zijn vrees ik.

Fiander
20 mei 2009, 10:36
Heb ik sinds kort vernomen. Schijnt een tijdrovende procedure te zijn. Ik zal pogen om de juiste handelingen boven water te krijgen.

Vast minder tijdrovend dan het opsturen van het apparaat, en zelfs het wachten op de stikker...... :rolleyes:

Ik ben benieuwt, ik wil zeker een poging wagen. :frons:

Kitaro1
20 mei 2009, 13:03
Helaas, de procedure is tijdrovend en geeft geen garantie. Het wordt ook niet ondersteund door Cisco en derhalve kan ik de procedure niet plaatsen.

Fiander
20 mei 2009, 14:37
Voor mij heeft het nog steeds de voorkeur boven opsturen. De komende paar dagen heb ik tijd genoeg dus dat het een lange procedure is maakt voor mij persoonlijk niet uit. En als het niet lukt, dan blijf ik vrolijk wachten op de retour stikker..... Mischien via PM ?? :thumb up:

Kitaro1
20 mei 2009, 15:49
Voor mij heeft het nog steeds de voorkeur boven opsturen. De komende paar dagen heb ik tijd genoeg dus dat het een lange procedure is maakt voor mij persoonlijk niet uit. En als het niet lukt, dan blijf ik vrolijk wachten op de retour stikker..... Mischien via PM ?? :thumb up:

Sorry maar dat mag ik niet communiceren, ook niet via een PM.

GoldenMan
21 mei 2009, 14:27
Helaas, de procedure is tijdrovend en geeft geen garantie. Het wordt ook niet ondersteund door Cisco en derhalve kan ik de procedure niet plaatsen.

Wat is tijdrovend? Blijft de cisco uren op "zwart" staan? Ik heb het net geprobeerd, stroom eraf, stroom erop en 2x op de menu knop drukken, display van de cisco bleef zwart, na zo'n 10 minuten nog steeds zwart, toen op standby gezet en weer aan, kreeg wel weer gewoon beeld maar er was niets veranderd.

TheGrouch
21 mei 2009, 14:56
Helaas, de procedure is tijdrovend en geeft geen garantie. Het wordt ook niet ondersteund door Cisco en derhalve kan ik de procedure niet plaatsen.

Sorry maar dat mag ik niet communiceren, ook niet via een PM.

Wat is tijdrovend? Blijft de cisco uren op "zwart" staan? Ik heb het net geprobeerd, stroom eraf, stroom erop en 2x op de menu knop drukken, display van de cisco bleef zwart, na zo'n 10 minuten nog steeds zwart, toen op standby gezet en weer aan, kreeg wel weer gewoon beeld maar er was niets veranderd.

Ik denk niet dat je antwoord gaat krijgen van Kitaro1

Fiander
21 mei 2009, 15:09
Ik hoop zelf van Larsp op een nadere uitleg van de procedure.
Als we op de normale leverancier moeten wachten......

ik wacht ondertussen 2 weken op een stikker.................................

larsp
25 mei 2009, 07:38
Sorry ben even een weekje in normandie geweest.
Ik heb zelf een tiental ban deze boxen van nieuwe firmware voorzien.

Helaas ben ik bang dat ik de procedure hier niet mag/kan posten ivm wachtwoorden ed.

Mensen die in omgeving sneek wonen zou ik misschien kunnen helpen.

Voor de anderen zullen de box toch moeten laten omruilen.:sad:

ps: voor mensen buiten friesland (regio 1) probeer via de helpdesk een afspraak met een monteur te regelen dit dit kan uitvoeren

veerlj
29 mei 2009, 06:01
gister eindelijk de tijd om mijn nieuwe cisco aan te sluiten ,en hij doet het :pompom:.Wel vreemd dat terwijl ik niets aan mijn kabels heb veranderd opeens mijn signaal 100% is en kwaliteit 100% . Dat omdat bij mijn vorige cisco het signaal niet boven de 84 % was te krijgen , dat met de duurste en beste antenne kabels .:?:.
Wel moest een dag later om de tv theek aan de gang te krijgen de boel eerst ge reset te worden . Hij gaf een netwerk fout . Maar daarna heb ik eindelijk van de tv theek iets kunnen bekijken .
Niet alles werkte , uitzending gemist werkte niet .:no:>Maar ja ,je kannie alles hebben :schater:.

tja
29 mei 2009, 08:30
Wel vreemd dat terwijl ik niets aan mijn kabels heb veranderd opeens mijn signaal 100% is en kwaliteit 100% . Dat omdat bij mijn vorige cisco het signaal niet boven de 84 % was te krijgen , dat met de duurste en beste antenne kabels .:?:.

Dat is niet vreemd, de waarde is niet gecallibreerd, en kan dus op gelijkwaardige decoders tientallen procenten verschillen bij hetzelfde signaal. Signaalsterkte is alleen te gebruiken om de niveau's van de zenders/transportstromen onderling en op verschillende tijdstippen te beoordelen op dezelfde decoder. Vergelijkingen met andere decoders zijn zinloos, en er is dus ook geen grens aan te geven waarboven de waarde moet liggen om goed beeld te hebben.

tvkijker
1 juni 2009, 11:46
Nou ik snap hier niks van ?
Ik heb op 17--05-2009 een nieuwe cisco 8455dvb gekregen van ziggo
Maar hierin zit de vesie 1025
Nu snap ik niet waarom ze mij deze sturen terwijl ze wel weten dat deze niet goed is .

veerlj
1 juni 2009, 16:40
als je ff hier boven kijkt zie je larsp of zo uit sneek die je misschien wel wil helpen met updaten op een speciale manier . Want als het via ziggo moet moet je 2-4 weken geduld hebben .Stuur hem maar een pb .:oyeah:

roncpjovertoom
1 juni 2009, 20:17
Boxen met firmware 1.0.2.5 kunnen wel degelijk geupdate worden via een geforceerde modus ( tijdens booten 2x op menu knop drukken) dan kan de firmware gewoon naar versie 1.1.0.E geupdate worden.

Volgens mij werkt dat ja, ik krijg een groen kadertje op me TV scherm met de melding enter your pincode.

Maar ik weet die pincode niet.

Zal je me op weg willen helpen hier mee?

Ik heb tot op de dag vandaag nog firmware 1.0.2.5 in me ontvanger staan.

TheGrouch
1 juni 2009, 22:19
Volgens mij werkt dat ja, ik krijg een groen kadertje op me TV scherm met de melding enter your pincode.

Maar ik weet die pincode niet.

Zal je me op weg willen helpen hier mee?



Ik denk dat je dit toch 'prive' met larsp moet afhandelen.
Hij schrijft in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=168692&postcount=112) bericht immers:

Helaas ben ik bang dat ik de procedure hier niet mag/kan posten ivm wachtwoorden ed.

deddiekoel
8 juni 2009, 17:56
Het is eindelijk zover mijn Cisco is omgeruild.
Ik heb het buiten Ziggo om moeten doen en de afhandeling is erg goed gegaan. Pas toen er vervanging was (dat duurde wel even) heb ik mijn decoder hoeven opsturen en en binnen 3 werkdagen had ik de nieuwe retour!

Heb hem net aangesloten en hij werkte boven verwachting. Hij hing namelijk nog aan mijn 2-gats Hirschmann doos. Maar desondanks is hij toch vrolijk gaan updaten en is iTV succesvol geÔnstalleerd! Ook de Ziggo Trailer kon ik meteen goed kijken. Heb direct iTV abo besteld en ze zeiden dat het binnen 48 uur acief zou zijn. Ben benieuwd. Kan ik ergens in de Cisco zien of mijn abo al actief is?

Verder ben ik momenteel heeeeel tevreden. Was nl. even bang dat ik nog wat aan mijn kabels moest doen maar Hirschmann spul is vorig jaar een hele goede keuze gebleken.

TheGrouch
8 juni 2009, 18:00
Het is eindelijk zover mijn Cisco is omgeruild.
Ik heb het buiten Ziggo om moeten doen en de afhandeling is erg goed gegaan. Pas toen er vervanging was (dat duurde wel even) heb ik mijn decoder hoeven opsturen en en binnen 3 werkdagen had ik de nieuwe retour!

Heb hem net aangesloten en hij werkte boven verwachting. Hij hing namelijk nog aan mijn 2-gats Hirschmann doos. Maar desondanks is hij toch vrolijk gaan updaten en is iTV succesvol geÔnstalleerd! Ook de Ziggo Trailer kon ik meteen goed kijken. Heb direct iTV abo besteld en ze zeiden dat het binnen 48 uur acief zou zijn. Ben benieuwd. Kan ik ergens in de Cisco zien of mijn abo al actief is?

Verder ben ik momenteel heeeeel tevreden. Was nl. even bang dat ik nog wat aan mijn kabels moest doen maar Hirschmann spul is vorig jaar een hele goede keuze gebleken.

Prettig dat je zo enthousiast bent, maar wees gewaarschuwd. Een deel van de VOD wordt verstuurd over het frequentiebereik die tussen radio en tv zit en gefilterd wordt in een 2-gats doos.
Je kunt dan bijvoorbeeld wel de catalogus zien, maar het ophalen van een film kan fout gaan.

deddiekoel
8 juni 2009, 18:07
Ik blijf ook wel op mijn hoede. Mocht ik issues hebben dan verbind ik eerst de Cisco direct. Als het dan wel werk dan moet ik de 2-gats doos waarschijnlijk vervangen met een 1-gats doos. Daar was ik al vanuit gegaan maar wellicht hoeft het allemaal niet ;-)

roncpjovertoom
8 juni 2009, 20:23
Ik denk dat je dit toch 'prive' met larsp moet afhandelen.
Hij schrijft in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=168692&postcount=112) bericht immers:



Dat helaas is dat niet gelukt, ik had Ziggo gebeld en vandaag is er monteur langs geweest van Ziggo, die mij prima heeft gelopen en hij heeft zelfs voor mij naar Expert gebeld om een nieuwe te bestellen zo dat ik van de week me oude Cissco ontvanger om kan ruillen voor nieuwe Cisco met juiste firmware er in.

Die monteur blijft me helpen tot dat de zaak afgerond is en ik kan genieten van ITV.

Ik wil de betrefde monteur van Ziggo alvast 10 geven :thumb up: voor zijn hulp.
[/quote]

deddiekoel
8 juni 2009, 20:27
iTV werkt ondertussen, maar kwaliteit is niet echt heel best. Het is allemaal heel blokkerig... Heb het ook gedaan met een kabel direct op het AOP maar dat mocht niet baten.
Iemand hier een idee waar het aan kan liggen?

SvenEnSabrina
9 juni 2009, 12:32
iTV werkt ondertussen, maar kwaliteit is niet echt heel best. Het is allemaal heel blokkerig... Heb het ook gedaan met een kabel direct op het AOP maar dat mocht niet baten.
Iemand hier een idee waar het aan kan liggen?

Nee dat niet, wel dat ik EXACT hetzelfde heb en ik weet ook ZEKER dat het niet aan mijn bekabeling ligt, echt zeker!!!
Kortom, ons probleem is dus alles perfect behalve op het interactieve deel, daar is alles zeer blokkerig!
Ik krijg hiervoor as. vrijdag (avond) een monteur voor, je kan mijn verhaal evt. volgen via http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116

Mischien handig, mijn postcode is 6431KX (Hoensbroek).

PS: Mijn schoonmoeder (postcode 6433bw) heeft hetzelfde probleem, alles goed muv interactieve deel (blokkerig)!!!

deddiekoel
9 juni 2009, 13:19
Nee dat niet, wel dat ik EXACT hetzelfde heb en ik weet ook ZEKER dat het niet aan mijn bekabeling ligt, echt zeker!!!
Kortom, ons probleem is dus alles perfect behalve op het interactieve deel, daar is alles zeer blokkerig!
Ik krijg hiervoor as. vrijdag (avond) een monteur voor, je kan mijn verhaal evt. volgen via http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116

Mischien handig, mijn postcode is 6431KX (Hoensbroek).

PS: Mijn schoonmoeder (postcode 6433bw) heeft hetzelfde probleem, alles goed muv interactieve deel (blokkerig)!!!

Ik heb het idee dat het ook wel eens aan de bandbreedte kan liggen. Ik heb gisteravond nl. hetzelfde programma nog een keer bekeken en toen was het al een heel stuk beter. Ben heel benieuwd waar de monteur mee komt.

larsp
10 juni 2009, 07:02
Was dit een monteur van ziggo?

Lukte het niet om te updaten?

Dat helaas is dat niet gelukt, ik had Ziggo gebeld en vandaag is er monteur langs geweest van Ziggo, die mij prima heeft gelopen en hij heeft zelfs voor mij naar Expert gebeld om een nieuwe te bestellen zo dat ik van de week me oude Cissco ontvanger om kan ruillen voor nieuwe Cisco met juiste firmware er in.

Die monteur blijft me helpen tot dat de zaak afgerond is en ik kan genieten van ITV.

Ik wil de betrefde monteur van Ziggo alvast 10 geven :thumb up: voor zijn hulp.
[/quote]

GoldenMan
10 juni 2009, 12:02
Mijn firmware is inmiddels geupdate naar 1.1.0.E dankzij larsp! Super hoor dat je dat zo voor me wilde doen :thankyou::applause:

Heb alleen bij thuiskomst eerst weer problemen gehad met die melding "smartcard defect', inmiddels doet hij het wel weer maar het blijft vreemd...

ArChie
10 juni 2009, 12:12
Mijn firmware is inmiddels geupdate naar 1.1.0.E dankzij larsp! Super hoor dat je dat zo voor me wilde doen
Natuurlijk goed dat larsp je heeft willen helpen, want anders was je waarschijnlijk de Cisco weken kwijt geweest vanwege een probleem dat door Ziggo/Casema veroorzaakt is door geen rekening te houden met het gebruik van de Cisco 8455DVB in de kabelgebieden van Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel. Wat ik echter niet begrijp is waarom Ziggo nu niet met een meer klant vriendelijke oplossing komt voor dit probleem door bijvoorbeeld het personeel van de klantenbalies het truukje van larsp te leren zodat klanten daar direct geholpen kunnen worden en niet hun spullen wekenlang kwijt zijn. Hoe moeilijk kan je het als Ziggo toch iedere keer weer maken?

BenG
12 juni 2009, 17:02
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken. Omdat ik de decoder al had gekocht voordat er ITV in ons gebied (oud multikabel) was moet ik nu mijn decoder (euro 400 voor betaald) om gaan ruilen. Dit is toch een rare gang van zaken dat er op geen enkele manier een firmware update plaats kan vinden!?
De decoder is van mij de dienst ITV/VOD die ik afneem en betaal is van Ziggo, dus ben ik van mening dat wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is en alleen daarmee de dienst werkt, de firmware gewoon beschikbaar moet zijn voor iedereen die er gebruik van wil maken.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik mijn decoder van nieuwe firmware kan voorzien, met of zonder tussenkomst van Ziggo?!
Wellicht wil Larsp zo vriendelijk zijn en mij ook willen/kunnen helpen!?

deddiekoel
12 juni 2009, 17:49
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken. Omdat ik de decoder al had gekocht voordat er ITV in ons gebied (oud multikabel) was moet ik nu mijn decoder (euro 400 voor betaald) om gaan ruilen. Dit is toch een rare gang van zaken dat er op geen enkele manier een firmware update plaats kan vinden!?
De decoder is van mij de dienst ITV/VOD die ik afneem en betaal is van Ziggo, dus ben ik van mening dat wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is en alleen daarmee de dienst werkt, de firmware gewoon beschikbaar moet zijn voor iedereen die er gebruik van wil maken.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik mijn decoder van nieuwe firmware kan voorzien, met of zonder tussenkomst van Ziggo?!
Wellicht wil Larsp zo vriendelijk zijn en mij ook willen/kunnen helpen!?
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij. Ik had mijn decoder eerder gekocht bij een winkel (niet bij Ziggo zelf dus).
In ons geval moet je Cisco zijn voor de afhandeling. Ergens in dit topic staat daarvoor een telefoonnummer.
Bij mij is zo ook mijn decoder vervangen en nu werkt alles naar behoren.

Mvanwyns
15 juni 2009, 10:12
Edit: Post verwijderd vanwege procedure wijziging.

Cisco BelgiŽ nam enkel tijdelijk de omruiling op zich.

Vanaf nu kan u terrecht bij TELEPLAN, zij verzorgen omruilingen van toestellen, u kan hen bereiken via 0900-2472600
(dit is een nummer in Nederland)

Mvg


Maxime
Cisco BelgiŽ Repair CoŲrdinator

larsp
15 juni 2009, 20:08
Ik heb nogmaals het verzoek ingediend om de procedure openbaar te maken.
Gaat morgen in het mt overleg, als cs ook akkoord gaat kan ik jullie helpen:-P

word vervolgt.....:?:

Fiander
20 juni 2009, 14:11
Heerlijk zo traag dat de mensen / procedures van ziggo zelf zijn.

Ik zit ondertussen zit meer dan een maand te wachten op een retour sticker van ziggo. De vriendelijke telefonist wist me destijds nog te vertellen dat het even kon duren omdat het wat druk was, maar dit is toch gewoon echt te erg.

veerlj
4 juli 2009, 17:46
Ben benieuwd of larsp ziggo nog zo ver heeft gekregen de procedure voor het vervangen van de foute firmware 1.0.2.5 openbaar te krijgen:?:. Dat zou voor de mensen die nog in problemen zitten erg fijn zijn :pompom:. Het is toch raar dat je van je eigen cisco niet mag weten hoe je hem kan updaten . Dus dat paswoord of code zou toch leuk zijn . En van fiander ben ik benieuwd of die nou alles in orde heeft of steeds op een retour sticker zit te wachten :no:.

Bij mij is alles ok en de nieuwe cisco werkt ( meestal ok) . En het is inderdaad vreemd dat hij op het ene moment wel snel werkt , en het volgende moment weer wat trager lijkt . Ik heb zoals werd voorgesteld de automatische update uitgezet maar of dat iets gaf ?.Maar we kunnen interactief doen en dat bevalt wel . Ik hoop dat ze de laatste buggs er uit kunnen krijgen met nieuwe firmware update's . Maar voor kitaro en infje niets dan lof omdat ze inderdaad de boel versnellen als er problemen zijn ,mijn dankie is groot :thankyou:.

Patje073
5 augustus 2009, 11:15
Mijn cisco is afgelopen maandag op gehaald en richting cisco gegaan moet zeggen dat de service erg goed is telefonisch viel het mij ook niet tegen ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ie terug is en of de firmware dan wel goed is en niet meer 1.0.2.5 houd jullie wel op de hoogte en heb je het zelfde probleem mail dan ff naar die maxime van cisco zijn bericht staat een paar berichten terug

groeten

larsp
5 augustus 2009, 16:15
Afdeling CS (helpdesk) wil helaas niet meewerken aan het openbaar maken van de procedure omdat dit mogelijk meer telefoon verkeer genereert. (lijkt mij juist minder omdat mensen niet meer hoeven te bellen) maar goed dit word dus niks.:cry:

Mij advies blijft om gewoon te bellen met 0900-1884
en een monteur te vragen voor het aansluiten van ITV zeg gewoon dat je 2 linkerhanden hebt en dat je het nog niet aangesloten hebt.
Het aansluiten van itv is gratis dus er zijn ook geen kosten voor de komst van een monteur.
De monteur kan dan simpelweg de firmware updaten en je bent de box geen seconde kwijt.:pompom:

Succes !!!!:giveup:

DMKcas
5 augustus 2009, 17:52
Afdeling CS (helpdesk) wil helaas niet meewerken aan het openbaar maken van de procedure omdat dit mogelijk meer telefoon verkeer genereert. (lijkt mij juist minder omdat mensen niet meer hoeven te bellen) maar goed dit word dus niks.:cry:

Mij advies blijft om gewoon te bellen met 0900-1884
en een monteur te vragen voor het aansluiten van ITV zeg gewoon dat je 2 linkerhanden hebt en dat je het nog niet aangesloten hebt.
Het aansluiten van itv is gratis dus er zijn ook geen kosten voor de komst van een monteur.
De monteur kan dan simpelweg de firmware updaten en je bent de box geen seconde kwijt.:pompom:

Succes !!!!:giveup:

Hoi larsp.

ik weet niet hoe je aan de info komt, maar simpelweg de firmware updaten is er niet bij bij de cisco. het flashen van de box neemt zo een 3 uur in beslag en is door een monteur niet uit te voeren.:no:

Anders was het ook simpel met een firmware update op te lossen!

De stb zal dus echt terug moeten naar Cisco.

GoldenMan
5 augustus 2009, 19:14
Hoi larsp.

ik weet niet hoe je aan de info komt, maar simpelweg de firmware updaten is er niet bij bij de cisco. het flashen van de box neemt zo een 3 uur in beslag en is door een monteur niet uit te voeren.:no:

Anders was het ook simpel met een firmware update op te lossen!

De stb zal dus echt terug moeten naar Cisco.


Nou dus echt wel hť, omdat ik in de buurt woon ben ik bij Larsp langs gegaan en mijn cisco bak is helemaal up2date, ook de laatste firmware is een tijdje later automatisch geinstalleerd.

Ennuh... het duurde echt geen 3 uur hoor

larsp
6 augustus 2009, 12:42
Misschien omdat ik dit diverse keren heb gedaan ???:lol: firmware update is in +- 30 min gebeurt. (ben zelf engineer bij ziggo)

Als je niet goed op de hoogte bent over dit updaten, graag opmerking voor je zelf houden.:no:



Hoi larsp.

ik weet niet hoe je aan de info komt, maar simpelweg de firmware updaten is er niet bij bij de cisco. het flashen van de box neemt zo een 3 uur in beslag en is door een monteur niet uit te voeren.:no:

Anders was het ook simpel met een firmware update op te lossen!

De stb zal dus echt terug moeten naar Cisco.

RoelVB
17 september 2009, 17:39
Deze pincode die wordt gevraagd als je tijdens het laden 2x op menu drukt.
Is deze smartcard of apparaat gebonden?

veerlj
18 september 2009, 10:48
Persoonlijk bericht aan larsp sturen met je vraag , die weet ervan:oyeah: . Maar mag alleen de code niet openbaar maken . De cisco is van jou , maar je mag alleen de code's etc niet weten , rare boel :no:.
Als je mazzel hebt geeft die fries uit snitse antwoord .:schater:.

RoelVB
18 september 2009, 19:01
Ik heb er maar even een privťberichtje aan gewaagd.

Maar wat je zegt ja. Je koop een apparaat, maar als je een code nodig hebt krijg je deze niet.
Wat is er zo geheim aan dat je die code niet mag weten. Wat zijn de nadelen voor Ziggo en/of Cisco?

Voordelen voor klant, Ziggo en Cisco weet ik wel.
- Ziggo wordt niet steeds gebeld door mensen die hun Cisco willen upgrade.
- Ziggo hoeft niet Cisco's te versturen/ontvangen.
- Cisco hoeft zich niet bezig te houden met het upgrade van firmware. Terwijl de gebruiker dit in principe dus zelf zou kunnen.
- Klant kan (zoals larsp aangeeft) ongeveer een half uurtje later weer TV kijken, in plaats van een paar maanden later.

t.vaassen
18 september 2009, 21:10
ook ik krijg mijn sisco niet geupdated. heb net eens een mailtje naar die meneer van cisco in belgie gestuurd. ben benieuwd wat ik hierop hoor. bij ziggo kun je bellen tot je een ons weegt. die weten gewoon van niks zeggen ze. heb mijn app bij mediamarkt gekocht, die weten ook van niks???

larsp
21 september 2009, 11:15
Zoals ik al eerder heb aangegeven kan ik hier niets over bekend maken .:roll:

Ik snap het persoonlijk ook niet het lijkt mij ook beter dat dit vrijgegeven word aangezien het alleen maar ten goede van de klant komt.
Ook kan er zover ik kan zien niets verziekt worden in het service menu.
Bovendien is na de update het service menu niet meer op dezelfde wijze toegankelijk.

Maar goed zoals ik al eerder aangaf , bel gewoon voor een monteur en laat hem de update uitvoeren.

PS: persoonlijk berichtjes sturen heeft geen zin:frons:

modspeedy
24 september 2009, 09:04
Ben ook in het bezit van een cisco itv decoder.
De eerst weken ging het goed wel traag in het menu enzo maar het werkte.
Sinds een week loopt dat ding elke keer vast,begint te haperen en dan vast.Kan dan ook niks anders doen dan de stekker er uit te halen.
Met ziggo gebeld en nu dan wachten tot ik een sticker ontvang dat ik hem kan opsturen voor reparatie(ding is nog nieuw)of een nieuw exemplaar.
Als ik de oplossing weet deel ik hem hier.

Bergkees
17 november 2009, 22:59
Waarom geeft ziggo nu nog steeds ontvangers uit met deze kennelijk erg oude en slechte 1.0.2.5 firmware? :sad:
Ik heb deze ontvanger met bovenstaande firmware nu sinds een paar weken in huis (alles in 1 actie) maar ik zie geen updates?

TheGrouch
17 november 2009, 23:07
Waarom geeft ziggo nu nog steeds ontvangers uit met deze kennelijk erg oude en slechte 1.0.2.5 firmware? :sad:
Ik heb deze ontvanger met bovenstaande firmware nu sinds een paar weken in huis (alles in 1 actie) maar ik zie geen updates?

Voor zover bekend zul je vanaf deze firmware ook niet kunnen updaten.
(daar gaat deze draad over)
Ik zou de helpdesk bellen en vragen of (eisen dat) je deze cisco kunt omruilen voor een met recentere firmware of dat er een monteur langs komt die een update voor je doet.

larsp
18 november 2009, 08:56
klopt , ik zie de laatste weken ook weer boxen verschijnen met oude firmware , blijkbaar zijn er ergens in een hoekje van een magazijn weer een aantal "oude" boxen opgedoken.

id zoals vorig schrijver aangeeft bellen met helpdesk en een monteur eisen die dit update.:roll:

veerlj
18 november 2009, 13:34
Het schijnt dat ze bij ziggo nog steeds niets geleerd hebben en nog steeds van die stomme fouten maken :censored:.
Ik denk dat volgende week de deadline van tros radar afloopt ,en dat ze dan alle problemen opgelost moeten hebben ...tja:schater:.

Moeten ze vooral nu die update 1.2.0.2 gaan uitvoeren , beschikbaar vanaf donderdag , kunnen we weer wat pret beleven :oyeah:.

Ach , misschien ben ik te negatief en werkt alles wel goed/beter vanaf donderdag ......maar ja , met cisco no 3 in huis word je wel:cry: .

Trouwens als ze van goede wil zijn kun je binnen een paar dagen een andere cisco hebben . Bij mij was er een monteur om de kabels etc te controleren en de volgende dag had ik de cisco no 3 .Hij kon namelijk niets vinden aan de huisinstallatie .

Dus bellen naar ziggo en vragen om een andere ....snel snel snel .suc6:pompom:

ps , hoop dat ze in het grote ziggo magazijn eens de firmware gaan controleren van de nieuwe apparaten . Zou handig kunnen zijn :oyeah:.

RoelVB
18 november 2009, 15:34
Even een verhaal wat ik kwijt moet.

Ik heb mijn ontvanger van de Harense Smid. Daar heb ik hem ook gebracht met het verzoek de firmware te update.

Afgelopen vrijdag (7 weken nadat ik hem bij de Harense Smid heb achtergelaten) heb ik het apparaat weer opgehaald. Bij de Harense Smid melden ze dat hij terug gestuurd is geweest naar Cisco.

Ik dezelfde avond de ontvanger weer aangesloten, alle instellingen waren weg dus ťťn en ander gecorrigeerd.
Dacht ik kijk voor de grap even bij systeem info, wat blijkt, ik heb nog steeds firmware versie 1.0.2.5!
Blijkt dus dat het apparaat 7 weken weg is geweest en er niks aan is gedaan! :shock:
(buiten instellen gereset. Alle opnames stonden er nog wel op.)

In deze 7 weken.

Toen ik het apparaat weg bracht gaf de gene die het apparaat aan nam aan dat hij verwachten dat ik de ontvanger 10 werkdagen zou gaan missen.
Na 3 weken niks gehoord te hebben heb ik zelf maar eens gebeld om te vragen wat de status was. Mij werd belooft dat het uitgezocht zou worden en ik hier de volgende dag over terug gebeld zou worden.
De week daarop (bijna 4 weken later ondertussen) werd gebeld dat er een nieuwe ontvanger naar de Harense Smid opgestuurd wordt en dat wordt verwacht dat deze aan het eind van deze week nog bij hun binnenkomt.
Weer een week later (week 5) nog steeds niks gehoord, maar weer gebeld om te vragen wat de status is. Krijg net als vorige keer te horen dat ze dit moeten uitzoeken en ik de volgende dag terug gebeld zal worden.
Nog 1,5 week later wordt ik gebeld dat de ontvanger terug is gestuurd en deze vermoedelijk donderdag of vrijdag binnen zal komen.
Vrijdag avond (week 7) wordt ik gebeld dat de ontvanger klaar staat en ben ik hem dus gaan ophalen.



Als iemand enige suggesties heeft over vervolgstappen om de ontvanger geupdate te krijgen zonder deze weer weken te missen zijn natuurlijk welkom.
Zelf dacht ik eraan om naar een ander Harense Smid filiaal te gaan en ze dit voor te leggen. Of anders contact opnemen met Ziggo (maar ben ik hem waarschijnlijk weer weken kwijt).

Of ik vraag Lars de ontvanger te updaten en rij even van 's-Hertogenbosch naar Sneek (Sneek was het toch?). :roll:


-edit-
Vergeten te melden. Ruilen tegen een andere ontvanger die bij de Harense Smid staat heeft geen zin aangezien alle Cisco ontvanger die zij op vooraad hebben nog voorzien zijn van firmware 1.0.2.5 :?

TheGrouch
18 november 2009, 15:37
Ik zou de helpdesk bellen en vragen of (eisen dat) je deze cisco kunt omruilen voor een met recentere firmware of dat er een monteur langs komt die een update voor je doet.


id bellen met helpdesk en een monteur eisen die dit update.

Volgens mij was je vraag al beantwoord voor je hem stelde

Als iemand enige suggesties heeft over vervolgstappen om de ontvanger geupdate te krijgen zonder deze weer weken te missen zijn natuurlijk welkom.

RoelVB
18 november 2009, 16:09
Volgens mij was je vraag al beantwoord voor je hem stelde

Zojuist Ziggo klantenservice gesproken, ging gemakkelijker dan verwacht.
Staat voor maandag een monteur ingepland. :)

Frisootje
19 november 2009, 21:45
Dat verhaal met die Harense Smid, interessant. Als ik het goed begrepen heb kan de 1.0.2.5 versie wel updaten in het Casema netwerk? Dus waarom de HS niet vragen om de ontvanger even naar een ander filiaal (in Breda bijvoorbeeld) te sturen of een nieuwe ontvanger uit dat filiaal op te sturen? Of is die 1.0.2.5 helemaal niet op te waarderen?

TheGrouch
19 november 2009, 23:02
Of is die 1.0.2.5 helemaal niet op te waarderen?

Deze draad gelezen?
Nee, dat kan niet. In ieder geval kun je dat niet zelf; dat moet door een monteur gebeuren.

RoelVB
23 november 2009, 15:29
Klik hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=233573#post233573) voor de update procedure!

rampage
23 november 2009, 16:09
Aangezien de kans aanzienlijk is dat de Cisco een foutieve Smartguide-versie binnenhaalt waardoor de volledige STB onbruikbaar wordt raad ik af dat iemand gebruik maakt van deze procedure.

TheGrouch
23 november 2009, 16:25
Aangezien de kans aanzienlijk is dat de Cisco een foutieve Smartguide-versie binnenhaalt waardoor de volledige STB onbruikbaar wordt raad ik af dat iemand gebruik maakt van deze procedure.

Dit had je beter onder de echte procedure kunnen plaatsen.
Gelukkig heeft BenJ inmiddels al zoiets gedaan.