View Full Version : Software update beschikbaar

Pagina's : [1] 2

anoniem
9 april 2009, 13:06
Beste Humax IRHD 5000 gebruikers,

De nieuwe software voor de Humax HD-ontvanger is op het Ziggo netwerk beschikbaar.

Release notes (versie 1.00.09):

fix: geen teletekst insertion via VBI (scart)
fix: audio level control bij HDMI dolby
fix: HD simulcast service numbering (kanaal positie van SD wordt automatisch overgenomen indien de zender ook in HD beschikbaar is)
fix: video line verminking bij Film1 bij selectie DD
fix: dolby digital logo verwijderen na displayen
fix: geen beeld op positie 1 nadat een service voor lange tijd gebruikt met een positie > 200
fix: vertaling 'ORGI'(!) naar 'ORIG'
fix: fout verwerking automatische netwerk verandering
fix: EPG vorige event niet beschikbaar/ duur niet juist
fix: HDMI, noise, green in combinatie met Philips model
fix: timer functie werkt niet in standby
fix: audio glitch bij HDMI tijdens zappen
fix: teletekst sub pagina werkt niet juist bij gebruikt navigatie toetsen RC blijft zoeken.
fix; speciale karakters teletekst niet juist weergegeven

nieuwe feature: Original (resolutie) mode ondersteuning
nieuwe feature: Power saving mode: On/Off (Off= snel start mode)

We gebruiken in deze fase de passieve mode, dit betekent dat je via het menu de software update moet starten.

Succes met het upgraden, duurt ~ 20 min.

Anoniem
Ziggo

Disclaimer-
Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Aan het upgraden van software zijn altijd risico's verbonden, ondanks zorgvuldige testen kan niet uitgesloten worden dat er incidenteel problemen ontstaan.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/misc/progress.gif

Humaxfan
9 april 2009, 13:38
Bedankt Anoniem, Ben nu bezig de update binnen te halen.

Humaxfan
9 april 2009, 14:38
Bedankt Anoniem, Ben nu bezig de update binnen te halen.

Update hier met succes geïnstalleerd. duurde ongeveer 14 min. ben erg blij dat ik nu ook original kan kiezen via HDMI de SD zenders zien er nu iets scherper uit omdat er geen upscalling meer plaats vind naar 720P.
Ben benieuwd wat nog meer is gefixt achter de schermen. Want ik telde 48 updates.

Dank aan Anoniem, voor het op de hoogte brengen :applause:

radio4fm
9 april 2009, 16:38
zal mijn mening er later over geven super dat er een update beschikbaar is .,

kabouter150
9 april 2009, 17:05
zal mijn mening er later over geven super dat er een update beschikbaar is .,

ik woon in vianen ut update blijf grijs wat nu??:frons:

Humaxfan
9 april 2009, 17:15
ik woon in vianen ut update blijf grijs wat nu??:frons:

Nog even geduld hebben tot het ook op jullie netwerk verschijnt :wink:

Hengelerweend
9 april 2009, 18:31
Bedankt voor de snelle berichtgeving, Anoniem :thumb up:

Kalkoen
9 april 2009, 18:43
Zomaar even tussendoor een vraagje: Komt deze update ook beschikbaar bij andere kabel aanbieders? Ik zit namelijk bij Delta (in zeeland), en het zou wel mooi zijn als deze update ook voor ons beschikbaar word :).

Theunissen
9 april 2009, 18:53
Zo net ook de update (48 stuks) gedownload (duurt 15 minuten en gaat probleemloos). Mijn eerste indrukken zijn goed. Wat me in de korte tijd is opgevallen is het volgende:
- SD kanalen zien er beter uit als voorheen;
- HDMI instelbaar naar origineel (past zich dus automatisch aan naar het uitgezonden signaal);
- Energie besparing bij standby kun je nu uitzetten waardoor de decoder zeer snel beeld geeft vanuit de standby stand. Voorheen was dat ca. 30 seconden nu is het hooguit 5 seconden;
- Als de decoder in standby staat dan wordt de tijd weergegeven op het display.

Zover mijn eerste indrukken.

crapz0rs
9 april 2009, 19:56
Zojuist de update met succes geinstalleerd.

bonapart
9 april 2009, 22:10
Zojuist de update geinstalleerd. Eerste indruk, alles werkt goed.
Alleen Eurosport HD levert nu problemen. Blokken in beeld !!
Voorheen zette ik hem handmatig op 1080i, gaat nu automatisch via instelling ORIG. :sad:

Theunissen
10 april 2009, 00:14
Voorheen zette ik hem handmatig op 1080i, gaat nu automatisch via instelling ORIG. :sad:

Wat je vroeger kon kun je nog altijd, ik snap je probleem niet. Zet hem dan niet op ORIG en zet hem op de stand welke je normaal ook gebruikte.

bonapart
10 april 2009, 01:05
Wat je vroeger kon kun je nog altijd, ik snap je probleem niet. Zet hem dan niet op ORIG en zet hem op de stand welke je normaal ook gebruikte.
Vroeger stond hij handmatig op 1080i,
nu staat hij via ORIG op 1080i.
Dus de zelfde definitie, hier is dus iets anders aan de hand.
Dat is mijn probleem.

spicers
10 april 2009, 09:20
zoals theunissen aangeeft zijn deze opties beschikbaar. wat mij opvalt is dat indien de mode op "orginal" staat de menu opties en infobalk op het scherm. beduidend minder schrep zijn dan indien ik de instelling op 720p laat staan. zijn er meer mensen die dit ervaren? of kan dit liggen aan de TV (pan pz85). aspect verhoudingen staan op zowel tv als decorder gelijk.

CeeS
10 april 2009, 11:37
Vroeger stond hij handmatig op 1080i,
nu staat hij via ORIG op 1080i.
Dus de zelfde definitie, hier is dus iets anders aan de hand.
Dat is mijn probleem.

Je kunt hem toch gewoon weer op 1080i-handmatig zetten als je dat wilt?

Defrie
10 april 2009, 12:49
zoals theunissen aangeeft zijn deze opties beschikbaar. wat mij opvalt is dat indien de mode op "orginal" staat de menu opties en infobalk op het scherm. beduidend minder schrep zijn dan indien ik de instelling op 720p laat staan. zijn er meer mensen die dit ervaren? of kan dit liggen aan de TV (pan pz85). aspect verhoudingen staan op zowel tv als decorder gelijk.

Klopt, dat zie ik ook duidelijk op mijn TV (Sony). Laat hem lekker op 720p staan (TV is HD Ready, vandaar deze modus gekozen).

ruiter
10 april 2009, 14:53
Hallo,
Wat word er bedoeld met origineel kiezen voor HDMI???

GR. Ruiter:cool:

Humaxfan
10 april 2009, 15:00
Hallo,
Wat word er bedoeld met origineel kiezen voor HDMI???

GR. Ruiter:cool:

Naast de resolutie van 576i,576p,720p en 1080i kun je nu ook kiezen voor original deze stand kiest zelf de juiste resolutie. Bij SD 576P en HD 1080i vooral bij sd ziet 576p er beter uit dan 720p omdat het beeld niet meer word omgezet naar een hd resolutie. Voorheen moest je dat handmatig doen. sinds de update doet je tv het nu automatisch.

bonapart
10 april 2009, 15:06
Je kunt hem toch gewoon weer op 1080i-handmatig zetten als je dat wilt?
De ontvangst van Eurosport HD was voor de update feilloos, ik stelde hem handmatig in op 1080i.
Nu ,na de update, is de ontvangst zeer slecht, steeds blokken in beeld.
Of ik hem nu handmatig op 1080i zet of op Original.
Original schakelt hem ook op 1080i.
Dus de resolutie-instellingen voor en na de update zijn precies hetzelfde.
Hier is duidelijk wat anders aan de hand.

tighar
10 april 2009, 15:07
In Zeist is de update ook beschikbaar

mvg

tighar:pompom:

Theunissen
10 april 2009, 15:28
De ontvangst van Eurosport HD was voor de update feilloos, ik stelde hem handmatig in op 1080i.
Nu ,na de update, is de ontvangst zeer slecht, steeds blokken in beeld.
Of ik hem nu handmatig op 1080i zet of op Original.
Original schakelt hem ook op 1080i.
Dus de resolutie-instellingen voor en na de update zijn precies hetzelfde.
Hier is duidelijk wat anders aan de hand.

Hier is Eurosport nog steeds goed. Wat is de BER waarde (die moet eigenlijk nul zijn) en de sterkte van Eurosport bij jouw ? Hier is de BER 0 en de sterkte 47%. Indien de BER hoger is dan nul dan kan dat wel eens je probleem zijn.

rinus1249
10 april 2009, 17:33
Ook ik heb de update binnen gehaald in ca. 20 minuten en zonder problemen. De stand Orig. bekeken en ik kom tot de conclusie dat mijn Sony het beste beeld geeft als ik hem vast op 1080i laat staan en het zappen gaat dan ook veel sneller dan in Orig. In Orig moet de tv zich telkens opnieuw instellen wat weer tijd kost. De verdere verbeteringen heb ik nog niet kunnen bekijken.

Daveyj
11 april 2009, 15:32
Update met success gedownload maar in stand-by stand heb ik géén tijd melding alleen het rode ledje! Ben ik soms de enige?

Neo
11 april 2009, 16:16
Update met success gedownload maar in stand-by stand heb ik géén tijd melding alleen het rode ledje! Ben ik soms de enige?

om de tijd weergave te krijgen in standby, moet je de energiespaarstand in standby uit zetten.

bonapart
12 april 2009, 13:29
Hier is Eurosport nog steeds goed. Wat is de BER waarde (die moet eigenlijk nul zijn) en de sterkte van Eurosport bij jouw ? Hier is de BER 0 en de sterkte 47%. Indien de BER hoger is dan nul dan kan dat wel eens je probleem zijn.

Gisteravond werkte Eurosport HD weer goed.
Het signaal is m.i. wat zwak , 35%. Wordt het nog lager dan begint het BER getal behoorlijk te "rammelen". Dan ontstaan ook de blokken in het beeld.
Zal 'ns kijken of ik iets aan de signaalsterkte kan doen.
Bedankt.

Theunissen
12 april 2009, 21:56
Gisteravond werkte Eurosport HD weer goed.
Het signaal is m.i. wat zwak , 35%. Wordt het nog lager dan begint het BER getal behoorlijk te "rammelen". Dan ontstaan ook de blokken in het beeld.
Zal 'ns kijken of ik iets aan de signaalsterkte kan doen.
Bedankt.

Maak je gebruik van een splitter ? Die zijn meestal de boosdoener van een zwak signaal.

jokla
14 april 2009, 13:21
Er is een software update voor de Humax IRHD-5000beschikbaar.
Het downloaden van de 48 packages duurt even, maar daarna gaat het vrij snel. Er is volgens mij niet veel nieuws onder de zon. Je kunt nu ook met een HDMI een keuze maken voor Original, naast 560p, 560i, 720p en 1080i... maar verder?? Iemand iets gevonden??:shock:

Humaxfan
14 april 2009, 15:37
Er is een software update voor de Humax IRHD-5000beschikbaar.
Het downloaden van de 48 packages duurt even, maar daarna gaat het vrij snel. Er is volgens mij niet veel nieuws onder de zon. Je kunt nu ook met een HDMI een keuze maken voor Original, naast 560p, 560i, 720p en 1080i... maar verder?? Iemand iets gevonden??:shock:

Nu de mogelijkheid om te kiezen voor original via HDMI, Energie besparingstand kun je nu uit zetten, sneller opstarten dan voorheen. Klok in je scherm tijdens standby stand. Betere scherpte van het menu in 1080i stand.

en voor de rest,

Even afwachten tot Anoniem met de release notes komt.

NastyNate
16 april 2009, 10:27
Leuk dat ik kan kiezen voor de stand "original" op de decoder, heb inderdaad het idee dat de SD zenders dan iets beter doorkomen en daarbij vind ik het gewoon prettig als er zo min mogelijk apparaten aan het scalen zijn.

Maar kan iemand me vertellen hoe ik de decoder deze original stand kan laten onthouden?

Elke keer dat ik schakel naar "original" en een beetje heen en weer zap gaat het prima, maar als dan naar een andere bron schakel (pc of 360) en weer terugschakel naar tv, is de original stand weer verloren gegaan en kan ik het weer handmatig gaan instellen.

CeeS
16 april 2009, 16:33
Leuk dat ik kan kiezen voor de stand "original" op de decoder, heb inderdaad het idee dat de SD zenders dan iets beter doorkomen en daarbij vind ik het gewoon prettig als er zo min mogelijk apparaten aan het scalen zijn.

Maar kan iemand me vertellen hoe ik de decoder deze original stand kan laten onthouden?

Elke keer dat ik schakel naar "original" en een beetje heen en weer zap gaat het prima, maar als dan naar een andere bron schakel (pc of 360) en weer terugschakel naar tv, is de original stand weer verloren gegaan en kan ik het weer handmatig gaan instellen.

Heb je wel de software update uitgevoerd ?
Want dat verliezen van de original stand is nou net iets wat in de originele software werkte zoals jij het beschrijft. Na de update zou dat niet meer gebeuren. (bij mij werkt dat nu goed en blijft onthouden)

NastyNate
16 april 2009, 17:35
Ja die update heb ik uiteraard uitgevoerd. :)

Ik heb het voor die update ook niet geprobeerd trouwens, maar ik dacht dat de "original" stand voor deze update met HDMI niet eens mogelijk was..

Bij mij gaat het dus over HDMI (welke ik lus via mijn receiver) en als er nou gewoon een menu optie was waar ik de "original" stand kon aanvinken en hij die onthield, moet ik steeds met de knop op de afstandsbediening de boel op original zetten nadat ik geswitched heb naar een andere source.

qwerty
16 april 2009, 23:36
Update een paar dagen geleden uitgevoerd.
Beeld bekeken met een pioneer plasma 5080

Grootste plus punt is de original mode, mijn tv scaled veel beter dan de decoder.
Betere SD beeld kwaliteit, verder kleine aanpassingen opgemerkt zoals het wisselen van sub-pagina's van een teletext pagina.

Wat ik nog mis is dat ondertiteling bij bijv. discovery world niet doorzichtig genoeg is, je zou alleen de letters moeten zien.

sonicj
20 april 2009, 20:04
Na de update kneep ik 'em even, want ik kreeg alleen een zwart beeld. :sad:

Na een power-cycle werkte de humax 5000c gelukkig weer :)

stefan72
21 april 2009, 19:07
@ Anoniem

Ik wilde vragen of de software update ook aan Delta wordt gegeven..
Enzo ja wanneer wij die kunne updaten..

Gr. stefan

Woody36
22 april 2009, 13:40
Zag vandaag bij toeval dat de langverwachte update al beschikbaar is. Ga deze vanavond meteen installeren.
Even een vraagje wat betreft de aanpassingen m.b.t. teletekst; is het na de update mogelijk om ook zelf door de subpagina's te bladeren ("fix: teletekst sub pagina werkt niet juist bij gebruikt navigatie toetsen RC blijft zoeken")?

Ja dus :)!!

Hotzenwalder
22 april 2009, 13:59
Is er een duidelijke verbetering van de weergave van SD content op een FULL HD TV? Ik ben benieuwd hoe het SD beeld zich verhoudt tot een Alphacrypt/Sony w4500 tuner combi en helaas zijn er maar weinig shops die je een decoder willen laten testen.

BitByter
22 april 2009, 19:06
om de tijd weergave te krijgen in standby, moet je de energiespaarstand in standby uit zetten.
Maar hoe krijg je de tijd constant te zien in het display?
Ik heb de update nog niet gedaan.
Maar waar kun je dit instellen, die eventuele energiestand enz.? Niet via het menu toch?

Theunissen
22 april 2009, 19:44
Maar hoe krijg je de tijd constant te zien in het display?
Ik heb de update nog niet gedaan.
Maar waar kun je dit instellen, die eventuele energiestand enz.? Niet via het menu toch?

Jawel via het menu.

bonapart
22 april 2009, 19:49
Maak je gebruik van een splitter ? Die zijn meestal de boosdoener van een zwak signaal.

Ik heb 'n gedeelte van de bekabeling vervangen en ingekort.
Signaalsterkte is nu boven de 40%.
Alles is nu stabiel.

anoniem
22 april 2009, 19:53
@ Anoniem

Ik wilde vragen of de software update ook aan Delta wordt gegeven..
Enzo ja wanneer wij die kunne updaten..

Gr. stefan

Delta heeft toegang tot de nieuwe software, maar moet ze wel zelf op het netwerk plaatsen. Ik veronderstel dat ze dit ook binnenkort uitvoeren, ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dit niet zouden doen.

BitByter
22 april 2009, 21:10
Jawel via het menu.
Zou je mij willen uitleggen hoe?

Theunissen
22 april 2009, 21:33
Zou je mij willen uitleggen hoe?

1) Haal de update binnen (dat is een vereiste);
2) Menu -> Systeeminstellingen -> Overige instellingen;
3) "Energybesparing in stanby" op UIT zetten.

Daarna zet je de decoder op Standby en je ziet de tijd op het display.

BitByter
22 april 2009, 21:40
1) Haal de update binnen (dat is een vereiste);
2) Menu -> Systeeminstellingen -> Overige instellingen;
3) "Energybesparing in stanby" op UIT zetten.

Daarna zet je de decoder op Standby en je ziet de tijd op het display.
Bedankt, ik ga dit uitvoeren.

cremerhm
23 april 2009, 10:01
Een vraagje; wat hebben jullie voor een update datum in jullie systeem staan? Ik heb daar namelijk 24 februari staan.
De update heb ik afgelopen week binnen gehaald (op een nieuwe Humax) maar ik kan de instellingen niet op "orignal" zetten. Terwijl ik met TV via HDMI heb aangesloten.

Volgens mij heb ik wel de laatste software versie (of kan dat niet gezien de update datum??)

Ik woon in Herten, Limburg.

Help :?

passie34
23 april 2009, 11:54
Nu de update er is van de IRHD5000 zal het hopelijk niet lang meer duren dat er een update komt van de iHDR5050.
Vraag aan ANONIEM: Wanneer de update en wat zijn de bugfixes ?

CeeS
23 april 2009, 14:10
ik kan de instellingen niet op "orignal" zetten. Terwijl ik met TV via HDMI heb aangesloten.

Kun je wel kiezen voor de andere opties via het knopje op de afstandbediening waarmee je dit kunt instellen ?? (576, 720 en 1080) ??

cremerhm
23 april 2009, 17:20
Ow zit het daar :shock: ik dacht in de AV instellingen in het menu van de Humax......

Ga vanavond eens even kijken hoe en wat! :-)

Ander vraagje: op de film 1 kanalen heb ik boven in beeld een rij witte strepen, zeg maar alsof het beeld er scheef in zit....en de bovenste rand wit is. Bij andere zenders is dat niet.....

Mijn TV staat ook op "hoge resolutie"(sony W4000) wat volgens mij een 1:1 verhouding is van de invoer.

The_Doman
23 april 2009, 17:41
Ander vraagje: op de film 1 kanalen heb ik boven in beeld een rij witte strepen, zeg maar alsof het beeld er scheef in zit....en de bovenste rand wit is. Bij andere zenders is dat niet.....

Mijn TV staat ook op "hoge resolutie"(sony W4000) wat volgens mij een 1:1 verhouding is van de invoer.

Deze "storing" misschien? :roll:

Verkeerd encoded WSS signaal (National Geographic, Film1, Sport1) (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12062)
Storing Film 1.1hd (witte strepen) (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=128953)
Stippellijn-probleem op verschillende zenders (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14813)
[Film1] Grijze strepen (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16780)
Humax en Philips 32PFL9603 Witte streepjes (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15862)
storing film 1.1hd (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14813)

anoniem
23 april 2009, 21:28
Nu de update er is van de IRHD5000 zal het hopelijk niet lang meer duren dat er een update komt van de iHDR5050.
Vraag aan ANONIEM: Wanneer de update en wat zijn de bugfixes ?

Voor de 5050 zijn we alle issues aan het verzamelen. De lijst zullen we bespreken met Humax om te komen tot de defintieve lijst met bugs en verbeterpunten. Met deze lijst zal Humax het maintenance project opstarten. Aanvankelijk is juli genoemd als mogelijke release indicatie, maar ik denk niet dat dit haalbaar is.

smart_golfie
23 april 2009, 22:23
Updatate ook uitgevoerd, maar wat mij meteen opviel is dat mij tv ineens moeite heeft om het HDMI signaal van mijn Humax op te pakken. Soms duurt het wel 15 tot 20 seconden, en voorheen had ik hier geen last van. Zijn er nog meer mensen met dit probleem, want op dit forum lees ik er niets over. Ik ben in het bezit van een Philips 42PFL9803H/10 lcd tv, en nou las ik in de releasenotes dat er wel veranderingen hebben plaatgevonden m.b.t. HDMI aansluitingen, maar daar snap ik niet veel van. (mij te technisch)

HEmmens
25 april 2009, 02:19
Ik heb geprobeerd de update binnen te halen. De timer namelijk werkte niet in de stand bye. Met mijn harddiscrecorder van Panasonic wil ik graag de beelden zo scherp mogelijk opnemen als ik later dan de uitzending een programma wil kijken. En dat gaat dan het beste via de Ext link met een scartkabel.
Bij de update was op de tv 51 minuten lang P01 van 48 (of 18 ?) te zien. Na 51 minuten stond op de display van de decoder van Humax P01. Dit stond ook op de tv. Volgens het scherm zou de rest na P01 nog gedownload moeten worden. De decoder houdt op de display P01 vast en reageert op geen enkele toets van de afstandsbediening. Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Harrie uit Hengelo

terik
25 april 2009, 12:45
Ik heb na de update de kleuren instelling enigszins moeten aanpassen. Let wel dit is een verbetering in mijn geval. Heb de gamma 2 streepjes terug kunnen zetten.

Ik heb tevens in tegenstelling tot de meerderheid van de voorgaande berichten de indruk dat de upscaling van een SD uitzending naar HDMI 1070i bij mijn LCD een scherper plaatje oplevert dan in de stand orginal.

Ik heb een Samsung 46ue7020 LCD.

Ik had nog niet gelezen in het forum over een kleurverandering.

MSD
28 juni 2009, 17:00
Wanneer komt de update beschikbaar in Hoogeveen ? (postcode gebied 7900)

Het "knopje" staat nog steeds op grijs en ik draai nog steeds op de oude versie.:shock:

MSD
30 juni 2009, 01:05
Heb inmiddels de update binnen gekregen, was na 10 min. gebeurt.:applause:
Alles werkt prima en het beeld is nog scherper geworden op mijn Samsung LED tv.:thankyou:
Heb het wel gewoon op standaard 1080 staan!

:thumb up:

loc
30 juni 2009, 08:16
Hoi,

Kan iemand mij helpen met het installeren van de update? Ik woon in Utrecht en iedere keer als ik mijn Humax aanzet krijg ik inderdaad de melding dat er een nieuwe update beschikbaar is. Als ik dan kies voor installeren ervan krijg ik een menubox met de melding 'Waiting for OTA signal', en na een aantal seconden staat er dan 'No software available'.

Dit is het geval zowel wanneer ik hem aanzet als via een handmatige software update via systeem instellingen.

Alvast bedankt!

vulliw
30 juni 2009, 08:32
Gisteravond zet ik mijn Humax 5000 aan en ik kreeg een update dit duurde zeker 15 min. ben naar versie 1.009 gegaan.
Op mijn decoder die ik 3 weken geleden gekocht heb zat nog versie 1.004 op. En nu pas kreeg ik de update vreemd toch???

Dus maar even afwachten wat hij gaat doen met Ned 1 2 3 HD.

vulliw
1 juli 2009, 08:26
Na update krijg ik soms even een zwart beeld bij sommige zenders !!!
Ook als ik naar een zender met dolby digital schakel en ik ga terug naar b.v. Ned 1 heb ik geen geluid meer moet ik eerst de hdmi kabel er uit halen en er weer in doen dan werkt het geluid weer.
Heb een Philips 7403 tv.
Ik heb gehoord dat er problemen zijn met het geluid in combinatie met een Philips TV ???

JohannesP
6 juli 2009, 14:40
Ik krijg de nieuwe software met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Na korte tijd komt de foutmelding '0x80000C0F' met als toevoeging 'the signature version of the download is out of step with the signature version resident in the STB'.
Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen??

Klantenservice van Humax opperde dat de kabelmaatschappij een verkeerde versie zou zenden, maar dat lijkt me - gelet op de ervaringen van anderen - niet voor de hand liggend.
Klantenservice Ziggo vermoedde uiteindelijk dat ik een niet voor NL bestemde ontvanger zou hebben. Dat leek mij direct al niet voor de hand liggend, gelet op de nederlandstalige handleiding. Bovedien heb ik nu geconstateerd dat aan de modelaanduiding op het apparaat de letters NL zijn toegevoegd.

Of het een met het ander samenhangt weet ik niet, maar de Nederlandse zenders in HD krijg ik er ook niet vast op. Wel even als 'onbekend' op de nummers 71,72 en 73, en als ik er een aanklik komt hij door, verandert de naam in 'Nederland 1 HD' om na enkele seconden te verdwijnen (ook uit de lijst).
Om de ellende compleet te maken ben ik ook de NL niet-HD zenders kwijt, dat wil zeggen ook deze zijn eerst 'onbekend' en verdwijnen kort na het aanklikken.

glorixjim
10 augustus 2009, 15:32
Ik ben nu al 1,5 uur bezig om te proberen mijn humaxie te updaten, maar ik kan de software niet verkrijgen.
stekker eruit, tijdje wachten er gebeurt niets.
fabrieksinstellingen terug gezet, weer niets stekker er weer uit. Zenders opnieuwe zoeken enz enz.
software volgens de ontvanger 1.00.04 16-6-08.
2 verschillende smartcards geprobeerd. Ik zie de zenders wel in de lijst onder de noemer onbekend, en als ik die selecteer krijg ik 5 sec beeld en dan springt ie over.

Wat doe ik fout ?:giveup:

anoniem
10 augustus 2009, 20:16
Ik ben nu al 1,5 uur bezig om te proberen mijn humaxie te updaten, maar ik kan de software niet verkrijgen.
stekker eruit, tijdje wachten er gebeurt niets.
fabrieksinstellingen terug gezet, weer niets stekker er weer uit. Zenders opnieuwe zoeken enz enz.
software volgens de ontvanger 1.00.04 16-6-08.
2 verschillende smartcards geprobeerd. Ik zie de zenders wel in de lijst onder de noemer onbekend, en als ik die selecteer krijg ik 5 sec beeld en dan springt ie over.

Wat doe ik fout ?:giveup:

er is geen software voor de humax 5000 om je ontvanger te upgraden. We hebben op dit moment testsoftware op het netwerk staan die je niet kunt gebruiken.

glorixjim
10 augustus 2009, 20:32
Ik vind het wel een beetje raar, ik heb de ontvanger pas een half jaar en nu kan ik geen NL 1,2 en 3 meer ontvangen.

jet
10 augustus 2009, 20:34
er is geen software voor de humax 5000 om je ontvanger te upgraden. We hebben op dit moment testsoftware op het netwerk staan die je niet kunt gebruiken.

Hallo, hier hetzelfde probleem, wanneer is de upgrade weer beschikbaar?

c0sm0s
11 augustus 2009, 10:40

Hoe zit het dan met versie 1.00.09 is die versie weer ingetrokken?
Die heeft toch een tijd op het netwerk gestaan...

De testsoftware die jullie op het netwerk hebben staan dat is een nieuwere versie dan versie 1.00.09 mag ik aannemen?
Zo ja al een changelog... of een verwachte release date/periode ?

anoniem
11 augustus 2009, 21:11
Hoe zit het dan met versie 1.00.09 is die versie weer ingetrokken?
Die heeft toch een tijd op het netwerk gestaan...

De testsoftware die jullie op het netwerk hebben staan dat is een nieuwere versie dan versie 1.00.09 mag ik aannemen?
Zo ja al een changelog... of een verwachte release date/periode ?

Er zijn een paar bugs vastgesteld die tot gevolg hebben dat de 5000 niet altijd goed omgaat met netwerk veranderingen

Release datum zal waarschijnlijk oktober worden

glorixjim
12 augustus 2009, 08:56
Er zijn een paar bugs vastgesteld die tot gevolg hebben dat de 5000 niet altijd goed omgaat met netwerk veranderingen

Release datum zal waarschijnlijk oktober worden

Zou je voor mij, en alle andere die de update missen. De update er niet even op kunnen zetten ? op een afgesproken tijd bijvoorbeeld.
het is namelijk heel irritant als je geen nl 1,2 en 3 kunt kijken (op een apparaat van 6 mnd oud).
Dat zou helemaal top zijn :thumb up:

YamYam
12 augustus 2009, 11:51
Ik heb in Groningen, bij een nieuwe installatie exact hetzelfde probleem.
Heb daar de software version NHD2CIR 1.00.04.
In Meppel werk ik met de versie 1.00.09, zonder problemen.
Alles zenders muv Nederland 1,2 en 3 zijn goed te installeren.
Bij 1, 2 en 3 staat de melding : 1 (onbekend) ipv 1 (Nederland 1 HD).
Na verloop van tijd is de Tuner (soms) de zenders 1, 2 en 3 "kwijt".
Gisteravond kon de storingsdienst nog niets melden.
Vanochtend blijkt het een "bekend" probleem te zijn waar aan gewerkt word.
Om 14:30 zou het probleem opgelost zijn.
Ik help het hopen .....:confused:

YamYam
12 augustus 2009, 22:24
(22/09 22:30) Nog helemaal niets gebeurd.
Staat ook niets op de websiteb van ZIGGO.
Wel beloven niets doen ?? :no:
Zal morgen weer bellen.

anoniem
12 augustus 2009, 23:19
Zal morgen weer bellen.

wat hebben we dan beloofd ??

jet
13 augustus 2009, 00:34
Hier worden wij ook niet vrolijk van :cry:Eergisteren een Humax 5000c gekocht, uren verprutst met dat ding....en hij doet het nog steeds niet met ned 1, 2 en 3.
Hij springt steeds naar RTL 4 vanaf deze zenders. Wat nu?

spicers
13 augustus 2009, 08:10
@Anoniem;

zijn er buiten het oplossen van de bugs tav netwerk veranderingen, nog andere zaken die in de geplande release van oktober worden meegenomen, of zijn het alleen deze specifieke problemen die geadreseerd worden.

YamYam
13 augustus 2009, 11:00
Voor de Ziggo medewerker : “wat hebben we beloofd” ?
Dan ben ik ook flauw en zeg dat dat in mijn reactie staat (12-09 11:51):
Uw medewerker heeft mij woensdagochtend gemeld dat mijn klacht (op dat moment) een bekend probleem was en dat het probleem die middag nog voor 14:30 zou worden opgelost !
Vandaar dus mijn enigszins teleurgestelde emoticon. :no:

YamYam
13 augustus 2009, 12:41
Ik heb in Groningen, bij een nieuwe installatie exact hetzelfde probleem.
Heb daar de software version NHD2CIR 1.00.04.
In Meppel werk ik met de versie 1.00.09, zonder problemen.
Alles zenders muv Nederland 1,2 en 3 zijn goed te installeren.
Bij 1, 2 en 3 staat de melding : 1 (onbekend) ipv 1 (Nederland 1 HD).
Na verloop van tijd is de Tuner (soms) de zenders 1, 2 en 3 "kwijt".
Gisteravond kon de storingsdienst nog niets melden.
Vanochtend blijkt het een "bekend" probleem te zijn waar aan gewerkt word.
Om 14:30 zou het probleem opgelost zijn.
Ik help het hopen .....:confused:
Zal morgen weer bellen.
wat hebben we dan beloofd ??
Voor de Ziggo medewerker : “wat hebben we beloofd” ?
Dan ben ik ook flauw en zeg dat dat in mijn reactie staat (12-09 11:51):
Uw medewerker heeft mij woensdagochtend gemeld dat mijn klacht (op dat moment) een bekend probleem was en dat het probleem die middag nog voor 14:30 zou worden opgelost !
Vandaar dus mijn enigszins teleurgestelde emoticon. :no:

Volgens medewerker van Ziggo (13-09 12:10) heeft de door mij eerder gemelde storing inderdaad gisteren op het “storingsbord” gestaan, maar is er nu weer vanaf gehaald.
Het verhaal dat het aan de bekabeling moet liggen is onjuist, aangezien mijn eigen decoder (ook een Humax 5000C) op dezelfde aansluiting géén problemen geeft.
Medewerker van Ziggo meldt dat hij privé hetzelfde probleem heeft, “maar hij kijkt toch niet naar Nederland 1,2 of 3 …….”
De storing is nu aangemeld en moet binnen drie werkdagen verholpen zijn.
Wederom help ik hopen dat het nu wel lukt.:rolleyes:

-----
Ik wil een ieder die hetzelfde probleem heeft adviseren om gewoon de storingsdienst te bellen (0900-1884 optie 2,1,2) om het probleem te melden. We betalen netjes aan Ziggo de kosten voor digitale TV, kopen de door Ziggo geadviseerde decoder, maar er wordt (tot nu toe) niet geleverd wat wordt beloofd.

YamYam
13 augustus 2009, 16:38
Volgens medewerker van Ziggo (13-09 12:10) heeft de door mij eerder gemelde storing inderdaad gisteren op het “storingsbord” gestaan, maar is er nu weer vanaf gehaald.
Het verhaal dat het aan de bekabeling moet liggen is onjuist, aangezien mijn eigen decoder (ook een Humax 5000C) op dezelfde aansluiting géén problemen geeft.
Medewerker van Ziggo meldt dat hij privé hetzelfde probleem heeft, “maar hij kijkt toch niet naar Nederland 1,2 of 3 …….”
De storing is nu aangemeld en moet binnen drie werkdagen verholpen zijn.
Wederom help ik hopen dat het nu wel lukt.:rolleyes:

-----
Ik wil een ieder die hetzelfde probleem heeft adviseren om gewoon de storingsdienst te bellen (0900-1884 optie 2,1,2) om het probleem te melden. We betalen netjes aan Ziggo de kosten voor digitale TV, kopen de door Ziggo geadviseerde decoder, maar er wordt (tot nu toe) niet geleverd wat wordt beloofd.

Deze discussie ben ik gestart bij "Humax IRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze digitale HD kabel ontvanger van Humax".
Omdat dit probleem niet goed te vinden is op het forum en de discussie is gestart op 12 maart met als onderwerp de "Software update beschikbaar" maak ik er een nieuwe (aparte) discussie van : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=192632#post192632

TVdigitaal
13 augustus 2009, 16:39
Zie:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=192699&postcount=5

Software update heeft helaas even niet op het netwerk van Ziggo Oost gestaan, staat er nu wel weer.

glorixjim
13 augustus 2009, 17:23
Bedankt ! ik ben nu aan het updaten (den bosch)

YamYam
13 augustus 2009, 17:38
:pompom:
Heb inmiddels contact gehad met Ziggo.
Petje af voor de adequate reacties van de medewerker van Ziggo 2e-lijns Support (ook via de Privéberichten)!
Heb nu de nieuwe software (1.00.09) kunnen downloaden en alles werkt nu zoals het zou moeten.
Bedankt voor de hulp, ik kan nu weer een goede daad verrichten voor mijn schoonmoeder in Groningen :thankyou:.

Het vervolg van de (re)acties staat ook op : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19757&highlight=nederland

YamYam

The Puma
13 augustus 2009, 23:03
Ik merkt toch na de upgrade dat er vaak vastlopers zijn :evil:
Dan helpt alleen nog maar de stroom er even afhalen.

Wordt dat nog verholpen in een volgende upgrade???

TVdigitaal
14 augustus 2009, 09:17
Ik merkt toch na de upgrade dat er vaak vastlopers zijn :evil:
Dan helpt alleen nog maar de stroom er even afhalen.

Wordt dat nog verholpen in een volgende upgrade???

Wat voor vastloppers heb je, zijn dit niet toevallig signaal problemen?
Kun je jouw klacht wat meer omschrijven misschien dat ik en anderen hier je dan verder kunnen helpen.

The Puma
14 augustus 2009, 17:42
Nee het zijn geen signaal problemen.

Het komt zo nu en dan voor dat de decoder nergens meer op reageert.
Je kan op de AB elke willekeurige knop drukken, maar de IRHD regeart dan nergens meer op.

Alleen stroom eraf en opnieuw booten

Er zijn meerdere personen die dit al op dit forum gemeld hebben.

Vijver
16 augustus 2009, 19:54
Ik heb deze decoder vandaag ook geinstalleerd, ik dacht dat ziggo hem niet eens leverde. Maar goed, uit de doos al met softwareversie 1.0.0.9 , hij staat nu een paar uur aan, en nog geen gekke gedragingen of bugs ontdekt. Wat niet is, kan nog komen, zal de oplettende lezer zeggen, dus ik houd jullie op de hoogte. De olympics op Eurosport in native hd zien er iig strak uit.

Renatus
16 augustus 2009, 20:31
De olympics op Eurosport in native hd zien er iig strak uit.

Hopelijk voor jou bedoel je de WK atletiek, anders loopt je decoder een jaar achter. :schater:

Veel plezier met de humax, heb zelf nu zo'n 3 maanden de 5050 en heb er nog geen dag spijt van gehad. :)

Vijver
16 augustus 2009, 20:58
Hopelijk voor jou bedoel je de WK atletiek, anders loopt je decoder een jaar achter. :schater:

Veel plezier met de humax, heb zelf nu zo'n 3 maanden de 5050 en heb er nog geen dag spijt van gehad. :)

Nu ik weer kijk, lijkt het meer op het WK atletiek. Ik heb subsessievelijk wat oude signalen ontvangen gereflecteerd via een verdwaalde planeet of ander hemellichaam. Je weet hoe dit met radiosignalen en de lichtsnelheid werkt. Hoe dit dan weer mijn humax heeft te bereiken via het kabelnetwerk, daar moet ik een antwoord op schuldig blijven.

NterBraak
15 oktober 2009, 22:37
:pompom: Kan ik nu eindelijk 's avonds weer doorschakelen naar HD-zenders via HDMI aansluiting ZONDER de politie op de stoep te krijgen wegens geluidsoverlast?:applause::frons:

NastyNate
16 oktober 2009, 14:11
Ik heb ook vastlopers met de IRHD-5000.

Eens in de paar weken loopt hij compleet vast, reageert nergens meer op en de enige remedie is om de stekker eruit te trekken en er weer in te doen.

Mijn HD5000 loopt via hmdi naar mijn hardman kardon receiver en wordt zo doorgelust naar mijn Panasonic tv.

Het is irritant maar ben er al aan gewend, ff de stekker erin en eruit na enkele weken/maand en hij werkt weer perfect.

Ben verder uitermate tevreden over de decoder.

ronvm
17 oktober 2009, 13:29
Ik heb ook vastlopers met de IRHD-5000.

Eens in de paar weken loopt hij compleet vast, reageert nergens meer op en de enige remedie is om de stekker eruit te trekken en er weer in te doen.

Mijn HD5000 loopt via hmdi naar mijn hardman kardon receiver en wordt zo doorgelust naar mijn Panasonic tv.

Het is irritant maar ben er al aan gewend, ff de stekker erin en eruit na enkele weken/maand en hij werkt weer perfect.

Ben verder uitermate tevreden over de decoder.

Na problemen met de Cisco ontvanger heb ik deze maar gekocht. En nu ben IK eens blij dat ik totaal geen enkel probleem heb. Deze ontvanger werkt perfect en heeft geen tekortkomingen!! Sorry maar ik vind het eens heerlijk om dit te kunnen melden.

boeskool
17 oktober 2009, 13:41
Na problemen met de Cisco ontvanger heb ik deze maar gekocht. En nu ben IK eens blij dat ik totaal geen enkel probleem heb. Deze ontvanger werkt perfect en heeft geen tekortkomingen!! Sorry maar ik vind het eens heerlijk om dit te kunnen melden.
Precies,ik heb ook geen enkele problemen met deze decoder,gewoon een geweldig product,klasse.Ik heb hem nu negen maanden in mijn bezit.

ellyenjanvanloon@home.nl
21 oktober 2009, 13:05
in het tv scherm komt fabrieksinstellingen en software opwarderen.fabrieksinstellingen gaat want dat staat vet gedrukt, maar software opwarderen is licht gedrukt,dus kun je niet aanklikken.
ik wacht op antwoord. groetjes jan

ronvm
21 oktober 2009, 13:39
in het tv scherm komt fabrieksinstellingen en software opwarderen.fabrieksinstellingen gaat want dat staat vet gedrukt, maar software opwarderen is licht gedrukt,dus kun je niet aanklikken.
ik wacht op antwoord. groetjes jan

Jan, dan is er geen nieuwe firmware voor handen en dus ook niet te downloaden. Als dit wel aan te klikken is, dan wel.

Danielsan
9 november 2009, 15:16
Hallo allemaal,

Ben sinds 2 dagen in het bezit van een Humax 5000c kabelontvanger. Ik ben over het beeld en de bediening zeer tevreden t.o.v. van mijn oude Samsung Hd ontvanger, echt een openbaring!!

Ik probeer het maar via deze weg want ben bang dat ik anders een kapitaal kwijt ben aan het bellen met de support desk van Ziggo.

Ik heb het probleem waarom dit topic gestart is. Ned1/2/3 + Ned 1/2/3HD vallen na een paar seconden weg. Ik heb inmiddels de opstart procedure zoals beschreven op myhumax.nl uitgevoerd maar dit heeft geen resultaat.
De software versie die op mijn decoder draait is 1.00.04 versie. Uit eerdere berichten heb ik begrepen dat er een 1.00.09 versie is. Deze is echter niet beschikbaar in het update menu van mijn decoder. Ik woon in Groningen en zit op het voormalig @home net. Alle instellingen van frequentie en ID kloppen allemaal. Heb de decoder net via Ziggo aangeschaft.

Mijn vraag is hoe komt het dat ik deze versie beschikbaar voor downloaden op mijn decoder?? Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik deze versie wel in mijn bezit krijg?? (dit is misschien een vraag voor de Ziggo medewerkers op dit forum).

Graag advies of een oplossing voor dit probleem. Verder ben ik zeer content met de decoder!

Alvast bedankt voor de medewerking in deze.

Gr,
Danielsan

Esy ®
10 november 2009, 19:33
Ik zou even heel snel naar de winkel terug gaan en vragen om een exemplaar welke niet een jaar in het magazijn heeft gelegen.

Zelf heb ik afgelopen vrijdag deze Humax gekocht en die heeft (uit de doos) de 'nieuwste' firmware 1.00.09 van 24 februari 2009 :?

Danielsan
10 november 2009, 20:09
Het ding komt rechtstreeks bij ziggo vandaan. Maar ik begrijp niet waarom die update niet meer beschikbaar is op het net terwijl deze er wel is geweest!?

Dit zou een verbetering moeten zijn er toch nog gewoon op moeten staan??

anoniem
10 november 2009, 20:27
Het ding komt rechtstreeks bij ziggo vandaan. Maar ik begrijp niet waarom die updat niet meer beschikbaar is op het net terwijl deze er wel is geweest!?

Dit zou een verbetering moeten zijn er toch nog gewoon op moeten staan??

er wordt op dit moment een nieuwe software versie getest, daarom staat de laatste officiele versie niet meer op het netwerk

Danielsan
10 november 2009, 23:34
Ok duidelijk anoniem. Bedankt voor je reactie.. Is er toevallig zicht op wanneer de nieuwe software beschikbaar is?

Esy ®
11 november 2009, 00:03
er wordt op dit moment een nieuwe software versie getest, daarom staat de laatste officiele versie niet meer op het netwerk

Is dat niet een beetje vreemde actie Anoniem?
Of is de 1.00.09 versie slechter dan de 1.00.04?

Persoonlijk heb ik geen klachten en ben ik benieuwd wat er aan verbeterd moest worden.

ronvm
11 november 2009, 10:06

Persoonlijk heb ik geen klachten en ben ik benieuwd wat er aan verbeterd moest worden.

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, de Humax werkt gewoon helemaal goed, er is niks op aan te merken, wat zit er dan in het vat wat een verbetering zou moeten zijn?

Esy ®
11 november 2009, 10:24
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, de Humax werkt gewoon helemaal goed, er is niks op aan te merken, wat zit er dan in het vat wat een verbetering zou moeten zijn?

De klacht welke ik hierboven lees komt uit een andere regio als die van ons. Mogelijk dat die alleen binnen dat Ziggo netwerk optreedt?
Zelf kijk ik het iig even lekker aan en ga niet klakkeloos de nieuwe firmware installeren als die beschikbaar komt.

ronvm
11 november 2009, 10:28
De klacht welke ik hierboven lees komt uit een andere regio als die van ons. Mogelijk dat die alleen binnen dat Ziggo netwerk optreedt?
Zelf kijk ik het iig even lekker aan en ga niet klakkeloos de nieuwe firmware installeren als die beschikbaar komt.

Lijkt me de juiste opstelling. Of men moet ons vertellen wat er veranderd c.q. aangepast wordt. Lijkt me trouwens niet meer dan normaal. Wanneer bijvoorbeeld Philips een firmware-update beschikbaar heeft voor een van zijn apparaten, staat er altijd een lijst van de veranderingen of verbeteringen. Die kun je meenemen of niet. Ik hoop dat de lijst hier ook komt voordat we problemen krijgen.

anoniem
11 november 2009, 19:28

oa.een verbetering op hdmi support

Esy ®
11 november 2009, 19:50
OK, dank je wel.

Danielsan
12 november 2009, 17:18

Maar nog onbekend wanneer de release is?

anoniem
12 november 2009, 20:16
Maar nog onbekend wanneer de release is?

correct

borry52
19 november 2009, 09:21
oa.een verbetering op hdmi support

Heeft dat te maken met de terugkoppeling via de HDMI kabel?
Ik bedoel; als ik de decoder via HDMI op mijn TV aansluit werkt het goed maar als ik hem via mijn Denon receiver aansluit gaat de decoder op tilt.
Nu heb ik er een HDMI-schakelaar tussen zitten terwijl mijn receiver zelf vier HDMI ingangen heeft en dit is eigenlijk een beetje dubbel op.

ronald66
22 november 2009, 19:53
Afgelopen zaterdag (21 november) een Humax 5000C decoder gekocht. Na zoeken van de zenders kreeg ik het probleem met NED1, 2 en 3 en NED1, 2 en 3 HD. Deze ziet de Humax niet, hij zet achter het kanaalnummer "(Onbekend)". Naar de SD NED1, 2 en 3 kan ik via een omweg wel kijken, maar NED1, 2 en 3 HD vallen na 1 a 2 seconden weg (nadat hij de zender herkent als bijv. Nederland 1 HD). Dan zijn alle NED1, 2 en 3 weg. Na uit en aan zetten zijn ze weer terug met hetzelfde probleem.

Mijn firmware versie is 1.00.04. Nu heb ik dit forum doorgespit en alles al geprobeerd (mantel AOP geaard, stekker er 2 minuten uit, enz.). De oplossing zou de firmware update 1.00.09 zijn, echter in het menu is de software update grijs en kan ik niet selecteren.
Is het mogelijk de versie 1.00.09 nog een keer op het ziggo netwerk te zetten?:thankyou:

anoniem
22 november 2009, 20:09
Afgelopen zaterdag (21 november) een Humax 5000C decoder gekocht. Na zoeken van de zenders kreeg ik het probleem met NED1, 2 en 3 en NED1, 2 en 3 HD. Deze ziet de Humax niet, hij zet achter het kanaalnummer "(Onbekend)". Naar de SD NED1, 2 en 3 kan ik via een omweg wel kijken, maar NED1, 2 en 3 HD vallen na 1 a 2 seconden weg (nadat hij de zender herkent als bijv. Nederland 1 HD). Dan zijn alle NED1, 2 en 3 weg. Na uit en aan zetten zijn ze weer terug met hetzelfde probleem.

Mijn firmware versie is 1.00.04. Nu heb ik dit forum doorgespit en alles al geprobeerd (mantel AOP geaard, stekker er 2 minuten uit, enz.). De oplossing zou de firmware update 1.00.09 zijn, echter in het menu is de software update grijs en kan ik niet selecteren.
Is het mogelijk de versie 1.00.09 nog een keer op het ziggo netwerk te zetten?:thankyou:

Wij zijn op dit moment met een andere humax versie aan het testen, daarom is de 1.00.09 versie momenteel niet beschikbaar. Humax zou nieuwe ontvangers gewoon moeten uitleveren met de nieuwe software !

ronvm
22 november 2009, 20:18
Wij zijn op dit moment met een andere humax versie aan het testen, daarom is de 1.00.09 versie momenteel niet beschikbaar. Humax zou nieuwe ontvangers gewoon moeten uitleveren met de nieuwe software !

Ja, ik vond het al vreemd dat de oude Firmware er op staat. Waarschijnlijk een model die al lange tijd in de winkel gestaan heeft.

Hebbes
22 november 2009, 20:49
Ze hebben je een oude Humax verkocht. Ik heb een maand geleden de Humax 5000c gekocht en niks geen problemen. Hier staat wel de nieuwe firmware op 1.00.09 .

ronald66
23 november 2009, 17:45
Dat wordt dus terug naar de winkel. Of zijn er andere mogelijkheden om versie 1.00.09 erop te zetten. Ik vind het wel raar dat ziggo de update eraf haalt voordat een nieuwe versie erop gezet wordt.
Enig zicht wanneer de nieuwste versie vrijgegeven wordt.

Hebbes
23 november 2009, 21:26
Ik heb geen idee of er andere mogelijkheden zijn. Ik weet ook niet of ooit de update er op gestaan heeft. Nog gekker vind ik dat je de deur uitgaat met 'n decoder die niet geschikt is. Ik zou er voor kiezen om terug te gaan naar de decoderboer en laat hij maar wat verzinnen. Ik heb die kast bij MM gekocht, aansluiten, Ziggo bellen voor het HD-abonnement en na zo'n 20 minuten was het karren. Niks geen problemen.

ronald66
25 november 2009, 08:22
Probleem is gisterenmiddag opgelost door een update naar versie 1.00.09. Bij het opstarten werd gemeld dat er een nieuwere versie was en of ik wilde update. Na ca. 20 minuten updaten, terugzetten van de fabrieksinstellingen en instellen zenders kon ik NED1 , 2 en 3 HD kijken. :applause:

Esy ®
25 november 2009, 09:35
Gefeliciteerd!

Perfecte decoder. Ik ben iedere avond als ik hem aanzet weer blij dat die :censored: Samsung kapot is gegaan. :schater:

ArChie
25 november 2009, 10:02
Perfecte decoder. Ik ben iedere avond als ik hem aanzet weer blij dat die :censored: Samsung kapot is gegaan. :schater:
Nog even bijwerken in je profiel.

Esy ®
25 november 2009, 10:12
Ah, dank je. :wink:

Hebbes
25 november 2009, 10:24
Probleem is gisterenmiddag opgelost door een update naar versie 1.00.09. Bij het opstarten werd gemeld dat er een nieuwere versie was en of ik wilde update. Na ca. 20 minuten updaten, terugzetten van de fabrieksinstellingen en instellen zenders kon ik NED1 , 2 en 3 HD kijken. :applause:

Kijk, weer een gelukkig mens:wink:

kabouter150
30 november 2009, 15:14
in de humax mis ik dat je klok rechts of zo in kan zetten.
is dat ook mogenlijk in de update???? die er aan komt?:giveup:

het gaat dus over een klok in beeld te hebben.

ronvm
1 december 2009, 13:17

Nu ik nog, ik heb afgelopen dinsdag (nu één week in huis) een nieuwe 5050c gekocht maar daar zit versie 1.00.01 nog op. Het draait volledig perfect dus ik zit er niet echt op te wachten maar vind het wel vreemd dat de nieuwste versie niet op het netwerk beschikbaar is. En terug naar de winkel ermee??? Dacht het niet. Hij doet het veel te goed dus van omruilen is geen sprake.

rinus1249
1 december 2009, 19:09
Deze discussie gaat over de 5000C. De softwareversie van de 5050C staat hier buiten denk ik.

ronvm
1 december 2009, 19:12
Deze discussie gaat over de 5000C. De softwareversie van de 5050C staat hier buiten denk ik.

Je hebt gelijk, ik dacht eerst dat het een beetje gelijk op ging, maar het gaat inderdaad over een ander model.

cooknl
3 december 2009, 22:43
Ik Heb mijn 5000c voor een jaar nu en vind hem helemaal fantastish MAAR......moet hem om de 2 a 3 weken uit het stopkontakt halen om hem te resetten. Dit omdat hij helemaal blokkeert en vast loopt, en er geen andere mogelijkheid is om hem weer aan de praat te krijgen.
Reageert dus ook niet op de a/b.
Komt daar nog een oplossing voor?
Ook een vraag waarom kunnen we de 1080P mogelijkheid niet vast zetten of kiezen, het enige wat in de buurt komt is 1080i of orig.

maar voor de rest doet ie het prima geen problemen.

Rob

ronvm
3 december 2009, 23:16
Ik Heb mijn 5000c voor een jaar nu en vind hem helemaal fantastish MAAR......moet hem om de 2 a 3 weken uit het stopkontakt halen om hem te resetten. Dit omdat hij helemaal blokkeert en vast loopt, en er geen andere mogelijkheid is om hem weer aan de praat te krijgen.

Ik heb hem voor 3 maanden in gebruik gehad en totaal geen enkel probleem ermee gehad. Ik weet niet of jouw probleem uniek te noemen is.

cooknl
4 december 2009, 08:42
Ik heb hem voor 3 maanden in gebruik gehad en totaal geen enkel probleem ermee gehad. Ik weet niet of jouw probleem uniek te noemen is.

Nou ronmv als je deze thread van 1 t/m 12 doorleest zal je zien dat ik zeker NIET de enige ben.

Rob

Esy ®
4 december 2009, 10:00
Nou ronmv als je deze thread van 1 t/m 12 doorleest zal je zien dat ik zeker NIET de enige ben.

Rob

Ik geloof je meteen. Wat ik alleen zo vreemd vindt met die apparaten, dat diverse mensen met dezelfde decoder en dezelfde firmware totaal andere ervaringen hebben.
Archie bijv. heeft behoorlijk problemen met zijn Fox en ik, op hemelsbreed op 10 km afstand, zelfde apparaat en FW, totaal niet.
Dan zou je haast denken dat er hardwarematig verschil in die dingen zit.

ArChie
4 december 2009, 10:31
Archie bijv. heeft behoorlijk problemen met zijn Fox en ik, op hemelsbreed op 10 km afstand, zelfde apparaat en FW, totaal niet.
Dan zou je haast denken dat er hardwarematig verschil in die dingen zit.
Kan ook van alles te maken hebben met de manier van gebruik. Ik noem maar: wel of geen favorietenlijstjes gebruiken, het aantal kanalen in favorietenlijstjes, het aantal favorietenlijstjes, welke kanalen in favorietenlijstjes, welke kanalen in het pakket, welke kanalen worden er bekeken, welke volgorde hebben de kanalen tijdens het zappen, hoe wordt er gezapt, met welke snelheid wordt er gezapt, welke instellingen worden er gebruikt, welke aanslutingen worden er gebruikt, wat is er aan de andere kant aangesloten, wordt er gebruik gemaakt van ondertiteling, teletekst ondertiteling of DVB ondertiteling, op welke kanalen wordt er gebruik gemaakt van ondertiteling, wordt er gebruik gemaakt van ander audio talen, op welke kanalen wordt er ebruik gemaakt van die andere audio talen, wel of geen Dolby Digital, wordt er gebruik gemaakt van EPG, hoe wordt er gebruik gemaakt van EPG, welke opties van de EPG worden gebruikt, wordt er gebruik gemaakt van timers, etc., etc.

De lijst van variabelen is eindeloos en dan heb ik het nog niet eens over de combinatie van al die variabelen, problemen in het signaal waar je toevallig net mee in aanraking komt omdat jij de pech hebt om een bepaald programma te kijken op een bepaalde zender op een bepaald moment wat dagen later pas tot uiting komt en de factor mens die toch altijd weer net iets anders weet te doen dan wat de ontwikkelaars voor ogen hadden. Dat sommigen dus met hun manier van gebruik geen problemen ervaren terwijl anderen wel problemen hebben, daar kijk ik helemaal niet van op. Ook wordt het tegenwoordig door sommigen normaal gevonden dat er bugs in apparatuur zit die ook na de ontdekking daarvan niet worden opgelost omdat het te veel gedoe is.

Esy ®
4 december 2009, 10:58
Kan ook van alles te maken hebben met de manier van gebruik. Ik noem maar: wel of geen favorietenlijstjes gebruiken, het aantal kanalen in favorietenlijstjes, het aantal favorietenlijstjes, welke kanalen in favorietenlijstjes, welke kanalen in het pakket, welke kanalen worden er bekeken, welke volgorde hebben de kanalen tijdens het zappen, hoe wordt er gezapt, met welke snelheid wordt er gezapt, welke instellingen worden er gebruikt, welke aanslutingen worden er gebruikt, wat is er aan de andere kant aangesloten, wordt er gebruik gemaakt van ondertiteling, teletekst ondertiteling of DVB ondertiteling, op welke kanalen wordt er gebruik gemaakt van ondertiteling, wordt er gebruik gemaakt van ander audio talen, op welke kanalen wordt er ebruik gemaakt van die andere audio talen, wel of geen Dolby Digital, wordt er gebruik gemaakt van EPG, hoe wordt er gebruik gemaakt van EPG, welke opties van de EPG worden gebruikt, wordt er gebruik gemaakt van timers, etc., etc.

De lijst van variabelen is eindeloos en dan heb ik het nog niet eens over de combinatie van al die variabelen, problemen in het signaal waar je toevallig net mee in aanraking komt omdat jij de pech hebt om een bepaald programma te kijken op een bepaalde zender op een bepaald moment wat dagen later pas tot uiting komt en de factor mens die toch altijd weer net iets anders weet te doen dan wat de ontwikkelaars voor ogen hadden. Dat sommigen dus met hun manier van gebruik geen problemen ervaren terwijl anderen wel problemen hebben, daar kijk ik helemaal niet van op. Ook wordt het tegenwoordig door sommigen normaal gevonden dat er bugs in apparatuur zit die ook na de ontdekking daarvan niet worden opgelost omdat het te veel gedoe is.

Tja, je hebt duidelijk een punt.
Lijkt mij haast ondoenlijk om voor al die variabelen die jij noemt deugdelijke firmware te ontwikkelen. :?

cooknl
4 december 2009, 11:28
Lijkt mij haast ondoenlijk om voor al die variabelen die jij noemt deugdelijke firmware te ontwikkelen. :?

Nou nee het is niet ondoenlijk, alleen de ervaring leert dat de fabrikant een deadline stelt wanneer het product de markt op moet, BTW dat wordt meestal door SALES bepaald, en of het product nou rijp for de consument is of niet, heeft nu eenmaal niet zooveel te maken met de uitontwikkeling van het apparaat.
Sales zegt6 gewoon maak het werkbaar en dan gaat het de markt op, dan daarna gaan jullie maar verder met de ontwikkeling en het verbeteren van de firmware.
En zoo gaat dat echt in de praktijk.

Rob

ArChie
4 december 2009, 11:30
Goede software/firmware ontwikkelen is ook niet eenvoudig.

Van de week had ik nog een familie lid aan de telefoon die nog niet zolang een zilvergrijze Humax IR-FOX C heeft ter vervanging van een andere kabel ontvanger. Wilde van mij weten of ik ook zoveel last had van lipsynchroniteit problemen. Nu heb ik die van mij al wat langer dus misschien ben ik er ondertussen wel een beetje aan gewend geraakt, maar in de mate zoals hij het ervaart zou ik dat dan ook nog wel moeten waarnemen. Hij woont ook in Ziggo/Multikabel gebied, maar dan wat meer richting Enkhuizen. Zijn signaal kwaliteit en BER waarden zijn gewoon in orde op de kanalen waar hij lipsynchroniteit problemen ervaart en van buiten zien onze IR-FOX C ontvangers er precies hetzelfde uit. Nu kan ik natuurlijk roepen dat ik dat niet zo ervaar en dat het dus wel aan hemzelf zal liggen, maar al pratende blijkt in ieder geval dat wij niet dezelfde instellingen, aansluitingen en randapparatuur gebruiken. Hij gaat nu dus wat experimenteren met aansluitingen en instellingen om te kijken of dat iets uithaalt.

ronvm
4 december 2009, 11:32
Goede software/firmware ontwikkelen is ook niet eenvoudig.

Van de week had ik nog een familie lid aan de telefoon die nog niet zolang een zilvergrijze Humax IR-FOX C heeft ter vervanging van een andere kabel ontvanger. Wilde van mij weten of ik ook zoveel last had van lipsynchroniteit problemen. Nu heb ik die van mij al wat langer dus misschien ben ik er ondertussen wel een beetje aan gewend geraakt, maar in de mate zoals hij het ervaart zou ik dat dan ook nog wel moeten waarnemen. Hij woont ook in Ziggo/Multikabel gebied, maar dan wat meer richting Enkhuizen. Zijn signaal kwaliteit en BER waarden zijn gewoon in orde op de kanalen waar hij lipsynchroniteit problemen ervaart en van buiten zien onze IR-FOX C ontvangers er precies hetzelfde uit. Nu kan ik natuurlijk roepen dat ik dat niet zo ervaar en dat het dus wel aan hemzelf zal liggen, maar al pratende blijkt in ieder geval dat wij niet dezelfde instellingen, aansluitingen en randapparatuur gebruiken. Hij gaat nu dus wat experimenteren met aansluitingen en instellingen om te kijken of dat iets uithaalt.

Het ideale apparaat zal helaas nooit uitgevonden worden...zucht.
Vroeger kocht je een apparaat vol met transistors en IC-tjes, dat werkte gewoon maar wij zijn ook steeds veeleisender geworden. Bovendien is de digitale techniek nog steeds niet voor 100% onder controle. Zal nog wel even duren denk ik.

edbe
10 december 2009, 11:51
ben nieuw hier, hoe vaak moet je decoder update-n van software ??

Esy ®
10 december 2009, 13:48
ben nieuw hier, hoe vaak moet je decoder update-n van software ??

Je moet helemaal niets. Als je geen klachten heb kan je het ook laten.
Zelf kijk ik ca. 1 x per maand of er iets klaar staat en anders lees ik het hier wel op het forum.
Indien er geen software-update is zie je dat in het menu van de decoder omdat dan de tekst 'software updaten" dan wazig is.

edbe
10 december 2009, 18:08
dus het werkt hetzelfde als bij een satelliet ontvanger, geen probleem geen update doen.

:thumb up:

Riparius
10 december 2009, 19:59
Het ideale apparaat zal helaas nooit uitgevonden worden...zucht.
Vroeger kocht je een apparaat vol met transistors en IC-tjes, dat werkte gewoon maar wij zijn ook steeds veeleisender geworden. Bovendien is de digitale techniek nog steeds niet voor 100% onder controle. Zal nog wel even duren denk ik.

Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je een apparaat vol buizen kocht. Niks IC's en transistors. En geloof me, vroeger wemelde het ook van de problemen bij (analoge) televisie-ontvangst. Niets werkt zomaar 'gewoon', ook al lijkt dat voor veel consumenten misschien wel zo. En geen enkele techniek is ooit echt 'af' of volmaakt, dat heeft verder niets met analoog of digitaal te maken. Maar ik ervaar digitale televisie zoals we dat nu hebben in het dagelijks gebruik toch echt wel als een vooruitgang en ondervind absoluut geen problemen met mijn - niet gecertificeerde - Sony TV, wél met alle (ja, alle!) door Ziggo 'gecertificeerde' ontvangers die ik tot nu toe aan de tand heb kunnen voelen.

ronvm
10 december 2009, 23:02
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je een apparaat vol buizen kocht. Niks IC's en transistors. En geloof me, vroeger wemelde het ook van de problemen bij (analoge) televisie-ontvangst. Niets werkt zomaar 'gewoon', ook al lijkt dat voor veel consumenten misschien wel zo. En geen enkele techniek is ooit echt 'af' of volmaakt, dat heeft verder niets met analoog of digitaal te maken. Maar ik ervaar digitale televisie zoals we dat nu hebben in het dagelijks gebruik toch echt wel als een vooruitgang en ondervind absoluut geen problemen met mijn - niet gecertificeerde - Sony TV, wél met alle (ja, alle!) door Ziggo 'gecertificeerde' ontvangers die ik tot nu toe aan de tand heb kunnen voelen.

We komen waarschijnlijk uit dezelfde periode, geen kleuren TV, geen kabel, geen Centrale Antenne Inrichting maar 1 TV Zender (Nederland 1) en het REM-Eiland...tja we worden oud. Je hebt wel gelijk hoor, geen enkel apparaat lijkt 'afgemaakt'. De TV's waren één grote verwarming, al die buizen maar het werkte wel. Er was geen software, laat staan software die niet voldeed. Natuurlijk is de kwaliteit ontzettend verbeterd maar nog steeds laat de software te wensen over. En alles wat gecertificeerd lijkt te zijn, werkt niet(goed). Alhoewel m'n huidige Humax iRHD5050c wel heel erg goed is. Of er ooit een apparaat op de markt komt die tot de perfectie hoort...wie zal het zeggen? :frons:

Esy ®
10 december 2009, 23:27
We komen waarschijnlijk uit dezelfde periode, geen kleuren TV, geen kabel, geen Centrale Antenne Inrichting maar 1 TV Zender (Nederland 1) en het REM-Eiland...tja we worden oud. Je hebt wel gelijk hoor, geen enkel apparaat lijkt 'afgemaakt'. De TV's waren één grote verwarming, al die buizen maar het werkte wel. Er was geen software, laat staan software die niet voldeed. Natuurlijk is de kwaliteit ontzettend verbeterd maar nog steeds laat de software te wensen over. En alles wat gecertificeerd lijkt te zijn, werkt niet(goed). Alhoewel m'n huidige Humax iRHD5050c wel heel erg goed is. Of er ooit een apparaat op de markt komt die tot de perfectie hoort...wie zal het zeggen? :frons:

Ik ben bang van niet. Op het moment dat iets vervolmaakt is dan zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen en begint het feest weer van voor af aan. :cry:

Verder wordt alles zo vreselijk onoverzichtelijk dat je door de bomen het bos echt niet meer ziet. En dat heeft niet met leeftijd te maken. (ook REM eiland) :wink:

Mijn zoon heeft een paar maanden terug een nieuwe Samsung tv gekocht voor een 1200 Euro. Dat nadat ie weken onderzoek had gedaan welke toestel/merk het meest geschikt was voor zijn situatie.
Gisteren kreeg hij zijn bestelde CI+ module binnen en deze blijkt dus niet te werken icm die tv.
Is het een door een webshop geleverd model welke voor de Oost Europese markt is bedoeld. Identiek toestel maar bezit waarschijnlijk geen CI+ maar CI.

Kom daar maar eens achter. Er stond 'Geschikt voor Ziggo' op die pagina. Maar met een losse decoder is ie idd geschikt. :sad:

En al zeg ik het zelf, het is lang geen achterlijk type welke werkzaam is in de IT sector.

ronvm
10 december 2009, 23:50
En al zeg ik het zelf, het is lang geen achterlijk type welke werkzaam is in de IT sector.

Ik denk dat je zoon op z'n minst een beetje baalt van dit hele verhaal. Ben je zo lang bezig om alles bij elkaar te zoeken, kan het niet...Ik hoor meer slechte dingen over dat CI+. Niet compatibel met diverse merken, storingen...firmware niet goed etc. Kan kun je maar beter een losse ontvanger hebben, kan je TV tenminste blijven staan.

Esy ®
10 december 2009, 23:57
Ik denk dat je zoon op z'n minst een beetje baalt van dit hele verhaal. Ben je zo lang bezig om alles bij elkaar te zoeken, kan het niet...Ik hoor meer slechte dingen over dat CI+. Niet compatibel met diverse merken, storingen...firmware niet goed etc. Kan kun je maar beter een losse ontvanger hebben, kan je TV tenminste blijven staan.

Hij is er idd behoorlijk ziek van. Juist omdat ie zo min mogelijk kabel en andere rotzooi wou koos hij voor deze configuratie. Heeft ook geen ruimte meer in/op zijn kastje om een losse decoder te plaatsen.

Weet het allemaal maar. De comptabiliteitslijst stond nog niet op dit forum op dat moment.
Het is een Samsung UE40B6000 blijkt er een code achter te staan. VPXXN is de goedgekeurde VWXXH doet het dus niet. Marginaal verschil maar wel alles of niets.

ronvm
11 december 2009, 00:01
Hij is er idd behoorlijk ziek van. Juist omdat ie zo min mogelijk kabel en andere rotzooi wou koos hij voor deze configuratie. Heeft ook geen ruimte meer in/op zijn kastje om een losse decoder te plaatsen.

Weet het allemaal maar. De comptabiliteitslijst stond nog niet op dit forum op dat moment.
Het is een Samsung UE40B6000 blijkt er een code achter te staan. VPXXN is de goedgekeurde VWXXH doet het dus niet. Marginaal verschil maar wel alles of niets.

Om gek van te worden en uit je vel te springen tegelijk. Dat spul is hartstikke duur, je gaat niet even naar de winkel terug om te zeggen dat het typenummer niet goedgekeurd is en dat je een andere wilt. Hij zit er nu maar mooi mee. Zit er een CI+ unit in, heeft hij voor betaald en kan hij het niet gebruiken...oh...dat komt me zo bekend voor. En probeer dat thuis maar eens te verkopen...dat lukt dus niet.

Riparius
11 december 2009, 00:05
Ik ben bang van niet. Op het moment dat iets vervolmaakt is dan zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen en begint het feest weer van voor af aan. :cry:

Verder wordt alles zo vreselijk onoverzichtelijk dat je door de bomen het bos echt niet meer ziet. En dat heeft niet met leeftijd te maken. (ook REM eiland) :wink:

Ja, REM op VHF kanaal 11. Moest er natuurlijk wel een extra Yagi bijgeplaatst worden en een koppelfilter voor Band I en Band III.

Mijn zoon heeft een paar maanden terug een nieuwe Samsung tv gekocht voor een 1200 Euro. Dat nadat ie weken onderzoek had gedaan welke toestel/merk het meest geschikt was voor zijn situatie.
Gisteren kreeg hij zijn bestelde CI+ module binnen en deze blijkt dus niet te werken icm die tv.
Is het een door een webshop geleverd model welke voor de Oost Europese markt is bedoeld. Identiek toestel maar bezit waarschijnlijk geen CI+ maar CI.

Kom daar maar eens achter. Er stond 'Geschikt voor Ziggo' op die pagina. Maar met een losse decoder is ie idd geschikt. :sad:

Er zijn heel veel mensen die bij de aankoop van een Samsung TV misleid worden. Dat komt doordat Samsung voor overigens identieke CI en CI+ toestellen typenummers hanteert die maar in één letter ergens achteraan verschillen. En dat laatste deel van het typenummer staat er toevallig nooit bij in aanbiedingen van webshops of grootwinkelbedrijven. Ik denk dat daar een bewuste politiek achter zit om zo makkelijk van oude voorraden af te kunnen komen. En webshops, maar ook zaken als de MM, maken daar ook dankbaar gebruik van om klanten te misleiden. De toestellen met een gewoon CI slot zijn overigens niet specifiek voor de Oost-Europese markt bedoeld. Moderne TV-toestellen die voor de Europese markt worden geproduceerd zijn sowieso multistandaard en geschikt voor alle in Europa gebruikte analoge standaards alsmede voor het eveneens overal in Europa gebruikte DVB-T (en DVB-C).

Esy ®
11 december 2009, 00:19
Ja, REM op VHF kanaal 11. Moest er natuurlijk wel een extra Yagi bijgeplaatst worden en een koppelfilter voor Band I en Band III.

Er zijn heel veel mensen die bij de aankoop van een Samsung TV misleid worden. Dat komt doordat Samsung voor overigens identieke CI en CI+ toestellen typenummers hanteert die maar in één letter ergens achteraan verschillen. En dat laatste deel van het typenummer staat er toevallig nooit bij in aanbiedingen van webshops of grootwinkelbedrijven. Ik denk dat daar een bewuste politiek achter zit om zo makkelijk van oude voorraden af te kunnen komen. En webshops, maar ook zaken als de MM, maken daar ook dankbaar gebruik van om klanten te misleiden. De toestellen met een gewoon CI slot zijn overigens niet specifiek voor de Oost-Europese markt bedoeld. Moderne TV-toestellen die voor de Europese markt worden geproduceerd zijn sowieso multistandaard en geschikt voor alle in Europa gebruikte analoge standaards alsmede voor het eveneens overal in Europa gebruikte DVB-T (en DVB-C).

Ik kan mij helemaal vinden in jouw verhaal. Echter dit model is nog vrij nieuw met LED achtergrond etc. Er moet wat anders achter zitten.
Ik denk dat een partij inkopen welke voor de Oost-Europese markt bedoeld is veel goedkoper zal zijn. Zo kunnen die webshops stunten met hun prijzen.
Als ik Google op type UE40B6000VWXXH kom uitsluitend op Hongaarse, Joegoslavische etc. sites uit.

Riparius
11 december 2009, 00:40
Ik kan mij helemaal vinden in jouw verhaal. Echter dit model is nog vrij nieuw met LED achtergrond etc. Er moet wat anders achter zitten.
Ik denk dat een partij inkopen welke voor de Oost-Europese markt bedoeld is veel goedkoper zal zijn. Zo kunnen die webshops stunten met hun prijzen.
Als ik Google op type UE40B6000VWXXH kom uitsluitend op Hongaarse, Joegoslavische etc. sites uit.

Als ik hier (http://www.heise.de/preisvergleich/eu/a410516.html) kijk zie ik ook Duitse aanbieders, overigens met een bonte mix van de CI en CI+ varianten. Voor zover ik weet is er echt geen sprake van afzonderlijke productielijnen voor Oost- en West-Europese toestellen. Het kan wel zo zijn dat toestellen in sommige landen goedkoper worden aangeboden of dat de 'oude' CI toestellen door de fabrikanten in gebieden worden gedumpt waar DVB-C en kabel veel minder verbreid zijn, laat staat dat de CI+ problematiek daar al speelt. Daardoor kan het voor prijsstunters inderdaad lonend zijn om ze daar in te kopen.

Riparius
11 december 2009, 00:43
Om gek van te worden en uit je vel te springen tegelijk. Dat spul is hartstikke duur, je gaat niet even naar de winkel terug om te zeggen dat het typenummer niet goedgekeurd is en dat je een andere wilt. Hij zit er nu maar mooi mee. Zit er een CI+ unit in, heeft hij voor betaald en kan hij het niet gebruiken...oh...dat komt me zo bekend voor. En probeer dat thuis maar eens te verkopen...dat lukt dus niet.

Ik kan hem alleen maar aanraden om een AlphaCrypt Classic CAM te kopen. Die werkt wel met Ziggo digitale TV in dat toestel en blijft voorlopig ook echt wel werken.

ronvm
11 december 2009, 06:40
Ik kan hem alleen maar aanraden om een AlphaCrypt Classic CAM te kopen. Die werkt wel met Ziggo digitale TV in dat toestel en blijft voorlopig ook echt wel werken.

Maar vervelend blijft het, je moet al een hele technicus zijn om het juiste toestel te kopen en heeft er niet niks voor betaald. Zo'n AlphaCrypt Classic CAM zal wel weer het nodige kosten. Al met al, zit je weer aan extra uitgaven vast en dat is balen.

ronvm
11 december 2009, 06:55

[off-topic], Volgens mij hadden wij een soort van 'klerenhangertje' om het REM-eiland te kunnen ontvangen maar een koppelfilter (kastje) zat er zeker bij. Dat was nog eens pionieren :wink:. Maar ja, dat wil je nu niet meer.[/off-topic].

Ik heb ook een hele periode lopen knoeien met de Cisco-ontvanger, zo erg dat als ik boven aan het werk was, ik naar beneden moest komen om de boel aan te zetten omdat de dames niet opgewassen waren tegen de problemen/storingen die telkens optraden (oftewel steeds moesten klooien), nu is dat verleden tijd. Maar het heeft wat overredingskracht gekost om weer zo'n aanschaf te doen in de vorm van de Humax-iRHD5050c. Door de goede berichten in het Forum was ik er van overtuigt dat deze goed zou werken en er geen problemen waren.

Ja, er zijn zelfs mensen die klagen over een 'fel display en een fel schijnende LED' (waar ik me niet in kan vinden) maar dat noem ik echt zoeken, dat heeft niks met de kwaliteit te maken.

Gelukkig kunnen m'n meiden nu alles zelf want dit werkt gewoon en is TV kijken weer een plezierige business geworden.

FRanatic
15 december 2009, 10:36
Gebruik nu enige dagen deze decoder. Ben tot nu toe tevreden en geen klachten. Ik heb nog geen HDMI kabel eraan hangen,volgt later deze week. Dus nog geen oordeel daarover.

Klein punt dat ik persoonlijk graag zou willen zien in een toekomstige firmware is de mogelijkheid om de klok permanent in het display te zien (ipv de huidige zender).

Wie weet wordt er geluisterd door de ontwikkelaars...

Esy ®
15 december 2009, 10:44
Gebruik nu enige dagen deze decoder. Ben tot nu toe tevreden en geen klachten. Ik heb nog geen HDMI kabel eraan hangen,volgt later deze week. Dus nog geen oordeel daarover.

Klein punt dat ik persoonlijk graag zou willen zien in een toekomstige firmware is de mogelijkheid om de klok permanent in het display te zien (ipv de huidige zender).

Wie weet wordt er geluisterd door de ontwikkelaars...

Ik geloof nooit dat zoiets prioriteit heeft. Voor de meeste mensen is het ook niet echt belangrijk lijkt mij. Zo langzamerhand wordt je vergeven van alle "klokken" in huis. Magnetron, koffieapparaat, weerstation etc. etc.
Alleen in de audio-/video-hoek heb ik er al 3.

csteelooper
20 december 2009, 15:26
Heb deze box nu 2 dagen in huis en ben SUPER-tevreden. De nieuwe softwareversie zat er bij mij (kennelijk) al in, want de box heeft o.a. nooit last gehad van seksuele fantasieën... Als 'tip' voor de volgende software-update zou ik graag willen meegeven: bouw een sorteermogelijkheid voor de favorietenlijst(en) in.

Ik kom van de Samsung 9041R af, de allereerste TVDigitaal box, en in vergelijking daarmee was de beeldkwaliteit echt SUPER veel beter op de Humax. Zowel via Scart als via HDMI (Nu de enige aansluiting die nog in gebruik is).
Heb de decoder tevens via RCA-audio op m'n stereo-installatie aangesloten (Heb geen TosLink-ingangen).
Beeld en geluid lopen perfect synchroon, in tegenstelling tot bij de Samsung H360R van een kennis in hetzelfde complex. Geldt zowel voor SD als HD (Film1 kan ik niet testen want heb geen abo).
TT werkt voorzover ik weet ERG goed, in ieder geval VEEL beter dan op mijn Samsung box en in mijn TV (daarom was VBI geen oplossing voor mij... Verder heb ik NOOIT meer last van uitvallers als in zwart beeld e.d., en dat was eigenlijk voor mij sowieso de hoofdreden om een andere box aan te schaffen.
Ontvangst zit bij mij tussen de 50 en 56 procent in; verschillend per Transport Stream, maar kwaliteit staat altijd op 100%, dus perfect. BER is ook altijd 0 totnogtoe. Hitte in bedrijf is zelfs minder dan bij mijn Samsung. Ben dus ERG tevreden!

FRanatic
21 december 2009, 13:32
Ik geloof nooit dat zoiets prioriteit heeft. Voor de meeste mensen is het ook niet echt belangrijk lijkt mij. Zo langzamerhand wordt je vergeven van alle "klokken" in huis. Magnetron, koffieapparaat, weerstation etc. etc.

LOL...
De klokken op mijn magnetron en koffieapparaat staan niet in dezelfde zichtlijn als mijn tv ;)

Inderdaad lijkt me de prio laag, maar de implementatie erg eenvoudig, dus wie weet.

Esy ®
23 december 2009, 20:15
LOL...
De klokken op mijn magnetron en koffieapparaat staan niet in dezelfde zichtlijn als mijn tv ;)

Inderdaad lijkt me de prio laag, maar de implementatie erg eenvoudig, dus wie weet.

Dat is toch ook niet meer van deze tijd hoor. Je dient de lijnen kort te houden. Is ergonomisch verantwoordelijker.
Gewoon koffiemachine en magnetron links en rechts naast de tv zetten. :rolleyes:

csteelooper
28 december 2009, 19:21
Zolang het dan maar wel een mógelijkheid blijft en geen plícht wordt; ik vind het juist zo handig dat het zendernumme er staat... Kan ik tenminste eindelijk mijn kijkbuis uitzetten als ik radio wil luisteren. Een veel zinniger feature is wellicht het aanbrengen van een sorteermogelijkheid in de favorietenlijst(en), alhoewel ook daarvoor de prioriteit veeleer laag zal liggen... Maarja, over het algemeen ben ik toch erg blij met deze box, en ik herken totnogtoe geen enkele klacht in dit topic en het IRHD5000-subforum. Gelukkig maar... Maar wel nog even een vraag: omdat ik nu in het buitenland ben heb ik de stroombesparing in standby aan. Gaan timeropnames in dat geval gewoon door? Ik heb de allerlaatste softwareversie, voor het geval dat daar verschil in zit. En de starttijd is ook geen probleem - ik werk met een marge van 5 minuten.

Esy ®
28 december 2009, 20:04
Zolang het dan maar wel een mógelijkheid blijft en geen plícht wordt; ik vind het juist zo handig dat het zendernumme er staat... Kan ik tenminste eindelijk mijn kijkbuis uitzetten als ik radio wil luisteren. Een veel zinniger feature is wellicht het aanbrengen van een sorteermogelijkheid in de favorietenlijst(en)

En dat is gewoon mogelijk. :wink:

csteelooper
31 december 2009, 08:40
En dat is gewoon mogelijk. :wink:

Uhm... Dat weet ik; da's juist een van de redenen dat ik zo blij ben met deze box (mijn Samsung DCB-9401R had immers geen display)... In mijn post vroeg ik ook nog hoe het zat met timeropnames. Weet je daar ook het antwoord op (dat deel van m'n post heb je nl. niet geciteerd.

spicers
18 januari 2010, 22:34
correct

het is alweer een tijdje stil... nog enig zicht op wanneer er een nieuwe release komt? was volgens mij initieel ergens gepland in OKT, NOV 2009, maar daarna werd het beeld troebel... en stil.

kabouter150
21 januari 2010, 13:21
hallo een klok in beeld in de update is dat ook mogenlijk??
:thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou: :thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou: :thankyou::thankyou::thankyou:

csteelooper
21 januari 2010, 16:53

*'nuff said*

Wat móeten mensen toch met 5 klokken in dezelfde hoek. Zoiets heeft bovendien totaal geen prioriteit...

kabouter150
21 januari 2010, 22:10
Wat móeten mensen toch met 5 klokken in dezelfde hoek. Zoiets heeft bovendien totaal geen prioriteit...

vraag??,,, wie bepaalt wat wel prioriteit... heef???
ben er dan erg benieuwd naar...

csteelooper
22 januari 2010, 07:27

vraag??,,, wie bepaalt wat wel prioriteit... heef???
ben er dan erg benieuwd naar...

Je kunt er in eerste instantie sowieso vanuit gaan dat openstaande bugs prioriteit krijgen. Wat verder prioriteit heeft wordt in de grootste mate bepaald door de ontwikkelaars van de software in overleg met Ziggo (lees: onder andere Anoniem en zijn mensen). In 1.00.09 werd bijvoorbeeld een toch wel redelijk vervelende bug met HDMI opgelost, en werd eveneens een nogal vreemde vertaalfout gecorrigeerd (resolutiestand origineel had voordien Orgi als aanduiding; nu (zoals het hoort) Orig.).
Ik heb zelf ook een feature aangedragen hier op het forum (het kunnen sorteren (en/of hernummeren) van zenders in de favorietenlijsten; dus het zelf kunnen aanpassen van de volgorde waarin zenders in die lijsten staan), maar ook daarvan denk ik dat het op dit moment weinig prioriteit krijgt. Wellicht wel meer dan een klok in het display (immers, die is er in standby al), maar zelfs dat is maar gissen. Zoals al gezegd bepalen wij (helaas) niet wat wel en geen prioriteit krijgt. Maar je zou het zo kunnen zien: alles wat de usability van een aparaat vergroot, te beginnen met bugs die opgelost worden en daarna features, krijgt prioriteit. Of het al dan niet tonen van een klok daaronder zou vallen is mij de vraag, want een gemiddeld huishouden heeft die al meer dan een in de buurt van de tv.
Voor mijn vorige ontvanger (De Samsung DCB9041R) zou al maandenlang een fix komen voor de meest vervelende bug allertijden (uitvallen van beeld) maar daarop wachten we nu ook al een half jaar of langer. Wat dat betreft gaat de ontwikkeling bij Humax zienderogen sneller, dus wie weet.

rinus1249
22 januari 2010, 09:25
Een klok in beeld wat een onzin. Ik moet minstens eenmaal per maand de stroom van de Humax afhalen omdat hij is vastgelopen. (Ik gebruik alleen de niet stroombesparende standby stand) Dan reageert de Humax nergens meer op maar even stroom eraf opnieuw booten dan is alles weer inorde. Dat zijn bugs die de aandacht vragen!

FRanatic
22 januari 2010, 11:53
*'nuff said*

Dat jij er 5 in dezelfde hoek hebt, wil niet zegggen dat iedereen dat heeft.

Het zal inderdaad geen prio hebben, maar als ze toch bezig zijn met een update is deze optie zo toegevoegd.

Humax heeft onderkend dat een klok in het display handig is (anders was deze er helemaal niet). Ik zou graag een keuze krijgen wanneer deze klok zichtbaar is.

Scenic
25 januari 2010, 17:12
En wat zou je denken van de bug : het uitzetten van de Humax op een HD kanaal ?
Nog steeds die groene zweem en flikkering ! (na het weer in bedrijf stellen van de Humax) Dat zijn belangrijkere zaken dan een klok !

Esy ®
25 januari 2010, 18:20
En wat zou je denken van de bug : het uitzetten van de Humax op een HD kanaal ?
Nog steeds die groene zweem en flikkering ! (na het weer in bedrijf stellen van de Humax) Dat zijn belangrijkere zaken dan een klok !

Ja wat achterlijk zeg, een KLOK??? Hoe verzin je het.
Ik wil dat ie kan koffiezetten. DAT is pas nuttig. :applause:

Ik ben het met voorgaande spreker (csteelooper) volledig eens dat eerst alle bugs er maar eens uit moeten. Dat het ding 100% doet waar ie voor gemaakt en gekocht is. Dat heeft prioriteit. De rest is geneuzel.
Wil je een klok loop je ff lekker naar De Blokker en koop zo'n ding voor 1,50 Euro.

ronvm
25 januari 2010, 18:45
Ja wat achterlijk zeg, een KLOK??? Hoe verzin je het.
Ik wil dat ie kan koffiezetten. DAT is pas nuttig. :applause:

Ik ben het met voorgaande spreker (csteelooper) volledig eens dat eerst alle bugs er maar eens uit moeten. Dat het ding 100% doet waar ie voor gemaakt en gekocht is. Dat heeft prioriteit. De rest is geneuzel.
Wil je een klok loop je ff lekker naar De Blokker en koop zo'n ding voor 1,50 Euro.

Dat jullie die problemen hebben, daar kijk ik van op. Ik heb tijden met deze ontvanger gedraaid en never en nooit een misser gehad. Nu de iRHD5050c en nog minder klachten en/of storingen. Beide ontvangers zijn gewoon helemaal perfect en IK zit helemaal niet te wachten op een update, maar nogmaals IK niet, zo te lezen jullie wel. Maar wel vreemd dat ik hier nooit last van gehad heb.

Esy ®
25 januari 2010, 18:49
Dat jullie die problemen hebben, daar kijk ik van op. Ik heb tijden met deze ontvanger gedraaid en never en nooit een misser gehad. Nu de iRHD5050c en nog minder klachten en/of storingen. Beide ontvangers zijn gewoon helemaal perfect en IK zit helemaal niet te wachten op een update, maar nogmaals IK niet, zo te lezen jullie wel. Maar wel vreemd dat ik hier nooit last van gehad heb.

Ik heb begrepen dat problemen individueel kunnen ontstaan door o.a. combinaties van decoder / merk tv. (waaronder ook mijn Humax icm een Loewe).
Het lijkt er overigens op dat mijn probleem is opgelost nu ik een goedkoop 'bokkiewokkie' HDMI kabel er tussen heb gezet ipv de gigadure bij Botman vandaan. :?

Ik hou nog een slag om de arm maar het gaat al 24 uur goed.

ronvm
25 januari 2010, 18:56
Ik heb begrepen dat problemen individueel kunnen ontstaan door o.a. combinaties van decoder / merk tv. (waaronder ook mijn Humax icm een Loewe).
Het lijkt er overigens op dat mijn probleem is opgelost nu ik een goedkoop 'bokkiewokkie' HDMI kabel er tussen heb gezet ipv de gigadure bij Botman vandaan. :?

Ik hou nog een slag om de arm maar het gaat al 24 uur goed.

Ja dat moet haast wel, dat die combinatie fout is (handshake problems etc.). Ik gebruik ook jouw 'bokkiewokkie' kabels (bij blokker vandaan € 10,= per stuk) hoor omdat ik de 'goldplated kabels' voor één meter klinklare onzin vind. Het is digitaal, oftewel: het werkt of het werkt niet, maar neveneffecten die je met een analoog signaal hebt, kun je digitaal nooit hebben dus niks dure kabels van € 80,= per meter.

Maar zelf heb ik hele slechte ervaringen achter de rug met de Cisco-ITV-decoder, dus vandaar dat ik deze Humax(en) de Hemel in prijs want bij mij werkt het altijd.

Esy ®
25 januari 2010, 19:27
Ja dat moet haast wel, dat die combinatie fout is (handshake problems etc.). Ik gebruik ook jouw 'bokkiewokkie' kabels (bij blokker vandaan € 10,= per stuk) hoor omdat ik de 'goldplated kabels' voor één meter klinklare onzin vind. Het is digitaal, oftewel: het werkt of het werkt niet, maar neveneffecten die je met een analoog signaal hebt, kun je digitaal nooit hebben dus niks dure kabels van € 80,= per meter.

Maar zelf heb ik hele slechte ervaringen achter de rug met de Cisco-ITV-decoder, dus vandaar dat ik deze Humax(en) de Hemel in prijs want bij mij werkt het altijd.

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal met een Samsung 360. Ik was (ben) heel erg blij met de Humax maar begrijp er niets van dat de problemen na een paar maanden zomaar de kop op kunnen steken.
Mocht het de kabel zijn dat snap ik het nog niet. Gaat zo'n ding spontaan kapot?

Hier nog een leuk item mbt dure/goedkope kabels. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=81535.0

G.bruiker
25 januari 2010, 20:34
Mijn bokkie wokkie HDMI kabel goldplated kost 2,95 bij de action...

Esy ®
25 januari 2010, 21:17
Mijn bokkie wokkie HDMI kabel goldplated kost 2,95 bij de action...

Voor die prijs zal het wel koper zijn. :wink:

G.bruiker
25 januari 2010, 22:12
Voor die prijs zal het wel koper zijn. :wink:
Vermoed goudkleurig ja,maar verder doet ie het net zo goed...

Scenic
27 januari 2010, 10:17
Ik heb wel gemerkt dat de groene zweem/flikkering alleen gebeurt op de Nederlandse HD zenders Ned 1 HD,Ned 2 HD en Ned 3 HD,(na uitzetten TV en daarna weer aanzetten) dus NIET bij History HD, Discovery HD Showcase, Eurosport HD en NGC HD.

Vreemd..........(bug heeft dus niks met HDMI kabel te maken) :shock: maar eerder met de software in de 5000C

csteelooper
27 januari 2010, 19:05
Ik heb wel gemerkt dat de groene zweem/flikkering alleen gebeurt op de Nederlandse HD zenders Ned 1 HD,Ned 2 HD en Ned 3 HD,(na uitzetten TV en daarna weer aanzetten) dus NIET bij History HD, Discovery HD Showcase, Eurosport HD en NGC HD.

Vreemd..........(bug heeft dus niks met HDMI kabel te maken) :shock: maar eerder met de software in de 5000C

Nah... Denk met een TV/Decoder combo... Ik heb de Humax hier op een Sony KL26A10E hangen en nergens last van -- ook niet als ik de TV uit- en weer aanzet. Hier lees ik verschillende gebruikers die er wel last van hebben. Ik vermoed dus dat het te doen heeft met een combinatie van TV en Box. Let wel dat de TV hier toch alweer bijna 5 jaar meegaat (nog net niet - 2006) en dat er een unidirectional HDMI poort op zit (dus geen HDMI-CEC, wellicht dat dát nog het een en ander scheelt.
Trouwens: als het bij diverse zenders niet gebeurt lijkt het me niet logisch als het aan de decoder ligt: dan ligt het dus veeleer aan de content providers...

Esy ®
28 januari 2010, 00:30

Ik kreeg ook geen groene zweem maar een compleet groen beeld. :?

csteelooper
28 januari 2010, 10:31
Ik kreeg ook geen groene zweem maar een compleet groen beeld. :?

Die heb ik hier alleen gehad toen ik vanwege van vakantie de energie-besparing in standby gebruikte. Toen ik bij terugkomst de decoder aan deed en de tv op HDMI kwam het beeld niet op. Via Scart (pass-through via DVD recorder) werkte alles wel. Dus toen heb ik de Energiespaarstand uitgezet (maakt meteen de boot van de box een eindje sneller, dus dat is sowieso wat ik meestal zal doen) en toen had ik nergens meer last van. Ik had trouwens de box niet eens op een HD kanaal staan (RTL4), dus het had in mijn geval sowieso niets met HD te maken. Wel maf dat deze bug er in zit trouwens, dat de energiebesparing tot problemen kan leiden. Maar heb jij dan toevallig ook de Energiebesparing aan (Systeeminstellingen > Overige instellingen > Energiebesparing in standby)? Voornoemde bug is hier bij mijn weten trouwens al vaker aan het licht gekomen...

Esy ®
28 januari 2010, 10:41
Die heb ik hier alleen gehad toen ik vanwege van vakantie de energie-besparing in standby gebruikte. Toen ik bij terugkomst de decoder aan deed en de tv op HDMI kwam het beeld niet op. Via Scart (pass-through via DVD recorder) werkte alles wel. Dus toen heb ik de Energiespaarstand uitgezet (maakt meteen de boot van de box een eindje sneller, dus dat is sowieso wat ik meestal zal doen) en toen had ik nergens meer last van. Ik had trouwens de box niet eens op een HD kanaal staan (RTL4), dus het had in mijn geval sowieso niets met HD te maken. Wel maf dat deze bug er in zit trouwens, dat de energiebesparing tot problemen kan leiden. Maar heb jij dan toevallig ook de Energiebesparing aan (Systeeminstellingen > Overige instellingen > Energiebesparing in standby)? Voornoemde bug is hier bij mijn weten trouwens al vaker aan het licht gekomen...

Nee, die had ik vanaf het begin uit staan.
Na enige weken (6?) perfect te hebben gewerkt kreeg ik plotseling een zwart beeld, wel geluid maar verder niets.
Stekker van de decoder uit het stopcontact, kwartiertje wachten en er weer in en daarna werkte het weer normaal totdat na een willekeurige periode het beeld er weer uit knalde en zwart werd.
Ging ik dan switchen tussen 720P en 1080i kreeg ik een volledig groen beeld welke ik niet meer weg kreeg totdat ik weer de stekker eruit trok.

HDMI kabel vervangen door een goedkoop exemplaar en alles lijkt het weer prima te doen. In ieder geval al een avond of 4 gaat het goed. :?

csteelooper
28 januari 2010, 15:37
Da's pas écht vreemd... Wordt de box misschien te heet ofzo? Dat veroorzaakte bij een kennis van me (die had een Samsung H360R) precies dezelfde issues. Ook vreemd trouwens dat het met de andere kabel wel goed lijkt te gaan. Mja... Ik heb zelf eigenlijk geen problemen tot nu toe. Heb een 9-euro-kostende HDMI kabel van de LIDL en het werkt allemaal; los van de bug in de energiespaarstand, maar die is voor mij niet belangrijk... In ieder geval is de Humax VEEL beter dan mijn Samsung DCB9401R - die gaf het na 4 minuten gemiddeld al compleet op... Eens kijken hoe het voor mij gaat na 6 weken gebruik (heb hem nu al wel 8 weken, maar ben er 4 van weggeweest...), maar ik neem aan dat het goed zal blijven gaan...

henco
1 maart 2010, 17:07
Het blijft wel lang stil op de teverwachte update
Weet iemand al iets meer??
Henco.

c0sm0s
2 maart 2010, 16:10
Hij zou eerst oktober 2009 uitkomen..
Is toen uitgesteld wegens problemen...

Toen zijn er in december ofzo nog Humax medewerkers bij Ziggo geweest om naar het groene zweem probleem te kijken...

En daarna was het stil..

spicers
4 maart 2010, 07:29
idd, ik heb dit een tijd terug ook al gemeld dat het erg stil is geworden en er geen info wordt gegeven over wanneer er nu een update komt. Hier is naar mijn weten ook niet op gereageerd, jammer... Komt deze update nog en wat is de staus? zo netjes zijn als dit even gemeld wordt...

c0sm0s
4 maart 2010, 08:55
De software update komt nog.
Hij staat nu gepland voor april dit jaar..
Heb dit bevestigd gekregen door Anoniem.

DeOS
24 maart 2010, 18:08
Dan is nog de vraag natuurlijk of die update de problemen met de HDMI handshake (groen beeld) oplost......

Joop558
26 maart 2010, 18:39
Dan is nog de vraag natuurlijk of die update de problemen met de HDMI handshake (groen beeld) oplost......

Volgens Ziggo wel, zie bij bugs en wisches.
Even afwachten en we weten het.
Ik hoop van wel, kan ik hem tenminste ook weer gewoon uitzetten als hij op een HD kanaal staat.

TheGrouch
31 maart 2010, 22:55
Volgens Ziggo wel, zie bij bugs en wisches.
Even afwachten en we weten het.
Ik hoop van wel, kan ik hem tenminste ook weer gewoon uitzetten als hij op een HD kanaal staat.
Joop558, je zit in het verkeerde topic. Het gaat hier over een humax 5000.

Seije
3 april 2010, 21:41
Misschien een stomme maar waarom zou je een update downloden voor je humax?

En hoe weet ik of het op mijn apparaat kan?

Joop558
4 april 2010, 10:50
Joop558, je zit in het verkeerde topic. Het gaat hier over een humax 5000.

Oeps, sorry.
Mijn excuses.

De vraag of het een update voor jouw apparaat is.
Simpel, je kan alleen via de kabel de update van jouw apparaat downloaden, niet van een andere.

rotero
9 april 2010, 11:21
Is het nu al bekend wanneer de firmware update voor de Humax 5000 komt?
Ik zit nu al maanden met een groen scherm als ik 'm weer vergeet uit te zetten op een niet HD kanaal. Het probleem is nu dus al maanden bekend.

Waarom komt er niet gewoon snel een nieuwe firmware uit?
Het blijft maar bij vermoedens......

Erg jammer :cry:

csteelooper
9 april 2010, 14:23
Heb je een tv met meerdere HDMI-poorten? Zo ja, duw de HDMI kabel dan voor de gein eens in een andere poort. Dat kan werelden van verschil maken... Niet dat ik zelf niet benieuwd ben naar een update, hoor...

Hengelerweend
22 april 2010, 23:00
De software update komt nog.
Hij staat nu gepland voor april dit jaar..
Heb dit bevestigd gekregen door Anoniem.

Ik heb totaal geen problemen met mijn 5000, maar desondanks toch even warm blijven houden en daarom het zal mij benieuwen of die update inderdaad in april komt en Anoniem zijn planning kan waarmaken.
Het is nu 22 april en we hebben nog een week te gaan in deze maand :rolleyes:

anoniem
23 april 2010, 22:02
Ik heb totaal geen problemen met mijn 5000, maar desondanks toch even warm blijven houden en daarom het zal mij benieuwen of die update inderdaad in april komt en Anoniem zijn planning kan waarmaken.
Het is nu 22 april en we hebben nog een week te gaan in deze maand :rolleyes:

de 5050 wordt als eerste gereleased, (1 of 2e week mei) en daarna volgt de 5000, uiteraard als de testen bij Irdeto ook met succes worden afgerond

csteelooper
26 april 2010, 13:07
Ik heb over het algemeen ook geen problemen; moest gisteren wel een keer een power-cycle doen... Daarna werkte alles weer. Wordt dit ook opgelost?

crapz0rs
18 mei 2010, 17:14
de 5050 wordt als eerste gereleased, (1 of 2e week mei) en daarna volgt de 5000, uiteraard als de testen bij Irdeto ook met succes worden afgerondDe update voor de 5050c is net uit.
Is er al een nieuwe planning bekend voor de 5000c ?

crapz0rs
28 mei 2010, 19:07
de 5050 wordt als eerste gereleased, (1 of 2e week mei) en daarna volgt de 5000, uiteraard als de testen bij Irdeto ook met succes worden afgerondHoi anoniem. Zit er al schot in de zaak ?

rick
8 juni 2010, 18:31
Is er al bekend wat er veranderd/verbeterd wordt met de nieuwe firmware?
Teletekst verbeteringen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=139011) misschien? :wink:

spicers
15 juni 2010, 19:34
de 5050 wordt als eerste gereleased, (1 of 2e week mei) en daarna volgt de 5000, uiteraard als de testen bij Irdeto ook met succes worden afgerond

@ anoniem, wanneer wordt ons geduld beloond met een update voor de 5000? al enig zicht op uitlevering of ander nieuws? uitstellen of geen update is ook nieuws.

anoniem
15 juni 2010, 19:59
@ anoniem, wanneer wordt ons geduld beloond met een update voor de 5000? al enig zicht op uitlevering of ander nieuws? uitstellen of geen update is ook nieuws.

er is wel vooruitgang, maar ik kan nog geen datum afgeven

Hebbes
15 juni 2010, 20:01
er is wel vooruitgang, maar ik kan nog geen datum afgeven We gaan maar afwachten. :wink:

pelly
16 juni 2010, 11:58
heb sinds gisteren ook de 5000c aangesloten.bij opstarten kwam deze gelijk met er zijn update's beschikbaar. daar heb ik ja op gezegd en toen ging hij opnieuw opstarten daarna kreeg ik weer dezelfde melding.
Ziggo gebeld en die zeggen dat de decoder kapot is. humax gebeld en die konden mij ook niet helpen.
Nu is het wel zo dat ik in het cogas gebied woon en ziggo daar aangeboden wordt. misschien iemand die dit probleem herkent?
Ik heb ook ned 1,2 en 3 niet op 1 2 en 3 zitten maar op 61, 62 en 63 ??

ronvm
16 juni 2010, 12:00
heb sinds gisteren ook de 5000c aangesloten.bij opstarten kwam deze gelijk met er zijn update's beschikbaar. daar heb ik ja op gezegd en toen ging hij opnieuw opstarten daarna kreeg ik weer dezelfde melding.
Ziggo gebeld en die zeggen dat de decoder kapot is. humax gebeld en die konden mij ook niet helpen.
Nu is het wel zo dat ik in het cogas gebied woon en ziggo daar aangeboden wordt. misschien iemand die dit probleem herkent?

Misschien hem een tijdje van de stroom afhalen? De ontvanger is duidelijk van de rel. Ik zeg niet dat het helpt, maar je weet het nooit.

pelly
16 juni 2010, 17:07
heb ik al gedaan:sad:

rn.mast@zonnet.nl
16 juni 2010, 20:23
We gaan maar afwachten. :wink:

Misschien kunnen mijn bevindingen op de 5050 nog meegenomen worden bij de test van de 5000?

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=281625&postcount=300

csteelooper
16 juni 2010, 22:44
Welke versie van de software staat er nu in? Het klinkt alsof je 1.00.04 hebt. En dan heb je een klein probleem, want 1.00.09 (de huidige versie) staat nu niet meer live (@Anoniem: toch?). Wel maf trouwens dat de box dan wel meldt dat er updates zijn... Als je inderdaad 1.00.04 hebt, heeft de box in feite wel gelijk omdat er immers wel een nieuwere versie is. Maar als deze versie inderdaad niet meer live staat, vraag ik me af hoe de box toch ziet dat er een nieuwere versie ís...

anoniem
16 juni 2010, 22:50
Welke versie van de software staat er nu in? Het klinkt alsof je 1.00.04 hebt. En dan heb je een klein probleem, want 1.00.09 (de huidige versie) staat nu niet meer live (@Anoniem: toch?). Wel maf trouwens dat de box dan wel meldt dat er updates zijn... Als je inderdaad 1.00.04 hebt, heeft de box in feite wel gelijk omdat er immers wel een nieuwere versie is. Maar als deze versie inderdaad niet meer live staat, vraag ik me af hoe de box toch ziet dat er een nieuwere versie ís...

er heeft tijdelijk een testversie op het netwerk gestaan voor de 5000, die niet geaccepteerd wordt door de productieboxen maar wellicht aangezien als nieuwe versie. De 1.00.09 zal zsm op het netwerk terugkomen.

csteelooper
18 juni 2010, 08:29
er heeft tijdelijk een testversie op het netwerk gestaan voor de 5000, die niet geaccepteerd wordt door de productieboxen maar wellicht aangezien als nieuwe versie. De 1.00.09 zal zsm op het netwerk terugkomen.

Oké, dat is wat ik ook al begreep. Dan kan het lid dat voor mijn vorige post een bericht had, alsnog zijn box bijwerken. Zijn issue wijst er volgens mij op dat de simulcast fix nog niet is opgenomen in zijn softwareversie.

Weet je trouwens al wanneer de opvolger van 1.00.09 komt? Ik heb namelijk zelf soms het issue dat ik beeld heb met de 'Dit programma is momenteel niet beschikbaar' melding eroverheen. Als ik mijn box gebruik gaat alles goed maar de melding verdwijnt dan niet. Als ik mijn box dan uit zet krijg ik 'm zonder power cycle niet meer aan.
Dit probleem doet zich met name voor als er wijzigingen zijn in zenderindeling of in elementary streams die worden doorgevoerd met de zender waar de box op dat moment op stond. Bijvoorbeeld: laatst is BravaNL toegevoegd. De volgende morgen deed het probleem zich voor. Of toen Cartoon Network de Engelse audiostream erbij kreeg (mijn box stond toen op cartoon Network en in standby; bij wake-up had ik het probleem).
Zoals ik al zei is het na de power cycle weer allemaal goed en het probleem doet zich ook niet al te vaak voor, maar het is toch wel fijn als dat in de volgende release wordt opgelost. Temeer omdat het eigenlijk het énige probleem is dat ik ervaar... Verder is het echt een top-box, zeker in vergelijking met mijn Samsung DCB-9401R!

icetea
12 juli 2010, 16:35
Het WK is voorbij, kan me voorstellen dat er tijdens dit evenement geen risico's zijn genomen met nieuwe firmware. Is er al meer nieuws over evt. updates?

c0sm0s
13 juli 2010, 12:57
Het WK is voorbij, kan me voorstellen dat er tijdens dit evenement geen risico's zijn genomen met nieuwe firmware. Is er al meer nieuws over evt. updates?

Hij is waarschijnlijk niet goedgekeurd..
Begin Juni werd de firmware getest door irdeto in China.
En volgens mij was de planning laatste paar weken van juni testen bij Ziggo zelf.

Dus als hij goed was bevonden neem ik aan dat we er ondertussen al wat van gehoord hadden van Anoniem.. maar misschien is het testproces ook wel gewoon vertraagd..

Het is gewoon even wachten op een update van Anoniem in dit topic.

Oujdi
5 augustus 2010, 14:28
Gaan we nou nog Potverdomme nou die beloofde Update krijgen of niet???

Ik heb nog steeds last van dat irritante Groene beeld als ik mijn Humax aandoe!!

Esy ®
8 augustus 2010, 13:18
Tja, volgens Humax ligt het aan je tv:
http://www.myhumax.nl/faq_iRHD5000c.htm

Zelf heb ik eens in de zoveel weken een vastloper en moet de stekker er een tijdje uit. Niet onoverkomelijk maar wel lastig.

Gezien het feit dat ze ook niet (meer?) komen met een sw update voor de IR Fox C zou het mij niet verwonderen als de 5000 binnenkort wordt vervangen door een opvolger en we kunnen fluiten naar een update. :cry:

Henco77
16 augustus 2010, 13:55
Hallo Anoniem zou jij misschien eens willen reageren
op de vraag van vele,wanneer we DE updaten mogen verwachten.

Henco77.

rednas77
17 augustus 2010, 20:19
Volgens mij is de Humax 5200 de opvolger.

Henco77
18 augustus 2010, 08:40
Ja maar je denkt dus dat we de beloofde update niet meer krijgen?
Dat we dus gewoon maar weer een nieuwe setopbox moeten kopen
Neeeee joh dat doet ziggo ons niet aan toch? Anoniem!

Henco77.

Esy ®
18 augustus 2010, 10:10
Ik denk niet dat de schrijfwijze van Oujdi de juiste manier is om een antwoord van Anoniem los te krijgen.

cooknl
20 augustus 2010, 09:05
Ik denk niet dat de schrijfwijze van Oujdi de juiste manier is om een antwoord van Anoniem los te krijgen.

Helemaal mee eens.
Maaaaaaaaar het zou de mensen gerust stellen als mr. anoniem ons hier toch een antwoord op zou geven.

Wat denkt U meneer anoniem kunnen wij een de nabije toekomst een antwoord van Uw perzoon verwachten??

Bij Voorbaat dank

Rob

icetea
20 augustus 2010, 11:02
Helemaal mee eens.
Maaaaaaaaar het zou de mensen gerust stellen als mr. anoniem ons hier toch een antwoord op zou geven.

Wat denkt U meneer anoniem kunnen wij een de nabije toekomst een antwoord van Uw perzoon verwachten??

Bij Voorbaat dank

Rob

Google maar eens op "when it's done".

kabouter150
22 augustus 2010, 20:45
ik denk da die een wereld reis aan het maken is..
:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom::pompom::p ompom::pompom:

cooknl
22 augustus 2010, 21:01
Google maar eens op "when it's done".

Icetea ik denk dat je beter de ijskast weer in kunt gaan:lol:, want ik wil niet weten wanneer!! ik zou graag willen weten OF we de update nog krijgen of dat de update afgeblazen is.

Dus heeft niets te maken met wanneer hij klaar is daar ging het niet om.

Rob

icetea
22 augustus 2010, 23:42
Icetea ik denk dat je beter de ijskast weer in kunt gaan:lol:, want ik wil niet weten wanneer!! ik zou graag willen weten OF we de update nog krijgen of dat de update afgeblazen is.

Dus heeft niets te maken met wanneer hij klaar is daar ging het niet om.

Rob

Wat maakt het nu uit OF er nog een update komt als er geen deadlines zijn. Ik herhaal dan wat echt usual business is bij development "when it's done". Dit kan netzogoed betekenen dat er geen releases meer komen omdat men het (nog) niet weet en nergens aan wil commiteren. Of dan blijkt alsnog dat het uiteindelijk de moeite niet waard is om een nieuwe update uit te brengen (want elke change is ook weer een risico op nieuwe problemen). Juist daarom maakt men geen toezeggingen want dat schept verwachting. Maakt het wat uit als men zegt ja er komt een update maar je moet jaren wachten en men besluit uiteindelijk dat het de moeite niet meer is? Kijk maar eens naar certificering van 2009 modellen, denk je nu echt dat die er nog komt? Tot die tijd geeft men aan de prioriteit te leggen bij 2010 modellen, ofwel geen harde deadline voor 2009 series.

OK, iemand zegt ja er komt nog een update.. wat wordt je volgende vraag dan? Als er meer info is, dan verschijnt dit vanzelf op 't forum..

ronald66
23 augustus 2010, 10:36
Ik weet niet bij welk bedrijf je werkt, maar ik werk al meer dan 15 jaar bij verschillende bedrijven waaronder ook een grote multinatinal die actief zijn op produk ontwikkeling en innovatie. Bij alle projecten staat planning toch wel hoog in het vaandel. Geen enkel bedrijf steekt geld in ontwikkeling op basis van "when it's done". Projecten worden gefaseerd uitgevoerd en dienen op de planningsdatum met resultaten te komen. Geen resultaten dan geen geld meer.
De software update lijkt mij een lage prioriteit te hebben bij Humax, waardoor er geen geld ingestopt wordt en er dus geen vooruitgang is. Zolang het produkt voldoet aan de specificaties kun je ook niet klagen. Het produkt werkt en er is dus geen sprake van ondeugdelijk produkt. Pas als sprake is van een ondeugdelijk produkt kun je een beroep doen op de produktaansprakelijkheid van de fabrikant. De klacht zal echter via je aankoopkanaal moeten gaan, dit is wettelijk je contractpartner. Deze zal binnen een redelijke termijn voor een oplossing moeten zorgen (als er sprake is van een ondeugdelijk produkt).

icetea
23 augustus 2010, 19:04
Ik begrijp je verhaal maar mijn punt was al wat je aangeeft dat het hier niet meer om een geplande releases voor een oplevering of lancering van een product gaat. Het product is er al lang, een milestone is behaald en daarmee is de grootste druk is van de ketel. Misschien komt er nog een bugfix release of nieuwe features. Dan is het maar helemaal afhankelijk van welke service level agreements je hebt afgesproken met de leverancier (of redelijkheid maar als er geen prioriteit aan wordt gegeven kunnen dit soort dingen eindeloos vooruit schuiven of zelfs afketsen). Misschien dat ik beter support had kunnen noemen i.p.v. development.

Er is aangegeven dat er eerst een update voor de 5050 zou komen en daarna voor de 5000. Er heeft ooit een testversie online gestaan maar die is weer ingetrokken. Mijn punt was dus dat het een kwestie van afwachten is en dat het ontbreken van een datum, reden is dat de leverancier(s) het nog niet weten. Volgens mij is de situatie dus nog steeds: when it's done.. u hoort nog van ons.. Dus dat doe ik dan ook maar. Ik heb er alle vertrouwen in dat als er nieuws is dat we dat hier snel genoeg te horen krijgen :oyeah:

Yor1`
9 september 2010, 22:18
Eens in de twee weken een stroomloze reset uitvoeren is niet echt wat ik me bij een goed werkend product voorstel.

De decoder hangt (tijdstip bijv 12:23 terwijl het 20:40 's avonds is) en reageert nergens meer op, tenzij ik de stekker eruit trek. Hebben meer mensen dit met deze decoder? Moet even de bon zoeken maar anders gaat hij terug naar Ziggo.

Dat zeggende, bedenk ik me opeens dat ik nooit €100 terug heb gekregen van Ziggo. Dat was destijds wel de actie. Toch maar eens achteraan gaan, want stel het je is voor dat het geld vanzelf retour wordt gestuurd.

byob
10 september 2010, 12:38
Die van mij slaat soms ook vast, toch niet met die reglemaat van eens in de 2 weken. Kan soms een maand som twee maanden tussen zitten...

Hebbes
10 september 2010, 14:33
Hier zit nog 'n stumpert met zo'n brak ding. Geregeld staat de boel vast en ik zit nog wel met 2 van die krengen.

G.bruiker
10 september 2010, 15:54
Eens in de twee weken een stroomloze reset uitvoeren is niet echt wat ik me bij een goed werkend product voorstel.

De decoder hangt (tijdstip bijv 12:23 terwijl het 20:40 's avonds is) en reageert nergens meer op, tenzij ik de stekker eruit trek. Hebben meer mensen dit met deze decoder? Moet even de bon zoeken maar anders gaat hij terug naar Ziggo.

Dat zeggende, bedenk ik me opeens dat ik nooit €100 terug heb gekregen van Ziggo. Dat was destijds wel de actie. Toch maar eens achteraan gaan, want stel het je is voor dat het geld vanzelf retour wordt gestuurd.
Hier laat ik met een schakelklok elke nacht een reset doen door hem een minuut stroomloos te maken,anders gaat na een week of 3 de epg en de klok achterlopen en slaat ie vast.
Niet de bedoeling,maar voor 4,50 lost het een hoop van de ellende op.

The Puma
18 september 2010, 18:51
Komt er nog een software update voor de 5000c?

crapz0rs
19 september 2010, 13:30
Komt er nog een software update voor de 5000c?Ik denk het niet, het blijft ijzig stil hier.

catastrofus
20 september 2010, 09:31
Waarschijnlijk komt deze update gelijk met die van de Panasonic die ik nog hier heb staan.
Deze is te verwachten in (om en nabij) het jaar 2439. Het is even wachten maar dan heb je ook wat, of niet natuurlijk. :cool:

Hebbes
20 september 2010, 11:19
Waarschijnlijk komt deze update gelijk met die van de Panasonic die ik nog hier heb staan.
Deze is te verwachten in (om en nabij) het jaar 2439. Het is even wachten maar dan heb je ook wat, of niet natuurlijk. :cool: Dan wachten we daar maar op. Tijd zat :mrgreen:

cooknl
25 september 2010, 13:36
Deze is te verwachten in (om en nabij) het jaar 2439. Het is even wachten maar dan heb je ook wat, of niet natuurlijk. :cool:

Ohh dat is zeker de panasonic BLACK LEVEL update voor de 2009 modellen. Wist niet dat die al voor zo vlug in de planning stond :mrgreen:

Rob

Panasonic Plasma's net als Micheal Jackson, worden met de tijd, ook minder zwart.

Henco77
2 november 2010, 17:18
Nou ik vind het niet oke dat ziggo gewoon verstek laat gaan
met bijv de beloofde update
ze wachten gewoon net zolang dat men er in berust!!!!
de tendens van tegenwoordig
en daar de mensen geen keus hebben in het kiezen van
een andere provider moet je er dan mee akkooord gaan???

Henco77.

rinus1249
2 november 2010, 20:06
Het wordt wel tijd dat er wat gaat gebeuren want was het bij mij eerst eens in de zes weken nodig om de Humax van de stroom af te halen omdat hij helemaal was vast gelopen, nu moet dat zeker één keer per 3 à 4 weken. Ik zie tegenwoordig ook bij het aanzetten van de Humax een drietal horizontale lijnen door het beeld en bijv. de zenderlogo's twee of driekeer maar dat gaat weg als ik hem opnieuw opstart of ca. 10 minuten laat aanstaan. Het lijkt of de Humax verouderd en/of verslijt. Help!!!!

Jannes01
2 november 2010, 23:52

Op 8 dagen na, is het een jaar geleden dat er een (test) versie is verschenen, helaas is deze blijkbaar nooit goedgekeurd door ziggo.
Zal inderdaad wel mooi zijn als er een verbeterde versie kwam, of er verteld word dat er geen verdere ontwikkelingen meer gaan plaatsvinden voor deze decoder, wat erg jammer zou zijn.

Esy ®
3 november 2010, 00:07
Op 8 dagen na, is het een jaar geleden dat er een (test) versie is verschenen, helaas is deze blijkbaar nooit goedgekeurd door ziggo.
Zal inderdaad wel mooi zijn als er een verbeterde versie kwam, of er verteld word dat er geen verdere ontwikkelingen meer gaan plaatsvinden voor deze decoder, wat erg jammer zou zijn.

Tja, teken des tijds. :evil:

Geen updates leveren voor een niet goed werkend product maar deze eventueel verwerken in een nieuw model.
Gewoon ieder jaar een nieuwe decoder kopen met andere problemen en gedurende dat jaar wachten op een sw update totdat er een volgend model uitkomt. Zo blijven we lekker bezig.
De schoorsteen bij Humax/Samsung en consorten moet tenslotte ook roken.

Vraag mezelf af of Anoniem teruggefloten is door de heren van Ziggo. Hij is wel eens 'aanweziger' geweest. :cry:

Hebbes
3 november 2010, 09:26
Het is gewoon een heel slecht ding. Hier moet ik ook geregeld de boel resetten om de zooi weer op gang te krijgen en dan zit ik hier nog wel met 2 van die kneusjes. :evil:

Esy ®
3 november 2010, 09:49
Het is gewoon een heel slecht ding. Hier moet ik ook geregeld de boel resetten om de zooi weer op gang te krijgen en dan zit ik hier nog wel met 2 van die kneusjes. :evil:

Dat ben ik dus absoluut niet met je eens.
Het zijn prima apparaten. Ik heb de 5000 en de Fox en die doen het erg goed.
Behalve eens in de X tijd moet de stekker even uit de 5000.
De software-ondersteuning is beroerd. Dat kan je Humax/Ziggo verwijten.

Eerder had ik een Samsung HD tuner en dat was hardwarematig een slecht ding.

Ieder device welke tegenwoordig (te snel) van de band rolt is in principe nog niet af. Op zich niet zo'n probleem als dat op korte termijn door de fabrikant verholpen wordt.

Een aantal weken terug heb ik een Nokia N8 smartphone gekocht. Een geweldig ding maar er zijn nog een aantal zaken softwarematig niet in orde. Inmiddels heb ik 2 updates van Nokia ontvangen en dat gaat het komende jaar nog wel even door. Geen probleem, als er maar aan gewerkt wordt.

Defrie
3 november 2010, 10:35

Eerder had ik een Samsung HD tuner en dat was hardwarematig een slecht ding.

Ieder device welke tegenwoordig (te snel) van de band rolt is in principe nog niet af. Op zich niet zo'n probleem als dat op korte termijn door de fabrikant verholpen wordt.

Een aantal weken terug heb ik een Nokia N8 smartphone gekocht. Een geweldig ding maar er zijn nog een aantal zaken softwarematig niet in orde. Inmiddels heb ik 2 updates van Nokia ontvangen en dat gaat het komende jaar nog wel even door. Geen probleem, als er maar aan gewerkt wordt.

Mee eens, geen onding. Ook hier moet ik de decoder eens in de paar weken van de stroom afhalen (en er natuurlijk weer opzetten) om hem weer werkend te krijgen. De decoder loopt op de een of andere manier helemaal vast. Om het mezelf makkelijk te maken heb ik er maar een schakelaartje tussen gezet. Hoef ik niet steeds helemaal achter de tvkast te duiken.

vulliw
3 november 2010, 10:50
Mee eens, de decoder werkt prima eens in de zoveel tijd moet ik ook opnieuw opstarten.
Ik zet hem altijd op ned 1 uit, dan werkt de decoder het beste.
Prima ding.

Mee eens, geen onding. Ook hier moet ik de decoder eens in de paar weken van de stroom afhalen (en er natuurlijk weer opzetten) om hem weer werkend te krijgen. De decoder loopt op de een of andere manier helemaal vast. Om het mezelf makkelijk te maken heb ik er maar een schakelaartje tussen gezet. Hoef ik niet steeds helemaal achter de tvkast te duiken.

Hebbes
3 november 2010, 20:02
Maakt voor mij niet uit wie ik het moet aanrekenen, het is een onding. Nou net nog, wil ik overschakelen staat dat kreng weer vast. Gaat lekker bij Humax, ze punken een apparaat op de markt en de bugs lossen ze op bij de opvolgers.

Esy ®
3 november 2010, 20:06
Er zullen ongetwijfeld wel eens minder goede exemplaren van de band rollen en als jij er twee van hebt is dat knap lullig.
Over het algemeen zijn de ervaringen niet zo slecht.

Staan ze wel zo opgesteld dat ze hun warmte goed kwijt kunnen?

Sasja
3 november 2010, 21:45
Volgens mij gewoon een maandag product. Ik heb de mijne al een paar maanden en nog nooit problemen mee gehad, ik heb hem zelfs nog geen 1 keer van het stroom moeten afhalen

Hebbes
3 november 2010, 21:50
Er zullen ongetwijfeld wel eens minder goede exemplaren van de band rollen en als jij er twee van hebt is dat knap lullig.
Over het algemeen zijn de ervaringen niet zo slecht.

Staan ze wel zo opgesteld dat ze hun warmte goed kwijt kunnen?
Die dingen staan echt helemaal vrij. Maarja, we leren er wel mee leven, maar Humax mag komen met de mooiste modellen, hier worden ze niet meer aangeschaft :evil:

Hebbes
3 november 2010, 22:00
Volgens mij gewoon een maandag product. Ik heb de mijne al een paar maanden en nog nooit problemen mee gehad, ik heb hem zelfs nog geen 1 keer van het stroom moeten afhalenIk denk eerder dat jij 'n mazzelaar bent :wink:... Maar wat denk je van die groene schermen op z'n tijd met opstarten ??

Sasja
3 november 2010, 22:29
Ik denk eerder dat jij 'n mazzelaar bent :wink:... Maar wat denk je van die groene schermen op z'n tijd met opstarten ??
Geen last van gehad. Het enige wat ik heb is dat het beginscherm de ene keer blauw is en de andere keer roze. Maar daar merk ik ook weinig van

csteelooper
8 november 2010, 20:29
Hmmm... Ik heb hier nu m'n eerste Humax (iRHD5000C); geen enkel probleem mee, los van eens in de zoveel tijd even de stroom eraf. Dat is an sich niet zoals het hoort, maar om er Humax helemaal voor af te schrijven? Ik zou de box wel eens willen zien draaien met onaangepaste (lees: niet-Ziggo) software - eens kijken hoe-ie dan draait. Maar hier werkt deze box beter dan ALLE Samsungs die ik heb gehad bij elkaar opgeteld (en dat zijn er zo'n 4; van elk type 1). Ik hoop dat de freeze er ooit nog eens uit gaat, maar voor de rest ben ik dik tevreden. Het green screen is een compatibiliteitsissue met HDMI aan de kant van Humax en is op te lossen door de Spaarstand uit te zetten in het enkele geval (combinatie TV<>Receiver) dat het zich voordoet.
Nah, doe mij maar Humax - in elk geval toch liever dan Samsung... En eerlijk gezegd denk ik sowieso dat je voor de brakke softwareondersteuning veeleer bij Ziggo moet zijn in plaats van bij Humax - Ziggo vereist namelijk dat er op de boxen specifiek voor hen aangepaste software wordt gebruikt. Ik vrees dat juist dát de problemen veroorzaakt... En dat dan niet alleen voor Humax.

Jannes01
12 november 2010, 23:56

Vind het wel zeer spijtig dat dat er een jaar lang geen update meer is geweest en dat er in het afgelopen jaar ook geen enkele mededeling meer wordt gedaan over een eventuele nieuwe software versie.
Zou dit toch wel kunnen waarderen wanneer dit wel werd gedaan

taz3d
16 november 2010, 14:26
Vind het wel zeer spijtig dat dat er een jaar lang geen update meer is geweest en dat er in het afgelopen jaar ook geen enkele mededeling meer wordt gedaan over een eventuele nieuwe software versie.
Zou dit toch wel kunnen waarderen wanneer dit wel werd gedaan

Echt jammer dat het zo moet gaan inderdaad.

Hugo
16 november 2010, 23:55
Zo gaat dat in onze consumptiemaatschappij. Eerst iets enige tijd ondersteunen... en dan er mee kappen (in de stille hoop, dat wij tot aanschaf overgaan van een nieuw - uiteraard betere - Humax decoder)

Mooi niet dus... mijn Humax werkt >2 jaar naar volle tevredenheid :cool:

anoniem
17 november 2010, 20:33
Zo gaat dat in onze consumptiemaatschappij. Eerst iets enige tijd ondersteunen... en dan er mee kappen (in de stille hoop, dat wij tot aanschaf overgaan van een nieuw - uiteraard betere - Humax decoder)

Mooi niet dus... mijn Humax werkt >2 jaar naar volle tevredenheid :cool:

voor de 5000 wordt nog gewerkt aan een nieuwe release. Een eerdere versie is niet goedgekeurd door irdeto

Yor1`
18 november 2010, 01:05
Het is toch niet normaal dat iedereen een schakelaar moet gebruiken om hem elke week een uur uit te zetten, omdat ie anders gewoon vastloopt of niet goed opstart?? Het is verder een prima ding, sneller als de Samsung decoders en eenvoudiger tussen favorieten switchen.

Esy ®
18 november 2010, 10:06
voor de 5000 wordt nog gewerkt aan een nieuwe release. Een eerdere versie is niet goedgekeurd door irdeto

Ah, blij wat van je te vernemen Anoniem!
Humax is zijn klanten blijkbaar nog niet vergeten. :pompom:

Jannes01
18 november 2010, 23:34

Inderdaad zeer mooi dat er een reactie van je komt op deze draad.
In dit geval wachten we weer rustig af op de nieuwe software update

Hebbes
19 november 2010, 11:44
Inderdaad zeer mooi dat er een reactie van je komt op deze draad.
In dit geval wachten we weer rustig af op de nieuwe software update

Je mag van mij wel aannemen dat die er niet gaat komen.

JB
19 november 2010, 12:17

Dat is nogal stellig van je :!:

Zullen we dan afspreken dat je iedereen die wel een software update krijgt 10 euro betaalt ? Die belofte moet dan geen enkel probleem zijn met jouw voorkennis.:wink:

Esy ®
19 november 2010, 12:19

Dus jij zet Anoniem hier keihard neer als leugenaar?
Lekkere positieve levenshouding hou jij er op na. :?

Hebbes
19 november 2010, 12:38
Dus jij zet Anoniem hier keihard neer als leugenaar?
Lekkere positieve levenshouding hou jij er op na. :?
Hallo!!!!!! Ik zet hier niemand voor leugenaar!!!!! Er wordt al een hele tijd geroepen dat er een update gaat komen, nu eind 2010 is er nada. Anoniemkan best wel wat roepen, maar hij is ook afhankelijk en ik ga er vanuit dat niet hij, maar Humax voor de update zorgt. Ik weet niet hoe het zit, maar maak niemand uit voor leugenaar. Dus effe dimmen!!!
Ik ben ook niet positief naar Humax met hun waardeloos produkt. Ik zit hier met 2 van die kneusjes. Dus niet iets gaan roeptoeteren...

Draadjeloos
19 november 2010, 12:48
De oude Humax PVR die boven bij mijn dochter staat [digitaal] is volgens mij 1 van die eerste Humaxen die Ziggo leverde, en volgens mij nog nooit een update gehad.

Deze doos werkt feilloos, in ieder geval sneller en zonder problemen in tegenstelling tot mijn Cisco beneden...

Zouden de problemen nou echt aan de fabrikanten liggen of aan de firmware die Ziggo in elkaar knutselt.

Of maakt Humax die updates zelf ?

Esy ®
19 november 2010, 12:48
Hallo!!!!!! Ik zet hier niemand voor leugenaar!!!!! Er wordt al een hele tijd geroepen dat er een update gaat komen, nu eind 2010 is er nada. Anoniemkan best wel wat roepen, maar hij is ook afhankelijk en ik ga er vanuit dat niet hij, maar Humax voor de update zorgt. Ik weet niet hoe het zit, maar maak niemand uit voor leugenaar. Dus effe dimmen!!!
Ik ben ook niet positief naar Humax met hun waardeloos produkt. Ik zit hier met 2 van die kneusjes. Dus niet iets gaan roeptoeteren...

Ik hou er toch een andere opvatting op na m.b.t. iemand voor leugenaar uitmaken. Anoniem zegt dat er aan een update gewerkt wordt, jij roept "Je mag van mij wel aannemen dat die er niet gaat komen.".
Waar haal jij jouw informatie vandaan?

Omdat jij toevallig problemen met die dingen hebt deugen ze totaal niet ondanks het feit dat de meerderheid hier tevreden is over deze Humax.

Wel eens erbij stilgestaan dat het misschien aan jouw situatie ligt?