View Full Version : Klacht: ETTHOME Gebruikers worden ZEER benadeeld


rbouwm
7 april 2009, 22:18
Ik ben al meer dan 3 maanden aan het heen en weer bellen met Ziggo en Etthome (onderdeel van ziggo). Etthome is een dienst die pretendeert een snellere, meer geavanceerde internet service te leveren dan de regulier ziggo abonnementen. Het was idd sneller, maar er is nooit meer service geweest, aangezien er geen mogelijkheid is tot het gebruik van meerdere mailboxen, geen webspace, geen nieuwsserver en ga zo maar door. Echter, in de gemeente Boxmeer worden geen reguliere abonnementen meer afgesloten.
Door de snellere verbinding namen we dit alles voor lief.
In december zijn de Ziggo snelheden van z3 verhoogd van 10 naar 15 mbit. Etthome z3 blijft op 10 mbit steken. Pak je alles in 1, dan is de reguliere Ziggo z3 20 mbit, inclusief meerdere mailboxen, webspace etc.
Ik heb dan ook al meerdere malen contact gehad met Ziggo en Etthome om na te vragen hoe het nu zit met Etthome.
Uiteindelijk kreeg ik de volgende reactie:
Etthome is een apart geval en heel moeilijk op te lossen. Wij zullen echter proberen om u uit te leggen wat er precies gaande is.
Daar Etthome een probeer-versie is geweest, en niet alles naar wens verliep zoals wij hoopten komen we erop terug, en zal alles weer omgezet worden naar Ziggo.
In Boxmeer en omstreken zijn een aantal postcodes waar aan gewerkt wordt om de kastjes om te zetten naar Ziggo. Echter is er één postcode die niet zal kunnen worden omgezet omdat de techniek dit niet toelaat op dit moment. Helaas voor u is dat uw postcode 5831, voor de postcode 5821 t/m 27 zal in de loop der tijd een omzetting zijn maar nog niet voor 5831. In de toekomst zal moeten blijken of dit haalbaar is.
U zult het dus met de oude Etth moeten doen, of zoals u al aangeeft overstappen naar een andere provider.

Daar moeten we het dan maar mee doen. Mensen in Boxmeer die etthome hebben, kunnen niet overstappen naar Ziggo alles in 1, de prijzen blijven gelijk, maar de snelheden en service worden steeds minder. Dit is te belachelijk voor woorden. En dan wordt er ook nog eens gezegd door de klantenservice van etthome dat de vergelijking die ik maak niet juist zou zijn, want etthome is tenslotte een aparte service. Echter, indien het een aparte service zou zijn, zouden de mensen in Boxmeer ook de keuze moeten hebben tussen Ziggo en Etthome, maar dit is volgens de partijen technisch gezien niet mogelijk. Hoe kan het dan zijn dat binnen het postcode gebied, beide abonnementsvormen actief zijn. Als het netwerk is omgezet, zouden alle "oude" regulier abonnementen ook moeten worden omgezet. En dat is niet het geval.
Deze week kregen we zelfs een aangeschreven brief dat een alles in 1 pakket goedkoper en aantrekkelijker zou zijn, maar na een telefoontje bleek weer dat dit niet mogelijk was.
Ook andersom is het een ramp. Mensen in Boxmeer die een regulier Ziggo abonnement hebben en ook Ziggo televisie hebben, kunnen geen alles in 1 pakket aanvragen, want de postcode check roept meteen: Etthome gebied dus geen telfoonaansluiting mogelijk, terwijl die mensen al Ziggo Internet hebben!
De verschillende partijen weten ook van elkaar niet wat er aan de hand is. De meeste mensen bij Ziggo weten niet eens wat etthome is. Je wordt echt van de kast naar de muur gestuurd.
Heb ook al 2 keer schriftelijk contact opgenomen met Ziggo maar tot dusver geen resultaat. Als iemand suggesties heeft.....
Ervaart u hetzelfde probleem? Wellicht moeten we ons verzamelen en op die manier proberen iets voor elkaar te krijgen. Neem dan even contact op.
Het is te belachelijk voor woorden dat mensen in de Gemeente Boxmeer meer moeten betalen voor minder mogelijkheden. Dit is de zuiverste vorm van machtsmisbruik aangezien er geen andere kabelleverancier voorhanden is!
Als er iemand is van Ziggo die dit leest (Anoniem, ziggo official bijvoorbeeld), zorg dan aub dat hier zsm iets aan gedaan wordt, want dit kan echt niet! Het liefste zouden wij natuurlijk alles in 1 van Ziggo willen hebben, maar als dit niet kan, kan het niet zo zijn dat de abonnementsprijzen gelijk blijven!


EDIT:
Voor iedereen die de ontwikkelingen wil volgen over de toekomst van EttHome / Ziggo in de Gemeente Boxmeer wil volgen heb ik een nieuw topic geopend waar ik de laatste updates zal weergeven over het project in Boxmeer. In dit topic zal dus vanaf nu vooral verwezen worden naar: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...405#post223405 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=223405#post223405) om niet alles dubbel te hoeven doen en om een centrale plaats van informatie te hebben. :-P

Manolito
7 april 2009, 23:38
Ik weet nog van mezelf dat ik zat te watertanden toen ik de eerste berichten las over ETTH. (vooral dat single doosje aan de wand vond ik zo mooi. en de beloftes van on demand dit en dat.)
Dat vooruitzicht is nu diep zeer diep de grond ingezakt, als je werkelijk zoveel nadeel hebt nu, dan zou inderdaad de prijs ervan omlaag moeten.
Ik hoop dat bij Ziggo niet de gedachte gaat van "dat zijn de naweëen van @Home/Essent" en zoek het maar even uit, de investering in dat gedeelte van het netwerk word me te duur.

Je hebt mijn medeleven:sad:

anoniem
8 april 2009, 21:14
Ik ben al meer dan 3 maanden aan het heen en weer bellen met Ziggo en Etthome (onderdeel van ziggo). Etthome is een dienst die pretendeert een snellere, meer geavanceerde internet service te leveren dan de regulier ziggo abonnementen. Het was idd sneller, maar er is nooit meer service geweest, aangezien er geen mogelijkheid is tot het gebruik van meerdere mailboxen, geen webspace, geen nieuwsserver en ga zo maar door. Echter, in de gemeente Boxmeer worden geen reguliere abonnementen meer afgesloten.
Door de snellere verbinding namen we dit alles voor lief.
In december zijn de Ziggo snelheden van z3 verhoogd van 10 naar 15 mbit. Etthome z3 blijft op 10 mbit steken. Pak je alles in 1, dan is de reguliere Ziggo z3 20 mbit, inclusief meerdere mailboxen, webspace etc.
Ik heb dan ook al meerdere malen contact gehad met Ziggo en Etthome om na te vragen hoe het nu zit met Etthome.
Uiteindelijk kreeg ik de volgende reactie:
Etthome is een apart geval en heel moeilijk op te lossen. Wij zullen echter proberen om u uit te leggen wat er precies gaande is.
Daar Etthome een probeer-versie is geweest, en niet alles naar wens verliep zoals wij hoopten komen we erop terug, en zal alles weer omgezet worden naar Ziggo.
In Boxmeer en omstreken zijn een aantal postcodes waar aan gewerkt wordt om de kastjes om te zetten naar Ziggo. Echter is er één postcode die niet zal kunnen worden omgezet omdat de techniek dit niet toelaat op dit moment. Helaas voor u is dat uw postcode 5831, voor de postcode 5821 t/m 27 zal in de loop der tijd een omzetting zijn maar nog niet voor 5831. In de toekomst zal moeten blijken of dit haalbaar is.
U zult het dus met de oude Etth moeten doen, of zoals u al aangeeft overstappen naar een andere provider.

Daar moeten we het dan maar mee doen. Mensen in Boxmeer die etthome hebben, kunnen niet overstappen naar Ziggo alles in 1, de prijzen blijven gelijk, maar de snelheden en service worden steeds minder. Dit is te belachelijk voor woorden. En dan wordt er ook nog eens gezegd door de klantenservice van etthome dat de vergelijking die ik maak niet juist zou zijn, want etthome is tenslotte een aparte service. Echter, indien het een aparte service zou zijn, zouden de mensen in Boxmeer ook de keuze moeten hebben tussen Ziggo en Etthome, maar dit is volgens de partijen technisch gezien niet mogelijk. Hoe kan het dan zijn dat binnen het postcode gebied, beide abonnementsvormen actief zijn. Als het netwerk is omgezet, zouden alle "oude" regulier abonnementen ook moeten worden omgezet. En dat is niet het geval.
Deze week kregen we zelfs een aangeschreven brief dat een alles in 1 pakket goedkoper en aantrekkelijker zou zijn, maar na een telefoontje bleek weer dat dit niet mogelijk was.
Ook andersom is het een ramp. Mensen in Boxmeer die een regulier Ziggo abonnement hebben en ook Ziggo televisie hebben, kunnen geen alles in 1 pakket aanvragen, want de postcode check roept meteen: Etthome gebied dus geen telfoonaansluiting mogelijk, terwijl die mensen al Ziggo Internet hebben!
De verschillende partijen weten ook van elkaar niet wat er aan de hand is. De meeste mensen bij Ziggo weten niet eens wat etthome is. Je wordt echt van de kast naar de muur gestuurd.
Heb ook al 2 keer schriftelijk contact opgenomen met Ziggo maar tot dusver geen resultaat. Als iemand suggesties heeft.....
Ervaart u hetzelfde probleem? Wellicht moeten we ons verzamelen en op die manier proberen iets voor elkaar te krijgen. Neem dan even contact op.
Het is te belachelijk voor woorden dat mensen in de Gemeente Boxmeer meer moeten betalen voor minder mogelijkheden. Dit is de zuiverste vorm van machtsmisbruik aangezien er geen andere kabelleverancier voorhanden is!
Als er iemand is van Ziggo die dit leest (Anoniem, ziggo official bijvoorbeeld), zorg dan aub dat hier zsm iets aan gedaan wordt, want dit kan echt niet! Het liefste zouden wij natuurlijk alles in 1 van Ziggo willen hebben, maar als dit niet kan, kan het niet zo zijn dat de abonnementsprijzen gelijk blijven!

Ik zal eens kijken wat nu precies de reden is dat dit niet weer terug gezet kan worden naar de oorspronkelijke situatie.

rbouwm
9 april 2009, 15:01
Bedankt Anoniem, ik wacht met spanning af ;-)

anoniem
9 april 2009, 21:22
Bedankt Anoniem, ik wacht met spanning af ;-)

Heb geen hoge verwachtingen, als het eenvoudig was dan was het probleem al lang opgelost.

rbouwm
10 april 2009, 13:30
Ben ik met je eens Anoniem, maar het is gewoon onbegrijpelijk dat men zegt dat het technisch gezien niet mogelijk is, terwijl in hetzelfde postcode gebied aantoonbaar is dat ook regulier Ziggo internetdiensten worden geleverd.
Als de keuzemogelijkheid er niet is, moeten ze beide services wel gelijk behandelen en desnoods de abonnementsgelden van etthome naar beneden bijstellen.
Ik hoop gewoon dat men inziet dat dit een echt probleem is en dat men hier aandacht aan besteed.

richardr
20 april 2009, 23:17
Hi,

Ik ben sinds een aantal weken ook aan het bellen/mailen met Ziggo/Etthome ivm de verschillen in snelheden van de abbonnementen.

Ik heb EXACT dezelfde ervaring!

1. Ik probeer telefonisch contact met Etthome om mijn klacht uit te leggen; Krijg een erg onvriendelijke dame aan de lijn die telkens haar standaard antwoord herhaalt; Nee meneer, ik kan niets doen, ik ben van de facturatie. U moet mailen naar support@etthome.nl. Dit is een speciale mailbox voor Etthome klanten.
2. Ik mail naar support@etthome.nl ; Krijg een mail terug van de Ziggo klantenservice dat Etthome een andere dienst is en de klantenservice van Ziggo mij niet kan helpen.
3. Ik bel weer met Etthome, ditmail technische support. Nee meneer, ik kan u helaas niet helpen. Na veel aanhouden zegt deze (overigens vriendelijke) medewerker dat er geen plannen zijn om de verbindingen te upgraden. Dit omdat de verdelers in de wijken van Boxmeer maar 10Mbit (half-duplex) zijn. Gezien het beperkt aantal aansluitingen (hij heeft het over zo'n 800 tot 1000) is het niet rendabel om de verdelers te vervangen voor 100Mbit exemplaren... :evil:
4. Nou, nog maar weer eens bellen, want mijn klacht komt niet aan. Krijg ik het vriendelijke verzoek om het nogmaals te proberen naar support@etthome.nl, of een brief te schrijven!! Jawel, en die beland dan waarschijnlijk rechtstreeks in de shredder!

Kortom, zelfde ervaring; Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Nog iets leuks; Ik bel ook via internet via Ziggo/Etthome/Internbellen.nu. Ik probeer om 19:30 de helpdesk van internetbellen.nu te bereiken. Ze zijn tot 20:00u geopend. Krijg ik doodleuk de voice-mail:thumb up:
15 minuten later nog een keer geprobeerd; Wederom voice-mail.
Overigens zit daar volgens mij maar 1 persoon. De keren dat ik gebeld heb is het telkens deze man die de telefoon aanneemt.......

Ik wil wel een actie opstarten om eens te kijken hoever we gezamelijk kunnen komen. Ik denk dan aan een verlaging van de abbonnementskosten. Dit omdat de snelheden niet aangepast gaan worden vanwege de beperkingen van de hardware.

groet,
Richard

rbouwm
21 april 2009, 13:04
Richard,

Ik ben het met je eens, kan niet anders zeggen. Wellicht moeten we idd alle Ziggo/Etthom gebruikers in Boxmeer mobiliseren om Ziggo tot een oplossing te dwingen. Wellicht dat dat wel helpt.

Op zich is het niet erg dat de ontwikkeling van etthome is gestopt, maar dan moeten ze de mensen die het hebben wel de mogelijkheid geven om over te stappen naar de reguliere Ziggo abonnementen zodat we kunnen profiteren van de aanbiedingen en snelheidsverhogingen. En op z'n minst de abonnementstarieven naar verhouding bijstellen.

Gr Ronald

richardr
21 april 2009, 17:33
Ronald,

Ik wil er best wat energie in steken.
Ik heb redelijk wat ingangen mbt de media. Zo kan ik bijvoorbeeld op boxmeer.info een stukje plaatsen, of in de Maasdriehoek een artikel laten plaatsen.
Vind je het een goed idee om hier eens telefonisch van gedachten over te wisselen? Dan zal ik je een PM sturen met mijn 06 nummer.

groet,
Richard

vinnie-terranova
21 april 2009, 17:39
dreigen met de media wordt een groot bedrijf als ziggo tegenwoordig niet meer koud of warm van.....

richardr
21 april 2009, 17:45
Het gaat om ETTHOME. Deze club opereert alleen in Boxmeer en enkele wijken van Cogas Kabel in Oldenzaal.
Het is dan wel Ziggo, maar bij Ziggo kennen ze ETTHOME helemaal niet.

Volgens mij is het een organisatie die best aangepakt kan worden via de media. Als er een grote groep mensen te mobiliseren is (het gaat maar om zo'n 1000 aansluitingen), heeft dat volgens mij best kans van slagen.

Erbij neerleggen en overstappen naar een andere provider kan altijd nog. :giveup:

Richard

rbouwm
21 april 2009, 19:26
Ben het met je eens, niet geschoten is altijd mis, dus neem maar contact met me op ;-)

rbouwm
13 juni 2009, 17:33
UPDATE:
Na zes maanden proberen en heen en weer bellen dacht ik dat ik eindelijk alles in 1 kon aanvragen en had zaterdag 6 juni de installatieafspraak om alles-in-1 te installeren. Aangezien dit niet werkte, zat ik 3 dagen zonder internet en op dinsdag 9 juni kwam de storingsmonteur, die mij wederom uit de droom hielp door aan te geven dat ik helaas in 1 van de 5 wijken in Boxmeer woon waar Ziggo internet niet mogelijk is. Volgens de monteur is het slechts 1.5 uur werk om in mijn straat de aansluitingen geschikt te maken voor Ziggo internet, echter deze aanpassingen zijn tegen het huidige beleid en mogen dus niet. Met het directe nadeel voor de klant wordt geen rekening gehouden. Ook de monteurs hebben volgens zijn zeggen al regelmatig aangegeven dat dit zo niet werkt, maar er gebeurd niets.
Echter, heb het wel voor elkaar gekregen om alles in 1 te bestellen voor iemand anders die al Ziggo internet had, een paar straten verderop. Het is al iets, maar we zijn er nog lang niet! Het is echt te gek voor woorden wat hier gebeurd:
Het volgende voorbeeld illustreert mijn huidige situatie:
· Etthome Z3 (47,95), 10 mbit zonder webspace, nieuwsgroepen en extra mailboxen
· Etthome Telefonie (4,95 na korting)
· Ziggo digitale TV (16,95) zonder extra zenders
Een totaalbedrag van 69,85 per maand.

Een Ziggo “alles in 1” extra abonnement kost 64,95 per maand en hierin zit:
· Etthome 20 mbit (vanaf 1 juli 50 mbit!!!!!) incl webspace, nieuwsgroepen en extra mailboxen
· Etthome Telefonie
· Ziggo digitale TV incl 5 extra zenders

FullHD
13 juni 2009, 18:40
UPDATE:
Na zes maanden proberen en heen en weer bellen dacht ik dat ik eindelijk alles in 1 kon aanvragen en had zaterdag 6 juni de installatieafspraak om alles-in-1 te installeren. Aangezien dit niet werkte, zat ik 3 dagen zonder internet en op dinsdag 9 juni kwam de storingsmonteur, die mij wederom uit de droom hielp door aan te geven dat ik helaas in 1 van de 5 wijken in Boxmeer woon waar Ziggo internet niet mogelijk is. Volgens de monteur is het slechts 1.5 uur werk om in mijn straat de aansluitingen geschikt te maken voor Ziggo internet, echter deze aanpassingen zijn tegen het huidige beleid en mogen dus niet. Met het directe nadeel voor de klant wordt geen rekening gehouden. Ook de monteurs hebben volgens zijn zeggen al regelmatig aangegeven dat dit zo niet werkt, maar er gebeurd niets.
Echter, heb het wel voor elkaar gekregen om alles in 1 te bestellen voor iemand anders die al Ziggo internet had, een paar straten verderop. Het is al iets, maar we zijn er nog lang niet! Het is echt te gek voor woorden wat hier gebeurd:
Het volgende voorbeeld illustreert mijn huidige situatie:
·Etthome Z3 (47,95), 10 mbit zonder webspace, nieuwsgroepen en extra mailboxen
·Etthome Telefonie (4,95 na korting)
·Ziggo digitale TV (16,95) zonder extra zenders
Een totaalbedrag van 69,85 per maand.

Een Ziggo “alles in 1” extra abonnement kost 64,95 per maand en hierin zit:
·Etthome 20 mbit (vanaf 1 juli 50 mbit!!!!!) incl webspace, nieuwsgroepen en extra mailboxen
·Etthome Telefonie
·Ziggo digitale TV incl 5 extra zenders


Als Ziggo abonnee ben je altijd benadeeld. Ziggo rekent altijd na zich toe niet van zich af. Ik heb vorig jaar ook het alles in 1 pakket aangeschaft, kennelijk moeten de eerste de duurste zijn.
Maar als je namen etc. wil, dus "beslissingsbevoegde" (geen callcenter mutsjes) heb ik wel adressen voor je.

thomas999
13 juni 2009, 18:43
Je moet niet alles geloven wat zo'n monteur zegt. (voorbeelden te over op dit forum ;))
Als Ziggo kans ziet zo veel mogelijk mensen van hun diensten te voorzien, zullen ze het echt niet laten,. Er zal ongetwijfeld een andere oorzaak aan ten grondslag liggen.

anoniem
13 juni 2009, 19:49
Je moet niet alles geloven wat zo'n monteur zegt. (voorbeelden te over op dit forum ;))
Als Ziggo kans ziet zo veel mogelijk mensen van hun diensten te voorzien, zullen ze het echt niet laten,. Er zal ongetwijfeld een andere oorzaak aan ten grondslag liggen.

Dat is juist, het netwerk in delen van boxmeer moet namelijk eerst omgebouwd worden.

Jam
13 juni 2009, 20:30
Als Ziggo abonnee ben je altijd benadeeld. Ziggo rekent altijd na zich toe niet van zich af.

ben ik niet met je eens, bij zeer langdurige problemen is ZIGGO best wel bereid om mensen redelijkerwijs te compenseren.

ik weet dit inmiddels uit ervaring, ik ben al 2x gecompenseerd.
dat gebeurt wel meestal achteraf, als die problemen verholpen zijn.

mijn ervaringen hiermee zijn zeer positief. :thumb up:

rbouwm
14 juni 2009, 18:07
Dat is juist, het netwerk in delen van boxmeer moet namelijk eerst omgebouwd worden.

Dat klopt, dat is ook precies wat de monteur heeft aangegeven. Dit was een zeer ervaren monteur die met beide technologieën bekend is. Ook zij hebben last van deze problematiek. Met name omdat in bepaalde delen van Boxmeer het wel kan. Boxmeer is geen hele grote gemeente dus dit kun je niet aan de mensen verkopen. Ook de Ziggo dealers klagen hierover, want zij kunnen de producten niet aan de klanten verkopen.
Het is echter schandalig (kan het niet anders verwoorden) dat dit niet wordt aangepast. Etthome was/is tenslotte een proef (dus hadden ze nooit de reguliere vorm mogen afsluitenen) en deze is stopgezet qua ontwikkeling.
Heb nogmaals een brief gestuurd naar Ziggo tav van een door jouw eerder gegeven persoon (nog bedankt daarvoor). Verder is er een email met de complete problematiek gestuurd naar het hoofd TD Zuid Nederland. Het nadeel is dat je als klant nooit een tweede lijn van support kunt bereiken en de meeste mensen zich door de klantenservice laten afschepen omdat zij het gewoon niet weten. Hierdoor komt de problematiek ook niet aan het licht bij het senior management (wat ook bevestigd is).
Is er inmiddels al bekend om welke 5 wijken dat het gaat?

bbird
1 juli 2009, 14:40
Ik heb dus onlangs hetzelfde probleem aangekaart bij de helpdesk. Niet veel verder gekomen dan 1e lijn die terugbelt en aangeeft dat er niks gaat gebeuren. Niet met de snelheid en niet met het tarief. Op mijn vraag hoe zij vinden dat dat de rechtvaardigen is had de medewerker geen antwoord. Had ook niet veel zin om daar verder mee in discussie te gaan en heb aangegeven dat ik dan wel weer overstap op ADSL.

Eigenlijk heb ik daar geen trek in. In principe bevalt Ziggo voor wat betreft de verbinding prima. Daarbij wil ik eigenlijk (net als jullie waarschijnlijk) die 50MB down en 5 MB up van het Alles-In-1 pakket :pompom:

Zijn er mensen die adressen/namen hebben van mensen wat hoger in de boom? Met die zolderkamer helpdesk van Etthome komen we niet verder helaas. En het is inderdaad SCHANDALIG :censored:

rbouwm
1 juli 2009, 15:45
Ik heb dus onlangs hetzelfde probleem aangekaart bij de helpdesk. Niet veel verder gekomen dan 1e lijn die terugbelt en aangeeft dat er niks gaat gebeuren. Niet met de snelheid en niet met het tarief. Op mijn vraag hoe zij vinden dat dat de rechtvaardigen is had de medewerker geen antwoord. Had ook niet veel zin om daar verder mee in discussie te gaan en heb aangegeven dat ik dan wel weer overstap op ADSL.

Eigenlijk heb ik daar geen trek in. In principe bevalt Ziggo voor wat betreft de verbinding prima. Daarbij wil ik eigenlijk (net als jullie waarschijnlijk) die 50MB down en 5 MB up van het Alles-In-1 pakket :pompom:

Zijn er mensen die adressen/namen hebben van mensen wat hoger in de boom? Met die zolderkamer helpdesk van Etthome komen we niet verder helaas. En het is inderdaad SCHANDALIG :censored:

We zijn bezig om op de een of andere manier gegevens te verzamelen van alle mensen die dit als een probleem ervaren en dat te bundelen en aan te bieden aan Ziggo. Zodra daar meer over bekend is, laat ik dat zeker even weten.

BenJ
1 juli 2009, 23:52
Als gebruikersvereniging zijn wij ieg wat verder gekomen dan de HD. Wij hebben de onredelijkheid van deze situatie via ons officiële contact uiteengezet en alvast een luisterend oor bereikt. Hij gaat na binnen de organisatie wat hieraan te doen is. We (file://\\we) houden de vinger aan de pols.

bbird
2 juli 2009, 10:14
Fijn, dat is goed nieuws! Ik wacht af :)

han.loo
8 juli 2009, 19:40
Hallo,

m'n vraag is of het alles in 1 pakket van Ziggo wel in Overloon beschikbaar is.:)
M'n postcode is 5825.
Volgens de postcode check is het wel beschikbaar maar als ik dit verhaal allemaal lees klopt de postcode check dan wel?
En op de site van Etthome zie ik geen alles in 1 pakket in de aanbieding.:cry:

rbouwm
8 juli 2009, 23:45
Indien je nu internet hebt van Ziggo en geen etthome, en de postcode check zegt dat het kan, is het geen probleem. Etthome heeft iddd geen alles in 1 pakket, dus dan krijg je de gewone Ziggo variant.
Het kan idd zo zijn dat in Overloon wel beide varianten leverbaar zijn, zoals ook in een aantal wijken in Boxmeer.

han.loo
11 juli 2009, 19:09
Okay bedankt,

ik heb nu nog adsl (KPN) maar ik kan maar max 8Mb halen, helaas geen 20MB.Ik lig te ver van de centrale af.:cry:

daarom wil ik graag het alles in 1 pakket van Ziggo.
B.v. het plus of extra pakket van 20Mb of 50 Mb.
maar ik heb in het huis de Etthome aansluiting daarom begon ik te twijfelen of het technisch wel allemaal kan.
Niet dat ik dan KPN opzeg en daarna het niet mogelijk is om het alles in 1 pakket te kiezen omdat het technisch niet mogelijk is vanwege de Etthome aansluiting?

Als ik de postcode check doe::)beschikbaar:)

ik ga maar 'n keer bellen naar Ziggo.
kijken of ik iemand van de technische dienst kan spreken hierover.

mevers
15 juli 2009, 11:42
Hallo,
wij zijn er twee jaar geleden ook ingetuind...
Als het werkt is het prima; op de irritante echo op de telefoon na. Maar het werkt te vaak niet.

De laatste storing begon donderdag 4 juli en pas op maandag 8 juli (na een telefoontje met de helpdesk) kwam een storingsmonteur. Mijn buren hadden de storing vrijdagochtend gemeld, maar blijkbaar was dat niet de moeite waard om meteen iemand te sturen..

Ik vind het belachelijk dat je mensen serieus vier dagen zonder telefoonverbinding durft te laten zitten als provider. Internet kunnen we nog wel even zonder, maar telefonie.... Ik irriteer me ook aan de helpdesk structuur: als ik zaterdag de ziggo helpdesk bel, krijg ik als antwoord: "oh, u bent bij etthome, daar weet ik niks van." Of ik maar met de etthome helpdesk wil bellen, die van maandag tot vrijdag bereikbaar is.
En als ik daarnaar toe bel, weten ze niks van de telefonische verbinding. Mag ik nog een ander nummer bellen. Wat betekende dat er donderdag 11 juli nog een monteur door de straat liep..
Ik krijg drie facturen voor drie diensten via hetzelfde snoertje. Alledrie facturen met hetzelfde logo van Ziggo.

Ik zie elke keer bij "extreme" nederlandse weersomstandigheden de telefonie en internetverbinding uitvallen: te nat, te koud, te warm, onweer. Whatever.

Uiteraard weet ik dat we heel goedkoop zitten: 36.95 voor kabel, telefonie en internet. Kabel doet het eigenlijk altijd, maar ik vind het heel vervelend dat telefonie zo vaak uitvalt. Graag zou ik de betrouwbaarheid van de kabel ruilen tegen een betrouwbare telefoonverbinding, zonder echo aub.

Heeft iemand ervaring met het alles-in-één pakket van Ziggo (niet etthome) hier in de buurt?
En weet iemand of er betrouwbaarheidsmonitors bestaan; ik wil graag van te voren weten hoe vaak er storingen zijn gemeld en hoe snel ze zijn opgelost.

rbouwm
15 juli 2009, 13:47
Heb zelf voorheen in Bergen altijd alles in 1 gehad, maar de echo op de telefoon is er altijd al geweest en ik weet niet of dit inmiddels is verbeterd.
Ik weet dat de gebruikersvereniging al enige tijd bezig is om de helpdesk knowledge en bereikbaarheid te verbeteren, maar weet niet in hoeverre Ziggo daarover al toezeggingen heeft gedaan.

rbouwm
16 juli 2009, 13:52
Ziggo weer gebeld maar nog niet veel wijzer geworden.

Citaat van de worklog:
"Naar aanleiding van ons telefonisch contact ben ik nog gaan informeren bij een senior collega die op het project zit van Communicatie ETTHome. De collega melddedat hij per mail is geinformeerd over de toekomst van de vijf genoemde ETTHome gebieden en dat het project is verlengt met een jaar tot nu toe hooguit.Ter gemoedkoming zitten er wel tarief-verlagingen aan te komen maar de zekere feiten kon ik nog niet los krijgen.
Ik zal als individu voor u persoonlijk dit process in de gaten houden en nog extradruk uitoefenen.
De reden van verlenging heeft te maken met netwerkcapaciteit waarvan ik de details ook nog niet weet of mag weten. Wat ik wel weet is dat dat de technische reden is waarom het nog niet omgezet kan worden en dat mijn collega's van de verkoop dit hadden moeten controleren. Zij zullen hier over bericht worden en mijn senior collega zal dit verder gaan oppakken."

BGS8
21 juli 2009, 10:12
Ik kwam op dit forum na het zoeken van ETTH lotgenoten.
Zit ook in het verdomhoekje 5831.
TV gaat altijd prima, maar internet en telefonie zijn onbetrouwbaar.
Kan ook niet overstappen naar Ziggo alles in 1.
Als er acties worden opgezet dan noteer mij maar. Ik doe mee. het is van de zotte dat ze ons gelokt hebben met een gratis abonnement en als er eenmaal voor betaald moest worden laten stikken. Het ergste vind ik de monopoliepositie van Ziggo. Je kunt geen kant op. Op de barricaden zou ik zeggen. Of ze maken het geheel aanvaardbaar (betrouwbaar en snelheid) of ze bieden een alternatief. Kunnen we niet met z'n allen de afschrijvingen van de bank laten storneren? Ze leveren immers geen fatsoenlijk product, terwijl ze dat wel beloven?
:no:

n0r
21 juli 2009, 23:39
bij deze count me ook in bij de 5831 club! :pompom:

als er iets ondernomen gaat worden help ik graag mee!

zit in een nieuwbouwhuis en hier is inderdaad niks beschikbaar dan etth...

dus mijn steun hebben jullie zeker!!!!

rbouwm
22 juli 2009, 10:57
Houdt dit topic iig in de gaten. Wij zijn op dit moment in onderhandeling met Ziggo voor een afspraak met ons en de wethouder. Daarna zullen we kijken wat voor verdere acties we nog moeten ondernemen :)

n0r
27 juli 2009, 16:26
ok goed bezig!

als ik iets mee kan helpen hoor ik het graag!

groeten Ron

oranjebird
29 juli 2009, 23:23
Ik kom in september 2009 wonen op postcode 5831, zou ik me gewoon nog wel me aanmelden bij etthome? ben nu al vanaf het begin gebruiker van @home in een andere plaats. nooit een probleem gehad. zou dus graag weer gebruik daar van willen maken, helaas ze kunnen mij geen modem leveren op 5831 dus moet het via etthome of toch maar kiezen voor adsl? liever niet ?? kan iemand raad geven?

fighting
30 juli 2009, 21:44
Het is weer klote hier: eerst 5 dagen geen telefoon. Nu, na een nieuwe router geen internet meer. Alleen rechtstreeks en dan ook nog alleen op mijn laptop heb ik internet dus zonder Router (dat betekend dus geen telefoon).

Als het nog lang duurt stop ik met alles bij Etthome !

Marjolein88
1 augustus 2009, 00:58
Hallo,

Ik kwam toevallig op dit forum terecht, en zag dat jullie bezig waren om een actie op te zetten om het probleem met Ziggo en Etthome op te lossen. Wij wonen ook op de postcode 5831. We zijn sinds mei verhuisd vanuit Cuijk waar we Ziggo alles in 1 hadden maar dat gaat nu dus niet meer in Boxmeer, en voor internet met een vergelijkbare snelheid betalen we dus nu veel en veel meer.
Ik zou graag horen hoe het er voor staat met jullie actie. En als wij iets kunnen doen hoor ik dat graag.

Groeten Marjolein

edwies
1 augustus 2009, 18:49
Hallo etth gebruikers,

Wij hebben dus televisie van ziggo, internet en bellen via etth.

Wij zitten in postcodegebied 5825 in overloon. Vorige week via ziggo.nl de postcodecheck gedaan en meteen een alles in 1 pakket besteld, vandaag de bevestigingsbrief ontvangen, staat er het verkeerde over te nemen telefoonnummer in. Contact opgenomen met ziggo, blijkt nu dus dat het alles in 1 pakket niet te kunnen in overloon. Ik heb de bestelling nu maar weer geannuleerd.

De postcodecheck van ziggo is dus geen garantie dat je de dienst van ziggo daadwerkelijk kunt gebruiken.

We zitten nu dus met internet en telefonie bij etth, en kunnen geen gebruik maken van de extra's die het alles in 1 pakket bieden, krijgen van 3 verschillende ziggo’s facturen, internetsnelheden blijven achter met de snelheden van alles in 1 paketten.

Internet via etth hebben we sinds 2 jaar, telefonie via etth hebben we sinds 2 maanden. Vooral het telefonie is erg onstabiel. Tot op heden moeten we ongeveer 2 keer per week het modem resetten, linksys wrtp54g. Het modem hebben we in boxmeer bij t for telecom gekocht. Volgens mij is dit een gerepareerd modem want het serienummer is er uit gekrast.

Het wordt dus inderdaad tijd dat ook wij dezelfde diensten van ziggo kunnen bestellen als de rest van Nederland.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de ontwikkelingen zijn in het etth gebied, en de uitkomst van de afspraak met ziggo en de wethouder.

Edwies

fighting
1 augustus 2009, 20:29
Van de week ook een andere (gebruikte) Router/modem gekregen dit omdat bellen via Etth niet meer werkte. Nu heb ik ineens geen Internet meer. Ik ben nu al meer dan een week aan het bellen en proberen om alles werkend te krijgen. Ik kan wel internetten alleen rechtstreeks op de doos op de muur; dus dan heb ik weer geen telefoon !

De service is zeer slecht; bij afd Internet zeggen ze dat ik bij Telefonie moet zijn (omdat daar het modem vandaan komt) en bij Telefonie zeggen ze dat ik bij Internet moet zijn (omdat nu mijn internet niet werkt). Maar al met al is het hier na ruim een week nog steeds niet goed. !
Ik baal er echt van en als het aankomende week niet opgelost word ga ik weer terug naar HetNet of Alice

Groetjes en succes met ETTH

PS Het bellen is inderdaad, hier in Boxmeer ook, altijd beroerd geweest; valt vaak uit en veel echo en.....inderdaad 3 verschillende rekeningen !


M.Arts



Hallo etth gebruikers,

Wij hebben dus televisie van ziggo, internet en bellen via etth.

Wij zitten in postcodegebied 5825 in overloon. Vorige week via ziggo.nl de postcodecheck gedaan en meteen een alles in 1 pakket besteld, vandaag de bevestigingsbrief ontvangen, staat er het verkeerde over te nemen telefoonnummer in. Contact opgenomen met ziggo, blijkt nu dus dat het alles in 1 pakket niet te kunnen in overloon. Ik heb de bestelling nu maar weer geannuleerd.

De postcodecheck van ziggo is dus geen garantie dat je de dienst van ziggo daadwerkelijk kunt gebruiken.

We zitten nu dus met internet en telefonie bij etth, en kunnen geen gebruik maken van de extra's die het alles in 1 pakket bieden, krijgen van 3 verschillende ziggo’s facturen, internetsnelheden blijven achter met de snelheden van alles in 1 paketten.

Internet via etth hebben we sinds 2 jaar, telefonie via etth hebben we sinds 2 maanden. Vooral het telefonie is erg onstabiel. Tot op heden moeten we ongeveer 2 keer per week het modem resetten, linksys wrtp54g. Het modem hebben we in boxmeer bij t for telecom gekocht. Volgens mij is dit een gerepareerd modem want het serienummer is er uit gekrast.

Het wordt dus inderdaad tijd dat ook wij dezelfde diensten van ziggo kunnen bestellen als de rest van Nederland.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de ontwikkelingen zijn in het etth gebied, en de uitkomst van de afspraak met ziggo en de wethouder.

Edwies

fighting
1 augustus 2009, 22:17
Ik zou er niet meer aan beginnen, ontwikkeling is gestopt want techniek is inmiddels achterhaald. Ik zou toch gewoon ADSL nemen en een normale vaste telefoonlijn !

Groetjes en Succes met je keuze !




Ik kom in september 2009 wonen op postcode 5831, zou ik me gewoon nog wel me aanmelden bij etthome? ben nu al vanaf het begin gebruiker van @home in een andere plaats. nooit een probleem gehad. zou dus graag weer gebruik daar van willen maken, helaas ze kunnen mij geen modem leveren op 5831 dus moet het via etthome of toch maar kiezen voor adsl? liever niet ?? kan iemand raad geven?

oranjebird
4 augustus 2009, 09:35
ik denk dat het ook verstandig is om in mijn situatie maar gelijk te gaan beginnen met adsl

fighting
4 augustus 2009, 22:07
Zou ik wel doen alhoewel mijn verbinding het vanaf vandaag eindelijk na zo'n 10 dagen weer doet ! :pompom:

Maar als ik nu opnieuw moest beginnen nam ik ook gewoon ADSL of je moet proberen om een gewoon Ziggo abbonement te krijgen (dus geen ETTHome maar @Home). Volgens een kennis van mij moet dit nu toch mogelijk zijn. Tenminste in Vierlingsbeek is een vriend van hem die is overgestapt van ETTH naar @Home met alle voordelen: Sneller, gratis homepage etc etc en beter ondersteuning.

Succes met je keuze :thumb up:

ik denk dat het ook verstandig is om in mijn situatie maar gelijk te gaan beginnen met adsl

oranjebird
4 augustus 2009, 23:13
Wanneer ik het via de normale ziggo site en dan de pakketten selecteer zie je duidelijk dat het NOG NIET leverbaar is op pc 5831. Ben waar ik nu woon al vanaf het begin een gebruiker geweest van @home en nooit een centje pijn. Jammer dus dat het nu niet meer gaat. Bij de overschrijving naar Boxmeer hebben ze mij ook automatisch uit geschreven vanaf de datum in september dat ik daar kom wonen.. alleen tv en digitale tv was mogelijk.
Ben nu op zoek naar adsl waar ik ook eventueel weer snel vanaf kan, hopende dat @home of @ziggo. snel hier verandering in brengen zodat ik en iedereen ook van de voordeelpakketten kunnen genieten....... eigenlijk een vervelende situatie.

edwies
5 augustus 2009, 09:39
Beste Fighting,

Is het misschien mogelijk om op een of andere manier erachter te komen hoe die persoon in Vierlingsbeek dit heeft geregeld. Kan deze persoon ook de snelheden halen die Ziggo aangeeft.

Het is misschien de oplossing voor de etth gebruikers die niet tevreden zijn.

Edwies

Zou ik wel doen alhoewel mijn verbinding het vanaf vandaag eindelijk na zo'n 10 dagen weer doet ! :pompom:

Maar als ik nu opnieuw moest beginnen nam ik ook gewoon ADSL of je moet proberen om een gewoon Ziggo abbonement te krijgen (dus geen ETTHome maar @Home). Volgens een kennis van mij moet dit nu toch mogelijk zijn. Tenminste in Vierlingsbeek is een vriend van hem die is overgestapt van ETTH naar @Home met alle voordelen: Sneller, gratis homepage etc etc en beter ondersteuning.

Succes met je keuze :thumb up:

oranjebird
5 augustus 2009, 09:46
Hai Fighting,

Ja zeg dat zou inderdaad een strak plan zijn.
Als wij zouden weten hoe je vriend dat heeft gedaan om via een modem te kunnen werken

wij zouden daar ook wel intresse in hebben.

Groet.

rbouwm
5 augustus 2009, 13:30
proberen om een gewoon Ziggo abbonement te krijgen (dus geen ETTHome maar @Home). Volgens een kennis van mij moet dit nu toch mogelijk zijn. Tenminste in Vierlingsbeek is een vriend van hem die is overgestapt van ETTH naar @Home met alle voordelen: Sneller, gratis homepage etc etc en beter ondersteuning.


Dit is dus niet mogelijk in een aantal gebieden in postcodegebied 5831. Het is het proberen waard, maar verwacht er niet teveel van als inde straat niemand anders een regulier Ziggo abonnement heeft.
Ik hoop dat onze gesprekken met Ziggo hierover meer duidelijkheid zullen geven.

fighting
6 augustus 2009, 12:48
Hij heeft dit direct bij Ziggo kunnen doen; snelheden zijn gewoon wat op de website staat (wordt binnenkort 20Mb en kan zelfs naar 50Mb bij duurste pakket) !





Beste Fighting,

Is het misschien mogelijk om op een of andere manier erachter te komen hoe die persoon in Vierlingsbeek dit heeft geregeld. Kan deze persoon ook de snelheden halen die Ziggo aangeeft.

Het is misschien de oplossing voor de etth gebruikers die niet tevreden zijn.

Edwies

oranjebird
10 augustus 2009, 17:30
Ik heb ook aan de tefefoon gehangen , om de overgang van mijn oude woning naar Boxmeer te regelen. Nou dat gaat dus mooi niet. TV kan ik mee overnemen. Internet leggen ze stop op de verhuisdag. M.a.w. ik kan er zelf maar iets gaan regelen is weer goed geregeld door Ziggo.
Maar goed nu weet ik dat ik wanneer ik in de eternetstekker in de muurdoos plug ik al gelijk op internet zit, en vandaar uit moet ik het zelf maar regelen.. van een proefperioden wisten ze niets van?
Zou ik er dan gelijk aan vast zitten?

Ed
10 augustus 2009, 19:17
Maar goed nu weet ik dat ik wanneer ik in de eternetstekker in de muurdoos plug ik al gelijk op internet zit, en vandaar uit moet ik het zelf maar regelen..Internet zetten ze stop in je oude huis... en dan plug je de ethernetkabel in het nieuwe huis in om verder te kijken?

:shock:

oranjebird
10 augustus 2009, 20:03
Inderdaad, het klinkt ook als zeer vreemd en onwerelds in de oren.
het was meer in de trend van (daar weten wij niets van) kreeg nog even na 20 minuten een vrouwtje van etthome en helaas kom je ook niet verder mee dan het verhaal van inpluggen opstarten exploder en komt dan in een aanmeldscherm.
Nu ben ik in september over kan het dan pas gaan proberen. Dit houdt wel in dat ik dan een aantal dagen geen internet heb. Om een adsl tenemen gaat ook niet (mijn telefoonnummer is pas 8 september werkend, kan dan pas beginnen met aanvraag. ) brrr jammer allemaal.

Ed
10 augustus 2009, 21:18
Inderdaad, het klinkt ook als zeer vreemd en onwerelds in de oren.
het was meer in de trend van (daar weten wij niets van) kreeg nog even na 20 minuten een vrouwtje van etthome en helaas kom je ook niet verder mee dan het verhaal van inpluggen opstarten exploder en komt dan in een aanmeldscherm.
Nu ben ik in september over kan het dan pas gaan proberen. Dit houdt wel in dat ik dan een aantal dagen geen internet heb. Om een adsl tenemen gaat ook niet (mijn telefoonnummer is pas 8 september werkend, kan dan pas beginnen met aanvraag. ) brrr jammer allemaal.Je zal toch eerst een abonnement moeten hebben op dat nieuwe adres... misschien denk ik te logisch na, maar dit snap ik niet.

edwies
10 augustus 2009, 21:45
Hallo etth gebruikers,

Vandaag stond de serviceauto van ziggo bij ons in de straat en heb ik de monteur aangesproken over het probleem met etth in de gemeente boxmeer.

Volgens de monteur kun je dus in de hele gemeente boxmeer het alles in 1 pakket bestellen, behalve op postcode 5831, dit zijn volgens mij enkele wijken of de gehele woonplaats boxmeer.

Ik heb dus vandaag toch maar het alles in 1 pakket besteld.

Ik laat nog wel weten hoe dit verder afloopt, ik hoop goed gezien de eerdere poging in Vierlingsbeek.

fighting
10 augustus 2009, 21:59
Zou inderdaad best kunnen dat het in de hele gemeente Boxmeer gaat behalve Boxmeer(5831xx) zelf. Overloon zou dan moeten kunnen. Als het in V-beek kan dan ook in Overloon.

Jammer dat wij in Boxmeer opgescheept blijven zitten met het "geweldige" ETTH met z'n fantastische internetbellen !!! :evil:

Hoop toch dat daar snel verandering in komt !



Ben wel benieuwd hoe het in Overloon afloopt

Laat maar een keer iets horen !


Groeten uit Boxmeer




Hallo etth gebruikers,

Vandaag stond de serviceauto van ziggo bij ons in de straat en heb ik de monteur aangesproken over het probleem met etth in de gemeente boxmeer.

Volgens de monteur kun je dus in de hele gemeente boxmeer het alles in 1 pakket bestellen, behalve op postcode 5831, dit zijn volgens mij enkele wijken of de gehele woonplaats boxmeer.

Ik heb dus vandaag toch maar het alles in 1 pakket besteld.

Ik laat nog wel weten hoe dit verder afloopt, ik hoop goed gezien de eerdere poging in Vierlingsbeek.

tja
10 augustus 2009, 22:24
Het zijn nog een stuk of 7-8 wijken in Boxmeer zelf die niet aangesloten zijn op Docsis apparatuur. Alle omliggende kernen zijn zowel op Docsis als op EttH aangesloten.

oranjebird
11 augustus 2009, 11:06
dat zou ik ook wel willen...
hoe heb jij besteld? via ZIGGO site staat er dat het niet leverbaar is
voor 5831

oranjebird
28 augustus 2009, 19:32
Hoi Edwies,

Is er al wat voortgang in jou bestelling bij Ziggo alles in een pakket?.
Ik hoop toch op een versnelde doorbraak hier.
er zijn best veel gezinnen die overwillen stappen naar alles in 1 maar dat in de wijk 5831 nog niet kunnen.
gr:cool:

edwies
28 augustus 2009, 22:28
Ja, ik heb toevallig vandaag nog met Ziggo gebeld. Het staat voor 8 september ingepland. Volgens de helpdesk, deze is wel op fatsoenlijke tijden bereikbaar zelfs in het weekend, loopt alles zoals het moet.

Het kabelmodem wat nu geleverd wordt bij de bestelling van een alles in 1 pakket is geschikt voor docsis3.

We wachten 8 september af en ik zal jullie dan wel meedelen hoe de overstap is gegaan.

Edwies

edwies
28 augustus 2009, 22:29
Oja, Oranjebird, ik zit niet op postcode 5831 maar op 5825. Hier moet het volgens de postcodecheck op de site van Ziggo leverbaar zijn.

Edwies

rbouwm
4 september 2009, 20:40
Laatste update na een lange stilte :):

Maandagavond, 31 augustus is er een eerste bespreking geweest met Ziggo aangaande de problemen van EttH in Boxmeer. Besproken zijn de achterstand van de techniek waardoor een voorsprong die we hadden, nu belemmerend werkt, de alles-in-een mogelijkheden voor klanten in Boxmeer, het buitengebied, en het plan van aanpak voor verbetering.
Aanwezig waren 3 managers van Ziggo, wethouder Jos de Graaf, Ronald Bouwmans uit Boxmeer, en Antoinette Visee en Jos Tamminga uit Vortum-Mullem.
De bespreking is als zeer verhelderend ervaren, en we hebben in ieder geval gehoord wat de problemen zijn en hoe daar aan gewerkt wordt.
Afgesproken is om volgende maand met een communiqué naar buiten te komen waarin e.e.a. uiteengezet wordt, in samenspraak met de werkgroep EttH Boxmeer.
Voor deze werkgroep moeten wij een draagvlak creëren, dus heeft u te maken met etthome/ziggo in de gemeente Boxmeer en affiniteit met hun producten en of klachten, laat het mij dan even weten.

deregtx
4 september 2009, 21:32
Dit klopt helemaal..

Ik wacht al maanden op het nieuwe Docsis 3.0 modem, en als die binnen is kan mijn tv kaartje pas geactiveerde worden volgens verschillende helpdesk medewerkers... dus al maanden geen tv :x

Terwijl de meesten al in april hun modem ontvingen...
Het is nu september en nog niks..
jammer dat ziggo @home klanten zo behandeld.
ze kunnen het @home gebied beter terug verkopen aan Essent ofzo als ze er toch niks om geven.

Ziggoloos
7 september 2009, 21:57
Laatste update na een lange stilte :):
Voor deze werkgroep moeten wij een draagvlak creëren, dus heeft u te maken met etthome/ziggo in de gemeente Boxmeer en affiniteit met hun producten en of klachten, laat het mij dan even weten.

Sinds de test fase, een tevreden gebruiker van het Etth Internet (geen bellen) :wink:. Dus ja te maken met, enige affiniteit, en de klacht van meer snelheid!

Laat maar horen.

Greetz,
Wim

bbird
8 september 2009, 10:59
Hier ook gebruiker sinds de testfase (incl. telefonie). Werk de hele dag met computers en netwerken dus heb in die zin wel enige affiniteit :wink: Geen klachten over de bestaande internetverbinding. Werkt altijd en erg goed! Bellen iets minder tevreden over. Komt regelmatig voor dat we niet te bereiken zijn. Wil ook gewoon graag (nog) sneller internet :pompom: Als ik iets kan betekenen hoor ik het wel

rbouwm
10 september 2009, 11:57
Aan Oranjebird:
Indien je een ett aansluiting hebt in de meterkast is het enige wat je hoeft te doen, op de aanmeldpagina etthome.nl jezelf aan te melden. Deze site is altijd beschikbaar en na de aanmeldinstructies te hebben gevolgd heb je ook gelijk internet.

Aan Edwies:
Het is niet per definitie zo dat alle poscodes met 5831 geen alles in 1 kunnen hebben.
Uit onze meeting met Ziggo is gebleken dat de meeste postcodes in de hele gemeente Boxmeer zijn vrijgegeven, echter er zijn nog een aantal postcode gebieden waar alles in 1 niet mogelijk is.
Dit komt door de verouderde techniek in de wijkkasten die nog moet worden omgebouwd. In jouw geval verwacht ik dus dat de postcode is vrijgegeven, aangezien je alles in 1 ook kunt bestellen

rbouwm
10 september 2009, 12:00
Wij (Werkgroep Ziggo Boxmeer) hebben over een week of 4 weer overleg met Ziggo waar zij de plannen zullen presenteren over de toekomst van Ziggo Boxmeer.
Een van de speerpunten is DUIDELIJKHEID de mensen in de gemeente weten waar ze aan toe zijn en wat er wel en niet kan.
Na deze meeting zal ik de uitkomst ook hier publiceren, naast in de lokale media.
Dus: wordt vervolgd.
In de tussentijd vragen of opmerkingen? Laat het even weten dan kunnen we dat meenemen in onze meeting met Ziggo.

Ziggoloos
5 oktober 2009, 20:50
1: Ik zou graag gebruik willen maken van de Ziggo online opslag, maar kan dat niet omdat ik geen "all in 1" heb, maar kan dat niet omdat, het hier nog niet kan!
Zou er een mogelijk zijn om dat voor de etthome klanten toch in te schakelen?

2: Ook is er interesse voor de 40mb variant, maar die €250,- doet me de das om, vooral omdat je niet weet voor hoelang het te gebruiken is. Wat is daar nog aan te doen?

Isis
5 oktober 2009, 22:06
Dit klopt helemaal..

Ik wacht al maanden op het nieuwe Docsis 3.0 modem, en als die binnen is kan mijn tv kaartje pas geactiveerde worden volgens verschillende helpdesk medewerkers... dus al maanden geen tv :x

Terwijl de meesten al in april hun modem ontvingen...
Het is nu september en nog niks..
jammer dat ziggo @home klanten zo behandeld.
ze kunnen het @home gebied beter terug verkopen aan Essent ofzo als ze er toch niks om geven.
Huh?! Smartcard activeren gebeurt onafhankelijk van het modem... vind dit een beetje een vreemd antwoord.

rbouwm
6 oktober 2009, 11:46
1: Ik zou graag gebruik willen maken van de Ziggo online opslag, maar kan dat niet omdat ik geen "all in 1" heb, maar kan dat niet omdat, het hier nog niet kan!
Zou er een mogelijk zijn om dat voor de etthome klanten toch in te schakelen?

2: Ook is er interesse voor de 40mb variant, maar die €250,- doet me de das om, vooral omdat je niet weet voor hoelang het te gebruiken is. Wat is daar nog aan te doen?

Ik heb zojuist contact gehad met Ziggo en we zijn nu onze agenda's op elkaar aan het afstemmen voor de volgende meeting waarin scope, planning en aanbod worden toegelicht door Ziggo.
Ik zal deze vragen ook op de agenda zetten! En de resultaten hier natuurlijk aangeven.

rbouwm
6 oktober 2009, 11:51
Hier ook gebruiker sinds de testfase (incl. telefonie). Werk de hele dag met computers en netwerken dus heb in die zin wel enige affiniteit :wink: Geen klachten over de bestaande internetverbinding. Werkt altijd en erg goed! Bellen iets minder tevreden over. Komt regelmatig voor dat we niet te bereiken zijn. Wil ook gewoon graag (nog) sneller internet :pompom: Als ik iets kan betekenen hoor ik het wel


Het is zeker nu belangrijk dat alle klachten ook bij Ziggo worden gelogd, dus indien u het bellen probleem nog niet heeft aangegeven, stel ik voor om ook even met de helpdesk contact op te nemen ;-)

Ziggoloos
12 oktober 2009, 21:22
klachten!:
"Ziggo verhoogt internetsnelheid naar 120 Mb in Amersfoort. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd."

En hiero, blijft het bij 10Mb of €250,- bijbetalen. als dit geen voldoende argument is om daar vanaf te stappen weet ik het ook niet meer!


http://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggonieuws/artikel?id=db22162

marc75
12 oktober 2009, 21:46
Graag zou ik een aantal speerpunten willen aanleveren voor de besprekingen van Werkgroep Ziggo Boxmeer met Ziggo:

Voor zover deze nog niet duidelijk zijn en/of van toepassing:
- Oorspronkelijk werd er geschreven/beloofd dat we in onze gemeente juist zeer veelbelovende mogelijkheden tot de beschikking kregen dmv de ett-techniek. Maar in het algemeen heb ik nu het gevoel dat we juist overal acherop lopen. Als je naar de website van ett boxmeer kijkt staat er nog steeds dat ett in de planning staat om uitgerold te worden in andere gemeentes. Inmiddels weten we wel dat dit wel even anders gelopen is.
- wat is nu precies de toekomst van ett. wat wil Ziggo met ETT of komt DOCSIS3 ook beschikbaar in onze gemeente?
- Overal lees je en hoor je de snelheidsverhogingen over Ziggo! Maar worden de snelheden van de EttH-abonnementen in de gemeente Boxmeer ook nog verhoogd? Want de prijzen staan in geen verhouding meer.
- Mocht DOCSIS3 ook in de gemeente Boxmeer beschikbaar komen, per wanneer kan ik dan overstappen?
- Is het mogelijk om niet 'opgescheept' te zitten met maar 1 emailaccount (weliswaar 3 aliassen), maar wanneer kunnen we er meerdere via ziggo aanmaken. Dit is zeer gewenst! tuurlijk kan ik via een externe provider extra email-boxes aanmaken, maar waarom zit ik anders bij een provider. Bovendien biedt ziggo in de rest van het land 5 mailboxen aan. Ik begrijp dat deze beperking eventueel door de ett-techniek kan worden veroorzaakt, maar het lijkt me dat dit geen onoplosbaar probleem is. Ik vind dit nog wel het meeste vervelende aan ett.
- waarom levert bellen via ett nog steeds de nodige problemen op? ik heb al drie keer gemaild en uitgelegd wat de problemen zijn. Iedere keer wordt er maar weer een aanpassing gemaakt in het 'kastje', maar maanden probleemloos bellen is er niet bij.
- waarom is het dat als ik bovenstaande punten naar Ziggo mail, er altijd alleen maar een reactie terug komt met de opmerkingen, nee, is niet beschikbaar, nee, weten we nog niet of is nog niet bekend, nee, bla , bla , bla. graag meer duidelijkheid naar ALLE ett-ers! :)

je ziet, veel opmerkingen en ik denk dat ik namens vele ett-ers spreek.

rbouwm
12 oktober 2009, 23:28
Graag zou ik een aantal speerpunten willen aanleveren voor de besprekingen van Werkgroep Ziggo Boxmeer met Ziggo:

Voor zover deze nog niet duidelijk zijn en/of van toepassing:
- Oorspronkelijk werd er geschreven/beloofd dat we in onze gemeente juist zeer veelbelovende mogelijkheden tot de beschikking kregen dmv de ett-techniek. Maar in het algemeen heb ik nu het gevoel dat we juist overal acherop lopen. Als je naar de website van ett boxmeer kijkt staat er nog steeds dat ett in de planning staat om uitgerold te worden in andere gemeentes. Inmiddels weten we wel dat dit wel even anders gelopen is.
- wat is nu precies de toekomst van ett. wat wil Ziggo met ETT of komt DOCSIS3 ook beschikbaar in onze gemeente?
- Overal lees je en hoor je de snelheidsverhogingen over Ziggo! Maar worden de snelheden van de EttH-abonnementen in de gemeente Boxmeer ook nog verhoogd? Want de prijzen staan in geen verhouding meer.
- Mocht DOCSIS3 ook in de gemeente Boxmeer beschikbaar komen, per wanneer kan ik dan overstappen?
- Is het mogelijk om niet 'opgescheept' te zitten met maar 1 emailaccount (weliswaar 3 aliassen), maar wanneer kunnen we er meerdere via ziggo aanmaken. Dit is zeer gewenst! tuurlijk kan ik via een externe provider extra email-boxes aanmaken, maar waarom zit ik anders bij een provider. Bovendien biedt ziggo in de rest van het land 5 mailboxen aan. Ik begrijp dat deze beperking eventueel door de ett-techniek kan worden veroorzaakt, maar het lijkt me dat dit geen onoplosbaar probleem is. Ik vind dit nog wel het meeste vervelende aan ett.
- waarom levert bellen via ett nog steeds de nodige problemen op? ik heb al drie keer gemaild en uitgelegd wat de problemen zijn. Iedere keer wordt er maar weer een aanpassing gemaakt in het 'kastje', maar maanden probleemloos bellen is er niet bij.
- waarom is het dat als ik bovenstaande punten naar Ziggo mail, er altijd alleen maar een reactie terug komt met de opmerkingen, nee, is niet beschikbaar, nee, weten we nog niet of is nog niet bekend, nee, bla , bla , bla. graag meer duidelijkheid naar ALLE ett-ers! :)

je ziet, veel opmerkingen en ik denk dat ik namens vele ett-ers spreek.


Klopt helemaal, de meeste punten zijn ook de speerpunten van de werkgroep. Ik kan alvast vertellen dat etthome uiteindelijk wordt omgezet in Ziggo, dus ook met de nieuwe DOCSIS3. 19 oktober is zojuist door Ziggo bevestigt als de datum waarop ze de plannen aan de werkgroep zullen presenteren. Ik zal dit ook meenemen en de plannen zsm hier publiceren, alsmede in andere media.
Het klopt idd dat we in Boxmeer nu achterlopen omdat docsis3 de etth technologie heeft ingehaald. Snelheden en diensten van etthome zullen niet worden uitgebreid, maar zeer waarschijnlijk worden tarieven wel naar behoren aangepast, todat de mogelijkheid er is om over te stappen naar de Ziggo docsis3 technologie.

Even afwachten dus tot na de meeting, dan hebben we (eindelijk:applause:) meer informatie over de aanpak van Ziggo!

oranjebird
15 oktober 2009, 00:04
Na een moeilijke start moet ik zeggen loopt etthome nu aardig. krijg wel dikwijls een nieuw wan ip nummer.
Hopelijk kunnen we toch snel over naar de 3 in een aanbiedingen.
Lees nu dat mogelijk de prijs alvast zou worden bij gesteld..
ik neem aan dat het dan bij etthome gebruikers naar beneden is
Ik blijf de berichten volgen via dit forum.

rbouwm
16 oktober 2009, 18:30
Lees nu dat mogelijk de prijs alvast zou worden bij gesteld..
ik neem aan dat het dan bij etthome gebruikers naar beneden is


Dat is wel de bedoeling. Maandag weten we meer!!!

Ziggoloos
17 oktober 2009, 23:49
Dat is wel de bedoeling. Maandag weten we meer!!!

Zou ik zowaar bijna willen dat het maandag was!


en dat er een update kwam.....

bbird
22 oktober 2009, 11:08
Tja, ik zou in ieder geval nog geen echte toezeggingen verwachten. Heb vaker bij dat soort gesprekken gezeten. Ze zullen een en ander aangehoord hebben en dat gaan evalueren denk ik. Ronald? al nieuws? :roll:

BGS8
22 oktober 2009, 18:16
Ik dacht dat afgelopen maandag de grote doorbraak zou komen. vergadering niet doorgegaan?
Ziggo weer met niks gekomen?
We staan inmiddels eigenlijk gewoon voor paal.
Kan de gemeente daar dan helemaal niks aan doen? Ze verlenen toch toestemming aan Ziggo om hier actief te zijn. Hoe kan er dan binnen één gemeente ongelijkheid bestaan. Is toch vreemd?

rbouwm
22 oktober 2009, 22:44
Mensen, we hebben wel degelijk een vergadering gehad met Ziggo en de uitkomst is positief. Ziggo neemt de problemen zeer serieus en gaat ook echt met een oplossing komen. Uiteindelijk kan dus iedereen in Boxmeer Ziggo alles in 1 aanvragen. Wij zullen nauw betrokken zijn bij deze operatie en oa via deze weg iedereen op de hoogte houden. Ook zal Ziggo zelf de klanten gaan informeren over de wijzigingen (zeer binnenkort), maar zodra ik de feiten op een rijtje heb, zal ik ze ook hier publiceren.
Inmiddels heb ik wel al de officiële postcode lijst van Ziggo ontvangen van de wijken waarin op dit moment nog uitsluitend etthome verkrijgbaar is. Dit betreft zoals al eerder vernoemd 5 wijken, maar nu is ook duidelijk welke. De overige postcodes kunnen dus zowel etthome als ziggo (eurodocsis) aanvragen.
Indien je graag wilt weten of jouw postcode daarbij zit, stuur dan even een pb, dan kijk ik het even na.

Meer informatie volgt snel!!!! Dus heb nog even geduld. :shock::shock::shock:

marc75
22 oktober 2009, 23:09
is het niet mogelijk om hier even de postcodes te vermelden die voorlopig nog uitsluitend met ett kunnen internetten. aangezien het er maar 5 zijn...

maar vanaf wanneer kunnen de andere postcodes dan ziggo docsis aanvragen?? en is dit dan al docsis3?

rbouwm
23 oktober 2009, 19:11
is het niet mogelijk om hier even de postcodes te vermelden die voorlopig nog uitsluitend met ett kunnen internetten. aangezien het er maar 5 zijn...

maar vanaf wanneer kunnen de andere postcodes dan ziggo docsis aanvragen?? en is dit dan al docsis3?

We zijn bezig om iets te publiceren, het gaat nl om de combinatie postcode + huisnummer. Dit wordt dan een postcodecheck van ons :wink: Het gaat om 5 complete wijken, niet om 5 postcodes helaas :cry:
Zodra deze klaar is zal ik de link hier ook publiceren!

Ronald

PS BBIRD, in dit geval zijn er iig harde toezeggingen gedaan mbt tot de oplossing voor deze problematiek. De planning moet echter worden uitgewerkt zodat wij deze ook kunnen publiceren. even geduld nog :wink:

andretje
24 oktober 2009, 10:00
Het zijn idd een wijk of 5 die niet doxis aan kunnen

Die wijken zijn passief/inplaats van aktief en er zou een retour samen koppel versterker geplaatst moeten worden in de wijk kast
Voor de 5 wijken is het een paar dagen werk om het om te bouwen naar doxis
Wel erg jammer dat ze het niet onder controle krijgen Ook al is het misschien een beetje eigen schuld !
(Ik weet nog 2 wijken uit het hoofd waar het doxis niet werkt en dat is omgeving spoorstraat en omgeving jan v galen)Helaas heb ik all doc ervan weggegooit dus kan ik de andere wijken niet meer achterhalen...

Maar moeilijk is de etth techniek niet helemaal niet zelfs
Ik had het ze graag uitgelegd had ze een hoop ellende gescheeld!
Maargoed eigenwijs is ook wijs!
Doxis draaid goed dus als dat er is zal het probleem wel opgelost zijn

Hopelijk komt het goed in boxmeer

gr André

rbouwm
24 oktober 2009, 13:16
Het gaat idd goedkomen. Helaas heeft dit meer tijd nodig als we hadden gehoopt, maar het eind is nu in zicht :wink:. Uiteindelijk zal de gemeente Boxmeer weer helemaal DOCSIS3 ready zijn!
Zodra we meer info hebben die we mogen publiceren, zetten we dat er meteen op!

StarGoose
25 oktober 2009, 13:42
Beste rbouwm,
ik heb nu sinds begin augustus de nieuwe alles in 1 extra van zippo maar... tot nu toe heb ik nog niet een week een stabiele verbinding gehad. Ik ben beniewd of andere mensen in de gemeente deze ervaring met de docsis modems ook hebben. Vandaag was het weer raak. Sinds middernacht ongeveer tot 1100 geen netwerk. Modem staat een beetje te knipperen en herstart zich om de minuut ongeveer. Dus om nou te zeggen alle komt goed??? Hier gaan het toch naar toe in boxmeer???

Als je het mij vraagt hebben de monteurs van zippo niet zoveel kaas gegeten van het kabelnetwerk. Vroeger (jaartje terug) ging alles nog veel beter, toen kwam de firma Hirschmann nog eens aan de deur met meet apparatuur en die wisten tenminste van wanten.
Paar weken geleden kwam er een zippo-mobiel voorrijden, had echt met de monteur te doen. Hij had een sticker op z'n laptop geplakt omdat hij anders denk ik gegevens zou vergeten... het waren zijn naam en zijn 06 nummer....

We zijn in boxmeer gewoon genaa?d door zippo. Er komt maar nix en ze blijven maar roepen dat het aan alles ligt behalve aan hun-zelf.

met de groente van hak.

ZGFhenk
25 oktober 2009, 13:55
Ik hoor het al: blij dat ik niet over KAN stappen op Ziggo (of @home). Ik heb nu ADSL en ISDN (ook vanwege mijn bedrijf aan huis) en moet per se mijn 4 nummers kunnen behouden, of al mijn drukwerk veranderen etc.

Als ik overgestapt zou zijn, zou dat betekenen dat ik het enorme risico zou lopen met mijn bedrijf nauwelijks meer bereikbaar te zijn.

Niet alleen instabiele telefonie, maar ook geen emails? ik moet er niet aan denken.

Ik blijf dus lekker bij KPN, al zo'n 10 jaar en hoogst zelden een klein probleem met verbindingen. Ondanks allerlei telefonische beloftes van ziggoverkopers die altijd tijdens het avondeten weten te bellen.

rbouwm
25 oktober 2009, 21:25
Beste rbouwm,
ik heb nu sinds begin augustus de nieuwe alles in 1 extra van zippo maar... tot nu toe heb ik nog niet een week een stabiele verbinding gehad. Ik ben beniewd of andere mensen in de gemeente deze ervaring met de docsis modems ook hebben. Vandaag was het weer raak. Sinds middernacht ongeveer tot 1100 geen netwerk. Modem staat een beetje te knipperen en herstart zich om de minuut ongeveer. Dus om nou te zeggen alle komt goed??? Hier gaan het toch naar toe in boxmeer???

Als je het mij vraagt hebben de monteurs van zippo niet zoveel kaas gegeten van het kabelnetwerk. Vroeger (jaartje terug) ging alles nog veel beter, toen kwam de firma Hirschmann nog eens aan de deur met meet apparatuur en die wisten tenminste van wanten.
Paar weken geleden kwam er een zippo-mobiel voorrijden, had echt met de monteur te doen. Hij had een sticker op z'n laptop geplakt omdat hij anders denk ik gegevens zou vergeten... het waren zijn naam en zijn 06 nummer....

We zijn in boxmeer gewoon genaa?d door zippo. Er komt maar nix en ze blijven maar roepen dat het aan alles ligt behalve aan hun-zelf.

met de groente van hak.

In het geval dit nog niet is gedaan, graag een melidng maken bij Ziggo zelf. Ik weet dat de klantenservice niet altijd even gemakkelijk is, maar des te meer meldingen er binnenkomen, des te eerder wordt het probleem opgelost. Ik kan het eens navragen aan, maar kan niets beloven.
Het zou iets met de veroudering van het netwerk in Boxmeer te maken kunnen hebben, maar dat durf ik niet te zeggen. Zijn er meerdere mensen in de straat die hetzelfde probleem hebben? Stuur anders even een PB-tje

tja
25 oktober 2009, 21:53
Door de aanwezigheid van EttH is de kwaliteit van Docsis moeilijk op peil te houden. Vandaar dat er in de Docsiswijken van het EttH gebied relatief vaker storingen zijn dan in de rest van het Ziggo netwerk.

PS: De monteurs die het netwerk verzorgen zijn nog altijd dezelfde. Dat stickertje op zijn laptop zal er vooral op geplakt zijn omdat al zijn collega's precies dezelfde laptop hebben, en er anders dus snel de verkeerde laptop meegenomen wordt.

bbird
26 oktober 2009, 09:26
PS BBIRD, in dit geval zijn er iig harde toezeggingen gedaan mbt tot de oplossing voor deze problematiek. De planning moet echter worden uitgewerkt zodat wij deze ook kunnen publiceren. even geduld nog :wink:

Ik wacht rustig af :wink: Heb verder geen klachten over het hele verhaal, behalve
dat we dus in verhouding veel betalen voor minder bandbreedte :roll:

rbouwm
26 oktober 2009, 09:37
Ik wacht rustig af :wink: Heb verder geen klachten over het hele verhaal, behalve
dat we dus in verhouding veel betalen voor minder bandbreedte :roll:

En ook daarvoor hebben wij ons hardgemaakt. Houdt je brievenbus in de gaten, want hier wordt iets aan gedaan!!! :pompom::pompom:

rbouwm
26 oktober 2009, 09:39
Ik hoor het al: blij dat ik niet over KAN stappen op Ziggo (of @home). Ik heb nu ADSL en ISDN

Ik zie aan uw profiel dat u uit Sevenum komt. De problematiek die hier wordt besproken heeft alleen betrekking op de gemeente Boxmeer waar ook etthome geleverd wordt. Over Sevenum heb ik geen informatie :wink:

andretje
27 oktober 2009, 05:46
Door de aanwezigheid van EttH is de kwaliteit van Docsis moeilijk op peil te houden. Vandaar dat er in de Docsiswijken van het EttH gebied relatief vaker storingen zijn dan in de rest van het Ziggo netwerk.

PS: De monteurs die het netwerk verzorgen zijn nog altijd dezelfde. Dat stickertje op zijn laptop zal er vooral op geplakt zijn omdat al zijn collega's precies dezelfde laptop hebben, en er anders dus snel de verkeerde laptop meegenomen wordt.
nou wat zijn de verschillen dan
Waarom zou het in het etth gebied minder werken dan in een ander gebied??
Ik zie weinig verschillen alleen dat ze nu alles aktief hebben gemaakt voor een betere c/n
Vergeet niet dat je nu ook alle zooi van de klanten (ruis) in het netwerk krijgt
Iedereen met wat bende in huis kan complete wijken plat gooien zolang er nog een aantal wijken geclusterd zitten..
Maar vertel me eens waarom jij denkt dat het storings gevoeliger is???

gr Andrétje

nickveekens
29 oktober 2009, 19:37
Jammer dat alles-in-1 hier (in boxmeer) niet te vergkrijgen is. Zou het graag bestellen. Vooral interactieve tv lijkt me leuk. :cry:

Heb een tijdje internet gehad van etthome. Werkte prima maar was nogal prijzig in vergelijking met adsl.

Weet iemand of er al ontwikkelingen zijn mbt alles-in-1 in Boxmeer?

KPN is het enige alternatief voor int. tv. maar dat zie ik niet echt zitten daar dit zwz 5 mb van je snelheid opslokt. Ook is het zenderaanbod van ziggo beter. De beeldkwalitiet ook heb ik vernomen.

Ik heb nu tele en adsl van Alice. Werkt prima en kost niet veel maar ik zou liever alles van Ziggo hebben.

Jammer, jammer jammer. Wat zo mooi leek enige tijd geleden is nu een fiasco......... http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/icons/icon13.gif

rbouwm
30 oktober 2009, 10:15
Jammer dat alles-in-1 hier (in boxmeer) niet te vergkrijgen is. Zou het graag bestellen. Vooral interactieve tv lijkt me leuk. :cry:

Heb een tijdje internet gehad van etthome. Werkte prima maar was nogal prijzig in vergelijking met adsl.

Weet iemand of er al ontwikkelingen zijn mbt alles-in-1 in Boxmeer?

KPN is het enige alternatief voor int. tv. maar dat zie ik niet echt zitten daar dit zwz 5 mb van je snelheid opslokt. Ook is het zenderaanbod van ziggo beter. De beeldkwalitiet ook heb ik vernomen.

Ik heb nu tele en adsl van Alice. Werkt prima en kost niet veel maar ik zou liever alles van Ziggo hebben.

Jammer, jammer jammer. Wat zo mooi leek enige tijd geleden is nu een fiasco......... http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/icons/icon13.gif

Hey Nick

Houdt je brievenbus in de gaten. Ziggo komt zeer binnenkort met een update. Ze gaan in Boxmeer behoorlijk wat aanpassingen verrichten die het wel mogelijk zouden moeten maken. Ik heb een postcode lijst die kan afwijken van de postcode check, dus stuur maar een PB dan kijk ik even voor je.

Ronald

rbouwm
30 oktober 2009, 16:04
Voor iedereen die de ontwikkelingen wil volgen over de toekomst van EttHome / Ziggo in de Gemeente Boxmeer wil volgen heb ik een nieuw topic geopend waar ik de laatste updates zal weergeven over het project in Boxmeer. In dit topic zal dus vanaf nu voorl verwezen worden naar: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=223405#post223405 om niet alles dubbel te hoeven doen en om een centrale plaats van informatie te hebben. :-P

tja
30 oktober 2009, 23:07
nou wat zijn de verschillen dan
Waarom zou het in het etth gebied minder werken dan in een ander gebied??
Ik zie weinig verschillen alleen dat ze nu alles aktief hebben gemaakt voor een betere c/n
Vergeet niet dat je nu ook alle zooi van de klanten (ruis) in het netwerk krijgt
Iedereen met wat bende in huis kan complete wijken plat gooien zolang er nog een aantal wijken geclusterd zitten..
Maar vertel me eens waarom jij denkt dat het storings gevoeliger is???

gr Andrétje

In een wijkcentrum dat zowel voor Docsis als Etth geschikt is, zit allerlei extra apparatuur, om beide systemen te scheiden, die weer voor extra ruis zorgt. Hierdoor is de C/N / SNR in een gecombineerde wijk standaard al 6-8 dB slechter dan in een gewone Docsis wijk, en zorgt de minste of geringste 'zooi' van een klant al direct voor een desastreuse daling van de SNR, terwijl er in pure Docsis wijken vaak nog wel marge is om de eerste klap op te vangen.

andretje
31 oktober 2009, 20:51
Slechte snr door etth pure onzin ! dit geloof je zelf toch niet hoop ik....

In het wc zitten filters en verdelers voor de upstream en downstream
Hier komt echt geen ruis uit anders zou ik dat vroeger toch eens gemeten moeten hebben...Het downstream signaal loopt idd door de node maar dit geeft echt geen ruis...

De ruis komt uit de verschillen van producten dus bijv koper en zilver of met andere legering en niet te vergeten de ontkoppeling van stroomkoppel filters dit is een belangrijke factor!
Het aktief maken van alles maakt alles veel kwetsbaarder want zelfs bij sommige klanten die nu vod hebben die hebben ook de hele binnen install.. erachter hangen!wat dus achter een retour versterker zit dit word dan ook nog eens versterkt (nog meer ruisssss)
Dus als die klant op bijv 50.5 mhz een signaal zou produceren dan ligt er de hele wijk uit en als je pech hebt zelfs meerder als er meerdere wijken geclustert zitten!

dus....

movinghead
3 november 2009, 20:12
Count me in, 5831,


Tijd voor iets nieuws wat wel goed loopt en gesupport wordt.

BGS8
15 november 2009, 13:30
Heb ik dat alleen???
regelmatig komen mailtjes niet bij mij aan
Heel irritant want je vertrouwt inmiddels op dit medium.
Probleem bekend??????????
Ik ga morgen ook de helpdesk maar eens bellen.

marc75
16 november 2009, 19:56
hoi,

je zou ook eens kunnen proberen om ja antispam-niveau aan te passen. standaard worden spam-mails niet doorgelaten. Maar ik heb het wel eens gehad dat mails (zelfs mail afkomstig van andere ett-gebruikers!!) onterecht als spam gemarkeerd werden.

via de webmail-instellingen kun je dit aanpassen zodat spammails alleen gemarkeerd worden als spam en niet automatisch verwijderd worden.
dan zie je tenminste welke mails er als spam aangezien worden.

ik hoop dat dit helpt.
laat eens weten of dit het probleem oplost

Marc

BGS8
30 november 2009, 19:18
Op 26 oktober schrijft rbouwm :
En ook daarvoor hebben wij ons hardgemaakt. Houdt je brievenbus in de gaten, want hier wordt iets aan gedaan!!! :pompom::pompom::pompom::pompom:

We zijn ruim een maand verder, maar nog niets in de brievenbus. Ik snap niet dat er geen openheid kan zijn. We worden zo toch aan het lijntje gehouden?

rbouwm
30 november 2009, 20:10
Op 26 oktober schrijft rbouwm :
En ook daarvoor hebben wij ons hardgemaakt. Houdt je brievenbus in de gaten, want hier wordt iets aan gedaan!!! :pompom::pompom::pompom::pompom:

We zijn ruim een maand verder, maar nog niets in de brievenbus. Ik snap niet dat er geen openheid kan zijn. We worden zo toch aan het lijntje gehouden?

Dat klopt idd, kan niet anders zeggen. We gaan maar weer eens zelf aan de bel trekken ;-)

oranjebird
1 december 2009, 21:34
Hoi Rbouwm,

Ik kreeg vandaag een super kleurenfolder van ZIGGO alles in een in de bus vallen. Is dat het schrijven wat jij bedoelden van dat we van Ziggo een schrijven zouden krijgen binnenkort?

( ga ik proberen me aan te melden krijg ik wederom te lezen :x :no:Alles-in-1 pakketten zijn nog niet leverbaar op je adres, hou mij op de hoogte. (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:document.getElementById%28%27action%27%29.val ue%20=%20%27keepmeinformedai1%27;%20document.Beste lformulierInternetForm.submit%28%29;)
Ik snap er geen pepernoot meer van. Wie nog wel?:?:

lucsax
1 december 2009, 23:19
Hallo,

Deze week een monteur van Ziggo aangesproken. Hij stond met een Ziggo-auto bij ons in de straaten was aan het werk in de auto met 2 laptops.

Hij vertelde mij, dat er in februari gestart gaat worden met het ombouwen van het oude systeem naar de nieuwe Ziggo. Rond de zomervakantie zou iedereen in Boxmeer gebruik moeten kunnen maken van alles in 1, volgens de planning. Dat zou vorige week door het hoofdkantoor besloten zijn. Maar door wederom het huis aan huis verspreiden van de folder alsof alles hier mogelijk is, lijkt Ziggo niet van zijn eigen fouten te kunnen leren. Na de vorige reclamecampagne was ik ook al bijna overgestapt, totdat bleek dat het bij de buurman niet mogelijk was, ondanks uitgebreid doorvragen ivm scepcis van zijn kant. Maar toen was zijn andere abbo al afgekoppeld...

Samenvattend blijft de vraag aan Ziggo: Wat is het plan en de planning mbt alles in 1 voor heel Boxmeer?

lucsax

rbouwm
25 december 2009, 09:57
Kijk hier:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21756

Echter gaat het allemaal trager dan gehoopt, maar had dat wel verwacht :cry:

BGS8
12 januari 2010, 10:29
We zijn nu alweer 3 weken en een vette storing verder.
Wanneer komt Ziggo nu eens over de brug.
We zouden toch een aanbod krijgen??
We betalen te veel, dat geven ze toe, en krijgen nog steeds de storingen gratis. :no:

rbouwm
12 januari 2010, 16:16
Je hebt helemaal gelijk.
Wij wachten ook op antwoorden en voeren de druk op om deze te bemachtigen. Het is idd niet netjes om een belofte te doen en die niet na te komen, maar met name niet te laten weten waarom het niet doorgaat.
Ook wij tasten (nog) in het duister.

Ziggoloos
12 januari 2010, 21:37
Zijn er nog meer met een niet werkende etthome?
Sinds gisteren middag geen i-net meer hiero!

lang leve mobiel i-net.........

Scallie73
12 januari 2010, 23:34
Ja hier ook geen internet en dus ook geen telefoon :x
Heel Etth gebeuren begint me aardig de keel uit te hangen.

Herman Ebben
13 januari 2010, 08:16
Helaas heb ik sinds maandag 11 jan ook geen internet en telefoon meer.

:oops:Herman:oops:

gerwinj
13 januari 2010, 09:25
Hier hetzelfde hoor. Al 3 dagen geen internet. Volgens de "helpdesk" gaan ze ervanuit dat het in de loop van de dag opgelost wordt. Ben benieuwd !

pietkoeken
13 januari 2010, 13:44
idd ... uren lang geen internet.
Gelukkig staat in Boxmeer natuurlijk vermeldt op het tv-kanaal van Ziggo.
o.. nee toch niet?

Waarom eigenlijk niet?
etthome-service: geen vervuiling van de kabel?

Ik zie trouwens dat dit forum nauwelijks gebruikt wordt... ook dat zal wel te maken hebben met die service.

We zullen maar weer eens gaan bellen..... kost toch niets..
tenminste als je een mobieltje van ziggo hebt... nee dus.. service....

groet piet

Ziggoloos
13 januari 2010, 18:20
het heeft zowaar even gewerkt!. Het schijnt een software probleem te zijn, welke er voor zorgt dat de servers overbelast worden. Geen datum! of tijd kan aangegeven worden voor de oplossing.(Het werkt nu dus weer niet)....

Excalibur
13 januari 2010, 19:47
idd ... uren lang geen internet.
Gelukkig staat in Boxmeer natuurlijk vermeldt op het tv-kanaal van Ziggo.
o.. nee toch niet?

Waarom eigenlijk niet?
etthome-service: geen vervuiling van de kabel?

Ik zie trouwens dat dit forum nauwelijks gebruikt wordt... ook dat zal wel te maken hebben met die service.

We zullen maar weer eens gaan bellen..... kost toch niets..
tenminste als je een mobieltje van ziggo hebt... nee dus.. service....

groet piet

Ik snap dat je een storing hebt aan de internetverbinding, maar voor de rest kraam je volgens mij alleen maar onzin uit.

Vervuiling van de kabel?
Dit forum word nauwelijks gebruikt?
Het gebruik van dit forum word gerelateerd aan de service van Ziggo?

Kerel waar heb je het over?

Ziggoloos
14 januari 2010, 14:32
ik denk dat hij het etthome forum bedoeld! Das inderdaad een dooie bedoeling.
#on topic: nu toch alweer een ip adres, en word ook de gebruiker herkend. Maar verder dan dat kom je via etthome nog niet.

Scallie73
14 januari 2010, 23:42
:pompom:We hebben weer internet, hoe lang zal het duren.

niceandeasy
15 januari 2010, 09:27
Nou, ik heb nog steeds geen internettoegang, vanaf maandag 11 januari.
Af en toe werkte het wel, echter, kortstondig. Gisterenavond bijvoorbeeld, had ik ongeveer 2 minuten verbinding.

Volgens wat ik hoor, moet er nog het een en ander verbouwd worden en wordt EttHome voor eind juli 2010 uitgefaseerd. Ik heb maar vast een ASDL-abonnementje besteld. Maar ja... te laat, voor nu.

Wel jammer dat EttHome zo moet eindigen, want het is de enige betaalbare oplossing als je een hoge uploadsnelheid wilt hebben.
Maar ja, Ziggo maakt het er zelf naar:
- aangelegd met goedkope 10mbit contactdozen
- helpdesktelefoon alleen bereikbaar in de uren waarop ik geen tijd heb om te internetten (en dus de storing te constateren)
- vrij vaak storing, vergeleken met andere providers.
- de infrastructuur is dusdanig gebouwd dat zelf troubleshooten veel moeilijker is.

Maar ja, toch gebonden aan Ziggo. Ook als EttHome weg is, hebben ze nog steeds als enige een verbinding met een redelijke upload, voor een redelijke prijs.

gerwinj
15 januari 2010, 13:09
Volgens het bandje wat je te horen krijgt als je nu de helpdesk belt is de storing opgelost ! PC / router uitschakelen, 30 sec wachten weer inschakelen en opnieuw inloggen.

Ik ben nu niet thuis dus kan het nu niet proberen. Ben wel benieuwd............

Ik heb het ook helemaal gehad met etthome. Het is schandalig dat dit zo lang moet duren. Het is echt niet van deze tijd dat je je klanten 5 dagen zonder internet en of telefoon kunt laten zitten. Het wordt tijd voor een alternatief !

pietkoeken
15 januari 2010, 15:41
Re: excalibor

Sorry, ik werd een beetje melig van etthome in Boxmeer. Ze krijgen het maar niet op orde.

Wat wilde ik zeggen?
Ziggo zorgt in Boxmeer voor de tv via de kabel, via dezelfde kabel komt ook het internet bij etth.

Als etth eruit ligt, wil dat niet zeggen dat ook de tv eruit ligt.

Helaas wenst men niet in te gaan op een de vraag naar een simpele service:
Als etth eruit ligt kan men via het eigen (Ziggo) kanaal dat aan de Boxmeerse etth gebruikers toch wel even laten weten met begeleidende tekst?

Nee dus, dat wil men niet...... dat is dus pas de bedoelde service.

Sorry als je je stoorde aan deze cynische opmerkingen op het forum.

groet piet

oranjebird
16 januari 2010, 15:08
Nou en anders krijg ik er ook wel genoeg van, nu een week haast aan de sukkel met Etthome.
Bellen krijg je steeds weer het zelfde verhaal.. van ????????
En nu vandaag weer even online voor hoelang?.
Heb er maar snel gebruik van gemaakt om ADSL bij Bbnet (computertotaal)te bestellen.
Jammer maar helaas. Krijg dan toch netjes 20 mb voor 18,95
Zonder telefoon …. Ach die KPN doet het bij mij prima met telefoon
Groet Jan :thumb up:

rbouwm
16 januari 2010, 18:56
Er wordt zowieso niet meer gewerkt aan het uitbreiden vand e service voor EttH aangezien het een aflopende zaak is en iedereen uiteindelijk over moet naar Ziggo.
Heb wel via via gehoord dat ze in dit geval de gebruikers tegemoetkomen, maar moet het eerst nog zien!

Ziggoloos
17 januari 2010, 00:34
Volgens Omroep Brabant, zouden we een kwart van het week abonnement terug krijgen... Hoe ze aan een kwart komen weet ik niet daar de storing begon maandag 15:00h tot vrijdag 12:00h maarja.

bron:http://www.omroepbrabant.nl/?news/130301252/Storing+Ziggo+in+Boxmeer+voorbij.aspx

Ziggoloos
17 januari 2010, 20:28
ok welke randdeb#@l zit weer fijntjes weer hetzelfde bestand te versturen als vorige week maandag? Hier alles weer pleite sinds 20:15.
Maar goed ze weten nu waar ze moeten zoeken.

Saywhat
17 januari 2010, 20:30
Krijg dan toch netjes 20 mb voor 18,95


Dit kan je nog wel eens vies gaan tegenvallen, of je moet zo ongeveer tegen de centrale aan wonen?

Bijvoorbeeld op deze site kan je testen wat je werkelijke snelheid zal gaan kunnen worden via ADSL. En dan nog is dat onder optimale omstandigheden, dus pakt vaak nog iets lager uit...

Hier kan je zien wat je met mazzel mag verwachten nav afstand centrale:
http://pcdb.bbned.nl/

Hier 2 leuke stukjes over de snelheden: http://tweakers.net/nieuws/64689/adsl-providers-halen-amper-helft-van-beloofde-snelheid.html

http://tweakers.net/nieuws/37644/snelheid-adsl2+-is-loze-belofte-voor-groot-deel-nederland.html


poeh ik ben wel erg offtopic geraakt, verwijder anders maar moderator....

niceandeasy
18 januari 2010, 14:36
Ziggo is briljant...
...in het verzinnen voor smoezen voor de media en abonnees. Las ik zojuist op Gelderlander.nl dat er telkens een groot bestand over het netwerk gestuurd werd.
Ik heb nog NOOIT een netwerk onderuit zien gaan vanwege een groot bestand. Ik heb wel trage netwerken gezien vanwege grote bestanden, maar... dat er een week lang geen verbinding is, vanwege een groot bestand?

Vergeleken met de webruimte die je krijgt van Ziggo is zo'n beetje elk bestand groot. Maar wat is groot?
25 megabyte?
600 gigabyte?
4,5 gigabyte?
9 gigabyte?
100 gigabyte?

En van waar naar waar wordt dat dan verstuurd? ...hun mailserver bevindt zich in een ander subnet, dus voor het gewone browsen... ...whatever... dat grote-bestand-verhaal lijkt mij... onzin.

Of weet er misschien iemand de technische details hiervan? ...ik ben benieuwd.

Hé, hij doet het weer. ...hoe lang, dit keer?

gerwinj
22 januari 2010, 11:27
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article6123974.ece

movinghead
25 januari 2010, 13:04
http://tweakers.net/nieuws/65128/ziggo-stopt-met-ethernet-to-the-home-in-boxmeer.html

Even wat media erbij.

Ziggoloos
26 januari 2010, 22:29
Ergens toch jammer! Al die jaren, incl de test, met plezier gebruik gemaakt van etth. Ik geloof in al die jaren maar een keer of 3 storing gehad (incl die van onlangs). Een leuke maar nu achterhaalde downloadsnelheid, en een geweldige upload.

En waar laat ik nu die vrd%& modem nu weer......

Joey78
31 januari 2010, 15:45
Werk net zoals anderen hier sinds de proefperiode met etthome (internet only) en dit doorgaans met tevredenheid. Af en toe ligt het internet er uit, maar wie geeft mij de garantie dat dit met een andere provider niet het geval is. Vervelend dat wel, maar er zijn ergere dingen in de wereld ondanks dat het me direct geld kost aangezien ik geen werkzaamheden kan verrichten daardoor. Daarentegen als je inkomensafhankelijk bent van internet zorg dan voor een back-up plan.

Soit, wat ik me afvroeg heeft betrekking op facturen. Is het iemand gelukt een factuur te krijgen van etthome? Ik heb hier al verschillende keren voor gebeld en, natuurlijk, van het kastje (etthome) naar de muur (ziggo) gestuurd. Uiteindelijk weer teruggekomen bij het kastje. Slot van het verhaal was dat ik nergens geregistreerd sta als 'klant', ondanks searches op naam, adres, postcode, huisnummer, rekeningnummers (zowel het mijne als dat van de begunstigde). Op mijn vraag of men het dan zou merken als ik mijn maandelijkse betaling zou stop zetten kreeg ik het verrassende (doch eerlijke) antwoord dat ze het zou betwijfelen. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik geen zin heb om straks een maand afgesloten te zitten, maar vreemd is het wel.

Naast de factuurvraag, ben ik ook benieuwd naar hoe en waar ik me moet afmelden moest etthome dadelijk stoppen. Ik voel er weinig voor om me richting Ziggo te laten dwingen hoe degelijk hun aanbod straks ook zal zijn. De manier waarop deze gedwongen overgang lijkt te gaan stuit me tegen de borst. Aangezien er al een aantal mensen op adsl overgestapt zijn ben ik nieuwsgierig naar hun ervaringen met het opzeggen van etthome. Ging dit gemakkelijk en geruisloos (sorry voor de woordspeling voor de etthome telefoongebruikers) of gaf dit ook een boel administratieve problemen?

Gr.

_j-

oranjebird
31 januari 2010, 19:11
Daar heb je inderdaad gelijk aan, ik zie ook niet meer de mogelijkheid om via ETTHOME op te zeggen.
Volgende week krijg ik een ADSL aansluiting. (was het zat om telkens weer te wachten).
Maar volgens mij kun je ook opzeggen via je eigen mail die loopt via etthome.
Moet er nog iemand een andere oplossing hebben ? Dan hoor ik het ook graag.

Groet Jan.

rbouwm
2 februari 2010, 21:35
Opzeggen kan volgens mij alleen maar via mail, maar dat kunnen ze bij etth het beste uitleggen.

Voor diegene die nog even geduld heeft, ik heb uit zeer betrouwbare bron gehoord dat er (eindelijk) op korte termijn iets geregeld wordt voor etth klanten, maar mag hier nog niets over zeggen. Zodra ik dat wel mag post ik het in dit topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21756

rbouwm
4 februari 2010, 16:13
Dinsdag 09 februari hebben we weer een vergadering met Ziggo waarin waarschijnlijk mat meer concrete informatie wordt verstrekt die wij mogen publiceren!

Joey78
6 februari 2010, 17:31
Ben benieuwd wat ze kunnen regelen. Aangezien mijn adres nergens in hun database lijkt te staan kunnen ze me dus geen mailing versturen.

Maar om nog even terug te komen op mijn eerdere vraag: Heeft iemand de mogelijkheid gezien van het verkrijgen van een factuur (dan wel op papier tegen betaling, dan wel digitaal)?

Gr.

_j-

rbouwm
7 februari 2010, 11:55
Ik krijg alleen van etth internetbellen een digitale factuur. Van het internet abonnement heb ik nog nooit een factuur gezien.

PS komt je adres wel voor in onze postcode check?
http://www.landvancuijk.nl/ziggopccheck/

Joey78
8 februari 2010, 08:22
Neent: "Niet beschikbaar: Deze postcode is op dit moment uitsluitend geschikt voor Etthome"

_j-

rbouwm
8 februari 2010, 19:18
In dat geval is de postcode wel bekend. Onze check wordt nl tegen een lijst van postcodes gedaan die wij van Ziggo hebben gekregen. Alle postcodes in deze lijst hebben uitsluitend etth.
Daar komt echter verandering in, maar daarvoor nog even geduld ;-)

rbouwm
10 februari 2010, 11:35
BELANGRIJK:
Abonnementstarieven voor EttH klanten zijn gewijzigd!!!! :pompom::pompom::pompom:
Ook komt Ziggo met een tegemoetkoming voor de storing afgelopen maand.
bekijk de details in Planning en Status (2e reactie) in dit topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21756