View Full Version : Vraag: converteerblokje van FSK naar DTMF

babs
11 maart 2009, 12:46
sinds ziggo de telefoonlijn heeft aangepast heb ik geen nummerweergave meer
heb gebeld met de klantenservice en zij gaven aan dat ik een converteerblokje van FSK naar DTMS nodig heb doordat ik al een ouder telefoontoestel heb
ik heb een chicago 330S van de kpntelecom
nu ben ik bij de primafoon geweest maar zij kunnen mij hier niet aan helpen
hoe kom ik nu toch aan zo'n blokje en wat kost dit?
eigenlijk vind ik dat dit door ziggo betaald moet worden
ik ben de dupe van hun aanpassingen

Ed
11 maart 2009, 12:53
sinds ziggo de telefoonlijn heeft aangepast heb ik geen nummerweergave meer
heb gebeld met de klantenservice en zij gaven aan dat ik een converteerblokje van FSK naar DTMS nodig heb doordat ik al een ouder telefoontoestel heb
ik heb een chicago 330S van de kpntelecom
nu ben ik bij de primafoon geweest maar zij kunnen mij hier niet aan helpen
eigenlijk vind ik dat dit door ziggo betaald moet worden
ik ben de dupe van hun aanpassingenPrimafoon is ook KPN, dus die zullen wel geen producten hebben die nodig zijn om hun nummerweergavesignaal (DTMF - KPN) om te zetten naar FSK wat bij Ziggo geldt. Of heeft een bepaalt deel nog DTMF bij Casema? Maar goed, boeit ook niet. Maar is Ziggo dan verantwoordelijk voor de kosten van dat blokje? Trouwens, KPN telefoons worden afgeraden omdat deze juist als enige in Nederland gebruik maken van DTMF (Amerikaanse standaard). Kan je net zo goed bij de BCC bijvoorbeeld een nieuwe telefoon halen voor €35,-. Ben je gelijk van het gezeur af.

mseegers
11 maart 2009, 14:36

Hier (http://www.limacom.nl/contents/nl/p143.html)te koop voor 25 euro.

Saywhat
11 maart 2009, 18:37
Even googlen en je vind hem ook voor minder...

jjhollenberg
14 maart 2009, 15:50
Ik heb al een tijdje geen nummerherkenning meer.
Volgens ziggo klantenservice per telefoon kan je bij vodafone een kastje kopen voor 5 euro en dan doet nummermelding het weer.
Maar bij vodafone weten ze van niets.
Kan iemand hier mij iets over vertellen?
Jan hollenberg

Ed
14 maart 2009, 16:03
Hoort hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=161). In dit forumdeel alleen storingen in het Casema en Multikabelgebied betreffende Digitale TV. Trouwens... als je telefonie van Ziggo hebt, wat doe je dan bij Vodafone (mobiel)?

mennomulder
14 maart 2009, 17:09
Ik heb al een tijdje geen nummerherkenning meer.
Volgens ziggo klantenservice per telefoon kan je bij vodafone een kastje kopen voor 5 euro en dan doet nummermelding het weer.
Maar bij vodafone weten ze van niets.
Kan iemand hier mij iets over vertellen?
Jan hollenberg

Even verder kijken dan je neus lang is !
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16698

piotje
15 maart 2009, 00:45
je moet eigenlijk geld aan kpn vragen,
deze zijn de enige die een afwijkend systeem gebruiken ( dtmf)
elke andere provider gebruikt fsk

babs
15 maart 2009, 15:31
Even googlen en je vind hem ook voor minder...
via google gevonden voor €25,00 bij telec alleen betaal je hier verzendkosten van €8,50 waardoor je alsnog duurder uit bent
kan ik ziggo verantwoordelijk stellen voor de gemaakte kosten?
ik ben absoluut niet van plan om een nieuwe telefoon aan te schaffen wat ziggo ook aanraad
de huidige telefoon kpn chicago 330S werkt namelijk nog prima en heeft tot voor kort altijd nummerweergave ondersteund ik was hiervoor bij casema en had daar ook digitale telefonie

Saywhat
15 maart 2009, 17:47

Gaat je nooit lukken, je hebt immers zelf een toestel die gebruik maakt van een verouderde techniek... DTMF is inmiddels een beetje antiek aan het raken dat kan je Ziggo niet kwalijk nemen...

catastrofus
15 maart 2009, 18:54
Gaat je nooit lukken, je hebt immers zelf een toestel die gebruik maakt van een verouderde techniek... DTMF is inmiddels een beetje antiek aan het raken dat kan je Ziggo niet kwalijk nemen...

Als ik dit forum doorzoek zie ik dat Casema vroeger ook dtmf gebruikte, in tegenstelling tot @Home/Multikabel. Je kan het babs dus moeilijk aanrekenen dat ze een telefoon met 'oude' techniek gebruikt. Veel keus had ze niet. Maar ik verwacht zelf ook niet dat onze kabelboer gaat betalen voor fsk -> dmtf omvormers.

Gert.

Excalibur
15 maart 2009, 21:01
Je kan het altijd proberen, maar ik geeft je een ontzettend kleine kans dat dit gaat lukken, het immers niet een probleem/storing aan de kant van Ziggo.

ik ben absoluut niet van plan om een nieuwe telefoon aan te schaffen wat ziggo ook aanraad
Als je dat niet van plan bent heb je een aantal mogelijkheden:
1- Je gaat gebruik maken van een converter die het FSK nummerweergave signaal omzet in een DTMF signaal wat jou toestel weer begrijpt.
2- Je wil ook dit niet aanschaffen met als gevolg dat je geen gebruik meer kunt maken van nummerweergave.

de huidige telefoon kpn chicago 330S werkt namelijk nog prima en heeft tot voor kort altijd nummerweergave ondersteund ik was hiervoor bij casema en had daar ook digitale telefonie
Het toestel zal voor de rest ook prima en keurig werken. Nummerweergave zal zonder aanpassingen niet gaan werken op dit toestel. Kan je boos zijn op Ziggo, maar het is KPN die opdracht heeft gegeven voor de producten en de specificaties van het toestel, dus ook dat het toestel enkel DTMF ondersteund.

Als ik dit forum doorzoek zie ik dat Casema vroeger ook dtmf gebruikte, in tegenstelling tot @Home/Multikabel. Je kan het babs dus moeilijk aanrekenen dat ze een telefoon met 'oude' techniek gebruikt. Veel keus had ze niet. Maar ik verwacht zelf ook niet dat onze kabelboer gaat betalen voor fsk -> dmtf omvormers.

Gert.
Ben het gedeeltelijk met je eens. Het is een toestel van KPN, en zoals KPN eigen is zorgen zij er niet voor dat apparatuur onder hun merknaam ook voor anderen geschikt is, als het werkt voor hun eigen netwerk is het voldoende.

Ja het heeft gewerkt, maar er zijn meer mogelijkheden. Ten eerste ben ik van mening dat KPN hier in gebreke blijft aangezien zij apparatuur op de markt brengen die niet geschikt/compatible is met alle telefoonaanbieders in nederland. En omdat deze handelswijze van KPN redelijk bekend is, heeft men de keuze bij de aanschaf van een toestel om te kiezen voor een toestel wat slechts 1 standaard ondersteund, of voor een toestel wat beide in nederland gebruikte standaarden ondersteund.

Slotconclusie, ik ben van mening dat je Ziggo niet verantwoordelijk kan houden voor de tekortkomingen van het toestel wat je in je bezit hebt. Klinkt cru, maar het is gewoon een tekortkoming van het KPN toestel. En dan blijven er 3 mogelijkheden over.
- Geen geld uitgeven en leren leven met het feit dat nummerweergave niet meer werkt.
- De goedkoopste oplossing, gebruik gaan maken van een FSK -> DTMF converter
- Duurste oplossing, maar geen losse "kastjes" nodig. Toestel aanschaffen wat wel FSK ondersteund. Wellicht dat je nog kan proberen het toestel retour te brengen aan de KPN en je geld terug kan krijgen.

catastrofus
15 maart 2009, 21:30
Het toestel zal voor de rest ook prima en keurig werken. Nummerweergave zal zonder aanpassingen niet gaan werken op dit toestel. Kan je boos zijn op Ziggo, maar het is KPN die opdracht heeft gegeven voor de producten en de specificaties van het toestel, dus ook dat het toestel enkel DTMF ondersteund.

Ben het gedeeltelijk met je eens. Het is een toestel van KPN, en zoals KPN eigen is zorgen zij er niet voor dat apparatuur onder hun merknaam ook voor anderen geschikt is, als het werkt voor hun eigen netwerk is het voldoende.

Ja het heeft gewerkt, maar er zijn meer mogelijkheden. Ten eerste ben ik van mening dat KPN hier in gebreke blijft aangezien zij apparatuur op de markt brengen die niet geschikt/compatible is met alle telefoonaanbieders in nederland. En omdat deze handelswijze van KPN redelijk bekend is, heeft men de keuze bij de aanschaf van een toestel om te kiezen voor een toestel wat slechts 1 standaard ondersteund, of voor een toestel wat beide in nederland gebruikte standaarden ondersteund.

Tuurlijk heeft ze een kpn-telefoon. In die tijd dat Casema telefoon aanbood kon je, blijkbaar, alleen maar een telefoon bij de kpn aanschaffen omdat die, als enige, het dtmf protocol (en dus nummerherkenning) ondersteunde van Casema. Dat dan de kabelboer dtmf afschaft, ondanks hun telefonie gebruikers binnen Casema, en over gaat naar fsk zou je, bijna, de gebruikers niet kunnen aanrekenen.

Gert.

Excalibur
16 maart 2009, 07:27
Er zijn over de afgelopen jaren genoeg toestellen geweest, en nog steeds, die zowel het DTMF als het FSK protocol ondersteunen. Daarvoor hoefde geen toestel bij KPN aangeschaft te worden en was men dus ook niet afhankelijk van KPN. De toestellen die KPN verkocht waren echter enkel geschikt voor DTMF.

En de toestellen geschikt voor DTMF en FSK waren en zijn er in zo'n beetje alle prijsklasses, van goedkoop tot heel erg dure design toestellen.

Randstad
16 maart 2009, 14:05
Tuurlijk heeft ze een kpn-telefoon. In die tijd dat Casema telefoon aanbood kon je, blijkbaar, alleen maar een telefoon bij de kpn aanschaffen omdat die, als enige, het dtmf protocol (en dus nummerherkenning) ondersteunde van Casema. Dat dan de kabelboer dtmf afschaft, ondanks hun telefonie gebruikers binnen Casema, en over gaat naar fsk zou je, bijna, de gebruikers niet kunnen aanrekenen.

Gert.

Echt onzin wat je hier schrijft! Vanaf het moment dat Casema ook telefonie ging aanbieden, maak ik er gebruik van. Had gewoon een toestel (Siemens) gekocht dat beide protocollen ondersteunde (waren toen volop te koop).

Het is juist Primafoon/KPN die zo achterlijk bezig is om alleen toestellen te verkopen die hun protocol ondersteunen.

catastrofus
16 maart 2009, 14:29
Echt onzin wat je hier schrijft! Vanaf het moment dat Casema ook telefonie ging aanbieden, maak ik er gebruik van. Had gewoon een toestel (Siemens) gekocht dat beide protocollen ondersteunde (waren toen volop te koop).

Het is juist Primafoon/KPN die zo achterlijk bezig is om alleen toestellen te verkopen die hun protocol ondersteunen.

Wat is er nu onzin dan? :wink: Dat Casema dtmf ondersteunde en ging afschaffen in de overgang naar ziggo? Of dat iemand een dtmf telefoon bij de kpn gaat kopen om te gebruiken bij een provider (Casema) die dtmf gebruikt? Leg even je antwoord uit, graag.

Gert.

Saywhat
16 maart 2009, 14:56
Als ik dit forum doorzoek zie ik dat Casema vroeger ook dtmf gebruikte, in tegenstelling tot @Home/Multikabel. Je kan het babs dus moeilijk aanrekenen dat ze een telefoon met 'oude' techniek gebruikt. Veel keus had ze niet. Maar ik verwacht zelf ook niet dat onze kabelboer gaat betalen voor fsk -> dmtf omvormers

Klopt heb je gelijk in, ik kom zelf van oud Multikabel en hield er even geen rekening mee dat dat zo is geweest bij Casema... :giveup:

Verder denk ik dat er weinig valt toe te voegen aan het stukje van Excalibur...

ontevredenklant
5 april 2009, 02:10
Even verder kijken dan je neus lang is !
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16698

Menno was je ingedut?:sleep: Dit gaat naar hetzelfde onderewerp!

Er zijn over de afgelopen jaren genoeg toestellen geweest, en nog steeds, die zowel het DTMF als het FSK protocol ondersteunen. Daarvoor hoefde geen toestel bij KPN aangeschaft te worden en was men dus ook niet afhankelijk van KPN. De toestellen die KPN verkocht waren echter enkel geschikt voor DTMF.

En de toestellen geschikt voor DTMF en FSK waren en zijn er in zo'n beetje alle prijsklasses, van goedkoop tot heel erg dure design toestellen.

Je draait om het probleem heen. Er is een toestel gekocht dat geschikt was voor het netwerk. Nu is het netwerk veranderd en nu werkt een functie van dat toestel niet meer. Dat is de schuld van..... juist ja Ziggo. De klant moet dus schadeloos gesteld worden. Om zomaar functionaliteiten te veranderen zonder met je klanten rekening te houden betekent dat je lak aan je klanten hebt.

Maar je zult vast een passend antwoord klaar hebben om je werkgever te verdedigen.

Excalibur
7 april 2009, 20:37
Maar je zult vast een passend antwoord klaar hebben om je werkgever te verdedigen.
Die is goed :schater: Nee ik werk niet voor Ziggo, heb geen aandelen bij Ziggo, heb enkel een alles-in-een abonnement. Ik werk wel bij een landelijke IT-detacheerder, en in mijn geval in de noordelijke regio.

Het is jou toestel, dus is het ook aan jou om een investering te doen als je weer van nummerweergave gebruik wilt maken. Feitelijk moet je bij KPN zijn die het toestel hebben laten maken, het is een gebrek van het toestel dat het enkel DTMF ondersteund.

Keuze is geheel aan jezelf. Of je investeerd niets, maar dan heb je geen nummerweergave. Of je gaat een kleine investering aan en je kan er wel weer gebruik van maken.

Randstad
8 april 2009, 18:24
Feitelijk moet je bij KPN zijn die het toestel hebben laten maken, het is een gebrek van het toestel dat het enkel DTMF ondersteund.

Dat heb ik ook al op diverse fora geschreven, maar om de één of andere vage reden wil men daar niets van horen! Mss omdat ze graag schelden op Ziggo:?:

piotje
9 april 2009, 00:49
het schandaligste van alles is dat er een telecom provider is
die rustig 2,50€ heeft aftroggeld voor een dienst die elders gratis is,

dus een jaar bij een provider met gratis nummerweergave bespaart je
12 X 2,50€ is dus 30€ en daar kan je een nieuwe telefoon voor kopen
die alle soorten nummer weergave ondersteund
[PUNT]

Dat heb ik ook al op diverse fora geschreven, maar om de één of andere vage reden wil men daar niets van horen! Mss omdat ze graag schelden op Ziggo:?:

ontevredenklant
14 april 2009, 18:23
Het is jou toestel, dus is het ook aan jou om een investering te doen als je weer van nummerweergave gebruik wilt maken. Feitelijk moet je bij KPN zijn die het toestel hebben laten maken, het is een gebrek van het toestel dat het enkel DTMF ondersteund.

Op het moment van aanschaf van het toestel was het geen gebrek! Bovendien had je niet kunnen weten of verwachten dat deze dienst veranderd zou worden.

Vergelijk het met het aanschaffen van een auto die op diesel rijdt, je koopt die omdat dat je persoonlijke smaak is en er geen belemmeringen zijn op de digitale snelweg van Ziggo. Als later Ziggo besluit dat ze alleen benzine auto's op hun digitale snelweg willen en dus een belemmering opwerpt, dan zijn de voorwaarden eenzijdig veranderd. Ik wil de rechter nog tegenkomen die mij geen gelijk geeft dat ik daarvoor schadeloos gesteld wil worden.

Dus ja als je vol blijft houden dat Ziggo gelijk heeft dan ben je bedrijfsblind geworden.

Excalibur
14 april 2009, 18:38
Ik zou zeggen, probeer het uit, en laat ons weten wat eruit gekomen is.

Het betreft apparatuur van jezelf en Ziggo heeft daar geen verantwoording voor. Ook werkt de telefonie zoals het zou moeten, je kan bellen en gebeld worden. Enkel een extra dienst als nummerweergave werkt niet omdat het toestel niet compatible is.

In de voorwaarden staat ook niet op welke wijze er nummerweergave aangeboden moet worden, enkel dat het aangeboden word en/of moet worden. Op welke wijze, en met wel protocol ze dit doen is volgens mij de vrijheid van Ziggo. Op basis hiervan zou ik zeggen dat de voorwaarden in het geheel niet eenzijdig veranderd zijn, nummerweergave word immers nog steeds aangeboden.

Ik geef je weinig kans, maar proberen kan altijd. Risico is alleen dat de kosten voor jou een aantal malen hoger uit gaan vallen dan een converter en/of een nieuw toestel en dat je iets dergelijks nog steeds aan moet gaan schaffen.