View Full Version : Humax IRHD5050-C op PC aansluiten (via router)

Pagina's : [1] 2

Furiousz
10 maart 2009, 16:20
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren de Humax IRHD5050-C (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16412) in huis, en ben er tot nu toe zeer tevreden over (zeker i.c.m. met het HD pakket :thankyou:).

Ik lees hier op het forum overal dat het mogelijk is om de Humax op de pc aan te sluiten en dat je de opgenomen bestanden kunt benaderen d.m.v. FTP. Voor zo ver snap ik het nog :oyeah:.

Hoe zit het als je thuis een draadloos netwerk hebt? Kan de Humax daar ook op aangesloten worden? Ik heb een Belkin Wireless G plus MIMO router die op nog geen 1 meter afstand van de Humax staat. Is het dan een kwestie van kabeltje van de router naar de Humax? Wie helpt me uit de brand :)

TheGrouch
10 maart 2009, 16:27
Hoe zit het als je thuis een draadloos netwerk hebt? Kan de Humax daar ook op aangesloten worden?
Nee, de humax heeft geen WiFi aan boord
Ik heb een Belkin Wireless G plus MIMO router die op nog geen 1 meter afstand van de Humax staat. Is het dan een kwestie van kabeltje van de router naar de Humax?
Dat is mooi, want dan kun je de humax bedraad aansluiten aan die belkin en dan maakt de humax onderdeel uit van je (deels bedrade/deels draadloze) netwerk thuis.

Furiousz
10 maart 2009, 17:04
Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt voor de snelle reply :thankyou:.

Maar nu komt uiteraard de volgende vraag :oops:, hoe gaat e.e.a. in zijn werk? Ik heb net de kabel tussen de Humax en de router gehangen, maar dan? Wat zijn de volgende stappen?

TheGrouch
10 maart 2009, 17:13
Wat moet er op de pc gebeuren zodat ik de Humax kan benaderen met een FTP programma?

Je moet iig weten welk ip-adres de humax krijgt.
En dan kun je in internetexplorer het volgende intikken:
ftp://ip-adres-van-de-humax (ftp://ip-adres-van-de-humax)
Let op dat je ftp:// ervoor zet.
Dan meld je aan met HumaxFTP als aanmeld-id en je pincode als wachtwoord

Je kunt ook een 'echt' ftp-programma installeren en gebruiken, maar dat mag je zelf op-/uitzoeken

Furiousz
10 maart 2009, 17:37
Je moet iig weten welk ip-adres de humax krijgt.
En dan kun je in internetexplorer het volgende intikken:
ftp://ip-adres-van-de-humax (ftp://ip-adres-van-de-humax)
Dan meld je aan met HumaxFTP als aanmeld-id en je pincode als wachtwoord

Je kunt ook een 'echt' ftp-programma installeren en gebruiken, maar dat mag je zelf op-/uitzoeken

:pompom: Het werkt. Bleek dat eerst de router een reboot nodig had voordat alles werkt!

Nogmaals bedankt voor de snelle reply`s :)

MaikelCrutzen
11 maart 2009, 02:06
Zelfs zonder reboot kwam ik gewoon in de Humax. Is dus schijnbaar iedere keer weer anders. Dit ga ik dan ook verder uitzoeken hoe het werkt, maar ook om de dingen te kunnen kopiŽren naar de laptop.

pieter_S
11 maart 2009, 06:15
Je kunt IP nr via DHCP verkrijgen en deze kan iedere keer anders zijn.
Je kunt ook kiezen voor een vast IP adres. (Adres kiezen buiten je DHCP scope, maar wel zelfde IP reeks)

Volgens de handleiding pagina NL43
2. Ethernet-configuratie
U kunt de netwerkinstellingen van het apparaat wijzigen.
1. Selecteer Ethernet-configuratie en druk op OK.
2. Selecteer IP config. en druk op OK of </> om DHCP of Handmatig te selecteren.
3. Wanneer u Handmatig selecteert, kunt u handmatig de IP-adressen invoeren. Selecteer OK en druk op
OK om de wijzigingen op te slaan.

Apple
12 maart 2009, 08:21
Wil Humax aansluiten op mijn laptop met een kabel.

Heb de indruk dat dit kan, maar zie door de bomen het bos niet meer (er staat wel heel veel info op deze site). De handleiding geeft (te) weinig info (voor mij).

Kan iemand de moeite nemen uit te leggen hoe dit werkt:

- soort kabel?
- hoe verbinding maken?
- hoe bestanden van Humax HDD kopieren naar PC HDD?
- hoe bestanden in Humax format afspelen op PC?

Bij voorbaat dank voor een reactie.

pr123
12 maart 2009, 09:23

Heb de indruk dat dit kan, maar zie door de bomen het bos niet meer (er staat wel heel veel info op deze site). De handleiding geeft (te) weinig info (voor mij).

- soort kabel?
- hoe verbinding maken?

ik zou dit ook heel graag willen weten.

ik heb mij laptop via een cross cable aangesloten, en heb handmatig een vast ip adres aangemaakt voor de lan verbinding.
ik kan dan wel in de humax komen, en kan oop via Humaxftp en wachtwoord inloggen.
Dan zie ik de menu structuur staan.
Maar dan kan ik vervolgens alleen kleine bestanden afspelen
Groter dan 4 Gb kan ik niet bekijken/downloaden.

Helaas sluit de laptop de wlan verbinding helemaal AF.
Wazig, ik begrijp niet wat er verkeerd gaat.

Ik hoop dat iemand duidelijk kan uitleggen wat je precies moet doen om een laptop op de humax aan te sluiten

hijglander
12 maart 2009, 09:47

- soort kabel?
- hoe verbinding maken?

Kabel: UTP Cross kabel
Verbinding: Stel de Humax met devolgende IP gegevens
IP: 192.168.1.100
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: leeg laten, als het niet werkt dit ip adres invullen 192.168.1.100
DNS: leeg laten

Op je laptop stel je de ip gegevens alsvolgt in (op de bedraadde interface):
IP: 192.168.1.200
Gateway: leeg laten.... werkt het niet vul dan 192.168.1.200 in

En dan dus met je favoriete ftp programma verbinding maken naar 192.168.1.100 met het userid: HumaxFTP en het password: 0000 (4x nul is standaard... heb je de PIN gewijzigd dan moet je die ook hier invullen).

Makkelijker is om je Humax aan je router te koppelen, en even in de netwerkgegevens van de Humax te kijken welk IP adres hij gekregen heeft en zo verbinding te maken.

Als je bestanden die 4GB of groter zijn niet kan downloaden of bekijken, dan kan dat een aantal dingen betekenen:

1. Je hebt een OS waarop je niet het Filesystem NTFS, EXT2, EXT3 of ReizerFS draait.
2. Je wilt iets afspelen/kopieeren wat je in HD hebt opgenomen, en dat wordt (als ik het goed heb begrepen) geblokkeerd.

MrScratch
12 maart 2009, 10:28
Als je bestanden die 4GB of groter zijn niet kan downloaden of bekijken, dan kan dat een aantal dingen betekenen:

2. Je wilt iets afspelen/kopieeren wat je in HD hebt opgenomen, en dat wordt (als ik het goed heb begrepen) geblokkeerd.

Klopt dit? Is het niet mogelijk om een HD uitzending te kopieren als hij groter is dan 4Gb?

Manolito
12 maart 2009, 11:18
Als de hdd fat32 is geformateerd, en volgens andere berichten is dat zo, dan kan diezelfde harddrive maar bestanden tot 4 gb aan.

pr123
12 maart 2009, 12:16
Als de hdd fat32 is geformateerd, en volgens andere berichten is dat zo, dan kan diezelfde harddrive maar bestanden tot 4 gb aan.

volgens mij is de humax inderdaad fat32, maar de schijf waar het naar toe gaat is ntfs.

en toch houd het op bij 4 Gb, ik krijg geen grote bestanden gekopieerd.
Hoe zet de Humax grotere bestanden weg?
ik zie overal max 4,2 Gb staan.

The_Doman
12 maart 2009, 12:31
volgens mij is de humax inderdaad fat32, maar de schijf waar het naar toe gaat is ntfs.

en toch houd het op bij 4 Gb, ik krijg geen grote bestanden gekopieerd.
Hoe zet de Humax grotere bestanden weg?
ik zie overal max 4,2 Gb staan.

Zo wordt de verwarring natuurlijk steeds groter?? :wink:

De interne schijf van de Humax zal waarschijnlijk ook wel EXT2/3 gebruiken, hierop is dus (uiteraard) geen beperking in filegrootte.

Wil je een externe HD aansluiten dan heb je de keus tussen het gebruik van FAT32 met daarbij de beperking van 4 Gb filegrootte of EXT2/3 zonder deze beperking.
Wil je een externe USB HD/Partitie met EXT2/3 formatteren dan zul je dit onder Linux moeten doen of door middel van een partitieprogramma (Partition Magic bijvoorbeeld)

De Humax kan niet overweg met een NTFS HD/Partitie, via de FTP naar een NTFS partitie copieeren gaat uiteraard wel.

boxy
12 maart 2009, 12:39

Dit klopt niet, je kan Hi-Def opnames gewoon afspelen en bewerken met de juiste middelen.

hijglander
12 maart 2009, 13:13
Ik kan het nog niet proberen (heb geen HDTV abo), maar volgens mij had 1 van de Ziggo medewerkers hier op het forum aangegeven dat HD materiaal extra beschermt zou zijn en dus niet te downloaden zou zijn... of als het wel gedownload kan worden dat er dan een vorm van DRM op zou zitten.

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden... of dat ik het mis heb. :wink:

TheGrouch
12 maart 2009, 13:25
Ik kan het nog niet proberen (heb geen HDTV abo), maar volgens mij had 1 van de Ziggo medewerkers hier op het forum aangegeven dat HD materiaal extra beschermt zou zijn en dus niet te downloaden zou zijn... of als het wel gedownload kan worden dat er dan een vorm van DRM op zou zitten.

Zoals ik al in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=153203&postcount=4) bericht zei, worden geruchten zo maar geboren.

albov
12 maart 2009, 13:26

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden... of dat ik het mis heb. :wink:

Dit is dus onzin. Ik heb HD materiaal van Discovery HD opgenomen en die kun je via FTP zo naar je computer kopiŽren en omzetten naar bijv. mpeg HD.

hijglander
12 maart 2009, 13:44
Klopt, ik zit het net allemaal terug te lezen.... ik herinnerde mij blijkbaar een posting van "gees" die iets dergelijks riep (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=132657&postcount=99).... overigens niet zozeer over de 5050 als in het algemeen.

Mijn fout... sry!:oops:

pr123
12 maart 2009, 14:55
Zo wordt de verwarring natuurlijk steeds groter?? :wink:

De interne schijf van de Humax zal waarschijnlijk ook wel EXT2/3 gebruiken, hierop is dus (uiteraard) geen beperking in filegrootte.

Wil je een externe HD aansluiten dan heb je de keus tussen het gebruik van FAT32 met daarbij de beperking van 4 Gb filegrootte of EXT2/3 zonder deze beperking.
Wil je een externe USB HD/Partitie met EXT2/3 formatteren dan zul je dit onder Linux moeten doen of door middel van een partitieprogramma (Partition Magic bijvoorbeeld)

De Humax kan niet overweg met een NTFS HD/Partitie, via de FTP naar een NTFS partitie copieeren gaat uiteraard wel.

Als ik het dan goed begrijp, kan je geen laptop met windows vista erop direct op de Humax via een cross cable aansluiten.
Klopt dit?
volgens mij niet, ik zie wel de humax structuur, en kan wel een bestand wat kleiner dan 4 Gb is bekijken/downloaden

het is met nog steeds niet duidelijk. :?

pr123
12 maart 2009, 17:55
Kabel: UTP Cross kabel
Verbinding: Stel de Humax met devolgende IP gegevens
IP: 192.168.1.100
Gateway: leeg laten, als het niet werkt dit ip adres invullen 192.168.1.100

Op je laptop stel je de ip gegevens alsvolgt in (op de bedraadde interface):

En dan dus met je favoriete ftp programma verbinding maken naar 192.168.1.100 met het userid: HumaxFTP en het password: 0000 (4x nul is standaard... heb je de PIN gewijzigd dan moet je die ook hier invullen).

Makkelijker is om je Humax aan je router te koppelen, en even in de netwerkgegevens van de Humax te kijken welk IP adres hij gekregen heeft en zo verbinding te maken.

1. Je hebt een OS waarop je niet het Filesystem NTFS, EXT2, EXT3 of ReizerFS draait.

Ik wil je even heel erg bedanken voor de uitleg :thankyou: :applause:
Heel goed verteld, en heb het IP adres ingesteld zoals je boven hebt aangegeven!!

ik had direct contact, maar wat nog belangrijker was, mijn draadloze verbinding van de laptop blijft nu ook gewoon werken :thankyou:

ik heb tot nu toe nog alleen in IE gekeken, en IE opdracht gegeven om als FTP server te functioneren.

Foto's en muziek van mijn laptop op de Humax gezet.

Leuk vind ik dat de Humax 5050 zelf de muziek afspeelt als je foto's bekijkt.
De foto's worden gewoon heel goed weergegeven.

Dus de Humax kan op een laptop aangesloten worden!!
Alleen heb ik nog wel een vraag.

ik zie in de video map ts bestanden staan van alleen maar 3,99 Gb.
zelfs een HD uitzending geeft 3,99 Gb aan.

Weet iemand hoe dit komt?

pr123
12 maart 2009, 18:50
ik heb zojuist een film geprobeerd te kopiŽren naar de D: schijf van de laptop.
Dit ging goed, maar de film duurt 170 min (Bond film), maar op de D: schijf van de laptop stopt de film veel eerder.
Het bestand op de D: schijf is 4,19 Gb groot.
De D: is NTFS, dus moet grote bestanden aankunnen.

Weet iemand hoe een lange film op de Humax wordt weggeschreven?
Ik zie ook geen tweede bestand staan waar de film verder gaat

remote
12 maart 2009, 19:38
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Zie op de Humax max grootte van 4.19G staan. Kan zowel SD als HD eraf halen met FTP maar niet groter dan 4.19G.

Schijf is NTFS geformateerd, mag het niet aan liggen. Heb op internet wel gevonden dat er FTP clients zijn die beperkingen kennen. Mogelijk dus ook voor Internet Explorer.

Iemand al een FTP client gevonden die wel werkt?

The_Doman
12 maart 2009, 19:48
Schijf is NTFS geformateerd, mag het niet aan liggen. Heb op internet wel gevonden dat er FTP clients zijn die beperkingen kennen. Mogelijk dus ook voor Internet Explorer.

Iemand al een FTP client gevonden die wel werkt?
Er zijn veel alternatieven.

Zelf gebruik ik voor FTP meestal Filezilla (http://filezilla-project.org/) of de ingebouwde FTP client van Total Commander (www.ghisler.com)
Deze werken zeker met bestanden groter dan 4 Gigabyte.

pr123
12 maart 2009, 20:13
Er zijn veel alternatieven.

Zelf gebruik ik voor FTP meestal Filezilla (http://filezilla-project.org/) of de ingebouwde FTP client van Total Commander (http://www.ghisler.com)
Deze werken zeker met bestanden groter dan 4 Gigabyte.

Dank je wel :thankyou: :thankyou: :thankyou:

Dat is het!! in de windows verkenner zie je gewoon niet de totale file staan
ik heb Filezilla gedownload, en daar zie je wel de totale grote staan!
het gaat met 6,5 MB/s naar binnen,gaat best wel snel
ik heb nog wel een paar vragen

met welk programma kan ik het begin en einde van een film afhalen?
met welk programma kan ik het bestand in een mpeg(HD) bestand omzetten?
Waarom wordt mij steeds geadviseerd om de HDD om te zetten naar ext2/3? ik heb alles nog op ntfs staan, en kan gewoon de film bestanden afspelen

Super bedankt voor alle hulp,ik kom steeds een stapje dichterbij.

remote
12 maart 2009, 20:15
Dank je. Filezilla geinstalleerd en werkt.

aleg
12 maart 2009, 20:37
...

...

Hier http://h2d.wikispaces.com/ kun je veel lezen over hoe hd-tv opnames over te zetten op DVD formaat en hoe en waarmee deze te editen.

pr123
12 maart 2009, 20:48
Hier http://h2d.wikispaces.com/ kun je veel lezen over hoe hd-tv opnames over te zetten op DVD formaat en hoe en waarmee deze te editen.

En alweer bedankt

er gaat een wereld voor me open!
Leuk om uit te zoeken!

roelie123
12 maart 2009, 22:22
waar moet ik op de laptop de ip gegevens invullen?!!?

gr maarten

pr123
12 maart 2009, 22:38
waar moet ik op de laptop de ip gegevens invullen?!!?

gr maarten

http://www.zyxelsupport.nl/z021.html

pr123
14 maart 2009, 17:41
En alweer bedankt

er gaat een wereld voor me open!
Leuk om uit te zoeken!

ok ik heb een ts bestand overgezet op mijn computer.
ik heb HDTVtoMPEG2 gedownload, en probeer nu het ts bestand in dit programma te laden.
ik gebruik deze handleiding: http://h2d.wikispaces.com/Convert+.ts+to+.mpeg+using+HDTVtoMPEG2+

maar direct bij de eerste stap krijg ik het volgende te zien:
Could not find a channel!

weet iemand wat hiemee bedoeld wordt, en hoe je dit moet oplossen?

albov
14 maart 2009, 18:54
ok ik heb een ts bestand overgezet op mijn computer.
ik heb HDTVtoMPEG2 gedownload, en probeer nu het ts bestand in dit programma te laden.
ik gebruik deze handleiding: http://h2d.wikispaces.com/Convert+.ts+to+.mpeg+using+HDTVtoMPEG2+

maar direct bij de eerste stap krijg ik het volgende te zien:
Could not find a channel!

weet iemand wat hiemee bedoeld wordt, en hoe je dit moet oplossen?

Deze foutmelding kreeg ik ook met dit programma.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een ander programma en gebruik nu VideoReDo om ts bestanden te converteren. Dit werkt perfect, converteren naar een mpeg bestand gaat in een paar seconden, je kunt reclame er mee uitknippen en er ook een dvd van maken. Een free trial kun je hier downloaden: http://www.videoredo.com/en/index.htm

pr123
14 maart 2009, 19:40
Deze foutmelding kreeg ik ook met dit programma.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een ander programma en gebruik nu VideoReDo om ts bestanden te converteren. Dit werkt perfect, converteren naar een mpeg bestand gaat in een paar seconden, je kunt reclame er mee uitknippen en er ook een dvd van maken. Een free trial kun je hier downloaden: http://www.videoredo.com/en/index.htm

ik krijg alleen een melding dat het programma niet reageert
Zijn er nog andere opties?

geerten
15 maart 2009, 13:43
DVR Studio Pro

remote
15 maart 2009, 13:50
VideoReDo ondersteuntnog geen H264/AVC en werkt alleen nog maar het SD opnames.

Ondertussen al vanalles gedownload en geprobeerd maar ook nog geen oplossing voor de HD opnames gevonden.:x

Joop558
15 maart 2009, 13:57
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16613&page=4

Hier had ik een vraag gesteld en deze wordt naar deze link doorverwezen, maar ik kan het antwoord niet vinden.

Kan iemand mij helpen?

pr123
15 maart 2009, 14:08
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16613&page=4

Hier had ik een vraag gesteld en deze wordt naar deze link doorverwezen, maar ik kan het antwoord niet vinden.

Kan iemand mij helpen?

het probleem is toch dat internet wordt afgesloten?

Dit had ik ook, totdat ik deze instellingen had gemaakt, maar dit is wel direct op de humax
Misschien helpt het jou ook.
Op je laptop/computer stel je de ip gegevens alsvolgt in (op de bedraadde interface):

roelie123
16 maart 2009, 23:19
krijg nog een foutmelding in mijn ftp programma:
Failed upload in 192.168.001.100 connection reset by peer!!!!
Wat kan dit betekenen verder het ik wel een netwerkverbinding!!
Ik zie de mappen van de Humax maar kan niks toevoegen of erafhalen...
door deze foutmelding

gr maarten

CineSmurf
19 maart 2009, 11:41
Kan je de TS bestanden rechstreeks afspelen op een PopCornHour, of moet ik 'm dan nog converteren?

svmnb
19 maart 2009, 11:46
Kan je de TS bestanden rechstreeks afspelen op een PopCornHour, of moet ik 'm dan nog converteren?

Heb ik toevallig gisteren geprobeerd. Zonder verdere handelingen zijn SD en HD materiaal op de popcorn te bekijken, zelfs met behoud van meerdere soundtracks.

CineSmurf
19 maart 2009, 11:52
Heb ik toevallig gisteren geprobeerd. Zonder verdere handelingen zijn SD en HD materiaal op de popcorn te bekijken, zelfs met behoud van meerdere soundtracks.

Kijk, dat noem ik goed nieuws. :pompom: :applause: :pompom: :applause: :pompom:

Het lukte me niet om de Humax te vinden als share vanuit de popcornhour, maar dit is een redelijk alternatief. Ga zo meteen zelf ook even testen.

aleg
19 maart 2009, 13:01
...
Het lukte me niet om de Humax te vinden als share vanuit de popcornhour, ...

De Humax is een UNIX/LINUX-machine en er draait geen NFS-server of Samba Server op. Daardoor is hij volgens mij daardoor niet rechtstreeks te vinden als share.

CineSmurf
19 maart 2009, 14:46
De Humax is een UNIX/LINUX-machine en er draait geen NFS-server of Samba Server op. Daardoor is hij volgens mij daardoor niet rechtstreeks te vinden als share.

Een Popcornhour is ook een linux machien, die draait ook samba.

Overigens had mijn PCH veel moeite met het afspelen van een groot TS bestand dat van mijn humax kwam. Een kleintje ging heel soepel.

TheGrouch
19 maart 2009, 14:56
De Humax is een UNIX/LINUX-machine en er draait geen Samba Server op.

Volgens mij staat hier iets tegenstrijdigs :confused:

CineSmurf
19 maart 2009, 15:02

Dat was precies mijn punt. Samba is juist bedacht voor linux machines om met windows te kunnen praten. Zowel PCH als Humax zijn linux machines, dus dat zou goed moeten gaan. Zie ook wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Samba_(software)), daar staat: "Deze technologie wordt vooral gebruikt om Unix machines te laten communiceren met Windows machines."

Maar linksom of rechtsom, het zou handig zijn als de PCH iets toegankelijker zou zijn dan alleen met een FTP protocol. UPnP-AV zou ook een prima protocol zijn om de Humax open te zetten.

om1
19 maart 2009, 15:04

Nou nee. Een linux machine kan Samba (de implementatie van een windows file sharing server op linux of unix) draaien, maar dat is geen "verplicht" onderdeel.

TheGrouch
19 maart 2009, 15:04
het zou handig zijn als de PCH iets toegankelijker zou zijn dan alleen met een FTP protocol.

Ik denk dat je hier bedoeld
het zou handig zijn als de HUMAX iets toegankelijker zou zijn dan alleen met een FTP protocol.

TheGrouch
19 maart 2009, 15:06
Nou nee.
Nog een laatste opmerking hierover, want anders wordt het teveel off-topic.
geen en ook spreken elkaar tegen

svmnb
19 maart 2009, 20:27

Overigens had mijn PCH veel moeite met het afspelen van een groot TS bestand dat van mijn humax kwam. Een kleintje ging heel soepel.

Ik heb het getest met een HD file van ruim 9Gb en dat ging probleemloos via samba.

Scavy
21 maart 2009, 15:30
Hallo allen :)

Ik heb nu ook dit apparaat in de bestelling staan, word binnen nu en 2 weken verwacht.

Nu heb ik wel alvast een vraag waar ik zelf nog niet helemaal uit kom.

Zijn er mensen die hun humax draadloos hebben opgenomen in hun netwerk? Via een extra router of misschien via een ander apparaat?

Ik zou graag weten hoe dat dit te realiseren is en of dat dat dan ook goed werkt. Ik zit met mijn router die ik nu heb in ieders geval tever weg om een kabel te laten lopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties :frons:

TheGrouch
21 maart 2009, 15:38
humax draadloos opnemen in netwerk? Via een extra router of misschien via een ander apparaat?

Misschien is dit apparaat (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) iets voor je
(in Station Mode (AP client-modus))

Scavy
21 maart 2009, 15:47
Misschien is dit apparaat (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) iets voor je

Hey, dat is een snelle reactie.

Ik zal die alvast noteren, wat je er trouwens onder zet (in station Mode (AP client-modus)) dat zegt me niet zoveel :?
Ik neem trouwens aan dat je zo'n station moet configureren op de pc en vervolgens aan de humax moet koppelen aangezien er geen browser op de humax zit?

Als ik domme vragen stel dan spijt me dat, maar ik heb alleen ervaring met een netwerk (draadloos) aanleggen met PC's, playstation 3 en laptops.
Dat is tenminste mijn netwerkje zoals het nu thuis draait :oyeah:

TheGrouch
21 maart 2009, 15:55
Ik zal die alvast noteren, wat je er trouwens onder zet (in station Mode (AP client-modus)) dat zegt me niet zoveel :?

Heb je de link gevolgd?

Station Mode (AP client-modus)
U kunt de EW-7209APg op de Ethernet-poort van netwerkapparatuur aansluiten en de Station Modus activeren. Hierdoor wordt een vast netwerksysteem omgezet naar een draadloos systeem, zonder dat de configuratie gewijzigd dient te worden.

Scavy
21 maart 2009, 16:04
Heb je de link gevolgd?

Station Mode (AP client-modus)
U kunt de EW-7209APg op de Ethernet-poort van netwerkapparatuur aansluiten en de Station Modus activeren. Hierdoor wordt een vast netwerksysteem omgezet naar een draadloos systeem, zonder dat de configuratie gewijzigd dient te worden.

Ah ok, ik had dat hele verhaal nog niet gelezen maar ik had alwel zoiets bedacht inderdaad.
Lijkt me dus dat het een makkelijk klusje moet worden met dat apparaat.

bodegraaf
1 april 2009, 00:20
Ben hier een tijd naar op zoek geweest... bedankt!

vrgr,
Bodegraaf

Petie81
1 april 2009, 13:26

Ik kan ook de AirPort Express (http://store.apple.com/nl/product/MB321Z/A?fnode=MTY1NDEyMQ&mco=MjI3ODcxOQ) aanbevelen. Iets duurder, maar lekker compact, geen snoeren.

TheGrouch
1 april 2009, 14:10
Ik kan ook de AirPort Express (http://store.apple.com/nl/product/MB321Z/A?fnode=MTY1NDEyMQ&mco=MjI3ODcxOQ) aanbevelen.
Hoe sluit je die dan op de humax ethernetpoort aan?

Petie81
1 april 2009, 16:10
Hoe sluit je die dan op de humax ethernetpoort aan?

Er van uitgaande dat je ergens in huis een draadloze router/access point hebt staan, sluit je de Humax met een utp kabel aan de Airport Express.

(Met 'geen snoeren' doelde ik op de stroomkabel+trafo, je hebt uiteraard wel een utp kabeltje nodig.)

TheGrouch
1 april 2009, 16:26
Er van uitgaande dat je ergens in huis een draadloze router/access point hebt staan, sluit je de Humax met een utp kabel aan de Airport Express.

Aha, da's inderdaad dezelfde werking als de door mij genoemde Edimax EW-7209APg.
Op deze edimax kun je overigens 5 apparaten (bijvoorbeeld humax, bluray, tv) aansluiten.

BJF
5 april 2009, 09:43

(Met 'geen snoeren' doelde ik op de stroomkabel+trafo, je hebt uiteraard wel een utp kabeltje nodig.)
Ik heb dit geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar.
Bij informeren in de MacMe werd mij medegedeeld dat "de Airport Express niet bedoeld is om van een 'bedraad apparaat' een 'Wi-Fi apparaat' te maken"?!
Heb jij het wel voor elkaar gekregen, begrijp ik dat goed? Maak je daarbij misschien gebruik van een tweede netwerk via de AE?

Jodokus
5 april 2009, 10:06
Kan ik eigenlijk een 5050c rechtstreeks op een KPN Experia InternetPlusBellen doos aansluiten, en kan ik hem dan vanuit andere PCs in het netwerk benaderen?

[EDIT]Kan het zijn dat de forumsoftware ook last heeft van een zomertijd bugje?
[EDIT2]De juiste tijden (tijd van posting) lijken voorbehouden te zijn aan diegenen die ingelogd zijn, gasten zien de wintertijd.

TheGrouch
5 april 2009, 11:33
Kan ik eigenlijk een 5050c rechtstreeks op een KPN Experia InternetPlusBellen doos aansluiten, en kan ik hem dan vanuit andere PCs in het netwerk benaderen?

Even los van de Experia vraag, je kunt de 5050c alleen via ftp benaderen.
Hij wordt geen 'normaal' onderdeel van je netwerk.

charly50
17 april 2009, 14:03
Ik heb ook Filezilla gedownload, maar dan? Kan iemand mij simpel uitleggen hoe file's hier naar toe te brengen? Als ik nu de ts file naar mijn computer breng is ie maar 3,99 gb en wel af te spelen, maar is maar een gedeelte van de film.
Bij voorbaat dank.

Waarom wordt mij steeds geadviseerd om de HDD om te zetten naar ext2/3? ik heb alles nog op ntfs staan, en kan gewoon de film bestanden afspelen

om1
17 april 2009, 14:47
Ik heb ook Filezilla gedownload, maar dan? Kan iemand mij simpel uitleggen hoe file's hier naar toe te brengen? Als ik nu de ts file naar mijn computer breng is ie maar 3,99 gb en wel af te spelen, maar is maar een gedeelte van de film.
Bij voorbaat dank.

Als de film naar een schijf wordt geschreven die FAT32 geformatteerd is kan de file niet groter dan 4G zijn. De vraag is dus: wat is het bestandsformaat van de schijf van je PC? FAT32 heeft beperkingen die NTFS niet heeft.

charly50
17 april 2009, 14:55
Is NTFS, maar als ik via windowsverkenner de humax bekijk zijn de file's welke ik van Film hd opgenomen heb maar 3.99 of 4.2 gb groot.
Zijn films van bijna 2 uur dus ze moeten groter zijn dan 4 gb.
Zoals eerder beschreven moet de complete file wel zichbaar worden via filezilla, maar ik weet niet hoe dit werkt.

TheGrouch
17 april 2009, 15:07
Zoals eerder beschreven moet de complete file wel zichbaar worden via filezilla, maar ik weet niet hoe dit werkt.

Dit is geen forum over het gebruik van filezilla.
Met een beetje googlen had je misschien zelf deze handleiding (http://home.versateladsl.be/vt632929/Handleiding/Filezilla.html) kunnen vinden :evil:

kleinhorst
4 mei 2009, 22:23
Discussie gelezen en geprobeerd Humax 5050 te benaderen via ftp.
Ip adres ingesteld op 192.168.1.101
Krijg mededeling dat ftp server wel aanwezig is maar niet reageerd.
Humax aangesloten op Linksys router met ip adres 192.168.1.1
Wat doe ik verkeerd.

TheGrouch
4 mei 2009, 22:33
Wat doe ik verkeerd.

Je hebt de ethernet-configuratie ingeregeld. Heb je ook ftp-server ingeschakeld in de humax (zelfde menu)

kleinhorst
4 mei 2009, 22:47
Ik heb op de Humax de ethernet configuratie ingesteld op:
ip adres 192.168.1.101
subnet 255.255.255.0
router adres 192.168.1.1
DSN adres 0.0.0.0
laatste drie zijn automatisch door Humax ingevuld.

TheGrouch
4 mei 2009, 23:19
Ik heb op de Humax de ethernet configuratie ingesteld op:
ip adres 192.168.1.101
subnet 255.255.255.0
router adres 192.168.1.1
DSN adres 0.0.0.0
laatste drie zijn automatisch door Humax ingevuld.

Ja dat schreef je al eerder en dat bevestigde ik ook.
Mijn vraag was of je ook, in hetzelfde menu als waar je de ethernet configuratie in doet, de ftp-server op ingeschakeld hebt gezet?

aleg
5 mei 2009, 08:12
Wat doe ik verkeerd.

Laat router adres eens leeg, die is volgens mij niet nodig.
Wanneer ik gebruik maak van een vast ip-adres heb ik alleen het ip-adres en het subnet-mask ingevuld en de rest gewoon leeg gelaten.

kleinhorst
5 mei 2009, 14:14
Grough, Je reactie verkeerd begrepen, de ftp server staat ingeschakeld.
Pingen naar de ftp server gaat ook, er komen 4 reacties terug met een aanspreektijd van 1ms.
De brouser blijft aangeven dat de server wel aanwezig is maar niet reageerd.

TheGrouch
5 mei 2009, 14:22
de ftp server staat ingeschakeld.
De brouser blijft aangeven dat de server wel aanwezig is maar niet reageerd.

Je hebt wel in de browser het volgende ingegeven:
ftp://192.168.1.101

En aangemeld met HumaxFTP als aanmeld-id en je pincode als wachtwoord?

kleinhorst
5 mei 2009, 15:09
Heb ik uiteraard gedaan, browser geeft geen reactie, blijft meestal lang staan zoeken

aleg
5 mei 2009, 15:15
Heb ik uiteraard gedaan, browser geeft geen reactie, blijft meestal lang staan zoeken

Heb je bijvoorbeeld al eens met FileZilla (gratis :wink:) geprobeerd?
Een FTP-programma vind ik toch betrouwbaarder dan via de browser.

ziggy
5 mei 2009, 15:48
Ja, met firefox kreeg ik het niet voor elkaar, met IE was het geen enkel probleem.

kleinhorst
5 mei 2009, 17:05
Beste TheGrouch, Bedankt voor laatste reactie, het werkt.
Na downloaden en installeren genoemde programma was de aansluiting direct gemaakt.
:thumb up:

TheGrouch
5 mei 2009, 17:14
Beste TheGrouch, Bedankt voor laatste reactie, het werkt.
Uiteraard graag gedaan, maar ...
Na downloaden en installeren genoemde programma was de aansluiting direct gemaakt.
... weet je zeker dat je mij moet bedanken, want aleg gaf de tip van filezilla

kleinhorst
5 mei 2009, 17:25
Ik had niet gezien dat aleg de tip gegeven had.
ALEG, geweldig hartelijk bedankt voor de tip, heb vanaf zaterdag zitten prutsen om verbinding te maken.:thumb up:

TheGrouch
5 mei 2009, 17:31
Om het bedankje niet helemaal voor niets te laten zijn, geef ik nog wat tips.

tip 1:
Ik gebruik zelf ook filezilla en desondanks heb ik tot nu toe al 2 keer gehad dat deze opeens meldde dat er geen verbinding met de humax mogelijk was.
Toen bleek in de humax 'spontaan' de ftp-server op uitgeschakeld te zijn gegaan.
Hoe en waarom weet ik niet, maar na het weer inschakelen deed e.e.a het uiteraard weer.

tip 2:
Via de ftp-verbinding is het ook mogelijk om (bekeken) opnames te verwijderen.
Dat gaat iets sneller :? dan via de humax.

kleinhorst
5 mei 2009, 17:48
Bedankt voor de tips, heb al eerder gemerkt dat electronica niet altijd doet wat je denkt.
Het overzetten en verwijderen van bestanden heb ik net zitten proberen, het overzetten van foto's van de computer naar de Humax was inmiddels gelukt.
Ik word steeds entousiaster over de mogelijkheden en beeld kwaliteit van de Humax.:thumb up:

jfbron
6 mei 2009, 16:49
Wie heeft er ervaring met de HDMI uitgang ?
Ik wil geluid gelijktijdig weergeven via de HDMI (TV) als naar mijn digitale audio set. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Bij mijn huidige decoder moet ik kiezen, Úf geluid via HDMI, Úf geluid via de digitale SPDif, wat erg omslagtig is, en je eigenlijk verplicht om altijd je audio set aan te zetten, ook als je alleen maar even naar het journaal wilt kijken, in welk geval het TV geluid uitstekend voldoet

tieske
6 mei 2009, 18:16
Hier werkt 't gewoon gelijktijdig. Normaal geluid op de TV en als ik de Bose 321 aanzet heb ik daar ook geluid op.

jfbron
6 mei 2009, 19:54
Hier werkt 't gewoon gelijktijdig. Normaal geluid op de TV en als ik de Bose 321 aanzet heb ik daar ook geluid op.

bedankt voor je reactie

hermans
7 mei 2009, 20:55
Geen idee waarom, maar de ftp server is niet via Firefox te benaderen. Via IE7 lukt het wel.

Met een ftp programma helemaal geen zorgen:
http://filezilla-project.org/download.php?type=client

delta10
29 mei 2009, 20:44
Ik heb een Belkin N draadloze router. De usb adapter aangesloten op de Humax. Mijn vraag is hoe moet deze adapter geconfigureerd worden?

TheGrouch
29 mei 2009, 23:28
Ik heb een Belkin N draadloze router. De usb adapter aangesloten op de Humax. Mijn vraag is hoe moet deze adapter geconfigureerd worden?
Wat jij wil kan niet. De usb poorten zijn alleen om disken op aan te sluiten.
Niet voor een usb wifi stick.

kappel
30 mei 2009, 01:15
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren de Humax IRHD5050-C (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16412) in huis, en ben er tot nu toe zeer tevreden over (zeker i.c.m. met het HD pakket :thankyou:).

Ik lees hier op het forum overal dat het mogelijk is om de Humax op de pc aan te sluiten en dat je de opgenomen bestanden kunt benaderen d.m.v. FTP. Voor zo ver snap ik het nog :oyeah:.

Hoe zit het als je thuis een draadloos netwerk hebt? Kan de Humax daar ook op aangesloten worden? Ik heb een Belkin Wireless G plus MIMO router die op nog geen 1 meter afstand van de Humax staat. Is het dan een kwestie van kabeltje van de router naar de Humax? Wie helpt me uit de brand :)

Geen enkel probleem, bestanden (muziek of foto's) naar de Humax of film naar de PC. Je overgezette foto's als dia show met muziek op je TV, alles kan draadloos. De echte deskundigen zullen je wel vertellen hoe en anders probeer ik het wel.

TheGrouch
30 mei 2009, 08:42
Geen enkel probleem, bestanden (muziek of foto's) naar de Humax of film naar de PC. Je overgezette foto's als dia show met muziek op je TV, alles kan draadloos. De echte deskundigen zullen je wel vertellen hoe en anders probeer ik het wel.
Oke, ik ben benieuwd hoe dat draadloze dan in zijn werk gaat. :-P

kappel
30 mei 2009, 11:28
Ik ben hierbij geholpen door meneeer MODAG.
Ik zal nu zelf een poging doen:
(natuurlijk een kabeltje tussen de router en de humax).
Open menu
ga naar Netwerk
FTP server inschakelen
Dan zie IK staan een plaatje met het IP-adres (deze even opschrijven)
Bij mij is het 192.168.2.2 (dit heeft hij zelf gevonden)
verder zie je als de Eternetconfiguratie opent
ip config DHCP
Subnetmasker 255.255.0
Routeradres 255.255.0
DNS 0. 0. 0
Laat even weten wat de situatie bij jou is.
-----------------------------------------------------------
Onderstaande vond ik nog van "mijn adviseur" Modag
Bij de meeste thuisnetwerk wordt er gebruik van 192.168.2.1 adressen.
Dit kun je controleren door het volgende te doen op ťťn van je computers:

Klik op start.
Klik dan op uitvoeren.
En type daar "cmd" (zonder ")
Type dan in dat venster dat tevoorschijn komt "ipconfig"
Dan zie je informatie tevoorschijn komen over je huidige ip-adresinstellingen.

Als daar een 192.168.1.x adres staat dan moet je deze adres ook in je humax zetten maar dan wel met op de x een andere nummer dan dat je op de pc hebt, het beste is om een laag getal te nemen zoals 2 of 3. De 1 zou ik niet nemen want meestal is dit het ip-adres van de router. Maar heel goed mogelijk vind de Humax zelf de juiste instelling.

Bij subnetmasker zou je in dit geval 255.255.255.0 moeten plaatsen.
Bij de routeradres zal je het adres van jouw router moeten plaatsen, meestal 192.168.1.1
De DNS-Adres kun je bij de Humax leeg laten.

Nu kun je de opgenomen bestanden van de Humax afhalen d.m.v. FTP dit doe je door het volgende te doen:

Ga naar Deze Computer.
Type in het adresbalk: ftp://192.168.2.2 (ftp://192.168.2.2/)
Er wordt dan om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd,
het gebruikersnaam is HumaxFTP en het wachtwoord is standaard 0000

TheGrouch
30 mei 2009, 11:58
alles kan draadloos.

Oke, ik ben benieuwd hoe dat draadloze dan in zijn werk gaat. :-P

(natuurlijk een kabeltje tussen de router en de humax).

Kappel, je uitleg is zeer uitgebreid en zeker nutig voor een hoop mensen :thumb up:, maar dat was niet mijn vraag.

Ik reageerde op je uitspraak alles kan draadloos.
In je uitgebreide antwoord weerspreek je dat zelf al: natuurlijk een kabeltje ertussen.
Jouw eerste opmerking zou mensen op het idee kunnen brengen dat je de humax 'makkelijk' in een draadloos netwerk kunt opnemen.
Dat kan dus niet zomaar. Daar heb je een apparaat zoals dit (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) voor nodig.

kappel
30 mei 2009, 12:13
Kappel, je uitleg is zeer uitgebreid en zeker nutig voor een hoop mensen :thumb up:, maar dat was niet mijn vraag.

Ik reageerde op je uitspraak alles kan draadloos.
In je uitgebreide antwoord weerspreek je dat zelf al: natuurlijk een kabeltje ertussen.
Jouw eerste opmerking zou mensen op het idee kunnen brengen dat je de humax 'makkelijk' in een draadloos netwerk kunt opnemen.
Dat kan dus niet zomaar. Daar heb je een apparaat zoals dit (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) voor nodig.

Ik dacht wat te kunnen helpen dat is alles.
Mijn humax is met een kabel aan de router gekoppeld.
Mijn laptop (draadlood) staat op mijn buro in een ander vertrek, ik kan van af mijn PC draadloos films naar mijn PC halen en afspelen (< 4gb) ik kan ook muziek en foto's van mijn PC draadloos naar de Humax overzetten.
Ik kan nu op de TV een diashow hebben met achtergrond muziek.
Bedankt, Thats it.

Wimoto
5 juni 2009, 11:27
Hallo allemaal,

Je kunt hem wel met een ethernetkabel aan een draadloze router aansluiten en dan zit ie in een draadloos netwerk, heb het ook gedaan en werkt goed.

SayMr2Me
5 juni 2009, 22:32
Je kunt hem wel met een ethernetkabel aan een draadloze router aansluiten en dan zit ie in een draadloos netwerk, heb het ook gedaan en werkt goed.

als je terugleest in deze thread kom je de Edimax (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) tegen (in een linkje). deze hang bij mij achter de tv en via dit apparaat heb ik TV, BRD en ook de Humax verbonden met mijn Wireless router.

Dit werkt super.

TheGrouch
5 juni 2009, 22:36

als je terugleest in deze thread kom je de Edimax (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) tegen (in een linkje). deze hang bij mij achter de tv en via dit apparaat heb ik TV, BRD en ook de Humax verbonden met mijn Wireless router.

Ahum, Furiousz heeft het al werkend dankzij de hulp van een forumlid :rolleyes:.
Lees hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=153434&postcount=5) maar

bosmana63
8 juni 2009, 17:46
Hoi allemaal

Met veel interesse alles gelezen wat er gezegd is over de FTP verbinding met de Humax. Helaas lukt het na een dag sleutelen nog steeds niet. Kan iemand me een goede tip geven?

Mijn netwerk configuratie is:

Humax:
IP: 192.168.1.252
Subnetmask 255.255.255.0
Router: 192.168.1.1
DNS: 62.58.50.6

Mijn router:
ADSL Link Status: PASS
WAN IP Address: 87.212.146.150
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 62.58.50.20
Secondary DNS Server: 62.58.50.6

DHCP Server for LAN:

Start IP Address: 192.168.1.2
End IP Address: 192.168.1.250
Leased Time (hour):24

De Humax zit met een UTP kabel in de router, en via het menu zie ik 'Netwerk verbinding is gelegd " en "IP Address: 192.168.1.252"

MAARRRRRR: helaas
via FileZilla of andere FTP-goden kom ik maar niet in verbinding met Humax. Wat doe ik verkeerd??

TheGrouch
8 juni 2009, 17:52
via FileZilla of andere FTP-goden kom ik maar niet in verbinding met Humax.

Je verteld nu wat de ethernetconfiguratie is. In hetzelfde humax-menu heb je ook ftp-server. Staat deze op ingeschakeld?

Humax al eens uit- en weer ingeschakeld (via de schakelaar achterop de humax)

Joop558
8 juni 2009, 18:19
Je verteld nu wat de ethernetconfiguratie is. In hetzelfde humax-menu heb je ook ftp-server. Staat deze op ingeschakeld?

Humax al eens uit- en weer ingeschakeld (via de schakelaar achterop de humax)

En vergeet je gebruikersnaam en wachtwoord op je computer bij het FTP programma niet in de vullen.

ftpHumax
0000

kozmikdj
8 juni 2009, 20:36
En vergeet je gebruikersnaam en wachtwoord op je computer bij het FTP programma niet in de vullen.

ftpHumax
0000
:rolleyes: HumaxFTP :wink:

Joop558
9 juni 2009, 09:49
:rolleyes: HumaxFTP :wink:

Oeps, sorry.
Inderdaad.
:oops:

Gebruikersnaam: HumaxFTP
Wachtwoord: 0000

bosmana63
9 juni 2009, 20:18
Hoi jongens

Geweldig, bedankt. Ik ga die dingen checken zodra ik weer thuis ben (vrijdag). Maar zo uit mijn hoofd kan ik al zeggen:

Herhaaldelijk gecontroleerd, en inderdaad de FTP-server staat 'ingeschakeld', de DHCP is uit (ofwel 'handmatig').
Daarnaast komt de PC met de vraag username en password, waarop ik braaf 'HumaxFTP' (let op de hoofdletters!) en '0000' invul.

Geen sjoege, ook niet via FileZilla.

Ik doe vast iets fout, maar wat? De Humax is in de goede poort van de router gedaan, op het menu staat 'verbonden met internet'.......

Vrijdag ga ik het nog een keer allemaal proberen. Alvast bedankt :)

Groetjes uit Stockholm

Bosmana63

kappel
9 juni 2009, 20:41
Helpdesk Humax al gebeld?

bosmana63
9 juni 2009, 21:51
Helpdesk Humax al gebeld?

..... ehhh, nee :oops:
Doe ik zodra ik weer achter de machines zit :)

FvdB
24 juni 2009, 14:29
Hoi,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de PVR opneem in een Vista netwerk en hoe ik de PVR kan benaderen?

Kan ik dit ook doen door een draadloze dongle in de PVR te plaatsen en de PVR op te nemen in mijn draadloze netwerk?

Alvast bedankt.

Frank

GolfTouch
24 juni 2009, 15:01
Hoi,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de PVR opneem in een Vista netwerk en hoe ik de PVR kan benaderen?

Lees even in dit Forum de topics door. Gaat via FTP.

Kan ik dit ook doen door een draadloze dongle in de PVR te plaatsen en de PVR op te nemen in mijn draadloze netwerk?

Geen idee. Volgens mij wordt de netwerkfunctionaliteit alleen via de netwerkaansluiting ondersteund.

SayMr2Me
24 juni 2009, 15:38
Lees even in dit Forum de topics door. Gaat via FTP.

Geen idee. Volgens mij wordt de netwerkfunctionaliteit alleen via de netwerkaansluiting ondersteund.

de enige optie om de humax op te nemen in een draadloos netwerk is via een accespoint/router die als "netwerkkaart" functioneert. ik heb zelf via een model van Edimax mijn Humax (en ook TV/BRD-speler) opgenomen in mijn draadloze netwerk.

FvdB
24 juni 2009, 16:17
Dankje!
Kun je hier ook voor de WL-130 van Sitecom gebruiken? Dit is een repeater/Accesspoint. Deze heb ik nl nog liggen.

Frank

TheGrouch
24 juni 2009, 16:27
Kun je hier ook voor de WL-130 van Sitecom gebruiken?

ja dat kan. Op de site van sitecom staat onder het kopje handleiding van de wl-130 (http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&productid=411&Wireless%20Network%20Range%20Extender&WL-130)een document over het aansluiten als station adapter: Om uw xbox/playstation te verbinden. Lees voor xbox/playstation humax5050c en voila.

bokker30
29 juli 2009, 09:32
Ben er al aan uit :oyeah:

regards bokker

Riparius
15 augustus 2009, 15:10
Ik heb een vraag over de FTP functionaliteit van de Humax 5050C waarvan ik niet goed weet waar ik die moet stellen, dus stel ik hem maar hier.

Zoals bekend is de mogelijkheid om opnamen eenvoudig via FTP over te halen naar een PC ťťn van de aantrekkelijkste mogelijkheden van de Humax, en voor veel kritische gebruikers een belangrijke meerwaarde, omdat dit het mogelijk maakt opgenomen programma's te bewerken en duurzaam te archiveren, bijvoorbeeld op DVD.

Nu zit er in de Humax, evenals in andere gecertificeerde PVR's, echter een voorziening die het de kabelexploitant mogelijk maakt deze voorziening te blokkeren. De Humax is, evenals andere PVR's, in staat om opgenomen programma's versleuteld op te slaan als de kabelexploitant dat wil. Versleuteld opgenomen programma's zijn niet via FTP over te zetten naar de computer, en zelfs al zou dat wel lukken (door bijvoorbeeld de harde schijf uit te bouwen), dan nog kun je op de computer niets beginnen met de versleutelde bestanden.

Zelfs het analoog overzetten van een dergelijk versleuteld opgenomen programma naar een aangesloten DVD recorder is niet - althans niet zonder meer - mogelijk, omdat de Humax, evenals andere gecertificeerde PVR's, versleuteld opgenomen content via de analoge uitgangen met Macrovision weergeeft. In feite kun je niets meer doen met een versleutelde opname, behalve de opname via de PVR terugkijken en deze weer wissen.

Tot nu toe heeft Ziggo geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om content versleuteld te laten opnemen door de gecertificeerde PVR's. In het licht van de aanstaande introductie van CI+ door Ziggo is het echter de vraag of dit zo blijft.

Pas de afgelopen dagen is namelijk duidelijk geworden dat Ziggo op korte termijn het gebruik van gewone CI modules (lees: de AlphaCrypt) in CI+ apparatuur actief wil gaan tegenwerken. Voor zover ik weet kan dit alleen door op alle versleutelde kanalen de flag voor extra content protectie aan te zetten. Zolang deze flag niet aanstaat, gedraagt een CI+ slot zich namelijk als een normaal CI slot, en dat is precies de reden waarom een geschikte CI module zoals de AlphaCrypt op dit moment normaal werkt in een CI+ slot.

Om dus het gebruik van de AlphaCrypt in CI+ apparatuur tegen te werken, zal Ziggo er, naar het zich nu laat aanzien, toe over gaan de flag voor extra content protectie aan te zetten op alle (gecodeerde) kanalen. Dit zal er echter toe leiden dat de Humax (en andere gecertificeerde PVR's) content versleuteld gaan opnemen. Daarmee zou de introductie van CI+ belangrijke gevolgen kunnen hebben voor al diegenen die nu nog gebruik maken van de FTP functionaliteit van de Humax om opgenomen programma's over te zetten naar de computer: als de Humax alle programma's (met uitzondering van die van Nederland 1 SD en HD) versleuteld opneemt, dan is de FTP functionaliteit van de Humax op het Ziggo netwerk daarmee zo goed als waardeloos geworden, want onbruikbaar.

Concrete vraag: zal het afdwingen door Ziggo van het gebruik van CI+ CAM's in CI+ apparatuur ertoe leiden dat gecertificeerde PVR's op het Ziggo netwerk content versleuteld gaan opnemen?

Barlin
15 augustus 2009, 17:14
Interessante discussie maar lijkt mij een nieuw topic. Kan dit naar een nieuw topic verplaatst worden zodat we daar lekker verder kunnen bomen?

Barlin

anoniem
15 augustus 2009, 18:09
Ik heb een vraag ..onbruikbaar.

Concrete vraag: zal het afdwingen door Ziggo van het gebruik van CI+ CAM's in CI+ apparatuur ertoe leiden dat gecertificeerde PVR's op het Ziggo netwerk content versleuteld gaan opnemen?

Het gebruik van CI+ staat volledig los van de mogelijkheid om encryptie aan te zetten op de bestaande PVR's. In het voormalige @Home netwerk staat CI+ al maanden actief.

Riparius
15 augustus 2009, 18:14
Het gebruik van CI+ staat volledig los van de mogelijkheid om encryptie aan te zetten op de bestaande PVR's. In het voormalige @Home netwerk staat CI+ al maanden actief.

OK, dat is helder. Dank voor het (vooralsnog geruststellende) antwoord.

catastrofus
16 augustus 2009, 20:43
OK, dat is helder. Dank voor het (vooralsnog geruststellende) antwoord.

Wat is er geruststellend aan deze uitspraak dan? Ze hebben ook niet aangekondigd dat een Alphacrypt in ci+ toestelllen niet meer zou werken, sterker nog Alphacrypt zou nog een tijdje blijven werken. Nu blijkt dat alleen het geval te zijn voor de ci-tv's. Wat is dan de uitspraak van Anoniem waard dat opnames, vooralsnog niet gecodeerd worden?

Gert.

Pio
16 augustus 2009, 21:04

Maar niet actief in die mate dat het al alphacrypt in CI+ sloten blokkeert blijkbaar.

anoniem
16 augustus 2009, 21:18
Wat is er geruststellend aan deze uitspraak dan? Ze hebben ook niet aangekondigd dat een Alphacrypt in ci+ toestelllen niet meer zou werken, sterker nog Alphacrypt zou nog een tijdje blijven werken. Nu blijkt dat alleen het geval te zijn voor de ci-tv's. Wat is dan de uitspraak van Anoniem waard dat opnames, vooralsnog niet gecodeerd worden?

Gert.

ik denk dat ik nooit wat anders heb gezegd.

catastrofus
16 augustus 2009, 21:40
ik denk dat ik nooit wat anders heb gezegd.

Huh? Wat bedoel je? Dat je wel vooraf gemeld hebt dat Alplhacrypt in tv's met ci+ niet meer zou werken? We kennen uiteraard de uitspraak van je baas over het gebruik van Alphacrypt. Desalniettemin is de gedachte niet al te vreemd dat jullie evt opnames van uitzendingen op gecertificeerde ontvangers zouden kunnen gaan coderen "vanwege de eisen die gesteld worden vanuit de contentproviders"...

Gert.

Pier
17 augustus 2009, 20:08
Programma's gaan coderen om opnames te blokkeren is een heilloze weg die klanten alleen maar frustreert.

De hardcore gaat dan terugvallen op een gewone HDD recorder. En binnenkort gaan er heus wel HDD recorders komen die gewoon HDMI lusten. Heel jammer voor Humax dan :roll: De hele coderingsstrijd met de audio CD is ook een verloren zaak gebleken. Audio-DVD is volkomen geflopt, louter en alleen door een sterke encryptie en exorbitant hoge licentie kosten voor de fabrikanten van afspelers en software.

Als er iets uiteindelijk hoorbaar en/of zichtbaar moet worden zal er altijd gedecodeerd moeten worden. Er is dan ook altijd een weg te vinden omdat gedecodeerde signaal naar elders te voeren voor registratie.

;)

Riparius
17 augustus 2009, 22:33
Programma's gaan coderen om opnames te blokkeren is een heilloze weg die klanten alleen maar frustreert.

Dat is niet wat ik bedoelde. Een PVR zoals de Humax 5050C zal gewoon blijven werken. Maar het apparaat heeft de mogelijkheid om opnamen versleuteld op te slaan, waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen, behalve terugkijken en weer wissen.

De hardcore gaat dan terugvallen op een gewone HDD recorder.
Nee. Bovendien zijn die niet geschikt om HD mee op te nemen.

En binnenkort gaan er heus wel HDD recorders komen die gewoon HDMI lusten.
Nee, die gaan er nooit komen. Ligt allemaal vast in de HDMI en HDCP specs.

Heel jammer voor Humax dan :roll: De hele coderingsstrijd met de audio CD is ook een verloren zaak gebleken. Audio-DVD is volkomen geflopt, louter en alleen door een sterke encryptie en exorbitant hoge licentie kosten voor de fabrikanten van afspelers en software.

Als er iets uiteindelijk hoorbaar en/of zichtbaar moet worden zal er altijd gedecodeerd moeten worden. Er is dan ook altijd een weg te vinden omdat gedecodeerde signaal naar elders te voeren voor registratie.

;)Klopt, maar dat is dan een omweg via analoog met kwaliteitsverlies. Is niet echt interessant meer in dit digitale tijdperk.

TheGrouch
18 augustus 2009, 00:15
Maar het apparaat heeft de mogelijkheid om opnamen versleuteld op te slaan, waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen, behalve terugkijken en weer wissen.

Ik vind dat persoonlijk de belangrijkste taak van een PVR.
Op die manier gebruik ik mijn cisco en mijn humax5050.
Dus om nou te zeggen 'waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen' gaat mij wat te ver.

HenkM
18 augustus 2009, 00:37
Weer even on-topic:

De Sitecom WL-330 (N specificatie) kan net als de eerder aanbevolen WL-130 prima van dienst zijn. De WL-330 zorgt voor een beter bereik, hogere data-flow en is dus sneller (natuurlijk alleen als de gekoppelde router ook van het N type is).

Riparius
18 augustus 2009, 12:50
Ik vind dat persoonlijk de belangrijkste taak van een PVR.
Op die manier gebruik ik mijn cisco en mijn humax5050.
Dus om nou te zeggen 'waardoor je er in feite niets meer mee kunt doen' gaat mij wat te ver.

Nee, ik heb me exact uitgedrukt. Je laat in je quote het woord 'behalve' weg, en daar zit het hem nu net in.

TheGrouch
18 augustus 2009, 13:53
Nee, ik heb me exact uitgedrukt. Je laat in je quote het woord 'behalve' weg, en daar zit het hem nu net in.

Kijk in mijn quote eens naar het vetgedrukte stuk van jouw tekst :no:

Sarah1947
20 augustus 2009, 11:09

Goedemorgen

Na alle berichten te hebben doorgelezen heb ik niet kunnen vinden wat bij mij het probleem kan zijn. Helaas is de snelheid bij het binnen halen van het ts bestand gemiddeld maar 400/500 kbytes/s. het duurt dan ongeveer 9 uur om het bestand binnen te halen, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Humax 5050c gebruik ftp van Total Commander. Op humax vast ip adres 192.168.1.104 Subnetmask 255.255.255.0 en router 255.255.255.0 DNS 0.0.0.0. PC heeft IP 192.168.1.1.03 router is linksys wrt54g2 weet daar geen ipadres van kan de router niet meer benaderen ww werkt niet meer na herinstallatie pc. gisteren met IE 8 en FileZilla geprobeerd maar dat lukte ook niet. kan iemand mij helpen?

Phia

drOhimself
21 augustus 2009, 19:18
Goedemorgen

Na alle berichten te hebben doorgelezen heb ik niet kunnen vinden wat bij mij het probleem kan zijn. Helaas is de snelheid bij het binnen halen van het ts bestand gemiddeld maar 400/500 kbytes/s. het duurt dan ongeveer 9 uur om het bestand binnen te halen, wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Humax 5050c gebruik ftp van Total Commander. Op humax vast ip adres 192.168.1.104 Subnetmask 255.255.255.0 en router 255.255.255.0 DNS 0.0.0.0. PC heeft IP 192.168.1.1.03 router is linksys wrt54g2 weet daar geen ipadres van kan de router niet meer benaderen ww werkt niet meer na herinstallatie pc. gisteren met IE 8 en FileZilla geprobeerd maar dat lukte ook niet. kan iemand mij helpen?

Phia

Phia, hou rekening met het feit dat je Humax maar een 100 Mbit netwerk aansluiting heeft. Nu weet ik niet hoe je het ts bestand naar je pc overzet, ik ga ervan uit dat je dat met een ftp programma doet.
De ip adressen staan goed (je pc zal wel 192.168.1.103 zijn ipv 1.1.03).
Is je netwerk bedraad, of doe je het draadloos?
Indien het bedraad is, dan zijn deze snelheden echt niet goed.
Het ip adres van je linksys zal wel 192.168.1.1 zijn goek ik, maar dat kan je makkelijk vinden door in dos-box commando 'ipconfig /all' in te typen.
Kijk in het lijstje wat daarna wordt gegeven bij Standaard gateway / default gateway, dat IP adres is het.

Je geeft op dat je DNS 0.0.0.0 is...dat betekend dat je niet vanaf die plaats het www op kan, klopt dit ?
Heb je nog een mogelijkheid om de transfersnelheid te testen als het bestand van een andere pc komt in je netwerk?

TheGrouch
21 augustus 2009, 19:23
Je geeft op dat je DNS 0.0.0.0 is...dat betekend dat je niet vanaf die plaats het www op kan, klopt dit ?

De humax heeft dns 0.0.0.0 en kan dus (gelukkig) het internet niet op

drOhimself
21 augustus 2009, 19:24
De humax heeft dns 0.0.0.0 en kan dus (gelukkig) het internet niet op

OK, dus kan ook niet zoeken naar firmware updates....
Goed, zal wel een standaard instelling op de Humax zijn dan..
geen probleem

Bedankt voor je reactie Grouch !

TheGrouch
21 augustus 2009, 19:35
OK, dus kan ook niet zoeken naar firmware updates!

Nee die worden door ziggo gepushed

Sarah1947
23 augustus 2009, 15:18
Phia, hou rekening met het feit dat je Humax maar een 100 Mbit netwerk aansluiting heeft. Nu weet ik niet hoe je het ts bestand naar je pc overzet, ik ga ervan uit dat je dat met een ftp programma doet.
De ip adressen staan goed (je pc zal wel 192.168.1.103 zijn ipv 1.1.03).
Is je netwerk bedraad, of doe je het draadloos?
Indien het bedraad is, dan zijn deze snelheden echt niet goed.
Het ip adres van je linksys zal wel 192.168.1.1 zijn goek ik, maar dat kan je makkelijk vinden door in dos-box commando 'ipconfig /all' in te typen.
Kijk in het lijstje wat daarna wordt gegeven bij Standaard gateway / default gateway, dat IP adres is het.

Heb je nog een mogelijkheid om de transfersnelheid te testen als het bestand van een andere pc komt in je netwerk?

bedankt voor jullie antwoord maar na alles geprobeerd te hebben blijft de snelheid erg laag.
Op de humax heb ik ingesteld
IP 192.168.1.104
submask 255.255.255.0
routeradres eerst 192.168.1.1 toen 0.0.0.0 daarna 255.255.255.0
dit gaf allemaal hetzelfde resultaat.
DNS leeg 0.0.0.0
Verder stop filezilla en totalcommander met een fout en houdt op bij 1.297.097.600 bytes. het originele *.ts bestand is 3.474.473.664 bytes.
de verbinding is via een router met eminet stekers via het lichtnet naar beneden naar de Humax.
kopieeren van pc via draadloos naar router en dan bedraad naar pc bestand 4,5 mb gaat met bijna 2000kb/sec
de overdracht via totalcommander is binair
bij filezilla is ftp gebruikt ftp-proxy
externe HD is ntfs geformatteerd
heb geen moeilijkheden om contact te maken met de Humax via ftp
misschien dat iemand een idee heeft.

teuntje
26 augustus 2009, 14:22
Ik heb een netwerk met router voorzien van een WAP. De router staat ver van de Humax en bekabeling is geen optie. Welke hardware heb ik nodig om de Humax draadloos aan te sluiten en welke installatie procedure dient
gevolgd te worden.

Helaas maakt de fabrikant in zijn handleiding hier zich gemakkelijk vanaf en
ik zal toch niet de enigste zijn die een dergelijke configuratie wenst.

Alvast dank voor de hulp.

Teuntje

TheGrouch
27 augustus 2009, 00:41
Ik heb een netwerk met router voorzien van een WAP. De router staat ver van de Humax en bekabeling is geen optie. Welke hardware heb ik nodig om de Humax draadloos aan te sluiten en welke installatie procedure dient
gevolgd te worden.

Helaas maakt de fabrikant in zijn handleiding hier zich gemakkelijk vanaf en
ik zal toch niet de enigste zijn die een dergelijke configuratie wenst.

Hoezo maakt de fabrikant zich er makkelijk af. Er zit een utp poort in de humax en in de handleiding staat keurig beschreven hoe je die moet configureren.
Dat jij niet bekabeld kan/wil aansluiten moet je niet op de fabrikant afschuiven.

Maar misschien is dit apparaat (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) iets voor je

(Station Mode (AP client-modus):
U kunt de EW-7209APg op de Ethernet-poort van netwerkapparatuur aansluiten en de Station Modus activeren. Hierdoor wordt een vast netwerksysteem omgezet naar een draadloos systeem, zonder dat de configuratie gewijzigd dient te worden)

HenkM
27 augustus 2009, 02:00
@Teuntje,
Hier draait een Sitecom WL-330 (N) al een tijdje.
Het configureren van een AP is NIET een probleem van de Humax maar de configuratie van het AP.
Humax geeft al aan dat enige kennis van netwerk configuraties nodig is om e.e.a. aan de praat te krijgen.
Dit klopt natuurlijk volledig.
Humax kan natuurlijk nooit een procedure aangeven die dekkend is voor alle randapparatuur want ieder fabrikant heeft gewoonweg zijn eigen interface en terminologie.
Met wat kennis van zaken is e.e.a. prima draadloos aan de praat te krijgen. Bi vragen is specifiek belangrijk welk AP je aangesloten hebt (nooit Humax gerelateerd dus) want de Humax kan hoe dan ook aangepast worden aan zijn AP.
Om e.e.a. nog moeilijker te maken kan de combinatie AP en router ook nog roet in het eten gooien.
In mijn geval D-Link router / WL-330 bleek dat de WL-330 (onanks eerder werkende configuratie) niet kon "connecten" als de D-link Wireless uit was geweest.
Na de D-Link ingesteld te hebben op een vast kanaal was alles OK en kon willekeurig de D-link of de Sitecom uit bedrijf worden genomen . Na herstart van welke dan ook ongeacht de volgorde wordt nu de verbinding perfect hersteld.
Problemen in deze zijn opgelost door "enige kennis" van draadloze netwerken, het gebruilk van ipconfig en de log-files van de router.
Wat ik wel heb gemerkt is dat die combinatie Router / AP essentiŽel is. Nu koppel ik mijn AP zonder problemen om van de Humax naar mijn Blu-Ray speler zonder herstart van welk apparaat dan ook (2 AP's vind ik dan ook wat overdreven) en het werkt als een zonnetje.

Is e.e.a werkelijk plug en play en zonder meer te configureren met een algemene manual: MISSCHIEN. Ik ben er wel van overtuigd dat menige combinatie prima kan werken.

hijglander
27 augustus 2009, 06:58
@Teuntje:

Het kan misschien nog simpeler.... als je tenminste een extra wandcontactdoos in de buurt van je router en Humax hebt.

Kijk hier (http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=HDXB101) eens naar, dit zou plug en play moeten zijn.

teuntje
27 augustus 2009, 14:51
Hoezo maakt de fabrikant zich er makkelijk af. Er zit een utp poort in de humax en in de handleiding staat keurig beschreven hoe je die moet configureren.
Dat jij niet bekabeld kan/wil aansluiten moet je niet op de fabrikant afschuiven.

Maar misschien is dit apparaat (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) iets voor je

U kunt de EW-7209APg op de Ethernet-poort van netwerkapparatuur aansluiten en de Station Modus activeren. Hierdoor wordt een vast netwerksysteem omgezet naar een draadloos systeem, zonder dat de configuratie gewijzigd dient te worden)

Bedankt voor de tip. Ik ben helaas niet onder de indruk van de handleiding. Dit ondanks de 100 pag. Het begon al met zoeken naar hoe de klep in het front open moest. Hier en daar meer uitleg zal zeker gewaardeerd worden door menig gebruiker.

Ga aan de slag.

dekoning1
6 september 2009, 18:51
Waarom kan ik mijn muziek en fotobstanden van mijn externe harde schijf niet zien als deze is aangesloten op mijn HD recorder? Wie helpt mij?!

TheGrouch
6 september 2009, 19:30
Waarom kan ik mijn muziek en fotobstanden van mijn externe harde schijf niet zien als deze is aangesloten op mijn HD recorder? Wie helpt mij?!

Je kiest wel GEEL voor muziek en BLAUW voor foto's?
Met ROOD kijkt de humax alleen naar video's.

Deze vraag is trouwens al vaker aan de orde geweest, maar geduldig als ik ben :evil:, beantwoord ik hem maar weer.

jderooij
7 september 2009, 17:28
Ik heb sinds enige tijd ook de Humax 5050c en probeer deze via ftp te benaderen. Het verbinden lukt prima, maar de snelheid is erg laag (ca 35 KB/s), daar waar ik lees dat velen een snelheid van ca 4 MB/s halen. Ik heb een adsl2-router van Versatel, de davolink DV-201AMR.

Alvast bedankt voor je reactie.

corne1987
7 september 2009, 19:56
hallo ik heb nu aardig wat gelezen over de humax maar zelf heb ik hem ook maar heb een x horen zegge dat je bestanden die je heb opgenomen en die dan op de HD staan moet kunnen overzetten op je com maar ik heb nu een internetkabel aangesloten op de humax 5050 en dan naar de draadloos ontvanger althans daar kan ook een internetkabel in en dan geef de humax wel aan dat ie een verbinding heb met het ip adres 196.168.0.103 en dan dat andere is dan 255.255.255.0 maar ik kan nu niet in de harde schijf komen van de humax weten jullie miss wel hoe je bestanden over kan zette naar de computer ???

m.v.g. corne

dekoning1
7 september 2009, 21:11
Het probleem is dat mijn harde schijf de bestanden niet weergeeft.
In menu/mediainstellingen/ usb kan ik deze niet selecteren.

Je kiest wel GEEL voor muziek en BLAUW voor foto's?
Met ROOD kijkt de humax alleen naar video's.

Deze vraag is trouwens al vaker aan de orde geweest, maar geduldig als ik ben :evil:, beantwoord ik hem maar weer.

Henk56
11 september 2009, 12:37
.... Maar misschien is dit apparaat (http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5) iets voor je

Goeie tip!

Ook al gebruik ik dit niet impliciet voor de Humax maar specifiek voor de 'clients' die geen WLAN hebben, het was ff uitzoeken.
Maar het werkt!

Lastig is nog steeds om het in een andere subnet te zetten, dat lukte maar niet. (van 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx)
de Router ziet 'm dan niet meer, terwijl ik in het subnet 255.255.0.0 opgeef, ik mis iets aan info.
Reden is, de DHCP-range van de router is al aardig bezet, als ik in AP DCHP-enable dan gaan de Router en AP mopperen over het uitdelen van IP's
(Misschien in een ander Topic verder.....?).

TheGrouch
11 september 2009, 12:43
Het probleem is dat mijn harde schijf de bestanden niet weergeeft.
In menu/mediainstellingen/ usb kan ik deze niet selecteren.
Staan de foto's en mp3 wel in een map?
De humax laat namelijk geen foto-/mp3-bestanden in de root zien.
Zet ook niet teveel mp3's bij elkaar in 1 map, want dan wordt de humax heel traaaaaag met er doorheen scrollen.

TNT
16 september 2009, 09:00
Ik heb gisteren zitten stunten met het aansluiten van de Humax op de PC.
Werkt perfect!
Met filezilla een bestand naar de PC gehaald (geen HD), en gekeken m.b.v. VLC. Maar de beeldkwaliteit valt tegen. Lage resolutie lijkt het...

Weet iemand of dit normaal is, of een instelling?

Bedankt alvast!

:) TNT :)

geerten
16 september 2009, 09:37
Ik heb gisteren zitten stunten met het aansluiten van de Humax op de PC.
Werkt perfect!
Met filezilla een bestand naar de PC gehaald (geen HD), en gekeken m.b.v. VLC. Maar de beeldkwaliteit valt tegen. Lage resolutie lijkt het...

Weet iemand of dit normaal is, of een instelling?

Bedankt alvast!

:) TNT :)
De resolutie van de opname is hetzelfde als van de uitzending..
Maar als je iets bekijkt op de PC zit je er meestal dichterbij, en daardoor kan het er een stuk slechter uitzien. Mij is dat opgevallen bij Uitzendinggemist. Op de PC, (17" scherm vanaf minder dan een meter) is het niet om aan te zien. Dezelfde stream lijkt een stuk minder slecht op de tv in de slaapkamer (23", vanaf ongeveer 3 meter).

Manolito
16 september 2009, 21:12
Ben je qua kwaliteit in zo'n geval niet afhankelijk van de videokaart in je pc:?:, daar gaat mijn gedachte na uit.

Weakling
17 september 2009, 09:16
Ben je qua kwaliteit in zo'n geval niet afhankelijk van de videokaart in je pc:?:, daar gaat mijn gedachte na uit.
Tenzij je een videokaart uit de oudheid hebt die niet verder komt dan 256 kleuren weergeven zou ik zeggen nee. Hooguit of de film soepel afgespeeld kan worden, hoewel dat eerder van andere zaken zoals CPU en geheugen afhangt. Belangrijker is het verschil in kwaliteit van het beeldscherm en zoals al eerder genoemd de afstand.

eeh
25 september 2009, 13:09
Ik heb de humax via de router aangesloten, kan keurig via filezilla bestanden downloaden op de laptop. Maar in tegenstelling tot wat ik bij anderen lees, krijg ik geen .ts-bestanden, maar .tac-bestanden te zien.
Hoe kan ik deze bestanden afspelen?
Ben al het hele forum doorgestruind, op internet gezocht, diverse players geprobeerd, maar ik kom niet verder.

Wie kan mij helpen?

TheGrouch
25 september 2009, 13:19
Ik heb de humax via de router aangesloten, kan keurig via filezilla bestanden downloaden op de laptop. Maar in tegenstelling tot wat ik bij anderen lees, krijg ik geen .ts-bestanden, maar .tac-bestanden te zien.

Bij een opname maakt de humax 3 bestanden en een map met thumbnails aan.
Het lijkt er op dat je in de map met thumbnails beland bent.
Die heeft dezelfde naam als de opname bestanden zelf, maar met een punt ervoor.
Daardoor komen ze bovenin de lijst te staan.
Ik denk dat je (vanuit die map) 1 nivo omhoog moet en dan naar beneden moet scrollen voor o.a. je .ts bestand

eeh
25 september 2009, 14:20
na enig zoeken idd nu de juiste bestanden gevonden!
en nu werkt het allemaal perfect.
Bedankt!

hermanbenneker
30 september 2009, 19:30
Heren,

Ik heb even gekeken hier,en ik wil dus ook mijn humax ontvanger op de computer aansluiten.
Ik zie dat jullie allemaal een acces point adviseren,maar als ik toch een "goede" draadloze router koop is dit toch ook goed?
Want wil foto's en muziek naar de humax kunnen kopiŽren en af kunnen spelen.

Alvast bedankt

Groet Herman

TheGrouch
30 september 2009, 19:45
Heren,
misschien ben ik wel een vrouw!:evil:

Ik zie dat jullie allemaal een acces point adviseren,maar als ik toch een "goede" draadloze router koop is dit toch ook goed?

hoe ga je die draadloze router op de humax aansluiten?

drOhimself
30 september 2009, 20:19
misschien ben ik wel een vrouw!:evil:

hoe ga je die draadloze router op de humax aansluiten?

Tja, toch gewoon met draad aansluiten ?
:oyeah::oyeah::oyeah::oyeah:

Rhodanos
1 oktober 2009, 00:43
Hallo,

Ik las in een bericht van Sarah1947 over ftp via Humax naar pc waarbij download stop na zeker moment. Ik had in oude opstelling dit probleem niet. Sinds kort heb ik notebook met een Belkin N-router. De verbinding Humax - router is via netwerkkabel. De verbinding met de pc is via draadloosnetwerk. Ook bij mij stopt download op zeker moment, en geeft filezilla aan dat de verbinding verbroken is. Tijdens het downloaden lijkt te verbinding ook af en toe te haperen. Mijn probleem lijkt op haar probleem. Komt dit iemand anders ook bekend voor, en zo ja wat zou de oplossing kunnen zijn?

Met vriendelijke groet

Pieter Kleine

Sarah1947
1 oktober 2009, 08:25
goedemorgen, bij mij is dat probleem nog steeds niet opgelost.
ik heb het volgende gedaan met een laptop en een crosskabel naar de humax zonder tussen komst van het netwerk lukte het wel om de bestanden binnen te halen

gr Phia

TheGrouch
1 oktober 2009, 08:36
Het haperen lijkt dus te ontstaan tussen de router en de pc, en is dus geen humax probleem.

Rhodanos
1 oktober 2009, 12:01
goedemorgen, bij mij is dat probleem nog steeds niet opgelost.
ik heb het volgende gedaan met een laptop en een crosskabel naar de humax zonder tussen komst van het netwerk lukte het wel om de bestanden binnen te halen

gr Phia

Mijn probleem lijkt te zijn opgelost. De oplossing was simpel. Mijn livebox router/modem stond direct naast mijn Belkin router. De livebox was bedraad aangesloten op de router. Ik heb die twee op een grotere onderlinge afstand gezet. Inmiddels is mijn eerste bestand foutloos overgekomen. Blijkbaar stoorden de router en het modem elkaar. Nu zo meteen tweede test met hub tussen de Humax en de router.

Edit: ook de test met de hub is goed gegaan.

hermanbenneker
1 oktober 2009, 18:09
Gewoon door middel van een utp kabel?

TheGrouch
1 oktober 2009, 18:20
Gewoon door middel van een utp kabel?
Ik neem aan dat je antwoord op mijn vraag (zonder quote is dat wat lastig te interperteren).
Die adviezen voor een accespoint zijn voor mensen die de humax draadloos willen aansluiten aan een router.
Het accespoint in stationmode functioneert dan als een wifi-client.
Als jij de humax via een utp-kabel aansluit, dan is elke router geschikt

hermanbenneker
1 oktober 2009, 18:38
Ik neem aan dat je antwoord op mijn vraag (zonder quote is dat wat lastig te interperteren).
Die adviezen voor een accespoint zijn voor mensen die de humax draadloos willen aansluiten aan een router.
Het accespoint in stationmode functioneert dan als een wifi-client.
Als jij de humax via een utp-kabel aansluit, dan is elke router geschikt

Sorry dan heb je mij verkeerd begrepen,ik heb de utp kabel al aan de humax zitten,maar ik zat dus met de vraag wat ik dus moest kopen,
dus een draadloze router kan wel dus?

groeten

TheGrouch
1 oktober 2009, 18:45
Sorry dan heb je mij verkeerd begrepen,ik heb de utp kabel al aan de humax zitten,maar ik zat dus met de vraag wat ik dus moest kopen,
dus een draadloze router kan wel dus?

Hmm, je maakt het er nog niet duidelijker op.
Die utp kabel ligt los achter de humax?
Maar elke draadloze router heeft ook een ingebouwde switch waar je apparaten met utp-kabels aan kunt sluiten.
Je kunt de humax alleen niet zomaar draadloos aansluiten.

hermanbenneker
2 oktober 2009, 18:31
de humax word gewoon bedraad aangesloten op de draadloze router

TheGrouch
2 oktober 2009, 18:49
de humax word gewoon bedraad aangesloten op de draadloze router

Oke, dan heb je dus geen aansluitprobleem. Succes met uitzoeken van dd router :mrgreen:

HenkM
3 oktober 2009, 01:16
Filtert je router mogelijk op MAC adres? Zo ja dan moet het MAC adres van de Humax toegevoegd worden aan de router (zie hiervoor de handleiding van je router bij MAC adres filtering, allowed Mac adresses iod).

TheGrouch
3 oktober 2009, 01:28
Filtert je router mogelijk op MAC adres? Zo ja dan moet het MAC adres van de Humax toegevoegd worden aan de router (zie hiervoor de handleiding van je router bij MAC adres filtering, allowed Mac adresses iod).

Eh, dat is bij een draadloze aansluiting. Er staat toch dat er bedraad wordt aangesloten.:?

modmymac
3 oktober 2009, 16:11
:? ik heb het hele forum doorgelezen, maar toch lukt het mij niet om de humax 5050c draadloos te benaderen in mijn thuisnetwerk. zoals aanbevolen heb ik de edimax7209APg aangeschaft. na veel zoeken dit apparaat in station mode infrastructure(niet ad-hoc?) gekregen; zelf een ip adres toegekend 172.168.1.85 passend bij mijn hetnet speedtouch netwerk (router adres 172.68.1.254) op de humax handmatig hetzelfde adres ingesteld. ftp is ingeschakeld. maar krijg geen contact met humax via mijn mac. het netwerk ziet ook geen extra wireless apparaat. zie ongetwijfeld iets eenvoudigs over t hoofd maar ben redelijk ten einde raad. zou stapsgewijs graag willen weten hoe te handelen. vraag mij ook af hoe t zit met netwerkbeveiliging. wordt in draad niet over gesproken. speelt dat geen rol?

SayMr2Me
3 oktober 2009, 16:56
:? ik heb het hele forum doorgelezen, maar toch lukt het mij niet om de humax 5050c draadloos te benaderen in mijn thuisnetwerk. zoals aanbevolen heb ik de edimax7209APg aangeschaft. na veel zoeken dit apparaat in station mode infrastructure(niet ad-hoc?) gekregen; zelf een ip adres toegekend 172.168.1.85 passend bij mijn hetnet speedtouch netwerk (router adres 172.68.1.254) op de humax handmatig hetzelfde adres ingesteld. ftp is ingeschakeld. maar krijg geen contact met humax via mijn mac. het netwerk ziet ook geen extra wireless apparaat. zie ongetwijfeld iets eenvoudigs over t hoofd maar ben redelijk ten einde raad. zou stapsgewijs graag willen weten hoe te handelen. vraag mij ook af hoe t zit met netwerkbeveiliging. wordt in draad niet over gesproken. speelt dat geen rol?

Hoi,

ik heb ook de edimax "draaien" bij mij staat ie in de station-infrastructure mode. heb je wel hetzelfde SSID ingevuld als van je bestaande netwerk, samen met het juiste password (zelfde als van bestaande wifi)?
net als bij eerdere problemen kan het zijn dat de speedtouch macadressen filtert, als dat zo is moet je wel even het macadres van de Edimax toevoegen.

tevens zou ik de humax gewoon op dhcp zetten of iig een uniek IP geven. 2 dezelfde ip-adressen in hetzelfde netwerk is sowieso geen aanrader.

ik ga je proberen verder te helpen. eerst maar even met deze dingetjes beginnen.

modmymac
3 oktober 2009, 17:20
bedoel je met password de beveiligings wpa key? ik heb wel dezelfde netwerknaam opgegeven.

SayMr2Me
3 oktober 2009, 17:25
bedoel je met password de beveiligings wpa key? ik heb wel dezelfde netwerknaam opgegeven.

jah dat bedoel ik.

modmymac
3 oktober 2009, 18:33
bij voorbaat dank voor je hulp!:lol: ik heb naam en wpa key ingegeven en humax op dhcp gezet. zie dan overigens geen ip adres meer 0.0.0.0
als ik dan mijn router benader ziet deze geen nieuwe apparaten; mac filtering staat uit. als ik probeer te benaderen moet ik een ip adres opgeven 192.168.2.1 werk iig niet. hoe verder? filezilla:
Status: Connecting to 192.168.2.1:21...
Error: Connection timed out
Error: Could not connect to server

SayMr2Me
3 oktober 2009, 19:11
bij voorbaat dank voor je hulp!:lol: ik heb naam en wpa key ingegeven en humax op dhcp gezet. zie dan overigens geen ip adres meer 0.0.0.0
als ik dan mijn router benader ziet deze geen nieuwe apparaten; mac filtering staat uit. als ik probeer te benaderen moet ik een ip adres opgeven 192.168.2.1 werk iig niet. hoe verder? filezilla:
Status: Connecting to 192.168.2.1:21...
Error: Connection timed out
Error: Could not connect to server

mmm. even ter controle. kun je wel de Edimax zien? via de log van je speedtouch

hermanbenneker
3 oktober 2009, 19:14
Oke, dan heb je dus geen aansluitprobleem. Succes met uitzoeken van dd router :mrgreen:

Bedankt:)

ik haal maandag een router dus je hoort van me als t lukt

fijn weekend

HenkM
3 oktober 2009, 23:35
Eh, dat is bij een draadloze aansluiting. Er staat toch dat er bedraad wordt aangesloten.:?

Nee hoor, er zijn (gelukkig) routers die de MAC adres filtering ook toepassen op de bekabelde aansluitingen (mijn D-Link is er zo een).
Toen de Humax bedraad aan de router hing moest wel degelijk het MAC adres hiervan ingegeven worden om de zaak aan de praat te krijgen :thankyou: .
Inmiddels "hangt" de Humax middels een Sitecom WL-330 draadloos aan mijn netwerk :pompom: .

TheGrouch
3 oktober 2009, 23:43
Nee hoor, er zijn (gelukkig) routers die de MAC adres filtering ook toepassen op de bekabelde aansluitingen (mijn D-Link is er zo een).

Oke, het kan dan zijn dat jouw d-link dat doet, maar het is niet gebruikelijk dat er mac-filtering bij bedraad toegepast wordt.
Over het algemeen bevinden die systemen zich in de 'veilige' thuisomgeving.
Dus een advies over macfiltering bij bedraad zal de meeste mensen in verwarring brengen.

HenkM
4 oktober 2009, 00:05
Oke, het kan dan zijn dat jouw d-link dat doet, maar het is niet gebruikelijk dat er mac-filtering bij bedraad toegepast wordt.
Over het algemeen bevinden die systemen zich in de 'veilige' thuisomgeving.
Dus een advies over macfiltering bij bedraad zal de meeste mensen in verwarring brengen.

Sorry, was niet de bedoeling (misschien de rede dat ik er voor wordt betaald om alle details mee te nemen bij problemen :) ).

TheGrouch
4 oktober 2009, 00:23
misschien de reden dat ik er voor wordt betaald om alle details mee te nemen

Hmm :rolleyes:

HenkM
4 oktober 2009, 00:30
Hmm :rolleyes:
Keep on dreaming baby :oyeah: .

modmymac
4 oktober 2009, 11:36
:thumb up::applause::pompom::grin:
het is gelukt! ik zal hieronder nog even alle stappen opschrijven zodat anderen daar mee aan de slag kunnen:
configuratie:
windows en imac; humax 5050c; edimax EW-7209APg
Humax in menu van instellingen netwerk:
FTP ingeschakeld
DHCP

Edimax:
Log in zoals beschreven in handleiding middels windows pc
Wijzig dan het volgende:
Basic Setting:
Station mode infrastructure
benoem het netwerk zoals je het gebruikt
druk op clone MAC voor mac adress (omdat ik dat niet had gedaan ging het bij mij eerst mis)
Security:
WPA pre shared key (zoals je zelf gebruikt in netwerk) wpa1+wpa2
copy paste je wpa sleutel

apply 2x en wacht tot edimax opnieuw is opgestart
als het goed is ziet je draadloze netwerk dan een nieuw wireless accespoint

sluit vervolgend de edimax aan op de humax
met apple kun je in finder contact maken door:
Go
Connect to server
vul in ftp://ip adres van de humax bv 192.168.80
wachtwoord HumaxFTP en pincode van de humax (standaard 0000)
voila! :frons:

met dank aan SayMr2Me

TheGrouch
4 oktober 2009, 11:56
druk op clone MAC voor mac adress (omdat ik dat niet had gedaan ging het bij mij eerst mis)

Had je het macadres van de edimax mogelijk niet in je macadres-filter staan? En de gekloonde wel?
Dan had het zonder klonen ook kunnen werken door het macadres van de edimax toe te voegen in je macadres-filter.

modmymac
4 oktober 2009, 13:25
de router filtert niet op mac adress; dat staat uit. de edimax had aanvankelijk geen mac adress in het overzicht(00:00:00:00:00:00).

hermanbenneker
4 oktober 2009, 18:41
Heeft iemand nog tips voor een goede router?

er zijn er zoveel!!

groetjes

Manolito
4 oktober 2009, 22:43
Heeft iemand nog tips voor een goede router?

er zijn er zoveel!!

groetjes

De Linksys wrt610N , maar eerlijk gezegd, hang hem dan wel op een beetje vrij van de muur in de kelder, tenminste als je hem heavy gaat gebruiken ivm warmte.:wink:
Kon ik de mijne maar kwijt in de kelder

gsmeets
10 oktober 2009, 17:07
Als ik een bestand van de humax wil copieren, geeft de pc aan dat er onvoldoende ruimte is.
Maar dit klopt niet, ik heb nog 102gb over
Wat doe ik fout.

TheGrouch
10 oktober 2009, 17:12
Als ik een bestand van de humax wil copieren, geeft de pc aan dat er onvoldoende ruimte is.
Maar dit klopt niet, ik heb nog 102gb over
Wat doe ik fout.
Hoe is de schijf van je pc geformatteerd. FAT32?
Als je dan een bestand van meer dan 4 GB wil kopieeren, dan kan dat niet.
Je moet je schijf dan converteren naar NTFS, bijvoorbeeld met het dos-programma convert.exe

gsmeets
12 oktober 2009, 12:55
waar kan ik zien of de schijf geformaterrd is in fat32 of NTFS?
En als ik dat doe, hab ik dan nog wel al mijn bestanden op mijn PC?

GolfTouch
12 oktober 2009, 15:04
waar kan ik zien of de schijf geformaterrd is in fat32 of NTFS?
En als ik dat doe, hab ik dan nog wel al mijn bestanden op mijn PC?

Ga naar "(Deze) computer". Daar zie je je schijven staan. Klik 1 keer op een schijf. Onderin staat dan de totale grootte, beschikbare ruimte en bestandssysteem. Andere optie met de rechter muisknop op je schijf klikken en eigenschappen kiezen. Daar staat bestandssysteem ook.

Lees voor je 2e vraag even de volgende info via deze link:
Een partitie naar het NTFS-bestandssysteem converteren met Convert.exe (http://support.microsoft.com/kb/314097/nl)

gsmeets
12 oktober 2009, 17:00
Bedankt voor de info.:thumb up:

Ik heb gezien dat mijn systeem draait op ntfs.
Zodoende kom ik weer terug op mijn eerste vraag, waarom geeft het systeem aan dat er te weinig ruimte is om de videobestanden over te zetten op mijn PC?

Is er soms ook nog een mogelijkheid om de humax als een extra harde schijf op je computer te zien.
Als FTP bestand moet ik de humax uitzetten en aanzetten om weer kontakt te krijgen met de harde schijf van de humax.

TheGrouch
12 oktober 2009, 17:04
Zodoende kom ik weer terug op mijn eerste vraag, waarom geeft het systeem aan dat er te weinig ruimte is om de videobestanden over te zetten op mijn PC?
Dat lijkt me inmiddels geen vraag meer voor dit topic.

Is er soms ook nog een mogelijkheid om de humax als een extra harde schijf op je computer te zien.
Nee
Als FTP bestand moet ik de humax uitzetten en aanzetten om weer kontakt te krijgen met de harde schijf van de humax.
De humax moet uiteraard aan staan om de bestanden te kunnen benaderen.

gsmeets
13 oktober 2009, 15:30
Ik ben stom geweest,
mijn c-schijf is NTFS
en mijn d-schijf is fat32.
Bedankt voor de info.

arjok@casema.nl
16 oktober 2009, 17:28
ook ik heb problemen om de humax aan te sluiten.
de ethernerkabel is aangesloten, de pvr geeft aan er is internetverbinding, maar mijn computer kan het niet vinden.
ik heb het ip adres via dchp verkregen en ik heb de modum/router gereboot.
hoe kan ik nu verder.

arno

TheGrouch
16 oktober 2009, 19:26
ook ik heb problemen om de humax aan te sluiten.
de ethernerkabel is aangesloten, de pvr geeft aan er is internetverbinding, maar mijn computer kan het niet vinden.
ik heb het ip adres via dchp verkregen en ik heb de modum/router gereboot.
hoe kan ik nu verder.

arno

Maak je wel verbinding via een ftp-programma (bijvoorbeeld filezilla ftp) en gebruikersnaam HumaxFTP en password 0000 ?
Je zult de humax niet als een netwerkcomputer terugvinden.

arjok@casema.nl
18 oktober 2009, 13:44
Ik hebmijn humax aangesloten op de pc, maar nu krijg ik bericht:
Dit is alleen lezen bestand, u moet een andere proxyserver nemen.
Hoe moet ik nu verder

groetjes
arno

TheGrouch
18 oktober 2009, 14:05
Begin eens met duidelijk uit te leggen hoe je de humax en pc verbonden hebt. Via een router of direkt?
Met welk programma maak je verbinding met de humax.
Wat ben je aan het doen als die proxyserver melding krijgt.

Bij de meeste mensen hier is op zondag de glazen bol buiten werking :rolleyes:

arjok@casema.nl
19 oktober 2009, 08:50
ik heb mijn humax met de router verbonden dmv een ethernetkabel.
verder heb ik de ftp server 192.168.0.101
wat ik verder moet doen weet ik niet; wel heb ik gezien dat programma's die ik opgenomen heb ook op de server staan.
Maar ik heb verder geen rechten.

groetjes
arno

Rhodanos
22 oktober 2009, 21:29
ik heb mijn humax met de router verbonden dmv een ethernetkabel.
verder heb ik de ftp server 192.168.0.101
wat ik verder moet doen weet ik niet; wel heb ik gezien dat programma's die ik opgenomen heb ook op de server staan.
Maar ik heb verder geen rechten.

groetjes
arno

Is onder Netwerk aangegeven dat ftp-server ingeschakeld is?

GolfTouch
22 oktober 2009, 21:32
@Arjok:
Welk FTP programma gebruik je?

Kosger
23 oktober 2009, 11:08
Na aanschaf van de Humax 5050C digitale ontvanger heb ik geprobeerd een FTP verbinding te maken met de HD van deze ontvanger. Tot nu toe levert het alleen foutmeldingen op. Reden om eens bij het begin te starten. Ik heb een vast modem van Telfort. Geen router. Ik werk met Windows XP home.
.Via start>uitvoeren>Cmd/ipconfig is mijn IP adres 162.168.1.33 / subnetmasker 255.255.255.0

In Humax>menu>systeeminstellingen>netwerk>ethernet configuratie:
IP config>handmatig
IP adres>192.168.1.33 veranderd in 192.168.1.2 (advies Helpmij forum)
Subnetmskr>255.255.255.0
Routeradres>0.0.0.0
DNS-adres>0.0.0.0
Netwerkkabel van Humax naar PC aangesloten.
FTP-server Core FTP Lite geÔnstalleerd
In de Site Manager ingevuld:
Site Name>HumaxFTP
Host/IP/URL>192.168.1.2
Username>HumaxFTP
Password>zelfde als van Humax (0000)
Port (was al ingevuld) 21
Connection (was al ingevuld) FTP
Bij klikken op Connect de foutmelding: Can't establish connection ..>192.168.1.2:21 @ (datum en tijd)
Dezelfde soort foutmelding kreeg ik ook in de FTP-server FileZilla
Waar gaat het nu precies fout?

GolfTouch
23 oktober 2009, 11:42
Dezelfde soort foutmelding kreeg ik ook in de FTP-server FileZilla
Waar gaat het nu precies fout?

Gebruik je een utp cross kabel?
Blokkeert je Firewall mogelijk de connectie? Geef deze toestemming voor de betreffende poort.
En staat FTP-server in je Humax op ingeschakeld?

Kosger
24 oktober 2009, 09:42
Blokkeert je Firewall mogelijk de connectie? Geef deze toestemming voor de betreffende poort.
En staat FTP-server in je Humax op ingeschakeld?

Gebruik een Patch Cabel FTP/Firewall is op advies van Norton 360 uitgeschakeld/De Humax staat op ingeschakeld

GolfTouch
25 oktober 2009, 21:46
Gebruik een Patch Cabel FTP/Firewall is op advies van Norton 360 uitgeschakeld/De Humax staat op ingeschakeld

Waarschijnlijk zit het probleem in de door jou gebruikte straight kabel.
Probeer het eens met een cross-kabel. Die kun je zelf eenvoudig maken.

Hierbij een link betreffende de kleurcodering van de kabel. (http://private.route56.net/Data/Network.htm)

Aanvulling:
Je geeft aan dat je IP adres 192.168.1.33 is. Is deze toegewezen door je modem of heb je die handmatig ingevoerd?
Toen je IPCONFIG deed zat je PC toen aan je modem gekoppeld?
Het is heel goed mogelijk dat als je je PC los haalt van je modem (want je wilt je PC direct gebruiken op je Humax) dat je een lokaal IP-adres toegewezen krijgt van je PC zelf. Dan zit je niet meer in de range van de Humax die je handmatig een IP toegewezen hebt. Dan zal de cross-kabel ook geen effect hebben.
Wat je eerst kunt proberen met je reeds aanwezige netwerkkabel om je Humax vanaf je PC te pingen. Lukt dat niet dan heeft een cross-kabel ook geen effect.
Het handmatig aanpassen van je IP, DNS, etc kan daarna tot gevolg hebben dat je niet meer online kunt komen via je modem.

Wat misschien de meest simpele oplossing is, is om een (goedkope) router te kopen. Dan hoef je geen cross-kabel aan te schaffen/te maken en hoef je niet steeds alles los te koppelen en aan te passen als je bestanden van of naar je Humax wilt sturen.

Kosger
26 oktober 2009, 13:50

Hierbij een link betreffende de kleurcodering van de kabel. (http://private.route56.net/Data/Network.htm)

Aanvulling:
Je geeft aan dat je IP adres 192.168.1.33 is. Is deze toegewezen door je modem of heb je die handmatig ingevoerd?
Toen je IPCONFIG deed zat je PC toen aan je modem gekoppeld?
Het is heel goed mogelijk dat als je je PC los haalt van je modem (want je wilt je PC direct gebruiken op je Humax) dat je een lokaal IP-adres toegewezen krijgt van je PC zelf. Dan zit je niet meer in de range van de Humax die je handmatig een IP toegewezen hebt. Dan zal de cross-kabel ook geen effect hebben.
Wat je eerst kunt proberen met je reeds aanwezige netwerkkabel om je Humax vanaf je PC te pingen. Lukt dat niet dan heeft een cross-kabel ook geen effect.
Het handmatig aanpassen van je IP, DNS, etc kan daarna tot gevolg hebben dat je niet meer online kunt komen via je modem.

Wat misschien de meest simpele oplossing is, is om een (goedkope) router te kopen. Dan hoef je geen cross-kabel aan te schaffen/te maken en hoef je niet steeds alles los te koppelen en aan te passen als je bestanden van of naar je Humax wilt sturen.
IPConfig zat aan het modem gekoppeld. Na loskoppeling van het modem (en aankoppeling van Humax werd het IPadres:169.254.205.162 en Submasker:255.255.0.0 Deze beide handmatig ingevoerd in Humax netwerk config. Helaas nog geen verbinding via ftp-server.

TheGrouch
26 oktober 2009, 16:48
IPConfig zat aan het modem gekoppeld. Na loskoppeling van het modem (en aankoppeling van Humax werd het IPadres:169.254.205.162 en Submasker:255.255.0.0 Deze beide handmatig ingevoerd in Humax netwerk config. Helaas nog geen verbinding via ftp-server.

Dat gaat ook niet werken, want de 169.x.x.x is een nep-ip adres.
Je zult je pc en de humax moeten configuren om een ip-adres in de 192.168.x.x serie te hebben.
Hoe dat in de humax moet, weet je inmiddels.
Voor instellen op je pc kun je evt hier (http://www.keesmoerman.nl/fixedip.html) kijken (als je het niet weet).
Van belang is dat de pc en de humax niet dezelfde ip-adressen hebben, maar minimaal 1 uit elkaar liggen.
Als je het zo hebt ingesteld, dan kan het nog zo zijn dat de eerder genoemde crosscable nodig is.

Zoals GolfTouch schrijft is dit mogelijk de simpelste oplossing.

TheGrouch
26 oktober 2009, 19:48

Als je het zo hebt ingesteld, dan kan het nog zo zijn dat de eerder genoemde crosscable nodig is.

Net even een testje gedaan.
Humax vast ingesteld op 192.168.1.5
Laptop vast ingesteld op 192.168.1.200

Met zowel straight als crosscable een ftp verbinding kunnen maken met de humax.
Waarschijnlijk is een van de of zijn allebei de utp-poorten autosensing.

Ik had hetzelfde idee als GolfTouch mbt de kabel, maar dat is het dus zeker niet.

TheGrouch
27 oktober 2009, 08:29

Dat gaat ook niet werken, want de 169.x.x.x is een nep-ip adres.

Dat is dus niet waar wat ik hierboven schrijf :oops:
Ik heb even getest.
Laptop direkt aan Humax met straight kabel.
Laptop krijgt ip-adres: 169.254.205.023, subnet 255.255.0.0
Humax met de hand ip-adres 169.254.205.025, subnet 255.255.0.0 gegeven.

Kan meteen verbinding maken via ftp-programma.

De laatste digits moeten wel verschillen bij de pc en humax. Hierboven schrijf je dat je dezelfde gebruikt. dat is natuurlijk echt niet goed.

Kosger
27 oktober 2009, 16:56
Dat is dus niet waar wat ik hierboven schrijf :oops:
Ik heb even getest.
Laptop direkt aan Humax met straight kabel.
Laptop krijgt ip-adres: 169.254.205.023, subnet 255.255.0.0
Humax met de hand ip-adres 169.254.205.025, subnet 255.255.0.0 gegeven.

Kan meteen verbinding maken via ftp-programma.

De laatste digits moeten wel verschillen bij de pc en humax. Hierboven schrijf je dat je dezelfde gebruikt. dat is natuurlijk echt niet goed.

Na veel geprobeerd te hebben op grond van jullie suggesties heb ik nog steeds geen verbinding via de ftp server. Ik denk dat de oplossing 'router kopen' nu de beste is. Overigens heb ik geen haast met dit probleem. Mijn Humax HD is nog lang niet vol en ik ben erg selectief in TV opnamen. Dus zal ik t.z.t. eens naar een router uitkijken. Voorlopig neem ik afscheid van deze discussie. Allen die reageerden, bedankt!

hermanbenneker
27 oktober 2009, 18:11
Heren

Ik heb de Humax nu in m'n netwerk zitten,
maar als ik wat probeer up te loaden of down te loaden geeft Filezilla aan:
Kan niet verbinden met server
Status: Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Connection attempt timed out".
Fout: Kan niet verbinden met server
Status: Vertraagt verbinding voor 5 seconden als gevolg van een vorige mislukte verbindingspoging...
Status: Vertraagt verbinding voor 5 seconden als gevolg van een vorige mislukte verbindingspoging...
Status: Verbinden met 192.168.1.150:21...

Iemand een idee?

groetjes

GolfTouch
27 oktober 2009, 19:02
Iemand een idee?

Kom je wel "in" de Humax 5050?
Dus zie je de video, muziek, etc mappen?

hermanbenneker
27 oktober 2009, 19:37
ik heb er wel muziek op gezet

maar het hapert heel erg?

GolfTouch
27 oktober 2009, 20:12
ik heb er wel muziek op gezet

maar het hapert heel erg?

Heb je een firewall ingeschakeld staan? Het lijkt erop dat iets je up-download blokkeert.
Evt een firewall in je router en/of die van je PC.
Probeer deze even uit te schakelen en test het nog eens.

hermanbenneker
28 oktober 2009, 18:21
Heb alle firewalls uit?

TheGrouch
28 oktober 2009, 23:32
Heren

Ik heb de Humax nu in m'n netwerk zitten,
maar als ik wat probeer up te loaden of down te loaden geeft Filezilla aan:
Status: Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Connection attempt timed out".

Iemand een idee?

groetjes

Heb je gecontroleerd dat de ftpserver van de humax nog op ingeschakeld staat.
Ik had van de week op allebei mijn humaxen dat de ftpserver spontaan weer op uitgeschakeld was gegaan.

hermanbenneker
29 oktober 2009, 18:29
ik zal kijken

hou jullie op de hoogte

tomabrok
31 oktober 2009, 16:55
Ik heb de humax via een internet kabel verbonden met de router, als ik in de browser wil verbinden, kan die de pagina niet vinden, en als ik bovenin filezilla de gegevens in typ krijg ik dit te horen?

De humax geeft trouwens wel aan dat hij verbinding heeft... maar wat er mis gaat weet ik niet... gebruik ik wel de goede kabel? Volgens mij is het gewoon een internet kabel... mijn router heb ik goed ingesteld voor de DHCP server....

Status: Verbinden met 192.168.2.3:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Status: Verbinden met 192.168.2.3...
Antwoord: fzSftp started
Commando: open "HumaxFTP@192.168.2.3" 22
Fout: Network error: Connection refused
Status: De geselecteerde port wordt waarschijnlijk gebruikt door een ander protocol.
Commando: open "HumaxFTP@192.168.2.3" 21
Status: De geselecteerde port wordt waarschijnlijk gebruikt door een ander protocol.
Fout: Verbinding verloren
Fout: Verbindingspoging onderbroken door gebruiker

Help:oops:

TheGrouch
31 oktober 2009, 17:49
Met een kleiner voorbeeld was het ook duidelijk hoor.
Staat in de humax ftpserver wel op ingeschakeld?
Ik neem aan dat 192.168.2.3 het ipadres van de humax is.

Manolito
1 november 2009, 10:51
Als de Humax-server poort 21 gebruikt binnen je netwerk, dus in de router, gebruik dan een andere poort voor filezilla.
Misschien dat daar het prob zit.

En een ftp-server benader je met een ftp-client:wink:
Succes

Edit: als de verbinding passive is, open dan nog een aantal poorten 50000-50010 voor het ftp-server gedeelte.

Verder ga ik er niet op in daar ik het hier niet kan testen wegens het niet in bezit hebben van zo'n apparaat. Maar een beetje bekend ben me ftp.

TheGrouch
1 november 2009, 11:01
Als de Humax-server poort 21 gebruikt binnen je netwerk, dus in de router, gebruik dan een andere poort voor filezilla.
Misschien dat daar het prob zit.

Ik begrijp dit niet. De humax gebruikt (inderdaad) poort 21 voor ftp. Hoe kun je dan in filezilla een andere poort gebruiken :?

En een ftp-server benader je met een ftp-client:wink:
:?: Ook dit begrijp ik niet.

Manolito
1 november 2009, 11:58
Ik begrijp dit niet. De humax gebruikt (inderdaad) poort 21 voor ftp. Hoe kun je dan in filezilla een andere poort gebruiken :?

:?: Ook dit begrijp ik niet.

[SIZE=1]Status: De geselecteerde port wordt waarschijnlijk gebruikt door een ander protocol.

Deze melding zegt mij dat er twee programma's zijn die dezelfde poort willen gebruiken in de router.
Gebruikt hij een file-zilla -client , dan kan je daar als ik me goed herrinner, een poort instellen/veranderen.

Het kan zijn dat hij de filezilla server gebruikt ipv de filezilla client. link (http://filezilla-project.org/)
Pick the client if you want to transfer files. Get the server if you want to make files available for others

Afijn het is een klein iets wat er niet goed gaat, respect voor je geduld en hulp.:thankyou:

TheGrouch
1 november 2009, 12:08
Het kan zijn dat hij de filezilla server gebruikt ipv de filezilla client. link (http://filezilla-project.org/)
[SIZE=1]Pick the client if you want to transfer files. Get the server if you want to make files available for others

Aha, nu snap ik die opmerking.
Maar zijn post bevat tekst die van filezilla client komt.

hermanbenneker
1 november 2009, 14:18
De ftp server staat aan?

ik heb echt geen flauw idee?

TheGrouch
1 november 2009, 14:37
De humax staat toch wel aan als je verbinding wilt maken?
Ik krijg deze meldingen als ik verbinding probeer te maken terwijl de humax uit staat:
Status: Verbinden met 192.168.1.5:21...
en dat lijkt toch aardig op jouw foutmelding:

GolfTouch
1 november 2009, 22:21
@Tomabrok:

Gebruik je een Firewall (router/computer)? Schakel deze uit en test het nogmaals (mits de reactie van TheGrouch niet het probleem is).

hermanbenneker
2 november 2009, 17:28
Ja in het begin kom ik er wel in,

maar later begint die te kuren?

moet de Humax op een bepaalde stand staan als die aan is of?

GolfTouch
2 november 2009, 18:11
...moet de Humax op een bepaalde stand staan als die aan is of?

Nee, aan is oke. Hoeft niet op een bepaalde stand te staan.
Kun je aangeven wanneer de problemen beginnen of verschilt dat per keer.

hermanbenneker
2 november 2009, 19:05
Hij geeft nu dit aan:
Commando: PASV
Antwoord: 502 Command not implemented.
Commando: PORT 192,168,1,100,15,54
Antwoord: 200 Port command successful
Commando: STOR /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
Commando: STOR /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/20. Headhunterz - Scrap attack (Endymion remix).mp3
Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
Antwoord: 451 Requested action aborted. Local error in processing.
Antwoord: 451 Requested action aborted. Local error in processing.
Status: Upload starten van E:\Ftd\alt.binaries.boneless\VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD\VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD\20. Headhunterz - Scrap attack (Endymion remix).mp3
Commando: CWD /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
Antwoord: 530 Requested action not taken.
Commando: CWD /media
Fout: Verbinding gesloten door server
Status: Verbinding verbroken met server

GolfTouch
2 november 2009, 19:12
Zo te zien plaats jij deze in een nieuwe map onder Media en niet in de map Music. Plaats daar je muziek eens in.

Testje om muziek naar Media te kopieren en niet in de map Music:

Status: Upload starten van M:\Muziek\Albums\Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1\102_Angel_Gigi_Dagostinos_Way-quick.mp3
Commando: CWD /media/Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1
Commando: CWD /media
Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
Commando: MKD Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1
Antwoord: 550 Requested action not taken.
Commando: MKD /media/Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1
Antwoord: 550 Requested action not taken.
Commando: CWD /media/Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1
Commando: SIZE /media/Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1/102_Angel_Gigi_Dagostinos_Way-quick.mp3
Antwoord: 500 Syntax error, command unrecognized.
Commando: MDTM /media/Gigi D Agostino - L Amour Toujours II CD 1/102_Angel_Gigi_Dagostinos_Way-quick.mp3
Antwoord: 500 Syntax error, command unrecognized.
Commando: TYPE I

Niet helemaal hetzelfde als bij jou maar volgens mij wel in dezelfde lijn.

TheGrouch
2 november 2009, 19:28
Volgens mij plaats jij deze in een nieuwe map onder Media en niet in de map Music. Plaats hem daar eens in.

Als je hem direkt onder media probeert aan te maken gaat het inderdaad fout.
Onder music gaat het goed.
Zie hieronder de (lange) reaktie van filezilla ftp:
(eerst 2 keer fout naar media en dan 1 keer goed naar music)

19:22:41 Status: Verbinden met 192.168.1.5:21...
19:22:41 Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
19:22:41 Antwoord: 220 Welcome to connection.
19:22:41 Commando: USER HumaxFTP
19:22:41 Antwoord: 331 Password required for humaxftp.
19:22:41 Commando: PASS ****
19:22:41 Antwoord: 230 User logged in, proceed.
19:22:41 Commando: SYST
19:22:41 Antwoord: 215 UNIX system type.
19:22:41 Commando: FEAT
19:22:41 Antwoord: 500 Syntax error, command unrecognized.
19:22:41 Status: Verbonden
19:22:41 Status: Mappenlijst ophalen...
19:22:41 Commando: PWD
19:22:41 Antwoord: 257 "/media" is current working dir.
19:22:41 Commando: TYPE I
19:22:41 Antwoord: 200 Port command successful
19:22:41 Commando: PORT 192,168,1,100,18,102
19:22:41 Antwoord: 200 Port command successful
19:22:41 Commando: LIST
19:22:41 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:22:41 Antwoord: 226 Closing data connection.
19:22:41 Status: Mappenlijst succesvol ontvangen
19:22:59 Status: Verbinden met 192.168.1.5:21...
19:22:59 Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
19:22:59 Antwoord: 220 Welcome to connection.
19:22:59 Commando: USER HumaxFTP
19:22:59 Antwoord: 331 Password required for humaxftp.
19:22:59 Commando: PASS ****
19:22:59 Antwoord: 230 User logged in, proceed.
19:22:59 Status: Verbonden
19:22:59 Status: Upload starten van D:\dvd-tmp\VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD\19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Commando: CWD /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:22:59 Antwoord: 530 Requested action not taken.
19:22:59 Commando: CWD /media
19:22:59 Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
19:22:59 Commando: MKD VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:22:59 Antwoord: 550 Requested action not taken.
19:22:59 Commando: MKD /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:22:59 Commando: SIZE /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Antwoord: 500 Syntax error, command unrecognized.
19:22:59 Commando: MDTM /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Commando: TYPE I
19:22:59 Antwoord: 200 Port command successful
19:22:59 Commando: PORT 192,168,1,100,18,188
19:22:59 Commando: STOR /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:22:59 Antwoord: 451 Requested action aborted. Local error in processing.
19:22:59 Status: Upload starten van D:\dvd-tmp\VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD\19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Fout: Verbinding gesloten door server
19:22:59 Status: Verbinden met 192.168.1.5:21...
19:22:59 Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
19:22:59 Antwoord: 220 Welcome to connection.
19:22:59 Commando: USER HumaxFTP
19:22:59 Antwoord: 331 Password required for humaxftp.
19:22:59 Commando: PASS ****
19:22:59 Antwoord: 230 User logged in, proceed.
19:22:59 Status: Verbonden
19:22:59 Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
19:22:59 Commando: MKD VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:22:59 Commando: MKD /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:22:59 Commando: SIZE /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Commando: MDTM /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Commando: TYPE I
19:22:59 Commando: PORT 192,168,1,100,18,190
19:22:59 Commando: STOR /media/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD/19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:22:59 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:22:59 Antwoord: 451 Requested action aborted. Local error in processing.
19:23:25 Status: Mappenlijst ophalen...
19:23:25 Commando: CWD Music
19:23:25 Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
19:23:25 Commando: PWD
19:23:25 Antwoord: 257 "/mnt/hd4/Music" is current working dir.
19:23:25 Commando: PORT 192,168,1,100,19,38
19:23:25 Antwoord: 200 Port command successful
19:23:25 Commando: LIST
19:23:25 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:23:25 Antwoord: 226 Closing data connection.
19:23:25 Status: Mappenlijst succesvol ontvangen
19:23:28 Status: Upload starten van D:\dvd-tmp\VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD\19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:23:28 Commando: CWD /mnt/hd4/Music/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:23:28 Antwoord: 530 Requested action not taken.
19:23:28 Commando: CWD /mnt/hd4/Music
19:23:28 Fout: Verbinding gesloten door server
19:23:28 Status: Verbinden met 192.168.1.5:21...
19:23:28 Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
19:23:28 Antwoord: 220 Welcome to connection.
19:23:28 Commando: USER HumaxFTP
19:23:28 Antwoord: 331 Password required for humaxftp.
19:23:28 Commando: PASS ****
19:23:28 Antwoord: 230 User logged in, proceed.
19:23:28 Status: Verbonden
19:23:28 Status: Upload starten van D:\dvd-tmp\VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD\19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:23:28 Antwoord: 530 Requested action not taken.
19:23:28 Commando: CWD /mnt/hd4/Music
19:23:28 Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
19:23:28 Commando: MKD VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD
19:23:28 Antwoord: 257 Directory (VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD) created.
19:23:28 Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
19:23:28 Commando: PWD
19:23:28 Antwoord: 257 "/mnt/hd4/Music/VA_-_DefQon.1_-_Festival-DVD-BonusCD" is current working dir.
19:23:28 Status: Mappenlijst ophalen...
19:23:28 Commando: TYPE I
19:23:28 Antwoord: 200 Port command successful
19:23:28 Commando: PORT 192,168,1,100,19,54
19:23:28 Commando: LIST
19:23:28 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:23:28 Antwoord: 226 Closing data connection.
19:23:28 Commando: PORT 192,168,1,100,19,55
19:23:28 Commando: STOR 19. Headhunterz - The sacrifice (Evil hardcore mix).mp3
19:23:28 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:23:32 Antwoord: 226 Closing data connection.
19:23:32 Status: Bestandsoverdracht succesvol
19:23:32 Status: Mappenlijst ophalen...
19:23:32 Commando: CWD /mnt/hd4/Music
19:23:32 Antwoord: 250 File action is successful. Proceed.
19:23:32 Commando: PWD
19:23:32 Antwoord: 257 "/mnt/hd4/Music" is current working dir.
19:23:32 Commando: PORT 192,168,1,100,19,70
19:23:32 Antwoord: 200 Port command successful
19:23:32 Commando: LIST
19:23:32 Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
19:23:32 Antwoord: 226 Closing data connection.
19:23:32 Status: Mappenlijst succesvol ontvangen

hermanbenneker
5 november 2009, 18:01
Heren bedankt!

Ik ga er vnaaf weer mee bezig

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...

TheGrouch
5 november 2009, 23:27
Als bovenstaande het resultaat is van 'ik ga er vnaaf weer mee bezig', dan denk ik aan 2 mogelijke oorzaken.
Staat de ftpserver in de humax nog wel op enabled?
Is 192.168.1.150 nog het ip-adres van de humax?

yoep
10 november 2009, 15:48
Ik heb een nieuwe humax 5050c gekoppeld via sitcom router.
Automatisch kiezen ip adres geeft 168.192.0.100 en submasker 255.255.255.0.
De humax is wel te pingen maar is niet te benaderen.
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem

GolfTouch
10 november 2009, 16:06
Ik heb een nieuwe humax 5050c gekoppeld via sitcom router.
Automatisch kiezen ip adres geeft 168.192.0.100 en submasker 255.255.255.0.
De humax is wel te pingen maar is niet te benaderen.
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem

Welk FTP programma gebruik je? Welke (fout)meldingen krijg je?
Staat FTP ingeschakeld in de Humax 5050?
Staat je Humax 5050 ook aan als je wilt verbinden?
Gebruik je een firewall (pc/router)? Schakel deze eens uit.

steeg370
11 november 2009, 14:40
Ik heb ook problemen gehad met FTP overdracht, maar sinds ik (tijdelijk) tijdens het FTP'en de Windows Firewall disable, heb ik geen problemen meer.

Zie ook eens mijn eerdere post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18308

Stephan

jeti
14 november 2009, 22:29
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Ik heb de humax via een ethernet kabel aangesloten op mijn router.
Nu begrijp ik dat de router een lokaal ip adres uitdeelt aan de humax.
Het lokale ip adres is van mijn pc is bijvoorbeeld 192.168.1.6 (gevonden met ipconfig).

Mijn vraag is echter: waar kan ik zien wat het lokale ip adres van de humax is?

Alvast dank.

TheGrouch
14 november 2009, 23:03

Op blz 43 van de handleiding

Rhodanos
14 november 2009, 23:47
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Ik heb de humax via een ethernet kabel aangesloten op mijn router.
Nu begrijp ik dat de router een lokaal ip adres uitdeelt aan de humax.
Het lokale ip adres is van mijn pc is bijvoorbeeld 192.168.1.6 (gevonden met ipconfig).

Alvast dank.

Via menu naar netwerk, daar vind je het ip-nummer.

jeti
16 november 2009, 13:25
Dank voor jullie snelle reaktie, het netwerk menu item had ik al gevonden, maar het opnieuw opstarten van de humax bleek nog nodig om een ip-adres te krijgen van m'n router.

Inmiddels heb ik verbinding met m'n router, een werkt alles prima!

jozo
28 november 2009, 15:24
Zal wel iets verkeerd doen, maar ben na aanschaf al twee weken aan het rommelen om de boel voor elkaar te krijgen.
Op de Humax wordt alles netjes aangegeven:
1. verbinding met netwerk
2. het ip-adres en het subnetmasker.
Ik krijg, wat ik ook probeer met uitzondering van de eerste keer, geen contact met de decoder.
Mijn pc herkent de decoder ook in het geheel niet en ziet hem dus niet in het netwerk.
Bij de enige keer, dat het wel lukte, kon ik niet in de verschillende mappen komen.
Helpppppppppppppppp:oops::oops::cry::cry:

hermanbenneker
28 november 2009, 17:27
Commando: STOR Brennan Heart @ Qlimax 2009.mp3
Antwoord: 226 Closing data connection.
Status: Bestandsoverdracht succesvol
Status: Upload starten van E:\Ftd\alt.binaries.sounds.mp3.dance\D-Block & S-te-Fan @ Qlimax 2009.mp3
Commando: PORT 192,168,1,100,17,22
Commando: STOR D-Block & S-te-Fan @ Qlimax 2009.mp3
Status: Upload starten van E:\Ftd\alt.binaries.sounds.mp3.dance\David Sonar @ Qlimax 2009.mp3
Commando: PORT 192,168,1,100,17,24
Commando: STOR David Sonar @ Qlimax 2009.mp3
Fout: Could not write to transfer socket: ECONNRESET - Connection reset by peer

Riparius
28 november 2009, 20:28
Zal wel iets verkeerd doen, maar ben na aanschaf al twee weken aan het rommelen om de boel voor elkaar te krijgen.
Op de Humax wordt alles netjes aangegeven:
1. verbinding met netwerk
2. het ip-adres en het subnetmasker.
Ik krijg, wat ik ook probeer met uitzondering van de eerste keer, geen contact met de decoder.
Mijn pc herkent de decoder ook in het geheel niet en ziet hem dus niet in het netwerk.
Bij de enige keer, dat het wel lukte, kon ik niet in de verschillende mappen komen.
Helpppppppppppppppp:oops::oops::cry::cry:

Je moet een FTP programma gebruiken. De decoder wordt niet zichtbaar in je lokale netwerk. Welk FTP programma heb je geprobeerd? En denk eraan dat de FTP server in de Humax geen passieve FTP ondersteunt.

jozo
29 november 2009, 11:42
Hallo,

Ik heb inmiddels verschillende ftp-programma's geprobeerd zoals Core ftp en Leechftp. De ftp- programma's proberen wel verbinding te maken, maar verbreken die ook weer.
Heb netjes het goede ip-adres ingevoerd en de usernaam en het wachtwoord (HumaxFTP en 0000).

groet
jozo

jozo
29 november 2009, 12:02
Hallo,

Ik heb inmiddels verschillende ftp-programma's geprobeerd zoals Core ftp en Leechftp. De ftp- programma's proberen wel verbinding te maken, maar verbreken die ook weer.
Heb netjes het goede ip-adres ingevoerd en de usernaam en het wachtwoord (HumaxFTP en 0000).

groet
jozo

Hallo, nogmaals:
Ben nog even met leechftp bezig geweest en na wat veranderingen (heb dus pasv eruit gehaald) heb ik nu toegang. Loop vervolgens tegen het volgende probleem aan.
Ik zie de mappen Photo, Music en Video. Ik klik erop (Video) en dan zie ik twee soorten bestanden (de een pas na doorklikken), namelijk tac en nts.
Op het forum heb ik al gelezen dat tac niets doet maar nts ook niet.
Weet een van jullie wat ik nog moet doen?:?:sad::?:oops::cry:

TheGrouch
29 november 2009, 12:22
Hallo, nogmaals:
Ben nog even met leechftp bezig geweest en na wat veranderingen (heb dus pasv eruit gehaald) heb ik nu toegang. Loop vervolgens tegen het volgende probleem aan.
Ik zie de mappen Photo, Music en Video. Ik klik erop (Video) en dan zie ik twee soorten bestanden (de een pas na doorklikken), namelijk tac en nts.

De humax maakt de volgende bestanden aan per opname:
.<opname> dit is een map met .tac bestanden
<opname>.hmt
<opname>.nts
<opname>.ts

In het .ts bestand zit de opname.
Als jij alleen de map met de .tac bestanden ziet en het .nts bestand, dan laat leecheftp je mogelijk niet alles zien

TheGrouch
29 november 2009, 12:52
Commando: STOR Brennan Heart @ Qlimax 2009.mp3
Status: Upload starten van E:\Ftd\alt.binaries.sounds.mp3.dance\D-Block & S-te-Fan @ Qlimax 2009.mp3
Commando: PORT 192,168,1,100,17,22
Commando: STOR D-Block & S-te-Fan @ Qlimax 2009.mp3
Status: Upload starten van E:\Ftd\alt.binaries.sounds.mp3.dance\David Sonar @ Qlimax 2009.mp3
Commando: PORT 192,168,1,100,17,24
Commando: STOR David Sonar @ Qlimax 2009.mp3

Wat is het doel van dit bericht?

jozo
29 november 2009, 13:08
Ik zie de bestanden inderdaad niet. Bij de login-pprocedure staat wel listerror met vermelding vaqn de bestanden in ts-formaat.
Hieronder wel een deel van de melding die ik krijg bij connecting
CWD Video
< 250 File action is successful. Proceed.
> PWD
< 257 "/mnt/hd3/Video" is current working dir.
> PORT 192,168,1,37,15,218
< 200 Port command successful
> TYPE A
> LIST
< 150 Opening data connection for directory list
< LISTERROR: -rw-r--r-- 1 root root 2692302720 Nov 22 01:54 Next of kin_20091122_0052.ts
< LISTERROR: -rw-r--r-- 1 root root 19126026240 Nov 29 11:56 0.ts
< LISTERROR: -rw-r--r-- 1 root root 10387516224 Nov 25 22:19 Flyboys_20091125_2027.ts
< LISTERROR: -rw-r--r-- 1 root root 9169807488 Nov 23 00:54 U Turn_20091122_2327.ts
< 226 Closing data connection.
> NOOP

Vreemd is ook dat met uitzondering van Leechftp geen enkel ander ftp-programma de humax binnenkomt. Na dit beeld zie ik dus de tac en nts bestanden en de verschillende mappen

TheGrouch
29 november 2009, 13:20
Vreemd is ook dat met uitzondering van Leechftp geen enkel ander ftp-programma de humax binnenkomt.

Ook filezilla ftp (http://filezilla-project.org/download.php?type=client)niet?

jozo
29 november 2009, 13:47
Nee, Ik krijg daarbij het volgende scherm:
FileZilla Server version 0.9.33 beta
Copyright 2001-2009 by Tim Kosse (tim.kosse@filezilla-project.org)
Connecting to server...
Connected, waiting for authentication
Connection to server closed.
Trying to reconnect in 5 seconds
Reconnecting to server...
Connected, waiting for authentication
Connection to server closed.
Trying to reconnect in 5 seconds

TheGrouch
29 november 2009, 14:00
Nee, Ik krijg daarbij het volgende scherm:
FileZilla Server version 0.9.33 beta

Je moet ook een ftp-client gebruiken en geen ftp-server.
De link die ik gaf gaat naar FileZilla Client 3.3.0.1

jozo
29 november 2009, 22:03
Ook filezilla ftp (http://filezilla-project.org/download.php?type=client)niet?

nee dus, alleen leechftp en dan zie ik de door u genoemde bestanden niet

Riparius
29 november 2009, 22:24

Probeer het eens gewoon met een browser, die hun je tenslotte ook als FTP client gebruiken.

jozo
30 november 2009, 20:16
Probeer het eens gewoon met een browser, die hun je tenslotte ook als FTP client gebruiken.

Hallo; ik heb ftp://192.168.1.200 ingegeven in internet explorer en het werkt ook niet.
Wordt er echt een beetje moedeloos van:?:?:?

Riparius
30 november 2009, 20:21
Hallo; ik heb ftp://192.168.1.200 ingegeven in internet explorer en het werkt ook niet.
Wordt er echt een beetje moedeloos van:?:?:?

Zo moet het natuurlijk niet!

Als je via een browser verbinding wil maken met een FTP server die een username en een wachtwoord vereist, dan moet je die gegevens ook meteen meegeven met de URL die je invoert, als volgt:

ftp://HumaxFTP:0000@192.168.1.200

TheGrouch
30 november 2009, 20:33

Heb je echt filezilla ftp client geprobeerd?

jozo
1 december 2009, 18:40
Ja, echt