View Full Version : Tip! Telfort Vs. Ziggo Internet

Clevegt
4 maart 2009, 17:08
Ik zit op dit moment bij Telfort tot juli 2009, ik zit erover na te denken om
Ziggo alles in 1 te nemen. Wat zal mij doen overhalen om toch ziggo te
nemen vanaf juli 2009?

Want ik heb twijfels....

Excalibur
4 maart 2009, 17:14
Hangt ervan af wat je zoekt en wat jij belangrijk vind. Een aantal argumenten zouden kunnen zijn:

Bij Telfort zit je nu aan de max en kan je niet meer hoger, bij Ziggo zijn er al snellere abonnementen leverbaar, en gaat de snelheid alleen maar verder omhoog.

Upload bij Telfort zal altijd (veel)lager uitpakken dan Ziggo je aan upload kan bieden. Reken je echter ook de kosten voor analoge en/of digitale tv mee, dan is dit verschil nauwelijks aanwezig als je bij Ziggo een Alles-In-Een pakket neemt.

Telfort is qua prijs/snelheid iets goedkoper, maar kan max 20MBit bieden.

En zo kan er nog wel van alles opgenoemd worden, maar hangt er helemaal vanaf wat jij wilt, zoekt en belangrijk vind.

Clevegt
4 maart 2009, 17:20
Ik vind snelheid toch wel belangrijk, de upload die ik bij telfort heb behaal ik altijd helemaal, maar de download is verschillend tussen 13 en 15, dus niet de volledige 20 mb abbo.

Daarintegen vind ik dat adsl veel langzamer is met het opvragen van website's, soms zit ik echt heel lang te wachten en als ik bij mijn ouder zit op internet (Ziggo) dan bemerk ik dat dit veel sneller is.

Als ik de voordeel bekijk via de website van ziggo door middel van de alles in 1 pakket, heb ik met die middelste pakket toch wel wat voordeel.

En dat de snelheid van de ADSL niet meer hoger kan dat had ik al ergens gelezen. Want dat heeft te maken met de techniek die achterloopt????

Zoetermeer noemen ze een ICT stad en hier hebben ze niet eens een glasvezel verbinding van kpn of van een andere aanbieding, misschien wel voor bedrijven maar niet voor particuleren.

Dus ik zit er toch echt aan te denken dat ik Ziggo gaat nemen.

Harold
4 maart 2009, 17:33
Telfort heb ik ook, het langzamer website openen/laden herken ik niet.
Ik haal met adsl nu 16mbps voor 25 euro p/m (20 mb abbo)
Vergelijkbaar is Ziggo Z3 van 15mbps voor €47.85 p/m
Dat was voor mij de reden om ADSL te nemen.
Ik merk geen verschil (op upload na) met mijn vroegere Internet Intensief van @Home.
En aangezien ik niet veel upload werkt dit (nog) voor mij.
We zien wel wat de Ziggo snelheden in de toekomst gaan doen.
Voor e-mail en homepage ruimte heb ik een eigen domein.

Jan_Assen
4 maart 2009, 17:36
nemen vanaf juli 2009?

Want ik heb twijfels....

Ik twijfel ook mijn adsl loop af op 6/2009
Qua prijs zou ik blijven zitten maar.....

Ik heb liever een alles in 1 factuur
Telefonie bij Telfort is bagger
Bij Telfort moet ik een appart abonnement nemen Eweka (nieuwsgroepen)
20MB is bij Ziggo weer veel duurder...
Heb je veel andere Ziggo gebruikers in de buurt kan de snelheid dalen en bij adsl heb je een eigen lijn.
Dus concreet....blijft een moeilijke en persoonlijke keuze!

Excalibur
4 maart 2009, 17:44
Ik haal met adsl nu 16mbps voor 25 euro p/m (20 mb abbo)Vergelijkbaar is Ziggo Z3 van 15mbps voor €47.85 p/m
Als je van Ziggo Z3 uitgaat dan is het verschil inderdaad groter. Ga je vergelijken met een Ziggo Alles-In-Een abonnement, bijvoorbeeld Alles-In-Een Extra dan is het verschil al veel kleiner geworden, daar betaal je 64,95/maand voor. Dit is nog wel duurder als het telfort abonnement alleen, maar daar zit weer geen tv/telefoon bij.

Bij ADSL is er op dit moment tot 24Mbit te behalen, maar dan moet de situatie al erg goed zijn. Deze techniek loopt tegen zijn limiet. Er zijn wel nieuwe DSL technieken die hogere snelheden kunnen bieden, maar de grote bottleneck bij zowel ADSL als andere DSL varianten is de bestaande (en oude) infrastructuur van KPN met de daaraan gekoppelde grote afstanden tot aan de centrale. Bij bv snellere DSL varianten gaat de afstand tot de centrale een nog grotere issue worden als bij het huidige ADSL. Ik zie met de huidige infrastructuur DSL echt nog geen snelheden van 50+Mbit leveren, en kan Ziggo met eurodocsis 3.0 wel gaan leveren.

Harold
4 maart 2009, 19:12
<knip>Ik zie met de huidige infrastructuur DSL echt nog geen snelheden van 50+Mbit leveren, en kan Ziggo met eurodocsis 3.0 wel gaan leveren.
Ja ik kijk uit naar de hogere snelheid via Ziggo met eurodocsis 3.0 uit.
Als dat allemaal goed gaat en niet te duur wordt, dan ga ik dán weer over naar Ziggo. :)

Ericc
4 maart 2009, 22:10
Vanaf april wordt begonnen met de invoer van de nieuwe DOCSIS-3 modems. Voor zover nou bekend wordt dan ook het Z3i abonnement 40Mbits en het alles in 1 Extra verhoogt naar 50 Mbits.
Daarnaast is er nog een verhoging gepland voor het de 2e helft van 2009!

Qua snelheden loopt kabel internet ADSL nou echt snel voorbij.

Ericc
4 maart 2009, 22:31
Waarschijnlijke nieuwe snelheden:

Internet Z1: ----3Mb/0,5Mb ---- 5Mb/0,5Mb
Internet Z2: ----10Mb/1,5Mb --- 15Mb/2,5Mb
Internet Z3: ----25Mb/4Mb ----- 40Mb/5Mb
Internet Z3i: ---40Mb/3Mb ------ ?
Alles in 1 Basis: 1,5Mb/0,25Mb -- 2Mb/0,25Mb
Alles in 1 Plus: -20Mb/3Mb ------ 30Mb/4Mb
Alles in 1 Extra: 50Mb/5Mb ------ 80Mb/10Mb

Eerst genoemde waardes zijn snelheden per 3e kwartaal 2009, laatste waardes snelheden per 1e kwartaal 2010.

Gerardus
4 maart 2009, 23:02
Heb je veel andere Ziggo gebruikers in de buurt kan de snelheid dalen en bij adsl heb je een eigen lijn.

Uit welk verouderd archief heb je deze wijsheid? Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig is dat gewoon andersom. De beloofde snelheid wordt bij kabel bij het merendeel gewoon geleverd.

smeets116
5 maart 2009, 10:07
[/list]Uit welk verouderd archief heb je deze wijsheid? Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig is dat gewoon andersom. De beloofde snelheid wordt bij kabel bij het merendeel gewoon geleverd.

Toch lees ik in deze forums dat veel mensen overdag problemen hebben met hun snelheid. Ik ook trouwens. En dat heeft alleen met drukte te maken. Dus als je veel gebruikers in de buurt hebt kan de snelheid dalen.

Docsis 3 zou dit probleem kunnen oplossen. Maar die is er nu nog niet, dus kunnen we daar niet over oordelen. Wel ga ik er van uit dat docsis 3 nog de nodige probleempjes gaat opleveren, voordat het volledig functioneerd.

Downloaden bij Ziggo met 20mb is mij nog nooit gelukt. Ik kom hooguit op 10mbps met 4 lijntjes. Dat is volgens mij het max aantal lijntjes dat je mag gebruiken.

Blackally
5 maart 2009, 10:21
Ik ben pas geleden overgestapt van Telfort naar Ziggo, en dat bevalt mij erg goed. Ik had bij Telfort nogal last van de telefoonverbindingen die vaak wegvielen. Daarnaast zakte het internet 's-avonds naar dramatische snelheden.

Diverse gesprekken met de helpdesk hebben dit niet opgelost -het was gewoon te druk op het net in onze regio-

Vandaar de overstap waar ik geen seconde spijt van heb gehad. Ook niet de administratieve afhandeling door Ziggo. Nummerportering en alle zaken zaken gingen voorspoedig.

Al met al -een zeer tevreden klant-

Manolito
5 maart 2009, 10:58
nemen vanaf juli 2009?

Want ik heb twijfels....

Ziggo is per maand opzegbaar, je hebt dus tot juli de mogelijkheid om ze naast elkaar te draaien en te vergelijken :wink:

Ik zou naar alles in één gaan, daar er naast internet ook tv gekeken word, afijn eventjes voor jezelf uitrekenen, conclusie trekken en dan evt. de knoop doorhakken.
Wie weet als je het lang genoeg uitstelt dat je al het nieuwe modem krijgt:eek:

(houd wel rekening met een eventuele opzegtermijn bij je oude isp)

Harold
5 maart 2009, 11:06
Waarschijnlijke nieuwe snelheden:

Internet Z1: ----3Mb/0,5Mb ---- 5Mb/0,5Mb
Internet Z2: ----10Mb/1,5Mb --- 15Mb/2,5Mb
Internet Z3: ----25Mb/4Mb ----- 40Mb/5Mb
Internet Z3i: ---40Mb/3Mb ------ ?
Alles in 1 Basis: 1,5Mb/0,25Mb -- 2Mb/0,25Mb
Alles in 1 Plus: -20Mb/3Mb ------ 30Mb/4Mb
Alles in 1 Extra: 50Mb/5Mb ------ 80Mb/10Mb

Eerst genoemde waardes zijn snelheden per 3e kwartaal 2009, laatste waardes snelheden per 1e kwartaal 2010.
Dan is Alles in 1 Plus iets voor mij.
Op de Ziggo site staat dat de snelheid van Alles in 1 Plus nu 10mbps is.
Volgens jou lijstje is het 20mbps? (of lees ik verkeerd en ligt de nieuwe snelheid tussen de 20 en 30 mbps?)

Ericc
5 maart 2009, 11:28
10 Mbits is de huidige snelheid, in Q2 2009 wordt die verhoogt naar 20Mbits. En in Q1 2010 naar 30Mbits

Clevegt
5 maart 2009, 11:43
Het is wel waar wat ze zeggen met adsl, want hoe meer mensen op de centrale of in de straat mensen adsl hebben hoe lager de snelheid.

Kabelinternet is juist 1 lijn naar je modem toe, adsl zijn meerdere lijnen op 1 aansluiting in de centrale bij KPN.

Ik had ergens gelezen dat er maar maximaal 15 lijnen erop mogen en Telfort doet er 25 op. Daardoor krijg je ook veel storingen en ook daarom
is Telfort qua prijs lager.

Excalibur
5 maart 2009, 17:28

Elke particuliere lijn heeft een overboekingsfactor, zo ook ADSL.

notascold
5 maart 2009, 18:06
bij mij presies het zelfde probleem alleen dan van HetNet (8mb/1mb) naar Ziggo Alles-in-één Extra en ik heb besloten om dit te doen, ondanks grote tevredenheid van hetnet.

maar nu heb ik nog even een vraagje:

Kan ik nu nog beter even wachten tot april en dan bestellen en meteen een ED 3.0 modem krijgen of krijg ik die nu ook al?

en nog iets, het Ai1 startpakket bij ziggo zit 6 weken levertijd op, betekent dat ook dat alle winkels ook geen pakketten meer hebben of zullen die ze gewoon op voraar hebben? (gaat dan om het standaartpakket met SD-decoder)

groetjes,

Excalibur
5 maart 2009, 19:20
Er zijn trouwens wel DSL lijntjes verkrijgbaar zonder overboekingsfactor, ofwel 1:1, echter mag je daarvoor zeer fors in de beurs tasten voor de maandelijkse abonnementskosten.

notascold
5 maart 2009, 19:47
Er zijn trouwens wel DSL lijntjes verkrijgbaar zonder overboekingsfactor, ofwel 1:1, echter mag je daarvoor zeer fors in de beurs tasten voor de maandelijkse abonnementskosten.

dan zit je op een porf. verbinding en als je dan 20/1 wilt ben je meer dan 500 Eurie/maand kwijt bij kpn..... is meer bedoeld voor sdsl

Clevegt
6 maart 2009, 10:54
Ik heb gisteren besloten toch het alles in 1 pakket te nemen, ik zat de aanvraag formulier al in te vullen, totdat mijn internet (telfort) eruit ging. Pffff. Effe bellen vandaag.

Harold
6 maart 2009, 11:23
Ik zit er nu ook aan te denken, al hoewel ik helemaal geen problemen met mijn Telfort adsl verbinding heb.
Maar eerst even zien hoe het gaat met de snelheids verhoging van het Alles in 1 plus pakket.
Misschien kan hier iemand met Alles in 1 plus hier zijn snelheid kan laten zien, gemeten via http://www.speed.io/?
Mijn Telfort nu:

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-03-06 10:22:47)
Download: 14696 Kbit/s
Upload : 816 kbit/s
Connects : 2104 conn/min
Ping: 22 ms

Clevegt
6 maart 2009, 13:56
Ik zit er nu ook aan te denken, al hoewel ik helemaal geen problemen met mijn Telfort adsl verbinding heb.
Maar eerst even zien hoe het gaat met de snelheids verhoging van het Alles in 1 plus pakket.
Misschien kan hier iemand met Alles in 1 plus hier zijn snelheid kan laten zien, gemeten via http://www.speed.io/?
Mijn Telfort nu:

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-03-06 10:22:47)
Download: 14696 Kbit/s
Upload : 816 kbit/s
Connects : 2104 conn/min
Ping: 22 ms

Zoiets heb ik ook, maar ben die storingen van "DSL lijn" zat en als ik dan bel, nee hoor we hebben niets kunnen vinden. Lekker makkelijk.

Harold
9 maart 2009, 18:32
Om nieuw leven in deze thread te blazen, heel toevallig werd ik zojuist door Ziggo gebeld om een alles in 1 pakket te nemen.

Toevallig! Of lezen ze mee? :)

Ik wilde gelijk ja zeggen, maar heb ik nog niet gedaan, vanavond belt ze weer terug.

Dus straks weer terug bij Ziggo, hopelijk gaat alles goed!

Excalibur
9 maart 2009, 18:51
Om nieuw leven in deze thread te blazen, heel toevallig werd ik zojuist door Ziggo gebeld om een alles in 1 pakket te nemen.

Toevallig! Of lezen ze mee? :)

Ik wilde gelijk ja zeggen, maar heb ik nog niet gedaan, vanavond belt ze weer terug.

Dus straks weer terug bij Ziggo, hopelijk gaat alles goed!
Zal toeval zijn, aangezien Ziggo geen toegang heeft tot de gegevens van jou als forumlid, of ze moeten aan je forumnaam (die uiteraard voor iedereen op het forum zichtbaar is) je klantnaam/klantnummer kunnen herleiden, maar dat lijkt me eerlijk gezegd zoeken naar een spel in een hooiberg :wink:

Harold
9 maart 2009, 19:21
Een paar Ziggo medewerkers zouden kunnen weten wie ik ben, aangezien ze me eens geholpen hebben.
Maar ik denk niet dat dat telefoontje dankzij dit forum tot stand is gekomen :)

Excalibur
9 maart 2009, 19:39
Een paar Ziggo medewerkers zouden kunnen weten wie ik ben, aangezien ze me eens geholpen hebben.
Maar ik denk niet dat dat telefoontje dankzij dit forum tot stand is gekomen :)
Dat zou kunnen :) maar dan hebben ze jou gegevens via PM gekregen :wink:

Harold
9 maart 2009, 19:51
Ja (meer had ik niet te zeggen, maar alleen ja was te kort, ik heb minimaal 5 letters nodig) :mrgreen:

Pivo
9 maart 2009, 21:33
Ik ga binnenkort (april) ook overstappen van Telfort naar Ziggo. Midden/eind jaren 90 bij m'n ouders een van de eerste @Home klanten geweest totdat ADSL de snelheid van de kabel inhaalde. Nu de kabel ADSL weer inhaalt qua snelheid en de prijs weer enigzins concurrerend is ga ik weer terug naar (inmiddels) ziggo. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit die Ziggo kan leveren.

Zouden ze bij Ziggo vanaf 01-04-2009 de nieuwe Docsis 3.0 modems gaan uitleveren aan alle klanten of zal dat pas in de loop van Q2 worden?

Harold
10 maart 2009, 11:38
Het is in gang gezet, kan 3 dagen duren en ik krijg een digitale ontvanger over zo'n 3 weken.

Clevegt
10 maart 2009, 17:38
Ik werd van de week ook gebeld voor internet via Ziggo, maar ik begin daar nog niet aan, want ik gaat niet met 2 abonnementen lopen.

Dus ze wachten maar lekker tot juni/juli 2009.

Harold
10 maart 2009, 19:33
Hmm, ik heb mijn router even aangesloten om even te kijken of het makkelijk om te zetten was, modem gereset en router gereset en hopla, nu al heb ik al Ziggo Internet, dat is snel! :)
En precies 10mbps.
http://www.speedtest.net/result/426828621.png (http://www.speedtest.net)

Pivo
10 maart 2009, 19:53
Dat is zeker snel, je verbinding is dus in 2 dagen opgeleverd? Dat zouden ze bij ADSL eens moeten proberen :P

Harold
10 maart 2009, 19:55
Nee, ze zouden gisteravond terugbellen, maar dat hebben ze niet gedaan, dus heb ik vanmorgen zelf maar gebeld :)
Dus binnen een paar uur. (Ik had al telefoon, dus de modem had ik ook al)

Pivo
10 maart 2009, 20:03
Ja ok, het leveringsproces vanaf Ziggo telefonie naar Ziggo telefonie + internet zal ook wel een stuk korter zijn dan van niets naar Ziggo alles-in-een. Het signaal voor het telefonie is natuurlijk het zelfde als voor het internet :)

Paar uur levertijd is alsnog natuurlijk best netjes :P

mennog
11 maart 2009, 23:43
Ja Jan

je moet bij adsl wel verdomd dichtbij centrale wonen voor knappe verbinding alles boven de 1000 meter gaa thet met steken omlaag
En je mag blij wezen als je koper kabel van kpn knap is als deze ook nog is rot is heb je echt hoop gezeur (meer als bij kabel)

Clevegt
12 maart 2009, 08:12
Gisteren had Telfort een storing en ja hoor, ik zat daar weer bij.
Dus dinsdagavond niet kunnen internetten, lijkt wel alsof er een
vloek berust op mijn telfort adsl lijn.

Dus, snel weg.

Pivo
15 maart 2009, 13:58
Heb gisteren Ziggo AiE Plus aangevraagd met nummerbehoud maar zonder de opzegservice van Ziggo. Hopen dat de portering goed gaat.. Heb de installatiedatum door een monteur op 16-4-2009 gezet. De uiterster opzegdatum van mijn Telfort ADSL abo is 22-4-2009, abo eindigt dan op 22-5-2009. Ik neem aan dat als de installatie datum op 16-4 staat het nummer ook op die datum door Ziggo overgenomen wordt van Telfort? Dan kan ik daarna direct de opzegbrief naar Telfort versturen zonder het risico dat m'n telefoonnummer dan verdwijnt?

Harold
15 maart 2009, 19:56
Succes er mee!
Ik ben mijn telefoon nummer kwijtgeraakt tijdens de overgang van Telfort naar Ziggo. (Een tijd geleden al, toen alleen telefoon overgezet naat Ziggo, Internet toen nog niet.)

Pivo
17 maart 2009, 17:51
Nou, m'n eerste ervaring met de Ziggo helpdesk ook al gehad :P Ik bleek twee klantnummers te hebben, waarschijnlijk vanuit het oude @Home tijdperk, waardoor de aanvraag niet goed is verwerkt (hier ben ik trouwens zelf achter gekomen door te bellen).

Nu is een van de twee klantnummers beeindigd en is er een nieuwe aanvraag gedaan op het goede klantnummer, hoop ik dan maar :) Hij had het ook nog over deactiveren van m'n smartcard? Ik zou niet zonder digitale tv komen te zitten volgens hem..

Opleverdatum + installatie door een monteur is nu 8 april. Hopelijk gaat het ook met nummerbehoud goed. Misschien kan iemand van het webteam die hier meeleest mijn order even checken? :mrgreen:

Chazzo
18 maart 2009, 01:26
Ik had dus ook 2 klantnummers bij @home (analoge en digi tv).
Tot 2 keer toe een pakket besteld omdat de eerste in de molen was kwijtgeraakt. Toen ik de tweede keer weer niets ontving ging ik maar eens bellen, daar kreeg ik dit te horen. We zijn alweer 2 maanden verder intussen.

De dame was niet erg vriendelijk en ik kon niet bij haar er 1 klantnummer van maken.
Daarop heb ik een boos mailtje gestuurd met mijn onvrede hierover en na een week kreeg ik een brief met een opzegging.
Weer maar bellen dan: was dus de koppeling naar 1 klantnummer.

Maar nog geen pakket na 3 weken, dit bleek dat er te weinig spullen in huis waren daar. 28 feb zou het ingaan maar dat was niet te halen.
Maar toch pakket ontvangen op 27 feb met Samsung ontvanger, Motorola modem en Netgear router.

Gelijk op 28 feb. geinstalleerd en alles, op telefonie na werkte.
Het nummer moest van Online geporteerd worden.

Maarrrr, geen Extra digi kanalen meer en ook geen EDLive. Dit was op de zaterdag na een telefoontje direct weer verholpen. Foutje met omzetten.

Portering is na 5 dagen ook doorgezet zonder problemen, ondanks dat abo tot 30 april zou lopen bij Online.

ADSL zelf opgezegd bij Online en daar komen nog wel problemen mee (ik wil mijn mailadressen behouden met Free abo).
Werd na de opzegging gemaild door hun met de melding dat ze blij waren dat ik toch wilde blijven... not dus. Dus 2x opgezegd.

Na 3 dagen geen internet meer: modem totaal uitgevallen zelfs geen power led meer, een corrigerende tik later deed die het weer, en na een half uur afkoelen.
Dit gebeurde 2 dagen later weer op zaterdag. Meteen gebeld, monteur zou maandag komen kijken.
Inmiddels modem weer aan de praat gekregen en werd zaterdagavond 20.30u gebeld met afkeur van monteur. Er was een signaal. Na mijn uitvoerige uitleg kwam de man toch en heeft een Atlantic Scientific modem geplaatst.

Op dit moment overdag en in de nacht mooi 20Mbit en 3 up. In de avond zit het op ongeveer 16-18Mbit en 2,5 up. In postcode 4645.

Lekker lang verhaal maar het geeft in vele vragen al een antwoord.
Het gaat wel eens fout, maar werd goed opgelost en dan vooral op de zaterdag bij de helpdesk. Doordeweeks loopt het minder daar. (??)

Ik hoop in ieder geval mijn bijdrage als nieuwe klant bij het AIE van Ziggo op dit forum te leveren, net zoals ik dit bij Orange toen gedaan heb.
Hoop dat dit niet te vaak nodig is.

Groeten John

FRanatic
23 maart 2009, 13:51
Ik heb besloten om over te stappen van Telfort (internet 20Mb+bellen) naar ziggo alles in 1.

Ik hoop dat alles gaat lukken. Ik zat namelijk met 2 klantnummers op 1 adres. Er is een samenvoeging in gang gezet en die zou op 30 april gereed moeten zijn. Zodra dat dat gereed is zal het uitgebreid worden naar een Alles in 1 abbo.

Nu wil ik echter mijn tel.nummer behouden. De HD medewerker vertelde mij dat de lijn beschikbaar moest zijn zodat ziggo het nummer kon porteren en dat zij mijn huidige abbo niet konden opzeggen en dat ik daar zelf voor moest zorgen.

Als ik telfort per 1 mei beeindig, is er dan voldoende overlap om het nummer te porteren (op 30 april ?).

Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik wil het namelijk vlot laten verlopen (niet dubbel betalen voor abbo's) maar mijn tel.nummer wil ik niet kwijt.

Alvast bedankt voor de reacties !

BenJ
23 maart 2009, 14:27
Nu wil ik echter mijn tel.nummer behouden. De HD medewerker vertelde mij dat de lijn beschikbaar moest zijn zodat ziggo het nummer kon porteren en dat zij mijn huidige abbo niet konden opzeggen en dat ik daar zelf voor moest zorgen.
.....
Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik wil het namelijk vlot laten verlopen (niet dubbel betalen voor abbo's) maar mijn tel.nummer wil ik niet kwijt.
Nee, niet zelf opzeggen!! Normaal gesproken is dat de manier om je nummer gegarandeerd kwijt te raken. Er zijn legio voorbeelden te lezen op dit forum.

FRanatic
23 maart 2009, 16:22
Nee, niet zelf opzeggen!! Normaal gesproken is dat de manier om je nummer gegarandeerd kwijt te raken. Er zijn legio voorbeelden te lezen op dit forum.

Bedankt voor de waarschuwing, ik zal hem dan ook ter harte nemen en mijn abbo niet zelf opzeggen.

Maar hoe ga ik dan van mijn telfort afraken als ziggo (bij monde van een HD medewerker) zegt dat ik dat zelf moet doen, omdat zij dat niet kunnen ?

tja
23 maart 2009, 16:49
Dat gaat waarschijnlijk om het internet-gedeelte van het abonnement. Dat kan Ziggo namelijk in de meeste gevallen niet voor je opzeggen.

Dus: Telefoon wordt door Ziggo opgezegd, de rest dien je zelf te doen.

FRanatic
23 maart 2009, 17:00
Dat gaat waarschijnlijk om het internet-gedeelte van het abonnement. Dat kan Ziggo namelijk in de meeste gevallen niet voor je opzeggen.

Dus: Telefoon wordt door Ziggo opgezegd, de rest dien je zelf te doen.

Ok. Dat is me duidelijk. Echter daar zit het probleem denk ik. Als ik me niet vergis is het telefonie deel gekoppeld aan het internet deel.
Dus als ik mijn internet opzeg, vervalt ook mijn telefonie, dus geen nummer meer om te proteren.

Lastig verhaal. Ik zal nog eens gaan informeren bij telfort hoe dit op te lossen is.
Mochten er in de tussentijd nog goede tips bedacht worden, dan hoor ik ze natuurlijk graag hier !

Bedankt.

jorisd
23 maart 2009, 17:20
Je kunt je abonnement zelf opzeggen. Je bestaande provider is verplicht (door de OPTA) om je nummer af te geven aan de nieuwe provider. Dit kan in ieder geval zolang je contract loopt (misschien ook nog enige tijd erna, maar kon regels niet vinden).
Mijn laatste ervaring is dat je het beste kunt zorgen voor een aantal weken (momenteel een maand of misschien zelfs langer) overlap. Dit werd mijn ook een jaar geleden aangeraden door een behulpzame helpdeskmedewerker waar ik destijds een contract had. Vertrouw niet te veel op de verkopers.
Bij de aanvraag is het mogelijk dat Telfort onmiddelijk je telefoon verbinding afsluiten, ongeacht de einddatum van je contract. Gezien Ziggo's problemen met leveren is overlap geen luxe wil je nog van Internet gebruik kunnen maken.

Consuwijzer bevat wel informatie. Maar advies of hulp van hun is beperkt tot de melding bij problemen een aangetekende brief te sturen en daarin (geadviseerd) een termijn van 2 tot 4 weken waarin de provider het probleem mag oplossen. Hierna is er de geschillencommisie...
Ik ben geen jurist, maar ik geloof dat bij de brief belangrijk is dat je het probleem duidelijk stelt, een (redelijke) termijn stelt en je rechten als de aanbieder het probleem niet in de termijn oplost (zoals gedeeltelijke ontbinding van contract). Lees ook de algemene voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan door.

Excalibur
23 maart 2009, 20:01
Je kunt je abonnement zelf opzeggen. Je bestaande provider is verplicht (door de OPTA) om je nummer af te geven aan de nieuwe provider.
Als je contract echter eerder beeindigd is dan dat het nummer geporteerd word ben je echter wel je nummer kwijt. Als er dan ook maar iets mis gaat en/of vertraging oploopt ben je gewoon je nummer kwijt. Die provider hoeft dat nummer dan ook niet meer te porteren naar een andere provider, dit om de volgende redenen:
- Is het een nummer van die provider; je hebt opgezegd, dus daarmee je recht op het gebruik van dat nummer, dus ook het porteren ervan. Het nummer blijft altijd eigendom van de 1eprovider die het nummer in dienst genomen heeft. (hoeveel porteringen er in de jaren ook volgen).

- Betreft het al een geporteerd nummer? Dan zal dit nummer met het opzeggen retour gaan aan de 1e provider, zie het stukje hierboven. Je hebt opgezegd, dus je recht op de nummer.

Moraal van het verhaal. Ja je kan zelf opzeggen, dit kan ook gewoon goed gaan, maar de kans dat er iets misgaat waarbij je het nummer kwijt bent is vele malen groter. Gewoon niet zelf opzeggen en het nummer porteren, de telefoonlijn word daarmee automatisch beeindigd en opgezegd.

FRanatic
23 maart 2009, 21:20
Ok, bedankt allemaal voor de reacties.
Komt voor mij dus op het volgende neer:

Mijn telefonie is gekoppeld aan mijn internet. Dus internet opzeggen = telefonie opzeggen. Gebeurt dit voor de portering = nummer kwijt.

Ik moet dus zelf opzeggen (ziggo kan geen inet abbo opzeggen) en er voor zorgen dat mijn Telfort abbo pas wordt beeindigd NADAT ziggo Ai1 is geactiveerd.

Ik zal dus nog even wachten met opzeggen van mijn huidige abbo, totdat ik de papieren bevestiging, met daarop de (verwachte) opleverdatum, van Ai1 heb ontvangen via de post. Afhankelijk van die datum zal ik, met een redelijke overlap (ongeveer een week) mijn huidige abbo opzeggen.

Ik zal in dit topic de ontwikkelingen posten, mogelijk zijn deze van waarde voor andere overstappers.

To be continued...

Jam
23 maart 2009, 21:24
gelukkig zijn ze in de EU bezig om dit soort zaken makkelijker te maken voor de klant als het gaat om overstappen.

FRanatic
23 maart 2009, 21:32
gelukkig zijn ze in de EU bezig om dit soort zaken makkelijker te maken voor de klant als het gaat om overstappen.

Ja idd. Echter de uitvoering van dat soort zaken bepaald in de EU geeft ook niet echt veel zekerheid. Denk aan de BPM die ze EU-wijd willen rechttrekken. Dat is ook een slepende zaak, om maar een voorbeeld te noemen.
Veel bureaucratie en lange implementatie periodes...

Maar goed, er wordt aan gewerkt. Het zou mooi zijn dat je als klant een nummer krijgt en daar de eigenaar van wordt, tot wederopzegging.

Excalibur
23 maart 2009, 22:47
Wat jij aangeeft is feitelijk al zo.

Als je nu een nummer bij een telefoonlijn krijgt dan word je "eigenaar" van dit nummer zolang je het abonnement behoud. Bij een portering mag je nog steeds dit nummer blijven gebruiken en ben je via de nieuwe provider nog steeds "eigenaar".

Zoals je zelf al aangeeft, dit is zolang je betaald. Als je dus bij provider X een telefoonabonnement hebt heb je daarbij een telefoonnummer. Wanneer je opzegt, zeg je daarmee de telefoonlijn en het recht op dat nummer op, je stopt het abonnement en dus ook de betaling.

Dit is bij een portering ook het geval, echter als de opzegging eerder plaats vind dan de daadwerkelijke portering, tja dan vis je achter het net. Je hebt immers opgezegd, en dus het recht op dat nummer.

Vandaar nooit zelf opzeggen. De opzegging volgt automatisch na de nummerportering aangezien een telefoonlijn niet kan bestaan zonder telefoonnummer. Als je dus het nummer laat porteren zal daardoor het telefoonabonnement bij je huidige provider automatisch stop gezet worden.

FRanatic
23 maart 2009, 22:53
@ Excalibur:

En dat is nu meteen het vervelende van de abonnementsvorm zoals ik hem heb. Telefonie is gekoppeld aan Internet. Zonder internet geen telefoon. Echter zonder telefoon kan er nog wel internet worden afgenomen.

Dus zal ik moeten opzeggen, omdat anders mijn internet blijft doorlopen.
Of vervalt deze verbinding ook met de portering van het nummer ?

Ik ga in ieder geval niet opzeggen voor de aansluitdatum van Ai1+.

Excalibur
24 maart 2009, 08:42
Volgens mij is de aansluitdatum niet tegelijk ook de porteerdatum! Ik weet dit niet 100% zeker, maar wellicht dat iemand anders of een medewerker dit kan bevestigen. Ik zou als ik jou was iig een ruime overlap houden als je dat nummer heel erg graag wilt behouden.

Als je bv maar 1 week overlap aanhoud, en Ziggo heeft 1 week vertraging word het al erg lastig, en word die vertraging om welke reden dan ook nog een paar dagen lager ben jij je nummer kwijt want de opzegging gaat wel door.

FRanatic
24 maart 2009, 13:12
Een en ander is me al duidelijk. Ik ga zorgen voor ruime overlap. Ik wacht de bevestiging van ziggo even af, die waarschijnlijk deze week zal komen. Daarop zal de verwachte opleverdatum staan. Daar tel ik een week of 3 bij op en dan zal ik per die datum telfort opzeggen.

Weet een oud telfort klant trouwens wanneer de maand opzegtermijn ingaat ? Is dat per de 1ste van de volgende maand (zoals bij ziggo) of is dat de (bevestigde) opzegdatum plus een maand ?
Ik kon dat niet terug vinden in de voorwaarden of op de site.

Hoe lang is de gemiddelde levertijd van een Ai1 pakket ? Dus de oplevering van het signaal en het installatie pakket ? (DTV decoder niet meegerekend).

mseegers
24 maart 2009, 15:19
Ik weet niet hoe actueel dit is, maar op de site http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/ kun je zien wie de huidige aanbieder van een telefoonnummer is. Misschien kun je zo ook zien of je nummer al overgenomen is.

catastrofus
24 maart 2009, 20:19
Ik weet niet hoe actueel dit is, maar op de site http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/ kun je zien wie de huidige aanbieder van een telefoonnummer is. Misschien kun je zo ook zien of je nummer al overgenomen is.

Bij mijn tenr staat dat het van de kpn is (was het vroeger ook) terwijl het nu bij de kabelboer hoort. Dus echt aktueel is het niet.

Gert.

internetter
24 maart 2009, 20:29
Als ik mijn telefoonnummer ingeef, krijg ik allleen de mededeling dat het nummer is toegekend.
Waar zie jij KPN staan op de pagina?

Vr. gr.
Internetter.

catastrofus
24 maart 2009, 20:39
Als ik mijn telefoonnummer ingeef, krijg ik allleen de mededeling dat het nummer is toegekend.
Waar zie jij KPN staan op de pagina?

Vr. gr.
Internetter.

Sorry. Foutje van mij. Deze pagina is blijkbaar niet firefox-proof...
Er staan dus 3 vinkjes in het midden van het scherm (bij mij):
1: Dat hij is toegekend.
2: Bij wie de range hoort (KPN dus)
3: Wie nu de eigenaar van het gezochte nr is (kabelboer).

De range (punt 2) is voor mij niet leesbaar omdat het nr dat het einde aangeeft over het ingevoerde nr ligt (punt 3 dus) wat dus ook niet leesbaar is.

Gert.

internetter
24 maart 2009, 20:46
Helaas, bij mij staan maar 2 vinkjes op het midden van de pagina:

1. de telefoonnummerreeks zonder naam van provider;
2. mijn toegekende telefoonummer.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig i.v.m. de overstap van ADSL provider naar Ziggo.

Bedankt voor de info.

Vr. gr.
Internetter.

catastrofus
24 maart 2009, 21:06
Helaas, bij mij staan maar 2 vinkjes op het midden van de pagina:

1. de telefoonnummerreeks zonder naam van provider;
2. mijn toegekende telefoonummer.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig i.v.m. de overstap van ADSL provider naar Ziggo.

Bedankt voor de info.

Vr. gr.
Internetter.

De telnr range/telnr, die ik zie, is een url en als je daar op klikt komt er rechts de nrreeks, status, toegekend, aanvraagnr en relatienaam of laatste portering, huidige aanbieder te staan. Wellicht is 1 v/d 2 velden een url?

Gert.

internetter
24 maart 2009, 21:30
Gert,

"Probleem" is opgelost.
Had over het hoofd gezien dat telefoonummers url's zijn!
Ziggo wordt inmiddels als aanbieder genoemd.

Vr. gr.
Internetter.

joskes
28 maart 2009, 16:52
Ik heb nu telfort 20mb met telefonie,vanaf volgende week ziggo alles in een extra.
Mijn beweegredenen zijn simpel snelheid en betrouwbaarheid.
Vanaf het begin gedonder met telefonie gehad bij telfort,snelheid valt enigzins tegen van internet(te wisselend),prijs is gunstig dat wel.
Hierbij had ik wel 27 euro tv van ziggo,standaard pakket en digitaal pakket samen dus 27 euro.
als ik optel was ik dus 30 euro telfort 27 euro zoggo tv is samen rond de 57 euro.
Nu met ziggo extra een aanzienlijke snelheidverhoging van internet,betrouwbare telefonie en alle zenders voor 64,95 dus keuze is snel gemaakt.:pompom:

Decibert
28 maart 2009, 18:55
Je maakt een klein rekenfoutje.
Oude bedrag:
€16,25 RTV
€9,95 Digitaal Totaal
€30 Telfort internet en bellen
= €56,20.

Nieuwe bedrag:

€64,95 Alles in 1 Extra
€9,95 Digitaal Totaal.
= €74,90.

Natuurlijk wel meerekenen de €100,- korting op een digitale ontvanger voor op een tweede tv, dat is ook wat waard. Hoe de gesprekskosten zich verhouden weet ik eigenlijk niet.

jorisd
29 maart 2009, 16:55
Als je contract echter eerder beeindigd is dan dat het nummer geporteerd word ben je echter wel je nummer kwijt. Als er dan ook maar iets mis gaat en/of vertraging oploopt ben je gewoon je nummer kwijt. Die provider hoeft dat nummer dan ook niet meer te porteren naar een andere provider, dit om de volgende redenen:
- Is het een nummer van die provider; je hebt opgezegd, dus daarmee je recht op het gebruik van dat nummer, dus ook het porteren ervan. Het nummer blijft altijd eigendom van de 1eprovider die het nummer in dienst genomen heeft. (hoeveel porteringen er in de jaren ook volgen).

- Betreft het al een geporteerd nummer? Dan zal dit nummer met het opzeggen retour gaan aan de 1e provider, zie het stukje hierboven. Je hebt opgezegd, dus je recht op de nummer.

Moraal van het verhaal. Ja je kan zelf opzeggen, dit kan ook gewoon goed gaan, maar de kans dat er iets misgaat waarbij je het nummer kwijt bent is vele malen groter. Gewoon niet zelf opzeggen en het nummer porteren, de telefoonlijn word daarmee automatisch beeindigd en opgezegd.

Volgende de OPTA op http://www.opta.nl/download/website+beleidsregels+NP.pdf punt 8:
De afnemer die het contract heeft opgezegd, heeft tot het einde van de looptijd van het contract het recht beroep te doen op nummerbehoud waaraan de aanbieder(s) medewerking moet(en) verlenen.Het bovenstaande geld dus inderdaad, ALS je contract is verlopen. Sterker nog, punt 9 van het document meld dat er nog 1 maand is om fouten met de portering op te lossen.

Punt 6 meld echter:
Bij de overgang van een afnemer van de ene aanbieder naar de andere aanbieder met behoud van een nummer dienen beide aanbieders op grond van artikel 4.10 Tw hun medewerking te verlenen. Het college is van oordeel dat beide aanbieders dienen mee te werken aan het binnen tien werkdagen afronden van de overgang van het nummer of uiterlijk op de eerste werkdag na afloop van het contract als het verzoek meer dan tien dagen voor de afloop van het contract is gedaan.Dus binnen 10 dagen moet het nummer zijn overgezet. Geloof nu echter maar dat providers er geen problemen mee hebben om je langer zonder telefoon te laten zitten.

Bij dit alles is voor jou als gebruiker je 1e provider geen partij binnen het contract dat je hebt afgesloten. Wie het nummer nu beheert doet er niet toe. Het is echter zaak dat je VOORDAT je contract afloopt je het nummer laat porteren.

Maar inderdaad, de meeste providers is het een ellende met de administratie en de kans op fouten is zeer goot bij een overstap.

DutchFox
4 april 2009, 11:58
Op dit moment heb ik nog Telfort 12 Mbit/s met telefonie en wegens de storingen die er zijn bij Telfort ook nog een KPN belbudget lijntje.
Ik heb uitgerekend dat ik met Ziggo Alles in één 10Mbit/s met "Bellen altijd" ongeveer op hetzelfde bedrag uitkom als ik bij Telfort ga betalen na de prijsverhogingen van de laatste tijd (€ 0,05 per gesprek en een "inflatiecorrectie" van een paar kwartjes per maand). Bovendien vind ik Telfort een onsympathiek bedrijf. De KPN-lijn wil ik laten vervallen.

Ik heb wat vragen:
1. Ik wil mijn KPN nummer porteren naar Ziggo (en het Telfort-nummer dus laten vervallen). Hoe doe ik dat het slimst?
2. Hoe is de stabiliteit van Ziggo. Ik speel 's avond vaak een spel over Internet en wil dus een lage ping.
3. Bij Telfort heb ik twee telefoonlijnen met één nummer. Ik begrijp dat dit bij Ziggo niet kan (alleen tegen bijbetaling een extra lijn me een extra nummer). Klopt dat? (Dit is op zich niet erg, maar dan weet ik dat alvast).

Decibert
4 april 2009, 12:37
1 Dat betekent dat je bij het bestellen aangeeft dat je een nummer wilt meenemen (porteren). Dan geef je vervolgens het nummer van de KPN-lijn op, en de exacte naam (voorletters en achternaam) die op je facturen bij KPN staat. Ziggo neemt dat nummer dan voor je mee. Zeg niet zelf KPN op!
Vervolgens kun je dan Telfort voor zowel internet als telefonie het best zelf opzeggen. Eigenlijk heb je het zo heel goed geregeld, want dan zit je tussendoor helemaal niet zonder internet of telefoon, als je Ziggo tenminste twee weken eerder in laat gaan dan dat Telfort is opgezegd.

2 In theorie zou je via de kabel het stabielste internet moeten hebben, zolang de tv-kabel in huis degelijk is. Maar als je kennissen hebt in de buurt die ook Ziggo internet hebben, kan het geen kwaad even te informeren hoe hun ervaring zijn. Woon je bijvoorbeeld naast een zendmast van Digitenne, dan is het waanzinnig belangrijk alle kabels zo kort mogelijk en van zo hoog mogelijke kwaliteit te houden, dat is namelijk (ironisch) één van de meest voorkomende oorzaken van storing.

3 Twee lijnen met 1 nummer, bedoel je dat je twee toestellen hebt? Of dat de telefoonverbinding op twee punten binnenkomt in huis met hetzelfde nummer? Het eerste kan wel bij Ziggo, dan zet je er gewoon een splitter op (let op, KabelKeurmerk). Het twee zou ik eigenlijk niet weten.

DutchFox
4 april 2009, 12:52
Je hebt me een stuk verder geholpen. Bedankt.
Of dat de telefoonverbinding op twee punten binnenkomt in huis met hetzelfde nummer?
Het ADSL-modem heeft twee telefoonuitgangen. Op iedere uitgang zit nu een telefoon (in feite twee keer een Siemens Gigaset met ieder een aantal toestellen) met hetzelfde Telfort nummer.

Decibert
4 april 2009, 13:19
Ok zo. Tja, het Ziggo modem heeft maar één telefoonuitgang, maar daar kan je dus een splitter op zetten en daar dan twee toestellen op.

Harold
4 april 2009, 15:21
Hang van het modem af, ik heb ook een (Motorola) modem van Ziggo met 2 telefoon aansluitingen.

tja
5 april 2009, 03:03
Ja, maar die heeft dan per aansluiting één nummer (of eentje doet het niet als je geen tweede lijn hebt).

DutchFox
5 april 2009, 12:32
Ok, ik begrijp het. Die tweede aansluiting bij sommige modems is voor als je een extra lijn met een extra nummer aanvraagt en dus niet voor een tweede lijn met hetzelfde nummer zoals ik dat nu heb bij Telfort.
Bedankt.

RCV
7 april 2009, 18:02
Ok, wie kan mij helpen, ik wil ook overstappen van telfort + telefonie naar ziggo alles in 1 Plus.
Doordat ze bij telfort een prijsverhoging hebben gedaan kan ik opzeggen.
Daar ik een volslagen noob ben op dit gebied, heb ik een paar vraagjes.
Als ik Telfort opzeg, dit kan uiterlijk 4 weken na dagtekening.
(heb nu nog een week de tijd)
Stopt dit abonnement dan direct. (ik kan hierover niks vinden)
En hoelang duurt het voor ik in ieder geval dan internet van ziggo heb.
Ik sluit het zelf aan.

Harold
7 april 2009, 18:20
Ik zou eerst een Ziggo abonnement nemen, hun de telefoon portering laten doen en als alles werkt, dan Telfort opzeggen.
Mogelijk zit je dan 1 maand met 2 abonnementen, maar dat lijkt me beter dan een paar dagen (weken?) zonder Internet.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

RCV
7 april 2009, 18:44
Maar ik kan juist nu opzeggen doordat er een tarief wijziging heeft plaats gevonden.
Anders word het enkele maanden met een dubbel abonnement.
O ja, ik heb me kpn budget lijntje zelf gehouden.

DutchFox
7 april 2009, 18:53
Je kunt je abo per 1 mei opzeggen. Je hebt een mail gehad met een verwijzing naar een PDF daarover: http://downloads.telfort.nl/telfort/algemeen/090320_QA_vast%20bellen%20tariefsverhoging_klantve rsie_def.pdf
Hoewel Telfort beweert dat je alleen telefonie op kunt zeggen, ben ik (en velen met mij) van mening dat je het hele abonnement kunt opzeggen. Lees eventueel deze discussie:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5177&postdays=0&postorder=asc&start=30
Ze hebben het in ieder geval op dat forum nog niet weerlegd. Lees ook deze draad daar:
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5192

DutchFox
8 april 2009, 15:58
Hoewel Telfort beweert dat je alleen telefonie op kunt zeggen, ben ik (en velen met mij) van mening dat je het hele abonnement kunt opzeggen.
Heb zojuist geprobeerd beide op te zeggen. De telefonist accepteerde dat niet. Telefonie is per 1 mei opgezegd en Internet per 1 juni (dat mag wegens de "Inflatiecorrectie"). Uiteraard ga ik het ze zo moeilijk mogelijk maken om dat abonnementsgeld van mei te crediteren.

RCV
9 april 2009, 12:07
Heb het ook geprobeerd, maar bij mij is het ook Telefonie per 1 mei en het Internet per 1 juni. :evil:

Wat is de gemiddelde levertijd van de modem. (staat bij mij 10 tot 15 werkdagen)

DutchFox
9 april 2009, 17:31
Mijn broer schat eind volgende week. Hij heeft die ervaring opgedaan met wat kennissen. Ik hoop dat dit haalbaar is, want mogelijk krijgen ze het druk met al die Telfort-verlaters. ;) Ik weet ook niet of hij rekening houdt met goede vrijdag en Pasen. Het wordt volgens mij nog spannend of we het voor het eind van de maand hebben.
Mijn plan is overigens om elke te veel afgeschreven cent te storneren. Het abonnementsgeld voor de telefoon van mei hebben ze immers al van de rekening gehaald. Ik denk niet dat ik voor meer dat een tientje verbel, dus alles wat er na 1 mei afgetrokken wordt, storneer ik.
Daarna blokkeer ik de automatische incasso (moet bij de bank).

RCV
10 april 2009, 16:45
Vandaag brief van Ziggo ontvangen.
Binnen 2 weken zou me modem er moeten zijn :pompom:, en tussen de 4 en 6 weken de ontvanger.
Ik kijk toch met me Humax Duovisio iPVR, de 2e gaat naar boven toe.

Heb gelijk de router gekocht die van €50,-, word deze dan ook gelijk geleverd.
En weet iemand welke router dit is (stond niks bij)

Verder nog geen schriftelijke bevestiging gehad van telfort (opzegging)

DutchFox
10 april 2009, 19:06

Ik heb woensdag Telfort opgezegd en per mail een reactie gekregen.
Ik heb ook nog een mail naar de helpdesk gestuurd en daar is ook al op gerageerd.

RCV
10 april 2009, 20:06
Ik heb woensdag Telfort opgezegd en per mail een reactie gekregen.
Ik heb ook nog een mail naar de helpdesk gestuurd en daar is ook al op gerageerd.

Wat raar ik heb ook Woensdag opgezegd, met de mededeling dat ik een bevestiging mail zou ontvangen en een schriftelijke. :?

DutchFox
10 april 2009, 20:46
Onderstaande mail kreeg ik donderdag:

"Geachte heer xxxxx,
Hierbij bevestigen wij de opzegging van uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder de gebruikersnaam 'adslxxxxxx@telfort.nl'.
Wij zullen uw internetaansluiting beëindigen per 01-JUN-09. Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per post een schriftelijke bevestiging.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
PS Heeft u nog vragen? Kijk op www.telfort.nl/klantenservice (http://www.telfort.nl/klantenservice). Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen. Telefonisch zijn wij bereikbaar op nummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon."

Daarna heb ik het webformulier ingevuld om te protesteren omdat ik beide per 1 mei wil opzeggen. Daar kreeg ik vandaag antwoord op

"Hierbij kan ik u aangeven dat uw internetabonnement bij Telfort opgezegd wordt per 1 juni 2009.
Het telefonie gedeelte bij Telfort wordt opgezegd per 1 mei 2009.
Helaas is het niet mogelijk om de telefonie en uw internetabonnement tegelijk op te zeggen."

Geen argumenten dus. Maar ik hou vol. Ik blijf net zo lang formulieren invullen tot ze toegeven.

Clevegt
10 april 2009, 23:48
Vandaag brief van Ziggo ontvangen.
Binnen 2 weken zou me modem er moeten zijn :pompom:, en tussen de 4 en 6 weken de ontvanger.
Ik kijk toch met me Humax Duovisio iPVR, de 2e gaat naar boven toe.

Heb gelijk de router gekocht die van €50,-, word deze dan ook gelijk geleverd.
En weet iemand welke router dit is (stond niks bij)

Dit is waarschijnlijk een sitecom router.

RCV
11 april 2009, 11:31
Heb nu maar een email naar telfort gestuurd, van de week heeft het me ook al ongeveer 10 euro gekost, doordat ze niet bij me gegevens konden komen. (storing in hun systeem)

@ xitami1980
Bedankt, weet iemand ook het type, kan ik mij hier is wat meer in gaan verdiepen.

Clevegt
18 april 2009, 19:49
Tja, opzeggen was ook een ramp bij mij..

Ik had een fax gestuurd en deze was geaccepteerd en later werd er gezegt dat ik massel had dat ik het via de fax kon opzeggen. Want normaal gaat dit via de telefoon.

Ik heb gisteren overigens mijn bevestiging per post ontvangen en nu heb ik tenminste iets in handen van hun... En mijn Ziggo gaat in op 18 mei.. dan heb ik niet zoveel dubbele internet kosten..

Ik gaat een linksys router gebruiken... Draadloos

@ziggo
19 april 2009, 01:04
Zelf ook overgestapt op Ziggo na de ramp met ADSL (klapperlijn). Alleen zou het 11Aril worden opgeleverd maar dat is niet gebeurt :?. Analoge tv is overigens wel opgeleverd. De medewerker wist mij te vertellen dat er een ''te kort'' zou zijn aan Modems en aan HD-Decoders. Dus nog even afwachten.....

DutchFox
21 april 2009, 17:56
Vandaag de modem ontvangen. Dat is 7 werkdagen, netjes! :thankyou:
(Motorola SBV5121E)
Ik kan er helaas morgen pas mee aan de gang.

@ziggo
21 april 2009, 20:50
(Motorola SBV5121E)

mmmm.....
Raar bij mij duurt het al 3weken ziggo zegt het komt deze week dus ff afwachten...

F3Lancer
21 april 2009, 21:42
(Motorola SBV5121E)

2 weken geleden all in one extra besteld
Yep ik hem vandaag ook ontvangen (Motorola SB5101E) en deze is zonder
telefoon aansluiting ?? raar :?:
Hopen gauw op de nieuwe modem want 1 juni wordt alles afgesloten (telfort) nou ja we zien wel ?
Weekend aan de gang met de modem hopen dat alles werkt.

MrMax
21 april 2009, 21:52
Zonder tel aansluiting???

Heb je er geen voip bij besteld dan.
Anders heb je er niet veel aan.

F3Lancer
21 april 2009, 22:19
Jawel met telefoon internet en digi.. tv alles in 1 extra
ze vroeg ook nog wilt u ook uw oude telefoon nummer behouden ?
ja dit wil ik toen mijn nummer gegeven dus ze weten er van ??

MrMax
21 april 2009, 22:26
Hmm ok dan.

Ik ben nu wel benieuwd wat er op 1 mei bij mij wordt geinstaleerd.

@ziggo
25 april 2009, 22:10
mmmm.....
Raar bij mij duurt het al 3weken ziggo zegt het komt deze week dus ff afwachten...

Even update :
Heb alles binnen :).
Internet tv en tel werken perfect :).
Heb de smartcard maar via internet geactiveerd maar zal maandag wel even de klantenservice bellen of dit goed is gegaan :).

DutchFox
26 april 2009, 14:28
@@Ziggo (lol) Je krijgt een schriftelijke bevestiging als alles goed is gegaan.

Decibert
26 april 2009, 19:11
even de klantenservice bellen of dit goed is gegaan

Dat is meestal niet "even", tenzij je een half uur wachten "even" noemt, vooral als meer mensen daarheen bellen voor dit soort overbodige vragen. Zoals inderdaad vermeld, je krijgt een schriftelijke bevestiging binnen 5 werkdagen (meestal 3) met het SmartCard-nummer en andere gegevens zoals die bij Ziggo bekend zijn. Krijg je die nou niet binnen een week, dan zou ik pas gaan bellen.

@ziggo
26 april 2009, 19:32
Dat is meestal niet "even", tenzij je een half uur wachten "even" noemt, vooral als meer mensen daarheen bellen voor dit soort overbodige vragen. Zoals inderdaad vermeld, je krijgt een schriftelijke bevestiging binnen 5 werkdagen (meestal 3) met het SmartCard-nummer en andere gegevens zoals die bij Ziggo bekend zijn. Krijg je die nou niet binnen een week, dan zou ik pas gaan bellen.

Dit ''even'' bellen lijkt mij WEL belangrijk. Omdat ik al vaak heb meegemaakt dat dit mis is gegaan en ik heb geen zin om na de preview periode weer een paar maand zonder tv te zitten. (Maar uuh dit is totaal off-topic)

Decibert
26 april 2009, 19:46
Omdat ik al vaak heb meegemaakt dat dit mis is gegaan en ik heb geen zin om na de preview periode weer een paar maand zonder tv te zitten.

Ja, maar dat kan je ook controleren door te wachten op de bevestiging. heb je die niet binnen een week, gewoon opnieuw bellen, is het zo geregeld. Heb je hem wel (meestal eerder dus), ben je meteen al klaar.
Scheelt jou tijd, scheelt de klantenservice tijd, en scheelt de 500 wachtenden na jou tijd.
Als het een maand duurt om de SmartCard te activeren is er iets uitzonderlijks aan de hand. Een normale activatie is binnen 48 uur gebeurd, met als uitzondering wanneer een eerdere wijziging nog in het systeem staat. Die moet namelijk eerst afgerond zijn.

DutchFox
29 april 2009, 20:03
De overgang van Telfort naar Ziggo is bij mij nu bijna helemaal rond. Internet werkt, telefonie doet het en mijn oude KPN nummer is keurig geporteerd. Ik heb nu nog heel even Telfort telefonie en internet.
Op de dag af is alles in drie weken geregeld! :thankyou:

Ik heb nog een vraag. Als ik een ander bel, ziet die niet mijn nummer. Ik wil ook wisselgesprek aanzetten. Ik kan dat niet via internet wijzigen, want ik zie bij Mijn Ziggo daar (nog?) niets over staan. Ook bij mijn producten zie ik nog geen internet en telefonie vermeld (wel televisie, wat ik al eerder had). Komt dat later nog?
NB. Beide heb ik nu maar per telefoon gewijzigd, maar de wijzigingen zijn nog niet doorgevoerd.

Decibert
29 april 2009, 20:20
Ik heb nog een vraag. Als ik een ander bel, ziet die niet mijn nummer. Ik wil ook wisselgesprek aanzetten. Ik kan dat niet via internet wijzigen, want ik zie bij Mijn Ziggo daar (nog?) niets over staan. Ook bij mijn producten zie ik nog geen internet en telefonie vermeld (wel televisie, wat ik al eerder had). Komt dat later nog?

Uiteraard. MijnZiggo wordt echter vaak pas bijgewerkt als de eerstvolgende factuur beschikbaar is.

MrMax
1 mei 2009, 22:48
Vandaag ook alles in 1 plus.
Werkt gelijk en strakke snelheid.
Nu al beter dan Telfort.

http://www.speedtest.net/result/464387164.png (http://www.speedtest.net)

DutchFox
2 mei 2009, 10:49
Ik ben ook heel tevreden over de snelheid.
De download is bij mij op dit moment 10.22 Mbit/sec.
Upload 1.43 Mbit/sec en de ping 15 ms.
Vooral met upload en ping ben ik heel erg blij omdat ik een ftp server voor familie heb ingericht (foto's en zo) en we hier veel gamen.

:pompom: :thankyou: :applause: :thumb up:

DutchFox
2 mei 2009, 16:50

Ik kan nu wel wijzigingen doorvoeren via Mijn Ziggo. Al mijn producten staan keurig vermeld. Ik was te ongeduldig, denk ik. :oops:
Er staat alleen dat de wijzigingen binnen twee weken worden doorgevoerd. Duurt dat echt zo lang? (Ja, sorry hoor, weer ongeduldig :oops:).

MrMax
2 mei 2009, 19:59
Ik zie nog helemaal niets veranderd op de site.
Nu heb ik het pas twee dagen, maar hoelang duurde het bij jou voordat je gegevens waren aangepast in jou "mijn ziggo"?

DutchFox
2 mei 2009, 21:06
...hoelang duurde het bij jou voordat je gegevens waren aangepast in jou "mijn ziggo"?
Vorige week dinsdag (21e) had ik de modem, woensdag (22e) heb ik hem geïnstalleerd, afgelopen woensdag (29e) merkte ik dat telefoon had. Vandaag (zaterdag 2 mei) zag ik voor het eerst dat Mijn Ziggo was aangepast.

MrMax
2 mei 2009, 21:14
ok...bedankt voor je reactie.

Fratema
4 mei 2009, 09:31
Even voor de duidelijkheid: ik heb nu nog Telfort ADSL 2+ maar de doos van Ziggo staat al uitgepakt klaar. Want ik betaal voor TV (digitenne) + Internet&telefoon (Telfort) bij elkaar ongeveer 42 euro per maand. Een brakke T R A G E Internetverbinding (ik scoor maar liefst 4 of 5 Mb/s, dat is ongeveer 550 Kb/s downloaden). Af en toe storingen in het telefoongebruik (lang leve de mobiel) en dan nog geen sorry of nix.

Wij zitten op ongeveer 1800 meter van de centrale in een oud wijkje aan de andere kant van de IJssel, waarschijnlijk zijn de koperdraadjes en contactpuntjes van de oude PTT een beetje doorgeroest of zo... Hoe dan ook, voor 8 euro meer heb ik het AIE-plus abbo genomen van Ziggo. Straks komt de monteur want er moet ergens een knopje worden omgezet op de parkeerplaats :wink:. En dan kan ik genieten van een stabiele 10 Mbits verbinding die binnen afzienbare tijd wordt verdubbeld in snelheid (20 Mbits/s dus dat is 2,5 Mb/s downloaden :giveup:

Ik verheug me er enorm op!!

Groetjes van Fratema

Harold
4 mei 2009, 15:31
Welkom :)
Ook ik heb de overstap van Telfort (overigens wel sneller dan 10 mb) naar Ziggo gedaan, snelheid is iets langzamer, maar ook ik wacht op de snelheids verhoging van AI1+

Fratema
6 mei 2009, 20:06
Merci :)

Vandaag Telfort telefonisch opgezegd (op kosten van de baas sssssssst)
De goeie man wenste me zelfs nog een prettige dag verder :applause: zeker zo'n cursus klantvriendelijkheid gevolgd of zo... :mrgreen:

Exact een maand na nu is mijn ADSL-koperdraadje weer net zo dood als voorheen. Nu sta ik te popelen om over te stappen naar AIE extra, maar eerst maar eens zien of de komende verhoging naar 20 Mbits al meer dan genoeg oplevert ...:roll: