View Full Version : Bug&Wishlist

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

Joop558
19 september 2009, 12:01
Het was een waarschuwing van hogerhand...... :frons:
Er was nl. geen bal aan!

En ja kanaal 73 kan ook maar knopje 3 op de afstandsbediening is zoveel makkelijker...... :schater:

Waarom zou je, op 1, 2 en 3 zitten bij de Humax de HD kanalen en dat beeld is mooier en beter.

Je kan alles zelf in volgorder zetten, zoals je wilt, via de favorieten.

Dit is in mijn ogen geen item voor de bug & wishlist

TheGrouch
19 september 2009, 12:21
Waarom zou je, op 1, 2 en 3 zitten bij de Humax de HD kanalen en dat beeld is mooier en beter.

Joop558, misschien moet je even een stukje terug lezen.
Het ging er om dat op Ned3 HD veel artefacten waren die hij op analoge tv niet zag. Dat gaf de 'wens' om altijd beeld op de coaxuitgang te hebben tbv analoge tv.
Vandaar mijn vraag/opmerking of Ned1 SD dan niet 'logischer' was, omdat je dan niet perse een coax tussen de humax en de tv hoeft te hebben.

Dit is in mijn ogen geen item voor de bug & wishlist
Inmiddels begint het idd behoorlijk off-topic te worden

pietrucci
20 september 2009, 13:45
Beetje vreemde reacties van Humax (anoniempje) dat nieuwe functies en wishes worden meegenomen naar een opvolger van de 5050C.
Dit apparaat is toch redelijk recent en nu worden onze wensen dus niet gehonoreerd in onze 5050C maar in een opvolger. M.a.w. bedankt voor jullie opmerkingen en testen, als je wil dat wij jullie wensen honoreren koop je maar een nieuw apparaat! Wij willen niet meer investeren in een apparaat dat nu nog volop in de handel is.
Ik voel mij wel serieus genomen. Met de nadruk op genómen...

BertvanHorck
20 september 2009, 13:51
Beetje vreemde reacties van Humax (anoniempje) dat nieuwe functies en wishes worden meegenomen naar een opvolger van de 5050C.
Dit apparaat is toch redelijk recent en nu worden onze wensen dus niet gehonoreerd in onze 5050C maar in een opvolger. M.a.w. bedankt voor jullie opmerkingen en testen, als je wil dat wij jullie wensen honoreren koop je maar een nieuw apparaat! Wij willen niet meer investeren in een apparaat dat nu nog volop in de handel is.

Anoniem is van Ziggo en dus niet van Humax en geeft alleen het bericht door.

Jammer inderdaad dat Humax geen wishes opneemt in een volgende release, wel slim van ze......

Het idee om een wishlist samen te stellen was niet op verzoek van Ziggo of Humax maar kwam direct van dit forum

Sjaool
20 september 2009, 14:48
De belangrijkste wish wordt wel meegenomen en dat is het opnemen van de TSR.

ton250
20 september 2009, 17:03

Waarom voel je je genomen. Je koopt een apparaat met bepaalde functies. Nu ga je klagen dat je er geen functies - zonder extra te betalen - bij krijgt. Doe je dat ook bij je televisie, wasmachine, vaatwasser, etc.?
Humax dient wel de bugs op te lossen. De extra's die je wel krijgt, zijn meegenomen.

Ton.

TheGrouch
20 september 2009, 17:12
De belangrijkste wish wordt wel meegenomen en dat is het opnemen van de TSR.

Ik vind dit niet echt de belangrijkste wish.
Ik bedenk van te voren wel wat ik op wil nemen :rolleyes:

Sjaool
20 september 2009, 19:24
Ach ja, belangrijk of niet het is wel handig.
Er zijn natuurlijk nog wel andere leuke wishes zoals sneller wissen. ;)

Fietsbel
20 september 2009, 20:27

Humax is hier ook niet alleen in, WD flikt hetzelfde met hun mediaspeler, ook heel veel reacties vanuit de community over wat er verbeterd kan worden en denk je dat ze er wat mee doen, niet dus ze brengen gewoon een nieuw model uit, zodat de consument weer in de buidel "moet" tasten.

De verwachte levensduur bij allerlei apparaten wordt momenteel door veel fabrikanten flink teruggeschroefd op deze manier. De consument moet alles maar slikken...

Ik mag hopen dat Humax de bug lijst wel grotendeels aanpakt, maar dat moeten we ook nog maar zien gebeuren.

Tevens zou het verwijderen van bestanden sowieso sneller moeten kunnen en die optie zou ook altijd aanwezig moeten zijn ook al neemt het apparaat op dat moment op.

Ik heb de 5050C ook nog steeds niet gekocht en zal dit ook niet eerder doen totdat de mislukte opnames bug er uitgehaald is.

pietrucci
21 september 2009, 14:20
Waarom voel je je genomen. Je koopt een apparaat met bepaalde functies. Nu ga je klagen dat je er geen functies - zonder extra te betalen - bij krijgt. Doe je dat ook bij je televisie, wasmachine, vaatwasser, etc.?
Humax dient wel de bugs op te lossen. De extra's die je wel krijgt, zijn meegenomen.

Ton.Doe normaal! Het is absoluut heel normaal dat een fabrikant van electronica nieuwe firmware uitbrengt en daarbij luistert naar de klant en nieuwe functionaliteit toevoegt. Zeker bij een nieuw en kostbaar apparaat mag je deze service absoluut verwachten.
En ja, dat krijg je ook bij televisies. Heeft helemaal niks met wasmachines te maken.

mod-5
21 september 2009, 14:26
Even een opmerking van de mod.

We weten dat er momenteel weinig nieuws qua bugs en wishes te melden valt.
Hierdoor raakt dit topic behoorlijk off-topic.

Probeer even het geduld op te brengen tot de update er is en blijf on-topic.

EwaXB
29 september 2009, 15:00
Nadat een opgenomen video afgespeeld is, komt het 'mediascherm' in beeld, op voorgrond van de live-TV opname. Heel lang. Dus als je toevallig nét weg bent, of in slaap ben gevallen, staat het er ook nog.

Nou maakt dat mij geen flikker uit, omdat ik een LCD TV heb. Maar je zult maar een plasma hebben.. Die is dan mooi ingebrand.

Wish: Dat het 'mediascherm' slechts een minuutje oiidz. zichtbaar is, en dan gewoon terugkeert naar de live-TV uitzending.

Groeten,
Eeuwe Boonstra

marchelh
29 september 2009, 15:58
Status nieuwe software

Helaas is de nieuwe software niet door de labtesten gekomen. We hebben een aantal side-effects geconstateerd. Verder heeft Humax een aanpassingen uitgevoerd in de hdmi/hdcp drivers, die regressie tot gevolg hebben (groen beeld). Humax zal een nieuwe candidate release moeten uitbrengen. Dit heeft tot gevolg dat de software niet over enkele weken gereleased zal worden.

Anoniem
Ziggo

Hallo anoniem,

Is het niet mogelijk om de software update eerder te releasen/pre-releasen zodat een grotere schare mensen het kunnen testen inplaats van een beperkte lab test.
Ik kan me voorstellen dat jullie in een lab lang niet alle thuis situaties kunnen na bootsen.
Misschien hoeft deze update niet OTA maar via een USB of internet.
Ik weet niet of dat mogelijk is ik heb er namelijk zelf nog geen een omdat er zoveel problemen mee zijn en ik geen risico wil lopen dat het ding vreemd gaan doen.

anoniem
29 september 2009, 19:33
Hallo anoniem,

Is het niet mogelijk om de software update eerder te releasen/pre-releasen zodat een grotere schare mensen het kunnen testen inplaats van een beperkte lab test.
Ik kan me voorstellen dat jullie in een lab lang niet alle thuis situaties kunnen na bootsen.
Misschien hoeft deze update niet OTA maar via een USB of internet.
Ik weet niet of dat mogelijk is ik heb er namelijk zelf nog geen een omdat er zoveel problemen mee zijn en ik geen risico wil lopen dat het ding vreemd gaan doen.

Helaas, voor test software hebben we speciale test samples in gebruik. De test-software wordt niet geaccepteerd door de standaard ontvangers die je in de winkel koopt. Wij voeren naast de lab-testen ook fieldtesten uit.

Sjaool
29 september 2009, 22:14
Nou maakt dat mij geen flikker uit, omdat ik een LCD TV heb. Maar je zult maar een plasma hebben.. Die is dan mooi ingebrand.

Valt mee hoor, de meeste nieuwe plasma-televisies branden niet meer zo gauw in. ;)
Retentie komt nog wel voor maar is in de meeste gevallen vrij vlot weer weg als je even een andere zender op zet.

Joop558
1 oktober 2009, 12:45
Nadat een opgenomen video afgespeeld is, komt het 'mediascherm' in beeld, op voorgrond van de live-TV opname. Heel lang. Dus als je toevallig nét weg bent, of in slaap ben gevallen, staat het er ook nog.

Wish: Dat het 'mediascherm' slechts een minuutje oiidz. zichtbaar is, en dan gewoon terugkeert naar de live-TV uitzending.

Groeten,
Eeuwe Boonstra

Als hij aan het opnemen is en je kijkt niet, dan zet je toch de tv en de decoder uit. Na de opname gaat de decoder / pvr automatich in stand-by.

EwaXB
1 oktober 2009, 13:26
Als hij aan het opnemen is en je kijkt niet, dan zet je toch de tv en de decoder uit. Na de opname gaat de decoder / pvr automatich in stand-by.

Nee, want ik zet altijd de sleeptimer van de TV- én decoder aan, en val in slaap van de TV.

Zet bijv. de sleeptimer op 90 minuten, en speel dan een aflevering van 45 minuten af, met de gedachten: Als ik over 45 minuten nog wakker ben, speel ik een andere video af. Alleen als ik bijv. 20 minuten na het instellen in slaap val, speelt hij nog 25 minuten verder, dan komt er 45 minuten die mediascherm in beeld.

Ohja, over dat plasma, dden NeoPDP plasma brand niet snel in, maar wie zegt dat iedereen zo'n heeft? Een oud(er) model plasma brand (zeer) sneller in.

Groeten,
Eeuwe Boonstra

Sjaool
1 oktober 2009, 14:00
Ohja, over dat plasma, dden NeoPDP plasma brand niet snel in, maar wie zegt dat iedereen zo'n heeft? Een oud(er) model plasma brand (zeer) sneller in.

De plasma's van de afgelopen 3/4 jaar hebben hier bijna allemaal geen last meer van (pixelshifting technologie e.d.).
Zoals ik al zei, retentie is nog wel aanwezig maar zo weer weg.

Het is wel verstandig om bij plasma's het contrast de eerste 200 uur op ongeveer 40% te zetten.
Ook is het verstandig om die eerste 200 uur niet te lang naar 1 zender met een stationair logo te kijken.
Na ongeveer 200 uur kun je hem calibreren en instellen zoals je wilt en is de kans op inbranden nihil.

RunningArchie
1 oktober 2009, 17:32
Het is wel verstandig om bij plasma's het contrast de eerste 200 uur op ongeveer 40% te zetten.
Ook is het verstandig om die eerste 200 uur niet te lang naar 1 zender met een stationair logo te kijken.

Dat noem ik volledig gebruikersonvriendelijk.
Je moet een technische achtergrond hebben om een plasma TV te kopen.
Duur, lastig en niet noemenswaardig beter dan ' gewoon' LCD.

PS.
En nu eens kijken of we uit dit Topic gestuurd worden.:oops:
PPS.
Als ze nu gewoon opschieten met die update, dan kan deze gewoon gesloten worden. We zitten gewoon lekker samen te kletsen in de wachtruimte.:pompom:

Sjaool
1 oktober 2009, 18:08
Dat noem ik volledig gebruikersonvriendelijk.
Je moet een technische achtergrond hebben om een plasma TV te kopen.
Duur, lastig en niet noemenswaardig beter dan ' gewoon' LCD.

Heeft niks met gebruikersonvriendelijk te maken hoor.
De "ouderwetse" beeldbuistelevisie had dit ook.

Dat duur, lastig en niet noemenswaardig beter is dan ook gewoon jouw mening en dus niet objectief.
Helaas is de mijne ook niet objectief omdat mijn voorkeur wel degelijk bij plasma ligt. ;)

Kan wel de voors en tegens van beiden opnoemen maar dan gaan we wel heel erg off-topic.
Hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1331994///plasma%2Cvs%2Clcd) trouwens een leuke thread als je je in deze discussie wilt mengen. :mrgreen:

andreklap
2 oktober 2009, 11:33
Ik vond dit nog niet in het overzicht van bugs:
Afgelopen week was ik een opname aan het afspelen en zette de Humax op pauze.
Terwijl hij op pauze stond, moesten er 2 nieuwe opnames starten (20:30).
Toen verscheen er op de Humax display (dus niet op het TV scherm) de melding OPNAME START (oid). En dat bleef daar maar staan.:shock:
Ik kreeg argwaan na ~1 min en drukte op PLAY. (ik weet niet hoelang de melding al op het display stond).

Ik snel checken of de opnames wel liepen: ja gelukkig wel.
Maar bij het afspelen van die 2 opnames kon ik niet vooruit springen (om de reclames te skippen).
Vooruit sprong zelfs achteruit, alsof de hele tijd-informatie in die opnamen in de war was.

Het lijkt er op dat de opname start pas gebeurde toen ik de speler uit PAUZE-stand haalde.
Herkent iemand dit ? Zo ja dan lijjkt mij dit een echte BUG.
(Ik heb het nog niet weer getest):oops:

emklap
2 oktober 2009, 12:00
ik heb iets soortgelijks gehad.

Ik heb 2 maal hetzelfde programma opgenomen, maar met verschillende extra begintijd/eindtijd.

Een van de twee opnamens gestart en tussentijds gestopt. Wederom opstarten vanaf de laatste positie ging toenniet meer. Alleen afspelen vanaf het begin lukte. Ook kon ik niet meet vooruit spoelen, als ik dat deed begin de opname weer van vooraf te spelen.

Nu had ik gelukkig nog de 2e opname en daarin kon ik wel vooruit spoelen naar de positien waar ik gebleven was.

eind goed al goed

GolfTouch
2 oktober 2009, 12:59
@Andreklap:

Even getest maar hier geen problemen. 2 opnames laten starten terwijl 1 reeds opgenomen programma op pauze stond. In het display blijft inderdaad totdat je weer op play oid drukt de tekst "Start Recording" staan. Op het tv scherm is niets te zien.
Vervolgens controle op de 2 opnames en die liepen gewoon vanaf het punt dat ze moesten opnemen en konden terug gespoeld worden. Vanuit de terug gespoelde stand was het gewoon mogelijk om weer naar voren te springen (uiteraard tot de huidige tijd omdat de opname liep).
Na einde opname konden beide opnames gewoon voor- en achteruit spoelen.

2e test gedaan door een live-programma (Time shift) te pauzeren en 2 timers te laten starten. Je krijgt dat het normale conflictscherm maar na 20 seconden springt dat scherm weg en starten beide opnames gewoon. De timers hebben dus altijd voorrang.

Waarom jij die problemen had is dus helaas onduidelijk want het lijkt derhalve geen bug.

Misschien kan een andere gebruiker dit ook even testen. Om uit te sluiten dat het een bug is.

andreklap
2 oktober 2009, 13:23
OK. Bedankt voor het snelle testen. Ik zal het dit weekend ook nog eens zelf testen.
(Misschien had ik dat eerst moeten doen, voordat ik hier een bericht neerzet....:oops:)

TJStefan
2 oktober 2009, 13:47
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem http://static.ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=200382#post200382)
Status nieuwe software

Helaas is de nieuwe software niet door de labtesten gekomen. We hebben een aantal side-effects geconstateerd. Verder heeft Humax een aanpassingen uitgevoerd in de hdmi/hdcp drivers, die regressie tot gevolg hebben (groen beeld). Humax zal een nieuwe candidate release moeten uitbrengen. Dit heeft tot gevolg dat de software niet over enkele weken gereleased zal worden.

Anoniem
Ziggo

Beste Anoniem,

het is begrijpelijk dat er gewacht wordt tot er een goede firmware release is. Zou je ondertussen wel iets kunnen vertellen over de functionaliteiten zoals die zijn genoemd in dit topic. wellicht dat je ook iets kan vertellen over het tijdsschema waarin gewerkt wordt naar een volgende release.

Tnx..

GolfTouch
2 oktober 2009, 13:52
het is begrijpelijk dat er gewacht wordt tot er een goede firmware release is. Zou je ondertussen wel iets kunnen vertellen over de functionaliteiten zoals die zijn genoemd in dit topic. wellicht dat je ook iets kan vertellen over het tijdsschema waarin gewerkt wordt naar een volgende release.

Hier een bericht van Anoniem als reactie op eenzelfde vraag::

kun jij meer vertellen over welke aanpassingen er zijn te verwachten? wat voor aanpassingen betreft het?

welke toevoegingen zijn er te verwachten met de update?
Ik zal de release notes publiceren zodra de software defintief goedgekeurd is en ik de status van de buglist daarvoor één op één kan gebruiken.
Zoals eerder aangegeven brengt Humax geen echte upgrade uit, de meeste aanpassingen hebben te maken met bugfixes (update), een uitzondering hierop is TSR die gebruikt kan worden voor/met een recording.
De items die geclassificeerd zijn als wishes worden waar mogelijk meegenomen voor een toekomstige opvolger van de 5050.

mod-5
4 oktober 2009, 22:40
Er bleek toch behoefte te zijn aan een topic om te kunnen discussiëren of je wel of geen firmware update voor een (gecertificeerde) digitale ontvanger mag verwachten.

Om die reden hebben we het volgende topic geopend:
Mag je wel of geen firmware updates verwachten voor een digitale ontvanger? (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21175)

De off-topic berichten die we uit dit topic (Bug & Wishlist) verplaatst hadden naar de prullenbak hebben we in dit nieuwe topic terug geplaatst.

realdaffy
7 oktober 2009, 19:23
Gewenste optie:

De mogelijkheid om 2 uitvoer resoluties in te kunnen stellen, 1 voor SD kanalen en 1 voor HD kanalen.

ton250
7 oktober 2009, 19:35
Gewenste optie:

De mogelijkheid om 2 uitvoer resoluties in te kunnen stellen, 1 voor SD kanalen en 1 voor HD kanalen.

Begrijp ik niet helemaal.
Ik kan me niet voorstellen dat je het HD kanaal op een lagere resolutie wilt instellen.
Dus het lijkt me meer dat je SD kanalen wilt kunnen instellen en niet dat de instelling nu voor zowel HD als SD geldt.

realdaffy
7 oktober 2009, 22:34
Begrijp ik niet helemaal.
Ik kan me niet voorstellen dat je het HD kanaal op een lagere resolutie wilt instellen.
Dus het lijkt me meer dat je SD kanalen wilt kunnen instellen en niet dat de instelling nu voor zowel HD als SD geldt.

HD wil ik op 720P ipv 1080i en SD op geen van beide

ton250
8 oktober 2009, 08:52
HD op 720p moet natuurlijk dat rustiger beeld geven. Omdat de bron 1080i is maakt het niet uit of je voor progressive of interlaced kiest.
Of je de bewerking van i naar p in de Humax maakt of op je scherm. Het resultaat is identiek. Wel is de resolutie achteruit gegaan.

bitsflew
9 oktober 2009, 12:27

Ik heb liever een ontvanger met een goede deinterlacer/scaler (b.v.Anchor Bay 2010), gewoon eenmaal instellen op 1080p (of 720p voor de HDReady TV bezitters) en verder geen gezeur meer.

Joop558
9 oktober 2009, 12:50
Ik heb liever een ontvanger met een goede deinterlacer/scaler (b.v.Anchor Bay 2010), gewoon eenmaal instellen op 1080p (of 720p voor de HDReady TV bezitters) en verder geen gezeur meer.

Dit hoort in een andere topic.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16845

Robertdehoop
18 oktober 2009, 11:58
Is er al nieuws over de nieuwe release?

Het is al een tijd stil en een nieuwe planning heb ik nergens kunnen vinden.

groet Rob

SayMr2Me
18 oktober 2009, 12:15

groet Rob

alles wat we weten staat in het startbericht.
zodra er nieuws is word het daar toegevoegt.

Speky
18 oktober 2009, 12:20

groet Rob

Ik zit ook vol spanning te wachten op of wanneer evt de nieuwe update voor de Humax iHDR5050 te verwachten is.
Zijn er al nieuwe vorderingen????????

TheGrouch
18 oktober 2009, 12:25
Ik zit ook vol spanning te wachten op of wanneer evt de nieuwe update voor de Humax iHDR5050 te verwachten is.
Zijn er al nieuwe vorderingen????????
Zie het bericht vlak boven je vraag :evil:

Jan_Assen
18 oktober 2009, 21:48
Bug: Het valt mij op dat als ik opnames terugkijk die tegelijk opgenomen zijn de opnames veel hick-ups en blokken vertoond. Ook spring hij zomaar verder......Waar ligt dit aan? Kan het liggen aan 2 opnames die tegelijk lopen?

catastrofus
18 oktober 2009, 21:53
Bug: Het valt mij op dat als ik opnames terugkijk die tegelijk opgenomen zijn de opnames veel hick-ups en blokken vertoond. Ook spring hij zomaar verder......Waar ligt dit aan? Kan het liggen aan 2 opnames die tegelijk lopen?

Wellicht opnames van een paar weken terug?

Gert.

Sjaool
18 oktober 2009, 22:14
Zijn dat opnames van afgelopen week (15 oktober)?
Toen was er namelijk een grote storing op alle zenders in het hele Ziggo gebied.

Zie ook deze thread (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21431).

Jan_Assen
22 oktober 2009, 08:13
Zijn dat opnames van afgelopen week (15 oktober)?
Toen was er namelijk een grote storing op alle zenders in het hele Ziggo gebied.

Zie ook deze thread (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21431).

Opnames van do. 15 oktober klopt...
Ik ga het vanavond do. 22 nog een keer testen.

Sjaool
22 oktober 2009, 08:54
^Dan mag je er van uit gaan dat jouw ontvanger niks mankeert. :mrgreen:

SEMA
27 oktober 2009, 14:37
Is er al wat meer bekend over de softwareupdate, o.a. de bug waarbij een opname niet wordt gestart in de standby stand is erg vervelend.

Volgens HUMAX is de update al lang beschikbaar. En september/oktober is nu over een paar dagen ook al weer voorbij.

ton250
27 oktober 2009, 14:50
Is er al wat meer bekend over de softwareupdate, o.a. de bug waarbij een opname niet wordt gestart in de standby stand is erg vervelend.

Volgens HUMAX is de update al lang beschikbaar. En september/oktober is nu over een paar dagen ook al weer voorbij.

De Humax start bij mij altijd vanuit standby mode (klokje uit).

Er is een verschil zoals Humax aankijkt tegen het beschikbaar zijn van de update en hoe Ziggo daar tegen aan kijkt. Ziggo zal altijd eerst een afname test doen. Goede testen duren nu eenmaal wat langer.:thankyou:

anoniem
27 oktober 2009, 19:54
De Humax start bij mij altijd vanuit standby mode (klokje uit).

Er is een verschil zoals Humax aankijkt tegen het beschikbaar zijn van de update en hoe Ziggo daar tegen aan kijkt. Ziggo zal altijd eerst een afname test doen. Goede testen duren nu eenmaal wat langer.:thankyou:

De software die door humax is aangeboden in september is helaas afgekeurd. Verder zijn er ook problemen geconstateerd met HDMI. Humax zit inmiddels weer bij ons en zal de komende weken de openstaande issues onderzoeken en oplossen. Vervolgens zullen wij de software opnieuw testen. De actie ligt dus bij Humax en niet bij Ziggo.

gem1e
27 oktober 2009, 21:31
Ik mag toch hopen dat men niet weer gaat zeggen, we nemen het mee voor de opvolger van deze Humax, want dan is het te belachelijk voor woorden dat je een machine koopt die mogelijkheid heeft tot firmware upgrade, waar op beloofd wordt, we kijken of we hem naar verschillende wensen aan kunnen passen, dan iedereen 4 maanden laten wachten en alsnog niets te bieden heeft.
Dit begint m.i. aardig te lijken op een topic, wat moet de opvolger van de 5050 allemaal kunnen om een beetje goed op de markt te kunnen komen.
Ik denk dat velen met mij, niet elk half jaar een nieuwe decoder recorder aan gaan (kunnen) schaffen.

Laat ze de Bug-Wish list maar eens voor een deel in de firmware zetten ipv aldoor de boel af te keuren o.i.d.

Ik heb de draad tijdelijk gevolgd, ben een tijd geleden gestopt met volgen, maar opschieten doet het niet erg volgens mij.

The_Doman
27 oktober 2009, 21:34
Ik heb de draad tijdelijk gevolgd, ben een tijd geleden gestopt met volgen, maar opschieten doet het niet erg volgens mij.

Waarschijnlijk heeft men het bij Ziggo momenteel ook erg (te?) druk met het certificeren/testen van de CI+ TV's?

Ardana
27 oktober 2009, 21:38
Waarschijnlijk heeft men het bij Ziggo momenteel ook erg (te?) druk met het certificeren/testen van de CI+ TV's?
Of, zoals Anoniem net meldde, moet er eerst nog een firmware gekrast worden die WEL goedgekeurd kan worden...
Aan niet werkende Humaxen NA een buggie fw upgrade heeft niemand iets.

TeunVR
27 oktober 2009, 22:19
Ze hadden gewoon al heel lang geleden de hoge-prio bugs op moeten lossen. Er is volgens mij niks op tegen om meerdere updates te doen toch? Los eerst de meest kritische issues op en daarna de rest.
Volgens mij wachten we nu met zn allen al lang genoeg op een nieuwe release.
En waarom moet het toch blijkbaar zo verdomde moeilijk zijn om een fatsoenlijke decoder te bouwen? Hoe moeilijk kan het zijn?
En waarom moeten die firmware-updates via Ziggo? Kan toch gewoon direct vanaf Humax komen of niet? Net zoals bij tientallen andere devices hier in huis. Daar is toch de DVB-standaard voor uitgevonden. Ik krijg nieuwe firmware voor mn iPhone toch ook niet via T-Mobile. Maar nee, Ziggo wil alles op zn eigen manier doen. En dat duurt nou eenmaal wat langer.
Tijd dat daar eens ingegrepen wordt, iets met vrije markt enzo.
Ik wil gewoon een DVB-C DreamBox of wat dan ook kunnen kopen die wel kan werken op de Ziggo kabel in plaats van die meuk die ze nu verkopen.
Maar dat kan niet bij Ziggo, mag volgens hen niet van de content providers. Dat hele CI+geneuzel. Beetje vreemd dat zij de eerste partij op aarde zijn die hier tegenaan lopen, toch? Onzinverhaal dus.
En ze zullen ook wel bang zijn voor cardsharing enz. Daar zit dan wel weer wat in, maar of dat nou zo populair is. Valt vast wel mee.
Zo, dat moest ik even kwijt. Sorry :)

dagrim1
27 oktober 2009, 23:38
Pfff, uiteindelijk zal dit dus wel weer maanden gaan duren als we uberhaupt nog iets krijgen? Dit is toch wel erg triest zeg...

Je mag toch wel wat support verwachten op zo'n apparaat, maar dat er na maanden nog steeds niks veranderd is vind ik vrij schandalig. Helemaal met de aanwezige problemen...

TheGrouch
27 oktober 2009, 23:43
Je mag toch wel wat support verwachten op zo'n apparaat, maar dat er na maanden nog steeds niks veranderd is vind ik vrij schandalig. Helemaal met de aanwezige problemen...

Naar welke problemen refereer je precies?
Ik heb namelijk niet echt problemen met de 5050c's hier in huis.

dagrim1
28 oktober 2009, 00:19
Nou, heb nog steeds regelmatig last van het groene flikkerende scherm ij het aanzetten...

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nu met die mislukte opname issues is want ik heb nog steeds 5 keer per dag een timerblok ingeprogrammeerd staan (maar dat dat uberhaupt nodig was). Maar ik krijg ruzie met mijn vriendin als ik ze weghaal en haar series niet opgenomen worden :P

Audio vertraging welke niet onthouden wordt...

Toegegeven, het zijn niet allemaal showstoppers maar toch regelmatig knap irritant en mijn voorgaande post was ook grotendeels frustratie dat er na zon lange tijd nog geen update is, excuses daarvoor.

Sjaool
28 oktober 2009, 00:40
Ik wil gewoon een DVB-C DreamBox of wat dan ook kunnen kopen die wel kan werken op de Ziggo kabel in plaats van die meuk die ze nu verkopen.
Wie houd je tegen?
Volgens mij zijn er hier wel mensen die een Dreambox i.c.m. Ziggo gebruiken.

Ik heb namelijk niet echt problemen met de 5050c's hier in huis.
Idem hier.

Ik ben zeer tevreden met mijn Humax 5050C en heb nog geen rare dingen meegemaakt.

TeunVR
28 oktober 2009, 07:28
Wie houd je tegen?
Volgens mij zijn er hier wel mensen die een Dreambox i.c.m. Ziggo gebruiken.

ik heb tot nu toe jarenlang een dbox2 gebruikt. Maar dat blijft altijd klooien omdat ziggo een speciaal irdeto2-smaakje gebruikt. Daar heb ik geen zin meer in, moet gewoon out-of-the-box werken.
Daarom komen ze nu met die ci+ cam, maar volgens mij mogen fabrikanten zoals dream daar niet aan meedoen.
Er zullen over een tijdje wel meer DVB-C HD-PVRs komen met CI+, maar vind het wel lang duren.
Sorry, nu weer on-topic:
het neemt niet weg dat ik vind dat het te lang duurt voordat de bugs van de 5050 gefixt worden en dat de firmware van Humax moet komen. Als er meer aanbod was kon je een betere kiezen, maar geloof niet dat de Cisco een optie is.

catastrofus
28 oktober 2009, 08:47
ik heb tot nu toe jarenlang een dbox2 gebruikt. Maar dat blijft altijd klooien omdat ziggo een speciaal irdeto2-smaakje gebruikt. Daar heb ik geen zin meer in, moet gewoon out-of-the-box werken.
Daarom komen ze nu met die ci+ cam, maar volgens mij mogen fabrikanten zoals dream daar niet aan meedoen.

Een dm werkt gewoon out-of-the-box. En klooien moet je doen met een dbox en mag je doen met een dm maar dat hoeft niet...

Gert.

Sjaool
28 oktober 2009, 09:33
@TeunVR: je hoort het hierboven van een Dreambox eigenaar (catastrofus). ;)

TeunVR
28 oktober 2009, 10:19
@TeunVR: je hoort het hierboven van een Dreambox eigenaar (catastrofus). ;)

Haha, misschien zijn mijn ervaringen een beetje te negatief door mn Dbox2.
Maar moet zeggen dat ik er toch wel jaren plezier van heb gehad en mee heb kunnen hobbyen.
Neutrino erop, helemaal prima. Niet te vergelijken met de Samsung DCB-9401R die ik nu (tijdelijk) gebruik, hoe lame is dat?
Mijn hoop was gevestigd op de 5050, maar ik wacht daarom nog steeds op de nieuwe firmware. En ben beetje bang voor de beeldkwaliteit, kijk op een Panasonic 50G10 plasma. Zal allicht beter zijn dan de crappy Samsung waar ik nu naar kijk natuurlijk :shock:
Weer on-topic nu.

SayMr2Me
28 oktober 2009, 18:47

Als je de beginpost in de gaten houd lees je alle bekende info omtrent updates. deze info stond er dus al in ;)

ton250
28 oktober 2009, 19:14
En waarom moet het toch blijkbaar zo verdomde moeilijk zijn om een fatsoenlijke decoder te bouwen? Hoe moeilijk kan het zijn?

Altijd fijn iets van een deskundige te horen.

En waarom moeten die firmware-updates via Ziggo? Kan toch gewoon direct vanaf Humax komen of niet? Net zoals bij tientallen andere devices hier in huis. Daar is toch de DVB-standaard voor uitgevonden. Ik krijg nieuwe firmware voor mn iPhone toch ook niet via T-Mobile. Maar nee, Ziggo wil alles op zn eigen manier doen. En dat duurt nou eenmaal wat langer.

Had je dan een versie willen hebben die niet werkt. Dat de release afgekeurd is, zegt toch wel iets.

Maar dat kan niet bij Ziggo, mag volgens hen niet van de content providers. Dat hele CI+geneuzel. Beetje vreemd dat zij de eerste partij op aarde zijn die hier tegenaan lopen, toch? Onzinverhaal dus.

Wie neuzelt hier nu? Zoals eerder gezegd, kopen dat ding.

TeunVR
28 oktober 2009, 21:37
Altijd fijn iets van een deskundige te horen.
:giveup:

Had je dan een versie willen hebben die niet werkt. Dat de release afgekeurd is, zegt toch wel iets.
Nee ik had geen versie willen hebben die niet werkt. Had ik ook niet verwacht van Humax. Als het een echt open markt is vallen de slechte fabrikanten snel genoeg door de mand als ze brakke software afleveren. Het is de taak van de fabrikant om zn software te testen voor release, niet de taak van Ziggo. En eigenlijk moet er net als bij GSM etc een onfhankelijke type-approval zijn. Je apparaat voldoet aan de DVB-C spec dus werkt hij bij Ziggo. Als er dan nog bugs in zitten is dat de fabrikant zijn probleem.

Wie neuzelt hier nu? Zoals eerder gezegd, kopen dat ding.
Vind jij het CI+ verhaal geen geneuzel? Ik zie er geen voordelen in voor de consument, maar ik ben dan ook geen deskundige :-)
Ik koop geen Dreambox, ondanks dat er veel mensen zijn bij wie het werkt. Als je op sat4all kijkt zijn er ook veel mensen die problemen hebben met de camkeys etc. Daar begin ik niet meer aan.
Of bedoel je: kopen de 5050? Misschien ben jij wel een deskundige en kan ik het aan jou vragen: is de 5050 met huidige firmware goed genoeg voor iemand die zich redelijk snel stoort aan triviale fouten?

gem1e
28 oktober 2009, 22:21
Haha, misschien zijn mijn ervaringen een beetje te negatief door mn Dbox2.
Maar moet zeggen dat ik er toch wel jaren plezier van heb gehad en mee heb kunnen hobbyen.
Neutrino erop, helemaal prima. Niet te vergelijken met de Samsung DCB-9401R die ik nu (tijdelijk) gebruik, hoe lame is dat?
Mijn hoop was gevestigd op de 5050, maar ik wacht daarom nog steeds op de nieuwe firmware. En ben beetje bang voor de beeldkwaliteit, kijk op een Panasonic 50G10 plasma. Zal allicht beter zijn dan de crappy Samsung waar ik nu naar kijk natuurlijk :shock:
Weer on-topic nu.
appels met peren vergelijken is gelijk aan een Samsung decoder met een 5050 vergelijken, die kast is alleen bedoeld om er een kaart in te stoppen om digitale t.v. zenders te kunnen ontvangen.
Met die 5050 praat je over heel andere dingen natuurlijk.
Opnemen, programmagids, ah, noem ff alles zelf op, is heel wat meer lijkt me.
Maar firmware upgrade zal geen kwaliteit op beeld laten verschillen lijkt me.
Mijn ervaring met dit apararaat is meer dan uitstekend en dan vergelijk ik hem met een hdisk recorder van zegmaar, Medion en Lite-on, die heb ik er naast staan.
Beeldkwaliteit bepaald je Flatscreen uiteraard, hoe meer pixels hoe duidelijker, dat kan ook niet door firmware op een decoder verbeterd worden.
Ik kijk op een Samsung 82 cm en een pixel max van 1920 x 100nogwat, dus alles wat max doorgegeven kan worden, kan ik ook zien, en ik vind het uitermate goed.
Zeker, ik heb nóg beter beeld gezien, ook op plasma toestellen, maar vraag niet wat dat kost.
Je moet eens ergens een grens stellen qua geld natuurlijk.

Deze hele draad is m.i. begonnen om te kijken of er meer op dit aparaat gezet kan worden dan standaard vanaf fabriek, die opties en ieddeën kan een ieder bedenken, of het uitgevoerd kan worden is vers 2, ik had zelf gehoopt dat er een aantal dingen doorgevoerd konden worden, maar het blijkt toch anders te lopen.
Wat mij behoorlijk stoort is, nogmaals gezegd, dat men nu praat over, we zullen het meenemen voor de opvolger van de 5050, daar ben ik het niet mee eens, dan zouden wij hier met allen in dit topic een apparaat gaan bedenken, krijgen zelf geen verbetering en als we dat wel willen, moet je WEER een nieuw apparaat kopen.
dank feestelijk.

Ik meen, als je zoiets wilt, koop em dan, als er iets niet goed is, ga dan voor garantie, maar erg veel beter dan dit voor die prijs, ik weet niet of dat er is.

TeunVR
28 oktober 2009, 22:29
Ik meen, als je zoiets wilt, koop em dan, als er iets niet goed is, ga dan voor garantie, maar erg veel beter dan dit voor die prijs, ik weet niet of dat er is.

Ben blij te horen dat je een gelukkige eigenaar bent van een 5050. Ik las hier zoveel negatieve verhalen op het forum.
Ik verwacht van Humax geen nieuwe features in de 5050, absoluut niet. Kan me goed voostellen dat die in een nieuw apparaat komen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Wat ik wel verwacht is dat ze hun producten goed testen en hun bugs snel fixen en dat valt me wel behoorlijk tegen.

gem1e
28 oktober 2009, 22:45
Ben blij te horen dat je een gelukkige eigenaar bent van een 5050. Ik las hier zoveel negatieve verhalen op het forum.
Ik verwacht van Humax geen nieuwe features in de 5050, absoluut niet. Kan me goed voostellen dat die in een nieuw apparaat komen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Wat ik wel verwacht is dat ze hun producten goed testen en hun bugs snel fixen en dat valt me wel behoorlijk tegen.

Ik heb geen bugs in dit apparaat, als ik steeds bijvoorbeeld een groen beeld zou hebben ging ik er mee terug naar de winkel, verder doet hij wat hij moet doen wat de beschrijving zegt en nogmaals, vele malen beter dan een reguliere hdisk recorder.
Alles wat er aan verbeterd gaat worden met firmware upgrades door mensen die dit aangeven vind ik een mooie bijkomstigheid.

Ik heb hem aangeschaft omdat ik in de tv een cam module kon plaatsen, maar dit werd me ( al ver voor Ziggo de certificaten ging uitbrengen) afgeraden en kreeg ik de raad de 5050 te kopen, of iets dat daar in de buurt zat, na enig speur en vergelijkwerk was de keuze voor deze gemaakt.
Komende vanaf ook die jij nu zit te kijken een wereld van verschil.

ton250
29 oktober 2009, 08:18
:giveup:
Vind jij het CI+ verhaal geen geneuzel? Ik zie er geen voordelen in voor de consument, maar ik ben dan ook geen deskundige :-)
Ik koop geen Dreambox, ondanks dat er veel mensen zijn bij wie het werkt. Als je op sat4all kijkt zijn er ook veel mensen die problemen hebben met de camkeys etc. Daar begin ik niet meer aan.
Of bedoel je: kopen de 5050? Misschien ben jij wel een deskundige en kan ik het aan jou vragen: is de 5050 met huidige firmware goed genoeg voor iemand die zich redelijk snel stoort aan triviale fouten?

Ik vind het beschermen van auteursrechten geen geneuzel, mits er rekening wordt gehouden met de rechten van de consument. CI+ is in ieder geval beter dan DRM.

Ik ben een tevreden gebruiker van de 5050. Geen problemen.
Als je dit forum leest, zie je dat er veel mensen zijn die altijd de schuld aan Ziggo geven. Dus begrijp ik goed dat Ziggo een afname test doet.
De door Humax aangeboden update was afgekeurd omdat er meer problemen met groene schermen optraden. Dus de stelling dat Humax wel zorgt dat er geen erge fouten in zitten, slaat nergens op.

fchut
29 oktober 2009, 08:43
Is er eigenlijk al bekend of de lange opstarttijd opgelost wordt met de update? Ik heb begrepen dat de bugs opgelost worden, maar de wishes eventueel bij een opvolger worden geïntegreerd. Wordt de lange opstarttijd gezien als een bug of een wish? Dit staat op de site van Humax: "Als u voor de normale standby modus kiest is de ontvanger zodra deze wordt aangezet meteen gereed voor alle functies." Dan lijkt mij het toch een bug. Toch staat de lange opstarttijd in het eerste bericht van deze topic bij de wishes genoemd.

JanL.
29 oktober 2009, 09:11
Is er eigenlijk al bekend of de lange opstarttijd opgelost wordt met de update? Ik heb begrepen dat de bugs opgelost worden, maar de wishes eventueel bij een opvolger worden geïntegreerd. Wordt de lange opstarttijd gezien als een bug of een wish? Dit staat op de site van Humax: "Als u voor de normale standby modus kiest is de ontvanger zodra deze wordt aangezet meteen gereed voor alle functies." Dan lijkt mij het toch een bug. Toch staat de lange opstarttijd in het eerste bericht van deze topic bij de wishes genoemd.

Nee, is geen bug, maar een duidelijke keuze mogelijkheid geboden door Humax aan de gebruiker :!:
In de volledige slaapstand verbruik je minder stroom, maar moet hij eerst volledig booten. En dat kost dus tijd die je dan gewoon moet accepteren. Dus ± 30 seconden eerder aanzetten........:mrgreen:
In de gewone standby stand, klokje aan op het display, blijft de software actief en is hij gelijk gebruiksklaar.
De keuze is aan de gebruiker, tof toch :lol:

JanL.
29 oktober 2009, 09:21

Wat mij betreft is de Humax een prima apparaat, dat gewoon doet wat het doen moet. Ik heb gelukkig eigenlijk geen van de in dit draadje aangegeven problemen.
Ik heb wel geluid hick-ups en beeld - geluid synchronisatie problemen (zie andere draadjes), maar dat ligt niet (specifiek) aan de Humax.
Natuurlijk zijn er een aantal dingen die mooier / beter zouden kunnen, maar wat te wensen blijft er altijd.
Als ze een aantal echte bugs oplossen denk ik dat de meerderheid er prima mee kan / wil leven.

TeunVR
29 oktober 2009, 09:39
Ik ben een tevreden gebruiker van de 5050. Geen problemen.Als je dit forum leest, zie je dat er veel mensen zijn die altijd de schuld aan Ziggo geven. Dus begrijp ik goed dat Ziggo een afname test doet.
De door Humax aangeboden update was afgekeurd omdat er meer problemen met groene schermen optraden. Dus de stelling dat Humax wel zorgt dat er geen erge fouten in zitten, slaat nergens op.

Iets beter lezen: ik zeg niet dat Humax er wel voor zorgt, ik zeg dat ze er voor zouden moeten zorgen. Net als elke andere fabrikant dat doet voor zijn eigen spullen. Doordat Ziggo zich er nu tussen wurmt is het niet geheel onlogisch dat mensen Ziggo ook de schuld gaan geven als dingen niet werken.
Plus dat het gewoon niet efficiënt werkt zo. Als mensen rechtstreeks bij Humax kunnen klagen en de updates ook via Humax terug zouden krijgen dan zijn volgens mij de bugs veel sneller op te lossen.

WBL
29 oktober 2009, 10:41
Als je de beginpost in de gaten houd lees je alle bekende info omtrent updates. deze info stond er dus al in ;)Ik zie dit niet concreet in de bug lijst staan?

Ik (en andere mensen ook) heb ook het probleem dat als ik nu een schedule aanmaak om iedere doordeweekse dag een programma op te nemen de Humax simpelweg niet begint met opnemen als deze in standby staat. Ongeacht of eco modus aan of uit staat. De opname begint pas zodra je de Humax aan zet (wat vaak te laat is). Zie ook onderstaande topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20997

Op het begin dacht men in dat topic dat het werd veroorzaakt door het aanpassen van automatisch x-aantal minuten eerder beginnen met opnemen. Later in het topic kun je lezen dat het opnieuw programmeren van een schedule ná een dergelijke aanpassing niet in alle gevallen een oplossing is.

dagrim1
29 oktober 2009, 10:53
Nee, is geen bug, maar een duidelijke keuze mogelijkheid geboden door Humax aan de gebruiker :!:
In de volledige slaapstand verbruik je minder stroom, maar moet hij eerst volledig booten. En dat kost dus tijd die je dan gewoon moet accepteren. Dus ± 30 seconden eerder aanzetten........:mrgreen:
In de gewone standby stand, klokje aan op het display, blijft de software actief en is hij gelijk gebruiksklaar.

Ehm, als het zo zou werken wel ja... Maar ik merk 0,0 verschil tussen de verschillende standen. Het duurt even lang als je hem in slaapstand zet als wanneer je dat niet doet?

jvanderlinden
29 oktober 2009, 11:09

Ik start op vanuit de standby stand met klokje aan, maar ook dit duurt bijna even lang als de stroombesparende standby stand (klokje uit). In allebei de gevallen wordt er uitgebreid geboot en duurt het 30 seconden voordat ik beeld heb. Is dit normaal, of een fout in mijn apparaat?:?:

Sjaool
29 oktober 2009, 11:16
Ik start op vanuit de standby stand met klokje aan, maar ook dit duurt bijna even lang als de stroombesparende standby stand (klokje uit). In allebei de gevallen wordt er uitgebreid geboot en duurt het 30 seconden voordat ik beeld heb. Is dit normaal, of een fout in mijn apparaat?:?:
Er zit bij mij ook totaal geen verschil in opstarttijd tussen de beide standby functies.

Als Humax beweert dat hij in de standby met klokje meteen gebruiksklaar is dan zou je inderdaad kunnen spreken van een bug. ;)

JanL.
29 oktober 2009, 12:55
Er zit bij mij ook totaal geen verschil in opstarttijd tussen de beide standby functies.

Als Humax beweert dat hij in de standby met klokje meteen gebruiksklaar is dan zou je inderdaad kunnen spreken van een bug. ;)

Sorry, ik start altijd vanuit de slaap modus. Dus ben gewend aan het wachten / booten.
Mijn reactie over het verschil was op basis van wat ik in mijn hoofd had hangen vanuit de gebruiksaanwijzing of van wat ik ergens hier op het forum gelezen heb :oops:
Als er geen verschil is dan hebben jullie gelijk, en blijft alleen het verbruiks argument staan.

jvanderlinden
29 oktober 2009, 14:54

Het vreemde is dat het bij de Humax 5000 wel degelijk een groot verschil is. De zuinige standby ook ongeveer 30 seconden, maar de lichte standby geeft onmiddellijk beeld.:thumb up:

CeeS
29 oktober 2009, 19:41
Het vreemde is dat het bij de Humax 5000 wel degelijk een groot verschil is. De zuinige standby ook ongeveer 30 seconden, maar de lichte standby geeft onmiddellijk beeld.:thumb up:

Maar dat is ook pas gaan werken na een firmware update van de 5000. Hopelijk zit deze verbetering dus ook in de nieuwe firmware van de 5050...

Ridder
29 oktober 2009, 20:27
De enige wens die ik heb...nu ik de PVR 8 uur in mijn bezit heb, is een dimbare display.
Ik weet dat dat al in de lijst staat, bij alle andere Nice-to-Have's, maar voor mij is dit een must-have.

Riparius
29 oktober 2009, 20:56
Met die 5050 praat je over heel andere dingen natuurlijk.
Opnemen, programmagids, ah, noem ff alles zelf op, is heel wat meer lijkt me.
Maar firmware upgrade zal geen kwaliteit op beeld laten verschillen lijkt me.
Mijn ervaring met dit apararaat is meer dan uitstekend en dan vergelijk ik hem met een hdisk recorder van zegmaar, Medion en Lite-on, die heb ik er naast staan.
Beeldkwaliteit bepaalt je Flatscreen uiteraard, hoe meer pixels hoe duidelijker, dat kan ook niet door firmware op een decoder verbeterd worden.
Ik kijk op een Samsung 82 cm en een pixel max van 1920 x 100nogwat, dus alles wat max doorgegeven kan worden, kan ik ook zien, en ik vind het uitermate goed.
Zeker, ik heb nóg beter beeld gezien, ook op plasma toestellen, maar vraag niet wat dat kost.
Je moet eens ergens een grens stellen qua geld natuurlijk.

De uiteindelijke beeldkwaliteit wordt natuurlijk niet alleen bepaald door je TV, maar evenzeer door je signaalbron. En het punt is dat er uitgerekend bij de Humax 5050C nogal wat klachten zijn over de geleverde beeldkwaliteit bij de SD kanalen, met of zonder upscaling door de Humax zelf. Die kwaliteit zou volgens sommigen zelfs duidelijk minder zijn dan de beeldkwaliteit van de Samsung DCB-9401R die je noemt. En of daar middels een firmware update niets aan zou kunnen veranderen lijkt misschien plausibel, maar is voor mij niet evident.

Deze hele draad is m.i. begonnen om te kijken of er meer op dit aparaat gezet kan worden dan standaard vanaf fabriek, die opties en ideëen kan een ieder bedenken, of het uitgevoerd kan worden is vers 2, ik had zelf gehoopt dat er een aantal dingen doorgevoerd konden worden, maar het blijkt toch anders te lopen.
Wat mij behoorlijk stoort is, nogmaals gezegd, dat men nu praat over, we zullen het meenemen voor de opvolger van de 5050, daar ben ik het niet mee eens, dan zouden wij hier met allen in dit topic een apparaat gaan bedenken, krijgen zelf geen verbetering en als we dat wel willen, moet je WEER een nieuw apparaat kopen.
dank feestelijk.
Dat is tegenwoordig de standaard tactiek van alle mainstream elektronicabedrijven. Ze zullen altijd weer snel met een nieuw type komen met net een paar features extra (en waarin om de kostprijs te drukken ook weer een paar features stiekem zijn gecastreerd of verwijderd), zodat ze consumenten steeds weer een nieuw apparaat kunnen slijten. Anoniem heeft verder al laten weten dat er (zo goed als) geen nieuwe features zullen worden toegevoegd, alleen bugfixes. Dus als je nieuwe features wil hoef je ook niet op die firmware update te wachten.

Ik meen, als je zoiets wilt, koop em dan, als er iets niet goed is, ga dan voor garantie, maar erg veel beter dan dit voor die prijs, ik weet niet of dat er is.Is er vast wel, maar zolang het niet aangepast is voor gebruik met Ziggo heb je er niets aan.

mvveelen
3 november 2009, 15:46
Voor een poosje geleden wilde ik persé deze 5050C hebben....nu zit ik weer te denken aan een Eminent EM7071 om zo gedownloade HD content te kunnen bekijken.

2 verschillende werelden eigenlijk.

Is er een simpele mogelijkheid om HD content van m'n laptop naar de 5050C over te pompen (draadloos ?) om daar vanaf dan ook HD films te kijken ? Ik bedoel, dan heb je alles in één en zou ik dan toch voor de 5050C gaan.

TheGrouch
3 november 2009, 15:50
Is er een simpele mogelijkheid om HD content van m'n laptop naar de 5050C over te pompen (draadloos ?) om daar vanaf dan ook HD films te kijken ? Ik bedoel, dan heb je alles in één en zou ik dan toch voor de 5050C gaan.

Simpel antwoord: nee.
Uitgebreider antwoord: na conversie van het bestand misschien; zie o.a. deze draad: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17429

Sjaool
3 november 2009, 18:07
Voor een poosje geleden wilde ik persé deze 5050C hebben....nu zit ik weer te denken aan een Eminent EM7071 om zo gedownloade HD content te kunnen bekijken.

2 verschillende werelden eigenlijk.

In jouw geval is een streamer zoals de Popcorn Hour, Xtreamer etc. echt aan te raden.
Eigen, gedownloade, content bekijken op de 5050C is veel te omslachtig.

Riparius
3 november 2009, 18:27
In jouw geval is een streamer zoals de Popcorn Hour, Xtreamer etc. echt aan te raden.
Eigen, gedownloade, content bekijken op de 5050C is veel te omslachtig.

Inderdaad. Een combinatie met bijvoorbeeld de nieuwe Popcorn Hour C200 en dan ook nog een flinke harddisk erin stoppen zou in jouw geval een uitkomst zijn, als je tenminste ook beide op je router aan kunt sluiten. De Popcorn heeft geen moeite met de .TS files van de Humax, dus overzetten van opnamen van de Humax die je wil bewaren is dan ook mogelijk.

Edwin Pouwel
3 november 2009, 19:19
Ze hadden gewoon al heel lang geleden de hoge-prio bugs op moeten lossen. Er is volgens mij niks op tegen om meerdere updates te doen toch? Los eerst de meest kritische issues op en daarna de rest.
Volgens mij wachten we nu met zn allen al lang genoeg op een nieuwe release.
Tijd dat daar eens ingegrepen wordt, iets met vrije markt enzo.
En ze zullen ook wel bang zijn voor cardsharing enz. Daar zit dan wel weer wat in, maar of dat nou zo populair is. Valt vast wel mee.
Zo, dat moest ik even kwijt. Sorry :)

Ik moet zeggen dat je wel een punt hebt.
Mijn ouders nemen steeds 'Het kleine huís' op en zetten dan de ontvanger uit. Als je hem daarna weer aanzet om bijvoorbeeld het 18:00 uur nieuws te kijken dan heb je steevast een groen beeld wat je niet meer weg krijgt. Ja ik weet dat er allerlei trukjes zijn maar dit slaat echt nergens op. Vindt het trouwens ook onbegrijpelijk van Ziggo dat ze dit accepteren. Een bug fix, en ik spreek uit ervaring, hoeft echt niet zo lang te duren als je eerste de ergste bugs oplost en dit groen probleem is wel een van de ergste bugs. Vindt het erg jammer, want verder is het een goede ontvanger.

Ed

Riparius
3 november 2009, 19:38
Ik moet zeggen dat je wel een punt hebt.
Mijn ouders nemen steeds 'Het kleine huís' op en zetten dan de ontvanger uit. Als je hem daarna weer aanzet om bijvoorbeeld het 18:00 uur nieuws te kijken dan heb je steevast een groen beeld wat je niet meer weg krijgt. Ja ik weet dat er allerlei trukjes zijn maar dit slaat echt nergens op. Vind het trouwens ook onbegrijpelijk van Ziggo dat ze dit accepteren. Een bug fix, en ik spreek uit ervaring, hoeft echt niet zo lang te duren als je eerste de ergste bugs oplost en dit groen probleem is wel een van de ergste bugs. Vindt het erg jammer, want verder is het een goede ontvanger.

Ed

Als je 'groen beeld' krijgt en de Humax is via HDMI aangesloten, dan kan het zo zijn dat er iets is misgegegaan met de HDMI handshake tussen de Humax en de TV. Dat kan heel goed aan de TV liggen, en het is dus niet terecht om de schuld hiervan op voorhand bij Ziggo of bij Humax neer te leggen. Het feit dat veel andere gebruikers nooit problemen met 'groen beeld' ervaren met deze PVR wijst er ook al op dat je de oorzaak eerder in de TV moet zoeken.

Bierbeer
3 november 2009, 20:00
Hier ook sporadisch last van groen beeld. Kan niet echt zien waar het fout gaat. Even de spanning eraf (knop achterop de decoder om) en het is opgelost, geplande of lopende opnames beginnen als de decoder weer is opgestart. Heb het in de tijd dat ik de decoder heb drie keer meegemaakt (laatste 2 maanden)

Het blijft uiteraard schandalig dat ziggo een gecertificeerde decoder op de markt zet met diverse kleine bugs. En dat het veel te lang duurt voordat er een firmware update is. De prioriteit is bij Humax waarschijnlijk extreem laag, dit kan duiden op verkeerde tot niet gemaakte afspraken met ziggo over het eventueel oplossen van bugs.
Ik zie dit ook in de branch waar ik werk, geen afspraak is een lage prio. Als je achteraf een hoge prio wilt kun je flink gaan dokken (wat ziggo niet wil).

Tevens een schandalige opmerking ivm de wishes dat humax deze in overweging neemt in een volgend product. We hadden de HD 5000C en de 9200C. De 5050 is hier kruisbestuiving van. Ofwel humax had van beide decoders alle functies mee kunnen nemen en een super product op de markt kunnen zetten. Maar goed commercieel gezien is dit uiteraard een verkeerde richting (niet in mijn ogen maar ik kan geen manager worden dan ook). Laat er diverse functies uit zodat je later een iets wat beter product op de markt kan zetten is veel gunstiger voor de $$$$ tekens op de grote managers hun bankrekening.

Alles daargelaten is het grootste probleem uiteraard dat de kabelaars (Ziggo) een gesloten pakket verkopen waar alleen bepaalde gecertificeerde ontvangers in mogen stappen. Hierdoor is marktwerking compleet uitgesloten en concurrentie niet aanwezig, geen concurrentie is geen drang naar verbetering van je producten en hieruit volgt dus geen drang om je concurrenten te overtreffen met een beter product. Dit is dus uiteindelijk voor de klant nadelig.

Ben verder echt extreem tevreden over de 5050C het enige wat me tegen de schenen schopt is de "onbetrouwbaarheid" van de geplande opnames. Maar na de tweak in het ziggo netwerk heb ik het idee dat het meeste wel verbeterd is. Ik heb 1 geplande voorloop kijk blok om 19:50 tot 19:55, meestal beginnen mijn opnames dan.

Barlin
3 november 2009, 21:14
Het blijft uiteraard schandalig dat ziggo een gecertificeerde decoder op de markt zet met diverse kleine bugs. En dat het veel te lang duurt voordat er een firmware update is. De prioriteit is bij Humax waarschijnlijk extreem laag, dit kan duiden op verkeerde tot niet gemaakte afspraken met ziggo over het eventueel oplossen van bugs.........

Nou ja schandalig. Humax heeft blijkbaar gewerkt aan een update maar die is nog niet beschikbaar omndat ie door Ziggo is afgetest. Gelukkig maar dat er goed wordt getest. Dus maar even geduld..

Tevens een schandalige opmerking ivm de wishes dat humax deze in overweging neemt in een volgend product. We hadden de HD 5000C en de 9200C. De 5050 is hier kruisbestuiving van. Ofwel humax had van beide decoders alle functies mee kunnen nemen en een super product op de markt kunnen zetten. Maar goed commercieel gezien is dit uiteraard een verkeerde richting (niet in mijn ogen maar ik kan geen manager worden dan ook). Laat er diverse functies uit zodat je later een iets wat beter product op de markt kan zetten is veel gunstiger voor de $$$$ tekens op de grote managers hun bankrekening.

Je koopt zo'n ding "as is" met de embedded software "as is". Nieuwe releases zullen over het algemeen alleen bugs oplossen en wellicht hebben we nu last van de nieuwe functionaliteit die gebouwd is en niet goed werkt.

Als je wilt dat er heel veel ontwikkeld wordt moet je een "Open" decoder kopen zoals de dreambox voor 1000 Euro en dan kun je naar harte lust images wisselen en proberen. Ben juist blij dat de Humax gunstig geprijst is *3x minder dan de D8K en zodra er een nieuwe komt koop ik die en schuif ik de 5050 door naar de slaapkamer of zo.

catastrofus
3 november 2009, 21:22
Als je wilt dat er heel veel ontwikkeld wordt moet je een "Open" decoder kopen zoals de dreambox voor 1000 Euro en dan kun je naar harte lust images wisselen en proberen.

Er zijn ook dm's te koop voor (veel) minder dan 1000 euries... Die 1000 euries geldt voor de quad-tuner 8000 en die is daarmee ook de duurste uit de reeks.

Gert.

WBL
3 november 2009, 22:28
Ik zie dit niet concreet in de bug lijst staan?

Ik (en andere mensen ook) heb ook het probleem dat als ik nu een schedule aanmaak om iedere doordeweekse dag een programma op te nemen de Humax simpelweg niet begint met opnemen als deze in standby staat. Ongeacht of eco modus aan of uit staat. De opname begint pas zodra je de Humax aan zet (wat vaak te laat is). Zie ook onderstaande topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20997

Op het begin dacht men in dat topic dat het werd veroorzaakt door het aanpassen van automatisch x-aantal minuten eerder beginnen met opnemen. Later in het topic kun je lezen dat het opnieuw programmeren van een schedule ná een dergelijke aanpassing niet in alle gevallen een oplossing is.Zoals hierboven al eerder aangegeven zijn er ook zaken die horen te werken (basis-functionaliteit) maar die simpelweg niet werken.

Wat ik mij afvraag is wat voor rechten heeft een consument in bovenstaande situatie? Wachten op een update die misschien ooit of nooit gaat komen lijkt mij geen oplossing. Hoe groot is de kans dat Humax zal zeggen dat het probleem niet in de Humax zit maar dat het een probleem van Ziggo is?

Riparius
3 november 2009, 23:10
Zoals hierboven al eerder aangegeven zijn er ook zaken die horen te werken (basis-functionaliteit) maar die simpelweg niet werken.

Wat ik mij afvraag is wat voor rechten heeft een consument in bovenstaande situatie? Wachten op een update die misschien ooit of nooit gaat komen lijkt mij geen oplossing. Hoe groot is de kans dat Humax zal zeggen dat het probleem niet in de Humax zit maar dat het een probleem van Ziggo is?

Die kans lijkt me niet heel groot. Humax heeft namelijk al een nieuwe firmware ontwikkeld waarin de hier op dit forum gesignaleerde bugs zouden zijn opgelost. Daarmee hebben ze in ieder geval impliciet erkend dat die bugs er zijn én dat ze door een aanpassing van de firmware moeten worden opgelost. Dan kunnen ze dus alvast niet meer zeggen dat alle bugs aan Ziggo zijn te wijten.

Bovendien zijn er nog meer Nederlandse kabelexploitanten dan alleen Ziggo waar de Humax 5050C kan worden gebruikt. Denk aan CAIWAY, Delta en Kabel Noord. Als bij al die exploitanten dezelfde bugs optreden dan zal Humax heel zwak staan als ze desondanks blijven volhouden dat een bepaalde bug op het conto van Ziggo is te schrijven.

Probleem is alleen dat Ziggo alles schijnt te kunnen dicteren bij Humax. De nieuwe firmware is namelijk door Ziggo afgekeurd en zal dus eerst bijgewerkt moeten worden en opnieuw door Ziggo moeten worden gekeurd voordat deze eventueel ter beschikking kan worden gesteld van Ziggo klanten. Hoe dit bij de andere genoemde exploitanten zit weet ik niet, maar het lijkt mij vreemd dat bijvoorbeeld Delta zijn klanten de nieuwe firmware ook nog niet aan kan bieden omdat Ziggo die toevallig heeft afgekeurd. Of dat andersom ook zo werkt, d.w.z. dat Ziggo geen firmware ter beschikking zal stellen die toevallig door Delta is afgekeurd, dat betwijfel ik sterk.

Ridder
4 november 2009, 14:46
Ik heb de 5050 nu ongeveer een week en hij bevalt me tot nu toe goed, maar ik heb er tot nu toe slechts 3 opnamen mee gemaakt en 1 daarvan is mislukt.....maar dat kan ook komen door de insteller....ik moest via telefoon mijn vrouw instrueren om F1 op te nemen terwijl ik op werk zat en ik ook erg weinig ervaring heb met timer instellen.....

Waar ik me mateloos aan erger is dat (nog?) niet dimbare display....als ze nieuwe updates zo zeer uitvoerig testen, hadden ze daar ook wel wat aan kunnen doen bij de allereerste testen.
En dat terwijl 57% van het Humax personeel bij R&D zit.
Je zou bijna denken dat er niet echt efficient gewerkt wordt bij Humax.

Ik zit bij Caiway en zal eens navragen hoe het met updates zit voor mij....dat Ziggo ze afkeurt wil niet zeggen dat Caiway ze afkeurt.

Bij Caiway zijn alle kanalen in het standaardpakket (incl. NED 1,2 en 3 in HD) overigens niet gecodeerd en dus zonder kaartje te ontvangen. Voor de extra pakketten heb je wel een smartcard nodig.
Mijn ouders hebben pas een Panasonic plasma aangeschaft (de V10) met ingebouwde DVB-C decoder en zij hebben niets nodig: gewoon coax in de TV en digiTV kijken. Waarom Ziggo dit niet doet is mij een raadsel....zal wel iets met pegels te maken hebben.....
Mijn 1 jaar oudere Pana plasma (PX80) heeft geen ingebouwde DVB-C decoder en ik heb extra pakketten en heb dus wel een decoder+smartcard nodig.
Nog geen groene schermen gezien...

Sjaool
4 november 2009, 15:36
Ik heb de 5050 nu ongeveer een week en hij bevalt me tot nu toe goed, maar ik heb er tot nu toe slechts 3 opnamen mee gemaakt en 1 daarvan is mislukt.....maar dat kan ook komen door de insteller....ik moest via telefoon mijn vrouw instrueren om F1 op te nemen terwijl ik op werk zat en ik ook erg weinig ervaring heb met timer instellen.....

Dit is misschien het simpelste aan de Humax 5050C.
Je gaat naar de programmagids en gaat op het programma staan dat je wilt opnemen en klikt op "OK".
Nu vraagt de Humax of je dit programma wilt opnemen dan wel wilt bekijken en de rest wijst zich vanzelf.
Annuleren van een opname gaat op dezelfde manier.

Wil je een programma opnemen dat je bekijkt kan het nog simpeler door op de toets met de rode stip te drukken.
Nu wordt automatisch het lopende programma opgenomen.

Annuleren van een lopende opname kan door op de stop knop te drukken en dan kiezen welke opname je wilt stoppen.

Dit is allemaal zo simpel, mijn dochter van 11 neemt echt alles op wat ze interessant vindt of wil bewaren.

Je hoeft in principe nooit iets in de scheduler te doen tenzij je het echt allemaal handmatig wilt doen of om een programmering aan te passen.

Mijn 1 jaar oudere Pana plasma (PX80) heeft geen ingebouwde DVB-C decoder en ik heb extra pakketten en heb dus wel een decoder+smartcard nodig.
Nog geen groene schermen gezien...
Met de mogelijkheden van een Humax 5050C heb je ook niet zoveel aan een ingebouwde DVB-C ontvanger.

Ik heb een Panasonic Plasma (TH-50PZ80) en ook totaal geen last van groene schermen.
Het lijkt wel of dit alleen maar voor komt bij bepaalde televisiemerken.

Ridder
4 november 2009, 16:10
Ach...nu weet ze ook hoe het moet.
Ik doe het nog simpeler (bij Timer rec): Guide-programma selecteren- rode circel knop (REC)- exit

Mijn ouders (tachtigers) zijn dolblij met de TV en ingebouwde decoder: 1 afstandsbediening (zelfs een Harmony (die ik tot volle tevredenheid gebruik) vinden ze te ingewikkeld) en geen gezeur meer.
De PVR-functionaliteit missen ze echt niet en voor de rest is de Panasonic decoder erg prettig om mee te werken.
Standaard kanalen zijn voldoende (mijn vader kan Hustler niet meer aan....zwak hart).

WBL
4 november 2009, 16:13
Ik heb een Panasonic Plasma (TH-50PZ80) en ook totaal geen last van groene schermen.
Het lijkt wel of dit alleen maar voor komt bij bepaalde televisiemerken. Op mijn Panasonic (P42G10) komt het ook soms voor. Dus ook bij televisies van Panasonic kan het voorkomen.

wsmaal
6 november 2009, 11:34
De HD-PVR is voor mij pas echt interessant indien de reclames (automatisch) uit de recordings kunnen worden verwijderd ;-)

Het automatisch verwijderen van reclames uit de door de commerciële omroepen uitgezonden films doe ik in voorkomende gevallen al jaren op mijn PC (Hauppauge 150 (http://www.hauppauge.com/site/products/data_pvr150.html) i.c.m. GB-PVR (http://www.gbpvr.com/pmwiki/) en Comskip (http://www.kaashoek.com/comskip/)). Via mijn NMT (Network Media Tank) kijkt mijn vrouw ;-) vervolgens naar de film zonder reclames, echter in analoge kwaliteit.

Ik overweeg de ASRock 330Pro (http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330Pro) i.c.m. met een USB DVB-C SD/HD tuner (Anysee E30C plus (http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30CPlus.php)), als (zuinige) HD-PVR. Het automatisch verwijderen van de reclames uit films gaat in de meeste gevallen perfect, maar soms is een extra handeling of een aanpassing van configuratie files nodig. Timeshifting (doorspoelen reclames) met al dan niet een dedicated PVR (Humax) is ook nog een mogelijkheid ;-)

TeunVR
6 november 2009, 12:29
Op mijn Panasonic (P42G10) komt het ook soms voor. Dus ook bij televisies van Panasonic kan het voorkomen.

Er is een update voor de G10-serie beschikbaar.
Helaas nog niet in NL maar wel bij Panasonic in Frankrijk (http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/Produits/Ecrans+Plats+Viera/Présentation+/Viera+–+Mises+à+jour+service+technique+Panasonic/2909019/index.html#anker_2908945)

Ik heb hem zelf nog niet geinstalleerd, maar op tweakers en avforums zijn al wel veel mensen te vinden die hem zonder problemen geupdate hebben.
Misschien heb je hier wat aan?
De releasenotes hebben het alleen over een 24p probleem en een hdmi-issue met de xbox en een onkyo receiver, maar je weet maar nooit.

WBL
6 november 2009, 12:32
Er is een update voor de G10-serie beschikbaar.
Helaas nog niet in NL maar wel bij Panasonic in Frankrijk (http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/Produits/Ecrans+Plats+Viera/Présentation+/Viera+–+Mises+à+jour+service+technique+Panasonic/2909019/index.html#anker_2908945)

Ik heb hem zelf nog niet geinstalleerd, maar op tweakers en avforums zijn al wel veel mensen te vinden die hem zonder problemen geupdate hebben.
Misschien heb je hier wat aan?
De releasenotes hebben het alleen over een 24p probleem en een hdmi-issue met de xbox en een onkyo receiver, maar je weet maar nooit.Ja ik had het gelezen (ik zit ook in het Panasonic topic op Tweakers). Het groene scherm komt bij echter maar eens in de twee a drie weken voor dus ik laat het denk nog even voor wat het is.

Sjaool
6 november 2009, 15:17
Op mijn Panasonic (P42G10) komt het ook soms voor. Dus ook bij televisies van Panasonic kan het voorkomen.
Ik heb dan ook geen G10 serie Panasonic daar zou het ook aan kunnen liggen als ik zo de mailtjes boven mij lees. ;)

rutger89
6 november 2009, 19:00
Op de mijne heb ik het ook soms. Ik zet gewoon altijd eerst de TV aan en daarna de PVR, dit gaat altijd goed. Draai ik het om wil het wel eens mis gaan.

Barlin
7 november 2009, 00:01

Weet je wat je in het vervolg het beste kunt doen is gewoon wachten tot er reviews geweest zijn van mensen die zo'n box aanschaffen en bespreken. Vervolgens kun je besluiten of je het gokje neemt of niet. Ik denk dat je nu vanuit jouw gezichtspunt een waardeloze aanschaf hebt gedaan omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet. Wat in ieder geval volgens mij niet werkt is om in een slachtoffer rol te kruipen en je af te vragen wat je rechten zijn.

We zijn hier met een heleboel mensen bezig te praten over de Bugs en die zien we natuurlijk allemaal graag opgelost (en daar is Humax mee bezig en Ziggo ook) en over de wishes die hoogst waarschijnlijk pas in volgende modellen zullen verschijnen. Hebben we in ieder geval weer iets om naar uit te kijken.

WBL
7 november 2009, 00:32
Wat in ieder geval volgens mij niet werkt is om in een slachtoffer rol te kruipen en je af te vragen wat je rechten zijn.Probeer je nou te zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik ca anderhalve maand geleden een product heb gekocht die al een kleine tien maanden word verkocht waarbij basisfunctionaliteit niet werkt? Kom op zeg, wat een onzin.

Zelf op ouderwetse videorecorders van 30 jaar oud werkt het in programmeren en vervolgens opnemen van een programma. Dat is gewoon basisfunctionaliteit wat hoort te werken. Niets meer en niets minder.

Uiteraard vrij logisch dat ik of iemand anders met hetselfde probleem zich dan gaat afvragen wat je in dit geval met moet doen met een product waarbij functonaliteit niet werkt volgens de specificaties.

En daarnaast:
1. Staat genoemde probleem niet in de lijst met bugs.
2. Was er anderhalve maand geleden toen ik deze Humax kocht nog geen melding van andere eigenaren met hetzelfde probleem.

En ja, ik heb voordat ik hem kocht reviews gelezen en ervaringen in dit forum gelezen. Dat is ook de reden dat ik niet de Cisco 8455DVB heb gekocht maar juist bewust voor de Humax 5050 ben gegaan.

Overigens heeft de Humax een paar dagen geleden op wonderlijke wijze wel uit zichzelf een ingeprogrammeerde dagelijks terug kerende opname opeens wel opgenomen zonder dat ik ook maar iets in de instellingen heb aangepast. De vraag is alleen hoe lang het blijft werken en wat de oorzaak van het probleem was. Het enigste wat ik kan bedenken is dat Humax in standby (met klokje) om één of andere reden soms het signaal van Ziggo kwijt raakt en daarom niet kan opstarten. Maar volgens mij zou ik dan een melding met mislukte opname moeten krijgen?

HenkM
7 november 2009, 02:00
A.h.v. eerdere posts heb ik (net) de firmware geupdate.
Nu had ik in het afgelopen half jaar maar 3 maal groen beeld dus op zich niet zo'n drama. De keren dat het beeld groen was kwam alleen voor als de humax bezig was met een timer opname.
Wel gaat nu altijd eerst de TV aan, dan de 5050 starten en pas als deze volledig beeld heeft (zender info in het display) wordt HDMI geselecteerd.

De update (vanaf een SD kaart) duurt wel even (status balk op het scherm geeft verloop aan). Na laden van de firmware moet de SD kaart verwijderd worden en de TV UIT gezet worden (schakelaar).
Na opstart volgt de initialisatie van enkele minuten waarna de TV beeld geeft.
Alle instellingen qua beeld, geluid en zenders blijven zoals ze waren dus verder niks meer in te stellen.

Enkele testjes met volgorde van starten / selecteren HDMI i.c.m. timer opname vanuit standby hebben in geen geval groen opgeleverd.
De toekomst zal leren of het probleem volledig is opgelost en/of een firmware update van de 5050 nodig is.....

Fietsbel
7 november 2009, 13:54
Zoals ik het nu begrijp ontwikkelt Humax een nieuwe firmware waarna ze een afspraak met Ziggo maken om te testen, test mislukt, gevolg maand uitstel, opnieuw ontwikkelen weer afspraak met Ziggo, weer iets niet goed, weer uitstel...

Als het zo door gaat zie ik het eerder gebeuren dat Humax een nieuw model gaat aankondigen/uitbrengen, dan dat er een firmware update wordt uitgebracht voor dit model.

Sjaool
7 november 2009, 15:20
Zoals ik het nu begrijp ontwikkelt Humax een nieuwe firmware waarna ze een afspraak met Ziggo maken om te testen, test mislukt, gevolg maand uitstel, opnieuw ontwikkelen weer afspraak met Ziggo, weer iets niet goed, weer uitstel...

Als het zo door gaat zie ik het eerder gebeuren dat Humax een nieuw model gaat aankondigen/uitbrengen, dan dat er een firmware update wordt uitgebracht voor dit model.
Dit is de normale gang van zaken.
Bij dit soort apparaten kun je maar beter een goede update krijgen dan een halfbakken update die zelf weer bugs veroorzaakt.

Barlin
7 november 2009, 19:09
Probeer je nou te zeggen dat het mijn eigen schuld is dat ik ca anderhalve maand geleden een product heb gekocht die al een kleine tien maanden word verkocht waarbij basisfunctionaliteit niet werkt? Kom op zeg, wat een onzin.

Ha ha, dan had je toch echt beter moeten lezen. Waarschijnlijk is de "bug" ontstaan door een wijziging bij Ziggo (netwerkkeys die iedere 6 uur gewijzigd worden) en waar de Humax niet tegen kan.

Zelf op ouderwetse videorecorders van 30 jaar oud werkt het in programmeren en vervolgens opnemen van een programma. Dat is gewoon basisfunctionaliteit wat hoort te werken. Niets meer en niets minder.

Ja die ken ik die recordes die om de zoveel tijd je band opvraten of bij het uitspugen de band vernielde. Dat was inderdaad ook geen basisfunctionaliteit.

Uiteraard vrij logisch dat ik of iemand anders met hetselfde probleem zich dan gaat afvragen wat je in dit geval met moet doen met een product waarbij functonaliteit niet werkt volgens de specificaties.

En daarnaast:
1. Staat genoemde probleem niet in de lijst met bugs.
2. Was er anderhalve maand geleden toen ik deze Humax kocht nog geen melding van andere eigenaren met hetzelfde probleem.

Zie mijn eerdere comment.

En ja, ik heb voordat ik hem kocht reviews gelezen en ervaringen in dit forum gelezen. Dat is ook de reden dat ik niet de Cisco 8455DVB heb gekocht maar juist bewust voor de Humax 5050 ben gegaan.

Overigens heeft de Humax een paar dagen geleden op wonderlijke wijze wel uit zichzelf een ingeprogrammeerde dagelijks terug kerende opname opeens wel opgenomen zonder dat ik ook maar iets in de instellingen heb aangepast. De vraag is alleen hoe lang het blijft werken en wat de oorzaak van het probleem was. Het enigste wat ik kan bedenken is dat Humax in standby (met klokje) om één of andere reden soms het signaal van Ziggo kwijt raakt en daarom niet kan opstarten. Maar volgens mij zou ik dan een melding met mislukte opname moeten krijgen?

Pff ja het ding doet maar wat en neemt zo af en toe wat op en dan moet je maar afwachten of het goed gaat. Ik gebruik hem nu al maanden en met de extra geprogrammeerde blokjes waar ik de Humax opdracht geef om iedere 6 uur even 5 minuten naar NED 1 te kijken heb ik nooit meer problemen gehad. Ziggo en Humax komen er vast wel uit en krijgen we binnenkort een prachtige nieuwe release.

WBL
7 november 2009, 20:14
Ha ha, dan had je toch echt beter moeten lezen. Waarschijnlijk is de "bug" ontstaan door een wijziging bij Ziggo (netwerkkeys die iedere 6 uur gewijzigd worden) en waar de Humax niet tegen kan.Ha ha, op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516 kan ik daar niets over vinden. Ook niets over bekende problemen dat ingeplande opnames niet starten.

Ja die ken ik die recordes die om de zoveel tijd je band opvraten of bij het uitspugen de band vernielde. Dat was inderdaad ook geen basisfunctionaliteit.Heb ik nooit last van gehad. Misschien heb jij een videorecorder gehad die defect was en had jij jezelf moeten afvragen of er wellicht geen garantie zat op jouw videorecorder. Had je even na moeten gaan wat jouw rechten m.b.t. garantie waren.

Ik heb het vroeger wel eens een keer gehad met mijn geluidsinstallatie. Werd een cassettebandje opgegeten. Dus als ik nu een CD speler zou kopen waar geen geluid uit komt dan moet ik dus niet zeuren want vroeger gebeurde dat ook weleens met cassetedecks.

Kom op zeg, het kunnen opnemen van programma's met een Humax is uiteraard gewoon basisfunctionaliteit die hoort te werken. Zelfs een kleuter snapt dat. Indirect zeggen dat iemand die over deze niet werkende basisfunctionaliteit iets vraagt gewoon niet moet zeuren is onzin.

Maar goed, ik zie het alweer. Jij bent wellicht iemand die zelfs als de Humax na aankoop in zijn geheel helemaal niets zou doen het de eigen schuld van de koper zou vinden en het belachelijk zou vinden als zo iemand zich dan afvraagt hoe het in een dergelijke situatie met de garantie zit.

Zie mijn eerdere comment.Zie mijn eerdere comment.

Ik gebruik hem nu al maanden en met de extra geprogrammeerde blokjes waar ik de Humax opdracht geef om iedere 6 uur even 5 minuten naar NED 1 te kijken heb ik nooit meer problemen gehad.Hmm... zou een tijdelijke 'oplossing' kunnen zijn.

Ziggo en Humax komen er vast wel uit en krijgen we binnenkort een prachtige nieuwe release.Tja, misschien wel en misschien niet. Misschien volgende week, misschien over een half jaar. En dat is dus juist mijn punt. Ik heb nu een apparaat waarbij basisfunctionaliteit simpelweg niet werkt. Niet meer dan logisch dat ik mij dan afvraag wat mijn rechten dan NU zijn indien het probleem in de Humax zit en de oorzaak niet bij Ziggo is te vinden. Ik wil gewoon een apparaat waarbij minimaal de baisfunctionaliteit werkt. Niets meer en niets minder. Vind jij dat nou echt zo vreemd of werk je gewoon bij Humax?

vettekees
7 november 2009, 21:46
Ik ben het helemaal met WBL eens.

Humax is zowiezo erg slecht als het om updates gaat. Ik ken persoonlijk geen merk wat zo traag een update op de markt brengt. Je moet ook niet vreemd opkijken als de eerste Update pas ergens in maart 2010 te downloaden is.
De kwaliteit van een fabrikant kun je pas goed zien aan de nazorg wanneer een product op de markt is gebracht. Dan zie je ook pas hoe technisch vaardig een bedrijf in elkaar steekt.
En dan krijg je vanzelf wel de smoesjes dat Ziggo de update niet goed heeft gekeurd, maar in de praktijk heeft Humax de eerste update nog niet eens afgerond vanwege gebrek aan kundig personeel. Een product in China laten ontwerpen is niet zo moeilijk. Een produkt goed werkend houden wel. Daar is kennis en professionaliteit voor nodig. En dat is wat er ontbreekt bij Humax. Mocht er een opvolger van de 5050 komen, dan wacht ik eerst een jaar voordat de eerste update er is. want de kans is te groot dat er in de opvolger in het begin een fout zit. Voor hetzelfde geld staat hij een jaar in de kast omdat er wederom het eerste jaar geen update uitkomt. Of omdat hij niet compatibel is met een televisie. Dan begint de ellende weer van voor af aan.

Ik hoop dan ook spoedig dat er meer merken komen met HD-PVR-s. Merken met kundig en vakbekwaam personeel op de achtergrond. En dat je niet alleen afhankelijk bent van een tergend traag merk als Humax.

TheGrouch
7 november 2009, 22:10
Ha ha, dan had je toch echt beter moeten lezen. Waarschijnlijk is de "bug" ontstaan door een wijziging bij Ziggo (netwerkkeys die iedere 6 uur gewijzigd worden) en waar de Humax niet tegen kan

Ha ha, op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516 kan ik daar niets over vinden. Ook niets over bekende problemen dat ingeplande opnames niet starten.

@wbl
Er zijn meer draadjes dan alleen die.
Lees deze (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18011) maar eens door.

Sjaool
7 november 2009, 22:54
En dan krijg je vanzelf wel de smoesjes dat Ziggo de update niet goed heeft gekeurd, maar in de praktijk heeft Humax de eerste update nog niet eens afgerond vanwege gebrek aan kundig personeel. Een product in China laten ontwerpen is niet zo moeilijk. Een produkt goed werkend houden wel. Daar is kennis en professionaliteit voor nodig. En dat is wat er ontbreekt bij Humax. Mocht er een opvolger van de 5050 komen, dan wacht ik eerst een jaar voordat de eerste update er is. want de kans is te groot dat er in de opvolger in het begin een fout zit.
De enige tip die ik in dit geval dan kan geven is: koop geen Humax meer, je blijft namelijk wachten op een update die niet komt. ;)
En dan ga ik alleen maar uit van de wijsheden in het stukje uit de quote hierboven.

Humax is niet het enige bedrijf waarbij updates lang op zich laten wachten.
Ik ben in het bezit van een Icybox streamer en daar is voor de zomer als DTS downmix belooft maar een update is er nog steeds niet.

btw Humax is Zuid-Koreaans, het lijkt mij dus sterk dat de Humax 5050C in China is ontworpen de R&D afdeling van Humax (http://www.myhumax.nl/overhumax.htm) zit namelijk in Korea en Polen.

WBL
8 november 2009, 00:48
@wbl
Lees deze (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18011) maar eens door.
Ja, maar het staat niet op de 'Bug&Wishlist'.

Dat topic had ik overigens wel al gelezen (na aanschaf van de Humax) maar ik heb nog nooit een E19 foutmelding gezien. Sowieso nog nooit een foutmelding gezien. Tevens heeft er in mijn lijst met opnamen nog nooit iets gestaan als 'opname mislukt' o.i.d. Dus lijkt mij dat het in dat topic om een ander probleem gaat. Blijkbaar zijn er meerdere oorzaaken waardoor een basisfunctionaliteit zoals het opnemen van een programma niet bij iedereen werkt.

Maar goed, waar het om ging is dat Barlin min of meer schreef dat ik bij wijze van spreken niet moest zeuren en voordat ik de Humax had gekocht maar eerst het hele internet had moeten afstruinen om te ontdekken of bepaalde basisfunctionaliteit in sommige gevallen wel of niet werkt. Laat staan dat je van een consument kunt verwachten dat ze dit proces herhalen voor een x-aantal decoders. Alleen al voor de Humax 5050 zijn er op dit forum 316 topics van een x-aantal pagina's per topic te vinden.

Zoal ik al eerder schreef had ik mij wel verdiept:
Met name de 'Bug&Wishlist' had ik goed doorgenomen maar daar stond en staat niets in over het feit dat het opnemen van programma's niet altijd -of soms zelfs nooit- werkt.

Lijkt mij toch echt niet meer dan normaal dat als je een product als de Humax koopt en dat als basisfunctionaliteit zoals inprogrammeren en opnemen van programma's niet blijkt te werken je onderstaande vraag gaat stellen om te achterhalen wat er mogelijk is om een apparaat in handen te krijgen die wel goed werkt:

Oorspronkelijk geplaatst door WBL http://static.ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=225075#post225075)

Maar goed, we ofwel ik gaan nu wel aardig offopic. Het is iniedergeval duidelijk dat er een probleem met opnemen is en dat dit niet in de bug lijst staat en dat niet duidelijk is of je dan recht hebt op of geld terug of een nieuwe encoder of dat Ziggo en Humax dan elkaar de schuld gaan geven. Tevens is niet duidelijk of dit probleem opgelost zal worden met een update en is het ook niet duidelijk dat als het al ooit opgelost zal worden wanneer dit dan zal zijn. Ik was van plan om contact op te nemen met Ziggo en met Humax. Daarom wilde ik even weten wat de rechten van een consument zijn in een situatie zoals deze.

Fietsbel
8 november 2009, 02:42
Het is gewoon spijtig dat er amper alternatieven zijn voor een HD PVR decoder, alleen de Cisco is er en daar mankeert nog meer aan dan deze Humax. Ik had graag gezien dat er een groter aanbod van diverse merken was, zoals bij de huidige HDD recorders.

Voorlopig dus verder aanmodderen met een decoder + HDD recorder combi.

Riparius
8 november 2009, 05:50
Het is gewoon spijtig dat er amper alternatieven zijn voor een HD PVR decoder, alleen de Cisco is er en daar mankeert nog meer aan dan deze Humax. Ik had graag gezien dat er een groter aanbod van diverse merken was, zoals bij de huidige HDD recorders.

Voorlopig dus verder aanmodderen met een decoder + HDD recorder combi.

Tja, het is maar wat je aanmodderen noemt. Ik werk al meer dan drie jaar met een decoder + DVD/HDD recorder combi, hoef voor timeropnamen alleen de decoder te programmeren (waarbij dus desgewenst de EPG gebruikt kan worden), en ik heb nog nooit een mislukte opname gehad. Kwaliteit (RGB) is prima, ik kan ook live TV pauseren, gelijktijdig naar een andere digitale zender kijken via de tuner in mijn TV, of gelijktijdig opnemen en afspelen, en de recorder heeft een macht aan mogelijkheden (zoals skippen van reclameblokken met één druk op de knop) waar Humax 5050C bezitters alleen maar van kunnen dromen.

wsmaal
8 november 2009, 10:10
(zoals skippen van reclameblokken met één druk op de knop) waar Humax 5050C bezitters alleen maar van kunnen dromen.

Interessant. Welke recorder heb jij? Voor het verwijderen van reclames heb ik een andere methode (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=226002&postcount=1093). Na lezing van deze thread zie ik af van een Humax of Cisco HD-PVR.

Barlin
8 november 2009, 10:35
@wbl

Dat is geen draad dat is een kabel. Daar staat het inderdaad in...

Sjaool
8 november 2009, 11:29
Voordat iedereen nu gaat denken dat de Humax 5050C een regelrechte ramp is, dit is dus NIET zo.
Er zijn een heleboel mensen waarbij de ontvanger gewoon (heel) goed zijn werk doet en die mensen zijn dus ook (heel) tevreden.

Elk apparaat heeft zo zijn nukken en dat is bij de Humax 5050C niet anders.
Het zijn en blijven elektronisch apparaten waarin steeds meer computertechniek toegepast wordt.
Software heeft nu eenmaal het grote nadeel dat het bugs (kan) bevat.
En voor de zoveelste keer, ik heb liever een goede firmware update dan een halfbakken die weer meer bugs introduceert.

Als een bedrijf heel veel updates moet uitgeven kan het ook betekenen dat daar gewoon een stel prutsers zit die heel veel updates moeten uitgeven om een goed werkend apparaat op de markt te zetten.

Als je mocht twijfelen tussen een Cisco en een Humax dan kan ik de Humax zonder twijfel aan raden.
Het is echt een heel prettige ontvanger en zeer gemakkelijk te programmeren.
De voordelen wegen bij mij nog altijd op tegen de nadelen. :)

vettekees
8 november 2009, 13:02
Voordat iedereen nu gaat denken dat de Humax 5050C een regelrechte ramp is, dit is dus NIET zo.

Dat is ook niet zo. ik heb zelf ook elke dag heel veel plezier van de 5050C. Het beeld is goed. Hij is makkelijk in gebruik. En de dubbele tuner en programmagids waar je heel makkelijk elk programma aan kunt klikken, is een verademing.
Ik moet er dan ook niet aan denken dat ik terug zou moeten naar een losse decoder en losse HD-recorder. Dat was een geklungel op zich. Was je aan het opnemen, dan moest je overschakelen naar 'analoog' om een programma te kunnen kijken. Dat vond ik zo ouderwets.
Sinds de 5050 is televisie kijken voor mij nog nooit zo mooi en makkelijk geweest. Ik heb er zelf ook nog een grotere Seagate 1 TB schijf in gezet, dan is het helemaal makkelijk, want dan hoef je programma's niet zo snel te wissen.
Maar ik erger mij alleen een beetje aan de traagheid van Humax. Dat alles zo tergend langzaam duurt, voordat er weer een update komt. De 5050c is nu bijna een jaar op de markt, en dan wordt het toch wel langzaam aan tijd voor een eerste update.:sleep:

Voor de rest is de 5050c als PVR een uitstekend apparaat.

Het is gewoon spijtig dat er amper alternatieven zijn voor een HD PVR decoder, alleen de Cisco is er en daar mankeert nog meer aan dan deze Humax.

De Cisco is inderdaad een rampenbak. Dat dat ding nog verkocht mag worden is mij een raadsel. :mrgreen:

masquerain
8 november 2009, 13:20
Zijn dit geen alternatieven dan ?

ABCom IPBox: http://www.areadvd.de/hardware/2008/ABCOM_IPBOX_9000_HD_01.shtml

Reelbox Avantgarde: http://www.reelbox.co.uk/product_info.php?products_id=2

Sjaool
8 november 2009, 13:50
Zijn dit geen alternatieven dan ?

ABCom IPBox: http://www.areadvd.de/hardware/2008/ABCOM_IPBOX_9000_HD_01.shtml

Reelbox Avantgarde: http://www.reelbox.co.uk/product_info.php?products_id=2

Ziet er op zich leuk uit maar als ik toch mocht kiezen dan zou ik voor een Dreambox 800 HD PVR* gaan en mocht je nog meer geld te besteden hebben de Dreambox 8000 HD PVR.
Dit puur en alleen maar vanwege de brede ondersteuning van uit de community.

Mocht je niet willen "rommelen" met software e.d. dan blijft de Humax 5050C volgens mij toch de beste oplossing.

*Pas op voor namaak.

masquerain
8 november 2009, 14:18
Ja, ik zie inderdaad op de forums over deze PVR's dat er heel wat afgetobt wordt rond niet helemaal goed werkende software.

Maarten001
11 november 2009, 12:36
Gisteren tijdens het terugkijken van een opgenomen programma komt spontaan na enkele minuten de screensaver (HUMAX) in beeld.
Even op pauzeknop/playknop geduwd en ik had weer beeld. Helaas na enkele minuten weer de screensaver in beeld. Kijkt niet echt prettig :?.

Humax naar de standby gezet en weer aangezet (booten) en probleem niet meer gezien.

Iemand anders dit ook wel eens gehad?

Henk56
14 november 2009, 18:41
Ben overigens benieuwd of de FW. update nog dit jaar plaats zal vinden.
De nachten worden steeds langer....

easyriider
15 november 2009, 21:09
Ben overigens benieuwd of de FW. update nog dit jaar plaats zal vinden.
De nachten worden steeds langer....
Waarschijnlijk heeft Humax één werknemer die per week een kwartiertje aan nieuwe firmware mag besteden. Daarna moet Ziggo de firmware nog testen en goedkeuren, dus daar gaan nog weer wat extra maanden overheen.

Dus volgend jaar met kerst lijkt me een optimistische schatting. :oops:

TeunVR
16 november 2009, 12:01
Waarschijnlijk heeft Humax één werknemer die per week een kwartiertje aan nieuwe firmware mag besteden. Daarna moet Ziggo de firmware nog testen en goedkeuren, dus daar gaan nog weer wat extra maanden overheen.

Dus volgend jaar met kerst lijkt me een optimistische schatting. :oops:

Niet zo negatief allemaal, we wachten nog maar 8 maanden :cry:
Is heel acceptabel toch? Not.

Sjaool
16 november 2009, 12:31
Er is al een update beschikbaar maar die is helaas afgekeurd.
Geduld is zo enen schonen zaak. ;)

TheGrouch
16 november 2009, 12:43
Dan moet die update toch wel ontzettende bagger geweest zijn als Ziggo het durft af te keuren.
In bericht 1 van deze draad staat beschreven waarom de update is afgekeurd

Huh :shock:, waar is het bericht waar ik op reageer nu gebleven

Sjaool
16 november 2009, 13:04
Huh :shock:, waar is het bericht waar ik op reageer nu gebleven
Ik denk dat hij hem na het lezen van bericht 1 in alle schaamte gewist heeft. ;)

TeunVR
16 november 2009, 13:45
Ik denk dat hij hem na het lezen van bericht 1 in alle schaamte gewist heeft. ;)

Is toch niet echt iets om je voor te schamen toch?
Volgens mij hoeven alleen Humax en Ziggo zich te schamen in deze zaak.
Maar ik heb het gevoel dat niet iedereen dat vindt :cool:

Sjaool
16 november 2009, 14:27
Is toch niet echt iets om je voor te schamen toch?
Volgens mij hoeven alleen Humax en Ziggo zich te schamen in deze zaak.
Maar ik heb het gevoel dat niet iedereen dat vindt :cool:
Schamen is niet nodig.

Het enige dat ik wil is een update die goed werkt en geen nieuwe bugs introduceert en dat vergt nu eenmaal tijd. ;)

EwaXB
16 november 2009, 14:27
Tja mensen, het is allemaal wel ****ed-up dat die update zo lang duurt, maar het maakt mij niet zoveel uit hoor. Heb nl. alleen maar last van het handshake-probleem (heb een philips-TV), meer problemen heb ik niet.
Ik bedoel, ik weet niet eens wat de nieuwe FWU repareert..

Ik zie wel. Zo'n klacht weerhoud mij iig. niet om volgende keer geen humax weer te kopen..

Edit: De knip-en-plak funcite op de humax zelf zou wel een leuk kerstcadeau worden..

anoniem
16 november 2009, 20:20

De ontvanger is in het voorjaar op de markt gekomen (media maart), dus hoezo we wachten al 8 maanden...

Voor de problemen met de mislukte recordings hebben we een work-around geleverd, voor de andere issues moet Humax eerst een goede release leveren, waarmee ook de resterende hdmi issues opgelost zijn. Er wordt op dit moment door copaco geinventariseerd welke toestellen nog problemen zijn. Er zijn recent enkele toestellen aangeboden aan het Humax team in Zwolle. Intussen wordt er gewoon doorgewerkt aan een definitieve release.
De issues waarop waar de eerdere software release hebben afgekeurd zijn volgens humax gefixed. Ook deze fixes moeten we wederom controleren.

dagrim1
16 november 2009, 20:49
De ontvanger is in het voorjaar op de markt gekomen (media maart), dus hoezo we wachten al 8 maanden...

Voor de problemen met de mislukte recordings hebben we een work-around geleverd, voor de andere issues moet Humax eerst een goede release leveren, waarmee ook de resterende hdmi issues opgelost zijn. Er wordt op dit moment door copaco geinventariseerd welke toestellen nog problemen zijn. Er zijn recent enkele toestellen aangeboden aan het Humax team in Zwolle. Intussen wordt er gewoon doorgewerkt aan een definitieve release.
De issues waarop waar de eerdere software release hebben afgekeurd zijn volgens humax gefixed. Ook deze fixes moeten we wederom controleren.

Niet om het een of ander maar medio maart tot medio november is 8 maanden al toch?

In hoeverre is die workaround trouwens 100% werkend? Heb namelijk nog steeds van die timer kijkblokjes ingeprogrammeerd omdat ik geen ruzie met mn vriendin wil als bijvoorbeeld Greys Anatomy mislukt is :P

Hoe dan ook, hoop op goed nieuws over niet al te lang.

anoniem
16 november 2009, 22:05
Niet om het een of ander maar medio maart tot medio november is 8 maanden al toch?

In hoeverre is die workaround trouwens 100% werkend? Heb namelijk nog steeds van die timer kijkblokjes ingeprogrammeerd omdat ik geen ruzie met mn vriendin wil als bijvoorbeeld Greys Anatomy mislukt is :P

Hoe dan ook, hoop op goed nieuws over niet al te lang.

iedereen had z'n 5050 vanaf dag 1 en ook vanaf dag 1 dit probleem gemeld. denk het niet...

Maar goed, er zijn in de loop van de tijd problemen gemeld en die zijn netjes verzameld en voorgelegd aan Humax ( in juli). De oorspronkelijke release datum was medio september. Omdat de software echter afgekeurd is geworden (in september), intussen ook nog andere issues zijn gevonden en er in toenemende mate hdmi problemen zijn gemeld, is humax vanaf oktober deze issues verder aan het onderzoeken. De rest heb ik in mijn vorige posting al gemeld.

Voor wat de work-around heb ik sinds de aanpassingen geen terugkoppelingen meer ontvangen van nog steeds voorkomende mislukte opnamen.

BertvanHorck
16 november 2009, 22:15
iedereen had z'n 5050 vanaf dag 1 en ook vanaf dag 1 dit probleem gemeld. denk het niet...

Maar goed, er zijn in de loop van de tijd problemen gemeld en die zijn netjes verzameld en voorgelegd aan Humax ( in juli). De oorspronkelijke release datum was medio september. Omdat de software echter afgekeurd is geworden (in september), intussen ook nog andere issues zijn gevonden en er in toenemende mate hdmi problemen zijn gemeld, is humax vanaf oktober deze issues verder aan het onderzoeken. De rest heb ik in mijn vorige posting al gemeld.

Voor wat de work-around heb ik sinds de aanpassingen geen terugkoppelingen meer ontvangen van nog steeds voorkomende mislukte opnamen.

Let's cool down...
De workaround werkt dus niet altijd. hier graag commentaren posten voor Anonym
Als ik de tijd bekijk tussen melding van Ziggo aan Humax en aanbieden door Humax aan Ziggo van eerste oplossing (afgewezen) kunnen we dus uiterlijk media december een update verwachten MITS Ziggo die update kan accepteren.
Anonym is het te doen om die update in geval van afwijzing op te splitsen in wel aanvaardbare en niet-aanvaardbare delen, zodat in ieder geval medio december IETS wordt opgelost?

Bierbeer
16 november 2009, 22:21
Anoniem,

ik heb het idee dat het een stuk stabieler is geworden sinds de workaround bij ziggo. Ik had een 3tal kijkblokken staan maar er twee verwijderd.
Ik heb nog wel 1 kijkblok staan om 19:50-19:56 en dan beginnen mijn opnames rond 19:55 en zijn vaak aansluitend. Heb het er gewoon nog instaan en het stoort me niet.

Wat me naast deze bug het meeste "irriteerd" zijn:

- Slimmere EPG-opnames (bij 2 programma's achter elkaar opnemen). zoals (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=162581&postcount=384) omschreven in bericht #6 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=151085&postcount=6) en in dit bericht (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=153716&postcount=132).

-Door extra tijd bij een opname in te plannen (3 min. voor, 10min na) word de verkeerde EPG-informatie opgeslagen

welke ik niet in de lijst zie staan en dat lijkt me best wel belangrijk is:
als je tijdens het kijken naar een zender via TSR of een lopende opname begint te bekijken en er dan een andere opname stopt dat je dan uit de TSR gegooit wordt of dat het kijken van een lopende opname gestopt wordt. Vooral uit de TSR gegooit worden zorgt ervoor dat je het complete programma mist!

TeunVR
17 november 2009, 08:28

Ik had gezocht op update en zag begin maart (vlak na release) mensen al over bugs praten waarvan ze hoopten dat die zsm met een update verholpen zouden worden.
Dat het 4 maand duurt voordat Humax er uberhaupt mee aan de slag gaat had ik niet gerealiseerd.
Ik ben het zelf ook niet gewend eigenlijk. Als wij software releasen vind ik zelf de eerste weken het belangrijkst. Zo snel mogelijk de boel stabiel krijgen en daarna draait het en heb je er geen omkijken meer naar. Kun je verder met het volgende product. Nu moet Humax nog maintenance doen op een "oude" decoder terwijl ze vast al bezig zijn met een 6060c oid.
Zoals al door meerdere personen aangegeven zouden meerdere kleine updates ook al een verbetering zijn. Dan heeft de klant het gevoel dat hij serieus wordt genomen en dat er wat gebeurt.
Nu duurt het zo lang dat er misschien al bijna weer een nieuwe decoder op de markt komt, die misschien nog cooler is (wel met nieuwe bugs natuurlijk). Zo blijf je bezig :oyeah:

Sjaool
17 november 2009, 09:45
Als wij software releasen vind ik zelf de eerste weken het belangrijkst.
Nu ben je appels met peren aan het vergelijken.
Een softwarepakket is heel iets anders dan de firmware van product.

Natuurlijk is het allebei software maar het lijkt mij dat een softwarepakket meer regels code bevat dan een firmware en dus bugs eerder zullen voor komen dan bij een firmware.

Ik ga er van uit dat Humax heus nog wel met een update komt die de ergste bugs oplost en eventueel wat functionaliteit toevoegt.
Maar ik vrees dat als er na die update zich geen ernstige bugs meer voor doen dat het dan ook maar bij 1 firmware update blijft.

Ik blijf er nog steeds bij dat ik liever 1 goede firmware update heb dan vele kleine. ;)

groennom
17 november 2009, 11:15
Ik blijf er nog steeds bij dat ik liever 1 goede firmware update heb dan vele kleine. ;)

Dat is maar de vraag, ik heb zelf de Cisco en daar wordt ook nauwlijks op geupdate. Waarom kun je niet met een leverancier afspreken dat er elke 3 maanden een update komt. Kun je ook je test proces op inrichten en kun je elke keer verbeteringen doorvoeren.

En wat is een definitie van 1 goede firmware update? Als je alles wilt verhelpen komt deze er namelijk nooit. Geef mij maar periodiek een firmware update waarbij functionaliteit wordt verbeterd!

Petie81
17 november 2009, 12:25
Dat is maar de vraag, ik heb zelf de Cisco en daar wordt ook nauwlijks op geupdate. Waarom kun je niet met een leverancier afspreken dat er elke 3 maanden een update komt. Kun je ook je test proces op inrichten en kun je elke keer verbeteringen doorvoeren.

En wat is een definitie van 1 goede firmware update? Als je alles wilt verhelpen komt deze er namelijk nooit. Geef mij maar periodiek een firmware update waarbij functionaliteit wordt verbeterd!

Dat vind ik ook. Je koopt ten slotte voor een hoop geld een product en dan mag je verwachten dat problemen z.s.m. worden verholpen.

Ik zie dat bij andere producten (MBox2 van Digidesign, iPhone, iMac) dat de leveranciers daar veel actiever in zijn en dat schept vertrouwen in product en leverancier. En dat mis ik heel erg bij de Humax.

hans1
17 november 2009, 17:29
Als er een opname wordt gemaakt en ik zet de humax aan , heb ik geen beeld via HDMI. pas na het booten heb ik beeld,maar ik mist dan wel een deel van de opname.
Een tweede probleem waar ik sinds de aanschaf van een Marantz AV reciever (SR6004) achter ben gekomen is dat ik geen beeld heb als ik de decoder op de versteker aansluit. Mijn playstation werkt via de zelfde aansluiting wel.

BertvanHorck
17 november 2009, 18:21
Als er een opname wordt gemaakt en ik zet de humax aan , heb ik geen beeld via HDMI. pas na het booten heb ik beeld,maar ik mist dan wel een deel van de opname.
Een tweede probleem waar ik sinds de aanschaf van een Marantz AV reciever (SR6004) achter ben gekomen is dat ik geen beeld heb als ik de decoder op de versteker aansluit. Mijn playstation werkt via de zelfde aansluiting wel.

Zorg er aub voor dat je alle apparatuur noemt als je een issue hebt. In dit geval welke TV gebruik je?

Kennelijk neemt je Marantz wel het signaal aan (je hebt geluid via HDMI) maar de link tussen Marantz en je TV lijkt problemen te geven. Dat kan aan je TV of de Marantz liggen (ik ga uit van eeN HDMI van Humax naar HDMI in van de Marantz zoals ook een HDMI van je PS3 naar je Marantz, en een enkele HDMI uit van je Marantz naar je TV?).

hans1
17 november 2009, 19:30
Zorg er aub voor dat je alle apparatuur noemt als je een issue hebt. In dit geval welke TV gebruik je?

Kennelijk neemt je Marantz wel het signaal aan (je hebt geluid via HDMI) maar de link tussen Marantz en je TV lijkt problemen te geven. Dat kan aan je TV of de Marantz liggen (ik ga uit van eeN HDMI van Humax naar HDMI in van de Marantz zoals ook een HDMI van je PS3 naar je Marantz, en een enkele HDMI uit van je Marantz naar je TV?).

Mijn TV is een Panasonic (TX-37LZD70F), ik verwacht niet dat het probleem door mijn TV komt, wat als ik de decoder direct op de TV aansluit heb ik wel beeld. Tevens verwacht ik niet dat het probleem door de marantz wordt veroorzaakt omdat als ik op de zelfde ingang mijn PS3 aansluit het beeld wel doorkomt.

CeeS
17 november 2009, 20:28
De workaround werkt dus niet altijd. hier graag commentaren posten voor Anonym

Ik heb sinds de work-around geen mislukte opnames of E19's bij het aanzetten meer gezien, en ik heb geen extra 'aan' periodes geprogrammeerd.

Sjaool
17 november 2009, 21:36
Ik moet het afkloppen maar bij mij zijn er tot nu toe nog nooit opnames mislukt. :mrgreen:

aaargh
19 november 2009, 11:09
Nu ben je appels met peren aan het vergelijken.
Een softwarepakket is heel iets anders dan de firmware van product.

Firmware is een softwarepakket.

Natuurlijk is het allebei software maar het lijkt mij dat een softwarepakket meer regels code bevat dan een firmware en dus bugs eerder zullen voor komen dan bij een firmware.
Firmware draait maar in 1 omgeving/stuk hardware, en kan dus enorm goed getest worden en vrijwel bug-vrij worden afgeleverd. Het vinden en oplossen van problemen zou aanzienlijk makkelijker moeten zijn in 'normale' software. De vraag is dus waarom ze alsnog zulke buggy software opleveren. (Antw: tijd en dus geld).

Ik ga er van uit dat Humax heus nog wel met een update komt die de ergste bugs oplost en eventueel wat functionaliteit toevoegt.

Humax zal best updates maken, mogelijk zijn ze er zelfs al, maar dit is een door Ziggo verziekte versie v/d decoder (een standaard open-market decoder werkt niet) wat in de praktijk betekend dat de firmware update ontzettend veel later of helemaal nooit komt. Dit zie je ook bij b.v. mobiele telefoons, een open-market Nokia krijgt regelmatig software updates, maar een operator-branded versie haast nooit en loopt meestal vele versies achter op de open-market versie.

Vandaar dat het zo irritant is dat Ziggo alleen hun eigen decoders toestaat, je weet haast zeker dat je oude en buggy firmware krijgt.

RKoster
19 november 2009, 11:20
enige oplossing die ik kon vinden voor het mislukken van opnames en hem normaal aan te krijgen is dat ding gewoon eeuwig aan laten staan, aangezien ik ongeveer 9 van de 10 keer aan het kloten ben om de humax aan te krijgen zonder groen beeld.....

ik heb samsung le40m87bd

opnemen en dan aanzetten is groen beeld en opname mislukt...... wordt tijd voor een firmware update

Sjaool
19 november 2009, 11:35
Firmware is een softwarepakket.

Natuurlijk, dat snap ik ook wel. ;)

Je kunt natuurlijk altijd nog een Dreambox aanschaffen. :)

aaargh
19 november 2009, 12:03
Natuurlijk, dat snap ik ook wel. ;)

Je kunt natuurlijk altijd nog een Dreambox aanschaffen. :0

Nee, dat is nu net het probleem, Ziggo maakt opzettelijk het protocol incompatible met standaard irdeto zodat alleen hun eigen ontvangers werken. Hier is technisch geen enkele reden voor (hun excuus is dat het is zodat ze kunnen garanderen dat het goed werkt, maar uit de praktijk blijkt het tegendeel), het is alleen een manier voor Ziggo om wat extra inkomsten te krijgen.

catastrofus
19 november 2009, 12:32
Nee, dat is nu net het probleem, Ziggo maakt opzettelijk het protocol incompatible met standaard irdeto zodat alleen hun eigen ontvangers werken. Hier is technisch geen enkele reden voor (hun excuus is dat het is zodat ze kunnen garanderen dat het goed werkt, maar uit de praktijk blijkt het tegendeel), het is alleen een manier voor Ziggo om wat extra inkomsten te krijgen.

Huh? Een dreambox werkt keurig met het ziggo signaal hoor. Als ze gaan klooien met de handel valt niet alleen een dreambox om maar ook een gedeelte van hun eigen 'gecertificeerde' decoders.

Gert.

Sjaool
19 november 2009, 12:42
@aaargh: je hoort het van een kenner (zie hierboven). ;)

aaargh
19 november 2009, 12:46
Huh? Een dreambox werkt keurig met het ziggo signaal hoor. Als ze gaan klooien met de handel valt niet alleen een dreambox om maar ook een gedeelte van hun eigen 'gecertificeerde' decoders. (...)

De dreambox werkt nu alleen met de Alphacrypt CAM, die blijkbaar het net-niet-irdeto2 signaal slikt, maar dat wil niet zeggen dat dit blijft werken. Hun eigen gehobbiede ontvangers zijn gebouwd voor dit expres incompatible gemaakte signaal.

rutger89
19 november 2009, 12:50
ik snap niet waar alle problemen vandaan komen, hier nog nooit een opname mislukt :o de humax bevalt hier echt uitstekend, nog geen enkel probleem mee gehad :)

catastrofus
19 november 2009, 16:10
De dreambox werkt nu alleen met de Alphacrypt CAM, die blijkbaar het net-niet-irdeto2 signaal slikt, maar dat wil niet zeggen dat dit blijft werken. Hun eigen gehobbiede ontvangers zijn gebouwd voor dit expres incompatible gemaakte signaal.

Je zit onzin te vertellen, een dreambox heeft geen Alphacrypt nodig... Je moet je wat beter verdiepen in de materie, vwb een dreambox.

Gert.

aaargh
19 november 2009, 17:21
Je zit onzin te vertellen, een dreambox heeft geen Alphacrypt nodig...
Dus er is een andere unsupported manier waarop het aan de pruttel te krijgen is, nou en ? Hoe is dit relevant t.a.v. mijn oorspronkelijke punt ?

Kan ik een willekeurige DVB-C ontvanger met Irdeto2 support gebruiken, en blijft dit gegarandeerd werken (op voorwaarde dat de ontvanger volledig compatible is met DVB-C en Irdeto2) ? Zo nee: dan kan je dus niet met goed fatsoen zelf je decoder uitzoeken en zit je vast aan de buggy zooi die Ziggo je probeert aan te smeren.

Sjaool
19 november 2009, 18:37
Dus er is een andere unsupported manier waarop het aan de pruttel te krijgen is, nou en ? Hoe is dit relevant t.a.v. mijn oorspronkelijke punt ?

Kan ik een willekeurige DVB-C ontvanger met Irdeto2 support gebruiken, en blijft dit gegarandeerd werken (op voorwaarde dat de ontvanger volledig compatible is met DVB-C en Irdeto2) ? Zo nee: dan kan je dus niet met goed fatsoen zelf je decoder uitzoeken en zit je vast aan de buggy zooi die Ziggo je probeert aan te smeren.
We hadden het over de Dreambox en nu sleep jij er elke willekeurig DVB-C ontvanger bij?

Trouwens catastrofus heeft 2x dm8000SSCC dus hij zou volgens mij toch echt wel moeten weten hoe die dingen werken of niet dan?

aaargh
19 november 2009, 18:39
We hadden het over de Dreambox en nu sleep jij er elke willekeurig DVB-C ontvanger bij? (...)
Nu moet je 't niet omdraaien he. We hadden het over standaard DVB-C ontvangers en hij kwam met de dreambox aankakken.

Riparius
19 november 2009, 18:47
Nu moet je 't niet omdraaien he. We hadden het over standaard DVB-C ontvangers en hij kwam met de dreambox aankakken.

Ja, en dat was weer omdat jij ten onrechte beweerde dat er geen andere mogelijkheden waren dan een AlphaCrypt oplossing of een door Ziggo gecertificeerde ontvanger.

aaargh
19 november 2009, 18:56
Ja, en dat was weer omdat jij ten onrechte beweerde dat er geen andere mogelijkheden waren dan een AlphaCrypt oplossing of een door Ziggo gecertificeerde ontvanger.
Juist, en die zijn er dus niet. AlphaCrypt is ook geen oplossing. Ik ga toch geen significant bedrag investeren in een PVR als je op geen enkele manier de garantie hebt dat dit morgen nog steeds werkt ? Wie kan ik dan verantwoordelijk stellen ?

Punt is: Ziggo heeft wijzigingen gemaakt aan de standaard DVB-C/Irdeto combinatie, wat dat is of hoe je er omheen kan doet er niet zo heel veel toe, wat er toe doet is dat ze met opzet af wijken van de standaard met het idee dat alleen hun ontvangers goed werken. Zolang Ziggo deze houding aanneemt is er geen betrouwbaar alternatief, ik heb geen zin in gepruts met gehackte decoders, softcam's of wat dan ook, het moet gewoon altijd, gegarandeerd werken.

De enige goede oplossing is dat Ziggo gewoon volgens de specs gaat werken zodat elke DVB-C ontvanger met Irdeto support/CAM werkt.

Busmaster
19 november 2009, 19:20
Met het risico dat ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt:
Ziggo heeft toch juist een afwijking t.o.v. DVB-C door gebruik van Irdeto2?
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze dat logo (DVB-C) om die reden ook niet voeren.

catastrofus
19 november 2009, 19:22
Juist, en die zijn er dus niet. AlphaCrypt is ook geen oplossing. Ik ga toch geen significant bedrag investeren in een PVR als je op geen enkele manier de garantie hebt dat dit morgen nog steeds werkt ? Wie kan ik dan verantwoordelijk stellen ?

Punt is: Ziggo heeft wijzigingen gemaakt aan de standaard DVB-C/Irdeto combinatie, wat dat is of hoe je er omheen kan doet er niet zo heel veel toe, wat er toe doet is dat ze met opzet af wijken van de standaard met het idee dat alleen hun ontvangers goed werken. Zolang Ziggo deze houding aanneemt is er geen betrouwbaar alternatief, ik heb geen zin in gepruts met gehackte decoders, softcam's of wat dan ook, het moet gewoon altijd, gegarandeerd werken.

De enige goede oplossing is dat Ziggo gewoon volgens de specs gaat werken zodat elke DVB-C ontvanger met Irdeto support/CAM werkt.

Ik denk dat ziggo zich houdt aan de standaards van irdeto, ze kunnen niet anders. Het enige wat sommige decoders buggy maakt is dat deze moeten voldoen aan de functionaliteit die ziggo wenst van hun 'gecertificeerde' decoders zoals gecodeerd opnemen en andere zaken. Dat doet immers CDS ook met hun 'gecertificeerde' decoders i.c.m. seca2/3. Maar alles moet passen (voor ziggo) binnen de standaards van irdeto.

En ik ben het trouwens wel met je eens over het probleem van de stabiliteit bij het gebruik van 'ziggo gecertificeerde' ontvangers, die vervolgens blijken niet altijd even stabiel te zijn of, nog erger, geen zicht hebben op een noodzakelijke firmware update op korte termijn.

Maar ik hoef niets te prutsen hoor aan m'n dm's, ik kan ook gewoon tv kijken.:cool:

Gert.

aaargh
19 november 2009, 20:11
Met het risico dat ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt:
Ziggo heeft toch juist een afwijking t.o.v. DVB-C door gebruik van Irdeto2?
(...)

Nee, gebruik van codering kan gewoon, daar zijn gewoon standaarden voor. De codering (Irdeto, SECA, Nagravision, etc) en de manier van transport staan hierdoor dus los van elkaar. Het idee is dat je een willekeurige DVB-C (of DVB-S/DVB-T) decoder kan kopen en je hier de juiste CAM (Conditional Access Module) in kan stoppen die voor jouw provider nodig is. Elke CAM past in elke ontvanger, hiervoor is de CI (Common Interface) afgesproken.

Ziggo vind het niet okee zij geen geld verdienen aan de verkoop van DVB-C decoders en CAM modules, en dus hebben ze ergens hierin iets verziekt (weet niet de precieze details) zodat dit mooi uitgedachte systeem waarbij je zelf je decoder kan kiezen niet meer werkt (een paar uitzonderingen daargelaten). Puur om een paar extra centen te verdienen en hun klanten te naaien.

Het is nu sinds kort eindelijk mogelijk om met een losse CAM te werken, maar hiervoor eisen ze dan wel dat je bij hun een CAM koopt die alleen werkt met CI+ (een standaard ontwikkeld door de content maffia om hun klanten te naaien) deze uitbreiding op CI zorgt dat het signaal tussen CAM en decoder encrypted is. Hiermee willen ze forceren dat je geen TV programma's opneemt als zij dit niet willen. Als je een apparaat zou willen uitbrengen wat de consument zou willen kopen (b.v. eentje waar je opgenomen films naar je PC kan kopiëren) dan krijg je uiteraard geen licentie op CI+. De reden dat Ziggo CI+ vereist is dat er waarschijnlijk iemand zonder ruggegraat over zich heen heeft laten lopen, zij zijn namelijk de enige TV aanbieder ter wereld die deze extra klanten-naaierij vereisen omdat het zogenaamd moest van de content aanbieders. Dat geen enkele andere provider op deze planeet dit hoeft zegt denk ik genoeg.

voorburg
19 november 2009, 20:13
Ik denk dat ziggo zich houdt aan de standaards van irdeto, ze kunnen niet anders. Het enige wat sommige decoders buggy maakt is dat deze moeten voldoen aan de functionaliteit die ziggo wenst van hun 'gecertificeerde' decoders zoals gecodeerd opnemen en andere zaken. Dat doet immers CDS ook met hun 'gecertificeerde' decoders i.c.m. seca2/3. Maar alles moet passen (voor ziggo) binnen de standaards van irdeto.

En ik ben het trouwens wel met je eens over het probleem van de stabiliteit bij het gebruik van 'ziggo gecertificeerde' ontvangers, die vervolgens blijken niet altijd even stabiel te zijn of, nog erger, geen zicht hebben op een noodzakelijke firmware update op korte termijn.

Maar ik hoef niets te prutsen hoor aan m'n dm's, ik kan ook gewoon tv kijken.:cool:

Gert.

Leuke discussie, maar volgens mij een beetje of-topic (en vervuiling van de thread: bugs & wishlist Humax 5050c)

aaargh
19 november 2009, 20:15
Leuke discussie, maar volgens mij een beetje of-topic (en vervuiling van de thread: bugs & wishlist Humax 5050c)

Om deze discussie maar terug on-topic te trekken: is er een open-market versie van de 5050c en heeft deze dezelfde bugs ? Zo nee: waarom zit deze firmware niet in het Ziggo toestel ?

Riparius
19 november 2009, 22:44
Om deze discussie maar terug on-topic te trekken: is er een open-market versie van de 5050c en heeft deze dezelfde bugs ? Zo nee: waarom zit deze firmware niet in het Ziggo toestel ?

De Humax 5050C wordt alleen in Nederland verkocht, en de enige versie die ervan wordt verkocht is die welke is gecertificeerd door de Nederlandse kabelaars (uitgezonderd UPC, maar die doet sowieso niet mee met Irdeto2).

Sjaool
19 november 2009, 23:34
Om deze discussie maar terug on-topic te trekken: is er een open-market versie van de 5050c en heeft deze dezelfde bugs ?
Nee, die is er niet. Je haalt twee apparaten door elkaar.
De Fox Sat HDR (http://foxsat-hdr.wikispaces.com/) is een satellietontvanger en niet zoals de Humax 5050C een DVB-C ontvanger.

Een zelfde uiterlijk wil nog niet zeggen dezelfde firmware ook al zal die waarschijnlijk wel grote overeenkomsten vertonen (http://foxsatdisk.wikispaces.com/) aangezien beide apparaten door Humax gefabriceerd worden.

Er is dus geen open-market versie van de Humax 5050C.

raymonidas
24 november 2009, 22:55
Bug: heb vannacht/vanmorgen het programma 'the best of Die Ludolfs' op discovery opgenomen. Kom net thuis staat ie al dik 8 uur op te nemen..:shock:

Wij hebben diverse keren het probleem gehad dat een opname te vroeg stopte. Tijd na einde programma staat op 20!! minuten....

raymonidas
24 november 2009, 22:59
Ik zou het eerder een tekortkoming noemen.
Jammer, want de meeste analoge DVD/HD recorders hebben die mogelijkheid wel.
Dus meer iets voor de Wishlist

Af en toe kunnen we een opgenomen programma niet deleten, de mogelijkheid staat dan gewoon niet in het pop up menu. Een andere keer staat hij er wel bij en kan er gedelete worden.

SayMr2Me
24 november 2009, 23:02
Af en toe kunnen we een opgenomen programma niet deleten, de mogelijkheid staat dan gewoon niet in het pop up menu. Een andere keer staat hij er wel bij en kan er gedelete worden.

tijdens een opname kun je niet wissen. dus wat jij zegt klinkt vrij logisch ;)

raymonidas
25 november 2009, 08:42
tijdens een opname kun je niet wissen. dus wat jij zegt klinkt vrij logisch ;)

"opgenomen" is een voldongen feit.....de opname is geweest en afgerond. De ene keer wel te deleten en de andere keer weer niet. Dat is toch vreemd.

Bovendien lijkt het alsof er soms een klein stukje film word overgeslagen als we live kijken naar een uitzending. Alsof er een stukje uitgeknipt is.

grt

Raymond.

Sjaool
25 november 2009, 09:30
"opgenomen" is een voldongen feit.....de opname is geweest en afgerond. De ene keer wel te deleten en de andere keer weer niet. Dat is toch vreemd.

Bovendien lijkt het alsof er soms een klein stukje film word overgeslagen als we live kijken naar een uitzending. Alsof er een stukje uitgeknipt is.

grt

Raymond.
Tijdens een lopende opname kun je een al opgenomen programma niet wissen.
Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Als jouw Humax stukjes film skipped is er iets anders aan de hand.
Het kan zijn dat jouw Humax defect is ook kan het zijn dat het uitgezonden programma deze storing al bevat.
Dit is te checken door een programma te bekijken terwijl het opgenomen wordt en daarna de opname bekijken.

Bevatten alle opnames deze storing?

mcowly
25 november 2009, 22:43
Beste mede Humax gebruikers,

Heb eea al doorgespit.
Begrijp dat er nog steeds geen update is?

Heb namelijk het volgende probleem:
Als ik een opname instel en dan instel op "dagelijks", slaat ie af en toe gewoon een dag over. Is dus niet zo dat ie wel in de opnamelijst staat met coderingsproblemen of 0 minuten of zo, daar heb ik al wel over gelezen.

Iemand die dit probleem bekend voor komt? Helpt het in dit geval ook om een timer in te stellen dat ie zeg maar een half uur voor opname aan gaat?

Kon het zo niet terug vinden, vandaar.

Mvg
Christian

Riparius
26 november 2009, 00:10
Beste mede Humax gebruikers,

Heb eea al doorgespit.
Begrijp dat er nog steeds geen update is?

Heb namelijk het volgende probleem:
Als ik een opname instel en dan instel op "dagelijks", slaat ie af en toe gewoon een dag over. Is dus niet zo dat ie wel in de opnamelijst staat met coderingsproblemen of 0 minuten of zo, daar heb ik al wel over gelezen.

Iemand die dit probleem bekend voor komt? Helpt het in dit geval ook om een timer in te stellen dat ie zeg maar een half uur voor opname aan gaat?

Kon het zo niet terug vinden, vandaar.

Mvg
Christian
Kun je wat nauwkeuriger beschrijven wat je hebt geprogrammeerd voor dagelijkse opname en hoe je dit hebt gedaan: via EPG, handmatig, extra tijd voor aanvang en na afloop, welke zender(s)?

mcowly
26 november 2009, 10:50
Ok, gaat om GTST op RTL 4 (voor mijn vriendin natuurlijk lol).
Dan via de gids geklikt voor opnemen en dan ingesteld op "dagelijks".
Heb ruime voor en nar tijden, ik dacht 5-10 min voor en 10 min na.
Vorige week was "woensdag" niet opgenomen, deze week dinsdag niet.
Geen opnames van 0 minuten oid, gewoon in zn geheel niet opgenomen.

Christian

TheGrouch
26 november 2009, 10:53
Heb je wel in de 24 uur voorafgaand aan de gemiste opname je humax enige tijd aangehad

(hierbij refereer ik naar dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=200774&postcount=969) probleem/antwoord)

geerten
26 november 2009, 11:24
Heb je wel in de 24 uur voorafgaand aan de gemiste opname je humax enige tijd aangehad

(hierbij refereer ik naar dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=200774&postcount=969) probleem/antwoord)
Bij dat probleem verscheen er wel een mislukte opname in de medialijst.
Ik denk eerder aan een relatie met deze: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20997 , daarbij ging het als ik me goed herinner ook om dagelijkse opnamen.
Als dat inderdaad het probleem is zou je als workaround 5, 6 of 7 wekelijkse opnamen kunnen programmeren.

TheGrouch
26 november 2009, 11:43
Bij dat probleem verscheen er wel een mislukte opname in de medialijst.

Ik ben begin oktober een midweekje weggeweest en daarbij miste ik ook een aantal dagelijkse opnames die meer dan 24 uur na mijn vertrek gepland waren.
De 1e ging nog wel goed, de 2e en 3e waren afwezig.
Na mijn terugkomst (lees weer gebruiken van de humax) gingen de opnames weer goed.
Ik weet zeker dat die 'verdwenen opnames' gerelateerd waren aan het door mij aangehaalde probleem.

Bierbeer
27 november 2009, 08:23
Ok, gaat om GTST op RTL 4 (voor mijn vriendin natuurlijk lol).
Dan via de gids geklikt voor opnemen en dan ingesteld op "dagelijks".
Heb ruime voor en nar tijden, ik dacht 5-10 min voor en 10 min na.
Vorige week was "woensdag" niet opgenomen, deze week dinsdag niet.
Geen opnames van 0 minuten oid, gewoon in zn geheel niet opgenomen.

Christian
Wat ik heb gedaan ivm GTST is een kijkblokje van +/- 6 minuten geprogrammeerd, van 19:50-19:56. GTST neemt van 19:55 op en al mijn andere opnames zijn vaak aansluitend hierop. Dit ism de workaround door Ziggo (1 keer per 24 uur de keys verversen??) heb ik geen problemen meer ondervonden.

Het blijft wel echt noodzaak dat Ziggo eens met een nieuwe firmware komt, schandalig dat dit allemaal zo lang moet duren. Maar goed heel Ziggo mag zichzelf eigenlijk wel kapot schamen vind ik aangezien dit niet het enige probleem is waar ik mee te maken heb en heb gehad.

mcowly
27 november 2009, 11:47
Wat ik heb gedaan ivm GTST is een kijkblokje van +/- 6 minuten geprogrammeerd, van 19:50-19:56. GTST neemt van 19:55 op en al mijn andere opnames zijn vaak aansluitend hierop. Dit ism de workaround door Ziggo (1 keer per 24 uur de keys verversen??) heb ik geen problemen meer ondervonden.

Het blijft wel echt noodzaak dat Ziggo eens met een nieuwe firmware komt, schandalig dat dit allemaal zo lang moet duren. Maar goed heel Ziggo mag zichzelf eigenlijk wel kapot schamen vind ik aangezien dit niet het enige probleem is waar ik mee te maken heb en heb gehad.

Ik ondervond de problemen ook al wel eens als ik m op "wekelijks" had gezet, toen omgezet naar dagelijks.

Dat van een kijkblokje snap ik niet helemaal.
Zou het helpen als ik een timer instel dat ie om bv 19.30 aan gaat elke dag? Zou ie dan wel opnemen?

In ieder geval al bedankt voor alle reacties!!!!

rblezer
28 november 2009, 23:24
wish: EPG programma doorzoeken op naam. Mijn mediacenter PC doet dat ook. Nu kijkt de tuner alleen naar de tijd en zender. Daardoor krijg je vaak de verkeerde programa's.

Sjaool
28 november 2009, 23:35
wish: EPG programma doorzoeken op naam. Mijn mediacenter PC doet dat ook. Nu kijkt de tuner alleen naar de tijd en zender. Daardoor krijg je vaak de verkeerde programa's.
Volgens mij kun je al op naam zoeken in de EPG.

GolfTouch
28 november 2009, 23:38
Volgens mij kun je al op naam zoeken in de EPG.

Je kunt inderdaad zoeken op naam.

Hoofdstuk 6.4 van de handleiding:
Met Zoek kunt u het gewenste programma zoeken door een zoekterm, het genre, de tijd en de dag van het programma op te geven.

rblezer
29 november 2009, 11:16
dat klopt. Maar na het programeren van een programma, neemt de 5050c gewoon op de dan vastgelegde tijd op. Ook als het programma helemaal niet komt of verplaatst is.

B.v. House op dinsdag werd verplaatst naar vrijdag. opname dinsdag (een of andere film) geen opname op vrijdag. De 5050c kijkt dus niet naar de naam van een programma. De media center software doet dit wel. B.V. Topgear BBC. De PC stop met opnemen tijdens zomerstop, om vervolgen bij de eerst volgende start van een reeks topgears weer te beginnen. Ook kun je b.v CSI: miami op verschillende zenders volgen, op op verschillende dagen. Daarbij kun je ook aangeven of je herhalingen van een uitzending wel of niet wil opnemen. Media center neemt dezelfde Guide info als de 5050c. Ik gebruik dus niet TVTV of zoiets. Met a.w de Mediacenter versie van programeren is eigenlijk : fire and forget. je geeft aan welke programma's je wilt zien en dan zorgt media center er voor dat ze opgenomen worden. dit moet de 5050c eigenlijk ook makkelijk kunnen.

TheGrouch
29 november 2009, 11:33
Dit staat al op plaats 4 genoemd in de wishlist (post #1 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=150995&postcount=1) van deze draad)

Tijdgesynchroniseerde (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=151278&postcount=10) opnamen
en deze verwijst weer naar deze post (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=151169&postcount=2), waar hetzelfde staat al jij bedoeld

Maar zoals je ook in post 1 kunt lezen is de kans dat wishes vervuld worden in de 5050c zo goed als nihil.

Sjaool
29 november 2009, 11:56
...dit moet de 5050c eigenlijk ook makkelijk kunnen.
De 5050C zou dit inderdaad wel aan moeten kunnen omdat de Foxsat HDR dit volgens mij wel ondersteund.
Ik vrees alleen dat het ijdele hoop is dat we die functie ook daadwerkelijk krijgen.

gypsy_ziggo
29 november 2009, 13:01
Gisteren een iHDR5050-C gekocht, voor zover nog geen bugs tegen gekomen.

Zou wel heel graag zien dat Humax een ir code voor een discrete power off toevoegd.
Dit moet toch niet al te moeilijk zijn en gezien het grote aantal gebruikers van een programmeerbare afstandsbediening denk ik dat het een hoop mensen blij maakt :grin:

TheGrouch
29 november 2009, 13:18
Gisteren een iHDR5050-C gekocht, voor zover nog geen bugs tegen gekomen.

Zou wel heel graag zien dat Humax een ir code voor een discrete power off toevoegd.
Dit moet toch niet al te moeilijk zijn en gezien het grote aantal gebruikers van een programmeerbare afstandsbediening denk ik dat het een hoop mensen blij maakt :grin:

Ik heb op 30-9 hierover een vraag gesteld aan tech-info@humax-digital.co.uk:

L.S.
Can you supply me with the following discrete ir-codes to use the Humax iHDR-5050c with the Philips Pronto RU950:
Turn humax ON
Turn humax OFF

Because the power on/off on the original remote is a toggle I cannot use it the way I want.

I found some discrete DVR codes on this site, but the iHDR5050c does not understand them.
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=prontong&db=discrete&br=humax&dv=dvr (http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=prontong&db=discrete&br=humax&dv=dvr)

kind regards

Geen antwoord op gekregen helaas.

Voor een pseudo-discrete-on gebruik ik kanaal 00.

De humax kent namelijk dit kanaal niet en zal

als hij al aan staat niets doen
als hij uit staat, dan gaat hij aan en blijft op het bestaande kanaal staan

Bert V.
29 november 2009, 20:10
Ik heb diverse satellietontvangers gehad met soms maandelijks een nieuwe update. Wat maakt het, met een kabeldecoder, zo anders?

Sjaool
29 november 2009, 21:16
Ik heb diverse satellietontvangers gehad met soms maandelijks een nieuwe update. Wat maakt het, met een kabeldecoder, zo anders?
Misschien komt het omdat die de firmware niet conform de eisen van Ziggo hoeven aanleveren?

RunningArchie
2 december 2009, 05:02
Gisteren is bij mij, na twee weken zonder problemen, de eerste fout opgetreden.
Ik had twee opnames gepland staan voor nl3 en sbs6, niet overlappend. Toen ik deze 's avonds wilde bekijken bleek er geen van beide opgenomen te zijn. Bij allebei stond in de medialijst een grootte van 0 en kreeg ik bij afspelen de foutmelding dat de opname encrypted was.

Blijkbaar is de opnamefunctie van deze Humax niet betrouwbaar. Voorlopig m'n analoge recorder voor backup maar meeprogrammeren.

Ik kom toch maar een keer terug op de mislukte opnames.
Tot nu heb ik hier geen last van gehad, maar afgelopen week was het toch zo ver en 'gelukkig' maakte ik het real-time mee, zodat ik wellicht iets gedetailleerder kan aangeven wat er gebeurde.
Er waren twee opname geprogrammeerd met dezelfde starttijd en verschillende eindtijd.
Tijdens de opnameperiode heb ik de 5050 aagezet om opname 1 te bekijken (deze liep nog).
Opname 2 was niet te vinden in de lijst, dus ik nam aan dat ik deze verkeerd/niet had geprogrammeerd.
Na het bekijken van opname 1 wilde ik deze wissen, maar dat was niet mogelijk omdat er nog een opname liep.
Opname 2 bleef onvindbaar maar wel lopen tot de geprogrammerde eindtijd.
Na afloop van programma 2 was deze dus 'gewoon' verdwenen

Het meest frustrerende was dat ik wist dat opname 2 liep, maar dat ik er niet bij kon (behalve real-time het laatste stukje):cry:

jorgje
9 december 2009, 21:28
Nou, ik heb mijn decoder nu al een tijdje, maar er gebeurt erg weinig met de firmwareupgrade. Hoewel het een geweldig apparaat is, gaan de bugs mij meer en meer irriteren.

Wat me nog meer irriteert is de ongelooflijke traagheid van Humax. Zeker de bug dat hij niet goed opneemt als hij op stand-by staat, is een zeer slechte actie van Humax.

Ik begrijp dat je een goede update wilt versturen, maar dit vind ik wel heel slecht. Ik vraag me af hoe lang we nog moeten wachten op een apparaat dat het gewoon goed doet!

Ja, ik ben erg teleurgesteld in Humax. Ken weinig merken die zó slecht zijn in het updaten van basale fouten.

Riparius
9 december 2009, 21:40
Ja, ik ben erg teleurgesteld in Humax. Ken weinig merken die zó slecht zijn in het updaten van basale fouten.

Dan ken je gewoon weinig merken. De anderen doen het doorgaans net zo slecht voor wat betreft firmware updates, en dat geldt zeker voor al het door Ziggo 'gecertificeerde' spul.

jorgje
9 december 2009, 21:54
@Riparius:
- Apple: heb een 3G, maar ook voor de eerste serie iPhones is de nieuwste software beschikbaar
- Popcorn Hour: apparaat krijgt steeds meer mogelijkheden, problemen worden prima opgelost
- Samsung Blu-Ray speler: zie Popcorn Hour
- Microsoft: maandelijks bugfixes, geregeld nieuwe functionaliteit

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Los daarvan: zelfs al zouden er zoveel bedrijven zijn die het slecht doen, dat betekent nog niet dat Humax ook zo slecht moet zijn.

catastrofus
9 december 2009, 22:15
Humax is, qua updates, ook niet slecht in de sat-wereld.
Blijkbaar kost het hun, om te voldoen aan die gare richtlijnen van de kabelboer, teveel tijd/inspanning dus zetten ze het op een laag pitje.

Gert.

@Riparius:
- Apple: heb een 3G, maar ook voor de eerste serie iPhones is de nieuwste software beschikbaar
- Popcorn Hour: apparaat krijgt steeds meer mogelijkheden, problemen worden prima opgelost
- Samsung Blu-Ray speler: zie Popcorn Hour
- Microsoft: maandelijks bugfixes, geregeld nieuwe functionaliteit

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Los daarvan: zelfs al zouden er zoveel bedrijven zijn die het slecht doen, dat betekent nog niet dat Humax ook zo slecht moet zijn.

Sjaool
9 december 2009, 22:18
...dat betekent nog niet dat Humax ook zo slecht moet zijn.
En dat zijn ze ook niet. Het is slechts jouw mening. ;)

Misschien dat Anoniem ons een update kan geven hoe het er voor staat met de firmware update.

jorgje
9 december 2009, 22:18
Klinkt misschien wat hard, maar da's mijn probleem niet. Ze gingen met Ziggo in zee, dan moeten ze de consequenties ook accepteren. Er zijn nu vele gebruikers in Nederland met een apparaat waar een aantal erg grote bugs inzitten.

Ik heb mijn Humax niet bij Ziggo gekocht, dus laat ze mij maar alvast de update geven voordat Ziggo hem goedkeurt. Dat doen ze ook niet (begrijpelijk, hoor), maar laat ze dan nu EINDELIJK eens wat snelheid erachter gooien. Het apparaat is sinds maart op de markt, dus na 9 maanden is een firmwareupdate wel belachelijk laat.

jorgje
9 december 2009, 22:23
En dat zijn ze ook niet. Het is slechts jouw mening. ;)
Klopt, dat is absoluut mijn mening. Maar wil jij zeggen dat je het prima vind om elementaire bugs 9 maanden in een apparaat te laten zitten? Als dat op mijn werk gebeurt, zijn de claims niet te overzien, maar op de één of andere manier is hier op het forum een positief gevoel richting Humax, wat niet te doorbreken is.

Ik heb mijn 5050-C sinds augustus en vind ook dat een bedrijf tijd nodig heeft om een firmware goed te testen. Maar het is nu al lange tijd compleet stil vanuit Humax over de update. Ik denk dat ze aardig wat frustratie weg kunnen nemen als ze gewoon eerlijk zijn over wat er aan de hand is.

Ik vind dit (persoonlijk) een zeer slechte manier van omgaan met je klanten die toch geen klein bedrag hebben betaald. Zoals in een eerdere post van mij gezegt: de Popcorn Hour (ik heb de A-110) krijgt geregeld updates en die was maar 170 euro.

Sjaool
9 december 2009, 23:19
Dat de Popcorn Hour regelmatigupdates heeft is te danken aan Syabas.
Nu hoeft Syabas dan ook geen rekening te houden met Ziggo en kunnen ze zoveel updates uitbrengen als ze willen.
Nu is dat bij de meeste apparaten die zich niet aan een certificering van een kabelboer hoeven te houden zo.

[BEETJE OFFTOPIC]
Ik ben zelf in het bezit van een Icy Box MP309HW (dit is een Popcorn A110 clone) en die wacht nu al ruim een half jaar op een toegezegde firmware update van Raidsonic waarbij DTS downmix mogelijkheid aanwezig is.
Ben daarom maar overgegaan tot aanschaf van een Asrock ION 330HT BD en dat is een heel leuk speledingetje. ;)
[/BEETJE OFFTOPIC]

Over de bugs in de Humax 5050C, o.k. die zitten er in al heb ik die zelf nog niet mogen/hoeven ervaren. ;)

Bierbeer
9 december 2009, 23:32
Dit is nu juist wat het probleem is. Ziggo heeft het alleen recht in deze markt. Gecertificeerde decoders eigen netwerk zonder dat er concurrentie is of op mag. Storingen gewoon structureel niet aanpakken en problemen niet oplossen aangezien de klant toch alleen maar voor ziggo kan kiezen en niet weg KAN.

Als de kabelmarkt openbreekt ben ik echt WEG met alles wat ik nu bij Ziggo heb. Ik zit er zelfs over te denken om internet en bellen al over te zetten op een adsl aanbieder 20Mbit is echt zat voor wat ik ermee doe.

Zoals hiervoor ook al aangegeven is, als dit in het bedrijfsleven gebeurd dan zijn de claims niet te overzien. Ziggo en iedereen die daar werkt mag zich echt kapot schamen over de totale opzet van de organisatie en het compleet disfunctioneren van de service verlening NA het afsluiten van het abonnement.

Maar ik denk dat er ook een meningsverschil tussen humax en ziggo is. Als ik de site van humax check staat er over de E19 (en dus het gevolg mislukte opnames) het volgende:

Dit is geen fout van de ontvanger. Er is waarschijnlijk iets misgegaan met het inregelen van uw abonnement. Raadpleeg uw kabelmaatschappij om dit op te laten lossen.

Humax zegt eigenlijk wij zijn niet fout maar de fout ligt bij de kabelmaatschappij. Aangezien er een tijdelijke aanpassing is geweest van Ziggo om de keys 1 keer in de 24 uur te laten verlopen hebben we er een stuk minder last van, maar typeert de bron van het probleem heb ik het idee. Een aanpassing hiervoor gaat een hoop geld kosten wat ziggo moet betalen gok ik, ziggo wil niet betalen dus de firmware staat op een laag pitje bij humax. Gewoon een geld kwestie, moraal van het verhaal de klant is wederom de dupe en ziggo hult zich in stilwijgen.

anyway, ben nogsteeds erg tevreden over de humax. Maar als ik alles opsom wat er bij mij fout is en fout is gegaan vanaf aansluiting staan mijn nekharen recht overeind.

TeunVR
10 december 2009, 08:56
Misschien dat Anoniem ons een update kan geven hoe het er voor staat met de firmware update.

Ben ik ook wel erg benieuwd naar ja. Toen de 5050c gelanceerd werd kwam er veel informatie van Anoniem, maar de laatste tijd is het erg stil.
Volgens mij zijn ze bij Ziggo beetje druk met het CI+ geneuzel.

De hamvraag: gaat de alles fixende megacoole update nog in 2009 komen?

Sjaool
10 december 2009, 09:52
...maar op de één of andere manier is hier op het forum een positief gevoel richting Humax, wat niet te doorbreken is.
Deze mening steekt al gauw zijn kop op in een discussie over een bedrijf zoals Humax, Ziggo enz. ;)

tomvdduin
12 december 2009, 23:01
Vinden jullie het ook niet vreemd dat er 'blijkbaar' minder strikte regels zijn voor het uitbrengen van een nieuw apparaat met bijbehorende firmware dan voor een firmwareupdate?

Ik snap ook werkelijk niet dat er alleen een major-release uitkomt. Natuurlijk begrijp ik de kabelmaatschappijen wel dat ze een bepaalde controle op de firmware willen hebben. Maar als Humax eerst minor-releases had uitgebracht voor de veel voorkomende problemen, heeft dat een aantal voordelen:
- testen van zo'n release door de kabelmaatschappijen wordt erg versimpeld omdat de aanpassingen minimaal zijn of in ieder geval geisoleerd
- je zorgt ervoor dat de publieke opinie (t.o.v. zowel Humax als de kabelmaatschappijen) positiever wordt. Nu wordt er veel gezeikt, dat kan grotendeels voorkomen worden door die minor releases.

Just my 2 cents...

Joop558
13 december 2009, 12:29
Vinden jullie het ook niet vreemd dat er 'blijkbaar' minder strikte regels zijn voor het uitbrengen van een nieuw apparaat met bijbehorende firmware dan voor een firmwareupdate?

Ik snap ook werkelijk niet dat er alleen een major-release uitkomt. Natuurlijk begrijp ik de kabelmaatschappijen wel dat ze een bepaalde controle op de firmware willen hebben. Maar als Humax eerst minor-releases had uitgebracht voor de veel voorkomende problemen, heeft dat een aantal voordelen:
- testen van zo'n release door de kabelmaatschappijen wordt erg versimpeld omdat de aanpassingen minimaal zijn of in ieder geval geisoleerd
- je zorgt ervoor dat de publieke opinie (t.o.v. zowel Humax als de kabelmaatschappijen) positiever wordt. Nu wordt er veel gezeikt, dat kan grotendeels voorkomen worden door die minor releases.

Just my 2 cents...

Ik denk niet dat Ziggo hier over te zeggen heeft.
Het enige wat Ziggo doeet, is de update testen en die van augustus is door Ziggo afgekeurd. Gaf nog meer problemen.
Humax bepaalt wat er in een update is en hoe deze eruit ziet.

EwaXB
14 december 2009, 09:26
Hmm, ik begin de laatste tijd wel erg veel trek te krijgen in een knip/kopieër/plak/delete/enz.-functie op mijn 5050C. Dus indien mogelijk mogen humax en ziggo wel opscchieten. Zoals deze vraag ook eerder is gesteld: Zou 'ie nog wel komen in 2009? :wink:

BertvanHorck
14 december 2009, 09:34
Hmm, ik begin de laatste tijd wel erg veel trek te krijgen in een knip/kopieër/plak/delete/enz.-functie op mijn 5050C. Dus indien mogelijk mogen humax en ziggo wel opscchieten. Zoals deze vraag ook eerder is gesteld: Zou 'ie nog wel komen in 2009? :wink:

Ik heb zo mar het vermoeden dat Anonym meer bezig is met de Ziggo Hal in Amsterdam dan de website hier.... lol

Riparius
14 december 2009, 09:58

Anoniem heeft al veel eerder laten weten dat er geen nieuwe features worden toegevoegd, alleen bugfixes. Geen editfuncties dus.

Sjaool
14 december 2009, 10:35
Ik wil niet veel zeggen maar die functies zitten er gewoon op hoor.
Als je edit-functies bedoelt dan vrees ik dat je heel erg lang kan wachten. ;)

cilo
15 december 2009, 12:16
Geloof nooit dat er dit jaar nog een update gaat komen in welke vorm dan ook.
1 ding weet ik wel zeker dit is mijn eerste en ook zeker het laatste Humax app. :evil::evil::evil: dat ik ooit aangeschaft heb en ga aanschaffen.
Elk ander beetje elektronica merk zorgt ervoor dat zijn app. up-to-date blijft en komt met firmware upgrades (zeker als er een grote vraag naar is).

Ziggo verweid ik in deze niets omdat deze daar verder geen enkele inspraak in heeft of Humax wel of geen update uitbrengt (ze kunnen alleen de evt. geleverde update testen/analyseren en vervolgens goed of afkeuren)

Rob7
15 december 2009, 13:07
Ziggo verweid ik in deze niets omdat deze daar verder geen enkele inspraak in heeft of Humax wel of geen update uitbrengt (ze kunnen alleen de evt. geleverde update testen/analyseren en vervolgens goed of afkeuren)
Ik verwijd het juist Ziggo.

easyriider
15 december 2009, 13:31
Humax heeft al minimaal één keer een update aan Ziggo voorgelegd. Ziggo heeft die afgekeurd omdat ze blijkbaar alle problemen in één keer opgelost willen zien.

Als die update gepubliceerd was dan was een deel van de problemen al opgelost, en konden we wachten op een volgende update die weer een andere bug kon verhelpen.

Zo gaat het tenminste bij veel andere apparaten. Die brengen een firmware update uit voor één of meerdere specifieke problemen, maar hebben daarmee niet de intentie om in een keer een bugvrije firmware te leveren. Het nadeel is dat Humax niet een update op z'n website kan publiceren, maar volledig afhankelijk is van Ziggo die het nog moet goedkeuren, dus Ziggo kan een nieuwe firmware tegenhouden zolang ze dat willen.

jorgje
15 december 2009, 13:33
Alles heel leuk en aardig, maar laat Humax dan een goede firmwareupdate maken die alle problemen in één keer oplost. Het lijkt me dat je dat wel lukt in 9 maanden.

Waar de fout ligt, interesseert me heel weinig, maar ik wil een goed werkend apparaat, waar ik veel geld voor heb betaald!

EwaXB
15 december 2009, 13:57
Ik verwijd het juist Ziggo.

Ik ook.

Waar de fout ligt, interesseert me heel weinig

Mij ook niet.

maar ik wil een goed werkend apparaat, waar ik veel geld voor heb betaald!

Amen.

fchut
15 december 2009, 15:57
Mensen met een Panasonic TU-DC40RD-decoder wachten al meer dan 3 jaar op een beloofde update. We hebben dus nog even.

anoniem
15 december 2009, 20:47
Humax heeft al minimaal één keer een update aan Ziggo voorgelegd. Ziggo heeft die afgekeurd omdat ze blijkbaar alle problemen in één keer opgelost willen zien.

Als die update gepubliceerd was dan was een deel van de problemen al opgelost, en konden we wachten op een volgende update die weer een andere bug kon verhelpen.

Zo gaat het tenminste bij veel andere apparaten. Die brengen een firmware update uit voor één of meerdere specifieke problemen, maar hebben daarmee niet de intentie om in een keer een bugvrije firmware te leveren. Het nadeel is dat Humax niet een update op z'n website kan publiceren, maar volledig afhankelijk is van Ziggo die het nog moet goedkeuren, dus Ziggo kan een nieuwe firmware tegenhouden zolang ze dat willen.

Humax heeft de laatste maanden meerdere software releases uitgebracht, daarbij zijn aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd. Helaas staan er nog enkele issues open. Het belangrijkste restpunt betreft problemen met hdmi. Humax heeft er wel degelijk naar gestreefd om voor zowel de 5000 als de 5050 een nieuwe release uit te brengen. Er werkt een dedicated team van Humax bij Ziggo aan de verbeteringen nodig voor beide producten. Zodra de software door Ziggo wordt goedgekeurd zal ook Irdeto nog goedkeuring moeten geven. Ook deze testen moeten ingepland worden en dit gaat normaal gepaard met een wachtlijst. Ik verwacht dat de software pas in februari beschikbaar zal komen. Wij zijn ons er terdege bewust van dit aanzienlijk later is dan de eerder genoemde release datum september 2009.

catastrofus
15 december 2009, 21:03
Mensen met een Panasonic TU-DC40RD-decoder wachten al meer dan 3 jaar op een beloofde update. We hebben dus nog even.

Ik heb er ook nog zo een. Ik denk dat de kabelboer hem eerder vervangt door een ander (welke dat dan ook mag zijn) dan dat hiervoor nog een update uitgebracht zal worden. Een kansloze missie dus voor de Panasonic.
Waarschijnlijk wacht de kabelboer nog een paar jaar en degene die dan gaat klagen krijgt spontaan een andere decoder (leuk voor MP) om van dat gezeik over een nieuwe firmware update af te zijn.
Als leverancier (Ziggo) van een 'gecertificeerde' decoder hebben ze er geen ruk aan gedaan en het enige wat we lezen is dat er problemen zijn met de sourcecode of dat de maker (van die sourcecode) failliet is. Daar hebben wij als klanten geen r**t aan. En vervolgens hoor je gewoon niets meer...

Waarschijnlijk horen we nu een reactie van de kabelboer dat ze druk bezig zijn om toch een nieuwe release in elkaar te zetten, net zoals vorig jaar enz..., en dat het allemaal goed komt maar dat het even wat langer op zich laat wachten.

Gert.

BertvanHorck
15 december 2009, 21:24
Dank Anonym!

Sjaool
15 december 2009, 22:06
Bedankt voor deze reactie anoniem, dit wordt door mij in ieder geval zeer gewaardeerd. :D

TeunVR
15 december 2009, 22:09
Tsja, de reactie wordt inderdaad gewaardeerd. De inhoud helaas wat minder :cry:

iNSaNe-oNe
15 december 2009, 23:42
Wat ik mij zo bijzonder afvraag: spelen deze bijzonder kritische eisen van Ziggo/IrDeto zoals anoniem beschrijft ook bij het op de markt krijgen van een nieuw product? :?

M.a.w.: als Humax met een nieuwe decoder op de markt komt, wordt er dan ook (NB: maanden lang!) gemuggenzift over features/bugs/regressietesten met HDMI/IrDeto, zoals dat nu gebeurt met een firmwareupdate voor een bestaand product?

Ik krijg sterk de indruk dat dat niet zo is, waardoor en snel gecashed kan worden door de fabrikant en kabelexploitant, en eindgebruikers worden opgescheept met een half 'af' zijnde product om te kijken of het nieuwe product aanslaat, en de problemen naar achteren worden geschoven. Het lijkt erop dat Ziggo/IrDeto bij nieuwe producten opeens minder 'streng' zijn omdat onder druk van de markt en concurrentie het product snel de markt op moet?

Waarom zou men nu opeens haast maken met de firmwareupdate? Het geld is immers al binnen! Bah! :cry:

BertvanHorck
15 december 2009, 23:56
Er was volgens mij al meer dan een jaar sprake van de 5050c voor ie uitkwam...

HenkM
16 december 2009, 00:39
Inderdaad jammer dat dan niet een tussen release wordt uitgegeven. Niet iedereen heeft HDMI problemen of kan het probleem (tijdelijk) oplossen met bv een component aansluiting.

jorgje
16 december 2009, 01:42
Dank je wel voor de update, Anoniem, dat wordt zeker gewaardeerd! Inderdaad is de inhoud wat minder positief :(

Welke problemen zijn er met HDMI? Ik heb zelf geen probleem en hoewel ik niet alle reacties hier heb gelezen, heb ik geen HDMI-problemen voorbij zien komen.

Sterker nog: mijn 5050C werkt perfect, zowel direct op mijn tv (LG 42") als via mijn Onkyo receiver. Met m'n Popcorn Hour A-110 is dat helaas anders...

EwaXB
16 december 2009, 06:21
Welke problemen zijn er met HDMI? Ik heb zelf geen probleem en hoewel ik niet alle reacties hier heb gelezen, heb ik geen HDMI-problemen voorbij zien komen.

Sterker nog: mijn 5050C werkt perfect, zowel direct op mijn tv (LG 42") als via mijn Onkyo receiver.

HDMI probleem is wel eens dat het scherm groen slaat. Gebeurt mij ook vaak als ik op m'n TV van PS3 naar Humax switch. Soms crasht het digitale signaal ook wel helemaal, bijv. geen geluid. Ook al een keer overkomen, TV en Humax uit en aanzetten, probleem over ;)

Voor de rest werkt mijn 5050C ook perfect. Een opvolger hoeft eerst nog niet, al kijk ik alvast wel stiekem uit naar wat die te bieden heeft (A)

Sjaool
16 december 2009, 09:44
M.a.w.: als Humax met een nieuwe decoder op de markt komt, wordt er dan ook (NB: maanden lang!) gemuggenzift over features/bugs/regressietesten met HDMI/IrDeto, zoals dat nu gebeurt met een firmwareupdate voor een bestaand product?

Ga daar maar wel van uit anders had jij nu niet via ftp je files van en naar de Humax kunnen slurpen. ;)

Met m'n Popcorn Hour A-110 is dat helaas anders...
Ik heb hier een Icy Box MP309HW en die is ook niet zo stabiel als ik zou wensen.
Regelmatig vastlopers, een firmware update die belooft is maar die al een half jaar op zich laat wachten, files die spontaan niet meer willen afspelen.

Ik moet de Icy Box vaker resetten dan mijn Humax (nooit).
Dus zo half af is de Humax 5050C niet. ;)

wsmaal
16 december 2009, 10:47
Behalve dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21166) probleem met de Humax (sinds augustus 2008 in bezit), ondervind ik pas de afgelopen maanden (soms) het groen flikkeren van het beeld of is egaal groen. Toeval of niet, maar wellicht heeft dat te maken met het in gebruik nemen van de Logitech Harmony AB, die ik enige maanden leden gekocht en geprogrammeerd heb voor het aansturen van mijn TV, DVD, Humax (Radio/TV) en Networked Media Tank (NMT).

Wat ik zeer waardeer is dat "anoniem" op dit forum reageert op serieuze issues, zoals bv. hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=240944&postcount=13). Zelf til ik minder zwaar aan het uitblijven van firmware updates. De fabrikant moet oppassen dat er geen nieuwe problemen worden geïntroduceerd. Grote zorgvuldigheid is dus vereist en uitgebreid testen kost nu eenmaal meer tijd dan gedacht.

jorgje
16 december 2009, 11:46
@EwaXB: Dank voor de uitleg. Dat probleem heb ik gelukkig nooit. Wel dat'ie één tot twee sec. groen is, maar dat zie ik niet echt als een probleem :)

@Sjaool: Bij mijn Popcorn heb ik geregeld dat mijn tv zegt 'no signal', dan moet ik even op OK drukken en dan werkt het bijna altijd weer. Het lijkt erop dat hij een slaapstand ingaat die mijn tv/receiver niet snappen. Verder heb ik één keer per maand dat'ie ineens mijn bestanden niet wil afspelen. Dan is een simpele reset voldoende om het te verhelpen. Niet echt schokkende dingen dus, ik denk dat het probleem van niet kunnen afspelen meer komt omdat ik allerlei software installeer die een reset vereisen.

Sjaool
16 december 2009, 13:55
@Sjaool: Bij mijn Popcorn heb ik geregeld dat mijn tv zegt 'no signal', dan moet ik even op OK drukken en dan werkt het bijna altijd weer. Het lijkt erop dat hij een slaapstand ingaat die mijn tv/receiver niet snappen. Verder heb ik één keer per maand dat'ie ineens mijn bestanden niet wil afspelen. Dan is een simpele reset voldoende om het te verhelpen. Niet echt schokkende dingen dus, ik denk dat het probleem van niet kunnen afspelen meer komt omdat ik allerlei software installeer die een reset vereisen.
Ik heb de zelfde problemen er schijnt ergens een geheugenlek te zitten in de firmware en die los je schijnbaar alleen op door een reset.

Op dit moment gebruik ik de Icy Box niet meer omdat ik mijzelf een Asrock ION 330HT-BD cadeau heb gedaan.
Op de Asrock draai ik nu XBMC onder Linux en dat gaat als een speer en als afstandsbediening gebruik ik op dit moment nog mijn iPod Touch 2G. :)
Verder staat er nu ook Windows7 Professional 64 bit op en dat doet het ook nog erg leuk.

mcowly
18 december 2009, 22:50
Ik wil toch nog even terugkomen op mijn "opneem" probleem.
Mijn vriendin zet m net aan en het apparaat heeft GTST alleen op 11 en 17 december opgenomen.
Dit terwijl het ding op dagelijks opnemen staat ingesteld!!
Hier moeten gewoon meer mensen last van hebben.
Als je hier al niet op kan vertrouwen, heb je niks aan zo'n apparaat :cry:
400 euro verder en nog uitzending gemist kijken op de laptop.
En we kunnen er NIKS aan doen, niemand bij humax of Ziggo die het wat kan schelen. Die werken toch niet een jaar aan een software update!?

Iemand nog tips of tricks?
Ga m zo instellen dat ie aangaat om 19.45, misschien helpt dat wat.

Pfff

Sjaool
19 december 2009, 00:17
Bij mij staat de tijd standaard op 3 minuten voor en 10 minuten na een programma en er is nog nooit een keer een opname mislukt.

Op dit moment neem ik dagelijks zonder problemen Men in Trees op.
Daarnaast neem ik ook wekelijks Beagle van de VPRO op en daar is ook nog geen opname van mislukt.

Vreemd dat het bij anderen dan wel fout gaat. :?

TheGrouch
19 december 2009, 00:25
Ik heb het idee dat jij minimaal 1 keer per 24 uur live kijkt met de humax en mcowly niet. Anders was wel eerder opgevallen dat tussen 11 en 17 december de opnames mislukt waren.
Anoniem heeft aangegeven dat de workaround voor het mislukken van opnames alleen dan werkt.

Sjaool
19 december 2009, 00:34
Het ding staat hier dagelijks aan, live kijken, timeshift, opnemen etc.
Hij draait echt overuren zeker als de dochter bezig is, die neemt alles op wat maar op de Nickelodeon, Jetix etc. komt. :D

Het blijkt dus dat de Humax een apparaat is dat je moet gebruiken wil je geen problemen ondervinden. ;)

just--mike
19 december 2009, 00:50
Wat van mij wel mag (en waarschijnlijk van meerdere) veranderen is het zappen tijden het tegelijk opnemen van 2 programma's, dat is in 1 woord dramatisch. Maar verder is het een super apparaat. Ik stel altijd in 5 minuten van te voren en 5 na het einde in.

TheGrouch
19 december 2009, 01:14
Als de humax 2 programma's aan het opnemen is, dan zijn alleen de zenders uit dezelfde transportstream te kiezen.
Dat is een beperking van de 2 tuners, dat is geen bug en (helaas?) daar is ook geen wish van te maken.

Barlin
20 december 2009, 21:22
Daar is wel een wish van te maken maar dan voor de opvolger met 3 of 4 tuners. Moet toch niet zo heel moeilijk zijn :-)

Sjaool
20 december 2009, 22:11
Maar dan gaat de prijs ook een behoorlijk eind omhoog en dan vrees ik dat de Dreambox een beter alternatief gaat worden qua flexibiliteit.
Op dit moment zijn deze twee apparaten niet met elkaar te vergelijken qua fleixibliteit en mogelijkheden. ;)

Robertdehoop
26 december 2009, 10:59
Wanneer komt die update nou eens. Het is al bijna 2010 en er is nog steeds niets opgeleverd.

Of krijgen we van Ziggo een aanbieding om ons apparaat om te ruilen voor een nieuwe, waarin alle problemen zijn opgelost?

RObert.

Sjaool
26 december 2009, 11:31
Wanneer komt die update nou eens.
Tjemig, lees jij deze thread wel? :roll:
Had je dat gedaan dan had je niet met deze domme vraag gekomen. :evil:

Henk56
26 december 2009, 11:42
Een bug-fix voor HDMI kwam er al niet, dat de eerdere release werd afgekeurd is om reden duidelijk!

Afwachten wanneer de opvolger komt; Of wacht misschien ook geen FW update's, You'll never know, until....

Sjaool
26 december 2009, 11:49
Nog even ten overvloede dan maar weer omdat mensen gewoonweg niet de moeite nemen om de thread te lezen. :(

Humax heeft de laatste maanden meerdere software releases uitgebracht, daarbij zijn aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd. Helaas staan er nog enkele issues open. Het belangrijkste restpunt betreft problemen met hdmi. Humax heeft er wel degelijk naar gestreefd om voor zowel de 5000 als de 5050 een nieuwe release uit te brengen. Er werkt een dedicated team van Humax bij Ziggo aan de verbeteringen nodig voor beide producten. Zodra de software door Ziggo wordt goedgekeurd zal ook Irdeto nog goedkeuring moeten geven. Ook deze testen moeten ingepland worden en dit gaat normaal gepaard met een wachtlijst. Ik verwacht dat de software pas in februari beschikbaar zal komen. Wij zijn ons er terdege bewust van dit aanzienlijk later is dan de eerder genoemde release datum september 2009.

Henk56
26 december 2009, 13:02
Integendeel.
Ik heb de thread aardig doorgespit.

Alleen een bug-fix voor HDMI, waarom kon dat nou niet (doorgaan)?
(terwijl het om andere punten was afgekeurd)
Om die reden geloof ik zelf niet meer in een update van de FW,
zeker niet in februari, het is ook al eerder uitgesteld.
-Mijn visie hoor-

Joop558
26 december 2009, 13:10
Integendeel.
Ik heb de thread aardig doorgespit.

(terwijl het om andere punten was afgekeurd)
Om die reden geloof ik zelf niet meer in een update van de FW,
zeker niet in februari, het is ook al eerder uitgesteld.
-Mijn visie hoor-

Wat heb je liever, een goede update of een slechte update?

Wat betreft groen beeld via HDMI, zet hem altijd uit op een SD kanaal en je hebt nergens last van.

Sjaool
26 december 2009, 13:38

Juist de bugfix van de HDMI introduceerde weer nieuwe problemen.

Henk56
26 december 2009, 14:05
....Wat betreft groen beeld via HDMI, zet hem altijd uit op een SD kanaal en je hebt nergens last van.

Ach en dat werkt helaas niet hier;
Of ik 'm nou op SD/HD zet maakt niet uit; TV reset soms, of groen of ...niets.
Het enige wat werkt is, TV aanzetten, HDMI kiezen en dan pas de 5050C inschakelen.

Verder geen enkel probleem met m'n blu-ray speler (Panansonic), DVD-speler, Media-Player's, Satelliet-ontv.

Joop558
26 december 2009, 15:19
Ach en dat werkt helaas niet hier;
Of ik 'm nou op SD/HD zet maakt niet uit; TV reset soms, of groen of ...niets.
Het enige wat werkt is, TV aanzetten, HDMI kiezen en dan pas de 5050C inschakelen.

Verder geen enkel probleem met m'n blu-ray speler (Panansonic), DVD-speler, Media-Player's, Satelliet-ontv.

Ik bedoel, voordat je hem uitzet moet je hem op een SD kanaal zetten.
Als je hem dan aanzet heb je geen problemen.
Het heeft inderdaad met HDMI herkenning te maken.

Robertdehoop
31 december 2009, 11:10
Tjemig, lees jij deze thread wel? :roll:
Had je dat gedaan dan had je niet met deze domme vraag gekomen. :evil:

Ja ik lees deze thread wel en er wordt van alles beloofd, maar als je een beetje slim nadenkt (al denk ik niet dat je dat kan als ik je domme antwoord zie) snap je ook dat we aan het lijntje gehouden worden.

Ik heb dit apparaat voor veel geld gekocht en het is een door Ziggo goedgekeurd apparaat, dus zou je mogen verwachten dat het ook naar behoren werkt. En als er problemen zijn moeten deze direct worden opgelost.

Jezus wat een eikel ben jij zeg.. krijg je geld van ze of zo...

Sjaool
31 december 2009, 12:21
Je hoeft niet persoonlijk te worden hoor.

Ik wees je er alleen op dat al je vragen al beantwoord te zijn in deze thread.
Je hebt zelfs een antwoord kunnen lezen van anoniem en als iemand weet hoe het er voor staat dan is hij het wel.

En nee, ik werk niet Ziggo al zou ik dat best willen. ;)

mod-2
31 december 2009, 13:21

Schelden is in dit forum niet toegestaan.
Opmerkingen zoals "Je werkt zeker voor Ziggo" of "Je krijgt zeker geld van Ziggo om dit te zeggen" en anderen zijn hier ook ongewenst omdat hier alle discussies mee doodgemaakt worden.

Discussieren mag in dit forum alleen met argumenten en met respect voor elkaar. Wanneer men zich hier niet aan houdt zullen de forumregels toegepast worden, zoals hier dus ook is gedaan.

(Dit is alleen bedoeld als mededeling, verder in dit topic géén discussies hierover)

BulleT2k
3 januari 2010, 18:13
"De items die geclassificeerd zijn als wishes worden waar mogelijk meegenomen voor een toekomstige opvolger van de 5050."

Dat ga je toch niet menen? Al onze ideeën naar hun nieuwe product?

De software-wishes hebben niets te maken met nieuwere hardware, en is een kleine moeite om ook op de 5050 uit te laten brengen...

The Puma
3 januari 2010, 18:36
Dus er komt geen software update meer voor de 5050c

Mooie product support van Humax :evil:
Volgende keer maar een ander merk proberen

Joop558
3 januari 2010, 19:11
Dus er komt geen software update meer voor de 5050c

Mooie product support van Humax :evil:
Volgende keer maar een ander merk proberen

In februari 2010 wordt de software update verwacht.
Alleen de wiches worden niet meegenomen.
Reden? Ik denk dat Humax meer brood ziet in een opvolger.

The Puma
3 januari 2010, 19:19
Dan laten we dat maar hopen.
Hoe veel keer is die update al niet verschoven

Sjaool
4 januari 2010, 02:44
Dan laten we dat maar hopen.
Hoe veel keer is die update al niet verschoven
Nog maar 1 keer bij mijn weten. ;)

CeeS
4 januari 2010, 17:07
Een aantal posts over 'opnemen uit dezelfde stream' is verplaatst naar een eigen topic wat hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23293) staat.

sarino78
6 januari 2010, 11:59
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=240938#post240938)
Humax heeft de laatste maanden meerdere software releases uitgebracht, daarbij zijn aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd.

Weet iemand of de verbetering van het sd beeld ook aangepakt is met deze verbeteringen?????