View Full Version : Bug&Wishlist

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

Harm10
6 juli 2009, 00:20
Ik heb 'm toegevoegd, je uitleg is duidelijk maar ik hoop dat er meer mensen zijn die dit kunnen bevestigen (of liever ontkrachten ;)).
:?::?::?::?: Ik heb zojuist naar de lijst gekeken en nu staat hij wel op de juiste plek! Zou het te maken kunnen hebben dat de opname gedaan is toen de Humax nog aanstond? Vannacht heb ik hem uit gezet (wel in standby) en vandaag weer aan.
Dus om kort te zijn: wordt de nieuwste opname van een serie altijd bovenaan gezet totdat de Humax uit en aan is geweest?

Valderrama
6 juli 2009, 00:54
Dag allemaal, even een quote want dit is voor mij toch wel een groot probleem. Het gebeurd meerdere keren per dag en als je dan toevallig een blu-raytje aan het kijken bent of via xbox live aan het spelen bent mis je gewoon een aantal seconden totdat je het juiste kanaal weer hebt.

Kan dit in de bug & wishlist? Geen enkel ander HDMI apparaat wat ik heb vertoont dit gedrag! Ik heb ook een AppleTV en deze gaat vaak uit zichzelf aan, maar stuurd geen signaal door naar de TV zolang er niet op de afstandsbediening wordt gedrukt!

Kan iemand bovenstaand probleem opnemen in de bug & wishlist? Dit is echt iets wat niet hoort en wat gewoon opgelost moet worden.

SayMr2Me
6 juli 2009, 09:39
:?::?::?::?: Ik heb zojuist naar de lijst gekeken en nu staat hij wel op de juiste plek! Zou het te maken kunnen hebben dat de opname gedaan is toen de Humax nog aanstond? Vannacht heb ik hem uit gezet (wel in standby) en vandaag weer aan.
Dus om kort te zijn: wordt de nieuwste opname van een serie altijd bovenaan gezet totdat de Humax uit en aan is geweest?

ik heb de link naar bovenstaand bericht er maar bijgezet...

SayMr2Me
6 juli 2009, 09:40
Kan iemand bovenstaand probleem opnemen in de bug & wishlist? Dit is echt iets wat niet hoort en wat gewoon opgelost moet worden.

heb je dit aangesloten via een HDMI splitter/switch (waarschijnlijk met autosensing)???

Harm10
6 juli 2009, 10:12
ik heb de link naar bovenstaand bericht er maar bijgezet...OK. Kunnen ze het zelf uitzoeken. Ik zal het in ieder geval in de gaten houden bij de eerstvolgende opname en melden wat de sortering dan is.

mvveelen
6 juli 2009, 13:26
Ik heb Humax gebeld over de 5050c en dan met name over het feit dat opnames wissen zo'n 10 sec. duurt. Ze waren niet bezig met een fix oid. daarvoor en wisten ook niet of dat wel terug te brengen was naar 1 sec. of zoiets. Het staat dus ook niet op hun lijst met verbeterpunten.
Hooguit als er meerdere klanten hierover zouden struikelen, dat ze er dan naar zouden willen kijken. Maar ook dan....geeen garantie dat het sneller zou kunnen worden gemaakt.

Voor mij is dit helaas een struikelblok en zal ik op zoek gaan naar een alternatief.

Sjaool
6 juli 2009, 14:03
Ik heb Humax gebeld over de 5050c en dan met name over het feit dat opnames wissen zo'n 10 sec. duurt. Ze waren niet bezig met een fix oid. daarvoor en wisten ook niet of dat wel terug te brengen was naar 1 sec. of zoiets. Het staat dus ook niet op hun lijst met verbeterpunten.
Hooguit als er meerdere klanten hierover zouden struikelen, dat ze er dan naar zouden willen kijken. Maar ook dan....geeen garantie dat het sneller zou kunnen worden gemaakt.

Voor mij is dit helaas een struikelblok en zal ik op zoek gaan naar een alternatief.
Dit staat op de bugs and wishlist.
Met andere woorden er zijn een heleboel gebruikers die hierover klagen.
Als het goed is word dit punt ook meegenomen (hoop ik tenminste) door Ziggo.

Het wissen duurt misschien wat langer maar het wissen via ftp gaat wel op de normale snelheid. Misschien is dit een optie voor je?
De Humax 5050C heeft dan zijn nukken maar is op dit moment wel de meest complete HD PVR die er op de markt is.
Samsung schijn er een in ontwikkeling te hebben en Cisco heeft alleen maar de ontvanger die je krijgt bij het interactieve abonnement.

Een andere opties zou het aanschaffen van een Dreambox met dvb-c (http://www.dream-multimedia-tv.de/english/products_dm8000.php) kunnen zijn maar daar kan ik je verder niks over vertellen.

Sjaool
6 juli 2009, 14:06
ik heb de link naar bovenstaand bericht er maar bijgezet...
Bij mijn weten update de Humax alle iconen en andere statistieken pas als het apparaat uit en weer aan gezet is (powercycle).
Misschien is dit hierbij ook aan de orde.

mvveelen
6 juli 2009, 14:16
Dit staat op de bugs and wishlist.
Met andere woorden er zijn een heleboel gebruikers die hierover klagen.
Als het goed is word dit punt ook meegenomen (hoop ik tenminste) door Ziggo.

Mja, je zou het wel zeggen, maar als ze bij Humax support hier niets over kunnen zeggen en wel aangeven dat ze daar helemaal niet mee bezig zijn...dan kan Ziggo hier niet veel in betekenen, toch ?

Dat van het wissen via FTP is misschien wel een optie, al is dat wel een workaround waarvan ik me afvraag of dat net zo simpel werkt als een mapje met bestandjes van je PC leegknikkeren ?

De keuze is ook zo beperkt nog he..... :cry:

SayMr2Me
6 juli 2009, 14:44
Mja, je zou het wel zeggen, maar als ze bij Humax support hier niets over kunnen zeggen en wel aangeven dat ze daar helemaal niet mee bezig zijn...dan kan Ziggo hier niet veel in betekenen, toch ?

Dat van het wissen via FTP is misschien wel een optie, al is dat wel een workaround waarvan ik me afvraag of dat net zo simpel werkt als een mapje met bestandjes van je PC leegknikkeren ?

De keuze is ook zo beperkt nog he..... :cry:

Ik kan me zo voorstellen dat de supportdesk van Humax, evenals van Ziggo niet contant word geinformeerd over het stadium waarin een firmwareupdate verkeerd. daarnaast duurt het nog wel even woordat deze upgrade feitelijk zal worden gedaan. Ik houd goede hoop dat een belangrijk deel van de punten uit onze Bug&Wishlist word meegenomen bij die upgrade.

Ik wis soms (vooral tijdens opnamen) ook via FTP (filezilla) en dit gaat goed, mits ik zowel het mapje en de losse (gelijknamige) file's wis en dan de medialijst even (30sec) met rust laat. als ik vervolgens de medialijst open is deze up-to-date.

Harm10
7 juli 2009, 10:36
Gisteren weer zo'n situatie gehad. Opname is uitgevoerd en zolang de Humax nog niet uit is geweest blijft deze opname in de rij van zelfde titels bovenaan staan. Nadat de Humax uit is geweest staat de opname wel op de juiste plaats qua datum. Ik vind dit uitermate verwarrend.
Er draaide geen andere opname dus dat kan niet de blokkerende factor zijn.

Sjaool
7 juli 2009, 13:40
Gisteren weer zo'n situatie gehad. Opname is uitgevoerd en zolang de Humax nog niet uit is geweest blijft deze opname in de rij van zelfde titels bovenaan staan. Nadat de Humax uit is geweest staat de opname wel op de juiste plaats qua datum. Ik vind dit uitermate verwarrend.
Er draaide geen andere opname dus dat kan niet de blokkerende factor zijn.

Zoals ik al in een van mijn eerdere posts vermeldde:
Bij mijn weten update de Humax alle iconen en andere statistieken pas als het apparaat uit en weer aan gezet is (powercycle).
Misschien is dit hierbij ook aan de orde.
En zoals het nu lijkt is dit dus ook het geval. ;)

Harm10
7 juli 2009, 13:58
Zoals ik al in een van mijn eerdere posts vermeldde:

En zoals het nu lijkt is dit dus ook het geval. ;)
Dat het bijwerken pas plaatsvindt na een herstart vind ik logisch; maar waarom dan een opname met een zelfde titel maar recentere datum bovenaan plaatsen? Ook tijdens een opname vind ik het logischer dat hij op de juiste plaats staat. Ik zie de logica niet om hem bovenaan te zetten (maar wel alvast bij de juiste titel).

Sjaool
7 juli 2009, 15:40
Dat het bijwerken pas plaatsvindt na een herstart vind ik logisch; maar waarom dan een opname met een zelfde titel maar recentere datum bovenaan plaatsen? Ook tijdens een opname vind ik het logischer dat hij op de juiste plaats staat. Ik zie de logica niet om hem bovenaan te zetten (maar wel alvast bij de juiste titel).
Ik vind het juist wel handig dat de lopende opnames bovenaan staan.
Zo kun je in een oogopslag zien op welke zenders er een opname plaatsvindt.

Harm10
7 juli 2009, 16:30
Ik vind het juist wel handig dat de lopende opnames bovenaan staan.
Zo kun je in een oogopslag zien op welke zenders er een opname plaatsvindt.
Dat is niet helemaal waar....... als de titel van de opname met een Z begint en het eerste scherm van je medialijst is vol, zie je echt niet dat er een opname gaande is.....

Sjaool
7 juli 2009, 22:30
Dat is niet helemaal waar....... als de titel van de opname met een Z begint en het eerste scherm van je medialijst is vol, zie je echt niet dat er een opname gaande is.....
Zou zo maar kunnen, het is mij nog niet opgevallen.
Met andere woorden ik stoor mij hier dus niet genoeg aan. ;)

Speky
8 juli 2009, 10:31
Ik heb weer een nieuwe bug (of zou toch een wish worden?) geconstateerd.
Bij serie-opnamen verschijnt de serie keurig netjes in de lijst van Media gesorteerd op datum. Althans dat dacht ik. Tot mijn stomme verbazing staat de opname van begin juli eerder in de lijst dan 2 oudere van eind juni.
Ik kom tot de conclusie dat de sortering van opnamen met gelijke naam gedaan wordt op dag en pas daarna op maand.
Dat moet natuurlijk andersom.
Bug?

Het zou een heel stuk makkelijker zijn als de datum van de opname bij de opname op de medialijst vermeld staat. Dit voorkomt erg veel zoeken met opnames met dezelfde naam (series) en natuurlijk het wissen van de verkeerde opname.

TheGrouch
8 juli 2009, 10:50
Het zou een heel stuk makkelijker zijn als de datum van de opname bij de opname op de medialijst vermeld staat. Dit voorkomt erg veel zoeken met opnames met dezelfde naam (series) en natuurlijk het wissen van de verkeerde opname.

Er staat toch een datum in: zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170665&postcount=509

Speky
8 juli 2009, 11:09
Er staat toch een datum in: zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170665&postcount=509

Klopt helemaal, BEDANKT TheGrouch

jamameso
9 juli 2009, 12:45
Wanneer de audioprioriteit in de systeeminstellingen (A/V instellingen) staat ingesteld op "Dolby" doen zich de volgende problemen voor:

- geluidsvolume niet te regelen m.b.v. Humax afstandsbediening bij alle HD zenders die uitzenden in 1080i. Bij Sport 1 HD (720p) en de SD zenders is het volume wèl te regelen mbv de Humax afstandsbediening.

- bij Ned 1, 2 en 3 HD zijn er veel korte geluidsstoringen / haperingen van (meestal) minder dan een seconde.

- geluid bij HD zenders veel harder dan bij overige zenders. Erg vervelend bij zappen.

Mijn Humax decoder is dmv een optische kabel (S/PDIF) aangesloten op mijn receiver. Het geluid wordt dus weergegeven door de receiver, niet door de TV.

Wanneer de audioprioriteit staat ingesteld op "PCM" doen bovengenoemde problemen zich niet voor.

Graag oplossing in eerstvolgende software release!

hjbaard
9 juli 2009, 13:18
Wanneer de audioprioriteit in de systeeminstellingen (A/V instellingen) staat ingesteld op "Dolby" doen zich de volgende problemen voor:

- geluidsvolume niet te regelen m.b.v. Humax afstandsbediening bij alle HD zenders die uitzenden in 1080i. Bij Sport 1 HD (720p) en de SD zenders is het volume wèl te regelen mbv de Humax afstandsbediening.

- bij Ned 1, 2 en 3 HD zijn er veel korte geluidsstoringen / haperingen van (meestal) minder dan een seconde.

- geluid bij HD zenders veel harder dan bij overige zenders. Erg vervelend bij zappen.

Mijn Humax decoder is dmv een optische kabel (S/PDIF) aangesloten op mijn receiver. Het geluid wordt dus weergegeven door de receiver, niet door de TV.

Wanneer de audioprioriteit staat ingesteld op "PCM" doen bovengenoemde problemen zich niet voor.

Dit is geen bug. Wanneer je je Humax via SPDIF hebt aangesloten en het signaal is dolby digital gaat het digitale signaal rechtstreeks naar je versterker. Dit betekent dat je het volume alleen via je versterker (want die versterkt het geluid, niet je Humax) kunt regelen. Storingen in het geluid worden hoogstwaarschijnlijk door je versterker of optische kabel veroorzaakt. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn vorige versterker.
Omdat het digitale geluidssignaal alleen via je versterker wordt verwerkt is het geluidsniveau verschillend. Je kunt dit verschil vaak verminderen door te spelen met de volume knop van je Humax. Bijvoorbeeld wanneer het analoge geluid harder is dan het digitale, kan je het volume op je Humax zachter zetten en je versterker harder.

Wanneer je de voorkeur op PCM zet wordt het Dolby Digital signaal niet doorgegevens met NL 1,2 en 3 omdat deze ook een analoog signaal als optie heeft. Op dat moment heb je dus geen dolby digital en heb je de 'problemen' dus ook niet.

Ik hoop dat dit een beetje helpt :wink:

jamameso
9 juli 2009, 14:02
Dit is geen bug. Wanneer je je Humax via SPDIF hebt aangesloten en het signaal is dolby digital gaat het digitale signaal rechtstreeks naar je versterker. Dit betekent dat je het volume alleen via je versterker (want die versterkt het geluid, niet je Humax) kunt regelen. Storingen in het geluid worden hoogstwaarschijnlijk door je versterker of optische kabel veroorzaakt. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn vorige versterker.
Omdat het digitale geluidssignaal alleen via je versterker wordt verwerkt is het geluidsniveau verschillend. Je kunt dit verschil vaak verminderen door te spelen met de volume knop van je Humax. Bijvoorbeeld wanneer het analoge geluid harder is dan het digitale, kan je het volume op je Humax zachter zetten en je versterker harder.

Wanneer je de voorkeur op PCM zet wordt het Dolby Digital signaal niet doorgegevens met NL 1,2 en 3 omdat deze ook een analoog signaal als optie heeft. Op dat moment heb je dus geen dolby digital en heb je de 'problemen' dus ook niet.

Ik hoop dat dit een beetje helpt :wink:

Bedankt voor de tips, maar ik ben wat eigenwijs, volgens mij is PCM ook een digitaal signaal (digitale representatie van een analoge geluidsgolf) en dit signaal gaat ook gewoon door dezelfde optische kabel.
Dat de geluidshaperingen door de kabel/receiver worden veroorzaakt, wil er bij mij niet in omdat deze zich alleen bij Ned 1, 2 en 3HD voordoen en niet bij Film1 HD, NGC HD en Discovery HD.
Verder zou het spelen met de volumeknop van de Humax alleen een optie zijn als het Dolby digitale standaard zachter zou zijn dan het geluid van de SD zenders. Als ik het geluid dmv de Humax volumeknop zachter zet wordt het verschil in geluid tussen de HD en SD zenders alleen maar groter.

hjbaard
9 juli 2009, 14:22
Bedankt voor de tips, maar ik ben wat eigenwijs, volgens mij is PCM ook een digitaal signaal (digitale representatie van een analoge geluidsgolf) en dit signaal gaat ook gewoon door dezelfde optische kabel.
Dat de geluidshaperingen door de kabel/receiver worden veroorzaakt, wil er bij mij niet in omdat deze zich alleen bij Ned 1, 2 en 3HD voordoen en niet bij Film1 HD, NGC HD en Discovery HD.
Verder zou het spelen met de volumeknop van de Humax alleen een optie zijn als het Dolby digitale standaard zachter zou zijn dan het geluid van de SD zenders. Als ik het geluid dmv de Humax volumeknop zachter zet wordt het verschil in geluid tussen de HD en SD zenders alleen maar groter.

Alles wat naar je versterker gaat is digitaal omdat je via de optische kabel gaat, maar bij dolby digitaal gaat het signaal rechtstreeks en bij pcm gaat het eerst door je Humax heen. Daarom kan je dan het volume regelen.

Dat haperen van het geluid was maar een suggestie. Bij mij hapert het in ieder geval niet, en ik heb het op dezelfde manier aangesloten. (op een Rotel versterker). Ik las ergens dat iemand problemen had met NL 1,2 en 3 en dat na 30 sec de stroom eraf halen de problemen waren opgelost. Je zou dat eens kunnen proberen.

Wat betreft het volume, ik heb zelf ook nog een Mediacenter pc staan (Vista met MediaPortal) en die gedraagt zich precies hetzelfde met dolby digital (volume werkt niet meer via pc alleen via versterker). En dit geldt zowel voor tv uitzendingen als voor andere dolby digital bronnen (films/series etc)

Kan je bij je versterker de volume verschillen niet instellen per soort signaal? (Dus bij pro logic t.o.v. dolby digital)?

SayMr2Me
9 juli 2009, 18:57

denk niet dat hetgene wat jij wil mogelijk is. juist de functie van zo'n receiver is het verwerken van DD geluid enzo.

ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele hapering heb ontdekt in het geluid van 1,2 of 3 HD.

PCM lost inderdaad wel het probleem op met het audio volume maar dan heb je geen DD geluid. nu maakt mijn receiver er alsnog een "5.1"van maar geeft aan dat de achter speakers geen actief audiosignaal krijgen (verwarrend maar ik hoop dat je t snapt). iig houd ik het gewoon bij DD ;)

jcompagner
10 juli 2009, 10:57
De Humax 5050C heeft dan zijn nukken maar is op dit moment wel de meest complete HD PVR die er op de markt is.

Dit is niet helemaal waar, de meest complete HD PVR is al heel lang op de markt,is alleen een stuk duurder dan de dedicted kastjes.

En dat is toch echt gewoon Windows (7) MediaCenter.

Ik heb heel even gedacht om ook een Humax er bij naast te zetten of mijn media center te vervangen, maar de vele bugs en echt cruciale missing features heeft mij er toe besloten om dat toch maar niet te gaan doen en ik heb een 3de digitale FireDTV met alphacrypt gekocht voor mijn media center zodat ik 3 HD zenders te gelijk kan opnemen/kijken.

Werkt zeer goed en er zijn nagenoeg geen wensen of bugs meer te verzinnen (zit nu op Windows 7)

Het blijft heel erg jammer dat een single digitale tunner pakket met een alphacrypt 220,- euro kost dus zeg maar bijna net zo veel als een hele humax.. Anders zou ik echt iedereen aan raden om gewoon een simpele, zo zuinig mogelijke pc aan te schaffen en daar digitale tuners in te zetten.

Sjaool
10 juli 2009, 11:10
Dit is niet helemaal waar, de meest complete HD PVR is al heel lang op de markt,is alleen een stuk duurder dan de dedicted kastjes.

Okay, de Humax 5050C is toch wel de meest complete dedicated HD PVR die er op de markt is. ;)

hjbaard
11 juli 2009, 08:42

Ik heb heel even gedacht om ook een Humax er bij naast te zetten of mijn media center te vervangen, maar de vele bugs en echt cruciale missing features heeft mij er toe besloten om dat toch maar niet te gaan doen en ik heb een 3de digitale FireDTV met alphacrypt gekocht voor mijn media center zodat ik 3 HD zenders te gelijk kan opnemen/kijken.

Werkt zeer goed en er zijn nagenoeg geen wensen of bugs meer te verzinnen (zit nu op Windows 7)

Het blijft heel erg jammer dat een single digitale tunner pakket met een alphacrypt 220,- euro kost dus zeg maar bijna net zo veel als een hele humax.. Anders zou ik echt iedereen aan raden om gewoon een simpele, zo zuinig mogelijke pc aan te schaffen en daar digitale tuners in te zetten.

Ik ben het deels met je eens. Het beste media center vind ik toch MediaPortal (www.team-mediaportal.com (http://www.team-mediaportal.com)). Dit ondersteund HD goed en biedt veel meer mogelijkheden :wink:

Ik heb inmiddels een paar jaar een media center in huis, maar heb sinds kort toch de Humax ernaast gekocht omdat het opnemen toch te vaak fout gaat. Na een paar jaar proberen met verschillende media centers, diverse hardware etc. was ik het zat.
Ik gebruik mijn media center nu voor het kijken van gedownloade series, films, blu-ray, internetten, muziek, foto's en tv kijken als de Humax alle tuners gebruikt.
En dit werkt tot nu toe prima.

Overigens heb ik dus nu 1 FloppyDTV tuner met Alphacrypt over.
Nog liefhebbers....? :wink:

chronix
12 juli 2009, 13:12
Misschien heb ik 'm gemist, maar volgens mij staat onderstaande bug nog niet in het lijstje. Ik zag op dit forum dat er andere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Bug: Indien netwerkkabel (DHCP) aangesloten blijft de Humax op de "BOOT" melding hangen bij het opstarten en reageert verder nergens meer op. Enige oplossing: uitzetten, netwerkkabel eruit, aanzetten en weer de netwerkkabel erin.

SayMr2Me
12 juli 2009, 19:46
Misschien heb ik 'm gemist, maar volgens mij staat onderstaande bug nog niet in het lijstje. Ik zag op dit forum dat er andere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Bug: Indien netwerkkabel (DHCP) aangesloten blijft de Humax op de "BOOT" melding hangen bij het opstarten en reageert verder nergens meer op. Enige oplossing: uitzetten, netwerkkabel eruit, aanzetten en weer de netwerkkabel erin.

Deze staat inderdaad niet vermeld. omdat er maar een paar zijn die het probleem hebben. bij mij werkt ie gewoon en ik ken nog meer mensen van wie het gewoon werkt.

The Puma
12 juli 2009, 20:10
Het verwijderen van bestanden zou toch sneller kunnen.
Is nu ..... :sleep::sleep::sleep:

Sjaool
12 juli 2009, 21:20
Het verwijderen van bestanden zou toch sneller kunnen.
Is nu ..... :sleep::sleep::sleep:
Heb je de startpost wel gelezen? Deze staat al heel lang bij de wishes. ;)

The Puma
12 juli 2009, 21:29
Heb je de startpost wel gelezen? Deze staat al heel lang bij de wishes. ;)
Heb ik gezien, maar vind het toch belangrijk dat dit opgelost gaat worden

jcompagner
14 juli 2009, 17:31
Ik ben het deels met je eens. Het beste media center vind ik toch MediaPortal (www.team-mediaportal.com (http://www.team-mediaportal.com)). Dit ondersteund HD goed en biedt veel meer mogelijkheden :wink:

Heb media portal ook gebruikt
Zelfs wat in geprogrammeerd en wat dingen in gefixed.
Maar het was (toen ik het teste en gebruikte) gewoon niet zo gelikt en makkelijk in gebruik als Vista Media Center

En nu met Windows 7 media center je hebt gewoon out of the box HD ondersteuning met FireDTV en alphcrypt
Dus ik heb er nu 3 tuners in zitten het werkt bijna perfect. Als ik een tour liefhebber was zat ik nu gebeiteld met NED 1 HD tour.. Wat een pracht beeld geeft dat zeg zeker als je even zapped tussen NED1 normaal en NED1 HD..

Ik heb inmiddels een paar jaar een media center in huis, maar heb sinds kort toch de Humax ernaast gekocht omdat het opnemen toch te vaak fout gaat. Na een paar jaar proberen met verschillende media centers, diverse hardware etc. was ik het zat.

ik zit al een tijdje op een stille dell pc 1.8ghz dual core met nu dus Win7.
Ik wou er ook een humax bij naast kopen. En een vriend van mij heeft er 1 gekocht met de eerste batch, dus ik heb er tijdje mee kunnen spelen en ik was toch totaal verbaast en totaal teleurgesteld in de gebruiks vriendelijkheid van de humax. Sorry het kan gewoon bij lange na niet tippen aan de Win7 Media Center. En dan heb ik het alleen maar over TV/Guide kijken/opnemen. Niet over de rest die je er nog bij krijgt met een media center.
Wat gewoon jammer is, humax moet gewoon kijken hoe de media center werkt dat gewoon 1 op 1 overnemen.

Overigens heb ik dus nu 1 FloppyDTV tuner met Alphacrypt over.
Nog liefhebbers....? :wink:

ja mijn broertje.. wat moet je er voor hebben?

techno2
16 juli 2009, 19:28
Misschien al eens genoemd, maar om daarvoor nou 79 pagina's door te gaan spitten (en via de zoekfunctie vond ik niets).
wanneer ik audio (mp3) vanaf de externe harde schijf wil afspelen, verdwijnt het geluid na 2 a 3 seconden (maar alleen) bij het eerste nummer (als de bestandsnaam met "01" begint, en dat komt nogal vaak voor als je mp3's maakt/ript via mediaplayer 11 van windows)) simpel vooruit en terugspoelen zorgt ervoor dat je het nummer alsnog kunt horen...

SayMr2Me
16 juli 2009, 21:43
Misschien al eens genoemd, maar om daarvoor nou 79 pagina's door te gaan spitten (en via de zoekfunctie vond ik niets).
wanneer ik audio (mp3) vanaf de externe harde schijf wil afspelen, verdwijnt het geluid na 2 a 3 seconden (maar alleen) bij het eerste nummer (als de bestandsnaam met "01" begint, en dat komt nogal vaak voor als je mp3's maakt/ript via mediaplayer 11 van windows)) simpel vooruit en terugspoelen zorgt ervoor dat je het nummer alsnog kunt horen...

toegevoegd

pboes
17 juli 2009, 14:50
Wat mij gisteravond opviel was dat de sterkte van het uitgaande antennesignaal (die weer op de tv zit aangesloten zit) erg zwak is als de 5050 uit staat. Als ik nog even, zonder de 5050 aan te zetten, naar iets wil kijken (dus analoog) dan is dat welhaast onmogelijk omdat het behoorlijk sneeuwerig is. Als de 5050 aan staat dan is het uitgaande signaal wel goed.

Maslov
17 juli 2009, 15:08
Het lijkt me niet onlogisch dat als de 5050 niet aan is dat de "doorlus-funktie" dan ook niet werkt. :wink:

mvveelen
17 juli 2009, 15:10
Waarom zou je ook de 5050 helemaal uit zetten.....

CeeS
17 juli 2009, 15:15
Wat mij gisteravond opviel was dat de sterkte van het uitgaande antennesignaal (die weer op de tv zit aangesloten zit) erg zwak is als de 5050 uit staat.

Bedoel je met de knop op de achterkant uitgezet ?
Dan zet je de hele voeding uit en doet de doorlusversterker het ook niet, dat is (zoals eerder geschreven) een normale feature en geen bug.

KCB
17 juli 2009, 19:45
Wat mij gisteravond opviel was dat de sterkte van het uitgaande antennesignaal (die weer op de tv zit aangesloten zit) erg zwak is als de 5050 uit staat. Als ik nog even, zonder de 5050 aan te zetten, naar iets wil kijken (dus analoog) dan is dat welhaast onmogelijk omdat het behoorlijk sneeuwerig is. Als de 5050 aan staat dan is het uitgaande signaal wel goed.

Ik het hetzelfde mee gemaakt met de TV op de slaapkamer.....

Wanneer de 5050 in "deep sleep" staat, is de antenneversterker uitgeschakeld en heb je dus geen/slecht beeld via je analoge uitgang
Wanneer de 5050 in "normale" standby staat, werkt alles en kun je ook via de analoge uitgang TV kijken.
Controleer dus even in het menu van je 5050 hoe je 'm hebt ingesteld qua stand-by

Succes !

BulleT2k
17 juli 2009, 22:34
*Wish*
In de tvgids (guide) kan je met de REC-toets snel kiezen om het geselecteerde programma op te nemen. Je kan dit ook via de OK-toets maar hier moet je nog kiezen tussen opnemen/afspelen en evt. herhalen.

Mijn wens, is dat de PLAY-knop hierin (die nu ongebruikt is) het geselecteerde programma afspeelt. Zoals de REC-knop een sneltoets is voor het programma eenmalig opnemen, mag de PLAY-knop wel voor afspelen gebruikt worden, vind ik.

Zo kan ik sneller de gids afgaan om een reeks aan programma's te selecteren en bekijken.

In het kort: De PLAY-toets in de gids kunnen gebruiken voor het snel afspelen van het geselecteerde programma, via de timer.

einstein1972
20 juli 2009, 14:30
Om alle TV-kanalen uit te sluiten waar ik geen abonnement op heb genomen :censored:, gebruik ik standaard een Favorietenlijst.
Als ik echter overschakel naar Radio en dan weer terug naar TV, staat de Humax standaard weer op de 'Alles' zenderlijst.
Ik zou er minimaal een Wish van willen maken dat hij op de gekozen Favorietenlijst blijft staan.:pompom:

Couldn't agree more; dit is mijn nummer 1 wish. Zeer hinderlijk, vooral voor de technisch minder onderlegde huisgenoten... (die mij dan weer aan de kop zeuren)

hjbaard
20 juli 2009, 14:34
ja mijn broertje.. wat moet je er voor hebben?

Voor de FloppyDTV + alphacrypt wil ik 165 euro hebben.

Ik ben het overigens volledig met je eens dat een media center veel gebruikersvriendelijker werkt dan de Humax. Het enige probleem bij mij was altijd de stabiliteit. Als ik echt iets opgenomen wou hebben ging die net altijd fout. Daarom heb ik er een Humax naast gekocht. En die is bij mij een stuk betrouwbaarder :-)

SayMr2Me
20 juli 2009, 16:43
Couldn't agree more; dit is mijn nummer 1 wish. Zeer hinderlijk, vooral voor de technisch minder onderlegde huisgenoten... (die mij dan weer aan de kop zeuren)

Ik gebruik ook de favorietenlijst en het is hooguit eens in de 3 maanden ofzo dat ik de Humax aanzet en ik niet in de juiste lijst kom.

zowel bij zappen als in de guide staat bij mij "constant" de juiste favorietenlijst klaar voor gebruik.

Josk
20 juli 2009, 17:19
Allemaal m.b.t. MP3 afspelen:

bug 1) Ik heb een stuk of tachtig mp3's die 64kbps/stereo/22khz zijn. Als je deze op pauze zet hoor je een harde BROM totdat je weer verder speelt of op EXIT drukt. Andere mp3's hebben het probleem niet.

bug 2) (Volgens mij is deze al genoemd) Eerste 2 seconden speelt hij niet af.

wish 1) Mogelijkheid om in andere mappen te browsen terwijl je een mp3 beluistert.

SayMr2Me
20 juli 2009, 19:06
Allemaal m.b.t. MP3 afspelen:
wish 1) Mogelijkheid om in andere mappen te browsen terwijl je een mp3 beluistert.

hoe bedoel je browsen? waartoe zou dit moeten leiden?

einstein1972
21 juli 2009, 09:32
Ik gebruik ook de favorietenlijst en het is hooguit eens in de 3 maanden ofzo dat ik de Humax aanzet en ik niet in de juiste lijst kom.

Probeer dit eens:

Kijk tv via je favorieten lijst, schakel over op radio, schakel vervolgens weer terug naar tv. Druk nu op Guide en kijk in welke lijst je zit...

SayMr2Me
21 juli 2009, 09:55
Probeer dit eens:

Kijk tv via je favorieten lijst, schakel over op radio, schakel vervolgens weer terug naar tv. Druk nu op Guide en kijk in welke lijst je zit...

ik zal vanavond eens even kijken, maar ik moet bekennen, ik luister normaal geen "digitale" Radio :wink:

Josk
21 juli 2009, 17:34
hoe bedoel je browsen? waartoe zou dit moeten leiden?

Alvast browsen naar een volgend mp3tje dat je wilt luisteren. Dit kan nu alleen in de map waar het mp3tje staat dat je op dat moment beluistert.

einstein1972
21 juli 2009, 21:01
...ik moet bekennen, ik luister normaal geen "digitale" Radio :wink:

Zonde, de kwaliteit zal je verbazen! :grin:

catastrofus
21 juli 2009, 21:09
Zonde, de kwaliteit zal je verbazen! :grin:

Nou, ik vind het nog wel tegenvallen, eigenlijk. Dus geen 'hoera'-verhaal voor de digitale radio via onze kabelboer. :wink:

Gert.

einstein1972
21 juli 2009, 21:15
Nou, ik vind het nog wel tegenvallen, eigenlijk. Dus geen 'hoera'-verhaal voor de digitale radio via onze kabelboer. :wink:

Er schijnen in de afzonderlijke regio's nog wel wat verschillen in kwaliteit te bestaan. Maar hier (Oldenzaal) klinkt het prima voor radio. Ik verwacht er geen SACD of DVD-A kwaliteit van, dat zou ook niet redelijk zijn.
Overigens meld je niet wat je precies vindt tegenvallen aan de digitale radio in je woonplaats.

catastrofus
21 juli 2009, 21:29
Er schijnen in de afzonderlijke regio's nog wel wat verschillen in kwaliteit te bestaan. Maar hier (Oldenzaal) klinkt het prima voor radio. Ik verwacht er geen SACD of DVD-A kwaliteit van, dat zou ook niet redelijk zijn.
Overigens meld je niet wat je precies vindt tegenvallen aan de digitale radio in je woonplaats.

Ik vind de kwaliteit (hoog & laag en dynamiek) in het algemeen nog wat tegenvallen. Ik weet niet wat onze kabelboer doet met het signaal maar, persoonlijk, luister ik liever naar de radio-zenders via de sat dan via de kabel. Het komt bij mij op 1 apparaat binnen dus die vergelijking kan ik wel maken, denk ik zeker als je het hoort op een 'denon avr-1306' receiver (welliswaar een oudje) maar het verschil is opmerkelijk.

Gert.

Pier
23 juli 2009, 14:38
Even vergeleken met Radio 4:

Via de Humax is dat een mpga steam met een sample rate van 48 kHz en een bitrate van 256 kb/s.
Via internet is het een mpga stream met een sample rate van 44,1 kHz en een bitrate van 192 kb/s.

Met beide hetzelfde radio programma opgenomen. Hoog/laag compressie kan ik bij een luistervergelijk niet ontdekken bij de opgenomen Humax file, afgespeeld via mijn PC en externe (goede) DAC.

Wel klinkt de internet stream ietsie pietse beter, maar veel is het niet. Kan te maken hebben met dat de DVB stream geresampled is naar 48 kHz, het native DVB format van Ziggo en de internet stream binnen komt met de oorspronkelijke 44,1 kHz van het CD format.

Digitale radio via de kabel is gewoon hetzelfde als TV maar dan zonder beeld.

Lijkt mij nou niet echt een bug van de Humax. En je kunt niet verwachten dat daar top-audiofiele DA-converters inzitten.

einstein1972
23 juli 2009, 14:55
...zeker als je het hoort op een 'denon avr-1306' receiver (welliswaar een oudje) maar het verschil is opmerkelijk.

Waarom men het op een Denon zeker zou moeten horen volg ik niet, iedere redelijk goede versterker voegt geen zaken toe (dus ook geen 'extra kwaliteit') aan eender welk signaal. Luidsprekers is een heel ander verhaal. Zonder in een 'kijk-eens-wat-ik-heb' achtige discussie te verzanden; laten we het er maar op houden dat mijn luidsprekers zich wel redden.
Na nog eens kritisch naar de kwaliteit geluisterd te hebben kan ik concluderen dat er weliswaar verschillen in de zenders onderling zitten, maar dat de gemiddelde kwaliteit ruim boven de fm zenders uitsteekt. En daar was mijn eerdere opmerking ook op gebaseerd. Ook is het gemis aan hoge- en lage tonen op mijn installatie niet opvallend groot. Het kan dat het bij u anders is; ik kan dit niet onderschrijven.
Als ik wil genieten van topkwaliteit dan luister ik hoe dan ook niet naar radio, maar naar wat ik op dat moment wil horen vanaf een sacd/BR.

Sorry voor deze volledig off-topic discussie, wat mij betreft hierbij gesloten. :wink:

SayMr2Me
23 juli 2009, 15:36
Probeer dit eens:

Getest.. helaas bij mij "vergeet" ie dan ook de geselecteerde favorietenlijst. ik ga 'm toevoegen.

waz
25 juli 2009, 18:43
netwerk toegankelijkheid zou makkelijker gemaakt mogen worden, bij rechtstreekse verbinding tussen de humax en pc (krijg hem onmogelijk verbonden)
--------------------------------------------------------------------------
HD opnames spelen niet af op de pc :(
Groot gemis tov iPVR-9200C is toch echt opnemen vanuit de buffer.

Dus als je iets leuks tegenkomt terug skippen en opnemen.

Das een groot nadeel van de iHDR5050-c.
De iPVR-9200C heb ik terug gebracht omdat het met geen mogelijkheid lukte om opnames naar de pc te krijgen.

Zit er hard over na te denken om de iHDR5050-c om de boven genoemde punten :sad:

Als dit aangepast zou kunnen worden bij een update dan zou ik hem zeker houden.

Sjaool
25 juli 2009, 18:56
netwerk toegankelijkheid zou makkelijker gemaakt mogen worden, bij rechtstreekse verbinding tussen de humax en pc (krijg hem onmogelijk verbonden)
De Humax is alleen te bereiken via ftp.

Username: HumaxFTP
Wachtwoord: 0000

HD opnames zouden gewoon moeten afspelen dus dit ligt waarschijnlijk toch aan jouw pc.

Dus als je iets leuks tegenkomt terug skippen en opnemen.

Das een groot nadeel van de iHDR5050-c.

Dit staat al heel lang op de wishlist.

Pier
25 juli 2009, 18:58
Je moet er wat moete voor doen maar de Humax in een thuisnetwerk hangen of rechtstreeks aan een PC is niet moeilijker dan welk willekeurig ander apparaat met UTP verbinden.

Tja als je al geen verbinding met de Humax kan maken :?: Probeer eens VLC media player: http://www.videolan.org/

Heeft er bij mij geen moeite mee om de .TS files af te spelen Voor HD heb je echter wel een snelle PC nodig.

Mee eens ;)

waz
25 juli 2009, 19:28
Thnx voor jullie snelle reply's

I know alleen via FTP...krijg hem wel aan de praat als ik hem in de wireless router hang die ik heb gekregen van I Net provider.....maar met geen mogelijkheid rechtstreeks van Humax naar pc.
Heb voor de zekerheid 2 pc's verbonden das binnen 10 seconden gefixt.....
vndaar mijn vraag of dit mogelijk is met de Humax.

Volgens mij moet rechtstreekse verbinding wel mogelijk zijn toch?

Snelle pc is denk ik het probleem niet. Zat al te denken aan de codec's ws is dit het probleem, ga ff die VLC media player proberen.

Thnx so far, keep u informd.

SayMr2Me
25 juli 2009, 19:31
Thnx voor jullie snelle reply's

I know alleen via FTP...krijg hem wel aan de praat als ik hem in de wireless router hang die ik heb gekregen van I Net provider.....maar met geen mogelijkheid rechtstreeks van Humax naar pc.
Heb voor de zekerheid 2 pc's verbonden das binnen 10 seconden gefixt.....
vndaar mijn vraag of dit mogelijk is met de Humax.

Volgens mij moet rechtstreekse verbinding wel mogelijk zijn toch?

Snelle pc is denk ik het probleem niet. Zat al te denken aan de codec's ws is dit het probleem, ga ff die VLC media player proberen.

Thnx so far, keep u informd.

je kan 'm inderdaad rechtstreeks aansluiten maar je moet dan wel de humax handmatig een ip etc geven. en als ik me niet vergis heb je een zogeheten cross-cable (netwerkkabel) nodig.

waz
25 juli 2009, 19:48
Ff een update

Heb die VLC media player gedownload en hij doet het.

Holly shit wat een kwaliteit.....krijg er bijna een :censored: van damned.

Thnx Pier goede Tiep. :applause:

Ga maandag ff een andere kabel kopen, kan mij bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Maar nooit geschoten altijd mis.

So far so good.

Thnx voor jullie hulp :thumb up:

TheGrouch
25 juli 2009, 20:28
Ga maandag ff een andere kabel kopen, kan mij bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Maar nooit geschoten altijd mis.

Heb je de humax wel een handmatig ip-adres gegeven toen je hem direkt aan de pc koppelde, want als je dat niet hebt gedaan, dan kun je kabels blijven kopen, maar dan gaat het nooit werken.

Zie blz 43 van de handleiding:
7. Systeem instellingen
7.6 Netwerk
2. ethernet-configuratie

Barlin
28 juli 2009, 21:50
Ik heb een aantal wensen die volgens mij nog niet zijn genoemd.

1. Audiovertraging/versnelling (t.o.v. beeld) in kunnen stellen per kanaal zodat deze informatie bewaard blijft. Ik heb namelijk bij het ene kanaal er wel last van en bij een ander weer niet (of zou dit een tijdelijk probleem met het betreffende kanaal kunnen zijn)

2. Audiovertraging/versnelling (t.o.v. beeld) in kunnen stellen met de knoppen op de afstandbediening. Instellingen moeten gereset kunnen worden of weer verwijderd worden op het moment dat van zender wordt gewisseld of de 5050c wordt uitgeschakeld.

3. Bij herhaalde opname kan het handig zijn om de oude opname direct te overschrijven. Ik neem bijvoorbeeld iedere dag het nieuws op maar ben niet meer geïntresseerd in het nieuws van gisteren. Dit zou een extra optie kunnen zijn bij het instellen van de timer zodat er gekozen kan worden.

Barlin

catastrofus
28 juli 2009, 21:57
Ik heb een aantal wensen die volgens mij nog niet zijn genoemd.

1. Audiovertraging/versnelling in kunnen stellen per kanaal zodat deze informatie bewaard blijft. Ik heb namelijk bij het ene kanaal er wel last van en bij een ander weer niet (of zou dit een tijdelijk probleem met het betreffende kanaal kunnen zijn)

2. Audiovertraging/versneslling in kunnen stellen met de knoppen op de afstandbediening. Instellingen moeten gereset kunnen worden of weer verwijderd worden op het moment dat van zender wordt gewisseld of de 5050c wordt uitgeschakeld.

3. Bij herhaalde opname kan het handig zijn om de oude opname direct te overschrijven. Ik neem bijvoorbeeld iedere dag het nieuws op maar ben niet meer geïntresseerd in het nieuws van gisteren. Dit zou een extra optie kunnen zijn bij het instellen van de timer zodat er gekozen kan worden.

Barlin

Audioversnelling?? Bij audiovertraging kan ik me wat bij voorstellen maar versnelling? Soort warpspeed voor audio, je hoort het geluid al voordat het gemaakt is... Beeldvertraging wellicht als dat uberhaupt mogelijk is?

Gert.

Barlin
29 juli 2009, 01:40
Audioversnelling?? Bij audiovertraging kan ik me wat bij voorstellen maar versnelling? Soort warpspeed voor audio, je hoort het geluid al voordat het gemaakt is... Beeldvertraging wellicht als dat uberhaupt mogelijk is?

Gert.

Whatever! Het probleem is wel duidelijk en het gaat natuurlijk om wat de referentie is en dat is in ons geval het beeld! Bij mij loopt de audio op één kanaal iets achter (t.o.v. het beeld) en dat is vervelend. Je hoeft volgens mij dan geen Einstein te zijn om te bedenken dat het beeld dan wat trager moet komen t.o.v. het geluid. uhmm Toch dank voor je bijdrage zodat het nu waarschijnlijk voor iedereen duidelijk is :applause:.

Barlin

Sjaool
29 juli 2009, 09:12
Whatever! Het probleem is wel duidelijk en het gaat natuurlijk om wat de referentie is en dat is in ons geval het beeld! Bij mij loopt de audio op één kanaal iets achter (t.o.v. het beeld) en dat is vervelend. Je hoeft volgens mij dan geen Einstein te zijn om te bedenken dat het beeld dan wat trager moet komen t.o.v. het geluid. uhmm Toch dank voor je bijdrage zodat het nu waarschijnlijk voor iedereen duidelijk is :applause:.

Barlin
Ik weet niet waar die vertraging wordt veroorzaakt maar op zich lijkt het mij altijd handiger om de problemen bij de bron aan te pakken.
Dus is de zender de oorzaak dan flink klagen bij die zender, is Ziggo de oorzaak dan klagen bij Ziggo, is je ontvanger de oorzaak dan klagen bij de fabrikant, etc.

Is het een probleem dat veroorzaakt wordt door het gebruik van een surroundset waar vertraging in wordt veroorzaakt dan heb je inderdaad een probleem waar je zelf een oplossing voor moet zoeken.

ruiterjm
30 juli 2009, 21:02
Ik zou graag een optie ingebouwd zien om de volumebalk nooit te tonen als ik van volumeniveau wissel.

emklap
31 juli 2009, 10:32
Heel leuk deze lijst, maar zijn er harde plannen voor een FW update :?:
Is er al iets van een datum bekend :?:

Of zijn we een leuk lijst aan het maken die op de plank komt te liggen? :sleep:

(of nog erger in een volgend Humax model wordt verwerkt :no: )

TheGrouch
31 juli 2009, 12:21

In bericht 1 staat wanneer er een firmware gepland staat.

Sjaool
31 juli 2009, 12:26

Of zijn we een leuk lijst aan het maken die op de plank komt te liggen? :sleep:

(of nog erger in een volgend Humax model wordt verwerkt :no: )
Al je vragen worden in deze thread beantwoord.
Ruim 80 pagina's leesvoer dus ga er maar even lekker voor zitten. ;)

TheDebonair
31 juli 2009, 23:57
Bug

Ik al een paar keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de Humax en TV een zwart beeld kreeg.

Zappen naar een andere zender lost het probleem niet op.

Wat helpt is de TV even naar een andere ingang te schakelen.

Lijkt verdacht veel op een HDMI handshake probleem.

TV: Sony 40W2000

Variant: na aanzetten geen zwart beeld, geen groen beeld maar een epileptisch snel knipperend beeld tussen de zender en donkergroen. Zappen hielp niet, Humax uit en weer aanzetten wel.

paulmes
1 augustus 2009, 15:21
Hallo,

Op dit forum de bux's en wishes gezien en gelezen.
Maar ook ergens gelezen dat er een firmware update komt in het najaar?
Vraag: iemand een meer preciezer tijdsindicatie?

2de vraag: is er al iets bekend wat er in deze update wordt meegenomen aan verbeteringen van de bug's, wishes en eventuele nieuwe mogelijkheden?

3de vraag: Weet iemand of er nog verdere firmware updates geplanned zijn of betekent het simpelweg dat het gedaan is met verdere updates en dat alle wensen worden ingebracht in een nieuw apparaat?

anoniem
1 augustus 2009, 15:33
Hallo,

Op dit forum de bux's en wishes gezien en gelezen.
Maar ook ergens gelezen dat er een firmware update komt in het najaar?
Vraag: iemand een meer preciezer tijdsindicatie?

2de vraag: is er al iets bekend wat er in deze update wordt meegenomen aan verbeteringen van de bug's, wishes en eventuele nieuwe mogelijkheden?

3de vraag: Weet iemand of er nog verdere firmware updates geplanned zijn of betekent het simpelweg dat het gedaan is met verdere updates en dat alle wensen worden ingebracht in een nieuw apparaat?

Wij zijn de nieuwe release al aan het testen, Humax is een aantal weken geleden begonnen met de fixes. Het verder uitbreiden van de wishlist heeft ziet zoveel zin. Humax zal zich beperken tot bufixing en heeft verder een kleine aanpassing gemaakt voor het 'media' menu en de mogelijkheid de timeshift te gebruiken voor een recording. Voor wat betrefd de wishes wordt serieus gekeken welke items toegekend kunnen worden aan een toekomstige opvolger van de 5050 HD-PVR. Ik verwacht dat de software in september beschikbaar zal komen. We zullen de komende weken verder focussen op de failed recordings

Sjaool
1 augustus 2009, 15:44
Humax zal zich beperken tot bufixing en heeft verder een kleine aanpassing gemaakt voor het 'media' menu en de mogelijkheid de timeshift te gebruiken voor een recording.

Hier ben ik dus al heel blij mee. :D

Barlin
1 augustus 2009, 19:12
Voor wat betrefd de wishes wordt serieus gekeken welke items toegekend kunnen worden aan een toekomstige opvolger van de 5050 HD-PVR. Ik verwacht dat de software in september beschikbaar zal komen. We zullen de komende weken verder focussen op de failed recordings

Ah. Daar was ik al bang voor! Nu moeten we dus eigelijk wachten op opvolger van de 5050C voordat we de inspanningen van het forum terug kunnen zien (of niet).

@anoniem (Ziggo)
Klopt het dat het issue met de afgebroken opnames (E19 error) wordt opgelost of is dat pas in de opvolger het geval?

Barlin

CeeS
1 augustus 2009, 19:32
@anoniem (Ziggo)
Klopt het dat het issue met de afgebroken opnames (E19 error) wordt opgelost of is dat pas in de opvolger het geval?

Eh... dat is een bug en geen 'wish' en die vraag had anoniem al beantwoord in dezelfde post waar jij uit quote'te :

We zullen de komende weken verder focussen op de failed recordings

anoniem
1 augustus 2009, 19:38
Ah. Daar was ik al bang voor! Nu moeten we dus eigelijk wachten op opvolger van de 5050C voordat we de inspanningen van het forum terug kunnen zien (of niet).

@anoniem (Ziggo)

Barlin

De problemen met mislukte opnames als gevolg van een E19 is uiteraard in onderzoek en maakt deel van het maintenance project.

Pier
1 augustus 2009, 19:53

Barlin
Welnee, iedereen die hier in dit draadje een constructieve bijdrage geleverd heeft krijgt natuurlijk gewoon een hele nieuwe Humax als dank voor de feedback :-P :mrgreen: :mrgreen:

Anyway fijn dat er schot in komt. Opnamen uit de buffer kunnen opnemen is al heel wat.

Barlin
2 augustus 2009, 03:00
De problemen met mislukte opnames als gevolg van een E19 is uiteraard in onderzoek en maakt deel van het maintenance project.

Ah. Perfect. Zoals Cees al schreef had ik dat gewoon kunnen lezen. Was waarschijnlijk teveel afgeleid omdat ik tussen de regels lees dat er een release komt waarin bugs worden opgelost, kleine functionele wensen worden meegenomen maar een groot deel van de wishes niet. Ik denk dat we ons moeten voorbereiden dat dit mogelijk ook de laatste release van de software zal zijn (mogelijk op een volgende bug release na). Ik begrijp dat ook wel omdat de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit een erg kostbare zaak is en er feitelijk geen inkomsten tegenover staan. Ik wacht nu al met spanning op de volgende Humax C PVR. Wellicht dat we daar een wish list voor kunnen maken dan hoeven we ons niet alleen te beperken tot de software maar kunnen we het ook over de hardware hebben. Ik meld mij bij deze aan om een pre release van de volgende Humax te testen :-P.

Barlin

BertvanHorck
2 augustus 2009, 08:46
Ah. Perfect. Zoals Cees al schreef had ik dat gewoon kunnen lezen. Was waarschijnlijk teveel afgeleid omdat ik tussen de regels lees dat er een release komt waarin bugs worden opgelost, kleine functionele wensen worden meegenomen maar een groot deel van de wishes niet. Ik denk dat we ons moeten voorbereiden dat dit mogelijk ook de laatste release van de software zal zijn (mogelijk op een volgende bug release na). Ik begrijp dat ook wel omdat de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit een erg kostbare zaak is en er feitelijk geen inkomsten tegenover staan. Ik wacht nu al met spanning op de volgende Humax C PVR. Wellicht dat we daar een wish list voor kunnen maken dan hoeven we ons niet alleen te beperken tot de software maar kunnen we het ook over de hardware hebben. Ik meld mij bij deze aan om een pre release van de volgende Humax te testen :-P.

Barlin

Dan moeten we maar in extra grote vette letters bovenaan op de wishlist zetten dat er een AANZIENLIJKE HD kwaliteitsverbetering moet komen bij de volgende machine om te voorkomen dat Humax wordt gezien als een leverancier van mediokere kwaliteit.

Als je ziet wat er mogelijk is kan dit VEEL beter, ook met de huidige geknepen bitrates

Barlin
2 augustus 2009, 20:02
Ik ben overigens uitermate tevreden over de HD kwaliteit en weet eigenlijk niet wat daar nog aan te verbeteren is.

Barlin

kappel
2 augustus 2009, 22:04
Ik ben overigens uitermate tevreden over de HD kwaliteit en weet eigenlijk niet wat daar nog aan te verbeteren is.

Barlin

Er zijn veel lovende kommentaren over deze decoder, ik vind hem prima

SayMr2Me
2 augustus 2009, 22:24
Ik ben blij te lezen dat er schot in de zaak zit. bij deze lijkt het erop dat ik sowieso alle wishes naar de nieuwe lijst kan verhuizen, en hopelijk blijft de bug-list minimaal... we zullen zien...

catastrofus
2 augustus 2009, 22:43
Ik ben blij te lezen dat er schot in de zaak zit. bij deze lijkt het erop dat ik sowieso alle wishes naar de nieuwe lijst kan verhuizen, en hopelijk blijft de bug-list minimaal... we zullen zien...

Er zit schot in? Hooguit de hoogst noodzakelijke bugfixes zullen worden gedaan voor de 5050 en waarschijnlijk geen enkele wish. Dus kun je die wishes wel verplaatsen naar een nieuwe discussie maar daar wordt toch niets mee gedaan met het oog op een eventuele nieuwe decoder, dus je wishes blijven keurig staan.

Gert.

SayMr2Me
2 augustus 2009, 23:28
Er zit schot in? Hooguit de hoogst noodzakelijke bugfixes zullen worden gedaan voor de 5050 en waarschijnlijk geen enkele wish. Dus kun je die wishes wel verplaatsen naar een nieuwe discussie maar daar wordt toch niets mee gedaan met het oog op een eventuele nieuwe decoder, dus je wishes blijven keurig staan.

Gert.

maar er komen tenminste bugfixes...
en de wishes zullen meegnomen worden in de ontwikkeling van een opvolger... ook dat is een mooi voorruitzicht.

Barlin
3 augustus 2009, 01:41
De wishes zijn inderdaad mooi voor een volgende versie van de 5050. Neem dan maar meteen de volgende wishes op:

1. Card sharing over het netwerk van verschillende boxen. Zal wel niet door Ziggo worden ondersteund vrees ik.

2. DVD/Blu ray ondersteuning en brander erin.

3. Volledige ondersteuning van netwerk en HTML ondersteuning (was volgens mij al een wens). Zou mooi zijn als je hem van je vakantieadres kan bedienen.

Barlin

jcompagner
3 augustus 2009, 10:06
3. Volledige ondersteuning van netwerk en HTML ondersteuning (was volgens mij al een wens). Zou mooi zijn als je hem van je vakantieadres kan bedienen.

dat zou simpeler kunnen voor humax. Wat als ziggo dat als extra service ging doen? Ze zetten een website op waar je kunt inloggen. Dan laten ze daar de (jouw) guide zien. Daar kun je dus alles programmeren zoals je het wilt.

En de humax (of welke decoder dan ook) kan via een simpel sync protocol jouw data (elk uur of zo) op halen (en ook wat je via de decoder heb gedaan naar toe pushen zodat je echt alles ziet)

Barlin
3 augustus 2009, 19:47
Klinkt mooi maar ik vind de extra schakel die Ziggo dan is vervelend. Beter lijkt mij een EPG te hebben die wat verder vooruit kijkt en die je ook via een web browser of zo kunt benaderen. Aardig is als je opgenomen programma's (in lage kwaliteit) kunt bekijken via een web interface.

catastrofus
3 augustus 2009, 20:03
De wishes zijn inderdaad mooi voor een volgende versie van de 5050. Neem dan maar meteen de volgende wishes op:

1. Card sharing over het netwerk van verschillende boxen. Zal wel niet door Ziggo worden ondersteund vrees ik.

2. DVD/Blu ray ondersteuning en brander erin.

Barlin

Je bedoelt een dreambox? Behalve, een gedeelte van, punt 2 dan want een dm ondersteunt geen BlueRay...

Gert.

Pio
3 augustus 2009, 21:13
Jullie zijn wel allemaal snel blij. Dat apparaat is spiksplinternieuw. Er komt waarschijnlijk in september ofzo een update waarin wat minor bugfixes gedaan worden.
De wishes worden dan meegenomen (NOT) voor een volgend apparaat. Waar sommigen notabene al reikhalzend naar uitkijken terwijl de doos van de 5050 bij wijze van spreken nog niet eens bij het oud papier staat.

Barlin
4 augustus 2009, 02:10
Je bedoelt een dreambox? Behalve, een gedeelte van, punt 2 dan want een dm ondersteunt geen BlueRay...

Gert.

Je hebt gelijk dat die nog geen Blu Ray ondersteund. Heeft te maken met Linux die dat nog niet kan. Ik verwacht echter dat er binnenkort wel linux versies komen die het ondersteunen en één van de vele images die beschikbaar zijn worden geupdate.

Barlin

Barlin
4 augustus 2009, 02:14
Jullie zijn wel allemaal snel blij. Dat apparaat is spiksplinternieuw. Er komt waarschijnlijk in september ofzo een update waarin wat minor bugfixes gedaan worden.
De wishes worden dan meegenomen (NOT) voor een volgend apparaat. Waar sommigen notabene al reikhalzend naar uitkijken terwijl de doos van de 5050 bij wijze van spreken nog niet eens bij het oud papier staat.

Yep we zijn er snel bij. Zodra een volgende versie beschikbaar is wil ik die best aanschaffen. Dan kan ik de 5050C naar de slaapkamer verplaatsen.

Een grote wens is dan wel dat alle Humaxen met elkaar communiceren dat ze zelf bepalen welke wat opneemt en dat ik op alle Humaxen kan zien wat er overal is opgenomen en dat ik dat overal kan afspelen. Ha Ha daar zal het ontwikkelteam wel even zoet mee zijn. Anders de mogelijkheid alles op te slaan op een NAS en dat te kunnen delen.

Barlin

Sjaool
4 augustus 2009, 02:15
Nee, niet snel blij maar we wisten wat we kochten toen we de Humax 5050C aanschaften.
Ik ben persoonlijk dus al heel blij met alleen de bugfixes en het toevoegen van de recordfuntie voor de timeshiftbuffer.

Je kan niet verwachten dat een fabrikant een apparaat geheel gaat aanpassen aan de wensen van de klant als het apparaat al geheel aan de specificaties voldoet.
Bovendien zullen bepaalde wensen tegen de limitaties van de gebruikte chipset aanlopen?
Ik neem aan dat Humax wel degelijk wishes voor de Humax 5050C mee gaat nemen naar een nieuwer type ontvanger.

Barlin
4 augustus 2009, 02:24
Nee, niet snel blij maar we wisten wat we kochten toen we de Humax 5050C aanschaften.
Ik ben persoonlijk dus al heel blij met alleen de bugfixes en het toevoegen van de recordfuntie voor de timeshiftbuffer.

Je kan niet verwachten dat een fabrikant een apparaat geheel gaat aanpassen aan de wensen van de klant als het apparaat al geheel aan de specificaties voldoet.
Bovendien zullen bepaalde wensen tegen de limitaties van de gebruikte chipset aanlopen?
Ik neem aan dat Humax wel degelijk wishes voor de Humax 5050C mee gaat nemen naar een nieuwer type ontvanger.

Helemaal mee eens. Zie ook mijn eerdere postings waarin ik al aangeef dat ik niet verwacht dat Humax een nieuwe release gaat maken met nieuwe software omdat dit zeer kostbaar is. IS voor mij ook geen probleem.

Nieuwe wens dan maar dat het een soort van Open Source wordt waardoor we zelf routines kunnen inbouwen en aanpassingen kunnen doen. Ik denk echter dat de Humax boxen daarvoor teveel voor de normale eindgebruiker is bedoeld.

Barlin

svmnb
5 augustus 2009, 09:01
Eerst lokken met allerlei mooie functies die toch net niet 100% werken. Vervolgens de meest basale problemen (opnames mislukken, brakke SD kwaliteit) niet gelijk fixen, maar op een hoop gooien met kleinere problemen.

Dan meedelen dat de de issues en wensen van gebruikers worden meegenomen in een VOLGEND model.:shock: Fijn om te horen dat ik geen EUR 400 over de balk heb gegooid, Humax.:?

Ik heb de Humax 9200C gehad en nu de 5050C, maar dit is meteen de laatste die ik ooit koop. Als consument gewoon niet meer te kopen bij bedrijven die je naaien. Als genoeg consumenten dat doen, verdwijnen ze vanzelf wel.

JackTheRipper
5 augustus 2009, 09:26
Ik heb de Humax 9200C gehad en nu de 5050C, maar dit is meteen de laatste die ik ooit koop. Als consument gewoon niet meer te kopen bij bedrijven die je naaien. Als genoeg consumenten dat doen, verdwijnen ze vanzelf wel.

IK voel me echt niet genaaid hoor, ben als consument er zeer tevreden mee.

copymaster
5 augustus 2009, 09:41
De issues zoals het mislukken van de opnames zullen worden meegenomen in de eerstvolgende firmware release. De SD kwaliteit is al heel veel over geschreven en blijkt toch systeemconfiguratie afhankelijk te zijn (merk/type tv). Genoeg die aangeven het beeld een 'plaatje' te vinden en anderen die aangeven dat de Humax een dag of 14 moet inspelen.

De wensen (of in ieder geval een deel hiervan) wordt meegenomen naar een volgend model. Het is maar de vraag of alle wensen wel kunnen worden geïmplementeerd op de Humax iHDR5050-C.

Gelijk fixen klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Eerst zul je moeten troubleshooten om te kijken waardoor het probleem veroorzaakt wordt en pas daarna kun je werken aan een oplossing, deze testen en dan implementeren. Dit kost nu eenmaal tijd. Zeker als dit probleem niet overal op het Ziggo netwerk optreedt. Genoeg mensen die nergens last van hebben, anderen die de ene opname na de andere zien mislukken.

Ik zelf heb nog de 9200C en ga in de loop van het jaar de 5050C aanschaffen. Zoveel vertrouwen heb ik in Humax en heb zeker niet het "naai" gevoel. Genoeg andere bedrijven die een apparaat op de markt brengen en vervolgens geen ondersteuning meer bieden in de vorm van firmware/driver updates.

En mocht je de Humax iHDR5050-C willen verkopen, zet hem op marktplaats en je bent hem zo kwijt. Heb je weer wat terug van die 400 euro :frons:

ArChie
5 augustus 2009, 09:43
Eerst lokken met allerlei mooie functies die toch net niet 100% werken. Vervolgens de meest basale problemen (opnames mislukken, brakke SD kwaliteit) niet gelijk fixen, maar op een hoop gooien met kleinere problemen.

Dan meedelen dat de de issues en wensen van gebruikers worden meegenomen in een VOLGEND model.:shock: Fijn om te horen dat ik geen EUR 400 over de balk heb gegooid, Humax.:?
Ik hoop voor de bezitters van de iHDR-5050C dat alle bugs nu bekend zijn en dat die zullen worden opgelost met de aankomende firmware update, want als het net zo gaat als bij alle andere door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers dan is dit de enige firmware update die er zal komen voor dit apparaat. Daarbij is de kans groot dat er allerlei nieuwe bugs ontstaan die door de "testen" van Ziggo over het hoofd worden gezien en dat is dan helaas pindakaas. Verder is de mededeling over het meenemen van de wishes voor een volgend apparaat niets anders dan een zoethoudertje om de klanten rustig te houden. Veel van die wishes zijn al veel langer bekend sinds er PVR's voor Ziggo op de markt zijn en hadden dus al in dit model verwerkt kunnen zijn als Ziggo echt serieus naar de klanten zou luisteren en vanuit henzelf iets voor die klanten zou doen. Ziggo heeft echter zelf geen baat bij de implementatie van die wishes in de firmware van ontvangers en er zijn zelfs wishes die rechtstreeks (zouden kunnen) concurreren met (mogelijk toekomstige) diensten van Ziggo. Dus doen ze alsof ze dit soort zaken serieus gaan bekijken voor een volgend model in de hoop dat de klanten dat tegen die tijd allang weer vergeten zijn. Een bekende tactiek die de Ziggo medewerkers vaak op forums toepassen.

jcompagner
5 augustus 2009, 10:31
een volgend model en dat werkt het echt :)

dat hebben we wel vaker gehoord ja.

Nu is mijn vraag. wat voor hardware changes ben je echt nodig voor een volgend model? Volgens mij is echt bijna alles software (de wishes) misschien op beeld kwaliteit (waar nog al onenigheid over is) na.

We hebben een grote HD (en een versie uit brengen met een nog grotere noem ik niet echt een verandering van type). 2 tuners, HighDef, zit een netwerk aansluiting op. De ui is gewoon best snel, dus hij is niet echt under powered.

Dus wat zal er echt veranderen kwa hardware in een volgend model? Behalve dan de software en dat ze ons weer graag geld willen laten uit geven?

Als ze ons zo graag geld willen laten uit geven. Waarom kan ik dan niet gewoon 25-50 euro over maken voor een serieuze feature upgrade? (dat bv denon ook doet met zijn receivers)
Echt de Hardware daar zit het op zich wel goed mee, het is puur de software dat een probleem is.

Harm10
5 augustus 2009, 11:03
Volgens mij ben ik gisteren gestuit op nog een bug/wish.
Ik had een openstaande ftp verbinding met de Humax.
In eerste instantie was er geen transferactiviteit maar desondanks vertoonde het digitale beeld (van NL1) regelmatig de bekende blokjes verstoring. Vermoedelijk omdat het ftp programma om de zoveel tijd de verbinding checkt?
Later zond ik gedurende een half uur verschillende bestanden naar de Humax.
Het beeld was toen zeer regelmatig niet om aan te zien van de verstoringen.
Uiteindelijk maar analoog tv gekeken.
Ik was niets aan het opnemen.
Dat moet beter kunnen!

GolfTouch
5 augustus 2009, 14:12
Ik hoop voor de bezitters van de iHDR-5050C dat alle bugs nu bekend zijn en dat die zullen worden opgelost met de aankomende firmware update, want als het net zo gaat als bij alle andere door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers dan is dit de enige firmware update die er zal komen voor dit apparaat. Daarbij is de kans groot dat er allerlei nieuwe bugs ontstaan die door de "testen" van Ziggo over het hoofd worden gezien en dat is dan helaas pindakaas. Verder is de mededeling over het meenemen van de wishes voor een volgend apparaat niets anders dan een zoethoudertje om de klanten rustig te houden. Veel van die wishes zijn al veel langer bekend sinds er PVR's voor Ziggo op de markt zijn en hadden dus al in dit model verwerkt kunnen zijn als Ziggo echt serieus naar de klanten zou luisteren en vanuit henzelf iets voor die klanten zou doen. Ziggo heeft echter zelf geen baat bij de implementatie van die wishes in de firmware van ontvangers en er zijn zelfs wishes die rechtstreeks (zouden kunnen) concurreren met (mogelijk toekomstige) diensten van Ziggo. Dus doen ze alsof ze dit soort zaken serieus gaan bekijken voor een volgend model in de hoop dat de klanten dat tegen die tijd allang weer vergeten zijn. Een bekende tactiek die de Ziggo medewerkers vaak op forums toepassen.

Ik vraag mezelf af waarop jij jouw bericht baseert.
Voor iemand die pretendeert zich te baseren op feiten doe je nu wel erg veel aannames.
En ja, er van uit gaan dat het in het verleden zo was en nu weer zo zal gaan is ook een aanname.

Denk je nu echt dat als in de komende update een (nieuwe) bug zit dat
ze daar dan niets meer aan doen?

Je doet net alsof Ziggo de specificaties voor de Humax zelf maakt en dus
bepaalt welke bugs en wishes meegenomen gaan worden in een
volgende update.
Dat bepaalt en maakt Humax echt zelf uit.

De Samsung P850R heeft ook meer dan 1 update gehad. Ook werden
daar wishes in opgenomen.

De aanname dat Ziggo zegt zogenaamd serieus te kijken naar features om
de klanten zoet te houden snijdt ook absoluut geen hout.

Speky
5 augustus 2009, 15:46
Voor iemand die pretendeert zich te baseren op feiten doe je nu wel erg veel aannames.
En ja, er van uit gaan dat het in het verleden zo was en nu weer zo zal gaan is ook een aanname.

volgende update.

Ik weet wel zeker dat na de update de Humax iHDR 5050 een stuk beter/vertrouwelijker is. Voor de 5050 had ik een 5000 en na de update was hij (bijna) perfect.
IK heb er wel vertrouwen in.

Barlin
5 augustus 2009, 20:15
Ik kan Humax niets kwalijk nemen en ben ervan overtuigd dat de belangrijkste bugs worden verwijderd. Het foutief opnemen ligt overigens niet alleen aan de Humax maar ook aan Ziggo en is dus niet alleen Humax te verwijten (als er al wat te verwijten valt). Humax en Ziggo hebben toegezegd dat ze deze serieuze bug onderzoeken en daar heb ik vertrouwen in.

Het implementeren van wishes is een heel ander verhaal. Eén gaan ze zeker bouwen en dat is opnemen uit de buffer. De andere is natuurlijk veel lastiger omdat zo'n ontwikkelproject tameklijk kostbaar is. Ik reken dan met +/- 100 Euro per mensuur die erin gaat. Je moet naast het bouwen van de wensen dit ook goed specificeren en uiteindelijk erg goed testen want het laatste wat je wilt is nieuwe fouten introduceren. Dit beteket overigens niet dat er geen nieuwe fouten geïntroduceert kunnenn worden. Al met al ben je dan 10-tallen duizende Euro's verder voor een nieuwe release voor de 5050C waarvan je hoopt dat de programmatuur voor latere versies gebruikt kan worden zonder al te veel aanpassingen. Ik kan mij dus voorstellen dat Humax zeer mondjesmaat nieuwe releases uit zal brengen of dat we rekening moeten houden met een drastische verhoging van de aanschafprijs van volgende modellen.

Barlin

ArChie
5 augustus 2009, 20:19

volgende update.

Waarom laat Ziggo dan de nieuwe bugs die na de laatste firmware update geïntroduceerd zijn in de Humax IR-FOX C niet oplossen. Op een ander forum deed een Ziggo medewerker die dagelijks de forums afstruint net alsof er geen bugs meer in de Humax IR-FOX C bekend zouden zijn bij Ziggo. Ik kreeg expliciet de vraag of ik dan een lijst wilde samenstellen van de bekende bugs nadat ik mijn beklag deed na de zoveelste keer resetten van de IR-FOX C omdat de tijd niet klopte en daardoor ook de EPG niet meer werkte. Al die bugs zijn ook via het betreffende Humax IR-FOX C forum alhier aangekaart direct nadat ze geconstateerd waren en door mij ook op andere forums. Ik heb dus bij het plaatsen van de lijst expliciet aangegeven dat ik de vraag om het overzicht onzin vond van de persoon in kwestie omdat ze zelfs allemaal weer eens waren aangestipt in het topic waar de vraag gesteld werd. Daarop werd niet gereageerd, maar er kwam wel een toezegging dat er "serieus" naar gekeken zou worden. Dat soort toezeggingen heb ik wel vaker gehad van die medwerker. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk omdat er maar één doel is en dat is de klant het idee geven dat er iets gaat gebeuren in de hoop dat de klant dan het niet langer blijft aankaarten.

En zoals gezegd komen veel van wishes ook al naar voren in de topics van de andere PVR's, dus had Ziggo deze keer alle gelegenheid om een aantal van die wishes op te laten nemen in de iHDR-5050C voordat deze uitkwam zoals nu opeens wordt toegezegd voor een volgende PVR.

Maar goed, het staat je vrij om je door Ziggo een ander beeld te laten schetsen. We zullen wel zien wat er met de komende update aan bugs wordt opgelost en of er dan nog eens een firmware update gaat komen om de nog niet goed opgeloste zaken en nieuw geïntroduceerde zaken als nog op te lossen. Ik hoop dat Ziggo mijn ongelijk gaat bewijzen, maar ervaringen uit het verleden zijn voor mij nog steeds geen aanleiding om mijn verwachtingen bij te stellen.

Barlin
6 augustus 2009, 07:01
De oplossing is inderdaad eenvoudig door even te wachten wat er daadwerkelijk in de release zit. We kunnen vervolgens de lijst compleet houden en afvinken wat er geïmplementeerd is. Dit ligt natuurijk een beetje in de handen van SayMr2me die al enorm veel waardevol werk op dit gebied heeft gedaan.

Wat al eerder is gezegd is dat Humax zich waarschijnlijk niet veel aantrekt van wat Ziggo aan wensen naar voren brengt. Het zou een idee kunnen zijn asl Humax een soort van Gebruikersforum opent waar zij een beperkt aantal mensen in de ontwikkeling laat participeren. Wellicht gebeurt dit al.

Misschien kan Annoniem van Ziggo hier zijn[haar licht over laten schijnen.

Barlin

einstein1972
7 augustus 2009, 09:08
Door de buglist en posts over onopgeloste bugs lijkt het net alsof we het hier over een bijzonder slecht apparaat hebben. Dat kan ik niet onderschrijven; ik ben enorm blij met deze alleskunner. En voor de dagelijkse behoefte voldoet het meer dan uitstekend. Ook voor de veeleisende gebruiker voldoet het apparaat prima.
Aan de problemen wordt gewerkt. Ook daar ben ik van overtuigd.

Overigens kan ik me de frustratie van een enkeling wel voorstellen, maar daar hebben we het in deze thread niet over.

elsinga
7 augustus 2009, 09:35
Door de buglist en posts over onopgeloste bugs lijkt het net alsof we het hier over een bijzonder slecht apparaat hebben. Dat kan ik niet onderschrijven; ik ben enorm blij met deze alleskunner. En voor de dagelijkse behoefte voldoet het meer dan uitstekend. Ook voor de veeleisende gebruiker voldoet het apparaat prima.

Overigens kan ik me de frustratie van een enkeling wel voorstellen, maar daar hebben we het in deze thread niet over.

En laat ik het hier nou helemaal mee eens zijn. :pompom:

SayMr2Me
7 augustus 2009, 18:07

Het merendeel van de leden die serieus reageren zijn niet zozeer ontevreden maar wel zeer kritisch. en dat is terecht. en het doel is dan ook om wat verbeteringen te weeg te brengen zodat die tevredenheid stijgt.

Opteron-pv
8 augustus 2009, 16:41
Het merendeel van de leden die serieus reageren zijn niet zozeer ontevreden maar wel zeer kritisch. en dat is terecht. en het doel is dan ook om wat verbeteringen te weeg te brengen zodat die tevredenheid stijgt.

Het is zo dat mensen erg makkelijk over dingen heen lezen. Als je sommige dingen ziet denk je toch wel twee keer voor het kopen van de 5050C.

Ik denk niet dat het zo erg is, ik had zelf 2 keer last van een paar dingen(19-4 met opnemen). Na het lezen van de topics over the 5050C gewoon gekocht 1ste digitale tuner die in mijn huis staat.

Joop558
8 augustus 2009, 17:00

Ik ben zeer kritisch een zeer tevreden over de Humax 5050C.
De 505C is gewoon heen hele goede PVR.
Na de uptate verwachte ik zelfs dat hij alleen nog maar beter wordt.
Ik heb hem nu 5 maanden.
Je moet wel wat instellingen in je TV voor het beeld aanpassen en een paar dagen / weken gedult. hebben. Heel vreemd, maar het beeld wordt mooier nadat hij een tijdje gedraaid heeft en dat heeft helemaal niets met gewenning te maken.

SayMr2Me
8 augustus 2009, 17:44
Ik heb hem nu 5 maanden.
Je moet wel wat instellingen in je TV voor het beeld aanpassen en een paar dagen / weken gedult. hebben. Heel vreemd, maar het beeld wordt mooier nadat hij een tijdje gedraaid heeft en dat heeft helemaal niets met gewenning te maken.

Ik bedoel maar, weer een tevreden gebruiker.

JackTheRipper
9 augustus 2009, 09:57
Misschien is het wel interesant om hier een 5050c algemene tevredenheidsenquête(poll) voor op te stellen.

Speky
11 augustus 2009, 10:05
Ik heb hem nu 5 maanden.

"Het beeld wordt mooier nadat hij een tijdje gedraaid heeft" :schater:
De sprookjes zijn de wereld toch nog niet uit!!!!

SayMr2Me
11 augustus 2009, 10:18
"Het beeld wordt mooier nadat hij een tijdje gedraaid heeft" :schater:
De sprookjes zijn de wereld toch nog niet uit!!!!
.
Dit sprookje heeft een kern van waarheid, maar daar.voor moet je misschien iets meer ingelezen zijn. er zijn meerdere formuleden die dit "sprookje" bevestigen.

Speky
11 augustus 2009, 10:35
.
Dit sprookje heeft een kern van waarheid, maar daar.voor moet je misschien iets meer ingelezen zijn. er zijn meerdere formuleden die dit "sprookje" bevestigen.

Ik heb een 2e Humax iHDR5050 voor de zaak aangeschaft maar eerst op onze privé TV even gekeken of er verschil ik beeldkwaliteit zat. Er zit absoluut geen verschil in een nieuwe en een 6 maanden gebruikte Humax iHDR5050. Overigens ik/wij zijn best wel tevreden over de beeldkwaliteit. Dat het beeld beter wordt na een paar maanden draaien lijkt mij onwaarschijnlijk. Een auto moet inrijden maar een digitaal apparaat niet.

Sjaool
11 augustus 2009, 10:40
Ik heb een 2e Humax iHDR5050 voor de zaak aangeschaft maar eerst op onze privé TV even gekeken of er verschil ik beeldkwaliteit zat. Er zit absoluut geen verschil in een nieuwe en een 6 maanden gebruikte Humax iHDR5050. Overigens ik/wij zijn best wel tevreden over de beeldkwaliteit. Dat het beeld beter wordt na een paar maanden draaien lijkt mij onwaarschijnlijk. Een auto moet inrijden maar een digitaal apparaat niet.

Je hebt "inbranden", maar bij de Humax 5050C denk ik dat er eerder een fase van gewenning bij zit.

Niet om de discussie Plasma vs LCD op te starten, maar zet je mij voor een LCD televisie dan zal ik de eerste tijd ook zeggen dat het beeld slecht is. Na een week of twee zal ik er wel aan gewend zijn en zeggen dat het beter is.
Ik heb dan ook het genoegen om van Panasonic TH-50PZ80 te genieten. ;)

btw ik moet er niet meer aan denken om naar mijn oude Philips 71 cm Breedbeeld CRT te moeten kijken. Je kunt daar de beeldlijnen gewoon tellen.

SayMr2Me
11 augustus 2009, 11:09
Je hebt "inbranden", maar bij de Humax 5050C denk ik dat er eerder een fase van gewenning bij zit.

Niet om discussie Plasma vs LCD op te starten, maar zet je mij voor een LCD televisie dan zal ik de eerste tijd ook zeggen dat het beeld slecht is. Na een week of twee zal ik er wel aan gewend zijn en zeggen dat het beter is.
Ik heb dan ook het genoegen om van Panasonic TH-50PZ80 te genieten. ;)

ikzelf kan het niet bevestigen, toen de eerste berichten over dit "verschijnsel" kwamen had ik de Humax al een tijdje.

maar verschillende menden hebben het geconstateerd dus ik kan het niet ontkennen noch bevestigen.

dus ik laat het in het midden.

einstein1972
11 augustus 2009, 11:24
1=1 en 0=0. Of het apparaat nu 1 week of 10 jaar oud is.
De mensen die dit soort verhalen de wereld in helpen zijn dezelfde personen die 100 euro voor een HDMI kabel neertellen, cd's en dvd's 'demagnetiseren' en de stekker van het spanningssnoer van de versterker omdraaien voor de strakkere bas.

Discussie volledig zinloos.

:schater:

Sjaool
11 augustus 2009, 11:27

Niet geheel zinloos want het blijft allemaal subjectief oftewel het zit tussen de oren. :wink:

einstein1972
11 augustus 2009, 11:32
Niet geheel zinloos want het blijft allemaal subjectief oftewel het zit tussen de oren. :wink:

Laat ik het zo zeggen, ik ga niet meer met ze in discussie.
Het placebo effect is zo 1984... :lol:

Pio
11 augustus 2009, 12:11
1=1 en 0=0. Of het apparaat nu 1 week of 10 jaar oud is.
De mensen die dit soort verhalen de wereld in helpen zijn dezelfde personen die 100 euro voor een HDMI kabel neertellen, cd's en dvd's 'demagnetiseren' en de stekker van het spanningssnoer van de versterker omdraaien voor de strakkere bas.

Dit is oftopic maar stekker omdraaien geeft wel verschil. Als je tijd en mogelijkheid hebt moet je maar eens al je apparatuur afkoppelen en bij een geaard stopcontact plaatsen. Dan stop je de stekker van het apparaat in het stopcontact (99% heeft geen randaarde) en dan meet je met een voltmeter tussen aarde en buitenkant van je apparaat (ik weet niet meer uit mijn hoofd AC of DC meten). Als je dit opnieuw doet met de stekker omgekeerd meet je 9 van de 10 keer een andere waarde. De theorie is nu dat je moet zorgen dat je van al je apparaten de stekker er zo in doet dat de gemeten waardes het dichtst bij de waarde van je versterker zitten. Op deze manier lopen er geen of minder hoge lekstroompjes via de buitenmantel van je tulpstekkers want daar gaat ook het signaal door immers.
Dit verklaart ook waarom sommige mensen een constante tinteling voelen als ze bijvoorbeeld de volumeknop van een versterker vasthouden.
Analoog hieraan zijn er ook audiobladen die adviseren om naast een HDMI kabel ook een goedkope tulpkabel te verbinden. Je loopt dan minder risico dat de chip achter de HDMI aansluiting kapot gaat wanneer je de HDMI kabel er in steekt.Het tulp kabeltje vereffent het potentiaalverschil.

Speky
11 augustus 2009, 12:17
Dit is oftopic maar stekker omdraaien geeft wel verschil. Als je tijd en mogelijkheid hebt moet je maar eens al je apparatuur afkoppelen en bij een geaard stopcontact plaatsen. Dan stop je de stekker van het apparaat in het stopcontact (99% heeft geen randaarde) en dan meet je met een voltmeter tussen aarde en buitenkant van je apparaat (ik weet niet meer uit mijn hoofd AC of DC meten). Als je dit opnieuw doet met de stekker omgekeerd meet je 9 van de 10 keer een andere waarde. De theorie is nu dat je moet zorgen dat je van al je apparaten de stekker er zo in doet dat de gemeten waardes het dichtst bij de waarde van je versterker zitten. Op deze manier lopen er geen of minder hoge lekstroompjes via de buitenmantel van je tulpstekkers want daar gaat ook het signaal door immers.
Dit verklaart ook waarom sommige mensen een constante tinteling voelen als ze bijvoorbeeld de volumeknop van een versterker vasthouden.
Analoog hieraan zijn er ook audiobladen die adviseren om naast een HDMI kabel ook een goedkope tulpkabel te verbinden. Je loopt dan minder risico dat de chip achter de HDMI aansluiting kapot gaat wanneer je de HDMI kabel er in steekt.Het tulp kabeltje vereffent het potentiaalverschil.

En ik maar denken dat deze discussie over de Humax iHDR 5050 gaat :oops:..
Mensen blijf daar s.v.p. ook bij.

SayMr2Me
11 augustus 2009, 12:21

het in twijfel trekken van het oordeel van andere forumleden behoort ook tot die categorie.

er word alleen onderbouwt dat sommige theorien, hoe raar ze ook klinken op waarheid berusten.

dus ik vond het een zinvolle toevoeging.

JanL.
12 augustus 2009, 09:18
Even weer heel erg ON-topic :wink:
In de burgslist staat een ervaring / bug dat een ingestelde tijd vertraging van 240 ms na het standby staan niet meer zou werken.
Ik kan alleen maar zeggen dat vertragings instelling (150 ms) bij mij gewoon blijft werken nadat de Humax standby gestaan heeft.
Meer mensen met deze (positieve?) ervaring. Zoja, dan kan dit misschien wel van de bugs list af :grin:

Harm10
12 augustus 2009, 20:55
Ik kan alleen maar zeggen dat vertragings instelling (150 ms) bij mij gewoon blijft werken nadat de Humax standby gestaan heeft.
Meer mensen met deze (positieve?) ervaring. Zoja, dan kan dit misschien wel van de bugs list af :grin:
Bij mij is hij, nadat hij een tijdje ook na standby was gebleven, inmiddels weer weg..............

Gompie777
13 augustus 2009, 09:57
Ik weet niet of mijn whish al ergens in dit uitgebreide topic is behandeld maar kon het met zoeken niet zo gauw vinden. anders sorry.:giveup:
Maar wat ik graag zou zien is: Als ik bij programmeren zoek (filter) op "films" krijg ik niet alleen films maar ook allerlei k** series in de zoekresultaten zoals soaps etc.
Zou dit nu liggen aan dat de provider, die de gids vult, dit gegeven niet goed meegeeft aan de programmainformatie of filtert Humax dit niet goed.

Anders is mijn whish een nauwkeurigere filter functie. Een serie of een soap is toch echt GEEN film

SayMr2Me
13 augustus 2009, 10:01
Ik weet niet of mijn whish al ergens in dit uitgebreide topic is behandeld maar kon het met zoeken niet zo gauw vinden. anders sorry.:giveup:
Maar wat ik graag zou zien is: Als ik bij programmeren zoek (filter) op "films" krijg ik niet alleen films maar ook allerlei k** series in de zoekresultaten zoals soaps etc.
Zou dit nu liggen aan dat de provider, die de gids vult, dit gegeven niet goed meegeeft aan de programmainformatie of filtert Humax dit niet goed.

Anders is mijn whish een nauwkeurigere filter functie. Een serie of een soap is toch echt GEEN film

Op zich mooi maar het heeft nu weinig zin om de Lijst nog aan te vullen. na de update over enkele weken starten we de nieuwe lijst. als het dan nog nodig is komt ie er zeker in.

Gompie777
13 augustus 2009, 10:08
Op zich mooi maar het heeft nu weinig zin om de Lijst nog aan te vullen. na de update over enkele weken starten we de nieuwe lijst. als het dan nog nodig is komt ie er zeker in.

Okay:thumb up: Kijken of er dan iets verandert

JanL.
13 augustus 2009, 10:12
Bij mij is hij, nadat hij een tijdje ook na standby was gebleven, inmiddels weer weg..............

Nou, als dat bij mij ook gaat gebeuren, dan schiet het natuurlijk niet op :sad:.
Ik zal het in de gaten houden en melden als het bij mij ook weg gaat.

BertvanHorck
17 augustus 2009, 20:30
Ingeval een programma in HD wordt uitgezonden en je besluit dit op te nemen zou het prettig zijn als je de keuze had dit programma op te nemen in HD of SD.

Nu speelt dit al waar een SD programma op ned 1, 2 of 3 ge-upscaled in HD wordt uitgezonden en je dus onnodig veel ruimte opslokt.

Straks als er veel HD zenders zijn wordt dit alleen nog maar erger.

Je zou het ook als een bug kunnen zien....

CeeS
18 augustus 2009, 14:49
Ingeval een programma in HD wordt uitgezonden en je besluit dit op te nemen zou het prettig zijn als je de keuze had dit programma op te nemen in HD of SD.

Die keuze heb je bij nederland 1/2/3 al, dan neem je gewoon kanaal 71/72/73 op :wink:

Binnen de firmware (dus terwijl je naar een HD kanaal kijkt) van de 5050C kiezen voor HD/SD zou alleen mogelijk zijn indien de humax een 'bewerking' van de stream zou kunnen doen. Dat is niet mogelijk omdat je nu ook alleen de stream opneemt zoals hij is en weer afspeelt zoals hij is. Om die reden kun je ook geen AVI of andere videostream opnemen of afspelen. Ik vrees dus dat deze wish, een wish zal blijven :wink:

BertvanHorck
18 augustus 2009, 14:58
Die keuze heb je bij nederland 1/2/3 al, dan neem je gewoon kanaal 71/72/73 op :wink:

Binnen de firmware (dus terwijl je naar een HD kanaal kijkt) van de 5050C kiezen voor HD/SD zou alleen mogelijk zijn indien de humax een 'bewerking' van de stream zou kunnen doen. Dat is niet mogelijk omdat je nu ook alleen de stream opneemt zoals hij is en weer afspeelt zoals hij is. Om die reden kun je ook geen AVI of andere videostream opnemen of afspelen. Ik vrees dus dat deze wish, een wish zal blijven :wink:

ik snap m....

Natuurlijk kan het (nu nog) met de SD broadcasts maar die zullen ooit wel verdwijnen..... Maar goed, ik snap de onmogelijkheid

JanL.
18 augustus 2009, 17:03

Ik heb de Humax 5050c ondertussen (toch maar) gekocht :grin:.
Om hem definitief op zijn plek te kunnen zetten is zelfs de spanning er een aantal minuten volledig af geweest, maar nog steeds heeft hij de ingestelde vertraging van 160 ms netjes vastgehouden :!:
Dus waarom anderen deze instelling na verloop van enige tijd kwijt raken is mij een raadsel :?

mod-5
19 augustus 2009, 10:56
De reacties aangaande Catastrofus en enkele andere off-topic reacties zijn verplaatst naar Borrelpraat. Daar hebben we een nieuw topic gestart:
Is het glas half vol of half leeg? (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19908)

We weten dat er momenteel weinig bugs of wishes bijkomen maar probeer het hier wel on-topic te houden.

BertvanHorck
19 augustus 2009, 11:27
Terecht

Excuses

Zuban
19 augustus 2009, 14:21
Deze wishes zijn nog niet genoemd denk ik. Bij het gebruik als mediaplayer voor muziek:

afspelen van WMA-files ondersteunen, en andere audio-formaten
mogelijkheid om Album Art op te nemen (CD-hoesje)
als je bladert tussen bijv. verschillende albums of artiesten, val je terug in de tuner met geluid (en op de achtergrond ook beeld) dat op dat moment storend is. Ik zou willen dat het stil is. Of, liever nog, als je midden in een mp3 zat, dat die gewoon doorspeelt tot je een nieuwe keuze maakt.
mogelijkheid om alle nummers van een artiest (meerdere albums) automatisch af te spelen.

Ayrton
19 augustus 2009, 18:59
Deze wishes zijn nog niet genoemd denk ik. Bij het gebruik als mediaplayer voor muziek:

afspelen van WMA-files ondersteunen, en andere audio-formaten
mogelijkheid om Album Art op te nemen (CD-hoesje)
als je bladert tussen bijv. verschillende albums of artiesten, val je terug in de tuner met geluid (en op de achtergrond ook beeld) dat op dat moment storend is. Ik zou willen dat het stil is. Of, liever nog, als je midden in een mp3 zat, dat die gewoon doorspeelt tot je een nieuwe keuze maakt.
mogelijkheid om alle nummers van een artiest (meerdere albums) automatisch af te spelen.

Waarom wil je zoveel in dat apparaat stoppen, het is geen media player...

Sjaool
19 augustus 2009, 19:09
Dat was mijn eerste gedachte ook.

jcompagner
19 augustus 2009, 20:30
Dat was mijn eerste gedachte ook.

de mijne net niet. je wilt net 1 apparaat dat alles doet.

Ik ben er helemaal mee eens met die wish. Je wilt net een all in 1 multi media apparaat. En zo'n apparaat die alle muziek/video's afspeeld met een combinatie van tv tuners is gewoon ideaal.

Ayrton
19 augustus 2009, 20:50
de mijne net niet. je wilt net 1 apparaat dat alles doet.

Ik ben er helemaal mee eens met die wish. Je wilt net een all in 1 multi media apparaat. En zo'n apparaat die alle muziek/video's afspeeld met een combinatie van tv tuners is gewoon ideaal.

Neem dan een media center pc met een tv kaart(en) et voila... Ik snap niet dat je 'klaagt' dat de decoder geen media center pc is of kan zijn.

ik zie het als volgt: "De koelkast die ik net gekocht heb is wel ok en kan veel, maar als wish zou ik willen dat tie iedere ochtend een eitje bakt en de kinderen aankleedt"

Zuban
19 augustus 2009, 21:23
Ach, een mens mag wensen toch? Ik vraag niet of-ie wil stofzuigen of masseren...:rolleyes:
Het apparaat heeft wel degelijk de functionaliteit om muziek te spelen. In de huidige vorm is dat echter niet aantrekkelijk, waardoor ik denk dat vrijwel niemand de functie zal gebruiken. Dan zeg ik: doe het goed of helemaal niet.

Speky
19 augustus 2009, 21:46
De reacties aangaande Catastrofus en enkele andere off-topic reacties zijn verplaatst naar Borrelpraat. Daar hebben we een nieuw topic gestart:
Is het glas half vol of half leeg? (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19908)

We weten dat er momenteel weinig bugs of wishes bijkomen maar probeer het hier wel on-topic te houden.

Helemaal mee eens, ik heb al eerder geschreven:

Er zit TE veel borrelpraat in deze discussie.

Sjaool
19 augustus 2009, 22:12
Ach, een mens mag wensen toch? Ik vraag niet of-ie wil stofzuigen of masseren...:rolleyes:
Het apparaat heeft wel degelijk de functionaliteit om muziek te spelen. In de huidige vorm is dat echter niet aantrekkelijk, waardoor ik denk dat vrijwel niemand de functie zal gebruiken. Dan zeg ik: doe het goed of helemaal niet.
Heb je gedeeltelijk gelijk aan maar toch vind ik dat je niet mag klagen.

Als je voordat je het apparaat koop jezelf eerst goed inleest of informatie inwint wat het apparaat allemaal kan en hoe hij daar mee omgaat dan had je kunnen weten dat het geen allround mediastreamer/player is.

Ikzelf ben al heel blij met de werken ethernetverbinding ook al is die niet al te snel. ;)

SayMr2Me
19 augustus 2009, 22:29
Helemaal mee eens, ik heb al eerder geschreven:

Er zit heel veel borrelpraat in deze discussie

sorry maar jou opmerking voegt anders ook niet veel toe na een duidelijk bericht van de MOD. dus... :no:

Ayrton
20 augustus 2009, 08:18

Wat mij betreft had die optie eruit gelaten mogen worden. Tis een decoder die kan opnemen. Heerlijk, niks meer niks minder. Er zijn duizenden apparaten die wel foto's en video's kunnen laten zien, dit apparaat heeft een geheel andere functie gekregen dus foto's en muziek had van mij niet gehoeven.

TheGrouch
20 augustus 2009, 09:01
Daarom is het zo voor jou zo mooi dat je de harde schijf zodanig kunt herverdelen dat je voor fotos/muziek bijna geen ruimte gebruikt en je de humax volledig met opnemen/afkijken bezig kunt laten zijn. :-P
Persoonlijk vind ik het een leuk extraatje, maar zou ik het niet missen als het ontbrak.

Pier
20 augustus 2009, 09:15
Geheel mee ens Ayrton.

Het zijn tierelantijntjes die als verkooplokkertje moeten dienen maar waar ie eigenlijk niet voor gemaakt is. Het is een TV beestje en eigenlijk geen audio of foto beestje. Je gaat je TV toch niet opstarten om een MP3'tje af te spelen? Nou ja voor sommigen kan het handig zijn.

jcompagner
20 augustus 2009, 13:05
Neem dan een media center pc met een tv kaart(en) et voila... Ik snap niet dat je 'klaagt' dat de decoder geen media center pc is of kan zijn.

ik zie het als volgt: "De koelkast die ik net gekocht heb is wel ok en kan veel, maar als wish zou ik willen dat tie iedere ochtend een eitje bakt en de kinderen aankleedt"

ik vind dat echt nergens op slaan. Het hele idee van 1 centrale multimedia machine die gewoon alles doet is totaal geen rare gedachte.
En multi media is dus muziek, video's en tv en radio.
en ja er komen daar steeds meer bij. Bv uitzending gemissed en meer van dat on demand dingen

Ziggo heeft ook een tuner met on demand spul. Hoordt dat volgens jouw wel onder de definitie?? Puur omdat ziggo dat dan zelf aanbied (tegen betaling kijken naar uit zending gemissed raar maar waar)

Als ziggo dus een muziek en video store zou open waar je dus dingen uit kon huren dan gaat het er allemaal heel erg op lijken en dan vind je het plotseling niet meer raar?

Kijk wat wel een beetje zo is dat het afspelen van content die niet van ziggo komt zoals een mkv bestand is natuurlijk 99% niet echt legaal spul..

Maar goed ik was eventueel van plan om mijn Samsung HD tuner te gaan vervangen met een humax maar ik heb dat niet gedaan en mijn media center dus geupgraded naar 3 Digitale Tuners en Windows 7
Dus ik kan alles op nemen, SD en HD, van tv met 3 streams te gelijk en daarnaast ook alles afspelen Muziek en Video in een heerlijke interface..

Het is alleen zo jammer dat dat zo duur moet zijn en niet officieel gesupported. Want een media center is bij ver de meest gebruiksvriendelijk en kwa mogelijkheden de allerbeste voor de meeste mensen hier op deze forums.

Ayrton
20 augustus 2009, 13:54
ik vind dat echt nergens op slaan. Het hele idee van 1 centrale multimedia machine die gewoon alles doet is totaal geen rare gedachte.
En multi media is dus muziek, video's en tv en radio.
en ja er komen daar steeds meer bij. Bv uitzending gemissed en meer van dat on demand dingen

Ziggo heeft ook een tuner met on demand spul. Hoordt dat volgens jouw wel onder de definitie?? Puur omdat ziggo dat dan zelf aanbied (tegen betaling kijken naar uit zending gemissed raar maar waar)

Als ziggo dus een muziek en video store zou open waar je dus dingen uit kon huren dan gaat het er allemaal heel erg op lijken en dan vind je het plotseling niet meer raar?

Kijk wat wel een beetje zo is dat het afspelen van content die niet van ziggo komt zoals een mkv bestand is natuurlijk 99% niet echt legaal spul..

Maar goed ik was eventueel van plan om mijn Samsung HD tuner te gaan vervangen met een humax maar ik heb dat niet gedaan en mijn media center dus geupgraded naar 3 Digitale Tuners en Windows 7
Dus ik kan alles op nemen, SD en HD, van tv met 3 streams te gelijk en daarnaast ook alles afspelen Muziek en Video in een heerlijke interface..

Het is alleen zo jammer dat dat zo duur moet zijn en niet officieel gesupported. Want een media center is bij ver de meest gebruiksvriendelijk en kwa mogelijkheden de allerbeste voor de meeste mensen hier op deze forums.

Daarom zeg ik ook: wil je iets wat meer dan een decoder alleen is, neem dan iets anders dan de 5050. Als je een 5050 koopt, ga er dan niet iets geheel anders van proberen te maken. En je hebt helemaal gelijk om een Media Center aan te schaffen en daarmee alles te kunnen, dus video, muziek, radio, tv etc... maar probeer dat niet van de 5050 te maken. Dat is wat ik bedoel ermee.

jcompagner
20 augustus 2009, 15:04
Daarom zeg ik ook: wil je iets wat meer dan een decoder alleen is, neem dan iets anders dan de 5050. Als je een 5050 koopt, ga er dan niet iets geheel anders van proberen te maken. En je hebt helemaal gelijk om een Media Center aan te schaffen en daarmee alles te kunnen, dus video, muziek, radio, tv etc... maar probeer dat niet van de 5050 te maken. Dat is wat ik bedoel ermee.

maar de grap is dus, het is niet supported. en nu met CI+ zou het misschien mogelijk zijn om gewoon mijn setup helemaal te killen. En dan wat? Er is geen vervanging, Dus daarom hoop ik nog steeds dat hv Humax wordt aangezet om een echte MediaCenter te bouwen..

Ben al lang blij dat ik niet in het upc gebied woon.. Wat moet je dan doen..

Als Ziggo op dit moment een manier zou vinden en deze zou uit voeren om mij setup te killen. Dan zeg ik prompt alles op bij ziggo en ga ik over op de Satelliet. Huidige decoders zijn gewoon niet goed genoeg.

JanL.
20 augustus 2009, 16:22
maar de grap is dus, het is niet supported. en nu met CI+ zou het misschien mogelijk zijn om gewoon mijn setup helemaal te killen.
Als Ziggo op dit moment een manier zou vinden en deze zou uit voeren om mij setup te killen. Dan zeg ik prompt alles op bij ziggo en ga ik over op de Satelliet. Huidige decoders zijn gewoon niet goed genoeg.

Ziet er volgens mij niet best uit voor een aantal mensen:
Ziggo liet al eerder weten dat het bedrijf de gebruikers van de zogenaamde Alphacrypt modules het kijken niet actief onmogelijk zou maken. Er is echter wel één uitzondering: op toestellen die geschikt zijn voor CI+ gaat een Alphacrypt CAM binnenkort niet meer werken. Er zijn mensen die nu al een toestel kopen (of dat onlangs gedaan hebben) waarvan zij denken of hopen dat dit apparaat wel door Ziggo gecertificeerd zal gaan worden. Omdat de CI+ module nog niet beschikbaar is hebben zij toch maar besloten een Alphacrypt aan te schaffen. Deze groep consumenten heeft helaas pech want over uiterlijk twee weken werkt deze Alphacrypt CAM in hun CI+ toetsel niet meer in het Ziggo netwerk. Op alle door Ziggo gecertificeerde toestellen zal dus alleen een CI+ module gebruikt kunnen worden. Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma’s, films, series, etc. beschermd worden.
Nog even voor de goede orde, de Alphacrypt CAM is nooit door Ziggo ondersteund. Ook werden veel ingebouwde digitale kabel TV ontvangers ontvangers tot nu toe niet ondersteund door de HDTV fabrikanten

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/

TheGrouch
20 augustus 2009, 17:19
CI+ heeft niet veel met de humax bugs en wishes te maken.
Er zijn ook al verschillende topics over:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19605
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034
dus daar graag verder 'discussieren' over CI+

Ayrton
20 augustus 2009, 17:34
maar de grap is dus, het is niet supported. en nu met CI+ zou het misschien mogelijk zijn om gewoon mijn setup helemaal te killen. En dan wat? Er is geen vervanging, Dus daarom hoop ik nog steeds dat hv Humax wordt aangezet om een echte MediaCenter te bouwen..

Ben al lang blij dat ik niet in het upc gebied woon.. Wat moet je dan doen..

Dan nog vind ik niet dat je dan maar 'kan verwachten' dat de Humax een multimedia device wordt. en anders zul je echt een 2de device moeten hebben die alles kan wat de Humax niet kan.

JanL.
20 augustus 2009, 18:09
CI+ heeft niet veel met de humax bugs en wishes te maken.
Er zijn ook al verschillende topics over:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19605
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034
dus daar graag verder 'discussieren' over CI+

Je hebt helemaal gelijk!
Sorry, even niet nagedacht.

waz
21 augustus 2009, 03:16

Kritisch hell jeah tuurlijk bedoel

Koop een Humax 9200 lekker opnemen, maar filmpjes vanaf halen zoals beschreven ONMOGELIJK.

Koop de iHDR5050-C (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=203) verwacht kwalitatieve vooruitgang nee hoor halen ze oa heeel veel mogelijkheden die bij de 9200 zat, zoals buffer opname ed eruit, eeehh kromheid ten top. Netwerk verbinding maken is ook triest.

Maar wel volle pond 400 euro durven vragen voor tja (kan het niet anders maken) een gebrekkig product. Nee dit is niet kritisch maar gwoon wat men van een product mag verwachten.

Hoop dat in sept. bij de nieuwe update de bugz zoals vermeld wordt verholpen .....zoals bufferopname.

Gaat dat niet gebeuren breng ik hem trug......net zoals ik dat met de Humax 9200 heb gedaan na 6 mnden.

beetje waar voor je geld krijgen, zoals het hoort.

Sjaool
21 augustus 2009, 03:38
.......beetje waar voor je geld krijgen, zoals het hoort.
Of je houd je aan de je onderzoeksplicht en kijkt eerst of het product wel aan jouw eisen voldoet voordat je het aanschaft. ;)

P.S. de Humax 5050C is een allesbehalve gebrekkig product hoor. Ik weet niet wat jij er mee uitspookt dat hij je zo tegenvalt.

Pier
21 augustus 2009, 11:15
Ziet er volgens mij niet best uit voor een aantal mensen:
Ziggo liet al eerder weten dat het bedrijf de gebruikers van de zogenaamde Alphacrypt modules het kijken niet actief onmogelijk zou maken. Er is echter wel één uitzondering: op toestellen die geschikt zijn voor CI+ gaat een Alphacrypt CAM binnenkort niet meer werken. Er zijn mensen die nu al een toestel kopen (of dat onlangs gedaan hebben) waarvan zij denken of hopen dat dit apparaat wel door Ziggo gecertificeerd zal gaan worden. Omdat de CI+ module nog niet beschikbaar is hebben zij toch maar besloten een Alphacrypt aan te schaffen. Deze groep consumenten heeft helaas pech want over uiterlijk twee weken werkt deze Alphacrypt CAM in hun CI+ toetsel niet meer in het Ziggo netwerk. Op alle door Ziggo gecertificeerde toestellen zal dus alleen een CI+ module gebruikt kunnen worden. Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma’s, films, series, etc. beschermd worden.
Nog even voor de goede orde, de Alphacrypt CAM is nooit door Ziggo ondersteund. Ook werden veel ingebouwde digitale kabel TV ontvangers ontvangers tot nu toe niet ondersteund door de HDTV fabrikanten

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/

Het zal mij een worst zijn wat Ziggo uitspookt zolang ik maar probleemloos kan genieten van TV met door hen gecertificeerde ontvangers. En als 1 van die ontvangers ook de mogelijkheid biedt van opnemen wil ik ook dat probleemloos en zonder beperking kunnen gebruiken. Dat is de deal en daar kunnen we Ziggo aan houden.

In de praktijk lopen we tegen een aantal technische probleempjes aan die afbreuk doen aan bovengenoemde deal. Dat signaleren is m.i. het doel van dit hele topic in de hoop dat het verbeterd gaat worden. Meer niet en het zou fijn zijn als we ons daartoe zouden kunnen beperken.

@Waz:

De wish om time shifted programma's alsnog op te kunnen nemen wordt overigens wel meegenomen met de volgende update heb ik begrepen.

gem1e
21 augustus 2009, 15:20
Kritisch hell jeah tuurlijk bedoel

Koop een Humax 9200 lekker opnemen, maar filmpjes vanaf halen zoals beschreven ONMOGELIJK.

Koop de iHDR5050-C (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=203) verwacht kwalitatieve vooruitgang nee hoor halen ze oa heeel veel mogelijkheden die bij de 9200 zat, zoals buffer opname ed eruit, eeehh kromheid ten top. Netwerk verbinding maken is ook triest.

Maar wel volle pond 400 euro durven vragen voor tja (kan het niet anders maken) een gebrekkig product. Nee dit is niet kritisch maar gwoon wat men van een product mag verwachten.

Hoop dat in sept. bij de nieuwe update de bugz zoals vermeld wordt verholpen .....zoals bufferopname.

Gaat dat niet gebeuren breng ik hem trug......net zoals ik dat met de Humax 9200 heb gedaan na 6 mnden.

beetje waar voor je geld krijgen, zoals het hoort.
Was je dan verplicht om deze te kopen?
voor die prijs?
Heb zelf 320 voor deze en ook nog hollands produkt, betaald 2 weken geleden.

waz
21 augustus 2009, 15:25
Of je houd je aan de je onderzoeksplicht en kijkt eerst of het product wel aan jouw eisen voldoet voordat je het aanschaft. ;)

P.S. de Humax 5050C is een allesbehalve gebrekkig product hoor. Ik weet niet wat jij er mee uitspookt dat hij je zo tegenvalt.

Heel grappig dat je het op consument afschuift.

Maar eeh consument kan pas onderzoeken als men app. daadwerkelijk in bezit heeft, niet eerder.

Hoe kan men onderzoeken of een app. gebreken/ niet voldoet aan de overeenkomst, als je alleen doos ziet in de winkel?

Exactly onmogelijk.......je neemt hem mee naar huis, sluit hem aan en pas vanaf dat moment ben je hem aan het onderzoeken, gaat jou plicht in.

Het zelfde gebeurt nu ook met verkoop op afstand.....I net abb.
Je sluit je abb. af krijgt bevestiging met mededeling binnen 7 dagen kan je zonder opgaaf van reden opzeggen, maar oplevering gebeurt pas na 3 wkn.

Hoe weet jij nou of product, Je i -net verb. zal voldoen aan de overeenkomst?

Precies, pas bij oplevering/ daadwerkelijk gebruik.

Normaal gebruik
Het uitgangspunt bij de beoordeling of er een X is geleverd die aan de eisen uit de koopovereenkomst voldoet, is of de X alle eigenschappen had die X daarvan mocht verwachten. De X moet, anders gezegd, de eigenschappen bezitten die X van een X voor
normaal gebruik mag verwachten en waaraan hij niet hoefde te twijfelen. Kortom: de X moet op normale wijze kunnen gebruiken.

Mededelingsplicht komt eerst. Uitgangspunt is dat de mededelingsplicht vóór de onderzoeksplicht gaat. Op die manier wordt de koper beschermd in een situatie waarin de verkoper belangrijke
gegevens ‘onder de pet heeft gehouden’ die hij wel had behoren te vertellen. Immers, als een verkoper iets verzwijgt, kan van de koper niet verwacht worden dat hij verder kijkt en nader onderzoek laat uitvoeren.

waz
21 augustus 2009, 15:33
@Waz:

De wish om time shifted programma's alsnog op te kunnen nemen wordt overigens wel meegenomen met de volgende update heb ik begrepen.
Ja dat heb ik gelezen.
Dat zou super zijn he! dit is 1 van de redenen waarom ik de Humax heb aangeschaft :):)

De 9200 was wat dat betreft ideaal echt waar wat een bruut app. jammer dat je je opnames er niet vanaf kreeg.

Was je dan verplicht om deze te kopen?
voor die prijs?
Heb zelf 320 voor deze en ook nog hollands produkt, betaald 2 weken geleden.

K heb hem langer dan 2 wkn geleden gekocht.....was toen iets duurder.
En nee niemand die mij gedwongen heeft om dat app. te kopen, what's u point?

Bedoel je koopt een product waarvan je verwacht dat i iets kan!
en niet iets dat je frustraties oplevert omdat de helft het niet doet of met een omweg moet worden bereikt.

Pier
21 augustus 2009, 15:44
Ja dat heb ik gelezen.
Dat zou super zijn he! dit is 1 van de redenen waarom ik de Humax heb aangeschaft :):)

De 9200 was wat dat betreft ideaal echt waar wat een bruut app. jammer dat je je opnames er niet vanaf kreeg.
Ja, ik heb een half jaartje geleden om deze reden in dubio gestaan of ik de 9200 of de 5050 zou nemen. Waarbij nog meespeelde dat de 5050 toen nauwelijks leverbaar was. Maar de overige voordelen van de 5050 gaven toch de doorslag. En ik ben nu helemaal blij dat Humax dit serieus neemt.

Overigens bewaren wij opnames zelden, daarvoor wordt alles genoeg herhaald. Heel soms verhuist een heel bijzondere film naar DVD (via FTP en PC) of externe USB schijf maar dat is het dan ook.

Sjaool
21 augustus 2009, 16:12

Maar eeh consument kan pas onderzoeken als men app. daadwerkelijk in bezit heeft, niet eerder.

Hoe kan men onderzoeken of een app. gebreken/ niet voldoet aan de overeenkomst, als je alleen doos ziet in de winkel?

Exactly onmogelijk.......je neemt hem mee naar huis, sluit hem aan en pas vanaf dat moment ben je hem aan het onderzoeken, gaat jou plicht in.

Het zelfde gebeurt nu ook met verkoop op afstand.....I net abb.
Je sluit je abb. af krijgt bevestiging met mededeling binnen 7 dagen kan je zonder opgaaf van reden opzeggen, maar oplevering gebeurt pas na 3 wkn.

Hoe weet jij nou of product, Je i -net verb. zal voldoen aan de overeenkomst?

Precies, pas bij oplevering/ daadwerkelijk gebruik.
Ik schuif niks af op de consument zo zit de wet nu eenmaal in elkaar.

Lees Consuwijzer (http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Recht_op_een_deugdelijk_product) er maar eens op na.

Wat zijn mijn plichten?

Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.

Josk
22 augustus 2009, 16:32

Mjin humax kan toch echt ALLES wat op de doos staat, en meer! Ik snap niet waarom je zo negatief bent over dit apparaat. Opnemen vanuit Timeshift kan idd helaas (nog) niet, maar dat is dus gewoon een feature die het apparaat niet heeft, voor zover ik weet heeft humax nooit gezegd dat het wel kon, op de doos staat het iig niet.

Het mislukken van geprogrammeerde opnamen is inderdaad wel een vervelende bug, daar kan ik je geen ongelijk in geven, maar zoals bekend wordt er aangewerkt. Ik heb er zelfs trouwens nog maar 2x last van gehad sinds de aanschaf (maart?).

Ayrton
22 augustus 2009, 21:45
Mjin humax kan toch echt ALLES wat op de doos staat, en meer! Ik snap niet waarom je zo negatief bent over dit apparaat. Opnemen vanuit Timeshift kan idd helaas (nog) niet, maar dat is dus gewoon een feature die het apparaat niet heeft, voor zover ik weet heeft humax nooit gezegd dat het wel kon, op de doos staat het iig niet.

Het mislukken van geprogrammeerde opnamen is inderdaad wel een vervelende bug, daar kan ik je geen ongelijk in geven, maar zoals bekend wordt er aangewerkt. Ik heb er zelfs trouwens nog maar 2x last van gehad sinds de aanschaf (maart?).

Juist, dat is het punt wat ik ook wilde maken. De Humax doet wat tie moet doen, met een paar bugs daar gelaten :)

HenkM
23 augustus 2009, 00:03
Het voordeel van bugs is dat je na een update het gevoel hebt dat je een nieuw apparaat hebt ;) .
Net als bij sommige besturingssystemen: als alles eindelijk werkt komt er een nieuwe versie :rolleyes: .

Hoe dan ook: ik ben nog altijd blij met m'n Humaxje, alle opnamen zijn tot nu toe goed gegaan :thumb up: en pas 2 maal groen beeld :roll: in 2 maanden op mijn PanaPlasma.

The Puma
23 augustus 2009, 08:59
IK hoop dat het probleem met het groene beeld wordt opgelost

Soms krijg ik bij het opstarten van de TV (Philips 9613) een flikkerend groen beeld.

Dan moet ik de decoder even uitschakelen en dan is het weer verdwenen.

om1
23 augustus 2009, 09:35
Juist, dat is het punt wat ik ook wilde maken. De Humax doet wat tie moet doen, met een paar bugs daar gelaten :)

Verder staan de specs en handleiding online, dus je kan je zeker informeren voordat je iets aanschaft. Ook zijn er fora zoals deze en tests online.

JanL.
23 augustus 2009, 22:38
IK hoop dat het probleem met het groene beeld wordt opgelost

Soms krijg ik bij het opstarten van de TV (Philips 9613) een flikkerend groen beeld.

Dan moet ik de decoder even uitschakelen en dan is het weer verdwenen.

Voor wat het waard is, het lijkt erop dat het vaak de Philipsen zijn die dit soort compatibiliteits problemen hebben / houden. Was in het begin met de Samsung 360 HD decoder ook erg vaak het geval :sad:.
Ik heb overigens niks tegen Philips. Alleen maar een constatering :roll:

jvanderlinden
25 augustus 2009, 13:44
De afstandsbediening van de tv gebruik ik alleen maar om aan/uit te zetten.
Wat zou het mooi zijn wanneer de afstandsbediening van de Humax een programmeerbare knop zou hebben om daarmee de tv te starten. Scheelt weer een afstandsbediening op de tafel.

HansW
25 augustus 2009, 14:10
Je kunt de afstandsbediening van de Humax programmeren om naast de Humax ook 'n dvd, tv en audio toestel te bedienen.
Zie de gebruikers handleiding voor meer informatie.

Sjaool
25 augustus 2009, 14:29
Wat zou het mooi zijn wanneer de afstandsbediening van de Humax een programmeerbare knop zou hebben om daarmee de tv te starten. Scheelt weer een afstandsbediening op de tafel.
Voor dit soort problemen heeft Logitech hele mooie oplossingen. ;)

gem1e
25 augustus 2009, 15:45
Die is toch programmeerbaar?
Zelfs 4!!! apparaten kun je er op inprogrammeren.

TheGrouch
25 augustus 2009, 15:56
Wat zou het mooi zijn wanneer de afstandsbediening van de Humax een programmeerbare knop zou hebben om daarmee de tv te starten.
Zoals hierboven al een paar keer aangegeven: het is mogelijk de ab van de humax te programmeren voor andere apparaten. Dat staat in de handleiding in hoofdstuk 14.7 De universele afstandsbediening gebruiken. blz 72 t/m 99 (28 pagina's!)

Sjaool
25 augustus 2009, 19:44
^ :oops: Da's waar ook...
Typisch gevalletje van RTFM. ;)

jvanderlinden
25 augustus 2009, 19:45
Dat is goed nieuws dat de ab programmeerbaar is. Tot nu toe gebruik ik de IRHD 5000c en ging er automatisch vanuit dat de afstandsbediening van 5050c hetzelfde zou werken. Niet dus.:-P:-P

jhonno
25 augustus 2009, 19:50

Ik kan je de logitech harmony aanraden werkt perfekt met al je apparaten

rudolfbon
26 augustus 2009, 11:31
Het item info via de opnamelijst zag ik nog niet in de bug en wishlist:

Als ik voor de opnames de extra inloopminuten standaard via het menu heb ingesteld en niet handmatig per individuele opname, staat wel de juiste naam van het opgenomen programma in de opname lijst, maar als ik op info druk krijg ik de informatie van het programma wat er voor is uitgezonden. Ik weet dat als het eigenlijke programma loopt dat dan de juiste info te zien is.

Maar wat prettig zou zijn is dat, als ik een aantal programma's heb opgenomen en in de opnamelijst een keuze wil maken wat te gaan zien, dat ik dan de juiste info die hoort bij de naam in de opname lijst te zien krijg. Dit is vooral handig bij opgenomen films etc.

Rudolf

GolfTouch
26 augustus 2009, 11:47
Het item info via de opnamelijst zag ik nog niet in de bug en wishlist:

Als ik voor de opnames de extra inloopminuten standaard via het menu heb ingesteld en niet handmatig per individuele opname, staat wel de juiste naam van het opgenomen programma in de opname lijst, maar als ik op info druk krijg ik de informatie van het programma wat er voor is uitgezonden. Ik weet dat als het eigenlijke programma loopt dat dan de juiste info te zien is.

Maar wat prettig zou zijn is dat, als ik een aantal programma's heb opgenomen en in de opnamelijst een keuze wil maken wat te gaan zien, dat ik dan de juiste info die hoort bij de naam in de opname lijst te zien krijg. Dit is vooral handig bij opgenomen films etc.

Rudolf

Staat op de Bug lijst op plek nummer 5:

-Door extra tijd bij een opname in te plannen (3 min. voor, 10min na) word de verkeerde EPG-informatie opgeslagen

Dit ligt in dezelfde lijn van jou aangehaalde punt. Echter niet betreffende de EPG naam maar de info daarachter.

marcelt
27 augustus 2009, 20:59
Geluid valt op willekeurige momenten weg bij het zappen waarbij de Humax is aangesloten middels HDMI. Geluid op HD-kanalen (dd) blijft het in zo'n geval wel goed doen.
Doorzappen of de boel resetten lost het probleem tijdelijk weer op.
Ben bug al vaker tegengekomen in dit topic. Ik meld het toch, want het lijkt op een compabilteitsissue tussen de Humax en de Philips toestellen (ik heb een 37pfl8404h).
Loop ook nog wel eens tegen groene schermen op (volledig of transparant). Humax lijkt toch wat problemen te hebben met het hdmi-signaal.

Bierbeer
30 augustus 2009, 09:48
Is er al meer bekend over de fix voor de mislukte opnames?? Ik kan geen normaal programma meer opnemen behalve NED1 of eerst 5 minuten vooraf kijken naar NED1.

TheGrouch
30 augustus 2009, 10:28
Is er al meer bekend over de fix voor de mislukte opnames?? Ik kan geen normaal programma meer opnemen behalve NED1 of eerst 5 minuten vooraf kijken naar NED1.

Lees het stukje van Anoniem in bericht #1 van deze draad even.

Bierbeer
30 augustus 2009, 10:41
Lees het stukje van Anoniem in bericht #1 van deze draad even.

vandaar mijn vraag zit er al schot in.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=188559&highlight=anoniem#post188559

bericht is van 1 augustus dus een maand geleden. Je zou toch denken dat er zo ondertussen al een oplossing voor moet zijn. Ik ga vanaf morgen elke dag deze storing maar een bij ziggo melden denk ik, laatste keer gemeld en zou terug gebeld worden is ook nooit gebeurd.

Schandalig dat een aparaat wat moet opnemen nieteens dat doet waar het voor bedoeld is. Alhoewel dit niet aan de humax ligt maar vermoedelijk gewoon aan het netwerk van ziggo:sleep:

respect voor anoniem trouwens :thankyou:

TheGrouch
30 augustus 2009, 10:49
Anoniem schrijft toch dat ze bezig zijn met o.a. het fixen van de mislukte opnames en dat (waarschijnlijk) ergens in september een firmware update komt. Wat wil je dan nog meer weten?

Bierbeer
30 augustus 2009, 10:52
Anoniem schrijft toch dat ze bezig zijn met o.a. het fixen van de mislukte opnames en dat (waarschijnlijk) ergens in september een firmware update komt. Wat wil je dan nog meer weten?
ik quote het bericht

Wij zijn de nieuwe release al aan het testen, Humax is een aantal weken geleden begonnen met de fixes. Het verder uitbreiden van de wishlist heeft ziet zoveel zin. Humax zal zich beperken tot bufixing en heeft verder een kleine aanpassing gemaakt voor het 'media' menu en de mogelijkheid de timeshift te gebruiken voor een recording. Voor wat betrefd de wishes wordt serieus gekeken welke items toegekend kunnen worden aan een toekomstige opvolger van de 5050 HD-PVR. Ik verwacht dat de software in september beschikbaar zal komen. We zullen de komende weken verder focussen op de failed recordings

als je dus leest zul je zien dat het groene deel over de nieuwe software gaat. Het laatste deel (rood) gaat over het verder focussen van failed recordings.

Het een heeft niks met het andere te maken. Dus mijn vraag is, hoe zit het met de failed recordings die te maken hebben met de E19-4 melding als de recorder van uit stand aan gaat op zenders anders dan NED1.

anoniem
30 augustus 2009, 12:38
ik quote het bericht

als je dus leest zul je zien dat het groene deel over de nieuwe software gaat. Het laatste deel (rood) gaat over het verder focussen van failed recordings.

Het een heeft niks met het andere te maken. Dus mijn vraag is, hoe zit het met de failed recordings die te maken hebben met de E19-4 melding als de recorder van uit stand aan gaat op zenders anders dan NED1.

Humax heeft het probleem met de mislukte opnames gefixed. De recorder zal bij een E19, na een bepaalde tijd een retry uitvoeren om te voorkomen dat de recording mislukt als alleen de eerste 30 sec een E19 optreedt. We zullen komende week nog een uitbreide test uitvoeren op de nieuwe software. Verder zijn we wat regressie tegen gekomen op enkele TV's v.w.b. HDMI met de nieuwe software, dit zal verder onderzocht moeten worden door Humax

Pier
30 augustus 2009, 16:50
Thnx ;)

DenMan78
30 augustus 2009, 20:24
tja.... als we het dan toch over groen hebben.....

Wordt bij de update ook het probleem van het groene beeld opgelost?
Anoniem, weet jij dit?

Greetz...
DenMan

erik1978
1 september 2009, 08:09
Humax heeft het probleem met de mislukte opnames gefixed. De recorder zal bij een E19, na een bepaalde tijd een retry uitvoeren om te voorkomen dat de recording mislukt als alleen de eerste 30 sec een E19 optreedt. We zullen komende week nog een uitbreide test uitvoeren op de nieuwe software. Verder zijn we wat regressie tegen gekomen op enkele TV's v.w.b. HDMI met de nieuwe software, dit zal verder onderzocht moeten worden door Humax

Hallo,
houdt dit nu in dat de complete Buglist, welke in de topicstart staat, in de volgende SW update is opgelost, of hebben ze zich alleen maar toegespitst in het oplossen van het recording probleem?

SayMr2Me
1 september 2009, 19:36
Hallo,
houdt dit nu in dat de complete Buglist, welke in de topicstart staat, in de volgende SW update is opgelost, of hebben ze zich alleen maar toegespitst in het oplossen van het recording probleem?

je zou kunnen beginnen met het lezen van numero uno ;) daar staat het een en ander al in.

Pier
1 september 2009, 21:04
Weet niet of dit nu een bug is of niet maar het is niet wenselijk.

Er staat een opname geprogrammeerd op het zelfde kanaal als ik zit te kijken. Ik kijk time shifted (na een aantal pauzes) naar het lopende programma. Op het moment dat de getime-de opname start ben ik de time shift kwijt en kijk ik plotsklaps real time :shock: Terug in de tijd gaat dan niet meer en mis een heel stuk van het lopende programma wat ik zat te kijken. Ik zit dan plotsklaps naar de getimede file te kijken die opgenomen wordt en kan alleen daarin terug.

Ik dacht toch dat de time shift in TS.0 file staat en de nieuwe opname in een nieuwe file terecht komt. Kennelijk werkt dit niet zo en wordt de TS.0 file in-actief als de opname start op hetzelfde kanaal. Heel vervelend :(

Joop558
2 september 2009, 12:41
Weet niet of dit nu een bug is of niet maar het is niet wenselijk.

Er staat een opname geprogrammeerd op het zelfde kanaal als ik zit te kijken. Ik kijk time shifted (na een aantal pauzes) naar het lopende programma. Op het moment dat de getime-de opname start ben ik de time shift kwijt en kijk ik plotsklaps real time :shock: Terug in de tijd gaat dan niet meer en mis een heel stuk van het lopende programma wat ik zat te kijken. Ik zit dan plotsklaps naar de getimede file te kijken die opgenomen wordt en kan alleen daarin terug.

Ik dacht toch dat de time shift in TS.0 file staat en de nieuwe opname in een nieuwe file terecht komt. Kennelijk werkt dit niet zo en wordt de TS.0 file in-actief als de opname start op hetzelfde kanaal. Heel vervelend :(

Dat klopt, dat geld momenteel voor alle time-shift opnames.
Als ik het goed heb, wordt dat met de volgende upgrade aangepast.

henkNL
4 september 2009, 18:57
Inmiddels ben ik gewend aan het gedrag van de 5050 om bij het met de hand corrigeren van begin en eind tijd de humax de voor- en nalooptijd vergeet. Het is inmiddels een gewenst feature geworden.

Alleen de uitlijning bij het navigeren door de epg-balk is echt verschrikkelijk hinderlijk. Ik zie soms tijden een bepaalde uitzending te zoeken, die toevallig op de rand van de balk terecht komt, over het hoofd. Dsat is mijn grootste ergernis bij deze humax.

Ik hoop dat de uitlijning echt wordt gemaakt zoals bij het vorige pvr model. De focus (geselecteerde uitzending) altijd ergens in het midden van de balk. En niet ergens aan de rand.

Staat dit uitlijningsprobleem ook op de buglist die voor de nieuwe firmware wordt gefixd ?

Henk

GolfTouch
4 september 2009, 19:40
Staat dit uitlijningsprobleem ook op de buglist die voor de nieuwe firmware wordt gefixd ?

Hij stond al op de lijst:

Bug/Wish
- Uitlijning (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=172347&postcount=573) van de EPG is onprettig

TheGrouch
4 september 2009, 20:00
Volgens mij vraagt hij of dit een bug is die in de komende firmware wordt gefixed.

GolfTouch
4 september 2009, 20:06
Volgens mij vraagt hij of dit een bug is die in de komende firmware wordt gefixed.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Zo had ik het niet direct gelezen.
Omdat HenkNL het hele EPG probleem opnieuw uitlegde had ik de indruk dat hij deze nog niet op de Bug/wish-lijst gezien had.
Wilde even aangeven dat hij er al op stond.

waz
5 september 2009, 16:14
Ik schuif niks af op de consument zo zit de wet nu eenmaal in elkaar.

Lees Consuwijzer (http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Recht_op_een_deugdelijk_product) er maar eens op na.

*Excuus voor de late reactie, chronisch tijdgebrek :oops:*

Leuke bron Sjaool, maar helaas onvolledig.

Let op ik ga nu citeren:

Ad1) Zij verplicht koper de zaak op zijn deugdelijkheid te onderzoeken 1. en zo spoedig mogelijk de verkoper te waarschuwen indien de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt (lid 1)Ad2)De termijn waarbinnen de koper behoort te klagen begint te lopen 2. zodra de koper weet of behoort te weten dat de 3. afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt Oke Sjaool nu wij dit weten........kan men zelf lezen dat men een product pas bij 3.aflevering, op deugdelijkheid kan onderzoeken. (onderzoeksplicht)

Dagelijkse praktijk brengt immers met zich mee dat men een product niet van te voren uit doos mag halen en testen.

Dagelijks praktijk is dat je hem koopt er vanuit gaande dat product voldoet aan de overeenkomst.

Exactly "met een paar bugs daargelaten", dat is het hele eieren eten.

Bron: Tekst & Commentaar Vermogensrecht (http://www.kluwershop.nl/details.asp?pr=13993)

http://i25.tinypic.com/1zd917t.jpg

waz
5 september 2009, 16:20
Hoe staat het met de update? iemand al een update ontvangen met bug fixxes?

In september zouden ze toch een update loslaten met bug fixxes?

Hoe doe je hem trouwens laten updaten?

die van ons staat/is nog van 12 december 2008 :?

Sjaool
5 september 2009, 16:25
Leuke bron Sjaool, maar helaas onvolledig.

Onvolledig misschien... Het is een website van de overheid dus je moet het er mee doen. ;)

ConsuWijzer is ontstaan uit een samenwerking tussen drie overheidsorganisaties. Deze organisaties zijn toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).

waz
5 september 2009, 16:33
U right

TheGrouch
5 september 2009, 16:36
Hoe doe je hem trouwens laten updaten?

blz 49 van de handleiding:
(Je kunt installatie overigens niet kiezen als er een opname bezig is.)

9.2 Software update
Met Software-update kunt u de systeemsoftware bijwerken.
1. Druk op MENU.
2. Selecteer Installatie met up/down en druk op OK.
3. Selecteer Software update met up/down en druk op OK.
4. Als nieuwe software wordt gevonden, kunt u ervoor kiezen de software direct of pas later te downloaden.

Opmerking:
• Zie 11. Software update voor meer informatie over de software-update.
• Software update kan alleen worden geselecteerd wanneer nieuwe software wordt gevonden.

waz
5 september 2009, 16:48
Dank voor je hulp TheGrouch :thumb up:

Heb ff geprobeerd, software update staat op lichtgrijs en is niet selecteerbaar. De grap is echter dat ik laatst bij de ouders van mn vriendin hun humax zag updaten tijdens het opstarten.

Daarom snap ik niet waarom die van ons niet doet updaten en nog op 12 december 2008 staat.

begrijp niet waar dit aan ligt :sad:

Edit:

Ga hem ff van stroom af halen ff kijken of i dan doet updaten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Niet gelukt

TheGrouch
5 september 2009, 17:04
De grap is echter dat ik laatst bij de ouders van mn vriendin hun humax zag updaten tijdens het opstarten.
Als je de tekst UPDATING in het schermpje zag staan, dan heb je de verkeerde conclusie getrokken. Dat doet de humax ongeveer elke 6 uur. De meest gangbare theorie hierover is dat de EPG dan wordt bijgewerkt.
Het heeft in ieder geval niets met de firmware update te maken.

Spongebob
6 september 2009, 10:59
Misschien dat het al behandeld is op het forum, in dat geval heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik post mijn bericht toch maar even:

Als ik een opgenomen programma vooruit/achteruit spoel (FF/fast forward of Rewind), dan springt meteen de ondertiteling weer aan. Via het knopje "Sub" zet ik het weer af, maar bij de eerstvolgende keer spoelen heb ik weer ondertiteling. Het gebeurt trouwens ook als ik een programma pauzeer en daarna weer verder ga.

Opmerkelijk is dat de "tijdbalk" die onderaan verschijnt vrij lang blijft hangen. Du moment ie verdwijnt, verschijnt de (ongewenste) ondertiteling.

Weet iemand of dit een bug is en het al in de buglist staat?

TheGrouch
6 september 2009, 11:09

SayMr2me houd in bericht #1 van deze draad vrij nauwkeurig alle gemelde bugs/wishes bij, dus kijk even of hij daar bij staat.

SayMr2Me
6 september 2009, 11:12
Misschien dat het al behandeld is op het forum, in dat geval heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik post mijn bericht toch maar even:

Als ik een opgenomen programma vooruit/achteruit spoel (FF/fast forward of Rewind), dan springt meteen de ondertiteling weer aan. Via het knopje "Sub" zet ik het weer af, maar bij de eerstvolgende keer spoelen heb ik weer ondertiteling. Het gebeurt trouwens ook als ik een programma pauzeer en daarna weer verder ga.

Opmerkelijk is dat de "tijdbalk" die onderaan verschijnt vrij lang blijft hangen. Du moment ie verdwijnt, verschijnt de (ongewenste) ondertiteling.

Als je de 1e post van deze thread bekijkt weet je wat er wel en niet op die lijst staat. momenteel plaats ik er geen nieuwe bugs&wishes bij omdat de update waarschijnlijk al in de testfase is. Zodra deze updat plaats heeft gevonden open er een nieuwe lijst (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18325). Als je dan nog bugs&wishes hebt kun je die melden en beginnen we weer van voor af aan.

Spongebob
6 september 2009, 11:16
Heel fijn, hoop dat het gefixed wordt.
Maarre.. I hope I'm not the only one out there..?

TheGrouch
6 september 2009, 11:18
SayMr2me houd in bericht #1 van deze draad vrij nauwkeurig alle gemelde bugs/wishes bij, dus kijk even of hij daar bij staat.

momenteel plaats ik er geen nieuwe bugs&wishes bij omdat de update waarschijnlijk al in de testfase is.

Hmm, geef ik je een veer in je :censored:, beweer jij gelijk het tegendeel.
Is het een idee dat je nieuwe bugs/wishes in een afwijkende kleur of zo toevoegd met de melding dat deze na de firmwaretestfase zijn toegevoegd? Of alvast in je nieuwe topic plaatsen met in bericht #1 van dit topic een link "aangemeld na ...'
Dan weet men in ieder geval dat de bug/wish al gemeld is.

SayMr2Me
6 september 2009, 11:28
Hmm, geef ik je een veer in je :censored:, beweer jij gelijk het tegendeel.
Is het een idee dat je nieuwe bugs/wishes in een afwijkende kleur of zo toevoegd met de melding dat deze na de firmwaretestfase zijn toegevoegd? Of alvast in je nieuwe topic plaatsen met in bericht #1 van dit topic een link "aangemeld na ...'
Dan weet men in ieder geval dat de bug/wish al gemeld is.

bedankt daarvoor.
ik denk dat we eerst even moeten afwachten wat er voortkomt uit de update. zolang deze er nog niet is staat er ook een slotje op het nieuwe thread. het aantal bugs dat nu nog komt is nihil.

daarnaast komt deze kleine "pauze" mij persoonlijk goed uit omdat ik het momenteel erg druk heb :wink: :giveup:

anoniem
6 september 2009, 12:44
Status nieuwe software

Helaas is de nieuwe software niet door de labtesten gekomen. We hebben een aantal side-effects geconstateerd. Verder heeft Humax een aanpassingen uitgevoerd in de hdmi/hdcp drivers, die regressie tot gevolg hebben (groen beeld). Humax zal een nieuwe candidate release moeten uitbrengen. Dit heeft tot gevolg dat de software niet over enkele weken gereleased zal worden.

Anoniem
Ziggo

BertvanHorck
6 september 2009, 12:50
Status nieuwe software

Helaas is de nieuwe software niet door de labtesten gekomen. We hebben een aantal side-effects geconstateerd. Verder heeft Humax een aanpassingen uitgevoerd in de hdmi/hdcp drivers, die regressie tot gevolg hebben (groen beeld). Humax zal een nieuwe candidate release moeten uitbrengen. Dit heeft tot gevolg dat de software niet over enkele weken gereleased zal worden.

Anoniem
Ziggo

Eerlijk!
Bedankt voor de info!

Spongebob
6 september 2009, 12:50
Liever een maand (of langer) wachten totdat het goed is, dan een halfbakken update. Ik red me nu ook wel prima..

Sjaool
6 september 2009, 13:29
Inderdaad, ik denk dat een beetje geduld op den duur wel loont. ;)

Bedankt Anoniem! :D

jcompagner
6 september 2009, 13:55

kun je je niet beter focussen waarom die E19 uberhaupt gebeurd?
en gewoon zorgen dat de encryptie gewoon beter werkt?

SayMr2Me
6 september 2009, 13:56
Status nieuwe software

Anoniem
Ziggo

bedankt Anoniem.

kun jij meer vertellen over welke aanpassingen er zijn te verwachten? wat voor aanpassingen betreft het?

welke toevoegingen zijn er te verwachten met de update?

anoniem
6 september 2009, 16:24
bedankt Anoniem.

kun jij meer vertellen over welke aanpassingen er zijn te verwachten? wat voor aanpassingen betreft het?

welke toevoegingen zijn er te verwachten met de update?

Ik zal de release notes publiceren zodra de software defintief goedgekeurd is en ik de status van de buglist daarvoor één op één kan gebruiken.
Zoals eerder aangegeven brengt Humax geen echte upgrade uit, de meeste aanpassingen hebben te maken met bugfixes (update), een uitzondering hierop is TSR die gebruikt kan worden voor/met een recording.
De items die geclassificeerd zijn als wishes worden waar mogelijk meegenomen voor een toekomstige opvolger van de 5050.

Sjaool
6 september 2009, 19:10
De items die geclassificeerd zijn als wishes worden waar mogelijk meegenomen voor een toekomstige opvolger van de 5050.
Dat wordt dan te zijner tijd een reden voor een leuke kortingsactie voor de mensen die een Humax 5050C hebben gekocht en bijgedragen hebben aan de wishlist. ;) :rolleyes:

dagrim1
7 september 2009, 09:49
Meh, het zou fijn zijn als ze uberhaupt alleen al een noodfix uitbrengen voor de E-19 problemen want die zijn toch best urgent. Als je bij een recorder niet zeker kan zijn van het recorden is er toch iets mis.

Jammer dat het geheel vertraging op heeft gelopen, zal nu weer minimaal een maand of 3 duren voor we een update kunnen verwachten?

anoniem
7 september 2009, 21:13
Meh, het zou fijn zijn als ze uberhaupt alleen al een noodfix uitbrengen voor de E-19 problemen want die zijn toch best urgent. Als je bij een recorder niet zeker kan zijn van het recorden is er toch iets mis.

Jammer dat het geheel vertraging op heeft gelopen, zal nu weer minimaal een maand of 3 duren voor we een update kunnen verwachten?

voor de e19 met de kans op een mislukte recording zullen we een work-around proberen, voorzover je de pvr niet langer als een dag uit hebt staan

dagrim1
8 september 2009, 13:30
voor de e19 met de kans op een mislukte recording zullen we een work-around proberen, voorzover je de pvr niet langer als een dag uit hebt staan

Oh, dat is dan wel goed nieuws... dit is dan vanuit casema? En moeten wij er dan ook iets aan doen of wordt dit automatisch doorgevoerd.

enbroerse
8 september 2009, 13:50
Dat wordt dan te zijner tijd een reden voor een leuke kortingsactie voor de mensen die een Humax 5050C hebben gekocht en bijgedragen hebben aan de wishlist. ;) :rolleyes:

Dan wachten we nog maar met aanschaffen.....

Sjaool
8 september 2009, 14:32
Dan wachten we nog maar met aanschaffen.....
Een opvolger van de Humax 5050C laat volgens mij nog wel even op zich wachten.
In de tussentijd mis je, ook al is de Humax 5050C niet volmaakt, toch wel heel wat moois. ;)

anoniem
8 september 2009, 20:22
Oh, dat is dan wel goed nieuws... dit is dan vanuit casema? En moeten wij er dan ook iets aan doen of wordt dit automatisch doorgevoerd.

dat proberen we ook voor het vm Casema / Multikabel gebied

dagrim1
8 september 2009, 21:34
dat proberen we ook voor het vm Casema / Multikabel gebied

Ach tuurlijk, dat bedoelde ik ook... voormalig casema gebied maar vanuit ziggo :) En enig idee wanneer dit verwacht kan worden?

anoniem
8 september 2009, 21:58
Ach tuurlijk, dat bedoelde ik ook... voormalig casema gebied maar vanuit ziggo :) En enig idee wanneer dit verwacht kan worden?

op korte termijn, als het al niet aangepast is

dagrim1
8 september 2009, 22:03

Ah ok, dit omdat ik nu van die kijkblokken (4 per dag oid) heb ingesteld maar dan ga ik het weer even zonder proberen...

TheGrouch
8 september 2009, 22:05

Kan ik dat ergens aan merken/zien?
Nu heb ik overal een kijkblokje van Ned1 HD voor geprogrammeerd.
Daardoor mislukken de opnames niet.
Moet ik nu gaan experimenteren of opnames zonder dat kijkblokje nog goed gaan ? :roll:

anoniem
8 september 2009, 23:10
Kan ik dat ergens aan merken/zien?
Nu heb ik overal een kijkblokje van Ned1 HD voor geprogrammeerd.
Daardoor mislukken de opnames niet.
Moet ik nu gaan experimenteren of opnames zonder dat kijkblokje nog goed gaan ? :roll:

Ja, gewoon de voorloop opname weghalen bij een paar proef opnames

TheGrouch
9 september 2009, 11:50
Ja, gewoon de voorloop opname weghalen bij een paar proef opnames
Vannacht at random een aantal programma's opgenomen van HD en SD kanalen (zonder voorloopblokje) en allemaal gelukt :thumb up:

Gompie777
10 september 2009, 11:17
Vannacht at random een aantal programma's opgenomen van HD en SD kanalen (zonder voorloopblokje) en allemaal gelukt :thumb up:

Ik heb deze week op dinsdag 8 september nog weer 2 mislukte opnames gehad :sad:. Ik kijk elke dag via deze ontvanger dus het heeft niet te maken dat hij meer dan een dag of zo uit heeft gestaan. Ik weet niet precies welke work-around TheGouch heeft, voor elk programma een kijkblokje opnemen? :shock: of één keer per dag? Of de ontvanger helemaal gewoon aan laten?
Ik hoop zo dat de fix voor dit E19 probleem wel heel snel komt want een mislukte opname is wel de meest hopeloze bug van dit apparaat wat mij betreft. Als ik daar niet op kan vertrouwen? Mijn vrouw kilt mij als haar favoriet niet is opgenomen. Die heeft niets aan mijn uitleg over update's en bugfixes. :giveup:

TheGrouch
10 september 2009, 11:57
Ik weet niet precies welke work-around TheGouch heeft, voor elk programma een kijkblokje opnemen? :shock: of één keer per dag? Of de ontvanger helemaal gewoon aan laten?

4 berichten hierboven vertel ik hoe ik het had :?
Nu heb ik op 'advies' van anoniem geen enkele work-around meer.
Ontvanger gaat gewoon op hi-power standby (klokje in beeld) en er zijn geen kijkblokjes geprogrammeerd.

The_Doman
10 september 2009, 17:59

Ook bij mijn PC en Siemens PVR ontvangers merk ik hier de positieve efecten van de veranderingen wat betreft de key updates die Ziggo heeft doorgevoerd ten behoeve van de Humax 5050c.

Nu is er vrijwel altijd direct beeld zonder hoeven te wachten op eventuele E19/Preview meldingen. :wink:

Zie ook:
CI+ TV's een reden om Irdeto keys langer houdbaar te maken (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20268)

Robertdehoop
11 september 2009, 11:23
Gaat het hier om een tijdelijke work around of blijft deze key aanpassing permanent?

Groet Rob

Robertdehoop
11 september 2009, 11:28

Als je in het menu ondertitels op handmatig zet ben je dit volgens mij kwijt.

succes Rob

michael007
13 september 2009, 10:03
Ik wilde vragen of iemand al weet wanneer de update komt voor de humax.:applause:

BenJ
13 september 2009, 10:43
Zie starttopic

TJStefan
13 september 2009, 15:25
Wie helpt om de lijst aan te vullen?

Ik heb net een Humax nadat ik mijn mediacenter (GBPVR) vaarwel heb gezegd. Iets met onmogelijkheden Ziggo digitaal ... laat maar..

Mijn eerste indruk is dat het een goed apparaaat is. Maar ik mis wel wat dingen die ik op mijn mediacenter had.

Zo hier zijn wat dingen die ik graag zou zien op de Humax:

(op naam ipv tijd is al genoemd, dat is zoveel makkelijker want elke keer als de gids vernieuwd wordt kan ie de opnames aanpassen, geen ingewikkeld signaal meesturen etc.. gewoon de gids updaten en voila alle opnames schuiven mee op)

Opname opties

1 keer opnemen
wekelijks op dit kanaal en tijdslot
wekelijks op dit kanaal (gebaseerd op EPG naam en niet op tijd dan neemt ie alles op met die naam)
dagelijks op dit tijdslot en dit kanaal
dagelijks op dit kanaal (gebaseerd op EPG naam en niet op tijd dan neemt ie alles op met die naam)
instelling om een opname 1 keer te bewaren of meer dan 1 keer. Handig met bijvoorbeeld het NOS journaal dan heb je alleen de laatste opname en die daarvoor mag ie overschrijven.
voorlooptijd en nalooptijd van de opname aan te passen zodra je iets in programmeert.

Mogelijkheid om een netwerkshare te koppelen ipv FTP. FTP is niet heel handig (beetje handig). Je kan beter je centrale server/nas koppelen aan je Humax zodat je de foto's kan bekijken. Van mij part blok je alles anders dan MP3 en/of JPG. Dan hoef ik ze namelijk niet nog een keer van de centrale server te kopieren naar de Humax.

Dat is het voorlopig... :wink:

Sjaool
13 september 2009, 15:51
Dat is het voorlopig... :wink:
Op dit moment is deze bugs/wishlist eigenlijk al gesloten omdat Humax de nieuwe update al in de testfase heeft zoals in de startpost vermeld.

Een aantal wishes worden waarschijnlijk wel meegenomen in een nieuw model.

Het meerendeel wat je noemt stond trouwens ook al in de lijst vermeld.
Een andere benadering dan ftp hoef je ook niet te verwachten.

TNT
17 september 2009, 10:35
Ik heb wellicht nog een puntje...

Analoog TV kijken met de Humax uit/standby.

Zie:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=203806#post203806

:) TNT :)

Sjaool
17 september 2009, 13:57

Is geen bug en als wish zie ik hem niet zo zitten.
Ik kijk sowieso al nooit via de tuner van mijn televisie. ;)

ton250
17 september 2009, 19:20

Zie:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=203806#post203806

:) TNT :)

Dat is al mogelijk door niet de 'deep standby' te kiezen. Dat gebruikt wel meer energie, maar dat is logisch; het signaal gaat dan tenslotte door een versterker.

Ton

Harm10
17 september 2009, 21:12
Is geen bug en als wish zie ik hem niet zo zitten.
Ik kijk sowieso al nooit via de tuner van mijn televisie. ;)
Gisteren via Humax naar NL3 HD voetbal gekeken. Niet om aan te zien! Blokjes en verschuivingen....... via analoog ogenschijnlijk normaal beeld! Ook Teletekst is stukken sneller op het analoge beeld en je kunt gebruik maken van het geheugen van je TV......... dus helemaal onzin is het niet! :mrgreen:

catastrofus
17 september 2009, 21:20
Gisteren via Humax naar NL3 HD voetbal gekeken. Niet om aan te zien! Blokjes en verschuivingen....... via analoog ogenschijnlijk normaal beeld! Ook Teletekst is stukken sneller op het analoge beeld en je kunt gebruik maken van het geheugen van je TV......... dus helemaal onzin is het niet! :mrgreen:

Eigen bekabeling, vwb DTV, niet ok?

Gert.

Harm10
18 september 2009, 20:35
Eigen bekabeling, vwb DTV, niet ok?

Gert.
Niks mis met de bekabeling hoor! Normaliter is het beeld op NL3 HD gewoon goed. Ik denk dat het aan de straalverbinding (in dit geval Griekenland) lag......
Dan is het toch altijd handig dat je naar analoog kan terugschakelen, dat was/is mijn boodschap! :mrgreen:

TheGrouch
18 september 2009, 20:42
Niks mis met de bekabeling hoor! Normaliter is het beeld op NL3 HD gewoon goed. Ik denk dat het aan de straalverbinding (in dit geval Griekenland) lag......
Dan is het toch altijd handig dat je naar analoog kan terugschakelen, dat was/is mijn boodschap! :mrgreen:

Is kanaal 73 (ned 3 SD) dan niet een 'logischer' alternatief?

catastrofus
18 september 2009, 20:47

Waarschijnlijk was de voetbal-blokker aktief?

Gert.

Barlin
18 september 2009, 21:21
Ik denk dat ik nog een bug heb gevonden die niet is gedocumenteerd (als ik dat juist heb).

Als je twee opnames achter elkaar opneemt (zelfde zender) via de EPG en er is standaard ingesteld dat de opnametijd moet worden verlengd aan het begin en het einde mislukt de tweede opname omdat die overlapt met de eerste.

Iemand anders die eenzelfde ervaring heeft?

Barlin

RunningArchie
18 september 2009, 21:44
Ik denk dat ik nog een bug heb gevonden die niet is gedocumenteerd (als ik dat juist heb).

Als je twee opnames achter elkaar opneemt (zelfde zender) via de EPG en er is standaard ingesteld dat de opnametijd moet worden verlengd aan het begin en het einde mislukt de tweede opname omdat die overlapt met de eerste.

Iemand anders die eenzelfde ervaring heeft?

Barlin
Ik heb andere ervaring hiermee.
Volgens mij stonden ze er beide op, met voor en na-loop.
Zat je wellicht zelf ook nog te kijken? Dan zijn beide ontvangers bezet.
(en daar lette ik op omdat er al eens over geschreven is in het Forum)
Als je dan vraagt: 'waar in het forum'. Helaas, het is wat te veel geworden om allemaal weer door te lezen en ik zou niet weten welke key-words ik moest gebruiken om een zoekactie te proberen.

Sjaool
18 september 2009, 22:16
^Ik heb hier nog geen problemen mee gehad.
Het zou inderdaad wel handig zijn als de ontvanger dit automatisch zou detecteren en daarbij de aanvang/uitlooptijd op aan zou passen.

Ik programmeer het programma meestal zo dat ik ze aaneengesloten opneem.
Skippen gaat namelijk lekker snel op de Humax. ;)

Harm10
18 september 2009, 22:39
Waarschijnlijk was de voetbal-blokker aktief?

Gert.
Het was een waarschuwing van hogerhand...... :frons:
Er was nl. geen bal aan!

En ja kanaal 73 kan ook maar knopje 3 op de afstandsbediening is zoveel makkelijker...... :schater: