View Full Version : Bug&Wishlist

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

Joop558
3 juni 2009, 12:44
Nog een andere wish:
In bestandsbeheer kun je geen onderscheid maken wanneer de opname gemaakt is. Als je een serie volgt dan is de opgenomen titel telkens dezelfde en welke ga je dan verwijderen als je in bestandsbeheer zit?
Misschien als selecteerbare optie op welke datum de opname is gemaakt? :frons:

Bij mij staat er een datum achter de opname.

Pier
3 juni 2009, 14:21
Pas als je er eentje seleceteert kun je de datum bekijken. Als je een serie opneemt zijn alle opnamen hetzelfde genoemd in het lijstje en dat is idd knap irritant! Moet je ze allemaal proberen om de juiste te vinden... :cry:

GolfTouch
3 juni 2009, 14:27
Pas als je er eentje seleceteert kun je de datum bekijken. Als je een serie opneemt zijn alle opnamen hetzelfde genoemd in het lijstje en dat is idd knap irritant! Moet je ze allemaal proberen om de juiste te vinden... :cry:

Met "list" kun je de indeling wijzigen. Datum, ABC en channel.
De nieuwste staat bovenaan.
Er staat inderdaad geen datum achter.

TheGrouch
3 juni 2009, 14:43
Pas als je er eentje seleceteert kun je de datum bekijken. Als je een serie opneemt zijn alle opnamen hetzelfde genoemd in het lijstje en dat is idd knap irritant!
Ik heb wel een datum bij de opname staan.
Gelukkig wel, want ik neem elke avond film1HD op van 20:30 - 23:00 (als een serie-opname) en die heten altijd P.S. I love you.
(zo heette de film toen ik deze repeterende opname inplande)
Ik heb overigens simpel mode aanstaan in bestandsbeheer, maar als ik op blz 51 kijk bij video-instelling, dan zie ik in het normaal voorbeeld daar ook een datum staan.

Harm10
3 juni 2009, 17:22
Als je bestandsbeheer selecteert dan staat er bij mij geen datum achter.
Wel bij de opnames natuurlijk.
Ik kan me sterk vergissen maar zelfs bij de selectie van een bepaalde opname ter verwijdering wordt geen opnamedatum vermeld. :?:

TheGrouch
3 juni 2009, 17:30
Als je bestandsbeheer selecteert dan staat er bij mij geen datum achter.

Maar om in bestandsbeheer te komen, moet je toch door de video-lijst heen. In de video-lijst staan ze toch met een datum erbij. Dan kies je in de video-lijst welke je wilt verwijderen, drukt op OK en kiest verwijderen.
Wish vervuld toch :oyeah:

Pier
3 juni 2009, 18:50
Maar om in bestandsbeheer te komen, moet je toch door de video-lijst heen. In de video-lijst staan ze toch met een datum erbij. Dan kies je in de video-lijst welke je wilt verwijderen, drukt op OK en kiest verwijderen.
Je snapt geloof ik niet wat er bedoeld wordt, laat staan dat je mijn/onze wens kunt vervullen.

In bestandsbeheer krijg je een lijst zonder de datum en waarbij er geen verschil is in benaming van verschillende afleveringen van dezelfde serie. Dat is knap irritant als je b.v. een aantal afleveringen naar een USB schijf wilt overzetten.

Als dat bij jou anders is heb je een bijzondere Humax.

Harm10
3 juni 2009, 18:50
Vermoedelijk heb je zelf nog nooit iets gewist? :shock:
Het maakt nl. niets uit op welke opname je selectie staat als je naar bestandsbeheer gaat. De volledige lijst komt dan weer tevoorschijn met zijn eigen sorteringsmogelijkheden enz. enz.
Dus ik blijf het een wish vinden...... :mrgreen:

SayMr2Me
3 juni 2009, 22:19
ok, de vragen mbt bestandsbeheer zijn mij onduidelijk... dwz te onduidelijk om er een bug of wish uit te halen.
dit is een foto van het bestandsbeheer zoals dat bij mij zichtbaar is.
http://img200.imageshack.us/img200/5212/p1010545.jpg

kan iemand me uitleggen wat daar mis mee is? er staat een datum enzo...

SayMr2Me
3 juni 2009, 22:22
Ik wil bij deze een bedankje uiten naar degene die mij positieve Reputatiepunten hebben bezorgd. dan blijkt maar weer dat het allemaal niet voor niets is :pompom: THX!!!!

Harm10
3 juni 2009, 22:58
ok, de vragen mbt bestandsbeheer zijn mij onduidelijk... dwz te onduidelijk om er een bug of wish uit te halen.

<foto verwijderd>

Dit is dus niet bestandsbeheer. Dit is de media-list. Als je OPT+ kiest, kun je vervolgens bestandsbeheer kiezen..... en je opnamen verwijderen.
Hoe verwijder jij je opnamen dan?

SayMr2Me
3 juni 2009, 23:28
programma selecteren op ok drukken en dan wissen selecteren.
als de humax niet aan het opnemen is uiteraard.

TheGrouch
3 juni 2009, 23:35
Dit is dus niet bestandsbeheer. Dit is de media-list. Als je OPT+ kiest, kun je vervolgens bestandsbeheer kiezen..... en je opnamen verwijderen.
Hoe verwijder jij je opnamen dan?
Gezien de 98% vol van zijn hdd (zie foto) niet zo vaak :schater:
programma selecteren op ok drukken en dan wissen selecteren.
als de humax niet aan het opnemen is uiteraard.

Overigens probeerde ik die procedure hier ook duidelijk te maken

En zoals SayMr2Me al schreef, je krijgt de keuze verwijderen alleen als er geen opname bezig is

SayMr2Me
4 juni 2009, 00:36
Ik snap wat je bedoelt:
via het opt+ menu kom je door bestandsbeheer te selecteren in het menu zoals op de foto. en dan staat er inderdaad geen datum.
http://img34.imageshack.us/img34/2028/p1010547v.jpg

http://img34.imageshack.us/img34/7515/p1010548r.jpg
ik zal de wish toevoegen.

al vraag ik me dan even af, waarom wis je ze dan niet via de Medialijst??? dan heb je toch het probleem niet? dit is dus pas aan de orde (m.i.) als je wilt kopieren naar usb (oid).

GolfTouch
4 juni 2009, 01:23
Met "list" kun je de indeling wijzigen. Datum, ABC en channel.
De nieuwste staat bovenaan.
Er staat inderdaad geen datum achter.

Je weet toch wat je opneemt en de nieuwste opname staat bovenaan.
Daarom snap ik niet waarom in bestandsbeheer een datum moet staan.

Ik wil bij deze een bedankje uiten naar degene die mij positieve Reputatiepunten hebben bezorgd. dan blijkt maar weer dat het allemaal niet voor niets is :pompom: THX!!!!

Keep up the good work. Daar is dit systeem voor. Jammer alleen dat niet iedereen hier vanaf weet.

GolfTouch
4 juni 2009, 01:26
Weet niet of het al genoemd is maar ik vind het zeer irritant dat er vermeld wordt (in beeld) dat een opname wordt gestart/gestopt of afgerond is.
De opstarttijd (als je de pvr aanzet om tv te gaan kijken) zou ook een heeeeeeeeeeel stuk sneller mogen, kan hem nu aanzetten en vervolgens in de keuken nog wat te drinken gaan halen voor dat ie eindelijk een keertje zover is dat ie beeld en geluid gaat geven.

Opstarttijd is bekend. Is inderdaad erg lang.

Het in beeld brengen van begin en einde timer (2 a 3 seconden) is toch niet vervelend? Staat klein in beeld en geeft juist erg kort even info aan.

Sjaool
4 juni 2009, 06:33
Het in beeld brengen van begin en einde timer (2 a 3 seconden) is toch niet vervelend? Staat klein in beeld en geeft juist erg kort even info aan.
Het staat al op de wishlist.

En om eerlijk te zijn vind ik het wel hinderlijk.
Zit je in een spannende film en dan komt er midden in het beeld die melding. :(
Dus de optie om meldingen aan of uit te zetten is voor mensen zoals ik zeer welkom. :D

Harm10
4 juni 2009, 07:42
Je weet toch wat je opneemt en de nieuwste opname staat bovenaan.
Daarom snap ik niet waarom in bestandsbeheer een datum moet staan.
Bestandsbeheer en Medialist kunnen hun eigen sortering hebben dus daar kun je niet op blind varen.
Ik zie inmiddels dat je ook via de Medialist kunt wissen (mits niet aan het opnemen) dus mijn probleem is daarmee te omzeilen.
Echter als je, zoals sommigen onder ons :wink: , veel opgenomen hebt dan doe je dit wissen liever via bestandsbeheer lijkt me. Ik heb het nog niet geprobeerd maar kun je daar ook niet meerdere opnames tegelijkertijd kiezen en ze dan in 1x wissen?
Ik blijf het graag als een wish zien om in Bestandsbeheer iets te hebben waardoor de opname uniek herkenbaar is.
Mooie techniek trouwens die foto's van het scherm........ :mrgreen:

om1
4 juni 2009, 08:58
http://img200.imageshack.us/img200/5212/p1010545.jpg

Ik denk dat sommige het hier over de media lijst hebben, en andere over bestandsbeheer. Dat zijn twee verschillende schermen.

TheGrouch
4 juni 2009, 09:52
Ik denk dat sommige het hier over de media lijst hebben, en andere over bestandsbeheer. Dat zijn twee verschillende schermen.

SayMr2Me had in dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170689&postcount=514) bericht al aangegeven dat hij dat inmiddels begrepen had

SayMr2Me
4 juni 2009, 10:38
Bestandsbeheer en Medialist kunnen hun eigen sortering hebben dus daar kun je niet op blind varen.
Ik zie inmiddels dat je ook via de Medialist kunt wissen (mits niet aan het opnemen) dus mijn probleem is daarmee te omzeilen.
Echter als je, zoals sommigen onder ons :wink: , veel opgenomen hebt dan doe je dit wissen liever via bestandsbeheer lijkt me. Ik heb het nog niet geprobeerd maar kun je daar ook niet meerdere opnames tegelijkertijd kiezen en ze dan in 1x wissen?
Ik blijf het graag als een wish zien om in Bestandsbeheer iets te hebben waardoor de opname uniek herkenbaar is.

de wish is dus ook toegevoegd. ach zonder de foto's waren we nu nog aan he bakkeleien over wel of niet wissen in scherm a, b of c :giveup:
grappig is wel dat de kleuren afwijken maar jah daar valt weinig aan te doen (lang leve LCD).

Misschien kan iemand met een polarisatiefilter een foto maken dan heb je geen last van het kleurverschil :evil::rolleyes: haha

Pier
4 juni 2009, 11:52
Poeh he twee pagina's om er achter te komen wat nu eigenlijk de pagina "bestandsbeheer" is, en dat voor doorgewinterde gebruikers :mrgreen: (en voor de gebruiksaanwijzing lezert: Hoofdstuk 11, pag 54).

Fijn dat het nu aan de wishlist wordt toegevoegd, het zou ook het managen naar een externe USB schijf een stuk makkelijker/overzichtelijker maken.

Als datum gegevens niet zo belangrijk zouden zijn om onderscheid te maken tussen opgeslagen programma's in bestandsbeheer, zou het eigenlijk juist een wish moeten zijn om die overbodige datum info in de andere lijstjes juist weg te laten :P :evil: (Gelukkig komt die wens bij niemand op :D)

cilo
4 juni 2009, 12:05
Het staat al op de wishlist.

En om eerlijk te zijn vind ik het wel hinderlijk.
Zit je in een spannende film en dan komt er midden in het beeld die melding. :(
Dus de optie om meldingen aan of uit te zetten is voor mensen zoals ik zeer welkom. :D

ja precies dat bedoelde ik ook, zit je net lekker in een spannende film krijg je zo'n irritante melding (is bijna net zo irritant als de reclame blokken van de comm. omroepen)

GolfTouch
4 juni 2009, 13:19

Ga je in bestandsbeheer dan vervolgens naar "bewerkmodus" om veel tegelijkertijd te kunnen wissen of hou je het standaard menu dus met de 2 lijsten naast elkaar?
Als ik de lijsten vergelijk dan is bij mij de sortering hetzelfde als in de medialist.
Ik neem ook veel op maar wiste altijd meteen als ik het programma gezien had. Dat gaat nu niet meer dus pas ik na het kijken de naam aan zodat ik weet dat die gewist kan worden.
Als er vervolgens veel staan, en ik kan wissen, dan doe ik dat inderdaad ook via bestandsbeheer en vervolgens "bewerkmodus."
Een herkenbaarheid voor een opname zoals jij het aangeeft is uiteraard wel handig.

GolfTouch
4 juni 2009, 13:56
In het menu kun je instellen hoe lang de "info weergavetijd" getoond moet worden.
Hier staat deze op 3 seconden.
Echter geldt deze instelling niet voor de info balk waar de tijd wordt weergegeven (play, pauze). Op het moment dat je vooruit of terug skipt of na pauze weer op play drukt blijft deze info balk exact 10 seconden staan. Dus dan vallen ook de ondertitels weg. Nu beeindig ik deze balk steeds met "exit."
Vreemd dat deze weergavetijd niet gelijk getrokken wordt met je instelling.

Dus is het een Wish of een Bug en vinden jullie dat deze ook op de lijst moet komen?

TheGrouch
4 juni 2009, 14:00
Dus is het een Wish of een Bug en vinden jullie dat deze ook op de lijst moet komen?

:thumb up: Ja, die moet inderdaad op de lijst.
Stom dat ik dat zelf niet meld. Ik erger me er steeds weer aan.
Ik vind het een bug en als wish dat de tijd aangepast kan worden.

GolfTouch
4 juni 2009, 14:06
:thumb up: Ja, die moet inderdaad op de lijst.
Stom dat ik dat zelf niet meld. Ik erger me er steeds weer aan.
Ik vind het een bug en als wish dat de tijd aangepast kan worden.

Oke, zal het doorgeven aan de TS.
Ik erger me hier ook al een tijd aan en vergat het steeds hier op de lijst te zetten.
Bij deze

Riparius
4 juni 2009, 14:10
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik heb de volgende vraag. Ik heb nu pas een Humax IR-FOX C standaard decoder in gebruik genomen en er is mij iets vervelends opgevallen bij de RGB SCART output van deze decoder. Het beeld wordt namelijk bij RGB output nogal naar rechts en naar boven toe verschoven zodra RGB wordt geselecteerd in het instellingen menu. Wordt er daarentegen gekozen voor composiet of s-video output via de TV SCART, dan treedt deze verschuiving niet of nauwelijks op. Dit ligt aan de Humax en niet aan mijn TV, aangezien de bedoelde verschuiving bij een RGB signaal van een andere decoder (Samsung) op diezelfde TV ingang niet optreedt.

Mijn vraag: kan iemand eens testen hoe de TV SCART uitgang van de Humax 5050 zich gedraagt bij het schakelen tussen composiet, s-video en RGB? Treedt bij de Humax 5050 ook een aanzienlijke verschuiving op van het beeld bij gebruik van RGB? Indien ja, dan zou dit m.i. ook moeten worden toegevoegd aan de bug list.

TheGrouch
4 juni 2009, 14:25
Mijn vraag: kan iemand eens testen hoe de TV SCART uitgang van de Humax 5050 zich gedraagt bij het schakelen tussen composiet, s-video en RGB? Treedt bij de Humax 5050 ook een aanzienlijke verschuiving op van het beeld bij gebruik van RGB? Indien ja, dan zou dit m.i. ook moeten worden toegevoegd aan de bug list.

Je wilt een mogelijke bug rapporteren die je niet zelf kunt constateren omdat je geen 5050c hebt? :shock:

Sowieso is het gebruik van scart bij de 5050c een bug, een HighDef decoder moet je met HDMI aansluiten

ArChie
4 juni 2009, 14:31
Je wilt een mogelijke bug rapporteren die je niet zelf kunt constateren omdat je geen 5050c hebt?
Niet geheel onverstandig. Gezien de support op de overige "gecertificeerde" ontvangers is de kans groot dat de aangekodigde firmware update de enige firmware update voor deze ontvanger zal zijn. Als Riparius misschien ooit nog eens deze ontvanger wil aanschaffen vanwege de HDTV opname mogelijkheden dan is dit wellicht de enige kans om dit aan te kaarten en goed te krijgen.

TheGrouch
4 juni 2009, 14:34
deze ontvanger wil aanschaffen vanwege de HDTV opname mogelijkheden dan is dit wellicht de enige kans om dit aan te kaarten en goed te krijgen.

En dat in combinatie met een 'bug' over scart :thankyou:

Riparius
4 juni 2009, 14:35
Je wilt een mogelijke bug rapporteren die je niet zelf kunt constateren omdat je geen 5050c hebt? :shock:

Sowieso is het gebruik van scart bij de 5050c een bug, een HighDef decoder moet je met HDMI aansluiten

Nee, ik vraag iemand die in het bezit is van een 5050 en dit kan testen om dit even na te kijken en dan te rapporteren als dit ook het geval mocht zijn met de 5050.

En dat je HDMI zou moeten gebruiken bij de 5050 weet ik ook wel, maar dat ontslaat Humax niet van de verplichting om een correct werkende RGB output te leveren via een op het apparaat aanwezige SCART aansluiting. Die SCART aansluiting is namelijk nog steeds interessant om opnamen over te kunnen zetten naar een DVD recorder als je niet met FTP en een computer wil of kunt werken om iets op DVD over te zetten.

ArChie
4 juni 2009, 14:49
En dat in combinatie met een 'bug' over scart :thankyou:
Ja, en? Is het verboden of zo om HDTV kanalen downscaled te bekijken via SCART? En sommigen vinden misschien de beeldkwaliteit van SDTV kanalen mooier via SCART dan HDMI.

TheGrouch
4 juni 2009, 14:58
Ja, en? Is het verboden of zo om HDTV kanalen downscaled te bekijken via SCART? En sommigen vinden misschien de beeldkwaliteit van SDTV kanalen mooier via SCART dan HDMI.

Nee natuurlijk is dat niet verboden.
Je had het net over HDTV en nu over SDTV.
Maar het is genoeg off-topic geweest zo.

GolfTouch
4 juni 2009, 15:24
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik heb de volgende vraag. Ik heb nu pas een Humax IR-FOX C standaard decoder in gebruik genomen en er is mij iets vervelends opgevallen bij de RGB SCART output van deze decoder. Het beeld wordt namelijk bij RGB output nogal naar rechts en naar boven toe verschoven zodra RGB wordt geselecteerd in het instellingen menu. Wordt er daarentegen gekozen voor composiet of s-video output via de TV SCART, dan treedt deze verschuiving niet of nauwelijks op. Dit ligt aan de Humax en niet aan mijn TV, aangezien de bedoelde verschuiving bij een RGB signaal van een andere decoder (Samsung) op diezelfde TV ingang niet optreedt.

Ik heb geen last van een verschuiving op de RGB stand van de ir-fox.
Op cvbs verschuift hij wel iets maar dat is nauwelijks zichtbaar. Hij schuift hier iets naar links en omlaag.
Op s-video krijg ik een zwart-wit beeld en gebeurt hetzelde als bij de cvbs stand.
Heb je de laatste softwareversie erin zitten?
Testen met de 5050 kan ik nu niet omdat ik via hdmi kijk en geen scart heb aangesloten. Zou daar evt vanavond naar kunnen kijken of een andere lezer van dit topic.

Riparius
4 juni 2009, 15:38
Ik heb geen last van een verschuiving op de RGB stand van de ir-fox.
Op cvbs verschuift hij wel iets maar dat is nauwelijks zichtbaar. Hij schuift hier iets naar links en omlaag.
Op s-video krijg ik een zwart-wit beeld en gebeurt hetzelde als bij de cvbs stand.

OK. Dat betekent dat het effect in jouw exemplaar van de Humax IR-FOX C dus ook optreedt, want een verschuiving naar links en naar beneden bij CVBS en S-video komt op hetzelfde neer als een verschuiving naar rechts en naar boven bij RGB. Het is echter wel zo dat de positie van het beeld van de Humax IR-FOX C bij CVBS en S-Video correct is en bij RGB niet, dat blijkt namelijk uit een vergelijking met andere RGB signaalbronnen.

Heb je de laatste softwareversie erin zitten?

Ja.

Testen met de 5050 kan ik nu niet omdat ik via hdmi kijk en geen scart heb aangesloten. Zou daar evt vanavond naar kunnen kijken of een andere lezer van dit topic.Heel graag. Bedankt alvast voor de moeite.

Bierbeer
4 juni 2009, 16:04
Ik heb een tijd geleden een nieuw pakket van Ziggo gekregen en 1 juni verliep dus dat je een periode alle zenders hebt. Maar nu is het vanaf maandag al zo dat de opnames die ik geplaned had gewoon mislukken. Hier had ik eerst geen last van.
1 opname elke werkdag
1 extra opname

5050c nu naar fabrieksinstelling gezet zenders opnieuw gezocht en kaartje even er in en uit gedaan en vanavond even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Misschien geen fout van de 5050c maar ik dacht ik meld het even.

GolfTouch
4 juni 2009, 16:07
Ik heb een tijd geleden een nieuw pakket van Ziggo gekregen en 1 juni verliep dus dat je een periode alle zenders hebt. Maar nu is het vanaf maandag al zo dat de opnames die ik geplaned had gewoon mislukken. Hier had ik eerst geen last van.
1 opname elke werkdag
1 extra opname

5050c nu naar fabrieksinstelling gezet zenders opnieuw gezocht en kaartje even er in en uit gedaan en vanavond even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Misschien geen fout van de 5050c maar ik dacht ik meld het even.

Dus normaal live kijken gaat wel maar de opnames mislukken?
Wat gaat er fout bij het opnemen?

GolfTouch
4 juni 2009, 16:56
OK. Dat betekent dat het effect in jouw exemplaar van de Humax IR-FOX C dus ook optreedt, want een verschuiving naar links en naar beneden bij CVBS en S-video komt op hetzelfde neer als een verschuiving naar rechts en naar boven bij RGB. Het is echter wel zo dat de positie van het beeld van de Humax IR-FOX C bij CVBS en S-Video correct is en bij RGB niet, dat blijkt namelijk uit een vergelijking met andere RGB signaalbronnen.

Heel graag. Bedankt alvast voor de moeite.

Scart aangesloten en getest.
Ik zie geen verschil in instellingen via scart tussen RGB, CVBS en S-Video.
Beeld blijft hier gewoon staan en verspringt niet.
Als ik een HD kanaal kijk via scart is het beeld wel te breed voor mijn tv en vallen de zijkanten buiten beeld.
Overigens is de kwaliteit van het beeld via scart veel minder dan via HDMI.

Hoop je voldoende geholpen te hebben.

Harm10
4 juni 2009, 17:45
Aangezien gisteren bij mij de preview periode verlopen is, heb ik nog een wish.
Is het mogelijk om de zenders die nu niet meer bekeken kunnen worden buiten de EPG en/of het zender zappen te houden? Wellicht met een optie in de instellingen? Om hiervoor nu een aparte voorkeurslijst te gebruiken?

Als dit niet mogelijk is dan wellicht wel een waarschuwing als je iets programmeert van een zender die je niet meer kunt ontvangen, realiseren?

GolfTouch
4 juni 2009, 17:50
Is het mogelijk om de zenders die nu niet meer bekeken kunnen worden buiten de EPG en/of het zender zappen te houden? Wellicht met een optie in de instellingen? Om hiervoor nu een aparte voorkeurslijst te gebruiken?

Als dit niet mogelijk is dan wellicht wel een waarschuwing als je iets programmeert van een zender die je niet meer kunt ontvangen, realiseren?

Ik denk dat in jou geval het makkelijkste is om een favorietenlijst aan te maken.
De andere aangedragen opties zijn niet simpel uivoerbaar.

SayMr2Me
4 juni 2009, 17:52

de manier om dit te doen is door een favorietenlijst aan te maken. deze favorietenlijst kun je als standaard instellen voor zowel het zappen als voor de EPG/Guide.

Harm10
4 juni 2009, 18:03
de manier om dit te doen is door een favorietenlijst aan te maken. deze favorietenlijst kun je als standaard instellen voor zowel het zappen als voor de EPG/Guide.
Hmmm, dan ga ik maar weer eens het manual lezen hoe je dat precies moet doen....... bedankt voor de tip! :thumb up:

Bierbeer
4 juni 2009, 19:07
Dus normaal live kijken gaat wel maar de opnames mislukken?
Wat gaat er fout bij het opnemen?
Jep normaal live pauze etc gaat perfect. Ik zet net mijn decoder aan en ik merk dat ik de E19-4 melding krijg. Hierdoor mislukken alle opnames dus!

Lekker is dat met de preview periode totaal geen last van gehad en nu elke dag sinds deze periode verlopen is? :no:

[edit] geen probleem met de 5050c maar het ligt bij ziggo zelf dus. Even met de helpdesk bellen.......... zucht never ending story met ziggo :@

[edit 2] net een belletje gepleegd en er is een E19 E16 storing in onze regio (haarlemmermeer)

SayMr2Me
4 juni 2009, 19:15
Jep normaal live pauze etc gaat perfect. Ik zet net mijn decoder aan en ik merk dat ik de E19-4 melding krijg. Hierdoor mislukken alle opnames dus!

Lekker is dat met de preview periode totaal geen last van gehad en nu elke dag sinds deze periode verlopen is? :no:

[edit] geen probleem met de 5050c maar het ligt bij ziggo zelf dus. Even met de helpdesk bellen.......... zucht never ending story met ziggo :@

[edit 2] net een belletje gepleegd en er is een E19 E16 storing in onze regio (haarlemmermeer)

dit probleem is bekend... het helpt als de humax eerder aangaat een soort "opwarmtijd", ow een andere oplossing wellicht... hopelijk word hier gehoor aan gegeven.

CineSmurf
4 juni 2009, 19:26

Je snapt niet waarom ze de "standaard"zenders ook achter de decoder zetten. Bij mijn ouders (CAIwestland) kan je zonder kaart alle niet-gecodeerde zenders ontvangen: ideaal. Ook televisies met ingebouwde DVB-C doen het dan gewoon zonder dure alphacrypt.

Maar bij mij zijn inderdaad ook al wat opnames mislukt hierdoor. De laatste tijd loopt ie sowieso vaker vast. Ik hoop dat de upgrade snel komt en wat van dit soort "vastloopbugs" weet te herstellen.

SayMr2Me
4 juni 2009, 19:33
Je snapt niet waarom ze de "standaard"zenders ook achter de decoder zetten. Bij mijn ouders (CAIwestland) kan je zonder kaart alle niet-gecodeerde zenders ontvangen: ideaal. Ook televisies met ingebouwde DVB-C doen het dan gewoon zonder dure alphacrypt.

Maar bij mij zijn inderdaad ook al wat opnames mislukt hierdoor. De laatste tijd loopt ie sowieso vaker vast. Ik hoop dat de upgrade snel komt en wat van dit soort "vastloopbugs" weet te herstellen.

volgens de laatste berichten is dit augustus/september... nog even volhouden :applause:

The_Doman
4 juni 2009, 19:40
volgens de laatste berichten is dit augustus/september... nog even volhouden :applause:

Belachelijke zaak natuurlijk. :no:
Deze problemen hadden toch bij het "beta-testen" (sic) tevoorschijn moeten komen?
Nu zitten de gebruikers nog maandenlang opgescheept met deze problemen omdat Ziggo weer wat aanpassingen heeft gedaan in het DTV netwerk.

SayMr2Me
4 juni 2009, 19:43
Belachelijke zaak natuurlijk. :no:
Deze problemen hadden toch bij het "beta-testen" (sic) tevoorschijn moeten komen?
Nu zitten de gebruikers nog maandenlang opgescheept met deze problemen omdat Ziggo weer wat aanpassingen heeft gedaan in het DTV netwerk.

echt veel keuze hebben we niet:wink: tenminste zolang we niet dure dreamboxeen en dat soort dingen willen kopen. ben al lang blij dat er uberhaupt een oplossing komt, tenminste hier hopen we gezamelijk op natuurlijk:idea:

Harm10
4 juni 2009, 20:30
Ik heb gezocht maar niet gevonden hoe je voor het zappen en EPG een favorietenlijst als standaard kunt instellen. Wel dat je hem kunt selecteren maar dat is telkens een tweetal handelingen extra (en de volgende keer verschijnt deze niet weer).
De gedachte erachter is dat je toch niet geïnteresseerd bent in die kanalen (anders had je wel een abonnement erop) dus waarom ze dan ook tonen?
Maar dan draait alles erom dat de melding (preview verlopen) technisch herkenbaar is anders houdt het helemaal op natuurlijk. :?:

SayMr2Me
4 juni 2009, 20:35
Ik heb gezocht maar niet gevonden hoe je voor het zappen en EPG een favorietenlijst als standaard kunt instellen. Wel dat je hem kunt selecteren maar dat is telkens een tweetal handelingen extra (en de volgende keer verschijnt deze niet weer).
De gedachte erachter is dat je toch niet geïnteresseerd bent in die kanalen (anders had je wel een abonnement erop) dus waarom ze dan ook tonen?
Maar dan draait alles erom dat de melding (preview verlopen) technisch herkenbaar is anders houdt het helemaal op natuurlijk. :?:

als het goed is, zo werkt het tenminste bij mij, ga je naar een favorietenlijst, als je uit die lijst een zender selecteerd (ok) dan onthoud de humax dit. via de guide kun je dit selecteren in het opt+ menutje.

Bierbeer
4 juni 2009, 20:58

Ik heb de decoder nu vanaf half maart en vanaf die tijd totaal geen problemen gehad, eerst een oude kaart gebruikt geen problemen toen de nieuwe kaart met tijdelijk alle kanalen geen problemen. Maar nu met de storing dus dit probleem ( ik ga ervanuit dat het de storing is die dit veroorzaakt). Maar toch zoals je zegt waarom de normale kanalen achter de decoder dit voorkomt een hoop problemen.

dit probleem is bekend... het helpt als de humax eerder aangaat een soort "opwarmtijd", ow een andere oplossing wellicht... hopelijk word hier gehoor aan gegeven.
zoals ik al in mijn edit aangaf, er is een storing en ik heb hier eerder geen last van gehad.

maar we gaan erg offtopic :P er is een storing dus daar is het op wachten nu.

Waar ik me wel aan erger is dat de decoder bij 2 kanalen opnemen in dezelfde stream en 1 kijken in een andere stream een conflict geeft.
[edit]het voorprogrammeren dus....
Ik heb het idee dat de decoder alleen kijkt hoeveel kanalen er bekeken/opgenomen worden op dezelfde tijd en dit niet controleerd met de streams of deze in dezelfde vallen.

Ook irriteer ik me aan datgene wat ik al eerder had aangekaart: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=167283#post167283

Sjors
4 juni 2009, 21:13
Hallo,

is er ergens een totale fouten en wensenlijst?
Voordat ik straks allemaal dingen ga melden die al 20x zijn aangemeld, want het hapert nogal het humaxje !

groet

Sjors

ArChie
4 juni 2009, 21:21
is er ergens een totale fouten en wensenlijst?
Zie het eerste bericht van dit topic voor het overzicht.

Harm10
4 juni 2009, 21:23
als het goed is, zo werkt het tenminste bij mij, ga je naar een favorietenlijst, als je uit die lijst een zender selecteert (ok) dan onthoud de humax dit. via de guide kun je dit selecteren in het opt+ menuutje.
Ik had al van alles geprobeerd maar de trigger is hier dat je een selectie moet doen! Ik geloof niet dat het manual daar nu zo duidelijk in is.
Het is inderdaad zo dat als je een selectie doet uit de favorietenlijst die je voorzet (zowel bij List als bij Guide) dat daarna de Humax die lijst onthoudt!
Om de boel terug te krijgen moet je dan, logischerwijs, de volle lijst (rode knop) weer kiezen en daaruit een selectie doen!
Hoe simpel kan het zijn?
Afijn ik ga een lijst maken met uitsluitend de zenders die in mijn abonnement zitten............... Bedankt voor de hulp! :applause:

SayMr2Me
4 juni 2009, 22:46
Ik had al van alles geprobeerd maar de trigger is hier dat je een selectie moet doen! Ik geloof niet dat het manual daar nu zo duidelijk in is.
Het is inderdaad zo dat als je een selectie doet uit de favorietenlijst die je voorzet (zowel bij List als bij Guide) dat daarna de Humax die lijst onthoudt!
Om de boel terug te krijgen moet je dan, logischerwijs, de volle lijst (rode knop) weer kiezen en daaruit een selectie doen!
Hoe simpel kan het zijn?
Afijn ik ga een lijst maken met uitsluitend de zenders die in mijn abonnement zitten............... Bedankt voor de hulp! :applause:

ik snap wat je bedoelt ;)

Harm10
5 juni 2009, 13:53
Helaas............. als je zender voor zender probeert toe te voegen in 1 favorietenlijst stuit je uiteindelijk op de boodschap "Geen favoriete zenders meer beschikbaar" en dan ben ik nog niets eens halverwege de lijst zenders!
Blijkbaar is er een maximum aantal favorieten per lijst? of in totaal op alle lijsten? Ik kan er 1,2,3 niets over vinden in het manual.
Is dit nou een bug? Of dient de vergroting van het aantal favorieten op de wishlist te verschijnen?
In ieder geval kan ik nog steeds niet zappen langs uitsluitend de zenders in mijn abonnement............... :cry:

edit: het maximum is 100 zenders per lijst..........

GolfTouch
5 juni 2009, 15:07
En nog een mooie Wish. Alleen zal deze niet alleen via een software-update gerealiseerd kunnen worden denk ik.

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om 2 5050’s boven elkaar te kunnen gebruiken. Wel uiteraard via 2 afstandsbedieningen of 1 met een aparte schakelknop.
Mijn Sony HDD/DVD recorder heeft de mogelijkheid om wel meerdere van hetzelfde merk en type te kunnen gebruiken. Dit gaat door een instelling in de afstandsbediening en in het menu van de Sony.
Ik heb in het begin zowel de Samsung P850RS en Samsung H360 gehad. Helaas moest 1 van de 2 weg omdat de afstandsbedieningen op dezelfde code uitzonden.
Gelukkig hebben de 9200 en de 5050 dat niet want die staan hier op elkaar.

De code voor TV, DVD en AUDIO is ook vrij in te stellen dus zou het technisch moeten kunnen.

CineSmurf
5 juni 2009, 16:10
Wellicht in lijn met de vorige (maar ik bedoel volgens mij net iets anders) zou ik graag willen (wish) dat je twee humaxen kan koppelen. Eén op de slaapkamer en één in de woonkamer en dat je programma's via de netwerkverbindingen op de andere humax kan zien/deleten.

Sjaool
5 juni 2009, 19:29
Wellicht in lijn met de vorige (maar ik bedoel volgens mij net iets anders) zou ik graag willen (wish) dat je twee humaxen kan koppelen. Eén op de slaapkamer en één in de woonkamer en dat je programma's via de netwerkverbindingen op de andere humax kan zien/deleten.
Zou een leuke optie zijn maar ik vrees dat dit een verandering aan de ftp-server in de Humax vereist waar de verschillende tv-zenders niet blij mee zullen zijn.
Het is al heel wat dat we de Humax vanaf de computer via ftp mogen/kunnen benaderen.
Het schijnt nogal wat voeten in aarde gehad te hebben om die functie te mogen implementeren.

SayMr2Me
5 juni 2009, 22:27

dit lijkt me niet echt een wish die realiseerbaar is. maar gelukkig kan je met een laptop/PC opnamen overzetten ;)

CeeS
5 juni 2009, 23:13
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om 2 5050’s boven elkaar te kunnen gebruiken. Wel uiteraard via 2 afstandsbedieningen of 1 met een aparte schakelknop.

Die feature is al mogelijk :wink:

Zie dit bericht:

Houd 5 seconden lang 0 en OK tegelijk ingedrukt.

Er wordt nu aangegeven dat je de afstandsbedieningsmodus kunt veranderen (modus 1 t/m 5). De standaardmodus is 1. Kies bijvoorbeeld 2.

Dit is ook erg handig als je naast de iHDR-5050C al een IRHD-5000C of IR-FOX C hebt, want die laatste twee reageren standaard ook op de 5050C afstandsbediening.

GolfTouch
6 juni 2009, 00:00
Die feature is al mogelijk :wink:

Zie dit bericht:

Cees, als ik jou niet had :wink:.

Ik heb hier naar gezocht maar kon het nergens vinden.
Ben blij dat jij van dat topic af wist.

pointblank
6 juni 2009, 14:36
Ik heb 2 mnd terug een bug gemeld, helaas niet door iemand op gereageerd:
Als ik tijdens een opname, die gestart is terwijl de 5050 "uit"stond(beter: standby) besluit TV te willen kijken, of er geen geluid. Pas na aan/uit zetten vd 5050 wel weer. Iemand mee bekend?
Ik heb een HDMI-schakelaar tussen TV(Pioneer PDP-434) en 5050 staan.

CeeS
6 juni 2009, 15:41
Iemand mee bekend?
Ik heb een HDMI-schakelaar tussen TV(Pioneer PDP-434) en 5050 staan.
Nee nooit gehad.
Heb je het ook zonder de HDMI switch ertussen?

pointblank
6 juni 2009, 16:32
nooit geprobeerd, ga ik eens doen

Cuzoen
6 juni 2009, 22:43
Al gemeld in storingsforum algemeen, maar hier ook nog even. Iemand bekend of dit een bug is of reeds op de bug-list staat.

SayMr2Me
6 juni 2009, 22:50
Al gemeld in storingsforum algemeen, maar hier ook nog even. Iemand bekend of dit een bug is of reeds op de bug-list staat.

Zoals je zelf al hebt aangegeven is dit mogelijk niet te wijten aan de Humax. mocht dit zo blijken te zijn word het zeker een Bug.

de boekhouder
7 juni 2009, 19:31
Ik heb mij hunax 5050 aangesloten via een hdmi kabel met de tv en via een optische kabel met de audioinstallatie.

geluid en beeld in eerste instantie niet synchroon, echter middels audiovertraging te zetten op 200 ms is dit probleem uit de wereld. Maar die instelling blijft niet gehandhaafd na het uitzetten; dwz het geluid en beeld zijn na het opnieuw aanzetten niet meer synchroon. Ga ik dan naar menu audivertraging is het ingeven van het wachtwoord daar voldoende om de gewenste synchronisatie tot stand te brengen...

wie kent dit probleem ook en weet een oplossing?

GolfTouch
8 juni 2009, 00:02
Ik heb mij hunax 5050 aangesloten via een hdmi kabel met de tv en via een optische kabel met de audioinstallatie.

geluid en beeld in eerste instantie niet synchroon, echter middels audiovertraging te zetten op 200 ms is dit probleem uit de wereld. Maar die instelling blijft niet gehandhaafd na het uitzetten; dwz het geluid en beeld zijn na het opnieuw aanzetten niet meer synchroon. Ga ik dan naar menu audivertraging is het ingeven van het wachtwoord daar voldoende om de gewenste synchronisatie tot stand te brengen...

wie kent dit probleem ook en weet een oplossing?

Is al bekend en staat op de lijst. Zie hier. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170428&postcount=499)

Valderrama
9 juni 2009, 00:22
Hoi, ik heb er sinds een paar dagen ook eentje en ben er erg tevreden over.

Het enige waar ik me aan stoor is het volgende, en hoop dat dit echt nog wordt meegenomen in de aankomende update.

Heb een autosensing hdmi switch van Vivanco, ding heeft een eurootje of 80 gekost en werkt hartstikke goed met al mijn hdmi apparaten. Enkel de Humax heeft het probleem dat het wanneer het uit staat om de zoveel tijd semi aan gaat om te updaten en daarmee dan ook een seintje uit de hdmi poort stuurt waardoor mijn switch automatisch naar dat kanaal switched. Jullie begrijpen wel dat dit super vervelend is en ik begrijp ook niet waarom de Humax dit zou moeten doen als hij uit staat. Heb hier en daar gelezen dat meer mensen dit zelfde issue hebben.

Autosensing uit zetten op de switch is voor mij geen optie, de eenvoud in het bedienen van meerdere apparaten die anders over meerdere kanalen verspreid staan op een receiver en tv gaat anders verloren.

Dag allemaal, even een quote want dit is voor mij toch wel een groot probleem. Het gebeurd meerdere keren per dag en als je dan toevallig een blu-raytje aan het kijken bent of via xbox live aan het spelen bent mis je gewoon een aantal seconden totdat je het juiste kanaal weer hebt.

Kan dit in de bug & wishlist? Geen enkel ander HDMI apparaat wat ik heb vertoont dit gedrag! Ik heb ook een AppleTV en deze gaat vaak uit zichzelf aan, maar stuurd geen signaal door naar de TV zolang er niet op de afstandsbediening wordt gedrukt!

guidob
9 juni 2009, 08:55
Dag allemaal, even een quote want dit is voor mij toch wel een groot probleem. Het gebeurd meerdere keren per dag en als je dan toevallig een blu-raytje aan het kijken bent of via xbox live aan het spelen bent mis je gewoon een aantal seconden totdat je het juiste kanaal weer hebt.

Kan dit in de bug & wishlist? Geen enkel ander HDMI apparaat wat ik heb vertoont dit gedrag! Ik heb ook een AppleTV en deze gaat vaak uit zichzelf aan, maar stuurd geen signaal door naar de TV zolang er niet op de afstandsbediening wordt gedrukt!

Ik heb hetzelfde probleem. Laat nu maar vaak me Humax aanstaan, maar dat is ook niet echt de bedoeling.

GolfTouch
9 juni 2009, 18:01
Nog iets voor de lijst waarvan ik twijfel of het een bug of wish is. De 9200 heeft hier geen last van.
In EPG staat het programma waar je op loopt niet in het midden van het scherm maar te veel naar rechts. Hierdoor zie je de naam van het programma soms niet in het vakje staan (uiteraard wel bovenaan het scherm).
Ga je weer naar rechts met je navi-toets dan kom je meteen op het volgende programma uit.
De 9200 doet dit wel en zorgt ervoor dat op de volgende pagina het programma alsnog in het midden staat zodat je op OK kunt klikken om het op te programmeren.
Ik hoop dat ik het duidelijk uit heb kunnen leggen.
Evt kan ik het ondersteunen middels enkele foto's.

ziggy
9 juni 2009, 18:27
Eens, de 9200 doet dit idd beter, irriteerde me hier ook al aan met de 5050.

Harm10
9 juni 2009, 18:33
Ga je weer naar rechts met je navi-toets dan kom je meteen op het volgende programma uit.
......
Ik hoop dat ik het duidelijk uit heb kunnen leggen.
Evt kan ik het ondersteunen middels enkele foto's.
Ik denk dat de meeste onder ons je irritatie begrijpen en delen...... ik dus ook! :roll:

Is het trouwens een goed idee om na de eerstvolgende bijwerking van de bug/wishlist deze discussie te sluiten en een nieuwe te openen?
Deze discussie is nu al zo gruwelijk lang.......... maakt het wat overzichtelijker? :?:

SayMr2Me
9 juni 2009, 19:07
Ik denk dat de meeste onder ons je irritatie begrijpen en delen...... ik dus ook! :roll:

Is het trouwens een goed idee om na de eerstvolgende bijwerking van de bug/wishlist deze discussie te sluiten en een nieuwe te openen?
Deze discussie is nu al zo gruwelijk lang.......... maakt het wat overzichtelijker? :?:

Ik zal straks even het voorgaande bijwerken, ook eerdere berichten van vandaag dus.

ikzelf ben van mening dat het onnodig is om een nieuwe thread te openen. ikzelf vind dit juist lastig omdat mensen dan in 2 thread's gaan reageren.

ik houd het gewoon op een als jullie het niet erg vinden.

Cuzoen
9 juni 2009, 19:08
Even een vraag over deze lijst(en).
Ik lees regelmatige de (veelal gedeelde) klachten van de 5050 en een hieraan gekoppelde bug- en wishlist.
Wat ik mij afvraag is of en wanneer er gehoor wordt gegeven aan deze lijst(en) en er daadwerkelijk een update/upgrade komt. :thankyou:

GolfTouch
9 juni 2009, 19:10
Ik zal straks even het voorgaande bijwerken, ook eerdere berichten van vandaag dus.

ikzelf ben van mening dat het onnodig is om een nieuwe thread te openen. ikzelf vind dit juist lastig omdat mensen dan in 2 thread's gaan reageren.

ik houd het gewoon op een als jullie het niet erg vinden.

Ik begrijp het idee van een nieuwe tread wel.
Gedurende de tijd dat ik/je de 5050 hebt komt je steeds enkele zaken tegen. Zoals ik al aangaf, o.a. de EPG.
Nu heb ik alle pagina's terug moeten lezen of deze er al niet tussen stond. Ondanks het feit dat ik deze treads allemaal volg.
De zoekfunctie van dit Forum is hier helaas niet op ingesteld.

Dus het wordt als je een bug of wish wilt posten een lange lees lijst.

SayMr2Me
9 juni 2009, 19:12
Ik begrijp het idee van een nieuwe tread wel.
Gedurende de tijd dat ik/je de 5050 hebt komt je steeds enkele zaken tegen. Zoals ik al aangaf, o.a. de EPG.
Nu heb ik alle pagina's terug moeten lezen of deze er al niet tussen stond. Ondanks het feit dat ik deze treads allemaal volg.
De zoekfunctie van dit Forum is hier helaas niet op ingesteld.

Dus het wordt als je een bug of wish wilt posten een lange lees lijst.

alles is natuurlijk samengevat in de 1e post, met linkjes naar het desbetreffende bericht.. :mrgreen:

GolfTouch
9 juni 2009, 19:13
Eens, de 9200 doet dit idd beter, irriteerde me hier ook al aan met de 5050.

Dus, een bug of wish?

GolfTouch
9 juni 2009, 19:14
alles is natuurlijk samengevat in de 1e post, met linkjes naar het desbetreffende bericht.. :mrgreen:

Klopt helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat iets al niet eerder genoemd is maar de lijst niet gehaald heeft. En dit bedoel ik positief hoor.

SayMr2Me
9 juni 2009, 19:33
Dus, een bug of wish?

BenJ
9 juni 2009, 21:48
....ikzelf ben van mening dat het onnodig is om een nieuwe thread te openen. ikzelf vind dit juist lastig omdat mensen dan in 2 thread's gaan reageren.Ik zou voorstellen om toch een nieuwe draad te starten als de nwe release uitkomt; het overzicht ontdoen van opgeloste items en gebruiken als start van een nieuwe draad en de oude op slot. De release notes komen overigens in een apart draadje te staan.

SayMr2Me
9 juni 2009, 22:19
Ik zou voorstellen om toch een nieuwe draad te starten als de nwe release uitkomt; het overzicht ontdoen van opgeloste items en gebruiken als start van een nieuwe draad en de oude op slot. De release notes komen overigens in een apart draadje te staan.

dat vind ik wel een goed idee. zal ik ook doen tegen die tijd.

SayMr2Me
9 juni 2009, 23:18
Even een vraag over deze lijst(en).
Ik lees regelmatige de (veelal gedeelde) klachten van de 5050 en een hieraan gekoppelde bug- en wishlist.
Wat ik mij afvraag is of en wanneer er gehoor wordt gegeven aan deze lijst(en) en er daadwerkelijk een update/upgrade komt. :thankyou:

Volgens Anoniem (een Ziggo Official) is deze lijst meegenomen in de "gesprekken"met Humax mbt de update die gepland staat (/word).

SayMr2Me
9 juni 2009, 23:21
Klopt helemaal. Maar dat wil niet zeggen dat iets al niet eerder genoemd is maar de lijst niet gehaald heeft. En dit bedoel ik positief hoor.

True, als iemand van mening is dat het toch een bug/wish is kan diegene dat opnieuw ter sprake brengen. iedereen is naarmate de lijst langer word meer ervaren geworden. iets wat eerder werd gezien als de wens van een iemand of de bug van een apparaat kan nu een wat meer algemene bug of wish zijn.

het is teveel al ingewikkeld genoeg om van een tread alles bij te houden.
zodra er de update er is zal ik een nieuwe lijst bij gaan houden, tot dan houd ik het graag bij deze.

SayMr2Me
9 juni 2009, 23:57
Zoals je misschien hebt gezien heb ik een nieuwe Bug&Wishlist (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18325) alvast aangemaakt. deze word geopend (het huidige gesloten) als de update een feit is.

:applause::applause:

Harm10
10 juni 2009, 00:30
Zoals je misschien hebt gezien heb ik een nieuwe Bug&Wishlist (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18325) alvast aangemaakt. deze word geopend (het huidige gesloten) als de update een feit is.

:applause::applause:Goede oplossing! :frons:

SayMr2Me
10 juni 2009, 00:38
Goede oplossing! :frons:

thx. met dank aan BenJ voor medewerking.

Pier
10 juni 2009, 12:30

:applause::applause:
Heb ik iets gemist? De bevalling van de eerste update staat op springen......?

:frons:

Sjaool
10 juni 2009, 13:34
Heb ik iets gemist? De bevalling van de eerste update staat op springen......?

:frons:
Misschien een beetje valse hoop gewekt door de nieuwe thread. :wink:

De update laat helaas nog wel een paar maanden op zich wachten.
Volgens de mensen van Ziggo kan het wel september/oktober worden.

SayMr2Me
10 juni 2009, 19:41
Misschien een beetje valse hoop gekweekt door de nieuwe thread. :wink:

De update laat helaas nog wel een paar maanden op zich wachten.
Volgens de mensen van Ziggo kan het wel september/oktober worden.

:oops: Dat was niet de bedoeling. het is meer een vooraankondiging nav de discussie van de week over een nieuwe thread.
helaas duurt het nog wel even...

Harm10
10 juni 2009, 20:07
:oops: Dat was niet de bedoeling. het is meer een vooraankondiging nav de discussie van de week over een nieuwe thread.
helaas duurt het nog wel even...Ben benieuwd op hoeveel pagina's we zitten als de update werkelijk een feit is....... :frons:

Adrianus
10 juni 2009, 22:38
Ik krijg heel soms na het booten en het kiezen van een kanaal een melding pre-view periode verlopen. Maar na een tijdje (minuut?) verschijnt het kanaal toch (want de kaart is geactiveerd en het kanaal zit in het abbo).
Beetje vervelend. Zijn er meer met dat 'probleem'??

SayMr2Me
10 juni 2009, 22:43
Ik krijg heel soms na het booten en het kiezen van een kanaal een melding pre-view periode verlopen. Maar na een tijdje (minuut?) verschijnt het kanaal toch (want de kaart is geactiveerd en het kanaal zit in het abbo).
Beetje vervelend. Zijn er meer met dat 'probleem'??

Dit is bekend en vrij veel voorkomend... helaas.

Adrianus
10 juni 2009, 22:58
Dit is bekend en vrij veel voorkomend... helaas.

Opnemen in de bug list?

GolfTouch
10 juni 2009, 23:01
Opnemen in de bug list?

Ik heb dat probleem met 1 kaart welke in mijn Samsung 9401 zit.
De rest heeft daar geen last van. Zou het misschien een storing van de kaart kunnen betekenen? M.a.w. ligt het wel aan de 5050.

SayMr2Me
10 juni 2009, 23:25
Opnemen in de bug list?

staat er in, is het encryptieprobleem.

kappel
11 juni 2009, 03:57
Graag laatst bekeken teletext pagina in het geheugen vasthouden. Nu moet je deze seeds opnieuw invoeren.

Sjaool
11 juni 2009, 06:30
Ik heb dat probleem met 1 kaart welke in mijn Samsung 9401 zit.
De rest heeft daar geen last van. Zou het misschien een storing van de kaart kunnen betekenen? M.a.w. ligt het wel aan de 5050.
Ik heb exact hetzelfde met mijn oude kaart in de Samsung 9401.
De 5050C met een nieuwe kaart heeft nergens last van.

om1
13 juni 2009, 10:30
Wat mij na een tijdje opvalt is dat ik mislukte opnames regelmatig voorkomen, maar bij mij eigenlijk alleen op vrijdag.

Geen idee hoe dat komt, ik heb een opnameschema dat dagelijks wat opneemt, en 2 programmas wekelijks op vrijdag. Juist de opnames op vrijdag mislukken eigenlijk altijd, inclusief de dagelijkse op vrijdag. De andere opnames (op andere dagen v/d week) gaan gewoon goed.

ziggy
13 juni 2009, 14:32
Precies, hier ook het zelfde. My name is Earl gaat op vrijdag zo goed als altijd fout helaas.

kappel
13 juni 2009, 15:44
Precies, hier ook het zelfde. My name is Earl gaat op vrijdag zo goed als altijd fout helaas.

En wat zeggen ze bij Humax-helpdesk hier van?

The_Doman
13 juni 2009, 17:29

Nog nooit van deze problemen gehoord?

?!?!?!?!?!

Net de helpdesk van Humax aan de lijn gehad:giveup: en vreemd genoeg had deze beste man nog niet van dit probleem gehoord.
Deze man heb ik verteld dat als je een willekeurig forum bekijkt dat er een heleboel mensen last hebben van dit probleem, meneer helpdesk zei doodleuk: "maar meneer ik lees geen fora want daar haal ik geen bruikbare info vandaan"??????????????.

om1
14 juni 2009, 08:58

Het lijkt me verstandig eerst meer gegevens (zoals: hebben meer mensen een patroon gezien in mislukte opnames?) te verzamelen, het is een beetje een vaag geval nu nog.

En via Ziggo leest Humax ook mee, ze hebben al een buglist gekregen, mede gebaseerd op de meldingen in dit forum.

BertvanHorck
14 juni 2009, 09:10
Het lijkt me verstandig eerst meer gegevens (zoals: hebben meer mensen een patroon gezien in mislukte opnames?) te verzamelen, het is een beetje een vaag geval nu nog.

En via Ziggo leest Humax ook mee, ze hebben al een buglist gekregen, mede gebaseerd op de meldingen in dit forum.

Dan is het wel van belang op te geven welke zender van welke tijd tot welke tijd geprogrammeerd is. De analyse zal moeten kijken of het te maken heeft met verschillende streams, overlappende tijden enz

om1
14 juni 2009, 09:26
Dan is het wel van belang op te geven welke zender van welke tijd tot welke tijd geprogrammeerd is. De analyse zal moeten kijken of het te maken heeft met verschillende streams, overlappende tijden enz

In mijn geval allemaal nederland 3, geen overlap. De ontvanger staat normaal in low-power standby.

Joop558
14 juni 2009, 09:44
In mijn geval allemaal nederland 3, geen overlap. De ontvanger staat normaal in low-power standby.

Volgens mij moet hij in gewoon stand by staan en niet in low power.
Anders kan hij niet opstarten om een timer opname te starten.

om1
14 juni 2009, 09:47
Volgens mij moet hij in gewoon stand by staan en niet in low power.
Anders kan hij niet opstarten om een timer opname te starten.

Je vergist je, want de meeste opnames lukken gewoon. Ook staat er nergens in de handleiding dat de low-power mode niet geschikt zou zijn voor timer opnames.

Sjaool
14 juni 2009, 12:48
Standby of low-power maakt niks uit voor timeropnames.

cilo
16 juni 2009, 07:52
Heb gisteravond nog een heeeeeeeel irritant puntje gevonden.
als ik bij voorbeeld op zender A twee programma's achter elkaar opneem kan ik niet meer op zender B bijvoorbeeld een film opnemen (dit komt door de extra tijd die ingesteld is aan het begin/einde van een programma).
bij mijn vorige pvr (samsung p850r) werd de standaard ingestelde extra tijd tussen de twee programma's op zender A ingekort zodat ik met tuner 1 de twee programma's op zender A kon opnemen en met tuner 2 de film op zender B.

Tevens vind ik het niet zo handig dat de pvr helemaal niks meer doet als je twee programma's tegelijk aan het opnemen bent.
Kwam gisteravond thuis en wilde een beetje tv gaan kijken en was vergeten dat ik twee progs aan het openemen was, dus ik tv aan - pvr aan en vervolgens geen beeld en alleen de melding "geen signaal" op de tv, niet beseffende dat ik aan het opnemen was, dacht hmmmm vreemd zal de pvr ff resetten door de schakelaar achterop de pvr ff om te zetten, gevolg pvr werkte weer wel maar opnames mislukt :x:x

om1
16 juni 2009, 08:16
Tevens vind ik het niet zo handig dat de pvr helemaal niks meer doet als je twee programma's tegelijk aan het opnemen bent.
Kwam gisteravond thuis en wilde een beetje tv gaan kijken en was vergeten dat ik twee progs aan het openemen was, dus ik tv aan - pvr aan en vervolgens geen beeld en alleen de melding "geen signaal" op de tv, niet beseffende dat ik aan het opnemen was, dacht hmmmm vreemd zal de pvr ff resetten door de schakelaar achterop de pvr ff om te zetten, gevolg pvr werkte weer wel maar opnames mislukt :x:x

Niks meer doen is niet waar: je had wel kunnen switchen van kanaal naar zenders die in dezelfde streams zitten als de programma's die je aan het opnemen was. Maar een wat meer begrijpelijke melding was natuurlijk wel welkom geweest.

GolfTouch
16 juni 2009, 09:18
Heb gisteravond nog een heeeeeeeel irritant puntje gevonden.
als ik bij voorbeeld op zender A twee programma's achter elkaar opneem kan ik niet meer op zender B bijvoorbeeld een film opnemen (dit komt door de extra tijd die ingesteld is aan het begin/einde van een programma).
bij mijn vorige pvr (samsung p850r) werd de standaard ingestelde extra tijd tussen de twee programma's op zender A ingekort zodat ik met tuner 1 de twee programma's op zender A kon opnemen en met tuner 2 de film op zender B.

Je eerste punt had de 9200 ook al. De p850 deed het inderdaad door de 1e timer af te breken waardoor je soms een seconde of 20 kwijt was van die opname. Schijnbaar is destijds heel bewust gekozen om die functie uit de 9200 te halen. De 5050 heeft dat exact overgekregen van de 9200. Wat ik doe is zo'n opname handmatig aanpassen en/of programmeren.

Jou 2e punt is eigenlijk heel logisch. Er is geen tuner meer vrij dus kun je niet meer live kijken als de zender die je wilt kijken niet in dezelfde stream zit.
Overigens geeft de 5050 de melding "Werkt niet tijdens opname" als je met de nummerieke toetsen werkt. Ga je met de page up of down naar de volgende of vorige zender dan slaat hij heel netjes de zenders die niet in de streams zitten over.

SayMr2Me
16 juni 2009, 10:08
dit probleem (punt 1) is al vrij snel bekend geworden en staat in de wishlist. :thumb up:

het gebeurt vrijwel nooit maar waarschijnlijk was er geen andere zender meer beschikbaar.

GolfTouch
16 juni 2009, 10:41
dit probleem (punt 1) is al vrij snel bekend geworden en staat in de wishlist. :thumb up:

het gebeurt vrijwel nooit maar waarschijnlijk was er geen andere zender meer beschikbaar.

Het eerste punt valt over te twisten. Is vrij persoonlijk denk ik. Het is al eens voorgekomen dat ik op de 850 2 programma's achter elkaar had opgenomen en mijn vrouw haar programma had gewist. Ik miste toen het laatste stuk van mijn programma.

Toch regelmatig hier hoor dat er geen zender beschikbaar is door de 2 lopende timers.

SayMr2Me
16 juni 2009, 11:10
Het eerste punt valt over te twisten. Is vrij persoonlijk denk ik. Het is al eens voorgekomen dat ik op de 850 2 programma's achter elkaar had opgenomen en mijn vrouw haar programma had gewist. Ik miste toen het laatste stuk van mijn programma.

Toch regelmatig hier hoor dat er geen zender beschikbaar is door de 2 lopende timers.

maar het is dus al een wish om hier verandering in te brengen. het is geen bug want het is niet iets dat het volgens de specificatie's wel zou moeten doen.

het kan zo zijn dat in de 2 streams geen andere zenders zitten, ofdat de andere zenders niet in je pakket zitten. hier (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/casema_multikabel.shtml) kun je de verdelig van de stream's bekijken.

GolfTouch
16 juni 2009, 11:20
maar het is dus al een wish om hier verandering in te brengen. het is geen bug want het is niet iets dat het volgens de specificatie's wel zou moeten doen.

het kan zo zijn dat in de 2 streams geen andere zenders zitten, ofdat de andere zenders niet in je pakket zitten. hier (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/casema_multikabel.shtml) kun je de verdelig van de stream's bekijken.

Voor mij juist niet vanwege mijn eerdere post dat ik dus een stuk kwijt was. Maar zoals aangegeven is dit persoonlijk. En nee, het is geen bug idd. Mischien beide opties dat je kunt kiezen.

cilo
17 juni 2009, 09:17
heb nog een Wish.
Zou het mogelijk zijn om de EPG wat regelmatiger te laten verschuiven, als je nu naar rechts schuift verspringt de lijst in een keer twee uur (dus bijvoorbeeld als je in beeld de periode 20.30-22.30 hebt staan verspringt ie met opzij scrollen in eens naar 22.30-00.30)
mijn vorige pvr (Samsung 850) verspringt met een half uurtje tegelijk, vind ik persoonlijk een heel stuk prettiger.

GolfTouch
17 juni 2009, 10:05
heb nog een Wish.
Zou het mogelijk zijn om de EPG wat regelmatiger te laten verschuiven, als je nu naar rechts schuift verspringt de lijst in een keer twee uur (dus bijvoorbeeld als je in beeld de periode 20.30-22.30 hebt staan verspringt ie met opzij scrollen in eens naar 22.30-00.30)
mijn vorige pvr (Samsung 850) verspringt met een half uurtje tegelijk, vind ik persoonlijk een heel stuk prettiger.

Kijk hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=172347&postcount=573) eens bij mijn post. Ligt denk ik in dezelfde lijn en het staat al op de lijst.

Josk
17 juni 2009, 12:52
Laatst was ik een berg mp3's aan het afspelen, korte stukjes van elk nummer, veel vooruitspoelen / naar volgend nummer gaan. En ineens bij het kiezen van een ander mp3 bestand kwam er enorm kabaal met een zeeeer luid volume uit de speakers dat totaal niet op de af te spelen muziek leek. Van schrik heb ik direct het stekkerblok uitgeschakeld. (En de parkiet viel van zijn stokkie).

Ik heb geprobeert het probleem te reproduceren door nogmaals dezelfde mp3 af te spelen, maar niet gelukt. Ik weet ook niet zeker of het aan de humax ligt of aan mijn versterker (bose 3 2 1 aangesloten met optisch) maar het trad op bij het wisselen van mp3tje.

Het betrof 320kbps mp3's.

hihihi
17 juni 2009, 21:05
Mist niemand een ingebouwde DVD recorder in de 5050c ?
Behoort een ingebouwde DVD recorder in de wishlist ?

kozmikdj
17 juni 2009, 21:19

"who needs" DVD's als je Terabytes aan HD space kan aansluiten ?;)

Sjaool
17 juni 2009, 22:25
Lijkt mij niet want dan wordt het een compleet ander apparaat.

De bug/wishlist gaat om verbeteringen aan de firmware van de Humax 5050C.

btw het duurt niet lang meer of je gebruikt geen dvd's meer. ;)

GolfTouch
17 juni 2009, 23:17
Als ik Eurosport HD of Film 1 HD kijk via scart (lees: doe ik nooit maar ik heb ook de scart aangesloten) dan valt bij mij rechts een stuk van het beeld weg. Bij Eurosport zie ik b.v. HD niet meer staan.
Deze is ook via een andere instelling van het menu niet zichtbaar te maken.

Dit kan dus een probleem worden als Ned 1,2 en 3 in HD uitgezonden worden (de SD verdwijnen) en iemand nog geen TV heeft met HDMI.

Hier is nu ook een discussie over buiten dit topic om het hier on-topic te houden. Zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=174711).

En The Doman wees mij hierop:
Bij de Humax IRHD-5000 decoder was hier toen ook al een discussie over:
Humax IRHD-5000: Eurosport HD valt op scart rechts buiten beeld (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=112168#post112168)

SayMr2Me
18 juni 2009, 00:16

het lijkt me ook lastig om via een firmwareupgrade een dvd-lade aan te brengen :rolleyes::lol:

Riparius
18 juni 2009, 00:52
Lijkt mij niet want dan wordt het een compleet ander apparaat.

De bug/wishlist gaat om verbeteringen aan de firmware van de Humax 5050C.

btw het duurt niet lang meer of je gebruikt geen dvd's meer. ;)

Ik denk dat DVD's nog heel lang gebruikt zullen worden, ook om opgenomen (SD) programma's op te archiveren. Bijna iedere TV-bezitter beschikt namelijk wel over de mogelijkheid om een DVD af te spelen, en dat maakt het een heel praktisch en universeel medium. Het is ook niet voor niets dat Blu-ray schijfjes precies even groot zijn als DVD's. Dat maakt het mogelijk om ook DVD's te blijven afspelen in een Blu-ray speler.

TheGrouch
18 juni 2009, 01:08
Wat heeft het dvd-gebruik verhaal met de bug/wishes van de 5050c te maken?
Probeer ajb on-topic te blijven.

Riparius
18 juni 2009, 01:13
Wat heeft het dvd-gebruik verhaal met de bug/wishes van de 5050c te maken?
Probeer ajb on-topic te blijven.

Bugs zeker niet, wishes misschien wel. Ik zie op de lijst met wishes sowieso een aantal dingen staan waarvan al duidelijk is dat ze niet geïmplementeerd kunnen of zullen worden. Is meer wishful thinking.

Pio
18 juni 2009, 08:49
Kan iemand mij vertellen of er door Ziggo nou daadwerkelijk iets met deze bug&wishlist gedaan wordt. Ik lees wel dat Anoniem er kennis van neemt en dat het meegenomen zal worden. Maar wat wordt er dan daadwerkelijk mee gedaan?

hihihi
18 juni 2009, 08:54
het lijkt me ook lastig om via een firmwareupgrade een dvd-lade aan te brengen :rolleyes::lol:

Is de wishlist alleen voor firmware upgrades ?
Dat staat er niet in.

Sjaool
18 juni 2009, 09:33
Kan iemand mij vertellen of er door Ziggo nou daadwerkelijk iets met deze bug&wishlist gedaan wordt. Ik lees wel dat Anoniem er kennis van neemt en dat het meegenomen zal worden. Maar wat wordt er dan daadwerkelijk mee gedaan?
Lijkt mij wel...

Is de wishlist alleen voor firmware upgrades ?
Dat staat er niet in.
Lijkt mij logisch. Het gaat over een bestaand apparaat, ga je hardwarematig dingen toevoegen/veranderen dan spreek je over een compleet nieuw type apparaat.
Deze thread gaat puur over het verbeteren en aanpassen van de firmware.

hihihi
18 juni 2009, 09:44
"who needs" DVD's als je Terabytes aan HD space kan aansluiten ?;)

Doe mij een lol.
Hou een videocamera bij de hand.
Als je harddisk crasht, film dan je gezicht met de videocamera.
Hoe je met je kop tegen de muur bonkt, had ik maar op dvd gezet, had ik maar op dvd gezet, had ik maar op dvd gezet. :-)
En zet de video dan op youtube.

hihihi
18 juni 2009, 09:50
Het gaat over een bestaand apparaat, ga je hardwarematig dingen toevoegen/veranderen dan spreek je over een compleet nieuw type apparaat.

Wel nee.
Bijna alle mogelijkheden van de 5050c kunnen hetzelfde blijven.
Bijna alles wat op het 5050c forum besproken is blijft van gelijk nut.

Als je in je gewone computer een dvd recorder plaats word het toch ook niet een geheel ander aparaat ?

TheGrouch
18 juni 2009, 09:54
Als je in je gewone computer een dvd recorder plaats word het toch ook niet een geheel ander aparaat ?

Maar bij een computer hoef je niet met een ijzerzaag een gat in te zagen en met een soldeerbout aansluitingen te creeren om een dvd-recorder (lees brander) te plaatsen.
De humax is er niet op voorbereid, dus wordt een humax met dvd-recorder wel degelijk een ander apparaat.

hihihi
18 juni 2009, 09:56
Deze thread gaat puur over het verbeteren en aanpassen van de firmware.

Oke, alleen over de firmware.

Dan stel ik voor:

Verander de firmware zodat je een externe DVD recorder via USB kunt aansluiten.
Zodat je simpel videos vanaf de 5050c op dvd kunt zetten.
En videos van de externe dvd recorder via de 5050c kunt afspelen.

Past dat wel in de firmware wishlist ?

TheGrouch
18 juni 2009, 10:01
had ik maar op dvd gezet

Zodat je simpel videos vanaf de 5050c op dvd kunt zetten.

Maar je kunt nu al een externe disk aansluiten en daar je films op backuppen,
Waarom zou je dan een dvd-recorder willen aansluiten. Een film in HD kwaliteit kun je dan namelijk niet (zonder kwaliteitsverlies) opslaan.

Pio
18 juni 2009, 10:01
Lijkt mij wel...

Ik heb daar gezien mijn ervaringen met Samsung (360 en 270) en Humax (Fox tijdprobleem) nou niet echt vertrouwen in.
Zijn er voorbeelden van bugs die hier zijn aangedragen en ook opgelost zijn. Want i zie de lijst alleen maar groeien en er wordt weinig afgestreept.

hihihi
18 juni 2009, 10:03
Maar bij een computer hoef je niet met een ijzerzaag een gat in te zagen en met een soldeerbout aansluitingen te creeren om een dvd-recorder (lees brander) te plaatsen.
De humax is er niet op voorbereid, dus wordt een humax met dvd-recorder wel degelijk een ander apparaat.

De huidige humax 5050c is inderdaad niet er op voorbereidt.
Ik had meer de volgende versies van de 5050c in gedachten.
Hoewel een externe DVD recorder via USB misschien het probleem ook oplost voor huidige 5050c bezitters.

hihihi.

Sjaool
18 juni 2009, 10:50
Ik heb daar gezien mijn ervaringen met Samsung (360 en 270) en Humax (Fox tijdprobleem) nou niet echt vertrouwen in.
Zijn er voorbeelden van bugs die hier zijn aangedragen en ook opgelost zijn. Want i zie de lijst alleen maar groeien en er wordt weinig afgestreept.
Dat er niks wordt afgestreept klopt ook wel omdat er nog geen nieuwe firmware is.
De eerste nieuwe firmware kun je pas rond september/oktober op zijn vroegst verwachten.
Tot die tijd moeten we even met de bugs die er nu zijn leren leven.

hihihi
18 juni 2009, 10:53
Maar je kunt nu al een externe disk aansluiten en daar je films op backuppen,

Dat is deels wel zo.

Waarom zou je dan een dvd-recorder willen aansluiten. Een film in HD kwaliteit kun je dan namelijk niet (zonder kwaliteitsverlies) opslaan.

Ja, daar ga ik steeds in de fout.
Ik denk in low resolution, ik heb geen en zal geen HD tv hebben in de komende jaren.

hihihi.

Pio
18 juni 2009, 11:07
Dat er niks wordt afgestreept klopt ook wel omdat er nog geen nieuwe firmware is.
De eerste nieuwe firmware kun je pas rond september/oktober op zijn vroegst verwachten.
Tot die tijd moeten we even met de bugs die er nu zijn leren leven.

Ik weet dat er een update aan zou moeten komen. Ik bedoelde de vraag wat algemener: heeft een bugs/wish list hier op het forum voor elk willekeurig apparaat wel enig nut richting Ziggo.
De topicstarter heeft er een keurig lijstje van gemaakt en daaraan zie je hoeveel tijd en moeite er al inzit.
Wordt een buglist echt door het bestuur overhandigd aan Ziggo of zijn we afhankelijk van de welwillendheid van bijvoorbeeld Anoniem.
Er zal voor Ziggo/Humax toch ook een deadline zijn tot wanneer er bugs meegenomen kunnen worden voor een geplande update.

SayMr2Me
18 juni 2009, 11:42
Ik weet dat er een update aan zou moeten komen. Ik bedoelde de vraag wat algemener: heeft een bugs/wish list hier op het forum voor elk willekeurig apparaat wel enig nut richting Ziggo.
De topicstarter heeft er een keurig lijstje van gemaakt en daaraan zie je hoeveel tijd en moeite er al inzit.
Wordt een buglist echt door het bestuur overhandigd aan Ziggo of zijn we afhankelijk van de welwillendheid van bijvoorbeeld Anoniem.
Er zal voor Ziggo/Humax toch ook een deadline zijn tot wanneer er bugs meegenomen kunnen worden voor een geplande update.

Er is door Anoniem (Zigggo-Official) toegezegd dat deze lijst word meegenomen in besprekingen, ontwikkelingen tbv een update.

SayMr2Me
18 juni 2009, 11:50

dit weet nog niemand, de toezegging is er.
uiteraard zou het fijn zijn als jij bij Humax en Ziggo infiltreert om te kijken of er iets mee word gedaan en daar dan verslag van uitbrengt op het forum :thumb up:

Riparius
18 juni 2009, 14:43
De huidige humax 5050c is inderdaad niet er op voorbereid.
Ik had meer de volgende versies van de 5050c in gedachten.
Hoewel een externe DVD recorder via USB misschien het probleem ook oplost voor huidige 5050c bezitters.

hihihi.

Het is technisch niet mogelijk de 5050C zo aan te passen dat hiermee een via USB aangesloten DVD recorder kan worden aangestuurd. Denk alleen maar aan de nodige conversie en authoring software die dan op de 5050 zou moeten draaien (wat de hardware dus niet kan).

Kun je dus vergeten, en is ook niet bijster interessant omdat er al lang een veel betere optie in het apparaat is geïmplementeerd, namelijk de ingebouwde FTP server, die is te benaderen als je het ding via ethernet aan je router hangt. Met een gebruiksvriendelijk programma als VideoRedo TV Suite zijn opnamen dan te bewerken (bijv. reclame verwijderen) en op DVD te zetten zonder re-encoding, en dus ook zonder kwaliteitsverlies.

kozmikdj
19 juni 2009, 05:43
Doe mij een lol.
Hou een videocamera bij de hand.
Als je harddisk crasht, film dan je gezicht met de videocamera.
Hoe je met je kop tegen de muur bonkt, had ik maar op dvd gezet, had ik maar op dvd gezet, had ik maar op dvd gezet. :-)
En zet de video dan op youtube.

dan zul je een lachend gezicht zien. "gelukkig dat ik het heb gebackupped naar HD:-P" "gelukkig dat ik het heb gebackupped naar HD:-P" "gelukkig dat ik het heb gebackupped naar HD:-P"

veel te veel beperkingen, DVD. alleen al de grootte. geef mij maar een harddisk. ik heb in 2 jaar misschien 10 DVDtjes gebrand (op mijn Liteon 4045 DVD recorder, omdat daar geen extra HD op aangesloten kan)

hihihi
19 juni 2009, 08:47
Met een gebruiksvriendelijk programma als VideoRedo TV Suite zijn opnamen dan te bewerken (bijv. reclame verwijderen) en op DVD te zetten zonder re-encoding, en dus ook zonder kwaliteitsverlies.

Is er zo'n prog voor linux ?

andreklap
19 juni 2009, 10:12
Ik zag gisteravond het volgende:
Had 2 programmas geprogrammeerd voor opnames, beide op SBS6;
20:30 - 21:30 en van 21:30 - 22:50.
(Ik heb geen overlaps geprogrammeerd, dus gebruik maar 1 tuner).

Ik zette om ca 9:23 de Humax aan en de TV en kwam terecht op NL1.
Ik zapte naar NL2 en NL3 en stopte bij het voetbal.
Niets raars, maar plotseling verschijnt op het scherm "Opname gestart".
Ik druk op Info en zie 2 opnames op SBS. Hetzelfde programma wordt nog een keer opgenomen van 21:24 tot 21:30 (dus 6 minuten). Gek.

Ik wacht af wat er gebeurt om 21:30.
* de oorspronkelijke opname van 20:30 - 21:30 loopt gewoon door;:sad:
* de opname gestart om 21:24 stopt netjes om 21:30;
* een nieuwe opname wordt gestart om 21:30 (zoals ingesteld).

Kortom de Humax was de kluts even goed kwijt.
Ik heb de foutieve opname maar met de hand gestopt.

Heeft iemand dit eerder gezien ?

SayMr2Me
19 juni 2009, 12:03
Ik zag gisteravond het volgende:
Had 2 programmas geprogrammeerd voor opnames, beide op SBS6;
20:30 - 21:30 en van 21:30 - 22:50.
(Ik heb geen overlaps geprogrammeerd, dus gebruik maar 1 tuner).

Ik zette om ca 9:23 de Humax aan en de TV en kwam terecht op NL1.
Ik zapte naar NL2 en NL3 en stopte bij het voetbal.
Niets raars, maar plotseling verschijnt op het scherm "Opname gestart".
Ik druk op Info en zie 2 opnames op SBS. Hetzelfde programma wordt nog een keer opgenomen van 21:24 tot 21:30 (dus 6 minuten). Gek.

Ik wacht af wat er gebeurt om 21:30.
* de oorspronkelijke opname van 20:30 - 21:30 loopt gewoon door;:sad:
* de opname gestart om 21:24 stopt netjes om 21:30;
* een nieuwe opname wordt gestart om 21:30 (zoals ingesteld).

Kortom de Humax was de kluts even goed kwijt.
Ik heb de foutieve opname maar met de hand gestopt.

Heeft iemand dit eerder gezien ?

typisch gevalletje van BIJZONDER :giveup:
gelukkig heb ik het niet eerder gezien, hoop eerlijk gezegd ook dat jij de enige blijft met dit probleempje.

geerten
19 juni 2009, 12:14
Heeft iemand dit eerder gezien ? Ja. Bij mij één keer.
Bij een foute combinatie van handelingen kan het zijn dat de lopende opname "gesplitst" wordt, in ééntje met de oorspronkelijke begintijd, maar zonder eindtijd (die zal dus doorlopen tot je hem met de hand stopt, of tot de schijf vol is), en ééntje met de oorspronkelijke eindtijd, maar zonder begintijd (en die dus begint op het moment dat het zich voordoet.)
Onduidelijk (in ieder geval voor mij) is nog wat precies "een foute combinatie van handelingen" is. Ik had toen niet veel meer gedaan dan het ding aan te zetten terwijl een opname liep en op "schedule" drukken.
Sinds die tijd druk ik op "media" i.p.v. op "schedule" als ik een lopende opname wil checken, en het is niet meer voorgekomen. (Als ik toekomstige opnamen wil checken wacht ik tot een moment dat er geen opname loopt).
Dit bewijst overigens niet dat de "schedule"-knop de boosdoener is: als ik jouw verhaal goed lees ging je pas kijken nadat de extra opname gestart was. Alleen het aanzetten tijdens een opname is op zich volgens mij ook niet genoeg om deze fout te triggeren.
Wie het weet mag het zeggen...

geerten
19 juni 2009, 12:17
typisch gevalletje van BIJZONDERToen ik het had dacht ik eigenlijk dat dit was wat met bugs 1 en 2 bedoeld werd. Dus toch niet zo bijzonder..

henkNL
19 juni 2009, 15:50
1. Wanneer ik handmatig een timeropname aanpas wordt nadien de voorloop en nalooptijd vergeten. Dit is opzich niet ernstig ware het niet dat de humax 9200 wel de voor en naloop alsnog invult. Een beetje inconsequent.

2. De epg is moeilijk te lezen doordat de navigatie te 'ver' springt. Programma's die op de buitenste randen van de epg liggen worden verknipt weergeven en vallen daarom niet op. Ik zie ze vaak over het hoofd. Dit punt is waarschijnlijk hetzelfde als de 'uitlijning epg' bug in de topicstart.
Het zou beter zijn als bij het scrollen de 'sprong' wat korter is als de tijdbalkbreedte. Ik denk dat de huidige epg een breedte heeft van 2 uur. Momenteel springt de epg van 6 tot 8 meteen naar 8 tot 10. Beter zou zijn 1 tot 1.5 uur sprong dus half 8 tot half 10. De programma's rond 8 vallen dan ook op.

3. Verwijderen opname is wat aan de trage kant.

Groet,

Henk

GolfTouch
19 juni 2009, 16:23
1. Wanneer ik handmatig een timeropname aanpas wordt nadien de voorloop en nalooptijd vergeten. Dit is opzich niet ernstig ware het niet dat de humax 9200 wel de voor en naloop alsnog invult. Een beetje inconsequent.

2. De epg is moeilijk te lezen doordat de navigatie te 'ver' springt. Programma's die op de buitenste randen van de epg liggen worden verknipt weergeven en vallen daarom niet op. Ik zie ze vaak over het hoofd. Dit punt is waarschijnlijk hetzelfde als de 'uitlijning epg' bug in de topicstart.
Het zou beter zijn als bij het scrollen de 'sprong' wat korter is als de tijdbalkbreedte. Ik denk dat de huidige epg een breedte heeft van 2 uur. Momenteel springt de epg van 6 tot 8 meteen naar 8 tot 10. Beter zou zijn 1 tot 1.5 uur sprong dus half 8 tot half 10. De programma's rond 8 vallen dan ook op.

3. Verwijderen opname is wat aan de trage kant.

Groet,

Henk

Alle 3 je punten zijn al bekend.
* Uitlijning (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=172347&postcount=573) van de EPG is onprettig. Als wish/bug genoemd.
* Sneller wissen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=164055&postcount=401)is opgenomen als Wish
* Voorloop en nalooptijd. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=165491&postcount=420) Niet opgenomen als wish.

catastrofus
19 juni 2009, 20:35

Wat dacht je zelf? Akkoord, ik ben kritisch maar ik ben bang dat het volgende gebeurd:

1 - Onze kabelboer streept 80% van de lijst door vanwege:
1a - Niet relevant voor een gemiddelde 5050 bezitter, oftewel er zijn niet genoeg klachten hierover oftewel wij (kabelboer) veroorzaken deze problemen zelf.
1b - Wishes gaan voorbij aan onze gewenste content-beperkingen.
2 - Humax streept nog 5% weg vanwege technische onvolkomenheden in de 5050.

Dan houd je 5% van de buglist over waar wellicht wat aan gedaan wordt. :cool: Dan mag je wel een :thankyou: doen richting de kabelboer als die issue's worden opgelost.

Schiet er maar op en zeg mij waarom het volgens jou het anders gaat. :roll:

Gert.

anoniem
19 juni 2009, 22:32
Wat dacht je zelf? Akkoord, ik ben kritisch maar ik ben bang dat het volgende gebeurd:

1 - Onze kabelboer streept 80% van de lijst door vanwege:
1a - Niet relevant voor een gemiddelde 5050 bezitter, oftewel er zijn niet genoeg klachten hierover oftewel wij (kabelboer) veroorzaken deze problemen zelf.
1b - Wishes gaan voorbij aan onze gewenste content-beperkingen.
2 - Humax streept nog 5% weg vanwege technische onvolkomenheden in de 5050.

Dan houd je 5% van de buglist over waar wellicht wat aan gedaan wordt. :cool: Dan mag je wel een :thankyou: doen richting de kabelboer als die issue's worden opgelost.

Schiet er maar op en zeg mij waarom het volgens jou het anders gaat. :roll:

Gert.

Waarom zouden wij 80% doorstrepen ?
Wij hebben de lijst alleen gecontroleerd op uitvoerbaarheid (binnen bestaande hardware), het strepen voert Humax zeld wel uit. Zij moeten immers de inspanningen doen, niet Ziggo.
Als er naar onze mening te veel wordt gestreept zullen we ons best doen Humax alsnog te overtuigen betreffende items toe te voegen. Wij hebben immers belang bij een tevreden klant.

SayMr2Me
19 juni 2009, 23:02
Waarom zouden wij 80% doorstrepen ?
Wij hebben de lijst alleen gecontroleerd op uitvoerbaarheid (binnen bestaande hardware), het strepen voert Humax zeld wel uit. Zij moeten immers de inspanningen doen, niet Ziggo.
Als er naar onze mening te veel wordt gestreept zullen we ons best doen Humax alsnog te overtuigen betreffende items toe te voegen. Wij hebben immers belang bij een tevreden klant.

is het misschien mogelijk een soort tussenstand te ontvangen, met dingen waarvan word verwacht dat ze meegenomen worden in de update. of wat er iig niet gedaan kan worden?

anoniem
20 juni 2009, 17:07
is het misschien mogelijk een soort tussenstand te ontvangen, met dingen waarvan word verwacht dat ze meegenomen worden in de update. of wat er iig niet gedaan kan worden?

Dat kan pas als het helder is welke punten opgepakt gaan worden. Op dit moment is hier nog geen duidelijkheid over.

catastrofus
20 juni 2009, 20:37
Wij hebben immers belang bij een tevreden klant.

[uiteraard redelijk off-topic]
anoniem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13238), buiten de dm's om heb ik hier ook nog een Panasonic aktief... Ik ben een tevreden klant, maar wel dankzij de dm's. Maar ondersteuning van de pana is blijkbaar wat minder ondanks dat jullie tevreden klanten willen hebben. Wat heb ik nog meer gehad?

- Panasonic. Heb ik nog, bedoeld om freq op te sporen (buiten www.digitalekabeltelevisie.nl (http://www.digitalekabeltelevisie.nl) om) als er weer wat door de kabelboer veranderd word. Maar goed, wordt niet meer door jullie ondersteund...
- Humax 9200. Verkocht vanwege zwarte opnames.
- Humax IR-Fox. Verkocht (als nieuw, vanwege overgang naar ai1-plus). De nieuwe eigenaar meldt ook klok-problemen, geen probleem want er is geen opname van afhankelijk.
- Samsung 9401R. Staat hier nog omdat werkelijk niemand (maar dan ook niemand) hem wil hebben. :wink:
[/uiteraard redelijk off-topic]

Dus ik ben blij jou te horen zeggen dat het jullie belang is dat 'de klanten' tevreden behoren te zijn.

Gert.

SayMr2Me
20 juni 2009, 20:58
anoniem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13238), buiten de dm's om heb ik hier ook nog een Panasonic aktief... Ik ben een tevreden klant, maar wel dankzij de dm's. Maar ondersteuning van de pana is blijkbaar wat minder ondanks dat jullie tevreden klanten willen hebben. Wat heb ik nog meer gehad?

- Panasonic. Heb ik nog, bedoeld om freq op te sporen als er weer wat door de kabelboer veranderd word. Maar goed, wordt niet meer door jullie ondersteund...
- Humax 9200. Verkocht vanwege zwarte opnames.
- Humax IR-Fox. Verkocht (als nieuw, vanwege overgang naar ai1-plus).
- Samsung 9401R. Staat hier nog omdat werkelijk niemand (maar dan ook niemand) hem wil hebben. :wink:

Gert.

Wat is je punt? en wat zou dit moeten bijdragen aan een Bug&Wishlist waarvan iedereen weet wat het doel is en waarvan iedereen weet dat niemand, noch wij als consument noch Ziggo noch Humax enige verplichtingen heeft.

Alleen zonder zo'n lijst word er waarschijnlijk niets of zeer weinig gedaan. als jij er geen voordeel van ziet is er niemand die jou verplicht er aan bij te dragen of om het te lezen. wil je wel punten aanvoeren waar we iets aan hebben lees ik ze in ieder geval graag in deze thread.

catastrofus
20 juni 2009, 21:04
Wat is je punt? en wat zou dit moeten bijdragen aan een Bug&Wishlist waarvan iedereen weet wat het doel is en waarvan iedereen weet dat niemand, noch wij als consument noch Ziggo noch Humax enige verplichtingen heeft.

Alleen zonder zo'n lijst word er waarschijnlijk niets of zeer weinig gedaan. als jij er geen voordeel van ziet is er niemand die jou verplicht er aan bij te dragen of om het te lezen. wil je wel punten aanvoeren waar we iets aan hebben lees ik ze in ieder geval graag in deze thread.

Daarom heb ik er ook wat [off-topic] regeltjes om heen gezet...

Maar je hebt gelijk, ondanks dat ik mijn nodige twijfels heb aan deze discussie, niet zozeer de discussie maar wel wat de andere partijen hier mee gaan doen, is het redelijk off-topic.

Gert.

kappel
21 juni 2009, 12:42
Mod-edit:Quote van start topic verwijderd.

is er iets bekend of en wanneer er een up_date komt?

Sjaool
21 juni 2009, 14:24
Ik zou zeggen lees de thread eens door.
Daar staat een indicatie van wanneer ongeveer ook al kan dat niet gegarandeerd worden.

Het is niet nodig om de hele startpost te quoten voor zo'n vraag. :wink:

SayMr2Me
21 juni 2009, 16:57
:-PMod-edit:Quote van start topic verwijderd.

Voor zover nu bekend zal de eerste nieuwe firmware pas rond september/oktober plaats vinden.

Pio
22 juni 2009, 11:46
:-P

Voor zover nu bekend zal de eerste nieuwe firmware pas rond september/oktober plaats vinden.

Hoe weet je dat? Beginnen ze pas na de schoolvakanties :censored::censored: dan?
Het zou Humax en Ziggo sieren om eens met een "known issue" lijst te komen. Dan weet iedereen tenminste wat er vanuit de klanten allemaal doorsijpelt naar Humax.

Sjaool
22 juni 2009, 18:58
Hoe weet je dat? Beginnen ze pas na de schoolvakanties :censored::censored: dan?
Het zou Humax en Ziggo sieren om eens met een &quot;known issue&quot; lijst te komen. Dan weet iedereen tenminste wat er vanuit de klanten allemaal doorsijpelt naar Humax.

Lezen jullie deze thread wel voordat jullie commentaar geven???? Als jullie de thread door hadden gelezen dan had je geweten wat de stand van zaken is!

SayMr2Me
22 juni 2009, 20:11
Het zou Humax en Ziggo sieren om eens met een "known issue" lijst te komen. Dan weet iedereen tenminste wat er vanuit de klanten allemaal doorsijpelt naar Humax.

het lijkt me inderdaad handig om even de thread door te lezen. hier staat al van alles in, zoals dat de info vanuit Anoniem (ziggo-official) komt. en dat er vooralsnog geen lijstje beschikbaar is, behalve de bug&wishlist welke is/word doorgegeven aan humax/ziggo.

en als je sneller bent zou ik zeggen stuur snel een sollicitatie naar Humax, ze zoeken vast een goede programeur ofzo.

:schater:

Pio
22 juni 2009, 21:07
het lijkt me inderdaad handig om even de thread door te lezen. hier staat al van alles in, zoals dat de info vanuit Anoniem (ziggo-official) komt. en dat er vooralsnog geen lijstje beschikbaar is, behalve de bug&wishlist welke is/word doorgegeven aan humax/ziggo.

en als je sneller bent zou ik zeggen stuur snel een sollicitatie naar Humax, ze zoeken vast een goede programeur ofzo.

:schater:

Anoniem heeft toch ook geen datum genoemd alleen dat ze er mee bezig zijn en dat Humax bepaald wat ze gaan doen en wanneer.

oftopic Jij wil maar dat ik bij Humax ga infiltreren en/of soliciteren. Ik werk al 5 jaar bij Humax en infiltreer juist op dit forum om te kijken hoe lang ik mensen aan het lijntje kan houden met een PVR die niet altijd opneemt en een FOX-C die geen klok kan kijken. Tot nu toe gaat het redelijk want de mensen die commentaar op ons hebben worden er door medeforumleden vaak op gewezen dat ze zeuren,dat het toch allemaal wel meevalt en dat plannen erg moeilijk is.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

willemsj
22 juni 2009, 21:16
Ik werk al 5 jaar bij Humax ....

Ja, in de kantine :grin:

Pio
22 juni 2009, 21:29
Ja, in de kantine :grin:

Scherp :schater: Daar zit ons testcentrum.

Maar ik hoop dat je tussen de regels door een beetje zie wat ik bedoel.
Iedereen doet op zijn/haar manier zijn best maar Humax beslist (dat begrijp ik tenminste van Anoniem). Ziggo kan weer protesteren en zo ben je weer een paar maanden verder tot Humax weer tijd heeft. Als gebruiker heb je dan het nakijken met een potentieel geweldig apparaat. Mijn PopcornHour heeft de afgelopen tijd al meer updates gehad dan al mijn decoders de afgelopen jaren bij elkaar. En nee niet omdat de Popcorn zo buggy was/is.

Sjaool
22 juni 2009, 21:55
Scherp :schater: Daar zit ons testcentrum.

Maar ik hoop dat je tussen de regels door een beetje zie wat ik bedoel.
Iedereen doet op zijn/haar manier zijn best maar Humax beslist (dat begrijp ik tenminste van Anoniem). Ziggo kan weer protesteren en zo ben je weer een paar maanden verder tot Humax weer tijd heeft. Als gebruiker heb je dan het nakijken met een potentieel geweldig apparaat. Mijn PopcornHour heeft de afgelopen tijd al meer updates gehad dan al mijn decoders de afgelopen jaren bij elkaar. En nee niet omdat de Popcorn zo buggy was/is.
Humax beslist en Ziggo probeert bij te sturen zodat zoveel mogelijk van onze gemelde bugs opgelost en wensen geimplementeerd/vervuld gaan worden... tenminste dat hoop ik. :D

[min of meer offtopic]
Ik heb een Icybox... leuk apparaat en ziet er goed uit alleen de updates komen wat langzamer dan bij de Popcorn Hour.
De Popcorn Hour is een afzichtelijk apparaat met fantastische functies. ;)
Wat dat betreft is de C-200 een hele vooruitgang.
[/min of meer offtopic]

SayMr2Me
22 juni 2009, 22:21
Anoniem heeft toch ook geen datum genoemd alleen dat ze er mee bezig zijn en dat Humax bepaald wat ze gaan doen en wanneer.

oftopic Jij wil maar dat ik bij Humax ga infiltreren en/of soliciteren. Ik werk al 5 jaar bij Humax en infiltreer juist op dit forum om te kijken hoe lang ik mensen aan het lijntje kan houden met een PVR die niet altijd opneemt en een FOX-C die geen klok kan kijken. Tot nu toe gaat het redelijk want de mensen die commentaar op ons hebben worden er door medeforumleden vaak op gewezen dat ze zeuren,dat het toch allemaal wel meevalt en dat plannen erg moeilijk is.:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Anoniem heeft letterlijk gezegd dat het medio september/oktober zou worden. en natuurlijk is dit geen exacte datum maar het is wel iets... en meer hebben we niet dus we zullen het er mee moeten doen.

ohw dus jij bent verantwoordelijk voor dat kleffe bedrijfskantinevoer :giveup::schater:

mod-5
24 juni 2009, 13:21
Dringend verzoek om het on-topic te houden.

Harm10
24 juni 2009, 14:01
Ik heb weer een wish: bij mij lijkt de audio iets later te komen dan het beeld (TV aangesloten via scart); aan de in te stellen audiovertraging heb ik dus niets. Is het mogelijk ook een audioversnelling (of beeldvertraging) te krijgen zodat ik dit synchroon kan krijgen?

BTW mijn al eerder geuite wish voor een grotere favorietenlijst (of een andere mogelijkheid om de zenders waarop je niet geabonneerd bent over te slaan) staat nog niet in de opsomming van de wishes. Momenteel is het maximum 100 zenders per favorietenlijst.

SayMr2Me
24 juni 2009, 15:48
Ik heb weer een wish: bij mij lijkt de audio iets later te komen dan het beeld (TV aangesloten via scart); aan de in te stellen audiovertraging heb ik dus niets. Is het mogelijk ook een audioversnelling (of beeldvertraging) te krijgen zodat ik dit synchroon kan krijgen?

BTW mijn al eerder geuite wish voor een grotere favorietenlijst (of een andere mogelijkheid om de zenders waarop je niet geabonneerd bent over te slaan) staat nog niet in de opsomming van de wishes. Momenteel is het maximum 100 zenders per favorietenlijst.

ik heb ze toegevoegd.
excuus voor de vertraging :giveup:

Harm10
24 juni 2009, 17:46
ik heb ze toegevoegd.
Thanks! :applause:

cilo
25 juni 2009, 12:49
heb nog een wish, als je vooruit wilt spoelen gaat dit per 30 sec.(of een andere hoeveelheid zoals ingesteld) maar als ik nu 5 minuten vooruit wil spoelen, bijvoorbeeld een reclameblok, moet ik dus 10x op het knopje sprong vooruit klikken.
kan het nou niet zo ingesteld worden dat als je de knop sprong vooruit (dus niet het knopje versneld afspelen) of sprong terug ingedrukt blijft houden dat hij dan door blijft springen (met de door mij ingestelde sprongen van 30sec.) tot ik het knopje los laat?
het lijkt een futiliteit maar voor iemand met beginnende rsi-klachten is het wel prettig als het aangepast kan worden

Joop558
25 juni 2009, 16:04
heb nog een wish, als je vooruit wilt spoelen gaat dit per 30 sec.(of een andere hoeveelheid zoals ingesteld) maar als ik nu 5 minuten vooruit wil spoelen, bijvoorbeeld een reclameblok, moet ik dus 10x op het knopje sprong vooruit klikken.
kan het nou niet zo ingesteld worden dat als je de knop sprong vooruit (dus niet het knopje versneld afspelen) of sprong terug ingedrukt blijft houden dat hij dan door blijft springen (met de door mij ingestelde 30sec.) tot ik het knopje los laat?
het lijkt een futiliteit maar voor iemand met beginnende rsi-klachten is het wel prettig als het aangepast kan worden

En als het blok 2 minuten of 3 of 6 minuten is?

Ik vind 15 seconder perfect.
7 seconder heb ik voor terug ingegesteld.

cilo
25 juni 2009, 16:19
heb ff mijn post aangepast "kan het nou niet zo ingesteld worden dat als je de knop sprong vooruit (dus niet het knopje versneld afspelen) of sprong terug ingedrukt blijft houden dat hij dan door blijft springen (met de door mij ingestelde sprongen van 30sec.) tot ik het knopje los laat?"

ik bedoel dus dat als je het knopje sprong vooruit ingedrukt blijven houden dat de pvr dan ook blijft doorspoelen/springen (en niet 1 sprongetje voor elke druk op de knop) net zoals je bijvoorbeeld een nummer doorspoeld op een cd-speler het desbetreffende knopje vast blijven houden tot je op het punt bent aangekomen waar je wilt zijn.

En als het blok 2 minuten of 3 of 6 minuten is?

Ik vind 15 seconder perfect.
7 seconder heb ik voor terug ingegesteld.

vooruit is bij mij 30sec en terug 15sec (als ik de waarde van vooruit lager ga zetten betekend dit dat ik alleen maar meer keer op het desbetreffende knopje moet drukken en dat is nou net iets wat ik niet wil)

SayMr2Me
25 juni 2009, 17:51
heb ff mijn post aangepast "kan het nou niet zo ingesteld worden dat als je de knop sprong vooruit (dus niet het knopje versneld afspelen) of sprong terug ingedrukt blijft houden dat hij dan door blijft springen (met de door mij ingestelde sprongen van 30sec.) tot ik het knopje los laat?"

ik bedoel dus dat als je het knopje sprong vooruit ingedrukt blijven houden dat de pvr dan ook blijft doorspoelen/springen (en niet 1 sprongetje voor elke druk op de knop) net zoals je bijvoorbeeld een nummer doorspoeld op een cd-speler het desbetreffende knopje vast blijven houden tot je op het punt bent aangekomen waar je wilt zijn.

vooruit is bij mij 30sec en terug 15sec (als ik de waarde van vooruit lager ga zetten betekend dit dat ik alleen maar meer keer op het desbetreffende knopje moet drukken en dat is nou net iets wat ik niet wil)

Done, ik hem hem wat ruim omschreven omdat ieder een eigen mening heeft maar de link staat erbij :wink:

Sjaool
25 juni 2009, 21:55
Als je eenmaal op snel vooruit of achteruit gedrukt hebt dan kun je daarna met de grote ronde chromen knop versneld door het programma zappen door de knop links of rechts ingedrukt te houden.
Dit gaat razend snel en is misschien ietsje onnauwkeuriger maar het werkt wel.

jeroenkw
25 juni 2009, 22:33
Bugs:

Ik lees bovenin bericht:

Hetzelfde (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170428&postcount=499) geld voor de ingestelde audiovertraging, hiervoor moet men na het opnieuw inschakelen eerst weer door het menu

Ik heb dit als ik van zender verander. Dan loopt het geluid bij sommige zenders/opnamen al weer er naast.

Wishlist:

1e. Als je bv pauseert en weer verder gaat krijg je die mooie balk onderin waar je bent in de opname. Het zou mooi zijn als de tijd die deze balk op het scherm blijft instelbaar is. Hij blijft wel erg lang op het scherm.

2e. Het zou mooi zijn als er een step functie komt. Hierdoor kan je stap voor stap door een opname heen.

Groeten,

Jeroen

TheGrouch
25 juni 2009, 22:52
1e. Als je bv pauseert en weer verder gaat krijg je die mooie balk onderin waar je bent in de opname. Het zou mooi zijn als de tijd die deze balk op het scherm blijft instelbaar is. Hij blijft wel erg lang op het scherm.

Die staat al in de bug/wishlist als:

De timerbalk (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=170803&postcount=525) blijft exact 10 seconden staan, ondanks dat de instelling doet vermoeden dat je dit aan kunt passen. de bug is... de instelling werkt niet. de wish is we willen dit kunnen instellen

Het zou mooi zijn als er een step functie komt. Hierdoor kan je stap voor stap door een opname heen.
Er is toch al een stap functie. Blz 40 van de manual:

7. Systeeminstellingen
3. Opname Opties
U kunt een eerdere begintijd en latere eindtijd instellen voor het geval dat de opname eerder begint of later eindigt dan verwacht.

U kunt ook de tijd instellen voor instant herhaling of skip vooruit met de toets HERHALING of SKIP.
1. Selecteer Opname Opties en druk op OK.
2. Kies Extra begintijd/eindtijd of Tijdsprong terug/vooruit en druk op OK.
3. Kies de tijd met de toets OK .

Henk Poley
26 juni 2009, 15:26
M'n 5050C heeft letterlijk een 24uurs opname gemaakt "van het 20:00 journaal". Is dit een bekende bug? De schijf zat nu al vol op terwijl het apparaat zondag is neergezet. Deze opnames maar verwijderd.

Overigens, is het mogelijk om opnames automatisch te laten vervallen?

[edit2] Kennelijk de "Opnamen welke zijn geprogrammeerd stoppen niet op tijd" bug :-/.

Vraag me af of het nu wat tijd heb misschien fijner is om Ziggo's automatisch zender-afstelling protocol (hoe heet dat, iemand specs?) te implementeren in MythTV. Want dat was de laatste tijd m'n grootste probleem.

GolfTouch
26 juni 2009, 15:27
M'n 5050C heeft een 24uurs opname gemaakt "van het 20:00 journaal". Is dit een bekende bug?

Overigens, is het mogelijk om opnames automatisch te laten vervallen?

Hoe bedoel je opnames automatisch te laten vervallen?

Henk Poley
26 juni 2009, 15:34
Tsja, ik kom zelf vanaf MythTV. En daar zeg je bijv. dat na 7 opnames van het het journaal de oudste weg kan. Verder word alles gemarkeerd voor verwijderen ('vervallen') als de schijf vol is, en kan je dat vlaggetje per opname op 'altijd bewaren' zetten.

GolfTouch
26 juni 2009, 15:55
Tsja, ik kom zelf vanaf MythTV. En daar zeg je bijv. dat na 7 opnames van het het journaal de oudste weg kan. Verder word alles gemarkeerd voor verwijderen ('vervallen') als de schijf vol is, en kan je dat vlaggetje per opname op 'altijd bewaren' zetten.

Dat gaat met de 5050 niet. Ook het automatisch verwijderen als de schijf vol is/raakt gaat niet met de 5050.

Henk Poley
26 juni 2009, 16:26
Verder staat er nu "- UPDATING -" op het LCD. Is dat voor EPG data, of er toch plotseling een bijgewerkt firmware?

Edit: laat maar.. hier antwoord gevonden (http://www.cardwriter-forum.nl/digitale-hdtv-via-kabelprovider/humax-ihdr-5050c-meest-gestelde-vragen-en-antwoorden-5687.htm). Prettig dat het ook (niet) in de handleiding staat.

GolfTouch
26 juni 2009, 16:29
Verder staat er nu "- UPDATING -" op het LCD. Is dat voor EPG data, of er toch plotseling een bijgewerkt firmware?

Staat de 5050 in stand-by? Dat is een automatische update voor de EPG en smartcard verificatie. Doet hij ong 2x per uur.

ericdere
26 juni 2009, 18:55
Twee puntjes ondertiteling:

- De ondertiteling met proportioneel lettertype is soms instabiel (opeens een scherm vol tekst, blijft niet altijd binnen de marge van het scherm)
- De ondertiteling met vast lettertype is te licht en niet duidelijk leesbaar

Myself_home
27 juni 2009, 18:18
Het zou fijn zijn als je via een FTP programma de namen van mappen en files op de HDD kunt wijzigen en folders verplaatsen.
Nu komt er elke keer een foutmelding "502 Command not supported."

Ik zie dit nog niet terug komen in de wishlist.

Peeties
27 juni 2009, 20:43
Wanneer ik een bepaald programma voor enkele dagen op onregelmatige tijden wil opnemen zoek ik dit met de zoekfunctie op; ik krijg dan omdat dit programma op meerdere zenders wordt uitgezonden een lange lijst; ik ben de lijst van de 9200PVR gewend waarbij al in de regel de naam van de zender wordt vermeld; bij de 5050 is slechts vermelding bovenin het scherm als de regel is geselecteerd; hoewel het optisch allemaal veel groter lijkt zijn mijn ogen toch steeds van de lijst naar bovenin heen en weer aan het springen en dat vind ik vrij vervelend en een achteruitgang t.o.v. de 9200

Peter Spaan

jeroenkw
29 juni 2009, 08:43
Hoi,

Deze is voor The Grouch:

Je zei:

Er is toch al een stap functie. Blz 40 van de manual:

7. Systeeminstellingen
3. Opname Opties
U kunt een eerdere begintijd en latere eindtijd instellen voor het geval dat de opname eerder begint of later eindigt dan verwacht.

U kunt ook de tijd instellen voor instant herhaling of skip vooruit met de toets HERHALING of SKIP.
1. Selecteer Opname Opties en druk op OK.
2. Kies Extra begintijd/eindtijd of Tijdsprong terug/vooruit en druk op OK.
3. Kies de tijd met de toets OK .

----------------

Ik bedoelde een frame skip functie. Ik ben gewend dat als je op pause zet dat je dan met play verder gaat en met nogmaals pause een frame vooruit gaat. Zit in al mijn voorgaande apparaten vandaar dat ik het hier mis.

Is voor mij een wish. sorry voor de verwarring!

Jeroen

hjbaard
29 juni 2009, 13:11
Is het mogelijk de font grootte aan te passen van de guide (EPG)?
Ik heb zelf een grote tv (50 inch). Als ik de font size kan verkleinen passen er meer gegevens in de guide waardoor je beter kan lezen wat voor programma's er komen.

GolfTouch
29 juni 2009, 14:15
Is het mogelijk de font grootte aan te passen van de guide (EPG)?
Ik heb zelf een grote tv (50 inch). Als ik de font size kan verkleinen passen er meer gegevens in de guide waardoor je beter kan lezen wat voor programma's er komen.

Je kunt wel de knop WIDE gebruiken om meer gegevens (programma's) in de guide te krijgen. Nadeel is dan dat de tekst zo ingekort wordt dat je in het vakje het programma bijna niet meer kunt lezen.

hjbaard
29 juni 2009, 14:41
Ik zou eigenlijk het tegenovergestelde willen zien.
Dus veel gegevens waarbij de programma titels kleiner (font grootte) getoond worden.
Ik heb ook een mediacenter met EPG waarbij veel meer informatie wordt getoond. Vandaar mijn vraag :wink:

CineSmurf
29 juni 2009, 19:34
Vandaag weer mijn zoontje in tranen omdat het jeugdjournaal - weer eens - :evil: niet is opgenomen: komt de melding "opname is versleuteld".

Wat is dat voor gezeik, dat je Nederland 3 niet eens kan opnemen.

TheGrouch
29 juni 2009, 20:00
Helaas ben je niet de enige. Lees deze draad maar eens door:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18011

SayMr2Me
29 juni 2009, 22:35
ik wil graag onderstaande mensen bedanken voor het positief beantwoorden van de Poll, dit is steeds weer een motivatie om de lijst bij te houden.:thumb up:

ook een waardering van 4.71 uit 7 stemmen is erg leuk:d ook daarvoor mijn dank... uiteraard hoop ik deze waardering nog omhoog te krijgen... en anders doe ik weer een nieuwe poging met de opvolger van deze thread. de Bug&Wishlist na Eerste Update (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18325).

Voorlopig gaan we nog even vrolijk verder met deze Bug&Wishlist maar ik merk toch heel duidelijk dat het aantal nieuwe Bugs en wishes afnemen... :applause:

0505 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27939), aaigie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27544), Ad58 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27806), adewitt (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17527), aeon (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22013), Affy (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26710), albov (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16823), aleg (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=19774), AlexanderP (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17535), alma (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28363), Alternative (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26433), antartic (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14380), Anton83 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30367), Ardana (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=10740), bartvv (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28371), basbink (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16777), BenJ (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=10712), bergmans (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27321), BertvanHorck (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15206), bluesbroeder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14239), boer020 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30744), boxy (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17257), brock15 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16213), Bunker37 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28051), BVGorp (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16463), candymirror (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28003), Carel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=12212), CineSmurf (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25587), congo (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26563), copymaster (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14356), cozijnsenaj (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30785), Cybertom (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29310), de boekhouder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=31741), delta10 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29048), denzel2005 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28094), DevMan (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16255), DigitalTv (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20200), dirk200 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27350), dirkbeen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30188), Dokie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=19544), domkotsky (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29917), Double J (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17587), drboonstra (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27402), D_aniel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27826), emklap (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27766), enbroerse (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=11607), ericdere (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14465), Erik_79 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32182), eskimo030272 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24767), fblemans (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14550), fchut (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=18329), ferro (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14696), Fietsbel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=18517), Fladder (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29671), Flyguy (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28036), fmokveld (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20304), Fonzarelli (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27118), fourth44 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27520), frenny (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27067), Full_HD (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27024), g.kater (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=31559), gdornick (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32256), geerten (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25274), gees (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=21704), GolfTouch (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14514), GraveR (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=31779), grijs (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29788), guido123 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29607), HanL (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14695), hariooo (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14556), Harm10 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30080), Harold de 1e (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17494), havdveen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28072), hbeck (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17726), Hengelerweend (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=21782), Henk Poley (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26833), Henk56 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29336), HenkJanssen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15285), Henry1970 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20619), hevaro (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24511), hijglander (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22137), Hillpet (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25627), Him (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30610), HMK (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29644), Huneker (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27553), iNSaNe-oNe (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25926), Iwan M (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26870), jackkuipers (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28602), JackTheRipper (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15033), Jan Smit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15354), janbussum (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23207), JanD (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13166), jansfotos (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=21540), Jan_Assen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14493), jeroenkw (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32317), jlooman (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28755), joepke-m (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15541), john1985 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30179), Johnb053 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29925), JohnSch (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28294), jonkf (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28679), Joop558 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17332), jovel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28170), kalehenkie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22173), kappel (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15177), klaas (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15316), kleinhorst (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27475), kriek (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17877), lerris (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29818), MaikelCrutzen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26564), Maks (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27783), marcel030nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28659), marijnacht (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25448), martin1 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13526), masquerain (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24057), mgmarts (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16455), microkid (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26680), MMichelMM (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17031), mrjojo (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17087), Mr_Parker (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14473), mxhans (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17711), nathalia (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14563), Nick Delion (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14537), Ninendal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29870), Nosmo King (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27818), notascold (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25925), Olaf.Braxhoofden (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=15199), olretomba (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32121), p750mmx (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23325), Paros (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27772), pbi (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17562), pboes (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=11542), pdenijs@ziggo.nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28617), Peeties (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13170), PeLe (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=21492), Petie81 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27861), phartman (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27080), Pieke62 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27264), Pier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28361), pierre1 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23379), pietrucci (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30401), pipo33 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30642), plieshout (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16035), pointblank (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14742), pr123 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14964), Raimond (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=25485), Rally (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26412), RdP (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13086), rebel777 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22501), regenhond (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28824), Reind (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27815), renpetra (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24491), Rhodanos (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14690), ritomaro (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30910), rkrythe (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27235), rmjanzen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23389), Rob421 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17775), Robertdehoop (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28660), robg (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26720), Roelski (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30774), RoMo (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14449), ronbrax (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20454), rotseblok (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28110), RunningArchie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=18176), rutger89 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26331), r_bakker1 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26335), sailor648 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22525), SayMr2Me (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=23100), Scavy (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28286), Sjaool (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29849), Sjors (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29375), slayer007 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29469), Smartin (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=31880), snowdrop (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26519), Soef (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27914), Soepie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=24540), Speky (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=19321), spookje10 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30625), spotterplane (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29182), steeg370 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=13755), sunnie1979 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28633), sverzijl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14710), svmnb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16044), sweetman (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=29065), Tempus (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=21037), thamaus (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14323), TheGrouch (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17853), Theunissen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14463), The_Hees (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16282), toedeloe (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32345), trio (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16921), ttonie01 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30032), TVAS (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14433), TVdigitaal (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=20942), TweedeHans (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=16806), UltraSub (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27232), vaneev (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27157), verypsb (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14440), vinkje007 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27543), voho-2009 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27764), watcher (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28006), wessiez (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=30792), willow40 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=26950), Wim8347 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=22789), wincook (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=18431), wolderingr (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=32568), wolfje55 (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=14767), wrcveen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=12849), ziggo_moose (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=27855), zwollenaar (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=28370)

en uiteraard wil ik iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan deze lijst.

Keep on going....

hjbaard
1 juli 2009, 08:51
De naam van een opname wordt overgenomen van de naam die in de agenda staat. Dit is volgens mij niet wenselijk.
Wat je zou willen is dat de naam van een opname overeen komt met de EPG naam tijdens de echte opname.

Dit is misschien wat onduidelijk dus ik zal het uitleggen met een voorbeeld.

Ik heb een dagelijkse opname gescheduled voor Discovery HD van 2:00 - 3:00 uur. De naam die voor al deze opnames wordt gebruikt is de naam die in de EPG stond toen ik de opname in de scheduler zette.
Hierdoor hebben alle opnames dezelfde naam en lijkt het of steeds hetzelfde programma wordt opgenomen.

Wat ik dus graag zou willen is dat de naam van de daadwerkelijke opname wordt gehaald uit de EPG op dat moment en niet uit de naam van de geplande opnamelijst.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk was :)

hjbaard
1 juli 2009, 08:58
Mijn vraag staat al in de header.
Wat gebeurt er met de bug & wishlist?
Wordt dit doorgegeven aan de software ontwikkelaars bij Humax?

SayMr2Me
1 juli 2009, 09:19
De naam van een opname wordt overgenomen van de naam die in de agenda staat. Dit is volgens mij niet wenselijk.
Wat je zou willen is dat de naam van een opname overeen komt met de EPG naam tijdens de echte opname.

Dit is misschien wat onduidelijk dus ik zal het uitleggen met een voorbeeld.

Ik heb een dagelijkse opname gescheduled voor Discovery HD van 2:00 - 3:00 uur. De naam die voor al deze opnames wordt gebruikt is de naam die in de EPG stond toen ik de opname in de scheduler zette.
Hierdoor hebben alle opnames dezelfde naam en lijkt het of steeds hetzelfde programma wordt opgenomen.

Wat ik dus graag zou willen is dat de naam van de daadwerkelijke opname wordt gehaald uit de EPG op dat moment en niet uit de naam van de geplande opnamelijst.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk was :)

Mij is het geheel duidelijk en het is dan ook een terecthe wish :thumb up:

SayMr2Me
1 juli 2009, 09:20
Mijn vraag staat al in de header.
Wat gebeurt er met de bug & wishlist?
Wordt dit doorgegeven aan de software ontwikkelaars bij Humax?

als je heel de thread doorleest kun je hier alles over vinden maar... Ja.

CineSmurf
1 juli 2009, 09:23

Dit zou meteen het probleem oplossen als je iets inprogrammeert wat nog niet in de EPG staat. (ivm vakantie verzette ik mijn dagelijks op te nemen 8 uur journaal naar twee weken later, maar omdat ie dan nog niet in de gids staat heet ie voortaan "NED1 etc.")

SayMr2Me
1 juli 2009, 09:23
Dit zou meteen het probleem oplossen als je iets inprogrammeert wat nog niet in de EPG staat. (ivm vakantie verzette ik mijn dagelijks op te nemen 8 uur journaal naar twee weken later, maar omdat ie dan nog niet in de gids staat heet ie voortaan "NED1 etc.")

Dat zijn 2 vliegen in een klap... haha

CineSmurf
1 juli 2009, 09:26
Wat is de status van de upgrade? Ik kreeg de indruk dat de lijst is besproken met Humax en dat er nu aan een upgrade wordt gewerkt. Weet iemand wanneer die beschikbaar is?

SayMr2Me
1 juli 2009, 09:34
Wat is de status van de upgrade? Ik kreeg de indruk dat de lijst is besproken met Humax en dat er nu aan een upgrade wordt gewerkt. Weet iemand wanneer die beschikbaar is?

De laatste berichten luidde september/oktober...het blijft afwachten

hjbaard
1 juli 2009, 10:01
als je heel de thread doorleest kun je hier alles over vinden maar... Ja.

Precies wat ik wilde weten bedankt :thumb up:
Dan heeft het dus zin om wensen en fouten te melden :wink:

GolfTouch
1 juli 2009, 11:23

Hier kleeft echter 1 nadeel aan als de 5050 de titel opneeemt wat de EPG uitzendt. Nu neem ik bv. gtst op. Door mijn instelling start de opname 5 minuten vroeger en loopt 10 minuten na. Omdat ik deze nu via EPG programmeer danwel dagelijks komt er netjes bij de opname GTST te staan.
Zou de 5050 de titelnaam opnemen wat bij start van de opname door de EPG wordt uitgezonden staat er geen GTST maar RTL Weer.

Dit probleem hadden de oudere HDD/DVD recorders ook die de programmanaam van teletekst opnamen als titel.

Oplossing zou dan moeten worden dat de 5050 "ziet" dat de opname 5 minuten eerder start en dus de titelnaam van de EPG pas 5 minuten later mag opslaan.

Precies wat ik wilde weten bedankt :thumb up:
Dan heeft het dus zin om wensen en fouten te melden :wink:

Zeker, blijven melden.

hjbaard
1 juli 2009, 11:57
Op mijn media center kan ik de scheduler zo instellen dat een programma opgenomen wordt als deze in de EPG staat.

Bijvoorbeeld mijn vrouw kijkt graag paardensport en dus wil ik graag alle paardensport op Eurosport opnemen. Dus als in de EPG op Eurosport Paardensport staat zou het dus opgenomen moeten worden.

Het is overigens wel zo dat sommige EPG titels niet alleen de naam van het programma tonen, maar ook de titel van de aflevering. Dan gaat dit verhaal natuurlijk niet op (tenzij je wildcards in de epg titel zou kunnen toevoegen)

hjbaard
1 juli 2009, 12:05
Ik heb standaard 5 minuten vooraf tijd en 15 minuten uitloop tijd ingesteld voor opnames.

Ten eerste zou ik willen dat de scheduler dit altijd doet. Dus als ik instel om bijvoorbeeld op te nemen van 18:00 tot 19:00 uur zou hij moeten starten op 17:55 uur t/m 19:15 uur in mijn geval.

Ten tweede zou ik graag voor sommige opnames deze vooraf en uitlooptijd willen kunnen aanpassen. Dus normaal 15 uitloop tijd, maar als ik een programma kies uit de epg zou ik graag een optie krijgen op dit aan te passen naar bijvoorbeeld 20 minuten uitloop tijd. Omdat ik weet dat, bijvoorbeeld bij Eurosport of bij live uitzendingen, de tijd nogal eens fors kan uitlopen.

cilo
1 juli 2009, 12:09
Ten tweede zou ik graag voor sommige opnames deze vooraf en uitlooptijd willen kunnen aanpassen. Dus normaal 15 uitloop tijd, maar als ik een programma kies uit de epg zou ik graag een optie krijgen op dit aan te passen naar bijvoorbeeld 20 minuten uitloop tijd. Omdat ik weet dat, bijvoorbeeld bij Eurosport of bij live uitzendingen, de tijd nogal eens fors kan uitlopen.

dit is vrij eenvoudig al te realiseren.
als je een programma programmeert met je epg en daarna (nadat je de guide hebt afgesloten) op schedulle op de ab klikt kun je geprogrammeerde opnames naar believen aanpassen

GolfTouch
1 juli 2009, 12:10
Ik heb standaard 5 minuten vooraf tijd en 15 minuten uitloop tijd ingesteld voor opnames.

Ten eerste zou ik willen dat de scheduler dit altijd doet. Dus als ik instel om bijvoorbeeld op te nemen van 18:00 tot 19:00 uur zou hij moeten starten op 17:55 uur t/m 19:15 uur in mijn geval.

1e: Is al eens genoemd dat als je een handmatige timer maakt dat hij ook automatisch de ingestelde voor- en uitlooptijd programmeert. Doet hij nu inderdaad niet.

2e: Als je deze ingesteld hebt kun je in schedule de tijd aanpasen.

hjbaard
1 juli 2009, 12:24
1e: Is al eens genoemd dat als je een handmatige timer maakt dat hij ook automatisch de ingestelde voor- en uitlooptijd programmeert. Doet hij nu inderdaad niet.

2e: Als je deze ingesteld hebt kun je in schedule de tijd aanpasen.

Sorry dan voor deze opmerkingen. Ik had opmerking 1 nog niet terug gevonden in de wishlist :)

GolfTouch
1 juli 2009, 12:41
Sorry dan voor deze opmerkingen. Ik had opmerking 1 nog niet terug gevonden in de wishlist :)

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. :wink:
Ik heb ook even gekeken want ik heb dat puntje al een tijdje geleden opgegeven. Zie hem niet staan in de lijst. Zal mijn post even terug zoeken waarin ik dat gemeld had.

Sjaool
1 juli 2009, 19:52

Als je dit via de Scheduler doet is het toch een kleine moeite om zelf al die tijden aan te passen en meteen 17.55 t/m 19.15 uur in te vullen.
Of begrijp ik nu iets niet helemaal? :rolleyes:

GolfTouch
1 juli 2009, 21:30
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. :wink:
Ik heb ook even gekeken want ik heb dat puntje al een tijdje geleden opgegeven. Zie hem niet staan in de lijst. Zal mijn post even terug zoeken waarin ik dat gemeld had.

Hierbij een quote van mijn eerdere bericht over de extra tijd voor en na.
Toch iets voor op de wishlist?

Gisteren Xfactor en DSDS (Duitse Idols) geprogrammeerd. Nu zijn dit live programma's en deze lopen gruwelijk uit of beginnen te vroeg.
Ik heb 10 min voor en 10 min na ingesteld staan. Start volgens de EPG een programma om 20.30 uur en eindigd om 21.30 uur dan staat in de "schedule" netjes 20.20 uur tot 21.40 uur en de programma naam.
Ga ik nu deze timer aanpassen dan staat de oorspronkelijke tijd uiteraard in het pop-up schermpje.
Ga ik nu deze tijd aanpassen dan wordt die tijd ook overgenomen en wordt er geen 10 min voor en na meer erbij gerekend. Zou ik alleen het programma vroeger laten beginnen dan krijgt de eindtijd ook geen 10 minuten extra meer. En vice versa. Ook krijgt de timer inderdaad de naam van het vorige programma.

De iPVR9200 en P850R hadden dat probleem niet.

Misschien een wish?

adslben
1 juli 2009, 22:32
als het goed is, zo werkt het tenminste bij mij, ga je naar een favorietenlijst, als je uit die lijst een zender selecteerd (ok) dan onthoud de humax dit. via de guide kun je dit selecteren in het opt+ menutje.

aaaaahhhh Dank u, wat simpel zo. Was mij niet helemaal duidelijk hoe mij eigen lijst te maken maar nu dus gelukt :thumb up:

hjbaard
2 juli 2009, 08:06
Als je dit via de Scheduler doet is het toch een kleine moeite om zelf al die tijden aan te passen en meteen 17.55 t/m 19.15 uur in te vullen.
Of begrijp ik nu iets niet helemaal? :rolleyes:

Wat ik bedoel is dat opname altijd mijn voor- en uitlooptijd meeneemt.
Bij een voor- en uitlooptijd van -5 min en +15 min met een opname scheduler instelling van 19:00 - 20:00 uur (en dit ook gewoon getoond wordt) zou de opname moeten beginnen op 18:55 uur en stoppen op 20:15 uur.
Dus het zou impliciet moeten gebeuren.

Het gaat mij niet om de moeite, maar de gebruiksvriendelijkheid. Als je de tv gids pakt en programma's wilt opnemen. Kies je gewoon de tijden zoals deze in de gids staan en hoef je geen rekening te houden met extra opname tijden. Dit doet het systeem dan voor je. Dat lijkt me gewoon handig want er is niks frustrerender dan een opname waarvan het eind net mist :)

GolfTouch
2 juli 2009, 11:46
Wat ik bedoel is dat opname altijd mijn voor- en uitlooptijd meeneemt.
Bij een voor- en uitlooptijd van -5 min en +15 min met een opname scheduler instelling van 19:00 - 20:00 uur (en dit ook gewoon getoond wordt) zou de opname moeten beginnen op 18:55 uur en stoppen op 20:15 uur.
Dus het zou impliciet moeten gebeuren.

Het gaat mij niet om de moeite, maar de gebruiksvriendelijkheid. Als je de tv gids pakt en programma's wilt opnemen. Kies je gewoon de tijden zoals deze in de gids staan en hoef je geen rekening te houden met extra opname tijden. Dit doet het systeem dan voor je. Dat lijkt me gewoon handig want er is niks frustrerender dan een opname waarvan het eind net mist :)

Kijk eens 2 berichten naar boven. Zou het toch opzoeken. :wink:
Ligt in dezelfde lijn als jouw bericht.

cilo
2 juli 2009, 12:16
het jammere van de schedule aanpassingen is dat de geplande opname niet meer "gemarkeerd" is in de Guide.
(ik neem as. vrijdag de twee uitzendingen van Lost in 1 opname op, heb via de Guide de eerste uitzending van Lost geprogrammeerd en vervolgens via Schedule de eind-tijd op 00.30, ruim na de tweede uitzending van Lost, als ik nu in de Guide kijk staat er helemaal niks bij beide uitzendingen van Lost dat deze opgenomen gaan worden)

geerten
2 juli 2009, 12:17
Als ik een opname programmeer, dan het apparaat uitzet, en dan weer aan terwijl de opname bezig is, dan krijg ik geen beeld.
Remedie: de HDMI kabel lostrekken en weer inprikken.

Als hij aan gaat, alleen voor opnemen, doet ie geen handshake, dat moet ook niet, maar als je hem dan echt aanzet zou hij het alsnog moeten doen, en dat doet hij blijkbaar ook niet.

(Handshake problemen zijn al genoemd, maar voor zover ik kon terugvinden nog niet in combinatie meet aanzetten tijdens een opname.)

hjbaard
2 juli 2009, 12:29
Kijk eens 2 berichten naar boven. Zou het toch opzoeken. :wink:
Ligt in dezelfde lijn als jouw bericht.

Ik heb dit nog even uitgelegd omdat Sjaool het blijkbaar niet begreep.

Henk Poley
2 juli 2009, 21:39
En net de derde 24 uurs opname gevonden op m'n 12 dagen oude Humax. Is dit erg gebruikelijk voor dit apparaat? Valt het al te zien aan de programmering in de guide/timer?

TheGrouch
2 juli 2009, 21:53
En net de derde 24 uurs opname gevonden op m'n 12 dagen oude Humax. Is dit erg gebruikelijk voor dit apparaat?
Ik heb de humax al wat langer :mrgreen:, en ik heb dit nog nooit gehad.
Wel de andere kant: opnames van 0 minuten.

om1
2 juli 2009, 21:56
Vandaag weer mijn zoontje in tranen omdat het jeugdjournaal - weer eens - :evil: niet is opgenomen: komt de melding "opname is versleuteld".

Wat is dat voor gezeik, dat je Nederland 3 niet eens kan opnemen.

De workaround is de decoder aan laten staan. Dus niet in standby. Het is vervelend en het kost stroom, maar dan is hij wel betrouwbaar. off topic: jeugdjournaal is terug te zien op http://www.nos.nl/jeugdjournaal/voorpagina/index.html

PS: de stroomkosten vallen wel mee: een Humax 5050 gebruikt als ie aan het opnemen is minder dan een Cisco in standby....

The Puma
2 juli 2009, 22:58
Ging het opstarten maar wat sneller.
Bij de Humax 5000 is dat na een upgrade mooi voor elkaar

Hopenlijk kan dat bij de 5050c ook

hjbaard
3 juli 2009, 07:15
Bij de Humax 5000 is dat na een upgrade mooi voor elkaar

Hopenlijk kan dat bij de 5050c ook

Zolang het snelle opstarten maar niet ten kosten gaat van de betrouwbaarheid :mrgreen: Anders heb ik liever dat het er wat langer over doet.

Pope303
3 juli 2009, 10:32
Wat ik nog niet op de wishlist zag is een functie die ik op de topfield PVR had , namelijk als je naar de EPG gaat en een programma selecteert dat op een later tijdstip begint ,dat je dit programma kan markeren om op dat tijdstip automatisch te zappen naar dit kanaal.

Voorbeeld : als ergens naar zit te kijken op een van de vele kanalen maar ik wil toch even het 8 uur journaal zien dan zapt hij automatisch over naar Ned1 om 8 uur als reminder.

Ik gebruikte dit best wel vaak als automatisch geheugen steuntje als je van plan was direct iets te bekijken zonder alles maar op te nemen.

P.

Henk Poley
3 juli 2009, 10:40
Voorloper van deze dual tuner DVB-C PVR had ook al het probleem dat het ding soms spontaan 24 uur ging opnemen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27938854#27938854

Mijn beeld is 'beetje negatief bijgesteld' als zoiets sinds april 2007 nog steeds optreed.

Weet iemand overigens hoe het protocol heet waarmee de Humax de zenderindeling van Ziggo binnenhaald?

TheGrouch
3 juli 2009, 11:00
Wat ik nog niet op de wishlist zag is een functie die ik op de topfield PVR had , namelijk als je naar de EPG gaat en een programma selecteert dat op een later tijdstip begint ,dat je dit programma kan markeren om op dat tijdstip automatisch te zappen naar dit kanaal.

Dat zit toch al in de 5050c:

Blz 31:

6.1 TV Gids gebruiken
1. Tabel
6. Als het een programma in de toekomst betreft, kunt u de timer activeren. Selecteer een gepland programma en druk op OK om het
timerprogramma weer te geven. Selecteer de reserveringsmode en herhalingsfrequentie
Reserveringsmodus:
Opnemen Gereserveerd om op te nemen.
Bekijk Gereserveerd om te bekijken
.

TheGrouch
3 juli 2009, 11:05

Dit staat al als wish in de bug/wishlist in het 1e artikel van deze draad

Pope303
3 juli 2009, 11:25
Ha geweldig moet nog even inkomen, die had ik even niet gezien , heb het apparaat al een week dan zou je alles toch moeten weten vind ik zelf, ik ga de handleiding maar eens downloaden :oops:

TheGrouch
3 juli 2009, 11:26
ik ga de handleiding maar eens downloaden

Die staat ook op de cd die bij de humax is geleverd :mrgreen:

Pope303
3 juli 2009, 11:56
Misschien haal ik wel weer een oud lijk uit de kast maar klopt het dat de audio via de optische uitgang nogal van geluid sterkte verschilt , paar keer tijdens het zappen me wezenloos geschrokken... :shock: en de buren ook denk ik

Een functie als AVS (auto volume control ) zou best wenselijk zijn

P.

SayMr2Me
3 juli 2009, 12:18
Misschien haal ik wel weer een oud lijk uit de kast maar klopt het dat de audio via de optische uitgang nogal van geluid sterkte verschilt , paar keer tijdens het zappen me wezenloos geschrokken... :shock: en de buren ook denk ik

Een functie als AVS (auto volume control ) zou best wenselijk zijn

P.

dan bedoel je als je van een "gewone"zender (waarvan je het geluid via de Humx regelt) naar een HD-kanaal?

dan heb ik het ook als ik niet oplet :lol:

Pope303
3 juli 2009, 12:32
Ja van SD naar HD met digital dolby zeker , maar ook van SD naar SD , minder op de directe audio van HDMI op de tv maar optisch naar versterker veel Db'tjes verschil.

CineSmurf
3 juli 2009, 17:20
De workaround is de decoder aan laten staan. Dus niet in standby. Het is vervelend en het kost stroom, maar dan is hij wel betrouwbaar. off topic: jeugdjournaal is terug te zien op http://www.nos.nl/jeugdjournaal/voorpagina/index.html

PS: de stroomkosten vallen wel mee: een Humax 5050 gebruikt als ie aan het opnemen is minder dan een Cisco in standby....

Offtopic: Daar koop je natuurlijk geen apparaat van 400 euro voor, om vervolgens op internet te moeten kijken.

De oplossing van Humax zou natuurlijk kunnen zijn om enkele minuten voor de opname het apparaat alvast uit stand-by te halen en op de zender te laten wachten of de E19 over gaat... (beschouw dit als een "wish")

SayMr2Me
3 juli 2009, 17:27
Offtopic: Daar koop je natuurlijk geen apparaat van 400 euro voor, om vervolgens op internet te moeten kijken.

De oplossing van Humax zou natuurlijk kunnen zijn om enkele minuten voor de opname het apparaat alvast uit stand-by te halen en op de zender te laten wachten of de E19 over gaat... (beschouw dit als een "wish")

Bij de bug staat dit vermeld als mogelijke oplossing.

Sjaool
3 juli 2009, 17:40

Het doel van deze thread is dan ook bugs en wishes aandragen zodat Ziggo deze kan doorgeven aan Humax.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de Humax 5050C uiteindelijk de ultieme HD PVR gaat worden. ;)

Pier
3 juli 2009, 19:23
Ik heb er alle vertrouwen in dat de Humax 5050C uiteindelijk de ultieme HD PVR gaat worden. ;)
Daarvoor zal ie toch ook analoog moeten kunnen opnemen van een andere videobron a la een DVD-HD recorder. Zal er niet in zitten.

Desalniettemin hebben we nu al erg veel lol van het ding ondanks de paar gebreken. TV kijken is bij ons i.i.g. behoorlijk veranderd met de komst van de Humax PVR.

Sjaool
3 juli 2009, 19:37
Daarvoor zal ie toch ook analoog moeten kunnen opnemen van een andere videobron a la een DVD-HD recorder. Zal er niet in zitten.
Lijkt mij niet... daarvoor heb je weer andere apparaten.
En de andere reden zal waarschijnlijk te maken hebben met rechtenkwesties e.d.

Desalniettemin hebben we nu al erg veel lol van het ding ondanks de paar gebreken. TV kijken is bij ons i.i.g. behoorlijk veranderd met de komst van de Humax PVR.
Hier ook, de dochter van 10 jaar gebruikt het apparaat alsof ze nooit anders gedaan heeft. Vooral van de timeshiftfunctie wordt dankbaar gebruik gemaakt. :D

hjbaard
5 juli 2009, 09:18
Ik heb nog een kleine wens.
Het zou fijn zijn als je in het display de naam van het programma ziet die op dat moment wordt opgenomen. Zeker wanneer het apparaat niet volledig aan staat (rode led). je ziet nu alleen rec staan om het moment van opname.

Ik begrijp dat je een keuze van naam moet maken bij 2 opnames tegelijk, maar dan kan misschien het laatste programma de prioriteit krijgen.

Sjaool
5 juli 2009, 10:43
Ik heb nog een kleine wens.
Het zou fijn zijn als je in het display de naam van het programma ziet die op dat moment wordt opgenomen. Zeker wanneer het apparaat niet volledig aan staat (rode led). je ziet nu alleen rec staan om het moment van opname.

Ik begrijp dat je een keuze van naam moet maken bij 2 opnames tegelijk, maar dan kan misschien het laatste programma de prioriteit krijgen.
Lijkt mij niet wenselijk, tenzij het apparaat standby staat.
Het zou kunnen dat het apparaat in standby om de beurt de opgenomen programmanaam in het display laat zien.
Btw, ik kan het woordje "rec" niet eens zien vanaf de plek waar ik televisie kijk.

Het is een kleine moeite om even op "i" of "scheduler" te drukken om te zien wat er opgenomen worden.

hjbaard
5 juli 2009, 10:50
Lijkt mij niet wenselijk, tenzij het apparaat standby staat.
Het zou kunnen dat het apparaat in standby om de beurt de opgenomen programmanaam in het display laat zien.
Btw, ik kan het woordje "rec" niet eens zien vanaf de plek waar ik televisie kijk.

Het is een kleine moeite om even op "i" of "scheduler" te drukken om te zien wat er opgenomen worden.

Ik bedoel ook juist als het apparaat in standby staat, niet als hij aan staat en actief wordt gebruikt. :wink:

Sjaool
5 juli 2009, 11:53
Ik bedoel ook juist als het apparaat in standby staat, niet als hij aan staat en actief wordt gebruikt. :wink:
Ik had al zo'n vermoeden maar in een bugs and wishlist kun je niet duidelijk genoeg zijn. ;)

SayMr2Me
5 juli 2009, 12:13

Mij lijkt het niets, maar ik heb 'm er bij gezet en misschien kunnen ze er een keuze van maken ;)

TheGrouch
5 juli 2009, 12:21
Mij lijkt het ook niks, als je aan het opnemen bent en je zet hem uit, dan krijg je dit effect: 'he! ben ik nou vergeten de humax uit te zetten, want de zendernaam staat nog in beeld'.

Sjaool
5 juli 2009, 12:34
Mijj lijkt het niets, maar ik heb 'm er bij gezet en misschien kunnen ze er een keuze van maken ;)

Mij lijkt het ook niks, als je aan het opnemen bent en je zet hem uit, dan krijg je dit effect: 'he! ben ik nou vergeten de humax uit te zetten, want de zendernaam staat nog in beeld'.
Ik sluit mij hier bij aan... het gemak dient de mens maar het moet ook niet te verwarrend worden. ;)

hjbaard
5 juli 2009, 19:32

Dat lijkt me een kwestie van gewenning.
Als je nu aan het opnemen bent en je zet hem in stand by blijft het display ook gewoon oplichten. Het enige verschil is dat de power led van blauw naar rood gaat. Dit zou voor mij genoeg indicatie zijn.

Dus een keuze hiervoor bij de instellingen lijkt mij de beste optie :wink:

Harm10
5 juli 2009, 23:05
Ik heb weer een nieuwe bug (of zou toch een wish worden?) geconstateerd.
Bij serie-opnamen verschijnt de serie keurig netjes in de lijst van Media gesorteerd op datum. Althans dat dacht ik. Tot mijn stomme verbazing staat de opname van begin juli eerder in de lijst dan 2 oudere van eind juni.
Ik kom tot de conclusie dat de sortering van opnamen met gelijke naam gedaan wordt op dag en pas daarna op maand.
Dat moet natuurlijk andersom.
Bug?

SayMr2Me
5 juli 2009, 23:40
Ik heb weer een nieuwe bug (of zou toch een wish worden?) geconstateerd.
Bij serie-opnamen verschijnt de serie keurig netjes in de lijst van Media gesorteerd op datum. Althans dat dacht ik. Tot mijn stomme verbazing staat de opname van begin juli eerder in de lijst dan 2 oudere van eind juni.
Ik kom tot de conclusie dat de sortering van opnamen met gelijke naam gedaan wordt op dag en pas daarna op maand.
Dat moet natuurlijk andersom.
Bug?

Ik heb 'm toegevoegd, je uitleg is duidelijk maar ik hoop dat er meer mensen zijn die dit kunnen bevestigen (of liever ontkrachten ;)).