View Full Version : Bug&Wishlist

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8

om1
19 maart 2009, 12:18
Op de Humax 9200C kon ik een aantal opnamen selecteren om in n keer te verwijderen.

Op de Humax 5050C mis ik dit en wis nu n voor n. Zie ik iets over het hoofd of kan dat cht niet anders ? dan wellicht een tip voor een eventuele firmware update.

Het kan wel, hoewel het niet echt handig gaat. Ga naar medialijst, dan opt+ en bestandsbeheer. Vervolgens geel. Dan kan je meerder bestanden selecteren met de pijltjestoetjes en OK en vervolgens wissen. Het vervelende is wel dat je alleen de korte naam ziet, dus als je meerdere opnames hebt van een programma op verschillende tijden kan je het verschil niet zien.

UltraSub
19 maart 2009, 13:19
Het kan wel, hoewel het niet echt handig gaat. Ga naar medialijst, dan opt+ en bestandsbeheer. Vervolgens geel. Dan kan je meerder bestanden selecteren met de pijltjestoetjes en OK en vervolgens wissen. Het vervelende is wel dat je alleen de korte naam ziet, dus als je meerdere opnames hebt van een programma op verschillende tijden kan je het verschil niet zien.
Ik wordt knettergek van de tijd die de 5050 nodig heeft om een bestandje te verwijderen. Man man, ik hoop dat dat gefixed wordt, en rap.

candymirror
19 maart 2009, 13:31
Duidelijk, als je wilt kan ik je wel een optie geven om je Humax met een wifi lan te verbinden

Als je bedoeld dat ik hem bedraad aansluit op een Wifi repeater of draadloze router en deze dan draadloos koppel met m'n bestaand dradloos netwerk, dan kom ik er wel uit. Anders graag info.

SayMr2Me
19 maart 2009, 14:30
Als je bedoeld dat ik hem bedraad aansluit op een Wifi repeater of draadloze router en deze dan draadloos koppel met m'n bestaand dradloos netwerk, dan kom ik er wel uit. Anders graag info.

dat is 'm inderdaad. ik heb via hetzelfde systeem (accespoint/5-prtsswitch) direct ook de televisie en de Blurayspeler in mijn netwerk.

rebel777
20 maart 2009, 21:51
Ik wordt knettergek van de tijd die de 5050 nodig heeft om een bestandje te verwijderen. Man man, ik hoop dat dat gefixed wordt, en rap.
Doe ut dan via ftp :wink:

svmnb
21 maart 2009, 11:26
Vanmorgen bij afspelen van een SD opname bevroor het beeld 3x in korte tijd, waarbij de harde schijf een tikkend geluid maakte. Daarna verliep weergave van dit en andere programma's zonder problemen verder.

Eerder had ik een ander probleem gemeld dat niet in de buglist voorkomt:

Nadat ik de stroom er een uur of twee heb afgehaald om een andere decoder aan een koper te demonstreren, startte de Humax op met veel getik van de harddisk en de melding 'boot' in het display.
Dit duurde ca. 10 minuten en daarna verscheen de melding dat de hd geformatteerd moest worden.
Geen keuze, alleen een 'ja' knop. Alle opgenomen programma's natuurlijk pleite.

Het apparaat staat aan alle zijden vrij en wordt niet heet. Het lijkt mij dat er iets met de hd mis is.

SayMr2Me
21 maart 2009, 11:39
Vanmorgen bij afspelen van een SD opname bevroor het beeld 3x in korte tijd, waarbij de harde schijf een tikkend geluid maakte. Daarna verliep weergave van dit en andere programma's zonder problemen verder.

Eerder had ik een ander probleem gemeld dat niet in de buglist voorkomt:

Nadat ik de stroom er een uur of twee heb afgehaald om een andere decoder aan een koper te demonstreren, startte de Humax op met veel getik van de harddisk en de melding 'boot' in het display.
Dit duurde ca. 10 minuten en daarna verscheen de melding dat de hd geformatteerd moest worden.
Geen keuze, alleen een 'ja' knop. Alle opgenomen programma's natuurlijk pleite.

Het apparaat staat aan alle zijden vrij en wordt niet heet. Het lijkt mij dat er iets met de hd mis is.

het lijkt er op dat jouw apparaat de enige of een van de weinige is met deze klachten. dus lijkt het me geen Bug die we kunnen toeschrijven aan heel de serie. als er meer mensen zijn met dezelfde klacht zal ik 'm zeker opnemen in de lijst

Ardana
21 maart 2009, 21:24
Mijn wensen:
<snip>
Een of twee keer per dag updaten. Nu lijkt 'ie elk uur wel aan te springen met 'updating' op het display.
<snip>
Is dit een bug van de Humax, dat ie om 't uur -update-? Of heeft dit te maken met instellingen van Ziggo?
Ik heb de log van m'n DHCP-server er op nageslagen maar hij doet inderdaad, ruwweg (soms 59 minuten soms 61) om 't uur een update?!?

Doen andere decoders dit ook zo vaak?

BertvanHorck
21 maart 2009, 21:48
voor de buglist:
Deleten van programma s duurt veel te lang (is volgens mij nergens voor nodig, nog nooit meegemaakt)
voor de wishlist:
Kunnen deleten van programma s terwijl een of twee tuners aan t opnemen zijn

Rhodanos
21 maart 2009, 23:37
Wishlist;
mogelijkheid om op de pvr parameters als bijvoorbeeld contrast, helderheid, scherpte, enz. in te stellen.

SayMr2Me
21 maart 2009, 23:43
voor de buglist:
Deleten van programma s duurt veel te lang (is volgens mij nergens voor nodig, nog nooit meegemaakt)
voor de wishlist:
Kunnen deleten van programma s terwijl een of twee tuners aan t opnemen zijn

staat er al tussen :wink:

SayMr2Me
21 maart 2009, 23:44
Wishlist;
mogelijkheid om op de pvr parameters als bijvoorbeeld contrast, helderheid, scherpte, enz. in te stellen.

zelfpersoonlijk zie ik het voordeel niet, dit kun je toch op je tv doen?
als meer mensen deze wens hebben zal ik 'm zeker toevoegen :mrgreen:

BertvanHorck
22 maart 2009, 07:50
staat er al tussen :wink:

Ik neem aan dat in je eerste post alle meldingen worden samengevat? Daar zie ik het niet tussen staan...

Joop558
22 maart 2009, 11:18
zelfpersoonlijk zie ik het voordeel niet, dit kun je toch op je tv doen?
als meer mensen deze wens hebben zal ik 'm zeker toevoegen :mrgreen:

Helemaal mee eens, dit is een instelling die je op de televisie moet doen.
Bij de meeste LCD's kan je per ingang de helderheid, contrast, etc. instellen.

Ik heb hem voor de Humax iets bijgesteld en het beeld is mooi.

TheGrouch
22 maart 2009, 11:24
Bij de meeste LCD's kun je per ingang de helderheid, contrast, etc. instellen.

En als je al je (hdmi) apparatuur via een a/v receiver laat lopen en deze aan je tv hebt aangesloten.
Dan gebruik je maar 1 tv ingang voor je bluray, humax, ps3, wii etc.
Hoe stel je dan 'individueel' in?

Rhodanos
22 maart 2009, 11:58
En als je al je (hdmi) apparatuur via een a/v receiver laat lopen en deze aan je tv hebt aangesloten.

Precies, daarom moet in de afspeler zelf deze zaken kunnen worden ingeregeld. Om nadat de beeldweergever zelf ingeregeld is dit indivudeel per toestel nog te kunnen doen.

Joop558
22 maart 2009, 12:36

Ik begrijp het probleem, maar denk niet dat het mogelijk is om dit in de Blu-ray, decoder, etc. te regelen.
Helderheid, contrast, kleur, etc. wordt pas in een later stadium in de televisie geregeld.
Voor mijn gevoel en ervaring kan je dat niet bij de bronnen die het signaal naar de televisie sturen regelen.
Dit geld volgens mij ook voor de monitor van je computer.

ton250
22 maart 2009, 12:37
Je kan ook stellen dat de A/V receiver dat zou moeten kunnen doen.
Persoonlijk vind ik dat als je digitale signalen hebt er zo min mogelijk mee gerommeld moet worden. Daar je tenslotte het signaal wil hebben zo als de maker het heeft gewild. Dat is namelijk het voordeel van de digitale wereld.
Pas aan het eind (de TV) moet je een aanpassing doen aan de omgeving zoals lichtsterkte en kleur van de belichting.

vettekees
22 maart 2009, 13:47
Wat ik een groot probleem vind, is dat als je de uitzending in de pauzestand zet om even het stilstaande beeld te bekijken, dat dan de "pauzebalk" in het beeld blijft staan.
De pauzebalk zou eigenlijk na 2 seconden moeten verdwijnen.

svmnb
22 maart 2009, 13:50
Wat ik een groot probleem vind, is dat als je de uitzending in de pauzestand zet om even het stilstaande beeld te bekijken, dat dan de "pauzebalk" in het beeld blijft staan.

Inderdaad, dat blijft erg lang in beeld en kan wat mij betreft naar 2 sec. ofzo.

jovel
22 maart 2009, 14:24
bug: elke nacht om 24:00 gaat hij aan. <sorry mijn fout inmiddels verholpen zie berichtjes hieronder>
Als ik 's ochtends naar beneden kom dan zie ik dat hij aan staat. Nu het weekend is merk ik dat het precies om 24:00 is dat hij zelf aan gaat. Heeft niemand anders dit ?

Ik weet dat het volgende al gemeld is maar ook ik vind het een groot gemis dat ik opnames niet kan editen (stukje voor en na opnames wegknippen).
<edit: geen bug maar mijn fout>

Jodokus
22 maart 2009, 14:30
bug: elke nacht om 24:00 gaat hij aan.
Als ik 's ochtends naar beneden kom dan zie ik dat hij aan staat. Nu het weekend is merk ik dat het precies om 24:00 is dat hij zelf aan gaat. Heeft niemand anders dit ?

Ik weet dat het volgende al gemeld is maar ook ik vind het een groot gemis dat ik opnames niet kan editen (stukje voor en na opnames wegknippen).Ik zou in ieder geval even de Standby Timer settings bekijken, zie ook handleiding pag NL38.

jovel
22 maart 2009, 14:45
Ik zou in ieder geval even de Standby Timer settings bekijken, zie ook handleiding pag NL38.Dank je wel Jodokus. Daar stond inderdaad 00:00. Dus dat zal het wel geweest zijn. Bijzonder dat je dit bij algemen (standby) instellingen kan doen. Ik kan me voorstellen dat je dit wilt doen voor opnames van een externe bron. Maar dan is dat toch eenmaling (of op z'n minst elke keer anders). Maar ik heb hem nu uit staan en ga er vanuit dat het probleem hiermee gefixt is. Dank voor de hulp.

aleg
22 maart 2009, 15:02
Om FTP-toegang te krijgen tot de HUMAX moet bij mij de HUMAX booten (mag ook vanuit stand-by) op een aangesloten netwerk kabel. Als de netwerkkabel niet is aangesloten bij de boot dan geen FTP toegang. Aangezien mijn netwerkkabel niet permanent op de Humax is aangsloten vind ik dit wel lastig.

Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?

Zo ja, dan is mijn verzoek voor de wishlist om ook tussentijds bij een reeds gestarte HUMAX de netwerkverbinding te herstellen.

PS. De HUMAX zit samen met een Popcorn op een Fast Ethernet switch, en de switch wordt aan- en afgekoppeld met het netwerk naar behoefte.

Joop558
22 maart 2009, 16:17
Om FTP-toegang te krijgen tot de HUMAX moet bij mij de HUMAX booten (mag ook vanuit stand-by) op een aangesloten netwerk kabel. Als de netwerkkabel niet is aangesloten bij de boot dan geen FTP toegang. Aangezien mijn netwerkkabel niet permanent op de Humax is aangsloten vind ik dit wel lastig.

Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?

Zo ja, dan is mijn verzoek voor de wishlist om ook tussentijds bij een reeds gestarte HUMAX de netwerkverbinding te herstellen.

PS. De HUMAX zit samen met een Popcorn op een Fast Ethernet switch, en de switch wordt aan- en afgekoppeld met het netwerk naar behoefte.

Alleen USB mag je erin doen eruithalen terwijl het apparaat aan staat.
Alle overige aansluitingen, ook netwerk, moet het apparaat en ook de computer uitstaan voordat je hem aansluit of loskoppelt.

SayMr2Me
22 maart 2009, 17:46
Ik neem aan dat in je eerste post alle meldingen worden samengevat? Daar zie ik het niet tussen staan...

ik vind dat hij onder deze noemer valt:
- Programma's (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=152397&postcount=72) markeren of klaarzetten voor Deleten bv. (dat dit word uitgevoerd zodra de Humax hier klaar voor is of bij voorkeur direct).

sneller deleten heb ik ook als wish toegevoegd.

SayMr2Me
22 maart 2009, 17:48
Precies, daarom moet in de afspeler zelf deze zaken kunnen worden ingeregeld. Om nadat de beeldweergever zelf ingeregeld is dit indivudeel per toestel nog te kunnen doen.

toegevoegd, is bij nader inzien wel handig :wink:

BertvanHorck
22 maart 2009, 17:58
ik vind dat hij onder deze noemer valt:
- Programma's (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=152397&postcount=72) markeren of klaarzetten voor Deleten bv. (dat dit word uitgevoerd zodra de Humax hier klaar voor is of bij voorkeur direct).

sneller deleten heb ik ook als wish toegevoegd.

omdat het deleten EN zolang duurt EN niet kan tijdens opnames zou ik het als aparte punten vernoemen. Het is vaak genoemd....

SayMr2Me
22 maart 2009, 18:01
omdat het deleten EN zolang duurt EN niet kan tijdens opnames zou ik het als aparte punten vernoemen. Het is vaak genoemd....

dat was de kern van het bericht en heb ik dus ook gedaan :?

er staat als wish:
het verzoek tot een optie waarbij je ook tijdens het maken van een opname kunt aangeven dat je wilt wissen.
en het verzoek tot het sneller uitvoeren van het wissen op zich.

aleg
22 maart 2009, 18:28
Alleen USB mag je erin doen eruithalen terwijl het apparaat aan staat.
Alle overige aansluitingen, ook netwerk, moet het apparaat en ook de computer uitstaan voordat je hem aansluit of loskoppelt.

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk, maar alle computers en netwerk devices die ik heb/ken zijn wel in staat om de netwerk-verbinding te herstellen als de kabel wordt aangesloten terwijl het apparaat aanstaat.

Ik vind dat ik dus ook wel van de HUMAX mag verwachten. Dus ik zou dat toch graag op de bug-/wishlist zien.

SayMr2Me
22 maart 2009, 18:40
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk, maar alle computers en netwerk devices die ik heb/ken zijn wel in staat om de netwerk-verbinding te herstellen als de kabel wordt aangesloten terwijl het apparaat aanstaat.

Ik vind dat ik dus ook wel van de HUMAX mag verwachten. Dus ik zou dat toch graag op de bug-/wishlist zien.

ook bij al die apparaten word geadviseerd dit niet te doen :wink:

Rhodanos
22 maart 2009, 18:51
Ik begrijp het probleem, maar denk niet dat het mogelijk is om dit in de Blu-ray, decoder, etc. te regelen.
Helderheid, contrast, kleur, etc. wordt pas in een later stadium in de televisie geregeld.
Voor mijn gevoel en ervaring kan je dat niet bij de bronnen die het signaal naar de televisie sturen regelen.
Dit geld volgens mij ook voor de monitor van je computer.

Dit is zelfs heel goed mogelijk en zal indien mogelijk bij een ISF callibratie ook worden gedaan. En blijkens ervaringen met ISF callibratie waarvan ik lees gebeurt dit inderdaad zo. De tv wordt dan ingeregeld op het primaire afspeelapparaat en de rest wordt dan ingeregeld op de andere afspeelapparaten. Zowel mijn dvd-speler, blu-ray-speler als hd-dvd speler bieden deze optie.

aleg
22 maart 2009, 19:11
ook bij al die apparaten word geadviseerd dit niet te doen :wink:

Zucht ...:giveup:

catastrofus
22 maart 2009, 19:39

Ik zucht mee. Zelfs mannen van noc, bij bedrijven, trekken, uiteraard, de utp eruit bij bestaande systemen. En dat zou bij de Humax niet kunnen? Lijkt me dan een ontwerpfoutje of een k*t netwerkkaart. Zeker als een gemiddelde peecee daar ook geen last van heeft... :wink:

Gert.

DevMan
22 maart 2009, 19:43

Klopt, waarom deze blijft staan is mij ook een raadsel. Maar gelukkig kun je wel exit drukken na de pauze knop om de balk weg te halen.

CineSmurf
22 maart 2009, 19:45
Klopt, waarom deze blijft staan is mij ook een raadsel. Maar gelukkig kun je wel exit drukken na de pauze knop om de balk weg te halen.

Volgens mij kan je ergens in het menu instellen hoeveel seconden de balk moet blijven staan.

vettekees
22 maart 2009, 19:48
Dat kun je inderdaad instellen, maar alleen niet voor de 'pauzebalk'. Die blijft gewoon staan als je het beeld in de pauzestand zet.
Bedankt voor de tip Devman. Ik zal het eens proberen om de balk weg te krijgen als ik de exit toets indruk.

vettekees
22 maart 2009, 20:03
Het mooiste zou zijn als je de optie had om alle informatie in het beeld uit te schakelen. Dus geen play en pauzebalk meer.

De "Playbalk" blijft bij mij ook veel te lang staan en reageert niet op de 'tijdsinstelling' in het menu. De balk blijft zeker 5 seconden in beeld. Dat is best wel irritant.

Devman, de optie Exit werkt goed om de pauzebalk te verwijderen. Het is in ieder geval een goede tussenstap voor de toekomstige update. En bedankt.:cool:

RunningArchie
22 maart 2009, 20:43
Aleg: :pompom:Volkomen met je eens:pompom:
Het is niet meer dan normaal dat een netwerkverbinding zich herstelt als je de steker er (weer) in stopt.

om1
23 maart 2009, 09:26
Aleg: :pompom:Volkomen met je eens:pompom:
Het is niet meer dan normaal dat een netwerkverbinding zich herstelt als je de steker er (weer) in stopt.

Inderdaad. Ethernet is in zijn ontwerp hot-pluggable. Als ik een ethernet switch heb met allerlei belangrijke servers erop, zet ik hem toch ook niet uit als ik een nieuwe server moet aansluiten? Als dat wel zou moeten zou ik een heleboel ontevreden klanten hebben ;-)

Meeste operating systems gebruiken de link-state om te bepalen of ze een nieuwe DHCP lease moeten aanvragen. Blijkbaar doet de 5050 dat niet.

Wat me trouwens ook opviel is de getoonde IP informatie de verkeerde gateway laat zien. Moet dat nog eens verder uitzoeken om te kijkenof dat een bug is of niet.

om1
23 maart 2009, 09:50
Hoi,

Wat zitten spelen met een externe USB disk. Eerst een algemene opmerking: copieren naar de disk vind ik vrij traag gaan. Hij is echt minuten bezig met een relatief klein bestand van +/- 1G. Maar ik weet niet of dat aan mijn USB disk ligt of niet. Wellicht doet ie USB1 ipv USB2 en/of is er verschil tussen de voor en de achter USB aansluitng? Iets om nog eens verder uit te zoeken.

Maar nu de bugs

1. Ik had de disk op Linux de disk eerst als ext2 geformateerd. De disk werd door de Humax niet herkend. Pas toen ik hem als ext3 formateerde, ging het goed.

2. Toen ik probeerde via het "USB instelling" menu alle bestanden te wissen, resette de Humax.

3. De handleiding spreekt in de sectie "USB instelling" over formatteren. Het menu heeft het over "alle bestanden wissen". Formatteren is niet hetzelfde als alle bestanden wissen. Graag in de menu's en de handleiding eenduidige termen gebruiken.

4. Verder is het nuttig als (indien formatteren bedoeld wordt) erbij zou staan WELK formaat ext2, ext3, FAT32, ....gebruikt gaat worden. Of een keuze, anders zadel je windows gebruikers mogelijk op met een bestandsformaat waar ze niks mee kunnen. Het zou ook aardig zijn als NTFS en HFS+ (voor de mac gebruikers) ondersteund werden. FAT32 heeft te veel beperkingen.

Als ik wat tijd vind, zal ik proberen problemen 1 en 2 te reproduceren.

RunningArchie
23 maart 2009, 09:55
- Knipfunctie (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=153363&postcount=125) in opnamen

Deze staat bij Bugs maar is een Wish

Als je kijk in het 'Media' menu staat bij de tab Video bovenaan: 'Video>'. Dat is goed.
Bij de tab Radio staat echter ook: 'Video>'. Dat is niet goed.
Muziek en Foto zijn wel weer goed.

En deze vind ik niet bij de Bugs

boxy
23 maart 2009, 10:54
Wat ook nogal verwarrend is, is als je een timer via de EPG wil annuleren. Dan komt de vraag in beeld:

"Wilt u de de opname annuleren?"

waarop je dan 2 opties krijgt:

Ja | Annuleren

Waarbij de optie 'Annuleren' nu ineens staat voor het annuleren van het annuleren zeg maar. :wink:

om1
23 maart 2009, 15:46
Hoi,
1. Ik had de disk op Linux de disk eerst als ext2 geformateerd. De disk werd door de Humax niet herkend. Pas toen ik hem als ext3 formateerde, ging het goed.

2. Toen ik probeerde via het "USB instelling" menu alle bestanden te wissen, resette de Humax.

Ik heb dit nu gereproduceerd met een 750G USB harddisk. ext2 formateren levert een melding dat de disk niet herkend wordt. Als ik dan via "USB instelling" probeer alles te wissen (zie Bug 2) dan krijg ik een reset. Dezelfde harddiskk geformatteerd als ext3 gaat wel goed.

Een 4G USB stick levert alleen geen problemen als ik 'm als FAT32 formatteer. ext2 en ext3 gaan allebei fout: de disk wordt niet herkend en een reset als je via het USB menu alles probeert te wissen.

Als ik echter een disk vol met nullen schrijf (dus geen MBR en geen filesysteem op de disk) dan blijft het USB menu grijs na de melding dat de disk niet werd herkend. Bij een ext2 disk wordt dit menu wel toegankelijk.

Details: disks geformatteerd op debian met mkfs.ext2 resp mkfs.ext3, alle instellingen default. De disks (hard disk en USB stick) hebben 1 primaire Linux partitie. Dus de meest simpele partitonering die je kan bedenken.

RunningArchie
24 maart 2009, 08:26
Verder weer een wens die ik op een of andere manier mis: in de medialijst kan ik wel de datum zien van het opgenomen programma, maar van hoe laat tot hoe laat opgenomen is zou ik erg fijn vinden om erbij te hebben staan..
Als je de opname selekteert en op I(nfo) drukt, krijg je deze informatie en nog veel meer.:grin:
Volgens mij is dus aan deze Wish voldaan.

RunningArchie
24 maart 2009, 08:31
Ik zie veel opmerkingen over het mislukken van opnames. Het lijkt nog niet duidelijk te zijn waarom het fout gaat.
Een Wish van mij is dus: laat een duidelijke foutmelding achter als de opname mislukt is.
Dit zou kunnen zijn in het Media menu, maar je kan ook de timer laten staan met extra info.

aaigie
24 maart 2009, 14:57
Bug:

Nu drie keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de 5050c geen geluid had op mijn televisie (geluid standaard via de HDMI kabel) het veranderen van het beeldformaat (bv 720p -> 1080i) is dan nodig om het geluid weer terug te krijgen. :confused:

CeeS
24 maart 2009, 21:33
Bug:

Nu drie keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de 5050c geen geluid had op mijn televisie (geluid standaard via de HDMI kabel) het veranderen van het beeldformaat (bv 720p -> 1080i) is dan nodig om het geluid weer terug te krijgen. :confused:

Je moet wel je hele configuratie even opgeven, want het zou aan de combi tussen je tv en de ontvanger kunnen liggen.

DevMan
24 maart 2009, 22:09
Als de energiebesparing mode aan staat en de Humax in stand-by, dan wordt het antenne signaal niet meer (versterkt) doorgegeven aan de gekoppelde apparaten. Je hebt dan bijv. nog maar 8% sterkte t.o.v. 42% sterkte.
Het zal wel een feature zijn (energiebesparing :cool:) maar is heel vervelend als je achter de Humax nog andere apparaten gekoppeld hebt die ook programma's opnemen. Wish: Het zou handig zijn als dit instelbaar is.

Rhodanos
24 maart 2009, 22:39
Ik ben hierover nog niet zeker. Maar ik had de laatste dagen de pvr in de energiebesparingsmodus. Als ik de pvr aan had kreeg ik een slechter beeld, vaak met een Ber waarde fluctuerend tussen 0 en 1. Vanmorgen heb ik bij wijze van test de pvr weer omgezet naar gewoon standby. Vanavond constant goed beeld, met stabiele Ber waarde van 0.

aaigie
24 maart 2009, 23:31
Bug:
----------------------------------------
Je moet wel je hele configuratie even opgeven, want het zou aan de combi tussen je tv en de ontvanger kunnen liggen.

Configuratie is:

5050c -> HDMI -> Philips 32PF9541

Lijkt op een "sync" probleem van HDMI:?:

RunningArchie
25 maart 2009, 08:29
Ik ben hierover nog niet zeker. Maar ik had de laatste dagen de pvr in de energiebesparingsmodus. Als ik de pvr aan had kreeg ik een slechter beeld, vaak met een Ber waarde fluctuerend tussen 0 en 1. Vanmorgen heb ik bij wijze van test de pvr weer omgezet naar gewoon standby. Vanavond constant goed beeld, met stabiele Ber waarde van 0.
De energiebespaarmodus zet alleen het display (de tijd) uit in standby.
Dit heeft niets te maken met de ontvangstkwaliteit als hij aan staat.

Smeerpijp
25 maart 2009, 10:12
Ik heb de 5050 aangesloten via HDMI & Component. Via HDMI meerdere kabels geprobeerd maar op elk kanaal een soort van ruis/sneeuw/spikkels (tja hoe moet je het noemen :grin:) en om de ca 15 seconden even een kleine storing. De ene dag weer minder dan de andere. Via een HDMI switch is het helemaal dramatisch.

Sluit ik de 5050 echter aan via component dan perfect beeld. Het is goed te zien als ik de 5050 reboot. Via HDMI allemaal groene strepen en flikkeren in het bootscherm, bij component helemaal strak.

Ik heb nog gezocht op het forum of iemand anders hier ook last van heeft, maar niet gevonden.

Iemand anders ook deze bug?

EDIT: Nog even gekeken bij verschillende resoluties. Over HDMI geen last bij 576i/576p het is alleen bij 720p/1080i

PVR5050
Panasonic TH-50PY70

Rhodanos
25 maart 2009, 10:14
De energiebespaarmodus zet alleen het display (de tijd) uit in standby.
Dit heeft niets te maken met de ontvangstkwaliteit als hij aan staat.

En toch maak ik de observatie dat bij de energiebesparingsmodus de Ber-waarde fluctueert tussen 0 en 1, en bij een normale standby deze waarde constant op 0 staat. Blijkbaar wordt er toch meer 'uitgeschakeld'. Elders wordt gemeld dat het analoge doorgeluste signaal ook afgezwakt wordt in de energiebesparingsmodus en niet in de standby modus. Ik zal vanavond nog eens overschakelen op de energiebesparingsmodus en kijken of dat nog effect heeft op de BER-waarden. Als het effect (wisselende Ber-waarde 0 en 1) herhaald optreedt zou dit kunnen duiden op een niet juiste inititialisatie van de firmware bij het opstarten vanuit de energiebesparingsmodus.

emklap
25 maart 2009, 10:54
LipSynch kun je nu wel instellen, maar wordt weer uit gezet als je de Humax uit zet omdat Humax dit ziert als een tijdelijk probleem.

Het zou handig zijn om aan te geven of je de LipSyncg eenmalig, of permanent in wil stellen op een bepaalde vertraging.

marijnacht
25 maart 2009, 12:54
Vreemd dat ik deze nog niet eerder ben tegengekomen in de wishlist (althans niet met de zoekfunctie). maar bij deze een grote 'wish' van mijn kant.

De mogelijkheid om reclames eruit te knippen, en dan niet zozeer handmatig maar geautomatiseerd.
Mijn huidige DVD-recorder (pioneer DVR-555) deelt je opname automatisch in hoofdstukken in. Deze hoofdstukken plaats hij precies voor en na afloop van de commercial.
Dit gaat uiteraard niet altijd perfect maar verbazingwekkend vaak wel.:applause:

Ik weet dat je hem op de pc kan bewerken en dan weer terugzetten (FTP:thankyou:) maar dat wil ik niet voor iedere opname hoeven doen.

jcompagner
25 maart 2009, 13:57
Ik zie hier best vaak wishes vandaan komen om te knippen, persoonlijk maakt mij dit totaal niks uit zou het niet 1x gebruiken. Maar ik ben nieuwsgierig waarom anderen het wel zo graag zouden willen hebben (automatische reclame detectie is natuurlijk wel handig)

Gebruiken die personen het echt zo dat je dus een bepaald programma knipt en dat constant op de humax laten staan zodat je het vaker dan 1x kijkt?

Opnames zijn voor mij een sliding window. Ik neem het op, kijk het en verwijder het. Als ik het zou willen houden (wat eigenlijk bijna nooit voorkomt) dan zou ik als ik de humax zou gebruiken hem naar een pc trekken, daar knippen (tools zijn veel makkelijker) en branden op DVD.

Ik gebruik op dit moment een Media Center waar ik dit allemaal prima zou kunnen doen, maar in de 5 jaar dat ik nu een media center gebruik heb ik dat nog nooit gebruikt (de dvd brander is volgens mij nog niet 1x voor branden gebruikt)

robkoopman
25 maart 2009, 19:17
Voor de wishlist:
Ondersteuning van de HDMI CEC standaard, zodat mijn TV automatisch aangaat als de Humax 5050C wordt aangezet.

boxy
25 maart 2009, 22:25
Ik zie hier best vaak wishes vandaan komen om te knippen, persoonlijk maakt mij dit totaal niks uit zou het niet 1x gebruiken. Maar ik ben nieuwsgierig waarom anderen het wel zo graag zouden willen hebben (automatische reclame detectie is natuurlijk wel handig)

Simpel voorbeeld: ik verzamel muziekclips- en optredens. Nu duurt Mooi Weer de Leeuw bijvoorbeeld anderhalf uur, met daarin een optreden van 3 minuten. Nu moet ik de complete uitzending overhevelen naar de PC om daar 3 minuten van te bewaren. Voorheen maakt ik een ruwe edit met de 9200C van een minuut of 4, en die was natuurlijk zo overgezet.

dirk200
26 maart 2009, 20:00
Hier ook al heel vaak dit probleem (ook een philips 42pfl9603)
Maar eigenlijk alleen als de tv al aanstaat en ik van hdmi2(dvdspeler) naar hdmi1 schakel en dan gelijk de humax inschakel.
Een handshake probleem of dat nu aan de humax of aan de philips ligt weet ik niet dus zie ik ook nog niet 123 een oplossing komen.
Iemand een idee? Even van hdmi kanaal wisselen doet wonderen.

----------------------------------------

Configuratie is:

5050c -> HDMI -> Philips 32PF9541

Lijkt op een "sync" probleem van HDMI:?:

congo
27 maart 2009, 10:35
Ik heb nu sinds 2 dagen dat het display niets meer aangeeft als ik de humax aanzet vanuit de standby modus. (k de tijd is niet te zien tijdens de standby modus)

Dit kan ik alleen oplossen om hem aan de achterkant even uit te zetten, en daarna weer aan!

Hij staat overigens net in de energiebesparende modus!

Dus: als ik 's avonds naar bed ga, en zet hem op standby, dan zie ik gewoon de klok op het display (k als het rode standby lichtje brandt)

Sta ik 's morgens op, dan is de klok verdwenenen, en als ik hem aanzet, komt er ook helemaal niets in het display te staan.

Misschien k een bug?

CeeS
27 maart 2009, 12:00
Dus: als ik 's avonds naar bed ga, en zet hem op standby, dan zie ik gewoon de klok op het display (k als het rode standby lichtje brandt)

Sta ik 's morgens op, dan is de klok verdwenenen, en als ik hem aanzet, komt er ook helemaal niets in het display te staan.

Misschien k een bug?

Als je de enige bent is het een defect exemplaar lijkt me.
Als meer mensen dit hebben zou het een bug kunnen zijn.

CineSmurf
27 maart 2009, 12:29
Als je een programma aan het kijken bent en ondertussen start er een nieuwe opname en je stopt met het kijken van het programmma (ben je er nog :shock:), dan staat de balk niet op het programma wat je aan het kijken was, maar op het programma erboven. Als er twee programma's zijn gestart ondertussen, dan staat ie twee naar boven.

Over het deleten heb ik de handleiding nog eens goed nagelezen. In de handleiding staat heel duidelijk op pagina 52 dat er vijf opties moeten verschijnen:
- laatste positie afspelen
- vanaf begin afspelen
- bestand wissen
- naam wijzigen
- hoofdstuk selecteren.

Nergens is een voorbehoud dat het item "bestand wissen" verdwijnt of niet werkt als het apparaat aan het opnemen is.

Als een bug wordt gedefinieerd als iets wat niet volgens de handleiding is, dan is dit zeker een bug!

ton250
27 maart 2009, 12:35
LipSynch kun je nu wel instellen, maar wordt weer uit gezet als je de Humax uit zet omdat Humax dit ziert als een tijdelijk probleem.

Het zou handig zijn om aan te geven of je de LipSyncg eenmalig, of permanent in wil stellen op een bepaalde vertraging.

Als je dit bij systeem instellingen instelt, moet het permanent zijn. Is het eenmalig dan is het een bug.

Rhodanos
27 maart 2009, 14:41
Ik heb deze storing nu voor de tweede maal: Mijn Humax staat n kanaal op te nemen; TV staat uit.
Als ik de TV aanzet om een ander programma te bekijken, krijg ik een zwart (of blauw, naar gelang de instelling) beeld.

Mijn TV is een JVC LCD en is op HDMI niveau gekoppeld aan mijn Humax. Na een paar keer door de extenties te zijn gescrolled (AV1-2-3-4-HDMI) opeens weer wl beeld.

Het lijkt net of er een een of andere handshake niet goed verloopt.

Iemand bekend met dit probleem? Of is dit de bug die als 3e vermeld staat bij de bug and whishes list? Ik heb al gezocht, maar de topics zijn zo vreselijk lang.....

Ik heb dit ook al paar keer gehad. Beeld kwam wel na apparaat in standby te zetten en weer uit standby te halen. Lijkt me een bug.

Jodokus
27 maart 2009, 21:58
Ik heb de indruk dat tuner/stream conflictherkenning bij programmering via EPG gebaseerd is op de EPG-starttijd waarbij de extra-begintijd niet wordt meegenomen (hoop dat ik me duidelijk uitdruk). Laat ik het anders zeggen: ik had vanavond 2 programma's via EPG geprogrammeerd, die bij de programmering geen probleem opleverde, maar toen de Humax moest gaan opnemen ineens wel?! Ik zal hier nog eens mee spelen, maar heeft iemand anders dit ook al gemerkt?

[edit]Ik bedenk me ineens dat het conflict natuurlijk ook veroorzaakt kan worden door de 3e zender (uit een 3e stream) waar we op dat moment naar zaten te kijken, nog maar eens testen dus.

BertvanHorck
28 maart 2009, 10:33
Een nieuwe bug (voor mij)

Ik neem standaard Pauw en Witteman op. Een uitzending is ongeveer 3% van de harddrive ruimte.

De meeste neemt hij goed op. In de maand dat ik nu mijn Humax heb is het echter 2x gebeurd dat de schijf helemaal vol loopt op een enkele uitzending!

Zojuist mijn schijf leeggemaakt. Voor de verwijdering van een programma stond de HD% op 95% om na een uitzending te zakken naar 14% vol. Het deleten duurde ook vele minuten.

Ik denk dus dat om de een of andere reden de opname doorgelopen is tot de volgende dag toen P&W weer opnieuw begon of totdat een default maximum opname tijd was bereikt....

Heeft iemand deze issues ook al gemerkt?

DigiBozz
29 maart 2009, 12:56
Vanmorgen formule 1 opgenomen via de EPG lijst. Had ik niet moeten doen, nu mis ik namelijk een uur. Op de een of andere manier heeft de EPG lijst zich vanmorgen dus niet aangepast aan de zomertijd, Bug of foutje van Ziggo?
De interne tijd van de Humax staat wel goed. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?

BertvanHorck
29 maart 2009, 13:24
Vanmorgen formule 1 opgenomen via de EPG lijst. Had ik niet moeten doen, nu mis ik namelijk een uur. Op de een of andere manier heeft de EPG lijst zich vanmorgen dus niet aangepast aan de zomertijd, Bug of foutje van Ziggo?
De interne tijd van de Humax staat wel goed. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?

ja.... daardoor ook een uur te vroeg opgestaan....!

Jodokus
29 maart 2009, 14:21
De interne tijd van de Humax staat wel goed. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?Ja. Ik had zaterdag iets geprogrammeerd dat volgens EPG zondag om 15:30 zou beginnen. Vanochtend stond de reservering inderdaad nog steeds voor 15:30 in de Humax, maar de ververste EPG laat nu de correcte 16:30 zien. Het lijkt me een Ziggo fout in de EPG.

Leut
29 maart 2009, 17:02

Ik had exact hetzelfde helaas... Gelukkig wel de race live gevolgd, maar de opname mist een uur. Ik dacht 'dan neem ik het direct daarop volgende programma op'. Dat ging goed, ware het niet dat deze om 10 uur begon, en de F1 programmering om 9 uur zou eindigen; daar mist dus het uur...

Ik heb helaas nergens kunnen vinden hoe ik de ingestelde opnameduur kon wijzigen. Is dat berhaupt mogelijk => ja, dat is mogelijk door tijdens de opname eenmaal op de opname-knop te drukken. Daarna krijg je een instelling om de eindtijd naar wens in te stellen.

aleg
29 maart 2009, 17:52
Hier ook. HUMAX heeft de zomertijd wisseling niet goed verwerkt.

4 opnames naar kl********te van de laatste en beslissende wedstrijden van het seizoen.

Ben nu zr pissed off.:evil:

DigiBozz
29 maart 2009, 20:46
Het blijkt dus wat je gisteren hebt geprogrammeerd voor vandaag, de EPG goed fout zit met z'n uur.
Ik had nog twee programma's in de timer zitten, bij de info zag ik ook het uur verschil (uur eerder beginnen, uur eerder stoppen).
Waarschijnlijk het synchroniseren vanuit Ziggo dus.
Jammer dat ze het met zo'n "kleinigheid" ,voor hun, al laten afweten. :confused:

BertvanHorck
1 april 2009, 21:52
ik heb er nog een voor de wishlist.

In de guide worden onmiddelijk de afgelopen programmas gemist.
Als je naar rechts gaat om de volgende programmas te zien en je wilt vervolgens terug naar links naar het huidige programma (om bijvoorbeeld omhoog of omlaag te zappen) kom je op een bijna lege pagina uit.

Om weer een normaal scherm te krijgen moet je de guide weer 2 keer indrukken.

Dat is onnodig veel werk en wekt verwarring. Beter om afgelopen programma s nog even te laten staan in de gids...

GolfTouch
1 april 2009, 22:05
Misschien nog 1 voor de wishlist.

Ik heb het hier al vaker over gehad (bij de iPVR9200 en DCB-850R) maar ik mis echt de optie:
schijfdefragmentatie.

Zeker omdat we allemaal het apparaat gebruiken om veel op te nemen, af te spelen en te wissen. We kennen allemaal dit principe bij onze pc en laptop maar de DVR's hebben dit geen van allen. De enige optie is dus om om de zoveel tijd de hdd te formateren. Gevolg dus dat je programma's kwijt bent.

Zij het hier meerdere mee eens?

BertvanHorck
1 april 2009, 22:10

Ik heb het hier al vaker over gehad (bij de iPVR9200 en DCB-850R) maar ik mis echt de optie:
schijfdefragmentatie.

Zeker omdat we allemaal het apparaat gebruiken om veel op te nemen, af te spelen en te wissen. We kennen allemaal dit principe bij onze pc en laptop maar de DVR's hebben dit geen van allen. De enige optie is dus om om de zoveel tijd de hdd te formateren. Gevolg dus dat je programma's kwijt bent.

EENS!

Ardana
1 april 2009, 22:26

schijfdefragmentatie.

Waarom zou je willen defragmenteren? Speelt een film trager af als je de PVR een jaar in gebruik hebt? Of duurt het opnemen langer?
PVRs werken met grote bestanden in tegenstelling tot b.v. Windows die veel vaker, kleinere bestanden schrijft. Fragmentatie zal dan minder snel optreden omdat er steeds grote blokken beschikbaar zijn lijkt mij. En wellicht is de blocksize van de HD hier al op ingericht.
Vermoedelijk heeft de Humax een ext2/3 filesysteem welke minder last heeft van fragmentatie (http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3#Defragmentation). Bovendien zijn daarvoor nauwelijks defrag-tools beschikbaar.

Maar misschien zit deze feature al in de Humax en duurt het verwijderen daarom zo lang :oyeah: .

GolfTouch
1 april 2009, 22:37
Waarom zou je willen defragmenteren? Speelt een film trager af als je de PVR een jaar in gebruik hebt? Of duurt het opnemen langer?
PVRs werken met grote bestanden in tegenstelling tot b.v. Windows die veel vaker, kleinere bestanden schrijft. Fragmentatie zal dan minder snel optreden omdat er steeds grote blokken beschikbaar zijn lijkt mij. En wellicht is de blocksize van de HD hier al op ingericht.
Vermoedelijk heeft de Humax een ext2/3 filesysteem welke minder last heeft van fragmentatie (http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3#Defragmentation). Bovendien zijn daarvoor nauwelijks defrag-tools beschikbaar.

Maar misschien zit deze feature al in de Humax en duurt het verwijderen daarom zo lang :oyeah: .

Ik had met mijn Samsung P850 na verloop van tijd veel problemen met hangende en blokkerige beelden. Zelfs zo erg dat hij vastliep en gereboot moest worden.
Contact met Samsung leverde op dat men adviseerde de HDD eens in de zoveel tijd te formateren omdat een bestand op meerdere plekken op de hdd werd weggeschreven en niet meer achter elkaar. Fragmenteren.
De vraag waarom er geen defragmentatie tooltje op zat bleek dat dit software matig gewoon niet aanwezig was. Ook werd aangehaald dat veel gebruikers er grotere hdd's inzetten :oyeah:. Samsung en Humax weten gewoon dat wij dat doen. Hierdoor zou dit probleem veel vaker voordoen.

BertvanHorck
1 april 2009, 22:41
Who needs power? Authority is more effective, less invasive and MUCH more rewarding....

(maar wel eens met je statement over defrag)

Robertdehoop
1 april 2009, 22:56
Wish:
Ondersteuning voor NTFS zodat op externe harddisks files >4Gb kunnen worden weggeschreven zonder dat ext2/3 filesystem nodig is.

Dit kan nog wel eens moeilijk worden omdat ik begreep dat de Humax een op Linux gebaseerd besturingssysteem heeft. Deze kan op veel apparaten geen schrijfrechten krijgen op NTFS partities.

alma
1 april 2009, 23:12
Dit kan nog wel eens moeilijk worden omdat ik begreep dat de Humax een op Linux gebaseerd besturingssysteem heeft. Deze kan op veel apparaten geen schrijfrechten krijgen op NTFS partities.
Dat was zo, maar is niet meer zo. Zie hier: http://tweakers.net/nieuws/43502/nieuwe-linux-driver-claimt-betere-ntfs-support.html

Maar nuttig lijkt het me allerminst. De filesystemen van Linux zijn allemaal prima in het dagelijks gebruik. Sommige zijn beter met kleine bestanden andere met grote, maar zo veel maakt het niet uit. Defragmentatie is een Windows-term en uitvinding, die je voor Linux niet nodig hebt.:thankyou:

Marc

GolfTouch
1 april 2009, 23:48
Who needs power? Authority is more effective, less invasive and MUCH more rewarding....

(maar wel eens met je statement over defrag)

Even off-topic: In welk verband lees jij mijn "power"?

RunningArchie
2 april 2009, 07:15
Even off-topic: In welk verband lees jij mijn "power"?

:? Tja, zo'n vraag ziet er wel merkwaardig uit :lol:

om1
2 april 2009, 08:15

schijfdefragmentatie.

Ik heb liever dat ze bij Humax hun tijd gebruiken voor nuttige dingen. Fragmentatie speelt bij een volwassen filesysteem (niet FAT dus) en bij het gebruik van een PVR (relatief weinig, maar wel grote files) hoegenaamd GEEN rol.

boxy
2 april 2009, 10:08
Mee eens, ik heb de 9200C twee jaar lang zeer intensief gebruikt en nog nooit last gehad van problemen die ook maar enigzins zouden moeten duiden op een gedefragmenteerde harddisk.

jklerk
5 april 2009, 22:22
Wish:
Ik zou graag meerder playlists in kunnen stellen en over meerder mappen. Ik heb een verzameling MP3 op de HD gezet maar je kan maar 1 playlist per map maken. Ik zou bijvoorbeeld een playlist voor achtergrondmuziek willen maken en een andere voor bijvoorbeeld hollandse hits.

En een ander wens: De info van de geprogrammeerde film tonen als je op de infoknop drukt (ipv de info van het programma dat ervoor was).

hijglander
6 april 2009, 10:23
Helaas weer een bugje die vrij lastig te reproduceren is.
Na een onbepaalde tijd (ongeveer een week of 2 intensief gebruik) loopt de 5050 vast. Even de power er af en er weer op en we kunnen er weer een paar weken tegenaan.
Ik heb geen specifieke toetsencombinaties o.i.d. kunnen ondekken waar deze bug mee te reproduceren is.

Ook nog een "wish": Font grote van de ondertitel streams kleiner of instelbaar (bijv. de grote zoals die ook in de FOX gebruikt wordt). Ondertitels zijn nu, zeker bij Discovery Science, echt veel te groot.

vettekees
6 april 2009, 15:19
Wat ik ook graag had gezien, is de volumebalk naar de zijkant van het beeld verplaatst. Want telkens als je de volume regelt, dan verschijnt de volumebalk over de ondertiteling, waardoor je niets meer kan lezen.

pr123
6 april 2009, 18:02
Wat ik ook graag had gezien, is de volumebalk naar de zijkant van het beeld verplaatst. Want telkens als je de volume regelt, dan verschijnt de volumebalk over de ondertiteling, waardoor je niets meer kan lezen.

Dan liever iets boven de hoogte van de ondertiteling

snel op exit drukken helpt ook

JohnSch
6 april 2009, 19:32
In de wishlist zie ik graag de mogelijkheid opgenomen om programma's vooruit (zoals met een ouderwetse videorecorder) te kunnen schedulen op datum/tijd. Dit kan handig zijn wanneer je bijv. op vakantie gaat en uit een of andere bron al weet dat op datum X rond uur Y een bepaald programma start. Dit is natuurlijk lang niet zo handig als via EPG, maar daar is de beperking groot. Dus liever "Old School" als helemaal niet.

TheGrouch
6 april 2009, 22:06
In de wishlist zie ik graag de mogelijkheid opgenomen om programma's vooruit (zoals met een ouderwetse videorecorder) te kunnen schedulen op datum/tijd.

Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar dit kan toch al: timer | naar de lege regel gaan en deze aanpassen door op ok te drukken
(blz NL33: 6. TV gids | 6.3 timer | 3 nieuw timerprogramma)

JohnSch
7 april 2009, 00:55
Oops,
dat werkt. Ik heb dit niet in de user guide/gebruikers documentatie kunnen vinden. Misschien is er nog wel meer mogelijk dat ik niet weet. Waar heb je deze info vandaan?

John

TheGrouch
7 april 2009, 09:47
(blz NL33: 6. TV gids | 6.3 timer | 3 nieuw timerprogramma)

Ik heb dit niet in de user guide/gebruikers documentatie kunnen vinden.
Waar heb je deze info vandaan?

Eh, blz NL33 van de handleiding :? (die op de cd)
Dat schrijf ik al in mijn reaktie, lezen is niet je sterkste kant zeker :rolleyes:

JohnSch
7 april 2009, 14:11
Klopt, gisteren in ieder geval niet optimaal. Waarschijnlijk was het al te donker. Evengoed bedankt.:?

joepke-m
7 april 2009, 15:10
Wishes:
- formatteren/partitioneren (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=152329#post152329) vanuit het menu gaat niet goed

Moet deze niet naar de Buglist?

svmnb
7 april 2009, 15:16
Nu er al zoveel bugs en wishes zijn, wordt het dan niet langzamerhand tijd om humax/copaco/ziggo in te lichten? Ik heb begrepen dat er in mei of juni pas een firmware update komt, dus zo vroeg mogelijk klagen lijkt raadzaam.

Fonzarelli
7 april 2009, 15:17
Onlangs gelijktijdig een opname gemaakt op de Humax en een HDD recoder van zelfde programma, de Humax om te kijken en de HDD recorder om te kopieren naar DVD. De coax kabel zit bij mij eerst op de Humax en vandaaruit doorgelusd naar de HDD.
Door uitloop programma stopte de Humax opname voor einde programma. Maar vanaf exact hetzelfde programmapunt is de resterende opname op de HDD ernstig verstoord door hevige beeldruis!!!
Vreemd, het lijkt erop alsof de Humax het analoog signaal na uitschakelen niet meer doorgeeft. De oplossing is simpel, coax in andere volgorde aansluiten, maar is dit meerdere mensen opgevallen?

TheGrouch
7 april 2009, 15:22
Vreemd, het lijkt erop alsof de Humax het analoog signaal na uitschakelen niet meer doorgeeft. De oplossing is simpel, coax in andere volgorde aansluiten, maar is dit meerdere mensen opgevallen?

Ja het is al eerder genoemd dat de rf-uit in low-power standby wordt uitgeschakeld

anoniem
7 april 2009, 21:27
Nu er al zoveel bugs en wishes zijn, wordt het dan niet langzamerhand tijd om humax/copaco/ziggo in te lichten? Ik heb begrepen dat er in mei of juni pas een firmware update komt, dus zo vroeg mogelijk klagen lijkt raadzaam.
\

Wij zullen de items verzamelen en meenemen in de discussie met Humax / Copaco om te komen tot een lijst met noodzakelijke fixes en punten voor verbeteringen. De update komt zeker niet in mei. Zal eerder juni / juli worden.

GolfTouch
8 april 2009, 09:57
Mee eens, ik heb de 9200C twee jaar lang zeer intensief gebruikt en nog nooit last gehad van problemen die ook maar enigzins zouden moeten duiden op een gedefragmenteerde harddisk.

Ik heb ook de 9200 en daar inderdaad (met mijn 500GB schijf) weinig tot geen last van gehad. Maar waarom had de P850R daar wel zoveel last van?

En wat zou de minderwaarde zijn als deze Humax deze optie wel zou krijgen?

:arrow: M.b.t. de reactie over mijn handtekening "power is nothing without control". De handtekening heb ik al vele jaren en nog nooit iets over te horen gekregen.

Power heeft te maken met vermogen (b.v. auto's). Veel vermogen is leuk maar zonder controle heb je er niets aan. :wink:
Zo is dat ook weer uit de wereld.

bitsflew
9 april 2009, 20:45
Ik heb ook de 9200 en daar inderdaad (met mijn 500GB schijf) weinig tot geen last van gehad. Maar waarom had de P850R daar wel zoveel last van?

Misschien dat het gebruikte filesystem (FAT32 ipv Ext2/3) de oorzaak is?

Petie81
10 april 2009, 13:19
Ik begrijp ook wel dat dit niet met een update te regelen is, maar ik wil het toch even kwijt.
Door de jaren heen ben ik gewend dat als een apparaat staat op te nemen er ergens op dat apparaat een rood lampje brandt. Ik mis dat op de 5050.
Ik vind het prettig om op afstand even snel te kunnen zien of hij aan het opnemen is (ff checkh), op momenten dat ik dus niet echt TV zit te kijken en geen remote bij de hand heb. Op het display lichten wel de letters REC op, maar dat is op een afstand > 50 cm niet meer te lezen...

Jodokus
10 april 2009, 21:28
Ik begrijp ook wel dat dit niet met een update te regelen is, maar ik wil het toch even kwijt.
Door de jaren heen ben ik gewend dat als een apparaat staat op te nemen er ergens op dat apparaat een rood lampje brandt. Ik mis dat op de 5050.
Ik vind het prettig om op afstand even snel te kunnen zien of hij aan het opnemen is (ff checkh), op momenten dat ik dus niet echt TV zit te kijken en geen remote bij de hand heb. Op het display lichten wel de letters REC op, maar dat is op een afstand > 50 cm niet meer te lezen...Als je op Info drukt krijg je linksboven te zien welke zender(s) op dat moment worden opgenomen.

om1
10 april 2009, 21:33
Als je op Info drukt krijg je linksboven te zien welke zender(s) op dat moment worden opgenomen.

De vraagsteller wil juist ZONDER remote of TV snel kunnen zien of er opgenomen wordt.

Jodokus
10 april 2009, 21:34
De vraagsteller wil juist ZONDER remote of TV snel kunnen zien of er opgenomen wordt.Hmmm, goed punt.

Hillpet
10 april 2009, 21:58
Bugs:
regelmatig dat de FTP link na wat heen en weer browsen niet meer werkt. Via XP Explorer (:no:) wil de PC opnieuw inloggen, maar de 5050c weigert de verbinding.

Wishlist:
Naast FTP ook een HTTP server om met een web browser bij de data te komen. En evt de EPG te gebruiken om op afstand timers te zetten.

Verbinden via ethernet als de 5050c in standby staat.

-Peter-

catastrofus
10 april 2009, 22:33
Wishlist:
Naast FTP ook een HTTP server om met een web browser bij de data te komen. En evt de EPG te gebruiken om op afstand timers te zetten.

HTTP? Het is geen dreambox (die een interne webinf/httpd heeft) Foei! Als Gradus dit hoort... Oftewel, het is geen mediacenter/<of hoe je zoiets noemt> met allerlei leuke features, dus schrap die HTTP-if maar want het heeft geen enkele zin om dit soort zut op de wishlist te zetten.

Gert.

-Peter-

TheGrouch
10 april 2009, 22:33
om met een web browser bij de data te komen.

Is net2ftp (http://www.net2ftp.com/) dan misschien iets voor je?

Rhodanos
10 april 2009, 22:37
De vraagsteller wil juist ZONDER remote of TV snel kunnen zien of er opgenomen wordt.

In de energiebesparingsmodus kun je zien of een opname loopt omdat dan het led-scherm oplicht.

catastrofus
10 april 2009, 22:48
Wishlist:
En evt de EPG te gebruiken om op afstand timers te zetten.
-Peter-

Zou mooi zijn maar ik denk niet dat dat in de toekomst mogelijk zal worden...

Gert.

Hillpet
11 april 2009, 16:35
HTTP? Het is geen dreambox (die een interne webinf/httpd heeft) Foei! Als Gradus dit hoort... Oftewel, het is geen mediacenter/<of hoe je zoiets noemt> met allerlei leuke features, dus schrap die HTTP-if maar want het heeft geen enkele zin om dit soort zut op de wishlist te zetten.

Gert.

Ik vind zelf een FTP verbinding vervelend. Daarnaast is de implementatie van een http server niet eens lastiger dan een FTP verbinding en geeft de meeste huis-tuin-en-keuken gebruikers net even wat meer mogelijkheden, ook om de 5050c op afstand te besturen. :wink:

-Peter-

jonkf
11 april 2009, 22:33
Als dimmen van de display niet mogelijk is, is wat mij betreft een keuze om de display uit te schakelen ook prima. Het display heeft namelijk voor mij geen toegevoegde waarde.

Demio
12 april 2009, 09:41
Ik heb 2 verschillende 3.5 inch schijven op de Humax aangesloten maar de snelheid van kopieren is belabberd. Meer als 4-5Mb/s haal ik niet.
Het duurt 45-60 minuten om een HD film te kopieren naar de externe schijf. Dat moet toch sneller kunnen.
Hoe zijn jullie ervaringen?

spotterplane
12 april 2009, 11:20
Bug:

Klokje verdwijnt in de epg als je de tijd handmatig verlengt.

Inderdaad, daar ben ik ook achter gekomen. Niet erg handig

Cybertom
12 april 2009, 11:42
Wish;

Auto Replace Recording (alleen dagelijkse of wekelijkse timeropnames).

Bijvoorbeeld : Een uitzending CSI: New york op maandag wordt automatisch overschreven met die van volgende week maandag.

Bierbeer
13 april 2009, 21:04
Ik heb op het moment ook een wish voor de Humax decoder.

Op het moment dat je opnames b.v. morgen aan het plannen bent. Zou ik wel willen weten wanneer ik 2 tuners aktief ga hebben. Aangezien soms programma's erg ver uit elkaar liggen lijkt het mij handig om bij het rode R logo ook een 1 of 2 te hebben qua indicatie of je 1 of 2 tuners gebruikt op dat moment.

:)

svmnb
14 april 2009, 09:15
Ik heb 2 verschillende 3.5 inch schijven op de Humax aangesloten maar de snelheid van kopieren is belabberd. Meer als 4-5Mb/s haal ik niet.
Het duurt 45-60 minuten om een HD film te kopieren naar de externe schijf. Dat moet toch sneller kunnen.

Ik heb hetzelfde. Met meerdere harddisks (FAT32 en Ext/3 geformatteerd) geprobeerd en het is inderdaad tamelijk dramatisch gesteld met de snelheid.
Via FTP haal ik ca. 10Mb/s, dus voor grote bestanden vind ik dat handiger.

om1
14 april 2009, 10:42

Inderdaad . Ik maak er al een opmerking over in deze post:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=156283&postcount=291 en een paar berichten verder.

Helaas zijn mijn bugs niet opgenomen in het overzicht op de eerste pagina. Vind dit wel jammer, ik heb aardig wat tijd besteed om te verschillende gevallen te reproduceren. Zeker bugs die een reset van de humax veroorzaken zijn ernstig, maar ook de ext2 support die (in de meeste/sommige gevallen?) niet werkt is onhandig.

bitsflew
14 april 2009, 21:21
Nog eentje voor de wishlist

De ftp implementatie op de Humax ondersteunt niet de RNFR/RNTO commando's, dat zou ideaal zijn voor het (batch-gewijs) verplaatsen van opnames naar een andere map, nu kan dat alleen door de opnames te downloaden en vervolgens weer te uploaden naar de juiste locatie.

ton250
15 april 2009, 19:02
Nog eentje voor de wishlist

De ftp implementatie op de Humax ondersteunt niet de RNFR/RNTO commando's, dat zou ideaal zijn voor het (batch-gewijs) verplaatsen van opnames naar een andere map, nu kan dat alleen door de opnames te downloaden en vervolgens weer te uploaden naar de juiste locatie.
Het lijkt me sneller gaan via bestandsbeheer (blz 54). Dan worden alleen maar tabellen in de Humax bijgewerkt.

Speky
15 april 2009, 22:44
En voor mij tot nu toe:

Bugs:
nog niet
Beeld en instellingen zijn perfect daarom tot nu toe erg tevreden.

Wishlist:
Dimbaar display, ik heb er (hopelijk tijdelijk) raamfolie van een auto op geplakt.
Mijn grootste ergenis van de Humax 5050 is de opstarttijd. Ik bezit ook een Humax 5000 en met de software update van 10 april is dit perfect verholpen. Voor de update 30 sec nu opstarten slechts enkele seconden.
Rest moet ik nog uitproberen maar heb er een goed vertrouwen in.
Weet anoniem misschien op er binnen niet te lange tijd er ook een update voor de Humax iHDR-5050C komt?????

rualblas
16 april 2009, 08:52
Wat gebeurd er met deze bug/wish list?
Wordt dit ook doorgegeven aan HUMAX?

Gr Ruud

BertvanHorck
16 april 2009, 08:56
Wat gebeurd er met deze bug/wish list?
Wordt dit ook doorgegeven aan HUMAX?

Gr Ruud

Volgens mij heeft de Admin of Anonym toegezegd bij de evaluatie door Ziggo met Humax deze lijst mee te nemen. Dit zal niet op zeer korte termijn plaatsvinden, althans de update niet, maar later dit jaar

slayer007
16 april 2009, 19:40
Hopen dat ze dan iets aan de SD-kwaliteit kunnen doen. Zou mooi zijn. Buiten dit als grooooooote wens kan ik verder nog niet echt bugs ontdekken. Prima apparaat verder

aleg
16 april 2009, 20:09
Ik heb vandaag gemerkt dat de FTP-server van de HUMAX geen resume ondersteund.

20:03:20 Status: Starting download of /mnt/hd3/Video/Il y a longtemps que je t'aime_20090409_2027.ts
20:03:24 Status: Testing resume capabilities of server
20:03:24 Command: PASV
20:03:24 Response: 502 Command not implemented.

Bij grote HD opnames is dat natuurlijk bijzonder vervelend.

Lijkt me een kleine moeite om te activeren. Voor zover mij bekend zijn alle Linux FTP-servers hier wel toe in staat.

catastrofus
16 april 2009, 20:38
Ik heb vandaag gemerkt dat de FTP-server van de HUMAX geen resume ondersteund.

Bij grote HD opnames is dat natuurlijk bijzonder vervelend.

Lijkt me een kleine moeite om te activeren. Voor zover mij bekend zijn alle Linux FTP-servers hier wel toe in staat.

Waarom denk je dat het niet geactiveerd is maar wel aanwezig? Op een gemiddelde dm werkt vi ook net iets anders dan op andere (niet-embedded) linux-distributies.

Gert.

Ardana
16 april 2009, 23:50
Op een gemiddelde dm werkt vi ook net iets anders dan op andere (niet-embedded) linux-distributies.
Iets voor de wishlist, timer opnames invoeren met (g)vim :oyeah:

catastrofus
17 april 2009, 21:23
Iets voor de wishlist, timer opnames invoeren met (g)vim :oyeah:

Eigenlijk bedoel je hiermee, timer opnames invoeren via de webinterface van de 5050 :cool:

Gert.

Speky
17 april 2009, 21:42
Ik ben in het bezit van een Humax 5000 en sinds een week ook de Humax iHDR-5050C maar er zit een duidelijk zichtbaar verschil in de beeldkwaliteit. Beeld van de 5000 is perfect bij de Humax iHDR-5050C zie ik erg veel beeldruis. Hoop dat dat met een update beter wordt. Jammer en valt erg tegen.

Joop558
18 april 2009, 11:14
Ik ben in het bezit van een Humax 5000 en sinds een week ook de Humax iHDR-5050C maar er zit een duidelijk zichtbaar verschil in de beeldkwaliteit. Beeld van de 5000 is perfect bij de Humax iHDR-5050C zie ik erg veel beeldruis. Hoop dat dat met een update beter wordt. Jammer en valt erg tegen.

Het beeld wordt na een paar weken automatisch beter.
Vreemd, maar het is wel zo.
Ik heb hem op 1080i staan.

Hengelerweend
18 april 2009, 12:34
Het beeld wordt na een paar weken automatisch beter.
Vreemd, maar het is wel zo.
Ik heb hem op 1080i staan.

Ieder zijn eigen mening er over, maar voor mij is dat gewoon een "tussen de oren" illusie. :rolleyes:
Iets wat je als matig ervaart ga je op den duur als normaal accepteren.

Speky
18 april 2009, 12:46
Ieder zijn eigen mening er over, maar voor mij is dat gewoon een "tussen de oren" illusie. :rolleyes:

Ben ik het mee eens, vanzelf na een maand beter beeld lijkt mij ook sterk. Ik hoop dat het scherpte van het beeld na de update beter is en geen beeldruis meer zichtbaar is. De update van de Humax 5000 was perfect.

Speky
18 april 2009, 14:33
Tot nu toe voor mij:

Bugs:
-nog niet

Wishlist:
Dimbaar display (is erg fel in het donker)
opname starten wanneer het programma begint (of ik ben hier nog niet achter hoe het werkt)

Display is storend fel in het donker. Het is natuurlijk niet de manier maar ik heb het opgelost door een stukje folie (auto zonfilterfolie) op het display te plakken en ..... het werkt perfect, nu mooi een gedimd display.

hijglander
25 april 2009, 10:59
Bug:
Als je twee aansluitende programma's wilt opnemen via de EPG dan klaagt de Humax dat ze elkaar overlappen (heb nl. eerder en langer opnemen ingesteld), dit mag van mij gewoon genegeerd worden door er 1 lange opname van te maken.

Joop558
25 april 2009, 18:09
Bug:
Als je twee aansluitende programma's wilt opnemen via de EPG dan klaagt de Humax dat ze elkaar overlappen (heb nl. eerder en langer opnemen ingesteld), dit mag van mij gewoon genegeerd worden door er 1 lange opname van te maken.

Klik op 1 op te nemen programma, daarna met geel op timer en klik op de timer (ik geloof met opt+) en pas de eindtijd aan.

lerris
26 april 2009, 23:30
Wish:
1. Ik zou graag willen dat de Humax de mpeg stroom eenvoudig, gedecodeerd natuurlijk, op het netwerk plaatst. Het beste in een broadcast/multicast zodat je eenvoudig met VLC of een ander programma live kan kijken op meerdere PCs. Kan je toch live naar voetbal kijken en je vrouw naar iets anders. (Placeshifting, zoals bv de slingbox). Dit biedt natuurlijk dan ook de mogelijkheid de stream direct op je nas op te slaan.

2. Meer volledig geimplementeerd FTP server zodat je ook makkelijker kan springen in de file zonder dat je de rest van file moet downloaden

hijglander
27 april 2009, 08:14
Klik op 1 op te nemen programma, daarna met geel op timer en klik op de timer (ik geloof met opt+) en pas de eindtijd aan.

Thnx Joop, maar die oplossing kende ik al. Ik wil juist dat de Humax dit zelf oplost. Ben liever lui dan moe. :wink:

Pier
30 april 2009, 18:37
Hij is al genoemd in bug list maar toch een aanvulling. Vanmiddag wilde ik een film van TCM opnemen. Die kwam ook in de medialijst te staan en bij aanklikken de mededeling dat de opname mislukt was vanwege encryptie. Kon overigens wel gewoon de film real time bekijken.

Ok, gebeurt vaker maar de PVR was compleet vastgelopen na aanklikken van de film. Reageerde ook niet meer op de knoppen op de PVR en zelfs niet meer op de Stand By schakelaar. Uit/aan zetten via de netschakelaar was de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen.

Is het normaal dat je wel TCM gewoon kunt kijken maar niet kunt opnemen om later te bekijken? H daar heb ik geen PVR voor :censored:

geerten
1 mei 2009, 10:38
ik heb al aardig wat films van TCM opgenomen.
mislukte opname heb ik nog maar n keer gehad, en dat was geen TCM.
van andere posters krijg ik ook de indruk dat dat iets is wat zo nu en dan gebeurt, ongeacht de zender.
bij het kijken zie je soms ook eerte de foutmelding, maar na een minuutje krijg je dan wel beeld.
maar het opnemen is dan al mislukt, en probeert hij niet opnieuw

Pier
1 mei 2009, 11:27
Jah, maar bij mij liep de Humax compleet vast bij het aanklikken van de mislukte opname! :(

Toch iets voor de bug list.

Joop558
1 mei 2009, 18:10

Wanneer je meer van electornica afweet, dan weet je dat het wel degelijk klopt.
Heeft niets met tussen de oren te maken.
Daarom lieten ze vroeger alle apparatuur enkele uren, soms dagen, proefdraaien. Dat proefdaaien doen ze niet meer, is te duur geworden.
Maar het beeld wordt na enkele weken veel scherper op SD en dat zit echt niet tussen de oren, ook al wil jij dat graag horen. :wink:

Speky
1 mei 2009, 18:19
Wanneer je meer van electornica afweet, dan weet je dat het wel degelijk klopt.
Heeft niets met tussen de oren te maken.
Daarom lieten ze vroeger alle apparatuur enkele uren, soms dagen, proefdraaien. Dat proefdaaien doen ze niet meer, is te duur geworden.
Maar het beeld wordt na enkele weken veel scherper op SD en dat zit echt niet tussen de oren, ook al wil jij dat graag horen. :wink:

En dat proefdraaien deden ze om het beeld scherper te maken........Hmmmmmmm :no: Kun je ook duidelijk aan mijn broodrooster merken, na 2 maanden gebruik een veeeeel beter beeld. :oops:

Joop558
1 mei 2009, 18:49
En dat proefdraaien deden ze om het beeld scherper te maken........Hmmmmmmm :no: Kun je ook duidelijk aan mijn broodrooster merken, na 2 maanden gebruik een veeeeel beter beeld. :oops:

Heb je een electronische broodrooster?
Dat proefdraaien deden ze vroeger echt en dat was inderdaad om de electronica "te laten inbranden", zodat het perfect werkt als je het thuis installeert.

En het zit echt niet tussen de oren dat het beeld na een paar weken mooier wordt.
Ik heb hem nu 2 maanden en het SD beeld is echt veel mooier dan toen hij nieuw was, nu verwacht ik geen veranderingen meer, misschien na de update.

TheGrouch
1 mei 2009, 18:59
Ik heb hem nu 2 maanden en het SD beeld is echt veel mooier dan toen hij nieuw was

Ik heb hem ook 2 maanden en ik vind het SD beeld nog net zo 'slecht' als in het begin.
Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. :?

Op zich klopt dat wel, want op die hoogte zitten mijn ogen

Pier
1 mei 2009, 19:01
Wat heeft e.e.a. nou met bugs te maken?

Jah, voegh :mrgreen: Toen zaten er overal nog elektronenbuizen in en die hadden enige tijd nodig om "in te branden" en om op hun optimale werkpunt te komen.

Speky heeft wel een punt. Een beetje broodrooster moet even goed inbranden en moeten er voldoende verkoolde broodkruimels verzameld worden om optimaal smaakresultaat te geven :P

B.t.w. Is er dan zoiets als een optimaal werkpunt van een digitaal binair bitje? Een betere "1" of een betere "0" na enige tijd? Je zou het bijna gaan denken.

slayer007
1 mei 2009, 20:07
Nu ook een aantal weken en bezit. Beeld blijft in mijn ogen in SD toch wat aan de mindere kant. Zit te veel een soort van ruis in. Achtergrond een beetje wazig... weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het kan in ieder geval veel bete, weet ik uit ervaring. Deze "wish" van velen zal toch wel met een update verbeterd kunnen worden?! :)

gees
1 mei 2009, 22:36
Nu ook een aantal weken en bezit. Beeld blijft in mijn ogen in SD toch wat aan de mindere kant. Zit te veel een soort van ruis in. Achtergrond een beetje wazig... weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het kan in ieder geval veel bete, weet ik uit ervaring. Deze "wish" van velen zal toch wel met een update verbeterd kunnen worden?! :)
Al eens met de instellingen van de TV monitor gespeelt?
Gaf bij mij een wereld van verschil: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=163317&postcount=140
Wel bij een zender met goed SD-materiaal testen!

catastrofus
1 mei 2009, 22:57
Ik heb hem ook 2 maanden en ik vind het SD beeld nog net zo 'slecht' als in het begin.
Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. :?

Op zich klopt dat wel, want op die hoogte zitten mijn ogen

Ben het deze keer (ik ga er geen gewoonte van maken) met TheGrouch (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/member.php?u=17853) eens. Tuurlijk, dat verhaal over het inbranden was vroeguh aktueel. Analoge componenten (buizen e.d.) moeten blijkbaar inbranden, maar met de huidige STB's is dat een kul verhaal. Ook mijn dm's gevan geen beter beeld na zoveel uur, dagen, weken, maanden inbranden. En ook van de hd-varianten (dm800/dm8000) heb ik niet gehoord dat ze steeds een beter beeld geven na zoveel uur... Oftewel, een broodje aap dus.

Gert.

Joop558
2 mei 2009, 12:53
Ik heb wel de helderheid iets omlaag gezet en het contrast 1 omhoog.
Mijn Humax PVR heeft een andere beeldinstelling dan de Blu-ray van Samsung en de oude analoge Panasonic HD recorder heeft weer een andere instelling.

Alle electronica moet even "inbranden" om optimaal te werken.
Dat "inbranden" moet je niet lettelijk nemen.

Verder wachten we rustig op de upgrade.
Ben nieuwschierig of iemand weet wanneer die eindelijk een keer komt.

Zie ook bij het forum van Samsung, de H380, ook die is pas na een paar weken mooier (beeld).

ziggy
2 mei 2009, 23:59
Geen idee of het al eens genoemd is hier maar ik mis het klokje op het display als de decoder aan staat, de 9200 had dat wel, tot groot genoegen van mijn huisgenoten en mijzelf.

gees
3 mei 2009, 11:31
Hier mijn voorlopige lijst met bugs en wishes voor dit verder uitstekende apparaat:

Bugs:

1. Teletekst aspect ratio is van 4:3 naar 16:9 vervormd

...

Wishes:

1. Dimbaar display/status LED
... lijkt nu een noodverlichting en een mistachterlicht ...

2. Picture in picture
Anoniem: "PIP zal niet gaan, want de hardware ondersteunt geen dual decoding"

3. Sneller wissen van een file of map (bestandsbeheer)
... dit moet onder *nix toch echt veel sneller kunnen dan >5sec voor een lege map ...
...

Wordt vervolgd.

anoniem
3 mei 2009, 14:16
Hier mijn voorlopige lijst met bugs en wishes voor dit verder uitstekende apparaat:

Bugs:

1. Teletekst aspect ratio is van 4:3 naar 16:9 vervormd

...

Wishes:

1. Dimbaar display en status LED

2. Picture in picture

...

Wordt te zijner tijd vervolgd.

PIP zal niet gaan, want de hardware ondersteunt geen dual decoding.

Sjaool
3 mei 2009, 16:08
Ik heb nog wel iets voor de wishlist:
het aan en uit kunnen schakelen van meldingen.

Zoals timeropname gestart en timeropname gestopt.
Het is namelijk best hinderlijk als je net in een spannende scne zit in een film en er komt de melding timeropname gestart of gestopt voorbij.

pointblank
5 mei 2009, 19:22
Nog een bug(misschien al gemeld, ik kon het niet vinden): ik neem op via de timer vanuit een startsituatie dat alle apparaten uit staan. Als ik vervolgens tijdens deze opname TV wil kijken is er geen geluid. Enige oplossing: hardware-matig de 5050 uit en aanzetten, ik ben dan dus een stukje opname ook kwijt.
Kent iemand dit probleem?

Joris

GolfTouch
5 mei 2009, 20:04
Ik heb even gezocht of hij er al bijstond maar ik mis dat het display 1x scrollt als er een langere tekst wordt weergegeven. Dus een langere zendernaam of filename. Nu blijft hij afgebroken staan.

Dus niet zoals bij de P850R dat hij blijft scrollen (of de optie UIT) maar 1x dynamisch en vervolgens statisch tot een nieuwe actie uitgevoerd wordt.

Meerdere mensen die dit een Wish vinden?

BertvanHorck
5 mei 2009, 22:16
Ik heb er ook nog een voor de wishlist

als je op GUIDE staat en je drukt de i toets in om informatie over een programma te krijgen dan komt de pop up gedeeltelijk over het TV venster waardoor je mede kijkers hun programma even niet kunnen volgen. Dit is jammer en kan voorkomen worden door de pop up box naar rechts te verschuiven

GolfTouch
6 mei 2009, 00:03
Gebeurt er nog iets met deze bug&wishlist?
Ik zie saymr2me al heel lang niet meer actief zijn in deze post.
Of hij heeft lekker vakantie natuurlijk.

Zijn er meerdere die het 1x scrollen missen?

Joop558
6 mei 2009, 12:45
Zijn er meerdere die het 1x scrollen missen?

Wat is dat? Wat bedoel je me 1 x scrollen?

TheGrouch
6 mei 2009, 13:08
Wat is dat? Wat bedoel je me 1 x scrollen?

Zie dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=164613&postcount=416) bericht.

Joop558
7 mei 2009, 12:44
Zie dit (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=164613&postcount=416) bericht.

Mijn dank is groot.

GolfTouch
7 mei 2009, 20:55
Vinden jullie dit ook een wish? Het scrollen dus?
Dit bericht. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=164613&postcount=416)

SayMr2Me
7 mei 2009, 22:23
Zo na een kleine stilte heb ik zojuist een poging gedaan om het maintopic bj te werken.

mijnsinziens heb ik de meest relevante bugs&wishes toegevoegd.
mocht iemand van mening zijn dat er iets ontbreekt, of niet correct is hoor ik dit graag via een PM.

:oyeah:

SayMr2Me
7 mei 2009, 22:24
Dit bericht. (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=164613&postcount=416)

ik heb m toegevoegd. dus...:rolleyes:

GolfTouch
7 mei 2009, 22:30
Je bent geweldig, :thumb up:

DevMan
8 mei 2009, 20:18
Vandaag een hele rare bug ontdek. Ik heb afgelopen donderdag iets opgenomen van ongeveer 3 uur. Ik kan de opname gewoon bekijken, maar als ik vooruit wil skippen, dan springt hij niet 30 sec vooruit, maar direct naar het einde (3 uur) en daarna gelijk weer naar het begin. Alle skip functies werken niet. Als ik naar achteren wil skippen, dan gaat hij naar het begin. Ik kan een bookmark plaatsen, maar er niet naartoe springen. De enige mogelijkheid om naar een bepaalt punt te gaan is via vooruitspoelen of terugspoelen. Heel vreemd. Het lijkt wel of er een index file corrupt is.

CineSmurf
8 mei 2009, 22:33
Kom net terugvan 10 dagen vakantie. De Humax heeft exact 7 dagen lang alles netjes opgenomen, maar daarna niets meer (niet een tweede keer dus de wekelijks geprogrammeerde opnamen).

Zijn er anderen die hier last van hebben gehad?

Anton83
9 mei 2009, 16:35
Heb ik het juist dat de uitzendingen welke niet als opname maar als bekijk zijn voorgeprogrammeerd in geen enkele lijst staan?

In de schedule staan enkel de voorgeprogrammeerde opnames.
Wel is het hier mogelijk een entry van opname naar bekijk te veranderen.

Wat nu als er op het voorgeprogrammeerde tijdstip een ander programma uitzendt, blijft dit de status bekijk houden of vervalt de status?
In het geval van een opname vervalt de status niet, de titel wordt netjes aangepast in de scheduler. (voorbeeld, "de hoofdprijs" werd vrijdag niet uitgezonden, echter wel hollandgt, dus in de scheduler stond automatisch hollandgt ipv de hoofdprijs..

Is het een foutje van mij, een bug of een misser?

SayMr2Me
9 mei 2009, 16:57
Heb ik het juist dat de uitzendingen welke niet als opname maar als bekijk zijn voorgeprogrammeerd in geen enkele lijst staan?

In de schedule staan enkel de voorgeprogrammeerde opnames.
Wel is het hier mogelijk een entry van opname naar bekijk te veranderen.

Wat nu als er op het voorgeprogrammeerde tijdstip een ander programma uitzendt, blijft dit de status bekijk houden of vervalt de status?
In het geval van een opname vervalt de status niet, de titel wordt netjes aangepast in de scheduler. (voorbeeld, "de hoofdprijs" werd vrijdag niet uitgezonden, echter wel hollandgt, dus in de scheduler stond automatisch hollandgt ipv de hoofdprijs..

Is het een foutje van mij, een bug of een misser?

dit is een "misser"van de humax. hij neemt op op tijd en zender en niet op programma.

Anton83
9 mei 2009, 17:04
maar er is wel een lijst van voorgeprogrammeerde opnames en niet van voorgeprogrammeerde bekijkers?

dit is een "misser"van de humax. hij neemt op op tijd en zender en niet op programma.

GolfTouch
10 mei 2009, 01:51
Ik denk dat het ook voor dit apparaat tijd word voor een Bug&Wishlist.
zal proberen ze bij te houden

Bugs
-Door extra tijd bij een opname in te plannen (3 min. voor, 10min na) word de verkeerde EPG-informatie opgeslagen

Gisteren Xfactor en DSDS (Duitse Idols) geprogrammeerd. Nu zijn dit live programma's en deze lopen gruwelijk uit of beginnen te vroeg.
Ik heb 10 min voor en 10 min na ingesteld staan. Start volgens de EPG een programma om 20.30 uur en eindigd om 21.30 uur dan staat in de "schedule" netjes 20.20 uur tot 21.40 uur en de programma naam.
Ga ik nu deze timer aanpassen dan staat de oorspronkelijke tijd uiteraard in het pop-up schermpje.
Ga ik nu deze tijd aanpassen dan wordt die tijd ook overgenomen en wordt er geen 10 min voor en na meer erbij gerekend. Zou ik alleen het programma vroeger laten beginnen dan krijgt de eindtijd ook geen 10 minuten extra meer. En vice versa. Ook krijgt de timer inderdaad de naam van het vorige programma.

De iPVR9200 en P850R hadden dat probleem niet.

Misschien een wish?

Affy
11 mei 2009, 09:16
Heb hem nu 3 weken. Eerst lyrisch, nu (met al die storingen) ben ik iets gematigder... Als iemand een oplossing weet voor dat geflits hoor ik het graag!

Wishlist:

Mooie HTTP interface zodat ik ook vanaf mijn pc (of remote over internet) in de EPG kan neuzen en de schedule kan aanpassen.
Samba support voor 'normale' windows filesharing en eventueel gebruikersbeheer
Media benaderen op andere locaties (Dus afspelen vanaf een share op een pc of vanaf een mediaserver)
Ik wil er eigen software op kunnen laden, linux is linux en d'r zit natuurlijk gewoon een harddisk in...
Update mogelijkheid via het internet. Nu ben je verplicht te wachten op de Ziggo-versie van een nieuwe firmware.

Buglist:

Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. ERRUG irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.
Soms een groen scherm, 3x op 3 weken
Via List -> Favourite -> kanaal geselecteerd, Opt+ -> Lock op enable zetten: Levert een reboot van de Humax op. (Kan ook vast via andere weg)
Updaten van de Humax via Ziggo werkt niet. Er is nieuwe software beschikbaar, maar ik krijg na de eerste boot van de Humax een foutmelding: The system ID of the download signature does not match the STB resident key (0x80000c05). Er blijkt door Ziggo een 'test'-update te zijn geplaats las ik ergens... Doe eens weghalen of een echte neerzetten..

Joop558
11 mei 2009, 12:48
Heb hem nu 3 weken. Eerst lyrisch, nu (met al die storingen) ben ik iets gematigder... Als iemand een oplossing weet voor dat geflits hoor ik het graag!

Wishlist:

Mooie HTTP interface zodat ik ook vanaf mijn pc (of remote over internet) in de EPG kan neuzen en de schedule kan aanpassen.
Samba support voor 'normale' windows filesharing en eventueel gebruikersbeheer
Media benaderen op andere locaties (Dus afspelen vanaf een share op een pc of vanaf een mediaserver)
Ik wil er eigen software op kunnen laden, linux is linux en d'r zit natuurlijk gewoon een harddisk in...
Update mogelijkheid via het internet. Nu ben je verplicht te wachten op de Ziggo-versie van een nieuwe firmware.

Buglist:

Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. ERRUG irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.
Soms een groen scherm, 3x op 3 weken
Via List -> Favourite -> kanaal geselecteerd, Opt+ -> Lock op enable zetten: Levert een reboot van de Humax op. (Kan ook vast via andere weg)
Updaten van de Humax via Ziggo werkt niet. Er is nieuwe software beschikbaar, maar ik krijg na de eerste boot van de Humax een foutmelding: The system ID of the download signature does not match the STB resident key (0x80000c05). Er blijkt door Ziggo een 'test'-update te zijn geplaats las ik ergens... Doe eens weghalen of een echte neerzetten..

errug = erg.

Dat laatste punt is een oude testupdate van Ziggo uit december. Is helaas nog steeds niet door Ziggo weggehaald.
Eigen software erop zetten, lijkt mij niet verstandig om de goede werking te kunnen garanderen.
Hoe werkt hij met een korte HDMI kabel?
Wat is SAMBA support?

Affy
11 mei 2009, 13:11
errug = erg.

Dat laatste punt is een oude testupdate van Ziggo uit december. Is helaas nog steeds niet door Ziggo weggehaald.

Excuses voor de 'errug', ik wilde mijn frustratie duidelijk uiten denk ik. :wink:

Eigen software erop zetten, lijkt mij niet verstandig om de goede werking te kunnen garanderen.

Over de eigen software op het apparaat, dat is natuurlijk altijd een beetje lastig bij dit soort machines. Maar ik zou bijvoorbeeld graag mijn Humax kunnen inzetten voor andere taken dan alleen tv kijken en opnemen, bijvoorbeeld even op de tv door je email kunnen bladeren. Ik ben software developer, vandaar dat mijn handen jeuken om zelf code te schrijven voor de Humax. :)

Ik kan hem nu niet eenvoudig even testen met een korte HDMI, dan moet ik eerst e.e.a. gaan verschuiven in de woonkamer. Maar de eerste twee weken heb ik met de lange kabel nergens last van gehad, en ook nu doet ie het soms urenlang helemaal goed. 2 of 3 keer uit/aan zetten helpt ook meestal wel, maar het lijkt zo te zijn dat het probleem dan weer binnen een paar minuten terugkomt.

Wat is SAMBA support?

Samba ondersteuning zorgt ervoor dat het apparaat met windows computers bestanden kan delen. (Dus niet via FTP maar gewoon via bestandsdeling zoals je tussen windows computers doet.) Dat maakt de toegang in ieder geval laagdrempeliger.

Henk56
11 mei 2009, 13:33
Wishlist:
Samba (network share) functie (in herhaling, eigenlijk een must)!

GoTo functie, om tijdens het afspelen gelijk naar een bepaalde tijd-positie te gaan,
i.p.v seconden lang op de cursor toetsen te blijven drukken!

Zoom functie.

Buglist:

Fast forward >> 2x is eerder 4x in snelheid dan 2x , heeft iemand dezelfde ervaring?
Het is vreemd dat bij het versneld afspelen, 2x,4x,16x in snelheid vooruit/achteruit gekozen kan worden,logischer is 2x,4x,8x en 16x!

TheGrouch
11 mei 2009, 13:37
GoTo functie, om tijdens het afspelen gelijk naar een bepaalde tijd-positie te gaan,
i.p.v seconden lang op de cursor toetsen te blijven drukken!

Deze wish is snel ingewilligd hoor.
Tik een 4 cijferig tijdstip in en druk op ok.
Bijvoorbeeld 0045 om naar het tijdstip 45 minuten te gaan vanaf het begin van een film.

TheGrouch
11 mei 2009, 13:49
Het is vreemd dat bij het versneld afspelen, 2x,4x,16x in snelheid vooruit/achteruit gekozen kan worden,logischer is 2x,4x,8x en 16x!

Het eerste is kwadratisch, het tweede is verdubbeling.
Is allebei een logica. :frons:

Henk56
11 mei 2009, 13:55
Deze wish is snel ingewilligd hoor.
Tik een 4 cijferig tijdstip in en druk op ok.
Bijvoorbeeld 0045 om naar het tijdstip 45 minuten te gaan vanaf het begin van een film.

Thanks! :)

Henk56
11 mei 2009, 13:57
Het eerste is kwadratisch, het tweede is verdubbeling.
Is allebei een logica. :frons:

Logica is niet altijd Logisch :?

TheGrouch
11 mei 2009, 14:09
Thanks! :)

Dit staat overigens gewoon in de handleiding op blz 59 :rolleyes:
12.2 Time Shifted Recording (TSR) en afspelen
1. Afspelen
Opmerking:
Voer de CIJFERTOETSEN (0-9) in tijdens het afspelen en druk op OK om naar dat specifieke tijdstip te springen.
Raadpleeg 11.1.2 Afspeel Optie voor meer informatie over afspelen

Speky
11 mei 2009, 14:59

Scrollen.....alstublieft niet!!! Eenmaal scrollen is prima maar dan niet doorgaan met scrollen, laten we het mooi rustig op het display houden.

Speky
11 mei 2009, 15:11
errug = erg.

Wat is SAMBA support?

10m HDMI kabel van 70 euro???? Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Eerste advies en vereiste is altijd een goede kwaliteit HDMI kabel. Ik heb er een HDMI kabel tussen zitten van 70 cm van 79 Euries en een perfect beeld.
10m HDMI kabel van 70 euro lijkt mij niet zon beste kwaliteit, probeer het maar met een kortere kabel van een goede kwaliteit. Jammer maar het is vaak zo, op TV en ontvanger word niet gekeken op een paar honderd euro maar op de kabels wel op een paar tientjes.

TheGrouch
11 mei 2009, 16:50
10m HDMI kabel van 70 euro lijkt mij niet zon beste kwaliteit, probeer het maar met een kortere kabel van een goede kwaliteit.

Of dure kabels met korte afstanden nuttig zijn, daar is al veel over geschreven. Dat bij langere afstanden de kwaliteit (helaas dus ook de prijs) hoog moet zijn, daar is ook het nodige over geschreven. Beide zaken worden o.a. hier (http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdmi-kabel-prijs-20081129/) besproken

Affy
11 mei 2009, 16:56
10m HDMI kabel van 70 euro???? Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Eerste advies en vereiste is altijd een goede kwaliteit HDMI kabel. Ik heb er een HDMI kabel tussen zitten van 70 cm van 79 Euries en een perfect beeld.
10m HDMI kabel van 70 euro lijkt mij niet zon beste kwaliteit, probeer het maar met een kortere kabel van een goede kwaliteit. Jammer maar het is vaak zo, op TV en ontvanger word niet gekeken op een paar honderd euro maar op de kabels wel op een paar tientjes.

Onzin, de 10m kabel werkte perfect de eerste 2 weken, en als ik mijn Xbox ermee aansluit (1080p zelfs, ipv de 1080i van de Humax) werkt ie ook 100% goed. Je krijgt hem bij de Saturn, verpakt in een kartonnen doos. (Dus je kunt hem proberen als je nieuwschierig bent en gewoon weer terugbrengen...)

Speky
11 mei 2009, 17:02
Onzin, de 10m kabel werkte perfect de eerste 2 weken, en als ik mijn Xbox ermee aansluit (1080p zelfs, ipv de 1080i van de Humax) werkt ie ook 100% goed. Je krijgt hem bij de Saturn, verpakt in een kartonnen doos. (Dus je kunt hem proberen als je nieuwschierig bent en gewoon weer terugbrengen...)

Oke........., de kabel geleverd bij de Humax 5050 gaf bij mij erg veel ruis op het beeld en was dus erg ontevreden over de beeldscherpte. Ben met die klacht terug bij BCC geweest en heb een betere (duurdere) kabel even in bruikleen gekregen en gelijk alle ruis was verdwenen ben nu zeer tevreden (op een paar kleine punten na) met mijn Humax 5050.

Sjaool
11 mei 2009, 17:08
Mijn HDMI-kabel komt bij Deal Extreme (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11087) vandaan.
Ik had een kabel van de Gamme voor 15 euro maar die gaf geen stabiel beeld bij HD-materiaal. Sinds ik deze kabel heb is het beeld echt perfect. :D

Ik heb overigen nog wel iets voor de wishlist en wel dit:
Graag kopieeracties op de achtergrond laten verlopen en niet zo prominent in beeld zoals nu.
Ik zit hier nu History Channel te kijken met een joekelgroot paneel onderin beeld waarin staat dat mijn film van de externe harddisk naar de interne harddisk word gekopieerd... dat hoeft hij mij echt niet de hele tijd te melden als ik hem zelf die opdracht heb gegeven. :D
Misschien alleen een melding als hij begint met kopiren en als hij klaar is en natuurlijk een melding als iets fout gaat.
Komt ook nog een keer bij dat verder TV kijken uit den boze is. Je moet dus de hele tijd dat je kopieert naar dezelfde zender blijven kijken. :cry:

TheGrouch
11 mei 2009, 17:20
Mijn HDMI-kabel komt bij Deal Extreme vandaan.

Die link verwijst naar legend of the seeker.
Op zich een leuke serie van een nog mooiere boekenserie, maar het heeft niets met deal extreme te maken. :no:

Sjaool
11 mei 2009, 17:28
Die link verwijst naar legend of the seeker.
Op zich een leuke serie van een nog mooiere boekenserie, maar het heeft niets met deal extreme te maken. :no:
Hahaha... foutje van mij... is nog een copy en paste van gisteren.
Is trouwens een leuke serie als je de boeken niet kent.
Ik ken ze dan ook niet.
De link is nu aangepast. ;)

slayer007
11 mei 2009, 20:03
helemaal mee eens. Ik heb zowel duurdere als goedkopere kabels geprobeerd (op korte afstand) en zag daar zeker geen verschil in... Kabeltje van 8,- en een kabel van 89,-... :cool:

BenJ
11 mei 2009, 21:00
Horen die kabels nu ook al op de bugs en wishlist? Nogmaals daar zijn al diverse topics over.

Sjaool
11 mei 2009, 21:00
Even een vraag.
Hebben meer mensen het meegemaakt dat de Humax geen chapterthumbnails aanmaakt als de opname in een map en niet in de root van de Humax staat?

Ik weet dat Humax de thumbnails pas aanmaakt als hij uitgezet is geweest en dat helpt dus ook niet.

Hillpet
11 mei 2009, 21:28
Even een vraag.
Hebben meer mensen het meegemaakt dat de Humax geen chapterthumbnails aanmaakt als de opname in een map en niet in de root van de Humax staat?

Ik weet dat Humax de thumbnails pas aanmaakt als hij uitgezet is geweest en dat helpt dus ook niet.

Bij mij duurt het soms wel even voordat de thumbnails worden aangemaakt, maar tot op heden komen ze altijd wel tevoorschijn na een nachtje in standby.
Heb je geen parental control op de film staan ? Dan kan ik mij voorstellen dat de thumbnails niet worden getoond. :roll:

-Peter-

Sjaool
11 mei 2009, 21:34
^Ik zal het eens in de gaten houden. Het waren dan ook wel vrij lange films (2/3 uur) dus het zou kunnen dat hij daar even de tijd voor nodig heeft.

GolfTouch
12 mei 2009, 00:41
Scrollen.....alstublieft niet!!! Eenmaal scrollen is prima maar dan niet doorgaan met scrollen, laten we het mooi rustig op het display houden.

Lees AUB mijn post nogmaals. Idd 1x scrollen, daarna statisch. Zo staat het er. Anders wordt je gek van het heen en weer geloop op het scherm.
De Samsung P850R heeft continu scroll. Dat is erg irritant.

nineinch
12 mei 2009, 19:24
Ik weet niet of dit al eerder is gemeld maar als ik een opname in een map ga hernoemen dan wordt deze opname weer terug geplaats in de root.

iamjwk
14 mei 2009, 17:24
Tja zit bij lokale provider in Veendam (kabelnet veendam) en blijf verstoken van juiste tijd in kabelnetsignaal (moet nu steeds 2 uur van tijd in papieren gids aftrekken). EPG werkt hier praktisch niet. Als ik ze aanschrijf krijg ik standaard verhaal dat apparaat nog niet ondersteund wordt door hun en dus dat ze niks voor me kunnen doen (zo kun je met klanten omgaan als je een monopolie positie hebt).

Kortom optie om handmatig de klok te kunnen instellen zou mij enorm helpen (ook al ligt de schuld hier niet bij humax).

anoniem
15 mei 2009, 21:44
Tja zit bij lokale provider in Veendam (kabelnet veendam) en blijf verstoken van juiste tijd in kabelnetsignaal (moet nu steeds 2 uur van tijd in papieren gids aftrekken). EPG werkt hier praktisch niet. Als ik ze aanschrijf krijg ik standaard verhaal dat apparaat nog niet ondersteund wordt door hun en dus dat ze niks voor me kunnen doen (zo kun je met klanten omgaan als je een monopolie positie hebt).

Kortom optie om handmatig de klok te kunnen instellen zou mij enorm helpen (ook al ligt de schuld hier niet bij humax).

Dit heeft te maken met een verkeerde instelling bij je aanbieder. Zij kunnen de tijd met een kleine handeling eenvoudig aanpassen. Deze PVR is v.w.b. de tijdinstelling gelijk aan de andere ontvangers. Dit heeft niets met ondersteuning op dit specifieke apparaat te maken.

fmokveld
15 mei 2009, 22:42
Ik weet niet of deze bug al gemeld is, kan er niets over vinden. Ik wil zoeken op x-men maar de zoekfunctie heeft geen '-' in de te selecteren characters. Ik kan die in elk geval na herhaaldelijk zoeken niet vinden.

Floris

Bierbeer
17 mei 2009, 19:54
Bug:

twee programma's programmeren om te kijken op hetzelfde tijdstip geeft geen conflict tot het gevolg. Dit moet uiteraard wel want je kan niet twee programma's tegelijk kijken. Geef dan bij het conflict de optie om het op te nemen b.v.
Wat je te zien krijgt in je beeld (tekst is ongeveer in de strekking van) op het betreffende tijdstip:

wilt u deze timer bekijken
wilt u deze timer bekijken

twee keer onder elkaar zodat je niet weet naar welk programma je nou eigenlijk kan gaan. Theoretisch zoals ik als eerst aangaf moet je niet die optie krijgen om twee programma's tegelijk te gaan kijken. Maar stel je hebt 1 programma waar je naar wilt kijken dan moet hier wel de info van het programma staan en niet een standaard bericht wilt u deze timer bekijken.

Ook gaf hij bij twee programma's kijken op hetzelfde tijdstip en 1 opnemen ook geen conflict aan. Ook deze bug ligt in lijn van bovenstaand

Roelski
18 mei 2009, 00:48
Ik weet niet of deze bug al eerder genoemd is in dit forum, maar bij de beginpagina staat hij niet genoemd: de audio vertraging wordt niet opnieuw ingesteld als je van live naar vertraagd kijken gaat, de humax aanzet of naar opgeslagen media gaat.
Ga je naar het menu voor audio vertraging, dan staat de instelling nog wel aangegeven, en wordt dan pas ook weer toegepast. Als workaround is het dus voldoende om even naar dit menu te gaan.

Dan nog een wish: kan de audio vertraging apart ingesteld worden voor HD en SD signalen, of voor Dolby en non dolby. Ik moet nog uitzoeken bij welke wijziging mijn tv/versterker extra vertraging nodig heeft, maar ik kan me voorstellen dat elke combinatie een andere vertraging geeft in de versterker en tv. Heb al een paar keer moeten wijzigen, alleen was dit telkens van SD naar HD en gelijk ook van stereo naar Dolby, dus ik weet niet welk van de twee de schuldige is.

andreklap
18 mei 2009, 14:02
Mijn oude analoge recorder had in zijn Guide+ de optie om een tiental zoektermen te bewaren en die in 1x op te zoeken.
Dus met 1 klik van de afstandsbediening had ik een overzicht met alle vaste programma's die wij willen opnemen (Pokemon, naast Rockpalast, naast CSI). Die woorden hoef ik dus niet iedere keer dat ik wil programmeren opnieuw in te typen en dat scheelt hl veel tijd. :lol:
En je vergeet ze ook niet meer, dus ik krijgt m'n zoon niet meer over me heen waarom Pokemon niet is opgenomen. :wink:

Kan op de Humax iets dergelijks ingebouwd worden ?
Wanneer je het n keer ervaren hebt, wil je het niet meer missen.

Soepie
18 mei 2009, 16:06
Ik weet niet of deze bug al eerder genoemd is in dit forum, maar bij de beginpagina staat hij niet genoemd: de audio vertraging wordt niet opnieuw ingesteld als je van live naar vertraagd kijken gaat, de humax aanzet of naar opgeslagen media gaat.
Ga je naar het menu voor audio vertraging, dan staat de instelling nog wel aangegeven, en wordt dan pas ook weer toegepast. Als workaround is het dus voldoende om even naar dit menu te gaan.

Dan nog een wish: kan de audio vertraging apart ingesteld worden voor HD en SD signalen, of voor Dolby en non dolby. Ik moet nog uitzoeken bij welke wijziging mijn tv/versterker extra vertraging nodig heeft, maar ik kan me voorstellen dat elke combinatie een andere vertraging geeft in de versterker en tv. Heb al een paar keer moeten wijzigen, alleen was dit telkens van SD naar HD en gelijk ook van stereo naar Dolby, dus ik weet niet welk van de twee de schuldige is.
Hier hetzelfde probleem, vertraging blijft wel ingesteld maar komt na aan/uit, live- vertraagd kijken niet terug, moet je inderdaad eerst weer in het menu.

andreklap
19 mei 2009, 10:17
Iedereen weet het al: wanneer de 5050C aan het opnemen is kun je niets weggooien (of verplaatsen naar een andere folder). :sad:

Mijn voorstel (wish) is om in ieder geval aan te kunnen geven dat een opname weggegooid moet worden. Wanneer de Humax dan in Standby gaat gooit hij eerst alle gemarkeerde opnames weg. (net als de index-beeldjes maken).
Op deze manier wordt het opnemen niet verstoord en lijkt het voor ons toch dat de files direct worden weggegooid. :grin:

TheGrouch
19 mei 2009, 10:20
Mijn voorstel (wish) is om in ieder geval aan te kunnen geven dat een opname weggegooid moet worden. Wanneer de Humax dan in Standby gaat gooit hij eerst alle gemarkeerde opnames weg. (net als de index-beeldjes maken).
Op deze manier wordt het opnemen niet verstoord en lijkt het voor ons toch dat de files direct worden weggegooid. :grin:

Dit staat al in het bericht waar alle bugs/wishes in verzameld worden (eerste bericht van deze draad):

Programma's (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=152397&postcount=72) markeren of klaarzetten voor Deleten bv. (dat dit word uitgevoerd zodra de Humax hier klaar voor is of bij voorkeur direct).

andreklap
19 mei 2009, 10:25
Oops: zal in het vervolg pagina 1 beter lezen voordat ik wat post. :oops:

GolfTouch
19 mei 2009, 11:14
Even snel in de wishlist gekeken maar kon deze niet vinden.
Als je een mapje maakt, in de EPG zoekt of een naam wilt wijzigen gaat dat alleen via de navigatie ring en de OK toets middels het ABCD. scherm.
De wish is om dit middels de cijfertoetsen van de afstandsbediening te kunnen doen. Deze heeft en sms indeling op de cijfers.

De optie om tijdens een opname te kunnen wissen is echt een wish en hier al meerdere malen genoemd. Ik vind dit helaas echt een tekortkoming van de humax. Weet iemand waarom Humax deze optie eruit gehaald heeft? Dit omdat de 9200 dit wel gewoon heeft.

De oplossing die ik er nu voor heb ik om de reeds gekeken programma van naam te veranderen. Ik maak er nu "wissen" van. Dan heb ik in ieder geval een goed beeld wat ik al wel en niet gekeken heb.

haas
19 mei 2009, 15:00
Als je een mapje maakt, in de EPG zoekt of een naam wilt wijzigen gaat dat alleen via de navigatie ring en de OK toets middels het ABCD. scherm.
De wish is om dit middels de cijfertoetsen van de afstandsbediening te kunnen doen. Deze heeft en sms indeling op de cijfers.Dit zit er al in, zie pagina NL34 in de handleiding:

1. Druk op
OK terwijl de cursor op Zoekterm staat.
2. Er wordt een toetsenbord weergegeven. Geef de zoekterm op.
3. Selecteer

Taal en kies de taal voor de zoekterm.
4. Selecteer

SMS om naar het sms-toetsenbord te schakelen.
5. Druk op de GELE toets om te voltooien.

GolfTouch
20 mei 2009, 00:18
Heb ik echt overheen gekeken. Dank je wel.

Pier
20 mei 2009, 19:53
Nog een punt wat zeker in de bug list hoort m.i. en wat ik mis:

Ik heb de Humax nu 1 1/2 maand in gebruik. In die tijd is hij 3x vastgelopen. 1x toen ik, naar, later bleek, een mislukte opname wilde kijken en 1x onverklaarbaar toen ik gewoon TV zat te kijken en 1x toen ik hem vanuit stand by aan wilde zetten. Enige remedie is dan om hem helemaal uit te zetten met de netspanning er af en weer aan. Ga dat de vrouw en kids maar eens uitleggen.

Dat is dus nu gemiddeld 2x per maand en dat behoort een dergelijk apparaat niet te doen.

Verder hebben we erg veel plezier van het apparaat en willen we hem niet meer missen ;)

alma
21 mei 2009, 15:41
Van vastlopers geen last hier, mr, ik zet hem elke nacht wel uit. Dus dat telt eigenlijk niet.
Er zit een fijne optie op, om uitzendingen te bekijken ipv op te nemen. Best gemakkelijk, die optie, want je kunt tijdens de uitzending gaan zitten kijken als je even terugspoelt naar het begin. Helaas snapt de Humax dat niet, want hij stopt gewoon doodgemoedereerd aan het eind van de echte uitzending, terwijl wij nog ergens halverwege zijn.
Het zou zo mooi zijn als hij dan niet meer automatisch ophoudt.

Work-around is zelf een keer het kanaal van de uitzending te activeren, maar daar moet je maar net aan denken. En daar heb je toch computers voor?

Kan dit op de wishlist?

Marc

wimkees
21 mei 2009, 19:19
Bug?: Als ik de gids filter op bv 'film' krijg ik ook series als "Charmed", "friends" etc.

Wish: Display uitkomst filteropdracht in 'normale' gids formaat

anoniem
21 mei 2009, 19:43
(mede) 5050 gebruikers,

De lijst met bugs / verbeterpunten is recent mede aan de hand van julie reacties opgesteld en voorgelegd aan Humax. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen over de items die Humax zal meenemen in de maintenance release. Humax zal in juni starten met deze eerste 5050 maintenance release.

ArChie
21 mei 2009, 20:01
(mede) 5050 gebruikers,[/COLOR]

[COLOR=red]De lijst met bugs / verbeterpunten is recent mede aan de hand van julie reacties opgesteld en voorgelegd aan Humax. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen over de items die Humax zal meenemen in de maintenance release. Humax zal in juni starten met deze eerste 5050 maintenance release.
Zullen we eerst eens aan de slag gaan met de Humax IR-FOX C? Of krijgt dit apparaat voorrang met bugfixes omdat je er zelf n hebt?

BertvanHorck
21 mei 2009, 20:03
Zullen we eerst eens aan de slag gaan met de Humax IR-FOX C? Of krijgt dit apparaat voorrang met bugfixes omdat je er zelf n hebt?

He ARCHIE, cool down

Dit apparaat is hot en het is logisch dat snel na de release een update komt met bugfixes. Mogelijk is die er snel na release van de IR-FOX ook geweest..

ArChie
21 mei 2009, 20:07
Dit apparaat is hot en het is logisch dat snel na de release een update komt met bugfixes. Mogelijk is die er snel na release van de IR-FOX ook geweest..
Ik zit al jaren met een ontvanger die ik om de zoveel tijd kan resetten omdat de tijd weer eens niet goed loopt. Dat is al lang genoeg bekend afgezien van allerlei andere bugs. Het interesseert mij dus persoonlijk niet zoveel dat de iHDR-5050C hot is. Straks krijgen we weer het gezeur dat de IR-FOX C te oud is voor bugfixes. Van uitstel komt afstel.

TeunVR
21 mei 2009, 20:24
(mede) 5050 gebruikers,

Humax zal in juni starten met deze eerste 5050 maintenance release.

Starten ze in juni met development/bugfixen?
Of zijn ze daar al mee begonnen en verwachten jullie in juni de maintenance release?
Als ze in juni nog moeten starten dan zal de update (even rekening houden met vakantie) pas in augustus/september komen?

anoniem
21 mei 2009, 20:31
Starten ze in juni met development/bugfixen?
Of zijn ze daar al mee begonnen en verwachten jullie in juni de maintenance release?
Als ze in juni nog moeten starten dan zal de update (even rekening houden met vakantie) pas in augustus/september komen?

Het team wordt in juni verwacht, op dat moment wordt er gestart met bugfixen en testen en vervolgens valideren (door ziggo). Praktisch betekent dit inderdaad dat je ergens in aug/sept een update kunt verwachten.

Kijker
21 mei 2009, 21:54
Of krijgt dit apparaat voorrang met bugfixes omdat je er zelf n hebt?

Ik zit al jaren met een ontvanger die ik om de zoveel tijd kan resetten

Je haalt je eigen verwijt onderuit.
De pot verwijt de ketel en zo...

GolfTouch
21 mei 2009, 23:14
Ik heb ook beide apparaten en moet ArChie wel een klein beetje gelijk geven. Maar dat kan ook op een andere manier gezegd worden.

Maar persoonlijk hoop ik dat de bugs en wishes van de 5050 toch iets sneller komen want aan sommige dingen stoor ik me wel.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot augustus/september.

roderik1963
22 mei 2009, 00:30
Sinds een paar dagen in het bezit van de 5050 na hoorndol te zijn geworden van de Samsung.
Het apparaat werkt perfect, beeldkwaliteit is prima, timer programmering werkt ook goed, het enige minpuntje vind ik het ontbreken van de optie sorteren op datum en tijd ipv nu of alfabetisch, tijd, is een beetje lastig als je een serie volgt die per keer 2 afleveringen heeft op 1 dag, om dan telkens weer net de verkeerde te kiezen uit de media lijst van opgenomen programma's.
idem voor gemiste / vergeten programmas waarvan de volgende dag dan wel weer een herhaling is maar die dezelfde dag ook savonds weer een nieuwe aflevering uitzenden met als gevolg eerder genoemd probleem / missende optie in de 5050.

Henk56
22 mei 2009, 00:52
Ik ging een FTP overdracht starten en wat bleek alle titles waren zichtbaar behalve n opname met een ' ' in de titel,
na hernoemen in ' a ' en even de Humax herstarten, ziedaar de titel is zichtbaar!

Iemand dezelfde of soortgelijke ervaring met 'exotische' titels! :?:

Valderrama
22 mei 2009, 01:18
Hoi, ik heb er sinds een paar dagen ook eentje en ben er erg tevreden over.

Het enige waar ik me aan stoor is het volgende, en hoop dat dit echt nog wordt meegenomen in de aankomende update.

Heb een autosensing hdmi switch van Vivanco, ding heeft een eurootje of 80 gekost en werkt hartstikke goed met al mijn hdmi apparaten. Enkel de Humax heeft het probleem dat het wanneer het uit staat om de zoveel tijd semi aan gaat om te updaten en daarmee dan ook een seintje uit de hdmi poort stuurt waardoor mijn switch automatisch naar dat kanaal switched. Jullie begrijpen wel dat dit super vervelend is en ik begrijp ook niet waarom de Humax dit zou moeten doen als hij uit staat. Heb hier en daar gelezen dat meer mensen dit zelfde issue hebben.

Autosensing uit zetten op de switch is voor mij geen optie, de eenvoud in het bedienen van meerdere apparaten die anders over meerdere kanalen verspreid staan op een receiver en tv gaat anders verloren.

Mr_Parker
25 mei 2009, 19:20
Ik heb de laatste pagina's nagekeken en ook de lijst in het begin maar kom de volgende bug niet tegen.

Heel vaak heb ik geen info in de EPG bij de programma's die op dat moment lopen. Dat de decoder EPG info van programma's die al afgelopen zijn verwijderd uit het geheugen vind ik prima. Ik hoef niet perse 2 dagen terug te kunnen kijken zoals bij de Samsung maar het komt me iets te vaak voor dat ik geen info krijg over programma's die nog bezig zijn omdat deze al uit het lijste verwijderd zijn.

Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.

alma
25 mei 2009, 22:19
Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.
Je kunt toch uit hoofdstukken kiezen? Die liggen (meen ik) 6 minuten uit elkaar. Dus dan kies je een beeldje waar je in de buurt wilt zijn, en vervolgens scroll je naar de juiste plek.

Marc

TheGrouch
25 mei 2009, 22:57

Je kunt ook direkt naar een tijd springen en op die manier 5 minuten verder gaan. Bijvoorbeeld de reclame begint op tijdstip 00:30 van de film, dan tik je in 00:35 en drukt op OK

jklerk
25 mei 2009, 23:05

Je kan in de instellingen zelf instellen hoe groot je de tijdsprong vooruit wil laten zijn. :-P

Sjaool
25 mei 2009, 23:49
Je kan in de instellingen zelf instellen hoe groot je de tijdsprong vooruit wil laten zijn. :-P
Helaas maar tot 60 seconden vooruit en volgens mij was dat juist het probleem. :(

Volgens mij moet dit in de firmware niet moeilijk aan te passen zijn tot 10 minuten of wat men maar wil.

Fietsbel
26 mei 2009, 11:15
Een firmware update uitbrengen met de nodige bugfixes (en eventuele wishes) is blijkbaar wel prioriteit nr1 bij Ziggo/Humax...

Inmiddels toch al weer 3 maanden verder, maar Ziggo kennende zal het nog wel een jaar duren ofzo, jammer.

Affy
26 mei 2009, 12:55
Buglist:

Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. Erg irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.

Gevonden!! :)
Het probleem blijkt opgelost te zijn als ik de versterker eronder weghaal. Ik merkte dat de humax wel erg warm was. Binnen een minuut was het geflits en geknipper afgelopen.

Mr_Parker
26 mei 2009, 20:28
Bedankt voor de tip van de tijd in tikken. Moet toch eens de handleiding gaan na bladeren...

Het kiezen uit hoofdstukken is niet handig om te doen terwijl je al aan het kijken bent, daarvoor is juist de spoel / vooruit knop in het leven geroepen lijkt me.

CeeS
26 mei 2009, 23:29
Een firmware update uitbrengen met de nodige bugfixes (en eventuele wishes) is blijkbaar wel prioriteit nr1 bij Ziggo/Humax...

Inmiddels toch al weer 3 maanden verder, maar Ziggo kennende zal het nog wel een jaar duren ofzo, jammer.

Misschien moet je toch af en toe dit topic even lezen. Er is door anoniem al geschreven (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=168019#post168019) wanneer Humax (en dus niet Ziggo) aan de nieuwe firmware versie zal gaan werken....

Johnb053
27 mei 2009, 20:49
Ik denk dat het ook voor dit apparaat tijd word voor een Bug&Wishlist.
zal proberen ze bij te houden

Bugs
Volgens mij dient het groene scherm er nog bij gezet te worden bij een koude start van de Humax.

Vreemd bij mij deed het probleem zich in de eerste maand na de aanschaf zich niet voor, daarna frequent voorkomend.

2e machine, ook een 5050,en deze geeft ook frequent een groen beeld, even de Humax uit/aan werkt maar is niet prettig.

GolfTouch
27 mei 2009, 23:41
Gister een opname ingepland. Deze veroorzaakte een conflict met een andere opname, ik heb die andere laten annuleren. Dus de nieuwe opname had voorrang. Daarna ging ik wat eerder opgenomen dingen kijken. Tijdens de laatste 10 minuten van de geplande opname bleek dat hij helemaal niet aan het opnemen was! In de timerlijst stond hij er echt tussen, en stond op 'opnemen'. Maar toch werd er niets opgenomen en heb ik tussendoor geen conflict gemeld gezien.

Eerst dacht ik dat het te maken had met het feit dat ik live-tv op een 3e stream had staan, zodat de opname niet kon plaatsvinden; maar dan geeft de humax een conflict aan zodra de opname moet beginnen.

Vandaag een erg vreemd conflict gehad.
Geplande timeropname van Discovery liep. Ik keek live tennis op Eurosport HD. Vervolgens moest een timeropname van RTL4 starten. Ik kreeg een conflictmelding en kreeg de opties om de nieuwe timeropname (RTL4) te wijzigen of de reeds lopende timer (dicovery) te beeindigen.
Waarom werd gewoon de live opname niet gestopt? Dat doet de 9200 ook. Hij springt dan over naar de nieuwe timeropname.

Iemand zoiets soortgelijks meegemaakt? En is het een wish of bug?

Fietsbel
28 mei 2009, 01:59
Misschien moet je toch af en toe dit topic even lezen. Er is door anoniem al geschreven (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=168019#post168019) wanneer Humax (en dus niet Ziggo) aan de nieuwe firmware versie zal gaan werken....

Dat had ik inderdaad niet gelezen, heel goed van anoniem :)

Overigens blijft het wel een samenwerking tussen Humax en Ziggo, Ziggo zal er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de firmware update op hun netwerk komt te staan (na het valideren), zodat de gebruikers deze kunnen downloaden.

Pier
28 mei 2009, 09:36
Overigens blijft het wel een samenwerking tussen Humax en Ziggo, Ziggo zal er uiteindelijk voor moeten zorgen dat de firmware update op hun netwerk komt te staan (na het valideren), zodat de gebruikers deze kunnen downloaden.
Dat niet alleen. Veel bugs zijn m.i. geralateerd aan spciefieke netwerkwensen van Ziggo. Het is ook aan Ziggo om er voor te zorgen dat Humax dat in de firmware kan oplossen.

Joop558
28 mei 2009, 12:50
Vandaag een erg vreemd conflict gehad.
Geplande timeropname van Discovery liep. Ik keek live tennis op Eurosport HD. Vervolgens moest een timeropname van RTL4 starten. Ik kreeg een conflictmelding en kreeg de opties om de nieuwe timeropname (RTL4) te wijzigen of de reeds lopende timer (dicovery) te beeindigen.
Waarom werd gewoon de live opname niet gestopt? Dat doet de 9200 ook. Hij springt dan over naar de nieuwe timeropname.

Iemand zoiets soortgelijks meegemaakt? En is het een wish of bug?

Dit is geen fout.
Je hebt maar 2 tuners.
Op elk kanaal zitten meerdere zenders (stream genaamd).
Je kan dus 2 zenders van een verschillende stream gelijktijdig opnemen en een derde alleen kijken als deze in dezelfde stream zit.
Als je 1 programma opneemt en kijkt naar een andere en deze zitten beide niet in dezelfde stream, dan kan je geen programma in een andere stream opnemen. Daarom krijg je die melding.

GolfTouch
28 mei 2009, 12:54
Dit is geen fout.
Je hebt maar 2 tuners.
Op elk kanaal zitten meerdere zenders (stream genaamd).
Je kan dus 2 zenders van een verschillende stream gelijktijdig opnemen en een derde alleen kijken als deze in dezelfde stream zit.
Als je 1 programma opneemt en kijkt naar een andere en deze zitten beide niet in dezelfde stream, dan kan je geen programma in een andere stream opnemen. Daarom krijg je die melding.

Hoe wil je dat dan noemen? Een timer zou prioriteit moeten krijgen op een live uitzending. Stel je voor dat de 5050 toevallig nog aanstond oid? Dan zou de timer niet kunnen opnemen.

De 9200 brak de live uitzending gewoon af voor de timer.

Ik ben bekend met de streams :wink:

Maslov
28 mei 2009, 15:15
Mijn probleem heeft volgens mij te maken met wat hier staat:http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=156163&postcount=275

Ik heb eveneens de Humax samen met een Popcorn via een switch aangesloten op een router. Op zich werkt dit prima. Maar als ik de switch (+ Popcorn) op een schakeldoos zet en deze uitschakel om stroom te sparen als ik die koppelingen niet gebruik, blijft de Humax hangen of beter gezegd, er komt na de boot geen enkel beeld door op de TV beeld blijft zwart).

Uit- en inschakelen van de Humax helpt niet. TV uit en aan helpt ook niet. Zodra ik de schakeldoos met de switch + Popcorn weer aanzet, krijg ik weer beeld maar geen geluid. Na uit- en aanzetten van de TV is het geluid ook weer terug. Uitschakelen van de FTP-server in het menu helpt ook niet.

Dit gedrag van de Humax is niet handig.:oops: Ik ben nu gedwongen om de switch aan te laten staan of ik moet een extra netwerkkabel van 10 meter trekken naar de router en geen switch gebruiken.

haas
28 mei 2009, 15:39
Hoe wil je dat dan noemen? Een timer zou prioriteit moeten krijgen op een live uitzending. Stel je voor dat de 5050 toevallig nog aanstond oid? Dan zou de timer niet kunnen opnemen.

De 9200 brak de live uitzending gewoon af voor de timer.Dit is geen bug. Als je namelijk niets doet terwijl die conflictmelding verschijnt, dan maakt de 5050C na enige tijd (ik dacht zo'n 30 seconden) zelf de keuze om het huidige live programma te verlaten en de timer te starten (vergelijkbaar met de 9200C).

Het verschil met de 9200C is dat je nu wat te kiezen hebt in dit geval:

live blijven kijken + de nieuwe timer niet starten
live blijven kijken + de nieuwe timer starten + de al lopende opname stoppen
live kijken afbreken + de nieuwe timer starten

Harm10
31 mei 2009, 22:02
Dit is geen bug. Als je namelijk niets doet terwijl die conflictmelding verschijnt, dan maakt de 5050C na enige tijd (ik dacht zo'n 30 seconden) zelf de keuze om het huidige live programma te verlaten en de timer te starten (vergelijkbaar met de 9200C).

Het verschil met de 9200C is dat je nu wat te kiezen hebt in dit geval:

live blijven kijken + de nieuwe timer niet starten
live blijven kijken + de nieuwe timer starten + de al lopende opname stoppen
live kijken afbreken + de nieuwe timer starten

Ik had laatst deze gebeurtenis ook en ik heb de Humax uit gezet zonder te antwoorden in de veronderstelling dat hij dan de timer opname zou starten. Dit gebeurde echter niet. Dit lijkt me wel een bug! Heeft iemand deze ervaring ook?

Joop558
1 juni 2009, 10:00
Ik had laatst deze gebeurtenis ook en ik heb de Humax uit gezet zonder te antwoorden in de veronderstelling dat hij dan de timer opname zou starten. Dit gebeurde echter niet. Dit lijkt me wel een bug! Heeft iemand deze ervaring ook?

Wanneer je de vraag krijgt, dan verwacht hij antworod.
Uit zetten moet je dan niet doen.
Als je wacht, dan stopt hij automatich de live uitzending.

Zie pag. 61 van de gebruiksaanwijzing.

GolfTouch
1 juni 2009, 12:07
Net even getest en hij breekt de live-uitzending inderdaad af na 30 seconden.
Waarschijnlijk fout genterpreteerd toen ik de melding kreeg omdat ik deze niet gewend was van de 9200.

Zoals Joop558 aangeeft moet je wel alle meldingen bevestigen en zeker niet het apparaat uitschakelen.

Harm10
1 juni 2009, 12:34
Wanneer je de vraag krijgt, dan verwacht hij antwoord.
Uit zetten moet je dan niet doen.
Als je wacht, dan stopt hij automatisch de live uitzending.

Zie pag. 61 van de gebruiksaanwijzing.
Ik heb pagina 61 doorgelezen en mijn conclusie is niet dat je moet antwoorden. Hij vraagt je slechts wat te doen en in mijn ogen is het uitschakelen ook een antwoord t.w. ik wil niet verder de live uitzending bekijken. Dus bij deze het verzoek deze op de wishlist te zetten omdat blijkbaar niet iedereen het erover eens is dat dit een bug is.

Joop558
1 juni 2009, 14:11
Ik heb pagina 61 doorgelezen en mijn conclusie is niet dat je moet antwoorden. Hij vraagt je slechts wat te doen en in mijn ogen is het uitschakelen ook een antwoord t.w. ik wil niet verder de live uitzending bekijken. Dus bij deze het verzoek deze op de wishlist te zetten omdat blijkbaar niet iedereen het erover eens is dat dit een bug is.

Op wishlist zetten is een goed idee.

GolfTouch
1 juni 2009, 15:26
Een bug is het niet, wel een wish.
Voor mij mag juist de vraag gewoon niet meer getoond worden.
Gewoon de live-uitzending beeindigen en naar de timer gaan.
Ik (je) heb(t) niet voor niets een timer geprogrammeerd.

SayMr2Me
1 juni 2009, 17:32

moeilijk te omschrijven maar hij is toegevoegd.

GolfTouch
2 juni 2009, 14:54
De wish is om dit middels de cijfertoetsen van de afstandsbediening te kunnen doen. Deze heeft en sms indeling op de cijfers.

De oplossing die ik er nu voor heb ik om de reeds gekeken programma van naam te veranderen. Ik maak er nu "wissen" van. Dan heb ik in ieder geval een goed beeld wat ik al wel en niet gekeken heb.

Zie mijn eerdere reactie hierop dat die functie inderdaad al aanwezig was.
Echter nu blijkt de 5050, na het uitschakelen, steeds terug te springen naar de abcd invoer. Ik zet hem op SMS indeling maar deze blijkt niet onthouden te worden door de 5050. Dus een wish.

cilo
2 juni 2009, 21:27
Weet niet of het al genoemd is maar ik vind het zeer irritant dat er vermeld wordt (in beeld) dat een opname wordt gestart/gestopt of afgerond is.
De opstarttijd (als je de pvr aanzet om tv te gaan kijken) zou ook een heeeeeeeeeeel stuk sneller mogen, kan hem nu aanzetten en vervolgens in de keuken nog wat te drinken gaan halen voor dat ie eindelijk een keertje zover is dat ie beeld en geluid gaat geven.

Harm10
2 juni 2009, 21:49
Nog een andere wish:
In bestandsbeheer kun je geen onderscheid maken wanneer de opname gemaakt is. Als je een serie volgt dan is de opgenomen titel telkens dezelfde en welke ga je dan verwijderen als je in bestandsbeheer zit?
Misschien als selecteerbare optie op welke datum de opname is gemaakt? :frons:

HenkJanssen
2 juni 2009, 22:21
Omdat mijn TV (Philips 42PES0001) blijkbaar nogal wat tijd nodig heeft om het videosignaal te verwerken, komt het geluid eerder bij mij aan dan het beeld.
Ik heb daarom bij de Humax de AV vertraging op 240ms ingesteld. Ziet er goed uit.
Nu blijkt alleen dat de ingestelde vertraging niet meer actief is nadat de Humax in stand-by is geweest. De instelling staat nog wel op 240ms maar de vertraging is 0ms. Pas als ik bij systeeminstellingen/AV instellingen de optie AV vertraging kies (maar niet wijzig) is de vertraging weer actief.
Het maakt hierbij niet uit of de stand-by met of zonder power-save optie is ingesteld.
Ik heb de fabrieksinstellingen al eens hersteld, maar zonder resultaat.
Op dit moment moet ik dus minimaal 1x per dag de systeeminstellingen induiken. Erg irritant!!

Herkent iemand dit probleem?
Weet iemand een oplossing of is dit een echte 'bug'?

Alvast bedankt!

Henk.

Configuratie:
PVR - Humax iHDR 5050c
TV - Philips 42PES0001
AV Receiver - Onkyo TX-SR606
Blu-ray - Sony BDP S350

GolfTouch
2 juni 2009, 23:06
Nog een wish of is het een bug.

Als je een reeds opgenomen programma bekijkt en er loopt een timer, welke vervolgens eerder afgelopen is dan het programma dat je kijkt, dan kom je in het "video menu (media) op het programma daarboven uit. Ik stop mijn programma dat ik keek via de stop toets.
Vreemd want je zou verwachten (wat normaal is denk ik) dat je gewoon terug komt op het programma dat je keek.