View Full Version : Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Pagina's : 1 2 [3]

Tom-
13 november 2009, 16:24
Wellicht dat we eerdaags het officiele nieuws krijgen. Hier (http://www.hifi.nl/nieuws/41270/Philips_TV%60s_werkend_met_CI+_.html) wordt er ook al over gerept.
Mwoah, die zijn een winkel ingelopen en hebben wat getest op enkele TV's. Dat lijstje slaat echt nergens op; er zijn veel meer modellen waar het wel werkt.

Henk2304
17 november 2009, 13:23
We zijn nog zo'n 1 1/2 week verder dan de door Anoniem verwachte uitgiftedatum van de .66-firmware voor niet-9000 serie toestellen. Gelet op de ervaringen van de 9000-testers en de resultaten van de enquete zou .66 er wel eens niet kunnen komen en misschien is dat maar goed ook. Het zou maar zo kunnen dat er over een paar weken een .67 of zo voor de 9000-serie uitgegeven wordt. Die kan dan weer worden getest, gekeurd etc. en als die dan wel goed is dan wordt er hopelijk gewerkt aan die firmware ook voor de andere series. Kortom: hopelijk wordt 't nog wat dit jaar :?

Tom-
17 november 2009, 15:28
Philips heeft mij verteld dat de .66 WEL uit gaat komen. Wel een bugje extra erbij misschien, maar een volledige EPG en teletekst mag intussen wel...

Henk2304
17 november 2009, 20:38
Philips heeft mij verteld dat de .66 WEL uit gaat komen. Wel een bugje extra erbij misschien, maar een volledige EPG en teletekst mag intussen wel...Een plofje erbij zullen ze wel bedoeld hebben :wink: We gaan 't zien :!::?:

berkens
18 november 2009, 22:53
Hallo JW

Eerder deed 'ie het wel.....
En de kaart is bij Ziggo uit de lijst verdwenen, Preview afgelopen denk ik dus.
Oftewel, een Abo afsluiten doet de TV herleven, naar ik verwacht.

Omdat de TV en de CAM nog niet goed werken en zodoende de kaart niet geautoriseerd kan worden, is het soms aan te bevelen om je smartcard in een "orginele" Ziggo decoder (Samsung/Humax) te plaatsen (desnoods bij de buren), de Ziggo Helpdesk te bellen om je kaart te re-activeren en dan heb je weer voor lange tijd (weken) beeld op de gecodeerde zenders (waar je een abonnement op hebt).

Succes, Ben...

berkens
18 november 2009, 23:00
Hi PVG,

Heb zelf de 32pfl9604 en ook ik heb na de update hetzelfde probleem. OSD geeft vaak helemaal niets weer en anders inderdaad undefined.

Waardeloos inderdaad maar neem aan dat deze bug er met de volgende update wel weer uit is.

Weet niet of je al geholpen bent door iemand anders, maar probleem van "undefined" lijkt te komen van de Easylink optie. Staat die uit, kies je via de cijfertoetsen op je AB een andere zender, dan komt die melding en ontbreekt de zender-naam. Kies je met P+ en P- een andere zender, dan komt de undefined boodschap niet.

Easylink weer aangezet en "undefined" was weer gerepareerd.

Groeten Ben...

Henk2304
19 november 2009, 22:43
Philips heeft mij verteld dat de .66 WEL uit gaat komen. Wel een bugje extra erbij misschien, maar een volledige EPG en teletekst mag intussen wel...Anoniem heeft inmddels aangegeven dat ook .67 niet goed is en dat er gewerkt wordt aan .68!. Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat .66 en .67 dus zijn afgekeurd en NIET beschikbaar komen voor de 8000. Het wachten is nu dus op .68 en die zal eerst wel weer voor de 9000-serie vrijgegeven worden om te testen, keuren en evt. certificeren. Daarna zijn wij (met de lagere series) aan de beurt. Ik schat zo in dat het deze maand niets meer wordt, misschien met Sinterklaas (Sintjuttemis duurt nog zo lang:wink:). Maar de uiteindelijke kwaliteit zal wel goed zijn denk ik en daar gaat 't toch primair om. Met .58 red ik me voorlopig nog wel.

JoostBoZ
20 november 2009, 10:10
.66 is dus toch uitgekomen voor alle overige modellen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22257

Henk2304
22 november 2009, 16:40
.66 is dus toch uitgekomen voor alle overige modellen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22257Dit is dus typisch een geval van lang gewacht en (niet) stil gezwegen, niet verwacht maar toch gekregen. :) Ondanks alle perikelen bij de 9000-serie heb ik toch de sprong maar gewaagd en tot dusverre positief. Niet alleen werkt txt weer zoals ik op m'n oude breedbeeldbuis gewend was, maar ook ziet m'n TV m'n Windows Home Server (WHS) weer en die wastie kwijt geraakt bij .58. Het wachten is natuurlijk op de eerste plof maar laat ik 'ns heel positief zijn en er vanuit gaan dat dat een typisch 9000-probleem is.

Jobanna
23 november 2009, 09:00
Vorige week update 026.66.0 gedraaid. Teletext werkt nu op alle zenders. Zappen lijkt ook wat sneller te gaan.

hva
26 november 2009, 22:50
Sinds 2 dagen is Nederland 3 HD verdwenen. In EPG wordt voor dit kanaal niets meer weergeven. Hoe is dit kanaal weer het eenvoudigst terug te krijgen? Betreft een 37pfh9604 met Smit CAM

anoniem
26 november 2009, 23:06
Sinds 2 dagen is Nederland 3 HD verdwenen. In EPG wordt voor dit kanaal niets meer weergeven. Hoe is dit kanaal weer het eenvoudigst terug te krijgen? Betreft een 37pfh9604 met Smit CAM

Je hebt waarschijnlijk de auto netwerk update niet geactiveerd. Ik heb het toestel zelf niet (prive) ingebruik, dus kan je niet precies vertellen waar de instelling zit. Zoek via het menu de installatie optie en voer een installatie update uit. Verder vindt je hier ook een optie auto update, die aan moet staan. Anders zal de TV de instellingen niet "up-to-date" houden.

Tom-
27 november 2009, 12:31
Weet je zeker dat het sinds 2 dagen is? Gisterenavond was NED3 HD bij mij ook uit de EPG verdwenen, en kon je soms wel kijken, maar vaak ook niet; er was dan alleen wat digitale storing op de zender te zien. Ned3 SD werkte wel gewoon. Na een paar uur was het verholpen, en was hij ook in de EPG weer terug.

hva
27 november 2009, 13:10
Ja, automatische zender update staat aan. Deze ook nog een keer laten draaien maar er kwam niets bij.
Gisteren avond een aantal keren geprobeerd maar zonder resultaat. Het "analoge" kanaal is er wel.

willemk
27 november 2009, 13:35
Bij mij was Ned-3 ook verdwenen na de firmware update .66 ook in EPG, daarna de zenders weer opnieuw geinstalleerd en toen stond Ned-3 er weer gewoon bij ook in EPG.

Tom-
27 november 2009, 16:22
Kijk hier eens: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?goto=newpost&t=22390

Heeft niks met Philips te maken dus.

Scenic
1 december 2009, 14:15
Ik ben in het bezit van een 47PFL8404 van Philips. Weet iemand of daar al een "gecertificeerde" DVB-C CI+ module in kan ? Dank !

JW-NHS
1 december 2009, 14:56
Yep, er even van uitgaand dat je de 47PFL8404H12 uitvoering hebt.
Maar bij mijn weten is dat de enige in dit type, je kunt dat op de TV zelf en op de doos zien.
Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22519 , je zult er dan ongetwijfeld eerst de nieuwe Firmware .066 in moeten doen.

Groet,
JW

Scenic
1 december 2009, 15:31
Buiten die H12 (neem aan dat dit Holland betekent, iig een nederlands produkt ! :wink:) is de rest dan Aziatisch of anders ??? Dank ,overigens voor de respons !!

JW-NHS
1 december 2009, 15:39
Waar 'ie precies geproduceerd wordt, als je dat bedoelt, weet ik niet.
Op mijn doos staat "Assembled in Poland" maar het gros van de onderdelen komt waarschijnlijk ergens uit Azië. Philips heeft ook en fabriek in Shenzen, PRC, daar zal best het eea vandaan komen.

Groet,
JW

Donthuis
2 december 2009, 13:01
Waar 'ie precies geproduceerd wordt, als je dat bedoelt, weet ik niet.
Op mijn doos staat "Assembled in Poland" maar het gros van de onderdelen komt waarschijnlijk ergens uit Azië. Philips heeft ook en fabriek in Shenzen, PRC, daar zal best het eea vandaan komen.

Groet,
JW

En die van mij kwam uit Frankrijk, ondanks de /H12 erachter. De Belgische assemblage is dit jaar gestopt, Hongarije schijnt ook veel te leveren. Schermen komen dacht ik uit Azië (denk aan de fabriek met LG samen), maar chips komen overal vandaan. NXP/oud-Philips zit ook in Europa :idea:

Op de software/Firmware zal dat wel geen invloed hebben. Altijd wel de Nederlandse Philips site gebruiken met de correcte toestel/landcombinatie voor de juiste firmware!

Pjotr70
3 december 2009, 21:53
Ik ben een newbie op dit gebied en heb sinds deze week een 9704 icm CI+ Via mijn oude settop box luisterde ik via de TV naar radiozenders kan dit ook met CI+ ? :roll:

TomF
3 december 2009, 22:05
@Pjotr,
Vanaf kanaal 1750 vind je de radiozenders op je TV.
(Bedoelde je dit?)

Pjotr70
3 december 2009, 22:14
Thanx bij de zenderindeling op TV staan ze vanaf 800. Het werkt iig.

Littlesister
4 december 2009, 16:20
Door de bomen zie ik het bos niet meer, wat een chaos in module land...Ik wil geen losse decoder maar een module in mijn nieuw aan te schaffen Philips 42pfl9664/h. Ik ben aangesloten bij KabelNoord (ik woon in Dokkum).
Welke module kan ik nu gebruiken? De Ziggo CI+ module of een reguliere aAphacrypt module icm de KabelNoord smartcard? Ik begrijp dat dit mede provider en tv gebonden is...ik snap er nix meer van...wil alleen geen extra apparatuur om digitale tv te kunnen kijken...heeeeeeeeeeeeelp!!:?

anoniem
4 december 2009, 20:11
de ziggo CI+ CAM module moet ook funcioneren bij Kabel Noord

Tom-
4 december 2009, 22:37
Dan moet die van Caiway het ook doen, en die is goedkoper omdat er geen smartcard waar jij dan niets aan zal hebben bij zit. :)

anoniem
5 december 2009, 00:18
Dan moet die van Caiway het ook doen, en die is goedkoper omdat er geen smartcard waar jij dan niets aan zal hebben bij zit. :)

dat is juist

jobus12
8 december 2009, 18:00
Toen de .66 firmware kwam voor mijn 42PFL9664 was ik blij dat ik eindelijk ondertitels had bij "Discovery HD" en "History HD". Het duurt echter, na selecteren van deze zenders, pakweg 10 seconden voordat ze verschijnen. Dit in tegenstelling tot de ondertitels bij "National Geographic HD" die direct verschijnen na het selecteren van het kanaal.

Inmiddels zijn we weer een paar weken verder en moet ik constateren dat de ondertitels helaas weer zijn verdwenen. De vraag is nu waarom?
Het zal toch niet zo zijn dat de .66 software is versleten? Waarom zijn ze uitgezet?

Tom-
9 december 2009, 10:14
Mogelijk zijn het bij natgeo harde ondertitels? Ingebakken zegmaar?

Staan de ondertitels wel aan, en wel op de goeie taal op je tv?

MrBas
10 december 2009, 12:59
Hoi, heb een philips 42pfl8404h gekocht. werkt die CI+ nu wel of niet. staat niet op de "lijst" De ene zegt dat het werkt de ander niet. Wat is nu verstandig?
greetz B

Henk2304
10 december 2009, 13:34
Hoi, heb een philips 42pfl8404h gekocht. werkt die CI+ nu wel of niet. staat niet op de "lijst" De ene zegt dat het werkt de ander niet. Wat is nu verstandig?
greetz B Ik heb een 37PFL8404H/12 (alleen schermformaat is wat kleiner dan van jouw) met Ziggo CI+ CAM (Smit) en dat werkt goed. Als je tenminste softwareversie .58 hebt (maar .66 is beter) kun je gewoon digitaal (op sommige zenders zelfs in HD) TV kijken. Er zitten in versie .66 nog wat onvolkomenheden die momenteel door Philips worden gladgestreken. Als dat naar Ziggo-maatstaven voldoende is gebeurd volgt de certificering, zo is door Anoniem (die bij Ziggo bij het certificeringsproces betrokken is) op dit forum bevestigd.

SchenkOnline
11 december 2009, 01:11
greetz B

MrBas, gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb 'm ook die 42" 8404H icm CI+ en fw .66. Maar eh... jouw vraag was <hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22519)> toch ook al gesteld en beantwoord? :cool:

jwijnands
11 december 2009, 20:22
Hij wil heel zeker weten..

berkens
12 december 2009, 15:39
Mijn opmerking ging meer over een mogelijkheid tot sorteren. Sommige gebruikers menen dat ziggo hier bewust beperkingen oplegt. Ik heb aangegeven dat ik niet weet welke features de oorspronkelijke software bevat in vergelijking met de software die door ons getest wordt. Jij bent één van de weinigen, die zowel de oude als de nieuwe software heeft kunnen vergelijken op de mogelijkheden van sorteren. Mischien dat je hier nog iets over kunt zeggen. Er wordt namelijk voordurend door bepaalde personen de indruk gewekt dat de ziggo eisen de toestellen 'kreupel' maakt.

Zelf heb ik diverse zenders verplaatst.

Druk op OK om de zenderlijst te tonen en dan op Options om te kunnen verplaatsen.

Vreselijk, de wijze waarop Ziggo zichzelf opdringt.

Philips meldde mij dat in februari 2010 de Alphacrypt CAM's zal uitschakelen/weren. Benieuwd hoe dat moet met mijn Philips + Loewe TV. In beiden een Alphacrypt (zonder problemen).

Groeten Ben...

MrBas
15 december 2009, 11:04
MrBas, gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb 'm ook die 42" 8404H icm CI+ en fw .66. Maar eh... jouw vraag was <hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22519)> toch ook al gesteld en beantwoord? :cool:

ja idd wilde het zeker weten, dus uit meerdere bronnen...
Maar we hebben een oplettend forum lid :wink: ...Schenk
Thankz voor de antwoorden, inmiddels besteld :applause:
greetz b

Minkie
15 december 2009, 16:09
Je hebt waarschijnlijk de auto netwerk update niet geactiveerd. Ik heb het toestel zelf niet (prive) ingebruik, dus kan je niet precies vertellen waar de instelling zit. Zoek via het menu de installatie optie en voer een installatie update uit. Verder vindt je hier ook een optie auto update, die aan moet staan. Anders zal de TV de instellingen niet "up-to-date" houden.

Sinds enige dagen geen EPG info van NED 3HD maar wel van alle andere zenders die in het Ziggo pakket zitten (100+)
Ook dus de zenders die niet in mijn profiel zitten.

Ik dacht na het lezen van alle draadjes dat Philips tv's maar 50 aankonden.

Ook ik heb de auto update aanstaan en mijns inziens is het bevreemdend dat NED 3HD plotsklaps weg is en nu een overdosis aan, voor mij, niet relevante EPG informatie krijg.

Ik kan ermee leven maar het is wel raar.

Groeten Minkie

anoniem
15 december 2009, 20:37
Sinds enige dagen geen EPG info van NED 3HD maar wel van alle andere zenders die in het Ziggo pakket zitten (100+)
Ook dus de zenders die niet in mijn profiel zitten.

Ook ik heb de auto update aanstaan en mijns inziens is het bevreemdend dat NED 3HD plotsklaps weg is en nu een overdosis aan, voor mij, niet relevante EPG informatie krijg.

Ik kan ermee leven maar het is wel raar.

Groeten Minkie

Kun je nog eens een volledige herinstallatie uitvoeren, om te kijken of dit je probleem oplost.

Tom-
15 december 2009, 21:28

Dat is in de .66 firmware aangepast naar meer (weet het exacte aantal niet, maar iig ruim meer dan 50).

Problemen met NED3HD heb ik ook volop gehad met een 8404.

Henk2304
16 december 2009, 14:07
Dat is in de .66 firmware aangepast naar meer (weet het exacte aantal niet, maar iig ruim meer dan 50).

Problemen met NED3HD heb ik ook volop gehad met een 8404.Tot nu toe geen enkele, ook met een 8404. Ik heb sinds .66 überhaubt tot nu toe weinig problemen. Soms bij zender wisseling (met name bij omschakeling van SCART-video naar TV) een grijs vlakje met heel soms daarin de melding over een gecodeerde zender. Maar dat is binnen 1 á 2 seconden voorbij.

rikb
16 december 2009, 21:21
Hallo allemaal,

Ik heb sins 3 dagen nu een super mooie Philips 8404/H12

Toen ik de TV kreeg heb ik eerst de TV aangesloten en even zenders laten zoeken zonder CI+ .. omdat ik nog geen CAM CI+ had.
Nu heb ik vandaag CI+ gekocht met hoge verwachtingen, had al verschillende dingen gelezen dat het allemaal werkt ed :) dus heb ook nog even laatste Firmware van Philips site gedownload en geïnstalleerd (succesvol)
Na plaatsen van CI+ module gaat ie vertifiëren .. en das volgens mij succesvol want ik kan alle gegeven bekijken van de module en smartcard.
Nu wil zender toevoegen bij instellingen en dan automatisch zenders toevoegen.. START >> dan vraagt deze om een Frequentie in MHz .. dit is voor mij 369.00, dit voer ik in en dan gaat "hij" zoeken .. na 5 - 15 min krijg ik dezelfde melding weer dat ik de frequentie in moet voeren .. ik voer dan weer 369.00 in en druk op "OK" .. zoeken zoeken zoeken ... en dan krijg ik weer de vraag om frequentie in te voeren .. ik heb nog niet eens de melding netwerknummer invoeren gehad :evil:
Ziggo gebeld en instructie gekregen om CI+ module er uit te halen en dan TV te laten scannen, dan frequentie invoeren en daarna netnummer .. module er weer in en dan TV uit doen en op laten starten om tv module te laten checken na dat deze klaar is met de check .. tv 15 sec uit .. en dan zou hij moeten werken ..
Ik heb dit gedaan en kom weer niet verder dan frequentienummer invoeren:cry: ..
Iemand tips voor mij of ervaringen van mensen die dit ook meegemaakt hebben ??

Kwil TV kijke ..

PS> SMARTcard is geactiveerd

JW-NHS
16 december 2009, 21:50
De volgorde is inderdaad: eerst zenders laten zoeken, dat zijn er iets van 260, en dan pas de CAM er in stoppen. Zie de Handleiding op dit forum.

Nu heb je het andersom gedaan, en dus zou het een oplossing kunnen zijn 'm terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen.
Waarschijnlijk moet dan ook de SW 066 eerst weer ingespeeld worden, daarna de zenders zoeken.

Groet,
JW

rikb
16 december 2009, 22:25
De volgorde is inderdaad: eerst zenders laten zoeken, dat zijn er iets van 260, en dan pas de CAM er in stoppen. Zie de Handleiding op dit forum.

Nu heb je het andersom gedaan, en dus zou het een oplossing kunnen zijn 'm terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen.
Waarschijnlijk moet dan ook de SW 066 eerst weer ingespeeld worden, daarna de zenders zoeken.

Groet,
JW

Heb hem nu naar fabrieksinstellingen terug gezet ..
Zal even kijken of ik firmware opnieuw er op kan zetten ..

Zal zo status daarvan even updaten .. thnx for reply anyway:wink:

JW-NHS
16 december 2009, 22:30
Volg daarbij nauwkeurig de Handleiding, Versie 4 die op dit Philips Forum staat :idea:

Groet,
JW

rikb
16 december 2009, 22:35
Volg daarbij nauwkeurig de Handleiding, Versie 4 die op dit Philips Forum staat :idea:

Groet,
JW

Ik heb nog een keer de laatste firmware gedownload .. deze op USB stick gezet .. het is een autorun.upg bestandje .. en deze zou moeten updaten als je de usb stick in de TV doet.. alleen hij opend dan mijn USB stick en zegt geen bestanden .. Ik denk dat dit komt omdat de laatste versie er al opstaat .. dat heb ik namelijk maandag al gedaan ..

rikb
16 december 2009, 22:46
Ik heb de CI+ module met de bar codes naar mij toe geplaatst ..
De Ziggo smartcard er in gedaan zoals het in het Ziggo boekje staat .. Ziggo op de kop als je NEOTION Module voor je staat ..
Even om dit probleem uit te sluiten ..

Heb nu fabrieksinstellen terug gezet .. moet ik nu eens scannen naar zenders en ook een frequentie invullen ??? of dan op annuleren drukken ??

JW-NHS
16 december 2009, 23:02
Volg stap-voor-stap de Handleiding http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339 versie 4, print die uit en hou 'm er bij.
Dan kán het niet mis gaan.

Niet "klooien" met de kaart of de CAM, niet verkeerd om er in steken, dan kan er van alles mis gaan, onder andere met de pennetjes/kontaktjes.

Groet,
JW

rikb
16 december 2009, 23:18
Volg stap-voor-stap de Handleiding http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339 versie 4, print die uit en hou 'm er bij.
Dan kán het niet mis gaan.

Niet "klooien" met de kaart of de CAM, niet verkeerd om er in steken, dan kan er van alles mis gaan, onder andere met de pennetjes/kontaktjes.

Groet,
JW

Die manual had ik er bij :-P

Enige fout van mij is dan dat ik die CAM module er al ingestoken heb van te voren ...
Terug naar fabrieksinstellingen werkt niet .. blijf hetzelfde probleem houden.. moet elke keer die *** frequentie invullen .. :evil:

is er niet iets dat ik hem echt helemaal fabrieks af kan zetten ?? .. er staan nu namelijk al zenders ed op ..

JW-NHS
16 december 2009, 23:42
Inderdaad, met "fabrieksinstellingen" kun je 'm niet volledig resetten, dan gaan alleen beeld en geluid terug naar de oorspronkelijke situatie.
Wellicht is er een mogelijkheid 'm echt volledig terug te zetten, ik weet 'm niet zo te vinden.
Hopelijk zijn er ander Philips-gebruikers die dit wel weten. Ik zoek ook even door bij mijn 5604.

Overigens herinner ik me een verhaal van iemand op het forum die de frequentie iets moest veranderen, ik dacht bij een Philips. Dat was kort geleden, dus even zoeken.

Groet,
JW

rikb
16 december 2009, 23:54
Inderdaad, met "fabrieksinstellingen" kun je 'm niet volledig resetten, dan gaan alleen beeld en geluid terug naar de oorspronkelijke situatie.
Wellicht is er een mogelijkheid 'm echt volledig terug te zetten, ik weet 'm niet zo te vinden.
Hopelijk zijn er ander Philips-gebruikers die dit wel weten. Ik zoek ook even door bij mijn 5604.

Overigens herinner ik me een verhaal van iemand op het forum die de frequentie iets moest veranderen, ik dacht bij een Philips. Dat was kort geleden, dus even zoeken.

Groet,
JW

Thnx voor je late reactie nog :wink:
Laat me maar weten als je iets gevonden hebt :)

JW-NHS
16 december 2009, 23:58
Op pagina 7 van dit draadje http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339&page=7 staat het eea.
Probeer eens "Antenne" ipv "Kabel", dat hielp bij een aantal mensen.

Zie ook http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=240289#post240289 mbt de netwerksnelheid.

Groet,
JW

rikb
17 december 2009, 10:35
Morguhhhh:grin:

Ik heb gister avond tv uitgedaan en ik dacht.. zal weer eens met volle zin proberen .. en toen vond hij in 1 keer dik in de 200 zenders...:lol:
daarna de CAM module er in gedaan .. en toen kreeg ik een popup die ik niet zo snel kon lezen .. maar NL1 is HD en 2 en 3 dat staat er tenminste en ik kan ook die extra zenders van Ziggo bekijken dus dan zal het wle goed zijn.
Als ik bij instellingen kijken naar common interface zie ik ook alle gegevens staan van CI+ en smartcard van Ziggo ..

Dus het werkt .. heb verder alle settings op automatisch .. :wink:

Thnx

JW-NHS
17 december 2009, 13:19
Soms is het simpel, de TV een keer geheel uit-en-weer-aan-zetten blijkt dan de oplossing.
Mooi dat het nu gelukt is, en veel kijkplezier met de nieuwe aanwinst :pompom:

Groet,
JW

rikb
17 december 2009, 14:07
Soms is het simpel, de TV een keer geheel uit-en-weer-aan-zetten blijkt dan de oplossing.
Mooi dat het nu gelukt is, en veel kijkplezier met de nieuwe aanwinst :pompom:

Groet,
JW

ja je eerst helemaal kapot ergeren dat ie niet doet :giveup:en dan slapen. wkkr worden en nog een keer proberen :schater:

Ongelofelijk trouwens hoe gruwelijk mooi beeld met Film1 ed :shock:

Henk2304
17 december 2009, 14:50
ja je eerst helemaal kapot ergeren dat ie niet doet :giveup:en dan slapen.
Dat je nog in slaap kon komen dan, zou mij niet gelukt zijn in zo'n toestand ...:wink: Maar evengoed fijn dat 't nu toch werkt:applause:

rikb
17 december 2009, 15:17
Dat je nog in slaap kon komen dan, zou mij niet gelukt zijn in zo'n toestand ...:wink: Maar evengoed fijn dat 't nu toch werkt:applause:

was in slaap gevallen met laptop en afstandbediening naast me .. schrok om 2uur wkkr toen alles even uit gezet :-P

joep meloen
18 december 2009, 00:38
Kan iemand vertellen of Philips nog bezig is om d.m.v een nieuwe firmware de laatste problemen op te lossen? Het is te hopen dat het ze lukt om daarmee wel een ziggo-certificering te verkrijgen. Het is sinds eind oktober erg stil bij Philips. Het lijkt erop dat ze het wel best vinden.

Weet Anoniem misschien of er ontwikkelingen zijn?

Henk2304
18 december 2009, 08:59
Kan iemand vertellen of Philips nog bezig is om d.m.v een nieuwe firmware de laatste problemen op te lossen? Het is te hopen dat het ze lukt om daarmee wel een ziggo-certificering te verkrijgen. Het is sinds eind oktober erg stil bij Philips. Het lijkt erop dat ze het wel best vinden.

Weet Anoniem misschien of er ontwikelingen zijn?Ik heb dat gevoel ook een beetje. Anoniem heeft enkele weken geleden al eens iets gemeld over een afgekeurde versie .67 en dat er aan .68 gewerkt werd. Als ik het van de positieve kant bekijk dan zou het kunnen zijn dat met .66 de meeste problemen zijn weggewerkt, zodat de druk van de ketel is. Daardoor kan Philips zich "in alle rust" bezig houden met het maken, testen en door Ziggo laten certificeren van een versie die echt goed is, zonder dat een horde ontevreden klanten (mijzelf incluis) de telefonische servicedesk/chats/fora overstroomt met vragen over het gebruik van CI+. Maar wellicht kan Anoniem op je verzoek ingaan en wat licht in de duisternis brengen.

ArChie
18 december 2009, 09:31
Op 15 december werd nog het volgende gemeld hier op het forum naar aanleiding van dezelfde vragen over de status van Philips:

Nee, helaas. Er is nog geen zicht op / duidelijkheid over nieuwe software waarin de laatste issues (reboot + CI+) opgelost zijn.

JW-NHS
18 december 2009, 10:05

Weet Anoniem misschien of er ontwikkelingen zijn?

Dat zou zeer onlogisch zijn.
Immers, op dit moment heeft de verkoop van hun CI+ systemen last van het ontbreken van de "Ziggo certificatie", zie onder andere het verhaal in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22316 waarin de Philips ontraden wordt.
Philips heeft er dus alle belang bij dat die Certificatie wél rond komt.

Groet,
JW

guidovdb
19 december 2009, 21:05
Het is me niet eerder opgevallen (misschien loop ik een paar draadjes achter), maar ik zag ineens een b toevoeging bij modellen van philips op de website.
Dus behalve de 37pfl9604h/12 nu de 37pfl9604h/12b

Ook andere modellen hebben deze toevoeging.

Ik vraag me af waar de b voor staat en kon alleen maar flauwe grappen bedenken:
-BETA ????
-Beter, maw en verbeterde versie
-verBeterd, ziggo van de sticker op de doos en de kast verwijderd

Als je in de folders en handleidingen kijkt vervalt de B vaak weer, iemand een idee ?

bert-jan
21 december 2009, 22:40
Op 16 dec. jl. kreeg ik op een vraag van mij het volgende antwoord van Philips :

Ik kan u hierover het volgende melden : Ziggo en Philips werken gezamenlijk aan de certificering van de Philips CI+ TV sets. Op dit moment zijn alle sets alleen CI+ gecertificeerd, maar nog niet door Ziggo gecertificeerd, waardoor het mogelijk is dat ze nog niet optimaal zullen functioneren.

Op www.philips.nl (http://www.philips.nl/) is de meest recente software versie te vinden die het probleem met de hangende authenticatie alvast oplost. In de afgelopen weken is er een stevige progressie gemaakt op weg naar Ziggo certificatie. We verwachten de certificatie binnenkort af te ronden. Zodra deze is afgerond zullen we dat op deze portal melden:

Ben benieuwd, ze hebben het over "een stevige progressie". ....

Tommie33
29 december 2009, 23:36
volgens mij moeten ze dan toch nog wel wat problemen oplossen eerst.
Zo krijg ik nog regelmatig een authenticatiemelding, soms blijft tv hangen op het kanaalnummer, en van de week ging hij zelfs met een plof uit.
Dus er zal toch nog een nieuwe firmware moeten komen eerst.

Wimj
31 december 2009, 17:01
Ik volg deze draad nu al een tijdje, maar het geeft niet veel vertrouwen dat die certificering van de Philips toestellen zo lang duurt, en dat er zoveel ellende is met die CI+ modules.
Voor mij een reden om de analoge TV nog maar een jaartje te houden. Dan maar geen HD tv.

Henk2304
31 december 2009, 21:40
Ik volg deze draad nu al een tijdje, maar het geeft niet veel vertrouwen dat die certificering van de Philips toestellen zo lang duurt, en dat er zoveel ellende is met die CI+ modules.
Voor mij een reden om de analoge TV nog maar een jaartje te houden. Dan maar geen HD tv.Dat is nou ook weer een tikkeltje overdreven. Er is niet "zoveel ellende met CI+". Er zijn heel veel tevreden gebruikers zoals ik. Er zijn ook mensen met problemen maar die heb je ook met PVR's, HDD-recorders en meer algemeen met computers, auto's en met energiemaatschappijen. En ja, de mensen met problemen zijn natuurlijk wel de eerste kandidaten voor dit forum.
Het is natuurlijk je goed recht om analoog te blijven kijken. Dat heb ik tot voor enkele maanden ook gedaan, maar ik ben blij dat ik de overstap met CI+ en Philips gemaakt heb, hoewel ik in eerste instantie ook nogal sceptisch was.

JW-NHS
31 december 2009, 21:52
Ook ík ben zo'n tevreden gebruiker van CI+, icm de Philips 22PFL5604H/12.
Het installeren was simpel, ik heb daarbij nauwgezet de handleiding gevolgd die op dit forum staat :idea:

Tot nu toe geen enkel probleem gehad met de CI+, de TV start normaal op, en ik kan er alles mee doen.

En het grote voordeel: maar één afstandsbediening. Ook mijn wederhelft kan daar mee omgaan :)

Groet,
JW

Wimj
31 december 2009, 23:30
Dat is nou ook weer een tikkeltje overdreven. Er is niet "zoveel ellende met CI+". Er zijn heel veel tevreden gebruikers zoals ik. Er zijn ook mensen met problemen maar die heb je ook met PVR's, HDD-recorders en meer algemeen met computers, auto's en met energiemaatschappijen. En ja, de mensen met problemen zijn natuurlijk wel de eerste kandidaten voor dit forum.
Het is natuurlijk je goed recht om analoog te blijven kijken. Dat heb ik tot voor enkele maanden ook gedaan, maar ik ben blij dat ik de overstap met CI+ en Philips gemaakt heb, hoewel ik in eerste instantie ook nogal sceptisch was.

Ik kijk niet analoog, maar digitaal op mijn CRT van 5 jaar oud.
Ik wil tzt best een HD Tv kopen, maar niet als de meest basale zaken van een TV zoals teletekst, zenderwisseling etc niet goed werken.

Minkie
1 januari 2010, 14:57
Kun je nog eens een volledige herinstallatie uitvoeren, om te kijken of dit je probleem oplost.

Ten eerste wens ik iedereen op dit forum een gelukkig Nieuwjaar en ongelooflijk veel kijk plezier met de Philips Tv's het komende jaar.

Anoniem jou wil ik persoonlijk danken voor jouw inzet afgelopen jaar om de CI+ werkende te krijgen en in mijn geval tot een volledig succes. Ik hoop voor jou dat het komende jaar beduidend minder obstakels zal geven.

Jouw advies opgevolgd en een herinstallatie uitgevoerd, dit heeft het gewenste resultaat opgeleverd.

In mijn geval werkt alles naar behoren en ben dus uiterst tevreden. Van uit mijn situatie redenerende vraag ik mij af wat de certificatie van de 9000 serie in de weg staat?

2010 een CI++++++++++++++++ jaar

Minkie

JW-NHS
1 januari 2010, 15:02
Ik kijk niet analoog, maar digitaal op mijn CRT van 5 jaar oud.
Ik wil tzt best een HD Tv kopen, maar niet als de meest basale zaken van een TV zoals teletekst, zenderwisseling etc niet goed werken.

Hoe doe je dat?
Die oude CRT heeft toch nog geen HDMI ingang, en via Scart is het gewoon analoog.

Groet,
JW

The_Doman
1 januari 2010, 15:04
Hoe doe je dat?
Die oude CRT heeft toch nog geen HDMI ingang, en via Scart is het gewoon analoog.

Niet zo zeuren.
Hij bekijkt dus gewoon digitale TV op zijn CRT-TV zoals nog zovelen doen. :wink:

JW-NHS
1 januari 2010, 15:09
Point taken :)

Groet,
JW

anoniem
1 januari 2010, 21:38
Ten eerste wens ik iedereen op dit forum een gelukkig Nieuwjaar en ongelooflijk veel kijk plezier met de Philips Tv's het komende jaar.

Anoniem jou wil ik persoonlijk danken voor jouw inzet afgelopen jaar om de CI+ werkende te krijgen en in mijn geval tot een volledig succes. Ik hoop voor jou dat het komende jaar beduidend minder obstakels zal geven.

Jouw advies opgevolgd en een herinstallatie uitgevoerd, dit heeft het gewenste resultaat opgeleverd.

In mijn geval werkt alles naar behoren en ben dus uiterst tevreden. Van uit mijn situatie redenerende vraag ik mij af wat de certificatie van de 9000 serie in de weg staat?

2010 een CI++++++++++++++++ jaar

Minkie

Goed te horen dat het uiteindelijk gelukt is.
Succes met je Philips TV.

Wimj
2 januari 2010, 15:25
Niet zo zeuren.
Hij bekijkt dus gewoon digitale TV op zijn CRT-TV zoals nog zovelen doen. :wink:

Inderdaad. En de Philips 37pfl9604 staat op mijn verlanglijst, maar dan wel
met een werkende (gecertificeerde) CI+ module.

Maar wellicht is dan de opvolger er al :).

Beerma
2 januari 2010, 18:06
Kan iemand mij vertellen of de Philips led tv type 40PFL9704 ook ziggo gecertificeerd is met CI+ module

JW-NHS
2 januari 2010, 18:21
Nog geen enkele Philips CI+ TV is "Ziggo gecertificeerd". Daar wordt nog aan gewerkt, zie diverse postings van Anoniem op dit forum.
Maar dat gezegd zijnde, de Philipsen doen het gewoon icm de CI+ CAM's, en zoals in mijn situatie: zonder problemen.
En da's een uitzondering als ik het goed begrijp, lees de verhalen maar eens op het Sony en Samsung gedeelte :oops:

Groet,
JW

maartenbrink
2 januari 2010, 18:29
Ik heb de 37PFL8404/12 gekocht en ben in spannende afwachting voor de aflevering.
Wegens leveringsproblemen duurt het wat langer.
Ik ben heel benieuwd naar de werking van CI+ module.
Ik heb de hier gepostee gebruiksaanwijzing al klaar liggen!

MrBas
3 januari 2010, 13:38
Ik heb de 37PFL8404/12 gekocht en ben in spannende afwachting voor de aflevering.
Wegens leveringsproblemen duurt het wat langer.
Ik ben heel benieuwd naar de werking van CI+ module.
Ik heb de hier gepostee gebruiksaanwijzing al klaar liggen!

heb een maatje groter van jouw tv en ci werkt prima, hanteer de handleiding te vinden ergens (sorry weet niet waar) op dit forum
succez

maartenbrink
3 januari 2010, 13:42
Ik heb de gebruiksaanwijzing inderdaad!
Hij ligt klaar! :pompom:

Namoh
4 januari 2010, 12:14
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een 52PFL9704H besteld met CI+ CAM module en een BDP9100 Blu-Ray speler, wat allemaal over 2 weken wordt geleverd en geinstalleerd (als alles goed gaat :roll:).

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten die de die-hard forum leden mij kunnen vertellen?

Volgorde van installeren (staat in een handleiding (versie 4?) maar heb de handleiding nog niet gevonden), welke firmware versie (0.66 of toch 0.58 welke ik nergens kan vinden), etc??

Heb firmware 949.1 (Blu-Ray speler) en 000.026.066.000 (TV) al op een USB stick staan, maar wil graag weten wat ik wel en juist niet moet doen om straks alles in 1 keer werkend te krijgen, dus alle (HD-)zenders in de lijst aanwezig, EPG werkend, teletekst werkend, etc!!

EwaXB
4 januari 2010, 15:11
Inderdaad. En de Philips 37pfl9604 staat op mijn verlanglijst, maar dan wel
met een werkende (gecertificeerde) CI+ module.

Maar wellicht is dan de opvolger er al :).

Idd, Heb zelf de 32 PFL9604H, geweldig ding hoor. Alleen wacht dan even tot ongeveer mei, dan komen alle nieuwe modellen altijd. Dus dan kun je kiezen: de 9604 goedkoper of de 9605 met indrukwekkendere specificaties. ;)

nlrb
4 januari 2010, 15:36
Volgorde van installeren (staat in een handleiding (versie 4?) maar heb de handleiding nog niet gevonden), welke firmware versie (0.66 of toch 0.58 welke ik nergens kan vinden), etc??

Zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339). Al meer dan 2500 mensen hebben 'm wel gevonden :wink:.

Tommie33
7 januari 2010, 10:31
Nog geen enkele Philips CI+ TV is "Ziggo gecertificeerd". Daar wordt nog aan gewerkt, zie diverse postings van Anoniem op dit forum.
Maar dat gezegd zijnde, de Philipsen doen het gewoon icm de CI+ CAM's, en zoals in mijn situatie: zonder problemen.
En da's een uitzondering als ik het goed begrijp, lees de verhalen maar eens op het Sony en Samsung gedeelte :oops:

Groet,
JWOok Philips tv's zijn zeker niet zonder problemen hoor. Regelmatige vastlopers, reboots, kanalen die ineens gecodeerd zijn...
Stabiel is het nog steeds niet. Helaas blijft het nu akelig stil bij Philips.

Henk2304
7 januari 2010, 11:42
Ook Philips tv's zijn zeker niet zonder problemen hoor. Regelmatige vastlopers, reboots, kanalen die ineens gecodeerd zijn...
Stabiel is het nog steeds niet. Helaas blijft het nu akelig stil bij Philips.Ik kan het woord "regelmatig" niet kan onderschrijven. De laatste tijd is het ook wat dat betreft op dit forum nogal stil. Ik zie vooral meldingen van mensen die problemen met de installatie hebben en dat komt dan voornamelijk (zo komt het tenminste op mij over) omdat de officiële gebruikshandleidingen van Philips en Ziggo niet uitblinken in duidelijkheid. Als echter de handleiding gevolgd wordt die door één van de forumleden is opgesteld (waarvoor nog steeds hulde) zijn die problemen meestal snel verholpen.

Toch hadden wij vanmorgen voor 't eerst op alle gecodeerde zenders ook de melding dat die zenders gecodeerd zijn en werd de betreffende zender niet getoond (alleen de niet-gecodeerde zenders zoals Ned 1 HD waren zichtbaar). TV uit- en na een paar minuten weer aangezet (knop zijkant)en het probleem was verholpen.
De afgelopen tijd (sinds .66) zie ik bij keuze van een andere zender soms kort een grijs vlak met heel soms daarin de melding over een gecodeerde zender maar dat zijn echt uitzonderingen en die meldingen zijn meestal binnen een seconde of zo weer verdwenen.

Wanneer komt de nieuwe (gecertificeerde) firmware beschikbaar?

JW-NHS
7 januari 2010, 11:44
Dat is wat te veel generaliserend.....

Op dit forum is te lezen dat met name de 9 en 8 serie daar soms last van hebben.
Bij de 5 serie komt dat rebooten bij mijn weten niet voor, zoals ik ook uit eigen ervaring weet.
Hoe het bij de 7 serie zit weet ik niet.

En Philips is hard bezig met een nieuwe versie, Anoniem meldde dat kort voor de kerst.

Groet,
JW

Henk2304
7 januari 2010, 11:49

Groet,
JWBedoel je nu mijn reactie of die van Tommie33?

JW-NHS
7 januari 2010, 11:52
Die van Tommie....

Terwijl ik mijn reactie aan het typen was had jij er ook al eentje gemaakt, dat had ik niet gezien :wink:

Groet,
JW

Henk2304
7 januari 2010, 12:06
Die van Tommie....

Terwijl ik mijn reactie aan het typen was had jij er ook al eentje gemaakt, dat had ik niet gezien :wink:

Groet,
JW:thumb up::wink:

Lammersh
7 januari 2010, 18:34

Op dit forum is te lezen dat met name de 9 en 8 serie daar soms last van hebben.
Bij de 5 serie komt dat rebooten bij mijn weten niet voor, zoals ik ook uit eigen ervaring weet.
Hoe het bij de 7 serie zit weet ik niet.

En Philips is hard bezig met een nieuwe versie, Anoniem meldde dat kort voor de kerst.

Groet,
JW

Ook in het bezit van de 5 serie deze werkt probleemloos

nlrb
7 januari 2010, 18:54
...

Groet,
JW
Dat lijkt me wat erg optimistisch. Ik zie geen enkele firmware voorbij komen om te testen. De berichten in het informele circuit zijn ook niet zo hoopgevend. De vraag is of Philips de problemen die wij in het veld zien kan reproduceren in het lab en ze dan vervolgens op weet te lossen.

JW-NHS
7 januari 2010, 19:01
Was het niet zo dat er al testversies 67 en 68 (?) geweest zijn, die het niet gehaald hebben?

Groet,
JW

nlrb
7 januari 2010, 19:07
Was het niet zo dat er al testversies 67 en 68 (?) geweest zijn, die het niet gehaald hebben?

Er wordt nog wel (wat) doorontwikkeld, maar de genoemde versies adresseren niet de problemen met reboots en gecodeerde zenders. Deze versies hebben het testlab dus ook niet verlaten. Waarschijnlijk ligt de focus van Philips nu op de 2010 modellen.

JW-NHS
7 januari 2010, 19:16
Jij beschikt kennelijk over wat meer info dan ik :wink:

Mij persoonlijk maakt het niet uit. De 22-5604 doet het prima, niks te klagen. Dat was een "probeersel", die gaat straks naar iemand anders.
En ik kijk even de 2010 ontwikkelingen aan, dat zou dan een 26" moeten worden uit een iets hogere reeks. Die zal er vast wel komen :idea:

Groet,
JW

The Cableguy
7 januari 2010, 20:37
Als verkoper van tv toestellen kan ik uit eigen ervaring melden dat zo'n 95% van alle philips toestellen met ci+ module goed werken. Eerdere problemen met het missen van teletext zijn met de laatste firmware updates verholpen. Af en toe vastlopen is niet zo bijzonder, aangezien we ook regelmatig geconfronteerd worden met losse ontvangers die vastlopen.
Veel problemen met Ci+ modules komen voort uit het niet juist installeren van de betreffende module waardoor deze niet herkent wordt door de tv.

Wat betreft het nog niet verkrijgen van de ziggo ci+ certificering voor philips tv's; dit heeft meer met de digitale beveiliging die ziggo er aan stelt dan aan een niet juiste werking.

The Cableguy

anoniem
8 januari 2010, 19:09
Als verkoper van tv toestellen kan ik uit eigen ervaring melden dat zo'n 95% van alle philips toestellen met ci+ module goed werken. Eerdere problemen met het missen van teletext zijn met de laatste firmware updates verholpen. Af en toe vastlopen is niet zo bijzonder, aangezien we ook regelmatig geconfronteerd worden met losse ontvangers die vastlopen.
Veel problemen met Ci+ modules komen voort uit het niet juist installeren van de betreffende module waardoor deze niet herkent wordt door de tv.

Wat betreft het nog niet verkrijgen van de ziggo ci+ certificering voor philips tv's; dit heeft meer met de digitale beveiliging die ziggo er aan stelt dan aan een niet juiste werking.

The Cableguy

het uitblijven van de goedkeuring heeft te maken met de reboots en de CI+ melding die optrden tijdens het inschakelen en tijdens het veranderen van kanaal. In de aparte threat is hier meer informatie over te vinden.

hva
9 januari 2010, 11:14
Als ik de draadjes van LG, Sony en Samsung lees, kom ik ook problemen met reboots CI+ meldingen tegen (ook bij reviews op kieskeurig). Waarom zijn die wel gecertificeerd?
Mijn TV draait vanaf het begin probleemloos. Ik kan niet geloven dat alles aan Philips ligt en niets aan Ziggo (mogelijk icm cam-module).
Bij de asiaten is ziggo een no-name en zal daar niets op de agenda krijgen. Tja en bij Philips praten ze ook nederlands en ziggo bepaalt wel/geen certificering.

JW-NHS
9 januari 2010, 11:19
Als ik de draadjes van LG, Sony en Samsung lees, kom ik ook problemen met reboots CI+ meldingen tegen (ook bij reviews op kieskeurig). Waarom zijn die wel gecertificeerd?
Mijn TV draait vanaf het begin probleemloos. Ik kan niet geloven dat alles aan Philips ligt en niets aan Ziggo (mogelijk icm cam-module).
Bij de asiaten is ziggo een no-name en zal daar niets op de agenda krijgen. Tja en bij Philips praten ze ook nederlands en ziggo bepaalt wel/geen certificering.

Welke is dat? En met welke CAM, de Neotion of de SMiT?

Dat er bij die andere, wel gecertificeerde merken van die re-boots plaats vinden die gepaard gaan met een plof, zoals bij de Philips 9 (en 8?) serie, dat heb ik niet meegekregen. En ik ben een trouwe lezer, heb ik wat gemist?

Groet,
JW

Henk2304
9 januari 2010, 12:01
Welke is dat? En met welke CAM, de Neotion of de SMiT?

Dat er bij die andere, wel gecertificeerde merken van die re-boots plaats vinden die gepaard gaan met een plof, zoals bij de Philips 9 (en 8?) serie, dat heb ik niet meegekregen. En ik ben een trouwe lezer, heb ik wat gemist?

Groet,
JW
Ik weet wel dat daar ook wat problemen mee zijn maar zoals hierboven al gemeld: ook mensen met een PVR , Alphacrypt of zo hebben wel eens problemen. Als een dealer zegt dat 95% geen noemenswaardige problemen heeft is dat wellicht wat aan de hoge kant maar misschien wel in lijn met het aantal problemen bij PVR's , Alphacrypts e.d.
En je moet natuurlijk wel goed de handleidingen lezen, bijvoorkeur die van nlrb heb ik begrepen. Mij is 't destijds met de voorkennis van dit forum in één keer gelukt met de standaardhandleidingen van Philips en Ziggo, maar ik wist dus al dat één van de plaatjes in de Ziggo-handleiding fout was en in tegenspraak met de begeleidende tekst. Dat schijnt trouwens inmiddels gecorrigeerd te zijn.

Henk2304
9 januari 2010, 13:10
Jij beschikt kennelijk over wat meer info dan ik :wink:

Mij persoonlijk maakt het niet uit. De 22-5604 doet het prima, niks te klagen. Dat was een "probeersel", die gaat straks naar iemand anders.
En ik kijk even de 2010 ontwikkelingen aan, dat zou dan een 26" moeten worden uit een iets hogere reeks. Die zal er vast wel komen :idea:

Groet,
JW
Ik weet dat ook want Anoniem heeft daar tijden geleden als eens over gepost. Dat was nog voordat .66 beschikbaar kwam voor de niet 9000-series.
Ook ik heb er echter niet zoveel vertrouwen meer in dat 't vwb certificering met de 2009-modellen nog goed komt. Philips heeft natuurlijk helemaal geen belang meer bij certificering van niet meer corante modellen en richt vast al z'n pijlen op de nieuwe modellen.
Maar goed, die van mij doet 't goed (afgezien van tot nu toe incidentele hickups) zodat ik er wel mee kan leven.
Mbt. de EPG die zo traag is, dat komt meer voor: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=23414. Maar mij hoor je daarover ook niet klagen want op m'n vorige analoge TV had ik niet eens een EPG dus wat ik nu heb is al een hele vooruitgang:wink:

Nonksjra
10 januari 2010, 14:25
Heren forum- en lotgenoten,

Na diverse zwerftochten over veel fora tref ik hier toch de meest informatie aan, die mij reeds ver door alle ellende heen geholpen hebben. Waarvoor mijn uiterste dank. Toch treft mij net nog 1 probleem dat net niet wilt lukken. IK zou het zeer op prijs stellen als een van u darvoor de olossinbg kan bieden.

Wat wil het geval?
Ik heb vlak voor Kerst een 8664h van Philips gekocht. Top toetsel en inmiddels al gelezen dat eerdere kopers hadden gemeld dat de CI+ module ook inderdaad werkte. Geinstalleerd op de juiste wijze, dus binnen 1 uur perfect beeld. Tot dusver nog niets aan de hand.

Na twee weken doet Ziggo wat ie moet doen en activeert mijn code waardoor ik niet meer alle paketten ontvang. Vanaf dat moment ontvang ik niets meer (muv Ned 1). Bij de andere zenders van het basispakket geeft hij alleen nog aan dat het een geocdeerde zender is en zendt dus niets uit. Als ik jullie berichten lees heb ik het vermoeden dat Philips met CI+ ook na de eerste weken nog werkt.

Kortom, laatste software geupdate, CI+ module werkt de eerste 2 weken, toch gaat alles bij de laatste code op zwart. hebben jullie daar een olossing voor, of zit ik toch in het vrekeerde forum.

Toch alvast dank voor een gerichte oplossing.

Gerard

TipX
10 januari 2010, 14:43
Waarschijnlijk is toch je kaart niet geactiveerd. Bel Ziggo even om je kaart te laten activeren.

JW-NHS
10 januari 2010, 14:44
Heb je al op de Ziggo website gekeken bij "mijnziggo" of je kaart wel goed geactiveerd is? Daar kun je inloggen ná registratie :idea:
Daar gaat nog wel eens wat fout, zie ook andere postings op dit forum.

Groet,
JW

The Cableguy
10 januari 2010, 23:01
Waarschijnlijk is toch je kaart niet geactiveerd. Bel Ziggo even om je kaart te laten activeren.

Helemaal mee eens. Nederland 1 doet het altijd, zelfs als je je cammodule eruit trekt. Ook veel regionale zenders en het ziggo infokanaal doen het gewoon.
Als je tv de melding gecodeerd kanaal weergeeft betekent dit vaak dat je kaart niet geactiveerd is. Een losse settopbox geeft verschillende meldingen zoals e19, preview periode verlopen. Maar deze melding krijg je niet via een tv met ingebouwde cam.
Toch even bovengenoemde tip in acht nemen.

Ik heb al meetdere 8664 toestellen verkocht die goed werken met de ci+ modules van zowel SMit als Neotion.

Groet

Nonksjra
11 januari 2010, 00:52
Geachte heren,

Dank voor jullie snelle respons.
Helaas (voor mij) had ik reeds gebeld met Ziggo en hebben zij al telefonisch laten weten dat mijn smartcard is geactiveerd. Ook na het creeren van mijnziggo kan ik zien dat mijn smartcard is geactiveerd. Wat ik echter nergens kan ontdekken is voor welke paketten. Bij mijnproducten staat wel dat ik digitale TV heb, maar niet voor welke paketten ik heb geopteerd.

Ik moet dus maar even gaan bellen voor het daadwerkelijke probleem. Als ik jullie goed begrijp kan het dus niet liggen aan het moment dat Ziggo een code er in gooit om slechts de paketten van mijn abonnement (Z1 + film1) te tonen.

Ik zou het overigens op prijs stellen als iemand mij in lekentaal uitlegt wat er dan precies gebeurt. Hoe ziet mijn CI+module welke kanalen gecodeerd blijven en welke niet. Wellicht dat ik dan ook kan begrijpen of dit moment er voor zorgt dat alles weer op zwart gaat.

Bij voorbaat dank,

Gerard

JW-NHS
11 januari 2010, 01:07
Als jouw Ziggo kaart geactiveerd is moet je een heleboel zenders digitaal kunnen bekijken, alle zenders uit het basispakket dus.
Nu dat, met een wel degelijk geactiveerde kaart niet lukt, moet er wat anders aan de hand zijn.
Soms lukt het via een complete shut-down, dus 'm aan de zijkant uitschakelen en de stekker eruit trekken. Dan na een half uur weer opstarten.
Bij anderen lukte het door de CAM er even uit te halen en weer terug te stoppen.

Groet,
JW

Henk2304
11 januari 2010, 12:11
Als je tv de melding gecodeerd kanaal weergeeft betekent dit vaak dat je kaart niet geactiveerd is. Een losse settopbox geeft verschillende meldingen zoals e19, preview periode verlopen. Maar deze melding krijg je niet via een tv met ingebouwde cam.

GroetToch wel. Als ik een zender selecteer waarop ik geen recht heb dan krijg ik de melding (uit de CI+-CAM) dat de preview periode is verlopen. Daar staat ook een code bij maar ik weet zo uit m'n hoofd niet zeker of dat E19 is.

JW-NHS
11 januari 2010, 12:29
Geachte heren,

Dank voor jullie snelle respons.
Helaas (voor mij) had ik reeds gebeld met Ziggo en hebben zij al telefonisch laten weten dat mijn smartcard is geactiveerd. Ook na het creeren van mijnziggo kan ik zien dat mijn smartcard is geactiveerd. Wat ik echter nergens kan ontdekken is voor welke paketten. Bij mijnproducten staat wel dat ik digitale TV heb, maar niet voor welke paketten ik heb geopteerd.

Ik moet dus maar even gaan bellen voor het daadwerkelijke probleem. Als ik jullie goed begrijp kan het dus niet liggen aan het moment dat Ziggo een code er in gooit om slechts de paketten van mijn abonnement (Z1 + film1) te tonen.

Ik zou het overigens op prijs stellen als iemand mij in lekentaal uitlegt wat er dan precies gebeurt. Hoe ziet mijn CI+module welke kanalen gecodeerd blijven en welke niet. Wellicht dat ik dan ook kan begrijpen of dit moment er voor zorgt dat alles weer op zwart gaat.

Bij voorbaat dank,

Gerard

Ter aanvulling op wat ik eerder schreef: Ziggo heeft aan hun zijde jouw kaart geactiveerd, dwz dat zij een signaal gestuurd hebben naar jouw TV om de kaart te activeren.
Wat zij niet kunnen zien is of die kaart daadwerkelijk vrijgeschakeld is, het is éénrichtingsverkeer, ze krijgen geen terugkoppeling via het net over jouw kaart.
Oftewel, het zou zeer wel mogelijk kunnen zijn dat jouw kaart die puls-trein niet opgepakt heeft, daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Eén daarvan is dat de kaart niet in de CAM zat op het moment dat Ziggo die pulsen gaf, of dat de TV uit stond op dat moment. Dan zal de kaart de pulsen niet ontvangen.

Kijk eens in je TV naar de Common Interface, via de knop Options. Wat staat daar bij de kaart, staat daar Ziggo en is die volledig "ingevuld"?

Groet,
JW

Nonksjra
12 januari 2010, 02:46
Heren,

Wederom dank voor julie snelle respons en nieuwe hints. Ik leer elke dag weer bij en kan tevens goed nieuws melden.

Mijn common interface toont van alles aan. De smartcard wordt herkend en to po details benoemd, dus die zit er denk ik wel goed in. Ik kan nergens Ziggo zien, maar wellicht heb ik nog niet allle menuwegen bewandeld (het zijn er ook zo veel).

Inmiddels heeft Ziggo een "vernieuwingssignaal" over de lijn gegooid (whateverthatmaybe), maar het gevolg van alles bij elkaar is dat een dag later (incubatietijd?) inderdaad mijn gekozen zenderpakket helder zichtbaar is (toptoestel die 8664) en alle overtige zenders inderdaad de melding E19 geeft (scrambeld), zoals dat ook hoort.

Kortom, nogmaals dank voor jullie hints, het was een leerzame tijd en ik ben eeen gelukkige digitale kijkert.

Groet,
en ik blijf het forum volgen,

Gerard

JW-NHS
12 januari 2010, 08:48
Da's mooi, veel kijkplezier.

Check nu nog eens of je onder de knop "Options" die Ziggo kaart wél ziet. Die zou er nu moeten staan, onder de CAM.

Groet,
JW

daddycool17
26 januari 2010, 22:23
Gisteren gezien op de Philips site voor mijn 37PFL8404H. Staat er sinds 19-1-2010. Via Internet vindt de TV deze update niet, dus dat moet even via USB.
Eerste indruk: veel kleine bugs weg, ondertiteling werkt nog niet op NL-zenders. Maar hier zitten veel meer specialisten die dat beter kunnen beoordelen dan ik...

maartenbrink
24 februari 2010, 21:28
Ik heb deze versie ook draaien op de 8404. Redelijk stabiel, maar niet foutloos.

Henk2304
25 februari 2010, 21:20
En inmiddels is versie .70 beschikbaar, zie andere draadjes.

Mark69
26 februari 2010, 16:06
En inmiddels is versie .70 beschikbaar, zie andere draadjes.

Overigens is die versie jammer genoeg ook niet zonder problemen gezien al het forum commentaar

maartenbrink
27 februari 2010, 00:28
Hier nog geen problemen tot op heden...

Henk2304
1 maart 2010, 22:54
Ik concludeer hieruit dat er (voorlopig?) helemaal geen oplossing voor Philips meer komt. Want als die oplossing aanstaande zou zijn zou deze actie nu niet meer nodig zijn.
Ook als -zoals anderen ons willen doen geloven- er uiteindelijk toch nog een oplossing zou komen is deze actie niet erg zinvol. De sticker geeft voor mij n.l. aan: het is of komt goed. Het laten verwijderen/aanpassen van stickers door Philips op last van Ziggo betekent in mijn ogen eigenlijk zoiets als: het komt niet meer goed, einde verhaal, jammer maar helaas. Of zie ik dat verkeerd?Jammer genoeg blijkt mijn vrees van 1-9-2009 bewaarheid te worden: Ziggo en Philips trekken de stekker eruit vwb. de 2009-modellen en gaan lekker door met bakkeleien maar nu over de 2010-modellen. Gelukkig doet die van mij 't nu nog wel, maar een Alphacrypt-achtige actie kun je natuurlijk ook hier verwachten en dan is 't voor mij: dag Philips en dag Ziggo, dat was eens maar nooit weer.

guidovdb
1 maart 2010, 23:45
Jammer genoeg blijkt mijn vrees van 1-9-2009 bewaarheid te worden: Ziggo en Philips trekken de stekker eruit vwb. de 2009-modellen en gaan lekker door met bakkeleien maar nu over de 2010-modellen. Gelukkig doet die van mij 't nu nog wel, maar een Alphacrypt-achtige actie kun je natuurlijk ook hier verwachten en dan is 't voor mij: dag Philips en dag Ziggo, dat was eens maar nooit weer.

Ik ben nog aan het zoeken maar volgens mij is ooit ontkend dat ci+ zou worden geblokeerd als de Philips 2009 tv's niet zouden worden gecertificeerd.

Toevoeging: Ik kan de post niet direct vinden maar weet het weer, dit was namelijk de reden dat ik het aandurfde een ci+ kaart te kopen ! (waarbij mijn dealer nog aangaf het ding niet te willen verkopen aan philips bezitters...)

Gevonden:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=207269&postcount=421