View Full Version : Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Pagina's : 1 [2] 3

Tommie33
21 september 2009, 16:12
of je wacht even tot er meer duidelijkheid is.
Ik ga er nog steeds vanuit dat het gaat werken met de nieuwe software die toegezegd zou zijn in de loop van deze week.

anoniem
21 september 2009, 21:52
Misschien dat Anoniem hier reactie op kan geven?
Komt er een APARTE module voor de Philips tv?
Je hebt eerder gezegd van niet, maar nu komt Philips daar weer mee (meerdere kanalen van Philips spreken hier nu over).

nee, en bovenstaande bericht gaat morgenvroeg linea recta naar Philips.
Moet nu echt eens ophouden.

Schizo007nl
21 september 2009, 21:55
Al die geruchten doen de neutrale, orienterende consument geen goeds..
Dit is enkel verwarrend!

Er is maar een CI+ CAM Module voor de nederlandse markt op dit moment, en dat is die van Ziggo!

Verder heb je de AlphaCrypt, maar ga geen geruchten lopen verspreiden als het niet officieel bevestigd is door Philips!

anoniem
21 september 2009, 21:55
als de authenticatie niet loopt denk ik dat je de cam er verkeerd in hebt zitten. Of niet ver genoeg of verkeerd om. trouwens niet vergeten de keuze op "kabel" te zetten. antenne gaat hij niet doen: Dan zoekt hij volgens mij naar digitenne........

Als de authenticatie blijft hangen dan heb je een tv met een bug. Niet verder experimenteren maar wachten op een upgrade. Er volgt vanzelf een aankondiging als de software hiervoor beschikbaar is.

verdere meldingen voegen niets toe. Philips kan geen series nummers geven en we kunnen alleen maar wachten op een fix

en vergeet verder de tegenstrijdige antwoorden van de phlips helpdesk.
Ik heb eind juli aangegeven dat we begin juli problemen hebben gesignaleerd. Ons verhaal werd door veel forumleden in twijfel getrokken. Inmiddels is 8 weken na mijn eerste mededelingen duidelijk geworden dat er een probleem is met een aantal philips toestellen.

Schizo007nl
21 september 2009, 21:59
als de authenticatie blijft hangen dan heb je een tv met een bug. Niet verder experimenteren maar wachten op een upgrade. Er volgt vanzelf een aankondiging als de software hiervoor beschikbaar is.

verdere meldingen voegen niets toe. Philips kan geen series nummers geven en we kunnen alleen maar wachten op een fix

Kijk dit is nou nog eens waardevolle informatie, kan ik hier gelijk klanten over informeren wanneer ze in de winkel komen voor dit probleem! Bedankt, Anoniem!:thumb up:

Tommie33
22 september 2009, 09:37
Als de authenticatie blijft hangen dan heb je een tv met een bug. Niet verder experimenteren maar wachten op een upgrade. Er volgt vanzelf een aankondiging als de software hiervoor beschikbaar is.

en vergeet verder de tegenstrijdige antwoorden van de phlips helpdesk.
Ik heb eind juli aangegeven dat we begin juli problemen hebben gesignaleerd. Ons verhaal werd door veel forumleden in twijfel getrokken. Inmiddels is 8 weken na mijn eerste mededelingen duidelijk geworden dat er een probleem is met een aantal philips toestellen. Ik denk niet zozeer dat ze jou mededelingen in twijfel trokken maar dat ze duidelijkheid wilden van Philips hoe het nu zit en hoe het opgelost wordt. Meeste van ons (net als ik) zitten hier met dure tv's speciaal gekocht voor CI+ wat Philips beloofd heeft. Heeft verder niets met jou niet geloven te maken.

Laten we gewoon hopen dat Philips het snel oplost.

misfit_nl
22 september 2009, 09:59
Ik denk niet zozeer dat ze jou mededelingen in twijfel trokken maar dat ze duidelijkheid wilden van Philips hoe het nu zit en hoe het opgelost wordt. Meeste van ons (net als ik) zitten hier met dure tv's speciaal gekocht voor CI+ wat Philips beloofd heeft. Heeft verder niets met jou niet geloven te maken.

Laten we gewoon hopen dat Philips het snel oplost.

Misschien moeten we gewoon allemaal een klachten brief schrijven naar Philips ?

JoostBoZ
22 september 2009, 10:32
Hoezo moeten we nu een klachtenbrief opsturen naar Philips? Op welke grond zou je dat dan gaan doen?

1) Als je op dit moment digitaal TV van Ziggo wilt kijken zonder decoder dan kan dat prima hoor. Ik kijk al een aantal maanden met een AlphaCrypt CAM in mijn nieuwe Philips TV naar digitale TV. Hiermee voldoet Philips aan haar verwachtingen (sticker achterzijde) en is het een deugdelijk product.

2) Over een paar maanden zal je met de AlphaCrypt niet meer kunnen kijken, maar met een CI+ CAM van Ziggo. Philips werkt op dit moment aan een update zodat dit wel gaat werken. Dus ook dan voldoet Philips aan haar verwachtigen en blijft jouw TV een deugdelijk en goed werkend product.

Pas als er op geen enkele manier meer digitale TV van Ziggo zonder decoder te bekijken is op je Philips TV (bv. als de firmware update wederom geen ondersteuning voor de CI+ CAM biedt en de AlphaCrypt ook niet meer werkt door blokkering vanuit Ziggo) heb je een reden om gegrond een klachtenbrief naar Philips te sturen. Pas dan voldoen zij niet aan de verwachtingen (stickerachterzijde toont namelijk: DVB-C ZIGGO NLD). Tot die tijd geef ik je weinig kans op een zinvolle reactie van Philips op je klachtenbrief.

Tommie33
22 september 2009, 13:28
Hoezo moeten we nu een klachtenbrief opsturen naar Philips? Op welke grond zou je dat dan gaan doen?

1) Als je op dit moment digitaal TV van Ziggo wilt kijken zonder decoder dan kan dat prima hoor. Ik kijk al een aantal maanden met een AlphaCrypt CAM in mijn nieuwe Philips TV naar digitale TV. Hiermee voldoet Philips aan haar verwachtingen (sticker achterzijde) en is het een deugdelijk product.

2) Over een paar maanden zal je met de AlphaCrypt niet meer kunnen kijken, maar met een CI+ CAM van Ziggo. Philips werkt op dit moment aan een update zodat dit wel gaat werken. Dus ook dan voldoet Philips aan haar verwachtigen en blijft jouw TV een deugdelijk en goed werkend product.

Pas als er op geen enkele manier meer digitale TV van Ziggo zonder decoder te bekijken is op je Philips TV (bv. als de firmware update wederom geen ondersteuning voor de CI+ CAM biedt en de AlphaCrypt ook niet meer werkt door blokkering vanuit Ziggo) heb je een reden om gegrond een klachtenbrief naar Philips te sturen. Pas dan voldoen zij niet aan de verwachtingen (stickerachterzijde toont namelijk: DVB-C ZIGGO NLD). Tot die tijd geef ik je weinig kans op een zinvolle reactie van Philips op je klachtenbrief.MEe eens. Echter wel met de kanttekening dat Philips heeft gezegd dat er geen problemen waren, dat CI+ gewoon werkt... Ik neem aan dat het dat inderdaad gaat doen, alleen op dit moment werkt het dus niet bij veel mensen.

Zoals ik ook al eerder heb gezegd, even geduld hebben. De technologie is nieuw dus de bugs moeten er nog even uit. En dat zal wel goed gaan komen.

Tinuzje
22 september 2009, 13:49
Wow, wat een toestanden allemaal!
Blijkbaar mag ik mijn handjes dichtknijpen dat de CAM bij mij wel werkt.
Ik date nu dus mooi nix up omdat ik als de dood ben dat het opeens wel mis gaat......:eek:
Mocht ik onoplosbare problemen krijgen ga ik niet verhaal halen bij Philips, maar bij de leverancier de de spullen als een pakketje aan mij verkocht heeft met de mededeling dat het werkt!

Sjoerten
22 september 2009, 15:26
misschien moeten we radar of kassa inschakelen, wij worden toch alleen maar "van het kastje naar de muur gestuurd".

Ze zien je aankomen. . . Heb nou gewoon nog 2 maanden geduld, dan is alles gewoon geregeld hoor.

Dit soort opstart perikelen hoort helaas bij het early adapter zijn....

Indien er uiteindelijk uitsluitsel komt en het blijkt niet te werken, dan heb je een rede om naar zo'n consumenten programma te gaan. Nu heb je gewoon geduld te hebben.

double0dennis
22 september 2009, 15:34

Dit is geen officieel ondersteunde oplossing. Philips kan niet garanderen dat dit werkt of zal blijven werken. De werking van deze oplossing is afhankelijk van Ziggo en laat die partij die hele Alphacrypt nu totaal niet ondersteunen.

Bovendien kan Philips niet verwachten dat klanten voor een paar maanden een Alphacrypt gaan aanschaffen om vervolgens over te moeten naar een CI+ CAM.

Ik vind het fantastisch voor je dat je al maanden heel gelukkig met je Alphacrypt kunt kijken maar dit is geen structurele oplossing. Dit kan dan ook niet door Philips aangevoerd worden om haar claim dat het werkt te onderbouwen.

De vraag is of die update op tijd gaat komen voor de Alphacrypt actief geblokkeerd gaat worden in CI+ toestellen. Ik volg de discussie rond CI+ al sinds dit voorjaar en er zijn ondertussen al vaak zat releases uitgesteld. Het is bekend dat Ziggo CI+ CAMS zal gaan afdwingen in CI+ toestellen. Men heeft deze maatregel al enkele malen uitgesteld maar daar blijven ze niet mee bezig.

Vergeet ook niet dat de medewerkers van de Philips helpdesk aanvankelijk ferme uitspraken gedaan hebben over de werking van CI+. Dat schept verwachtingen. De laatste weken zie ik overigens in de chatlogs op deze site dat ze veel voorzichtiger geworden zijn.

Al met al denk ik dat er reden genoeg is om bij Philips te klagen als je te goeder trouw een toestel gekocht hebt en er nu achter komt dat het niet werkt.

Misschien is het ook goed om de klachten bij consumentenprogramma's zoals Kassa of Radar neer te leggen. Het lijkt me niet verkeerd dat er eens op tv aandacht besteed gaat worden aan die hele introductie van CI+. Ik denk dat ik met borrelnootjes en bier voor de buis ga zitten als Gradus Vos bij Kassa mag komen uitleggen wat de voordelen van CI+ voor de klant zijn :-P

Sjoerten
22 september 2009, 16:10
jaja, geduld.......en hoezo "ze zien je aankomen" hoe meer media aandacht hoe beter, dan moeten Philips en Ziggo wel met de billen bloot, de enige die wat informatie verschaft is "anoniem", laat ze het maar uitvechten in de media.

Ze zien je aankomen omdat het een techniek is die nieuw ge´mplementeerd wordt, het proces van het op de markt brengen is dan ook nog in volle gang. Die dingen zijn koud een week op de markt.

Nogmaals, als er uitsluitsel komt over het niet werken heb je iets om een programma over te maken. Wat wil je nou dat zo'n consumentenhuilprogramma voor aflevering gaat maken, er wordt een nieuw product op de markt gebracht en we worden als consument niet over de voortgang op de hoogte gehouden?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik baal er ook van dat het nog niet allemaal werkt. Maar ik heb echt geen enkele reden om niet te geloven dat het allemaal gewoon gaat werken.

Agent327
22 september 2009, 16:45
Ze zien je aankomen omdat het een techniek is die nieuw ge´mplementeerd wordt, het proces van het op de markt brengen is dan ook nog in volle gang. Die dingen zijn koud een week op de markt.

Nogmaals, als er uitsluitsel komt over het niet werken heb je iets om een programma over te maken. Wat wil je nou dat zo'n consumentenhuilprogramma voor aflevering gaat maken, er wordt een nieuw product op de markt gebracht en we worden als consument niet over de voortgang op de hoogte gehouden?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik baal er ook van dat het nog niet allemaal werkt. Maar ik heb echt geen enkele reden om niet te geloven dat het allemaal gewoon gaat werken.

Ik ben het helemaal met je eens. Philips gaat hier echt wel uitkomen. Wat wil je bereiken met klagen?? 10 euro retour? Daar gaat het echt niet sneller door. Men weet donders goed hoe het zit en ze werken er hard aan. Volgens mij is het vooral de 8000 serie. Gewoon geduld hebben. Dit is echt een early adapter probleem(zoals al eerder werd opgemerkt) . Bovendien: bij klachten heb je een reactie binnen 6 weken. Dan zit je allang digitaal te kijken met je CI+ cam. :wink:

En ja ik heb makkelijk praten omdat mijn 37 9604 wel werkt..sorry... :pompom:

Mark69
22 september 2009, 20:34
En ja ik heb makkelijk praten omdat mijn 37 9604 wel werkt..sorry... :pompom:

Mijn 37 9604 niet, dus blijkbaar ligt het niet aan het type.

R2d2
23 september 2009, 01:25
Mijn 37 9604 niet, dus blijkbaar ligt het niet aan het type.

Ja mijn 9604 doet het ook niet..

:censored:

Tommie33
23 september 2009, 10:46
Ja mijn 9604 doet het ook niet..

:censored:En mijne ook niet, even geduld maar he

thieu1989
23 september 2009, 10:53
Ik heb een 42pfl8404, ik kan toch gewoon alvast een CAM kopen en kijken of het werkt? als het niet werkt is toch het enige waar ik op moet wachten een firmware update?

snuggles123
23 september 2009, 14:40
Voor mijn tv is er vandaag een update verschenen , is wel dvb-t en zoals gewoonlijk weer geen idee wat er is veranderd.
Er zijn update's voor meerdere series maar nog niet allemaal.

JoostBoZ
23 september 2009, 15:15
Net nog even op de Philips website gekeken, maar nog geen firmware update hoor.

000.026.038.022 is nog steeds de meest recente versie.

nlrb
23 september 2009, 18:40
Net de nieuwe firmware op mijn 32pfl9604 geinstalleerd. Firmware versie Q5492-0.26.58.5.

Het goede nieuws: Authenticatie geslaagd!
Het slechte nieuws: Op elk kanaal error E19-4: "Preview periode verlopen"

Dit is met de Neotion CI+ CAM. Wellicht dat het met de SMiT CAM wel werkt?! Hier is het beeld nog zwart.

Update: E19-4 is opgelost

kasteleman
23 september 2009, 18:53
Ooohhhh, kreeg je de firmware automatisch?
Op de site van Philips is niks terug te vinden voor de 9604 serie. Zijn ze nu aan het bijwerken?? Zou het dan??? Ik zit wel te wachten, want mijn 37 inch plaatst NED1 HD op nummer 71. Dus bestaat het vermoeden (correct me if i'm wrong) dat mijn LCD met de 22 firmware niet gaat werken met een CAM...

ArChie
23 september 2009, 18:58
Of je smartcard is niet goed geregistreerd, of het activatie bericht als gevolg van de registratie is niet bij jouw smartcard terecht gekomen omdat de CI+ CAM afgelopen periode niet goed gewerkt heeft in jouw TV. Even bellen met Ziggo om de activatie van de smartcard nogmaals uit te laten voeren.

nlrb
23 september 2009, 19:06
Of je smartcard is niet goed geregistreerd, of het activatie bericht als gevolg van de registratie is niet bij jouw smartcard terecht gekomen omdat de CI+ CAM afgelopen periode niet goed gewerkt heeft in jouw TV. Even bellen met Ziggo om de activatie van de smartcard nogmaals uit te laten voeren.
Als ik op "mijn Ziggo" kijk staat de smartcard als geregistreerd. Maar ik zie op de klantenservice pagina dat ik tenminste 45 minuten geduld moet hebben. Even kijken of het al niet meer dan 2 maanden geleden is dat de smartcard is geregistreerd :roll:.

ArChie
23 september 2009, 19:11
Als ik op "mijn Ziggo" kijk staat de smartcard als geregistreerd.
Ja, maar er moet als gevolg van die registratie ook nog een bericht naar de smartcard worden gestuurd voor de activatie en misschien heeft je smartcard die niet binnengekregen.

nlrb
23 september 2009, 20:47
Na het bellen naar Ziggo werkt het nu wel! Er is beeld op de digitale kanalen! Ik zit achter de TV :-P...

yoerivandersman
23 september 2009, 21:24
kan iemand mij nu eens vertellen hoe de zapsnelheid is van met de CI+ module. zonder vind ik het namelijk al redelijk/ernstig traag. is het met CI+ nog trager, sneller, of gelijk aan??

nlrb
23 september 2009, 21:39
kan iemand mij nu eens vertellen hoe de zapsnelheid is van met de CI+ module. zonder vind ik het namelijk al redelijk/ernstig traag. is het met CI+ nog trager, sneller, of gelijk aan??
Zapsnelheid lijkt me iets trager, maar niet veel en niet altijd hetzelfde. Het duurt tussen 1-2 seconden voordat er beeld is. Ik zal kijken of het beter te timen is.

Tommie33
23 september 2009, 23:22
Ooohhhh, kreeg je de firmware automatisch?
Op de site van Philips is niks terug te vinden voor de 9604 serie. Zijn ze nu aan het bijwerken?? Zou het dan??? Ik zit wel te wachten, want mijn 37 inch plaatst NED1 HD op nummer 71. Dus bestaat het vermoeden (correct me if i'm wrong) dat mijn LCD met de 22 firmware niet gaat werken met een CAM...Ik heb de firmware van de site gehaald, maar hij blijft nu op stap 4/5 hangen bij de authenticatie. Per saldo ben ik er niets mee op geschoten met mijn 32pfl9604.

TomF
23 september 2009, 23:35
@Yoeri,

Ik had je eerder al eens toegezegd om de zapsnelheid te klokken met de CAM module. Alsnog de waarnemingen:
Gemiddeld is het ca. 2 seconden, maar soms duurt het nog iets langer.(Voornamelijk als ik zap naar Discovery HD. Ik krijg dan ook eerst nog ff 'geblokte beelden')

Het is, lijkt mij, gewoon een kwestie van wennen. We hebben in de slaapkamer een Philips 22PFL3403 (Zonder enige digitale poespas) en die zapt net zo snel (Of traag, zoals je wilt :-))

anoniem
23 september 2009, 23:42
@Yoeri,

Voornamelijk als ik zap naar Discovery HD. Ik krijg dan ook eerst nog ff 'geblokte beelden')

:-)

dit is nog ÚÚn van de bugs, waardoor de software nog niet goedgekeurd is.

TomF
24 september 2009, 00:18
Ha Anoniem :)

Je bent er maar weer druk mee om alle vragen te beantwoorden (En dat zijn er nogal wat) :)

Ik reageer toch maar ff hoewel ik eigenlijk niks te melden heb, behalve dat m'n vrouw (En ze is echt geen techneute) zich prima kan redden met de TV + CAM.

Het enige waar ik haar over hoor is dat soms alle zenders (Behalve Ned 1) op zwart gaan. Ze zet dan braaf de TV ff uit en weer aan.
(Eigenlijk best bewonderenswaardig zoals ik haar gedresseerd/geconditioneerd heb :wink:)

Mark69
24 september 2009, 00:44
dit is nog ÚÚn van de bugs, waardoor de software nog niet goedgekeurd is.

Even gespeeld, ervaringen:
- Zoals elders op het CI+ forum vermeld, ook hier alleen teletekst bij Ned. 1.
- Zorgen bij sommigen dat zenders niet te sorteren zouden zijn, kan ik wegnemen. In deze versie kan dat nog steeds (OK button, options, herordenenen)
- EPG is nog steeds 50 kanalen
- SciFi , 13th street ontvang ik zonder ondertiteling. Op Samsums STB is dit met ondertiteling.
- Philips optie: ondertiteling tijdens mute (Ned 1 ) werkt niet
- Zap snelheid is redelijk voor digitale TV. 1-2 sec.

Overigens inmiddels met de nieuwe smartcard.

Als ik terug denk, heb ik vanavond maar een ding echt anders gedaan, behalve uitzetten en weer opnieuw aan , de zenders opnieuw installeren en daarna CAM er in.

Agpoman
24 september 2009, 08:05
Weet een van jullie waarom de Cam CI Plus niet werkt in dit toestel.
Hij is 2 maanden oud en er zit een DVB-C tuner in gebouwd.
Mail naar philips gestuurd maar die weten het ook niet.
Heb de software va nde tv ge-update maar geen sucses.
Alvast bedankt .

TomF
24 september 2009, 08:14
Nog een kleine update:
- Geen ondertiteling op Discovery HD.
- Zenders die je niet wilt zien, kun je (nu nog) gewoon verbergen. (Dit heb ik bijv. gedaan met de testkanalen en met enkele zenders waar ik toch nooit naar kijk/zal kijken)

nlrb
24 september 2009, 08:16
Weet een van jullie waarom de Cam CI Plus niet werkt in dit toestel.
Hij is 2 maanden oud en er zit een DVB-C tuner in gebouwd.
Mail naar philips gestuurd maar die weten het ook niet.
Heb de software va nde tv ge-update maar geen sucses.
Alvast bedankt .
Dit werkt niet (en zal nooit gaan werken) omdat de 9803 geen CI+ slot heeft, slechts een CI slot. Alleen de modellen eidigend op een 4 hebben een CI+ slot.
De enige mogelijkheid op de DVB-C tuner te gebruiken ism Ziggo is doormiddel van een AlphaCrypt CAM. Echter wordt dit niet door Ziggo ondersteund en is het dus ook de vraag hoe lang dit nog zal werken.
Veiligste optie is dus een externe decoder.

kontheur
24 september 2009, 08:41
Net de nieuwe firmware op mijn 32pfl9604 geinstalleerd. Firmware versie Q5492-0.26.58.5.

Het goede nieuws: Authenticatie geslaagd!

Dit is met de Neotion CI+ CAM. Wellicht dat het met de SMiT CAM wel werkt?! Hier is het beeld nog zwart.

Update: E19-4 is opgelost

Nogmaals, waar heb je de update van de firmware vanaf gehaald?
Ik zie hem op de Philips website niet staan...

Zijn er nog meer mensen met succesvolle authenticatie?

taz3d
24 september 2009, 09:16
http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/37pfl9604h_12_fus_nld.zip :cool:

misfit_nl
24 september 2009, 09:39
http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/37pfl9604h_12_fus_nld.zip :cool:

Dat is volgens mij de oude firmware...

kontheur
24 september 2009, 09:47
Als er nieuwe firmwares verschijnen zullen ze hier waarschijnlijk als eerste staan: http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/ (http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/?C=M;O=D)

(voor de 37pfl9604 dan)

nlrb
24 september 2009, 09:47
Dat is volgens mij de oude firmware...
Nee hoor, die link is prima.
37pfl9604h_12_fus_nld.zip (http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/37pfl9604h_12_fus_nld.zip) 23-Sep-2009 11:50 42M

Rowwan
24 september 2009, 09:53
Link is niet prima... Als je de zip file opent zie je dat de datum van 19-08 is.. De file is 23-08 er neer gezet. Het lijkt erop dat ze gisteravond de oude firmware weer terug hebben gezet.

nlrb
24 september 2009, 09:56
Link is niet prima... Als je de zip file opent zie je dat de datum van 19-08 is.. De file is 23-08 er neer gezet. Het lijkt erop dat ze gisteravond de oude firmware weer terug hebben gezet.
Ik ben bang dat je gelijk hebt... niet zo leuk. Zal straks eens kijken of ik die nieuwe firmware ergens kan uploaden en de link kan posten.

misfit_nl
24 september 2009, 09:58
Nee hoor, die link is prima.
37pfl9604h_12_fus_nld.zip (http://www.p4c.philips.com/files/3/37pfl9604h_12/37pfl9604h_12_fus_nld.zip) 23-Sep-2009 11:50 42M

Toch heeft deze file een modified date van 19-08-2009 en de eerdere die ik gedownload heb een modified date van 23-09-2009.

Of ze moeten de modified date terug gezet hebben.

Rowwan
24 september 2009, 09:59
23-03? Dat moet een hele oude zijn geweest. Versie .13 was ergens van juni/juli (als ik het me goed herinner)

misfit_nl
24 september 2009, 10:00
23-03? Dat moet een hele oude zijn geweest. Versie .13 was ergens van juni/juli (als ik het me goed herinner)

Uhh 23-09-2009 natuurlijk :)

TNG
24 september 2009, 10:40
Ik snap er geen drol van waarom Philips die firmware weer ingetrokken heeft...Vonden ze hem toch niet goed genoeg a.d.h.v. de berichten op dit forum met betrekking tot moeilijkheden met authenticatie? (dat hij pas na een paar keer proberen werkte)

nlrb
24 september 2009, 11:00
Philips lijkt inderdaad firmware Q5492-0.26.38.22 te hebben teruggezet.

Voor de mensen die de nieuwe firmware willen proberen (Q5492-0.26.58.5), zie hier (http://www.4shared.com/file/135024580/249910c3/20090923_Q5492-026585_32pfl9604h_12_fus_nld.html).

Dr.ViVa
24 september 2009, 11:11
Zou het uitmaken als je jouw versie (32pfl9604) op een 37pfl9604 installeerd?

Want dan ga ik denk ik even een CAM halen. Puur omdat ik het nu eindelijk toch wil proberen.

En ik vraag me ook af of er iets mis is met de firmware, omdat Philips hem niet voor niks van zijn site haalt denk ik.

RickTD
24 september 2009, 11:12

Voor de mensen die de nieuwe firmware willen proberen (Q5492-0.26.58.5), zie hier (http://www.4shared.com/file/135024580/249910c3/20090923_Q5492-026585_32pfl9604h_12_fus_nld.html).

Bedankt voor het uploaden :grin::grin: ga het nu meteen uitproberen.

kontheur
24 september 2009, 11:16
Bedankt voor het uploaden :grin::grin: ga het nu meteen uitproberen.

Ben zeer benieuwd, laat het even weten of het werkt of niet.

nlrb
24 september 2009, 11:19
Zou het uitmaken als je jouw versie (32pfl9604) op een 37pfl9604 installeerd?

Want dan ga ik denk ik even een CAM halen. Puur omdat ik het nu eindelijk toch wil proberen.

En ik vraag me ook af of er iets mis is met de firmware, omdat Philips hem niet voor niks van zijn site haalt denk ik.
Dit werkt ook voor de 37". Ik heb een keer een binary compare gedaan van een vorige versie - die waren exact hetzelfde. De firmware is hetzelfde voor de hele 9000 reeks.

RickTD
24 september 2009, 11:34
Ben zeer benieuwd, laat het even weten of het werkt of niet.

Werkt prima met een 37pfl9604 :)

Nu ook geprobeerd met 42PFL9903,maar deze herkent de update niet :?
Dit is bij nader inzien ook logisch,dit toestel heeft namelijk een ander chassis : Q529.1ELA

Dr.ViVa
24 september 2009, 12:58
Bij mij blijft hij momenteel nog hangen op 4/5, met de nieuwste firmware. Heb de kaart net pas geactiveerd. Licht het misschien daaraan?

Hoelang duurt het voordat je kaart geactiveerd is?

Edit: bij mijn.ziggo.nl staat de nieuwe smartcard er inderdaad nog niet bij. Hoop niet dat dit al te lang duurt.

Agent327
24 september 2009, 13:18
Bij mij blijft hij momenteel nog hangen op 4/5, met de nieuwste firmware. Heb de kaart net pas geactiveerd. Licht het misschien daaraan?

Edit: bij mijn.ziggo.nl staat de nieuwe smartcard er inderdaad nog niet bij. Hoop niet dat dit al te lang duurt.

Volgens mij (heb een 9604 ) heeft de identificatie van de (smit) module niets te maken met de Ziggo-kaart. Ik had de kaart er namelijk eerst verkeerd om in en ging soepel door de identificatiestappen. Het kan wel zijn dat je geen zenders kunt zien, behalve Ned.1. Je krijgt dan de mededeling dat de zenders gecodeerd zijn.

Agent327
24 september 2009, 13:20
Werkt prima met een 37pfl9604 :)

Nu ook geprobeerd met 42PFL9903,maar deze herkent de update niet :?
Dit is bij nader inzien ook logisch,dit toestel heeft namelijk een ander chassis : Q529.1ELA

Heb je nu wel teletext? Ik heb versie 22. alles werkt prima, kan zelfs zenders ordenen. Alleen teletext. Als er niets gewijzigd is doe ik even niets,

nlrb
24 september 2009, 13:22
Heb je nu wel teletext? Ik heb versie 22. alles werkt prima, kan zelfs zenders ordenen. Alleen teletext. Als er niets gewijzigd is doe ik even niets,
Het teletekst probleem is in de nieuwe firmware nog NIET opgelost.

kontheur
24 september 2009, 13:58
Zojuist heb ik de door NLRB geŘploade versie op mijn USB-stick gezet.
Firmware update werd herkent door TV en deze herstartte automatisch. In eerste instantie schrok ik weer want de authenticatie bleef wederom steken op 20%. 10 Seconden later sprong deze op 40% enz... tot de 100% was behaald. Nederland 1HD deed het, maar de rest van de zenders nog niet. TV weer 1x herstart en vervolgens deden alle zenders het.

(TV 37PFL9604, smartcard goed in de module + vantevoren geregistreerd)

PS. weet er iemand of je bij deze TV ook de mogelijkheid hebt een balk onderin te krijgen met huidige programma + de speelduur die dit programma nog heeft te gaan? (Soort EPG)

Dr.ViVa
24 september 2009, 14:41
Ok, Bij mij wekt hij nu eindelijk. Had het meerdere keren geprobeerd met de .5 firmwareversie , maar het lukte niet.
Heb heb nu terug gezet op fabrieksinstellingen en nu werkt hij.
Jippie

Tommie33
24 september 2009, 14:42

Edit: bij mijn.ziggo.nl staat de nieuwe smartcard er inderdaad nog niet bij. Hoop niet dat dit al te lang duurt.Is bij meerdere mensen gebeurd.
Tv uitzetten, paar minuten uit laten staan, kaart verwijderen en opnieuw plaatsen, tv weer aan.
Bij mij werkte hij na 4 keer pas.

JoostBoZ
24 september 2009, 15:09
PS. weet er iemand of je bij deze TV ook de mogelijkheid hebt een balk onderin te krijgen met huidige programma + de speelduur die dit programma nog heeft te gaan? (Soort EPG)

Zo'n infobalk was er altijd wel bij de nieuwe Philips TV's. Ik heb nl. een paar maanden geleden een nieuwe Philips TV (42PFL8654H/12) gekocht met een AlphaCrypt kaart en toen kreeg ik mooi bovenin het scherm een infobalk te zien met huidige en volgende programma.

Deze functionaliteit is echter weggeprogrammeerd bij de firmware update naar 026.038.022. Hier hebben al veel mensen over geklaagd bij Philips en de laatste keer dat ik iemand op de support-chat sprak werd mij gemeld dat deze functionaliteit weer terug gaat komen. Staat trouwens ook al ergens anders op dit forum. Het kan natuurlijk geen kwaad om gewoon lekker met z'n allen bij Philips te gaan zeuren om deze functionaliteit terug in te bouwen :-)

Nog even voor de volledigheid de vermelding van het verdwijnen van deze functionaliteit in het changelog:
De infobalk met het huidige en volgende programma na het schakelen tussen kanalen uitschakelen. Dit is een nieuwe EPG-functie (elektronische programmagids).

Rowwan
24 september 2009, 15:31
Net nog maar eens gechat met onze vrienden van Philips :no::

Welkom bij Philips Chat, u chat met xxxxxx. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goeiemiddag. Ik ben in het bezig van een 32pfl9604. Gisteravond heb ik hiervoor SW gedownload (0.26.58.5) die ik eigenlijk vanavond wilde installeren. Nu zie ik dat hij vandaag alweer van jullie site is verdwenen. Is dit per ongeluk of waren er problemen met deze versie?
xxxxxx: De juiste versie is 000.026.038.022 . Deze staat nu vermeld. Waarschijnlijk heeft de verkeerde er gestaan. ik ken de versie die u noemt ook niet.
Bezoeker: Deze heeft er gisteravond op gestaan (Q5492-0.26.58.5) en is door meerdere mensen geinstalleerd zonder problemen. Hij zou de problemen met de ZIGGO CI+ moeten oplossen. Ik denk dat ik nog maar een aantal dagen wacht dan....
xxxxxx: Het ziggo probleem wordt hier niet mee opgelost. ZIGGO en Philips zijn momenteel samen werkzaam aan de certificering van Philips CI+ TV sets door ZIGGO. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, en nog niet ZIGGO gecertificeerd.

Bezoeker: Volgens de mensen die hem hebben geinstalleerd wel... Maar ik weet voldoende, ik wacht nog wel een aantal dagen.
xxxxxx: Dat is prima. Heeft u verder nog vragen?

Bezoeker: nope.. prettige dag nog
xxxxxx: U ook nog een prettige dag

En net zoals anders weer geen steek verder gekomen...

JoostBoZ
24 september 2009, 15:46
xxxxxx: ... ZIGGO en Philips zijn momenteel samen werkzaam aan de certificering van Philips CI+ TV sets door ZIGGO. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, en nog niet ZIGGO gecertificeerd.

Deze zin staat waarschijnlijk ergens als favoriet of standaard antwoord instructie vermeld bij de helpdeskmedewerkers van Philips. Misschien wel een geautomatiseerd antwoord (als klant typt: "Ziggo" of "CI+ CAM", dan gelijk standaard antwoord). :lol:

Anyway, ik heb net ook eens gekeken op de website van Philips, maar volgens mij staat er nu wel een nieuwere versie van 026.038.022 op. Bij mijn TV (42pfl8654) is namelijk de datum aanduiding voor deze versie 2009-08-27. Bij jouw TV (32pfl9604) is dit 2009-09-23. Dat is de datum van gisteren. Tevens is de versie qua bestandsgrootte een dikke Mb groter. Dus waarom download je deze software gewoon niet en probeer je die te installeren?

Rowwan
24 september 2009, 15:50
23-09 is de datum van de zipfile. Waarschijnlijk is deze gisteren gezipped en/of teruggezet nadat de andere is verdwenen. De datum van de file IN de zipfile is 19-08

JoostBoZ
24 september 2009, 15:53
Dat is jammer!

Heeft niemand hier dat file die gisteren beschikbaar was? Dan kun je dat misschien nog proberen.

Wellicht dat er toch iets 'fout' zit in de software die gisteren (even) beschikbaar was. Ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten hoor. Komt vanzelf allemaal wel goed.

kontheur
24 september 2009, 16:11
Dat is jammer!

Heeft niemand hier dat file die gisteren beschikbaar was? Dan kun je dat misschien nog proberen.

Wellicht dat er toch iets 'fout' zit in de software die gisteren (even) beschikbaar was. Ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten hoor. Komt vanzelf allemaal wel goed.

Hier is de tijdelijke versie van gisteravond te downloaden (nogmaals dank aan nlrb! :pompom:):

Lammersh
24 september 2009, 16:21
Hier is de tijdelijke versie van gisteravond te downloaden (nogmaals dank aan nlrb! :pompom:):

Lijkt mij erg gevaarlijk software komt niet van de site van Philips. :no:

kontheur
24 september 2009, 16:30
Lijkt mij erg gevaarlijk software komt niet van de site van Philips. :no:
Deze is gisteren van de Philips website gedownload, vervolgens door Philips verwijderd, en vervolgens weer geŘpload door nlrb. Hij werkt in ieder geval wel, of het nu gevaarlijk is of niet.

thieu1989
24 september 2009, 16:38
Nou ik heb maar eens lef gehad en vanmiddag een module aangeschaft. Smartcard geactiveerd via mijnziggo op ziggo.nl. Ik had vorige week al de zenders geinstalleerd op de tv zelf dus die stonden er al in.

Module inclusief smartcard in de tv gestopt, tv aangezet en de tv ging authentication door. Ging in 1 keer goed! :pompom:. Kreeg de eerste keer geen beeld, maar dat was niet zo gek aangezien ik de kabel er nog niet in had gestopt (die zat nog in mn, inmiddels naar boven geschopte, humax digitale ontvanger):schater:. Kabel erin gestopt, tv opnieuw aan en uit en het werkt! :D

Type: 42PFL8404H / 12
Serieunummer: VN1D 0921
Firmware versie: 000.026.038.022
Cam module: SMiT
Resultaat: Werkt

Heb alleen ook nog geen teletekst (behalve op ned 1). Ned 1, 2, en 3 in HD staan op 71, 72 en 73 en heb geen idee hoe ik ze op 1, 2 en 3 krijg, maar daar moet ik nog even naar zoeken ;). Voor de rest ben ik heel blij :D :applause:

Tommie33
24 september 2009, 17:16
Lijkt mij erg gevaarlijk software komt niet van de site van Philips. :no:Komt wel degelijk van de philips site, ik heb hem er gisteravond zelf ook vanaf gehaald en mijn tv werkt nu.

En daarbij komt, Anoniem heeft ook gemeld dat er nieuwe software is van Philips. Dus Philips lult weer eens uit zijn nek...
Waarom hij weer is ingetrokken weet ik niet maar wellicht heeft het te maken met het feit dat je wel 4 of 5 keer moet authenticeren voor hij eindelijk werkt.

SheikYerbouti
24 september 2009, 20:08
Even een vraagje tussendoor: hoe is de opstarttijd van de 9604 serie? Doet de afstandsbediening het ook pas nadat je een tijdje beeld hebt (knipperend wit licht op de TV), of kun je meteen zappen? Ik last zojuist dat de 9704 hier geen last van heeft.

grunticus
24 september 2009, 20:13
Even een vraagje tussendoor: hoe is de opstarttijd van de 9604 serie? Doet de afstandsbediening het ook pas nadat je een tijdje beeld hebt (knipperend wit licht op de TV), of kun je meteen zappen? Ik last zojuist dat de 9704 hier geen last van heeft.

Ik heb een 37PFL9604. Het opstarten duurt ongeveer 30 seconden (koude start), en de AB werkt idd pas als hij helemaal opgestart is.

Vanuit standby duurt het ongeveer 10 seconden. Die CRT's waren zo gek nog niet :wink:

Het zappen duurt iets meer dan 1 seconde bij SD, en bijna 2 seconden bij HD zenders. Ook heb ik (via de CI+) een fractie van een seconde blokjes in beeld en kraakjes in het geluid bij het overschakelen van een SD naar een HD zender.

Via de Humax 5050C niets van dit alles, gaat allemaal snel en soepel.

Groeten,

Leon

SheikYerbouti
24 september 2009, 20:18
Vanuit standby duurt het ongeveer 10 seconden. Die CRT's waren zo gek nog niet :wink:
Thanks, Leon. Met de 8404 duurt het vanuit standby evengoed nog 15 seconden en daarna nog zo'n 10 tot 15 seconden voordat de AB het doet. Bij de 9000-serie is dit dus beduidend beter, al blijft het niet optimaal.

rickertb
25 september 2009, 09:58
Zou de software die is terug getrokken (Philips Q5492-0.26.58.5) ook werken op de 37PFL8404?? Iedereen die er over schrijft lijkt een 9604 te hebben..

Ik had die Phlips 000.026.038.022 software gister tijdelijk aan de praat..
Hij was geauthenticeerd, keek ongeveer een half uur digitaal tv en vervolgens kwamen er allemaal smartcard foutmeldingen in het scherm... daarna is het me niet meer gelukt (en moest ik maar weer terug gaan naar de externe decoder..)

Elecman
25 september 2009, 10:10
Zou de software die is terug getrokken (Philips Q5492-0.26.58.5) ook werken op de 37PFL8404?? Iedereen die er over schrijft lijkt een 9604 te hebben..

Het lijkt mij niet. Die testversie is alleen voor de 9000 serie volgens anoniem.

Ik ziet met mijn 5604 ook te wachten op de bugfix release.

nlrb
25 september 2009, 11:11

Ik had die Phlips 000.026.038.022 software gister tijdelijk aan de praat..
Hij was geauthenticeerd, keek ongeveer een half uur digitaal tv en vervolgens kwamen er allemaal smartcard foutmeldingen in het scherm... daarna is het me niet meer gelukt (en moest ik maar weer terug gaan naar de externe decoder..)
De 8000/7000 serie gebruikt build Q5481 i.p.v. de Q5492 voor de 9000 reeks. Deze Q5481 build is nog niet gereleased.

inki1234
25 september 2009, 14:48
Zo te zien genieten de mensen met een TV van de 9000 serie lekker van HDTV alleen wij met de 5000, 7000en 8000 serie hebben nog altijd een zwart beeld - en dan maar hopen dat daar snel verandering in komt

R2d2
25 september 2009, 14:51
Nou de 37pfl9604 bij mijdoet het ook maar voor een kwart.....

Al mijn HD kanalen doen het wel maar er zijn maar 3 digitale kanalen die bij mij werken....

Sjoerten
25 september 2009, 14:52
Zo te zien genieten de mensen met een TV van de 9000 serie lekker van HDTV alleen wij met de 5000, 7000en 8000 serie hebben nog altijd een zwart beeld - en dan maar hopen dat daar snel verandering in komt

Denk dat ze vooral genieten van het ontbreken van een decoder, het HD gehalte van het totale zenderpakket is nogal bescheiden . . .

nlrb
25 september 2009, 14:53
Nou de 37pfl9604 bij mijdoet het ook maar voor een kwart.....

Al mijn HD kanalen doen het wel maar er zijn maar 3 digitale kanalen die bij mij werken....
Oftwel: de CI+ CAM en authenticatie werkt bij je. Alleen is de kanaalinstallatie niet OK, maar dat staat los van CI+.

sanderlo
25 september 2009, 20:01
Firmware versie 000.026.058.005 is weer online. Website ziet er wel weer gehandicapt uit, dus ben benieuwd hoelang dat gaat duren...

SheikYerbouti
25 september 2009, 20:06
Firmware versie 000.026.058.005 is weer online. Website ziet er wel weer gehandicapt uit, dus ben benieuwd hoelang dat gaat duren...
Release note: "Resolves installation issue on DVB-C and analog networks in the Netherlands and Germany."

Erik1980
25 september 2009, 20:23
iemand al ervaringen met de nieuw geplaatste update??

baltazar
25 september 2009, 20:31
Ben erg benieuwd of het nu allemaal gaat werken.
Als het werkt ga ik morgenochtend gelijk die 32pfl9604h halen.
Volg al geruime tijd jullie forum. Erg nuttig en verhelderend.:thumb up:

Tinuzje
25 september 2009, 20:34
Ik heb hetzelfde probleem als iemand een paar pagina's geleden: de CAM werkt, alleen soms springen de kanalen op zwart behalve Ned 1 en moet ik de tv uit en weer aan doen. vaaaaag!!!!! hebben meer mensen hier last van?????

mailer
25 september 2009, 20:45
ik kom met mijn 37h9604 nog steeds maar tot 80 procent van de authenticatie blijf de tv maar uitzetten en weer aan heb de card ook net pas geactiveerd misschien dat ie daar moeilijk over doet we zullen zien.

snuggles123
25 september 2009, 21:56
Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie de 40pfl9704 toevallig?
Zo ja werkt deze al met de ci cam?

Jobanna
25 september 2009, 22:22
Type: 42PFL8404H / 12 (week oud)
Firmware versie: Q5481-026.038.022, releasedate 17/08 (bij levering was dit maand eerder, update doorgevoerd)
Cam module: SMiT
Resultaat: Werkt

Installatie ging redelijk soepel, Ned1/2hd werden in eerste instantie niet herkend, maar een uur later (in standby) ineens wel aanwezig, ingedeeld op plaatsen ergens in de 70. Is simpel te verplaatsen naar eigen voorkeur. Heb nog niks gezien dat niet werkt.

Strak beeld.

Zumo
25 september 2009, 23:32
Ook bij mij kwam t/m vanmiddag de authecicatie niet verder dan 1/5.
Vanavond zag ik op de Philips-site de nieuwste update staan voor mijn 9664. Met behulp van een usb-stick de tv geupdate, daarna de kanalen opnieuw geinstalleerd en hoera alles werkt. TV liep zo door de autehncicatie (wat een woord trouwens) heen en doet het nog steeds.
Als je de kanalen installeert na de update zet ie Ned 1,2,3,HD keurig vooraan. Maar ........ er mankeert dus altijd wel wat aan: Veronica, Net 5 en RTL 8 doen het niet. Geen programma beschikbaar staat er dan. Op mijn humax 5050 doen die zenders het gewoon wel, dus wat dat nou weer betekent. En er is ook een pictogram bijgekomen SCENEA. Wat dat nou weer is???

rickertb
25 september 2009, 23:33
@Jobanna

Dat had ik eerst ook op mijn 8404, totdat ik volgens mij een zender update binnen kreeg, daarna had ik alleen nld1 en kreeg ik dvb-c verder niet meer aan de praat...

Ik hoop dat Philips aankomende week de 8000 serie oplapt..

Zumo
26 september 2009, 00:11
Veronica, Net 5 en RTL 8 doen het weer. Mijn TV-leverancier had mij een lijstje gegeven welke stappen ik precies moet nemen bij de installatie van de CI+module. Daar stond ook bij dat je de Modus Signaalsnelheid op Handmatig moest zetten en vervolgens de signaalsnelheid op 6.875 (er stond 6.900) en dan OK. Dat was ik vergeten. Waarom dat moest weet ik niet. Nadat ik dat gedaan had en de TV een minuutje uitgezet en vervolgens weer aan deden alle kanalen het.:applause:

Mark69
26 september 2009, 11:27
Ik heb hetzelfde probleem als iemand een paar pagina's geleden: de CAM werkt, alleen soms springen de kanalen op zwart behalve Ned 1 en moet ik de tv uit en weer aan doen. vaaaaag!!!!! hebben meer mensen hier last van?????

Dit lijkt op een probleem dat een bekend had met Alphacrypt. Komt het signaal wel sterk genoeg over om alle coederingsupdates te ontvangen van Ziggo? Indien de kabel lengte te lang is gaat het signaal verzwakken.
Dit is overigens goed op te losse, maar signaalsterkte is een factor.

keysersoze0909
26 september 2009, 11:42
ik kom steeds verder; nu gaat de 32pfl8404 verder met authenticating na stap 1 van 5 maar geeft dan de melding; e30- 4 service is currently scrambled.

http://picasaweb.google.nl/keysersoze0909/AlbumZonderTitel#5385709167973896210

kasteleman
26 september 2009, 13:17
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de module besteld bij modern.nl Vandaag binnen gekregen. Voordat ik de cam erin stopte heb ik eerst de zenders opnieuw geinstalleerd. En jawel hoor, met de nieuwe firmware krijg ik nu Ned1 HD t/m Ned3 HD op zender 1 t/m 3 ipv eerst op nummer 71.:grin: Nummer 71 is nu NED1. Toen snel de cam erin gestopt met de smartcard andersom dan in de handleiding erin (eerst even mijn oude geactiveerde kaart gebruikt) en (ongelooofelijk maar waar) in nog geen minuut tijd de 5 stappen doorlopen. :pompom:Geweldig gewoon. Heb nu dig. tv. Wel geen signaal op NED1 HD.:sad: Hoe zit dat? Zenden deze maar op bepaalde tijden uit? Oh ja, nog ff wat extra info: TV is een 37 inch 9604 gemaakt in frankrijk (QG) en geproduceerd in week 22

kasteleman
26 september 2009, 16:06
Update'tje:
NED1 t/m 3 krig ik geen signaal op HD :cry:
Dus ik maar doorzappen naar andere zenders. Wat blijkt: Film 1 in HD te kijken. Discovery in HD te kijken...:applause:
Dus ik kan alle HD zenders bekijken, behalve NED1 t/m 3. Iemand een verklaring hiervoor???

john61
26 september 2009, 16:56
Update'tje:
NED1 t/m 3 krig ik geen signaal op HD :cry:
Dus ik maar doorzappen naar andere zenders. Wat blijkt: Film 1 in HD te kijken. Discovery in HD te kijken...:applause:
Dus ik kan alle HD zenders bekijken, behalve NED1 t/m 3. Iemand een verklaring hiervoor???

je schrijft eerst dat je nd 1t/m 3 hd hebt ?

toen ik alles op de 8404 geinstalleerd had ,zat bij mij ook hd1 t/m 3 op kannaal 71 72 73 .ik heb deze zenders toen verplaaatst naar prog 1 t/m 3

mailer
26 september 2009, 17:06
Ik zag na de zender installatie ned 1,2,3 ook niet in hd tot ik alle zender die ik in mijn pakket het ging organiseren en toen zag ik de hd versies ergens anders staan tussen de kannaal nr's 200 en 500 ergens geloof ik.

Alle HD zenders die je nu kunt kijken is ter intro en om je lekker te maken om je pakket uit te breiden binnen een paar dagen heb je alleen nog waar je voor betaald :mrgreen:

Rowwan
26 september 2009, 19:36
Kasteleman, ik had na instllatie dezelfde problemen als die jij beschrijft. Hierover loop volgens mij al een topic http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18807.

Er wordt hier hier gesproken oven slechte bekabeling (probeer hem eens direct aan te sluiten in de meterkast.) Bij mij was de oorzaak een versterker met een te hoge versterking...)

berkie
26 september 2009, 21:40
ben al de hele week druk in de weer geweest om het zaakje werkend te krijgen, niets dus. Heb net de laatste versie geinstalleerd vanaf de PH site ( versie 000.026.058.005) en deze werke meteen. Enkele zenders zijn nog geblockt, maar misschien na auto update morgen 06.00 uur, maar kan ook bij Ziggo zitten. In grote lijnen ziet het er goed uit.

kasteleman
26 september 2009, 22:07
Heb inderdaad een versterker ertussen. Deze kort ff ertussen uitgehaald. Zonder resultaat. :cry: Of moet ik dan ook weer de zenders opnieuw laten installeren? Trouwens inderdaad alleen teletekst op nederland 1. Jammer, maar dat gaat vast wel goed komen. EPG gaat goed (nog niet geprobeerd boven de 50) en het zappen gaat ook goed. Ben zekers tevreden over de snelheid. Vind trouwens dat de tv iha sneller op de menu's reageert sind de nieuwe firmware

[update]
Niet te geloven. Combinatie van versterker en kabel... Had direct verbonden. Geen resultaat. Direct verbonden met andere kabel... Werkt perfect:pompom: Toen de versterker er weer tussen...:cry: helaas. Weer geen signaal. Weet iemand welke versterker ik kan gebruiken. heb dus een andere nodig. Heb nu zo een van de klusmarkt... Rowwan: Welke versterker heb jij in gebruik???

RogerSch
27 september 2009, 08:23
Heb inderdaad een versterker ertussen. Deze kort ff ertussen uitgehaald. Zonder resultaat. :cry: Of moet ik dan ook weer de zenders opnieuw laten installeren? Trouwens inderdaad alleen teletekst op nederland 1. Jammer, maar dat gaat vast wel goed komen. EPG gaat goed (nog niet geprobeerd boven de 50) en het zappen gaat ook goed. Ben zekers tevreden over de snelheid. Vind trouwens dat de tv iha sneller op de menu's reageert sind de nieuwe firmware

[update]
Niet te geloven. Combinatie van versterker en kabel... Had direct verbonden. Geen resultaat. Direct verbonden met andere kabel... Werkt perfect:pompom: Toen de versterker er weer tussen...:cry: helaas. Weer geen signaal. Weet iemand welke versterker ik kan gebruiken. heb dus een andere nodig. Heb nu zo een van de klusmarkt... Rowwan: Welke versterker heb jij in gebruik???

Kijk eens op deze website http://www.kabelkeur.nl/ Ziggo verwijst ook naar deze website. Je kunt ook alles van Hirschmann kopen dan weet je zeker dat je goed pul hebt.

Zelf heb ik nog nooit gebruik gemaakt van een versterker. Op dit moment heb ik 3 Radio TV aansluitpunten in huis waarvan er twee een lengte hebben van zeker 15 meter. Geen enkel probleem met digitale TV ontvangst. Ik heb wel, van kabel tot en met inbouw aansluitdozen, Hirschmann materiaal gebruikt.

Succes ermee!

Rowwan
27 september 2009, 11:53
Ik heb de Hirschmann GHV20 versterker met een losse Hirschmann mutitap.

TomF
27 september 2009, 12:18
In dit draadje werd gesproken over het instellen van de signaalsnelheid.

Daar stond ook bij dat je de Modus Signaalsnelheid op Handmatig moest zetten en vervolgens de signaalsnelheid op 6.875 (er stond 6.900) en dan OK.

Ik heb zitten zoeken binnen dit forum en op Internet, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

Wie kan ff uitleggen wat dit betekent en wat de verschillende waarden kunnen/mogen zijn?

neorej
27 september 2009, 15:58
In dit draadje werd gesproken over het instellen van de signaalsnelheid.

Ik heb zitten zoeken binnen dit forum en op Internet, maar ik kon niets bruikbaars vinden.

Wie kan ff uitleggen wat dit betekent en wat de verschillende waarden kunnen/mogen zijn?

ik ben ook benieuwd, mijn signaal snelheid staat op 6900, maar moet volgens de bijlage van Ziggo op 6875 staan. alles werkt naar behoren.

Tinuzje
27 september 2009, 18:20
Dit lijkt op een probleem dat een bekend had met Alphacrypt. Komt het signaal wel sterk genoeg over om alle coederingsupdates te ontvangen van Ziggo? Indien de kabel lengte te lang is gaat het signaal verzwakken.
Dit is overigens goed op te losse, maar signaalsterkte is een factor.

Dat zou heel goed het punt kunnen zijn!!!!
Mijn signaal is niet al te best, moet maar 's een ander kabeltje trekken.

ZGFhenk
27 september 2009, 19:52
Hallo,
Ik lees net ergens op dit forum dat je NL1 al in HD kunt ontvangen zonder smartcard? (TV: 42PFL9664)

Kan alleen niet meer terugvinden waar dit staat.
Feit is dat ik zonder CI+ module en zonder smartcard wel allerlei digitale zenders in de lijst zie, maar de beelden nog niet (is ook logisch).
En dan toch NL1 HD kunnen ontvangen?

SheikYerbouti
27 september 2009, 20:04
Hallo,
Ik lees net ergens op dit forum dat je NL1 al in HD kunt ontvangen zonder smartcard? (TV: 42PFL9664)

Feit is dat ik zonder CI+ module en zonder smartcard wel allerlei digitale zenders in de lijst zie, maar de beelden nog niet (is ook logisch).
Jazeker, die zender is niet gecodeerd, net als NL1 (zonder HD) en het zenderoverzicht.

nlrb
27 september 2009, 20:04
Hallo,

Kanalen 1, 11, 12, 13, 19 en 71 worden ongecodeerd doorgegeven en zijn dus zonder CAM en smartcard te bekijken.

Claude
27 september 2009, 20:12

Ik heb vanavond de firmware 26.058.005 ge´nstalleerd op mijn 42PFL9664.
Althans, die poging deed ik met een USB-stick. TV schakelt uit naar standby (dat is goed), maar in plaats van terug te komen met het voortgangsscherm van de update verschijnt een scrambled beeld en gebeurt er ogenschijnlijk niets.

Ik heb het een minuutje aangezien en daarna de TV maar weer uitgezet en de USB stick verwijderd.

Bij latere pogingen leest de TV de stick als "normale" USB-stick (zonder update).
Tot mijn verwondering verschijnt in het menu bij de huidige softwareversie wel het actuele versienummer: 26.058.005. Zou het dan toch goed zijn gegaan?

Afijn, ik heb de zenders opnieuw ge´nstalleerd: Ned 1 HD verschijnt op 1. Ned 2 HD op 2 etc.

Daarna de CI+ cam ge´nstalleerd en met een kleine minuut doorloopt deze alle 5 authenticatiestappen. Prima.

Ik kan nu tenminste via de CI+ CAM digitale TV kijken.

De zapsnelheid is trager dan bij Alphacrypt. Teletekst ontbreekt (behalve bij Ned 1), maar dat is al eerder gemeld.
Ik kan ook nog gewoon zenders sorteren, zoals ik dat totnogtoe gewend was.

Ondanks de rare update werkt het (op dit moment) nu toch!

Ik hou de verbeteringen met volgende updateversies natuurlijk in de gaten.

ZGFhenk
27 september 2009, 20:47
Hoe doe ik dit dan, ik kan inderdaad wel zoeken op digitale zenders , maar op een gegeven moment vraagt de TV een zoekfrequentie voor digitaal ontvangsttesten.

ZGFhenk
27 september 2009, 21:08
Vergeet de bovenstaande vraag maar, ik heb het al ontdekt. Waanzinnig mooi beeld! Wel opmerking bij netwerk id: TV vraagt een 5 digit nummer (in onze regio 1111) dus invullen 01111.

Jobanna
28 september 2009, 09:53
-Teletekst alleen op Nederland 1.
-Kinderslot aanzetten leidt tot grijze pagina's en vertraging bij zenderkeuze.

Verder zeer tevreden met beeldkwaliteit en snelheid.

FransWMO
28 september 2009, 20:52
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de installatie van het CI+ module in een Aurea televisie 42PFL9903H (Ambilight). ben voornemens een CI+ module aan te schaffen.

Moet je voor installatie eerst je kaart activeren of moet je ook met een niet geactiveerde kaart contact kunnen krijgen?

b.v.d.
Frans

nlrb
28 september 2009, 20:57
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de installatie van het CI+ module in een Aurea televisie 42PFL9903H (Ambilight). ben voornemens een CI+ module aan te schaffen.

Niet doen! Een CI+ module gaat niet werken in een 9903.

Tommie33
29 september 2009, 09:25
Inderdaad niet doen. De 9903 heeft GEEN CI+slot.

Tinuzje
29 september 2009, 11:47
alle typen die eindigen op een 3 hebben GEEN CI+ slot.
Alleen de nieuwste versies, die eindigen op een 4 hebben een CI+ slot!

rickertb
29 september 2009, 14:19
Het onderstaande heb ik zonet als reactie ontvangen op de vraag wanneer de software update voor de 8000 serie beschikbaar zou zijn...

U heeft ons gevraagd waneer er een update voor de 8000 serie beschikbaar is zodat u de CI+ kunt gebruiken van Ziggo.

Ziggo en Philips werken gezamelijk aan de certificering van de Philips CI+ TV sets. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, maar nog niet door Ziggo gecertificeerd, waardoor het mogelijk is dat ze nog niet optimaal zullen functioneren.

Nog voor eind september verwacht Philips een software update uit te brengen waarin een aantal problemen worden aangepakt, waaronder het blijven hangen van de authenticatie.

Per oktober 2009 hopen we de nog openstaande punten opgelost te hebben. Exacte datum kunnen we nog niet zeggen, we verwachten daar begin oktober meer zicht op te hebben.

ronald69
29 september 2009, 22:38
Philips heeft vanavond nieuwe softwarerelease voor de 37pfl8404 vrij gegeven, via productondersteuning en directe download.
Nu proberen en kijken of ik voorbij de 20% authenticatie kom

FransWMO
29 september 2009, 22:55
Niet doen! Een CI+ module gaat niet werken in een 9903.

dat is dan mooi balen, heb je een mooie tv gekocht begin dit jaar en dan werkt het niet, denken jullie dat dat nog wel opgelost gaat worden misschien met een ander CI... module?
zijn er andere methodes voor mensen waarbij het niet werkt toch digitaal te kunnen ontvangen, kan het met een externe module dan?

ronald69
29 september 2009, 22:55
Installatie verliep prima, na opnieuw zender zoeken Ned 1,2,3 HD op 1 2 en 3
Authenticatie binnen 30 sec voltooid.
Alleen nog geen teletekst op Ned 2 etc.

keysersoze0909
29 september 2009, 22:57
mn 32pfl8404 doet het !

RogerSch
30 september 2009, 06:29
dat is dan mooi balen, heb je een mooie tv gekocht begin dit jaar en dan werkt het niet, denken jullie dat dat nog wel opgelost gaat worden misschien met een ander CI... module?
zijn er andere methodes voor mensen waarbij het niet werkt toch digitaal te kunnen ontvangen, kan het met een externe module dan?

Probeer het met een Alphacrypt module omdat je een CI slot heb.

inki1234
30 september 2009, 07:13
Ik ben bij dat ik al een zo een Ziggo module heb, ik denk dat er vandaag een hele grote uitverkoop overal plaatsvindt en het op korte termijn niet meer beschikbar zo zijn :mrgreen:

Agent327
30 september 2009, 13:23
37pfl9604/H12 Ik heb er een van mei dit jaar. het was de eerste die de verkoper in de winkel kreeg. Ik had de vorige versie geinstalleerd en had geen probleem. Wel merk ik dat de CAM er niet altijd makkelijk in gaat. Volgens mij zit de cam er gewoon niet goed in als hij op 20% blijft steken.

Wat ik merk op deze site geeft de 9604 geen probleem...... Gewoon eens terugbladeren naar een aantal eerdere pagina's.. Daar zie je meer lotgenoten.

pjzzz
30 september 2009, 13:56
Ik ben bij dat ik al een zo een Ziggo module heb, ik denk dat er vandaag een hele grote uitverkoop overal plaatsvindt en het op korte termijn niet meer beschikbar zo zijn :mrgreen:

Die van mij is te ruil voor een goede HD STB, ik vind het SD beeld van de interne 42/7404 tuner om te huilen.
Mijn 5 jr oude Digi1 STB is 10X beter met SD beeld.(en zapped ook nog eens sneller)

inki1234
30 september 2009, 14:28
Ik heb op mijn 32PFL8404h/12 een heel mooi beeld hoor ik ben echt tevreden en vanavond voetbal op Nederland 3 in HDTV Beieren tegen Juve kijken

pjzzz
30 september 2009, 16:01
Ik heb op mijn 32PFL8404h/12 een heel mooi beeld hoor ik ben echt tevreden en vanavond voetbal op Nederland 3 in HDTV Beieren tegen Juve kijken

Ik had het over SD :roll:

maruyama
30 september 2009, 16:29
Heb net de nieuwste software geinstalleerd opm 37pfl8684 (8404). Nog steeds geen teletext op alle zenders. Vind ik niet zo erg. Maarrre ik heb opeens geen osd meer voor de zenders er staat soms wel 'undefined' dat is echt waardeloos :?

geesgerardus
30 september 2009, 21:00
Hoi hoi,

Kan iemand ons vertellen hoe net tv werkt op de nieuwe Philips LED-televisie serie 8000. (40PFL8664)
Is het nodig om een kabel aan te sluiten of kan het ook zonder kabel ?
(we hebben voor internet een draadloos modem ZyXel met 4 ethernet-uitgangen)

groetjes,

Gees

john61
30 september 2009, 21:05
Hoi hoi,

Kan iemand ons vertellen hoe net tv werkt op de nieuwe Philips LED-televisie serie 8000. (40PFL8664)

groetjes,

Gees

ik denk dat daar een kabel aan moet , tenzij je daar in de tv een wlan hebt ?

Expert
30 september 2009, 21:33
Hoi hoi,

groetjes,

Gees

8000 serie heeft geen wireless, dus kabeltje. ;)
Alleen de 9000-serie is draadloos te gebruiken.

JoostBoZ
30 september 2009, 22:10
Je kunt een tv uit de 8000-serie ook aansluiten m.b.t. Powerline Ethernet. Werkt prima (netwerkkabel aansluiten op een adapter die is verbonden met het stroomnetwerk).

Ik heb dit ook gedaan (m.b.v. een Devolo AV200 StartersKit) en dit werkt perfect.

Agent327
1 oktober 2009, 13:54
werkt CI+ nu ook al draadloos? Via WIFI? of is de discussie een andere kant op gegaan?? Misschien verkeerd forum.:?

JoostBoZ
1 oktober 2009, 19:27
Discussie is even off-topic gegaan (ging over het bedraad/draadloos aansluiten van de tv op Net TV)

mapel
1 oktober 2009, 22:00
Gisteren mijn 32PFL8404 opgehaald (week 36-Q5481-0.26.38.17) dus vandaag maar ge-update naar de versie van 29-09.
Verder de hele dag op stap geweest om een Ziggo campakket te bemachtigen.Op 6 adressen geweest en uiteindelijk bij de laatste winkel lagen er nog enkele op voorraad.
Dus vanavond dacht ik van digitale tv te kunnen genieten maar er gebeurd tot nu toch nog weinig. Zoals gezegd de tv is succesvol geupdate maar als ik de module plaatst( div. combi'd geprobeerd, smartcard naar boven/beneden/etc).Ik had verwacht hier een install. proces te zien maar er gebeurt niets.De smartcard is in de winkel geactiveerd.:cry:

coppe218
1 oktober 2009, 22:29
Misschien moet je de module iets verder in het slot duwen. Je voelt vooral de eerste keer even een weerstand waar je doorheen moet.

mapel
1 oktober 2009, 22:32
Ik gebruik de Smit module welke nu met type stikker(wit) naar de muur wijst.De paarse stikker wijst dus naar de tv.De chip wijst naar de muur.

coppe218
1 oktober 2009, 22:35
Dan heb je alles precies verkeerd om. de Smartcard moet andersom in de module en de module andersom in de TV. Succes

mapel
1 oktober 2009, 22:36
Ga het meteen proberen.Wordt vervolgd.Bedankt alvast.

mapel
1 oktober 2009, 22:48
Camkaart met paarse zijde wijst nu naar muur en smartcard met chip naar de tv.Kan hem nu niet verder indrukken maar er gebeurt niets.De tv start op met ned.1 en verder gebeurt er niets.

anoniem
1 oktober 2009, 23:17
Camkaart met paarse zijde wijst nu naar muur en smartcard met chip naar de tv.Kan hem nu niet verder indrukken maar er gebeurt niets.De tv start op met ned.1 en verder gebeurt er niets.

smartcard zit nog verkeert om, chip moet eveneens naar de muur wijzen. controleer verder eens via de optie knop op de RC of je in het menu van de cam kunt komen, ter controle of de cam goed is aangesloten.

mapel
1 oktober 2009, 23:27
Bedankt Anoniem.Module en kaart geplaatst zoals door jouw beschreven.Kwam in het menu nog iets tegen van antenne/kabel modus:deze stond op antenne, nu gewijzigd naar kabel:beeld blijft zwart?!?

anoniem
1 oktober 2009, 23:49
Bedankt Anoniem.Module en kaart geplaatst zoals door jouw beschreven.Kwam in het menu nog iets tegen van antenne/kabel modus:deze stond op antenne, nu gewijzigd naar kabel:beeld blijft zwart?!?

Antenne gebruik je voor digitenne.
Na selectie Kabel moet je de frequentie en netwerk-nummer instellen, heb je dit allemaal uitgevoerd ?
Voor de goede orde, ik heb niet alle stappen bij de hand, want ik heb hier zo geen Philips TV staan.

mapel
1 oktober 2009, 23:54
Ik geef het op, morgen maar retour met Ziggo startpakket en kijken of er iets aan de hand is met deze module...
Geen goed begin van mijn digitale hd avontuur.

mapel
1 oktober 2009, 23:56
Antenne gebruik je voor digitenne.
Na selectie Kabel moet je de frequentie en netwerk-nummer instellen, heb je dit allemaal uitgevoerd ?
Voor de goede orde, ik heb niet alle stappen bij de hand, want ik heb hier zo geen Philips TV staan.

Voor mijn postcode(6471) zou dit 356.000 moeten zijn en netwerknr 1111.

mapel
2 oktober 2009, 00:12
Na het opnieuw install. vd zenders vraagt hij de netwerkfreq.Dit doet hij vervolgens na 5 min weer etc.Daarna vraagt hij netwerk-id.
Hij is nog aan het zoeken maar zie nuwel dat hij digitale zenders vindt.Volgens mij kom ik in de richting.....

baltazar
2 oktober 2009, 00:15
probeer eens 01111

mapel
2 oktober 2009, 00:19
De netwerk-ID staat op 01111.
Schijnt te werken want ik zie het aantal dig.zenders nog steeds oplopen.Zie ook voor het eerst Ziggo Brabant/Limburg staan.

mapel
2 oktober 2009, 00:28
Alle zenders heeft hij nu vastgelegd echter alleen Ned.1 is zichtbaar de rest is zwart.Zou de kaart toch niet geactiveerd zijn???
Kaart nogmaals geactiveerd vannacht.
Update:
Vanochtend nog steeds zwart.

double0dennis
2 oktober 2009, 08:56

De smartcard zit nu verkeerd om. Het is een hoop gedoe met al dat gedraai...
De chip op de smartcard moet aan de kant van de paarse sticker zitten. De CAM kun je dan zo in de tv steken dat de paarse sticker naar de muur wijst.

Agent327
2 oktober 2009, 15:51
Alle zenders heeft hij nu vastgelegd echter alleen Ned.1 is zichtbaar de rest is zwart.Zou de kaart toch niet geactiveerd zijn???
Kaart nogmaals geactiveerd vannacht.
Update:
Vanochtend nog steeds zwart.

Dan heb je of de kaart nog niet geactiveerd, of de kaart verkeerd om in de CAM. Je kunt namelijk dan wel de zenders installeren, maar krijgt ze niet te zien behalve Ned.1. Dat laatste had ik... Hij gaf aan dat de zenders gecodeerd waren. Kaart omgedraaid, Uitgezet met de afstandsbediening even gewacht, en weer aangezet. Toen deed hij het goed.

Soms een keer vaker uitzetten helpt ook wel eens. Succes:frons:

mapel
2 oktober 2009, 18:24
Camkaart zit goed en chip wijst naar muur nu bij thuiskomst maar meteen gechecked.....helaas alles zwart behalve Ned 1.

Zojuist nog maareens geactiveerd per telefoon bij Ziggo....3x is scheepsrecht.Geniet binnen 5 minuten van digitale tv....:shock:

mapel
2 oktober 2009, 18:41
......45 min zijn inmiddels verstreken: zwart beeld.

Klantenservice bellen: helaas is het op dit moment te druk om U te woord te staan.Probeert U het later nogmaals....:evil:

maruyama
2 oktober 2009, 18:57
Mapel, je hoeft niet alles te melden hier hoor. Bedankt! :roll:

mapel
2 oktober 2009, 19:45
Ziggo helpdesk gesproken inmiddels: volgens hun is de kaart daadwerkelijk geactiveerd, U moet wel de tv min. 1 uur aan laten staan, momentje ik zie hier iets vreemds, ik ga even in overleg met mijn collega.
Welke tv heeft U eigenlijk: een 32PFL8404!
Oh dan is dat het probleem, wordt door ons (nog) niet ondersteund gaat wss in de loop van volgende week gebeuren.
Maar hoe kan het dan dat het bij andere mensen wel werkt?Dat heeft wss te maken met het postcodegebied en de daar bijbehorende freq. en net-id
aldus de helpdesk.

32pfl 8404, fw:Q5481-0.26.58.5
6471 BC Kerkrade Eygelshoven

JohnO
3 oktober 2009, 16:37
Ondanks alle signalen dat Philips tv's niet door Ziggo gecertificeerd zijn, kijk ik op dit moment Ziggo HD via de CI+.
Ik heb wel 2 maal Ziggo moeten bellen (telkens zo'n kwartier naar hun geweldige muziek geluisterd:no:) maar de tweede die ik aan de lijn had heeft mijn smartcard echt geactiveerd en na enige tijd werkte alles:thumb up:.

mapel
3 oktober 2009, 21:16
Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat het bij mij niet werkt(behalve Ned 1).Op basis van wat hier de afgelopen dagen geschreven is heb ik de cam aangeschaft.Mijn gesprek met de helpdesk vond ik ook vreemd omdat de medewerker blijkbaar dingen zag waar hij geen raad mee wist(letterlijk:ik ga overleggen met een collega).Toen hij niet verder kwam en vroeg om welke tv het ging gaf hij meteen alles op en zei dat in de loop van volgende week de 8404 gecertificeerd gaat worden.Waarop ik hem vroeg of mijn tv dan opeens wel zou werken.....:no:
Denk dat ik Maandag nog maareens moet bellen(btw: kaart is geactiveerd door dealer & door mijzelf via inrenet en door de Ziggo klantenservice).

TV hangt sinds vandaag tegen de slaapkamermuur en we kijken gezellig naar Ned 1.:?

baltazar
3 oktober 2009, 21:50
Dag Mapel,

Lijkt er toch echt op dat die cam en kaart niet goed zitten.
Kijk is door de gleuf aan de zijkant van de cam met goed tegenlicht. Dan zie je ijzeren puntjes die uiteindelijk over de chip heen moeten schuiven. Check dat even. Vervolgens de paarse zijde naar de muur; en goed drukken totdat de cam niet meer verder kan.

Ook maak je gemakkelijk een fout bij het opzoeken van je postcode in de tabel.

Mzl

mapel
3 oktober 2009, 23:36
Bedankt voor je reactie Baltazar maar ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd en volgens de deskundigen moet de paarse stikker naar de muur wijzen.De chip moet ook naar de muur wijzen.De zenders heb ik nu al 3x opnieuw laten zoeken.Wel heb ik helemaal niets gezien van authentificatie o.i.d. want ik had eerlijk gezegd verwacht dat met plaatsen vd kaart er instructie's zouden volgen.
Wat ik nu gedaan heb is kaart erin en naar het menu gaan zenders instellen etc.

In de winkel zeiden ze dat de update van 20-09 moet gebeuren met de cammodule geplaatst in het toestel.

Dit morgen nog maareens proberen want ik lees in andere topics dat het toch echt moet gaan.En aan het antwoord van de Ziggo helpdesk dat het wellicht in mijn postcode gebied(voormalig @home) niet zou gaan vindt ik een broodje aap verhaal.

Tommie33
4 oktober 2009, 12:51
Bedankt voor je reactie Baltazar maar ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd en volgens de deskundigen moet de paarse stikker naar de muur wijzen.De chip moet ook naar de muur wijzen.De zenders heb ik nu al 3x opnieuw laten zoeken.Wel heb ik helemaal niets gezien van authentificatie o.i.d. want ik had eerlijk gezegd verwacht dat met plaatsen vd kaart er instructie's zouden volgen.
Wat ik nu gedaan heb is kaart erin en naar het menu gaan zenders instellen etc.

In de winkel zeiden ze dat de update van 20-09 moet gebeuren met de cammodule geplaatst in het toestel.

Dit morgen nog maareens proberen want ik lees in andere topics dat het toch echt moet gaan.En aan het antwoord van de Ziggo helpdesk dat het wellicht in mijn postcode gebied(voormalig @home) niet zou gaan vindt ik een broodje aap verhaal.je hebt helemaal niets gezien van authenticatie?? Dat moet je echt wel zien hoor, anders dan heb je zeker geen beeld nee. Dan zit of de module er niet goed in of de module is kapot of je tv is kapot. Want dat gaat nieuwe firmware niet oplossen...

RogerSch
4 oktober 2009, 13:37
Ik hoop wel dat als de Philips TV's met CI+ eindelijk goedgekeurd worden door Ziggo, Ziggo wel op tijd aangeeft wanneer de Alphacrypt kaart in de CI+ sloten geblokkeerd gaan worden. Zodat de mensen, die nu tijdelijk met een Alphacrypt werken, dan nog de tijd hebben om een Ziggo CI+ CAM te kopen (liefst zonder smartcard...)

mapel
4 oktober 2009, 15:01
De reden dat ik tot nu toe nog geen authenticatie voorbij heb zien komen had ermee te maken dat de tv de module niet zag omdat er in het slot vd tv div. pinnetjes verbogen waren.Hiermee is de stelling ontkracht dat de module er maar op 1 manier in kan ontkracht.Kijk hier dus goed mee uit(paarse zijde naar muur).

Nu heb ik met veel engelen geduld de pinnetjes weer goed geplaatst en zie gelijk hierna meteen het authenticatie proces succesvol doorlopen.Zenders opnieuw laten installeren etc.Resultaat nog altijd zwart beeld.
Het common interface is nu ook zichtbaar en geeft Status: D00-4 Card In.

De Ziggo helpdesk nogmaals gebeld om mijn smartcard nogmaals opnieuw te activeren.

Tot nu toe nog geen resultaat.

anoniem
4 oktober 2009, 15:57
De reden dat ik tot nu toe nog geen authenticatie voorbij heb zien komen had ermee te maken dat de tv de module niet zag omdat er in het slot vd tv div. pinnetjes verbogen waren.Hiermee is de stelling ontkracht dat de module er maar op 1 manier in kan ontkracht.Kijk hier dus goed mee uit(paarse zijde naar muur).

Nu heb ik met veel engelen geduld de pinnetjes weer goed geplaatst en zie gelijk hierna meteen het authenticatie proces succesvol doorlopen.Zenders opnieuw laten installeren etc.Resultaat nog altijd zwart beeld.
Het common interface is nu ook zichtbaar en geeft Status: D00-4 Card In.

De Ziggo helpdesk nogmaals gebeld om mijn smartcard nogmaals opnieuw te activeren.

Tot nu toe nog geen resultaat.

Kijk nog eens onder Status softcell services (via CAM menu), waarbij je ned 2 geselecteerd hebt.
Je moet dan een regel zien met EMM en een regel met Live View
Vervolgens met je Live View selecteren en de informatie even terugkoppelen. Mischien dat we dan een beter beeld krijgen bij de mogelijke oorzaak.
Als de kaart niet geactiveerd is zou er in ieder geval een E19 of E16 / E30 moeten verschijnen.

geesgerardus
4 oktober 2009, 19:57
8000 serie heeft geen wireless, dus kabeltje. ;)
Alleen de 9000-serie is draadloos te gebruiken.
Bedankt !:thumb up:

geesgerardus
4 oktober 2009, 19:59
Je kunt een tv uit de 8000-serie ook aansluiten m.b.t. Powerline Ethernet. Werkt prima (netwerkkabel aansluiten op een adapter die is verbonden met het stroomnetwerk).

Ik heb dit ook gedaan (m.b.v. een Devolo AV200 StartersKit) en dit werkt perfect.
o.k. ga ik doen .

TNG
4 oktober 2009, 21:22
Even een vraag die waarschijnlijk niet in relatie staat met de CI+ cam, maar hebben meer mensen met een Philips toestel wel eens last van "crashes"?

Ik heb het 2 keer meegemaakt dat tijdens het TV kijken de TV (42pfl9664)ineens met een harde *pof* eruit vliegt en plots niks meer doet. De eerste keer dacht ik dat er een stop in de meterkast was uitgeslagen, maar dat bleek niet het geval.

Pas na 30 seconden start de TV weer automatisch op. Beide keren dat het gebeurde stond de TV al enkere uren aan. Kan het zijn dat de TV te heet wordt en er dan uitknalt? Hebben meer mensen dit wel eens gehad?

mapel
4 oktober 2009, 21:24
Kijk nog eens onder Status softcell services (via CAM menu), waarbij je ned 2 geselecteerd hebt.
Je moet dan een regel zien met EMM en een regel met Live View
Vervolgens met je Live View selecteren en de informatie even terugkoppelen. Mischien dat we dan een beter beeld krijgen bij de mogelijke oorzaak.
Als de kaart niet geactiveerd is zou er in ieder geval een E19 of E16 / E30 moeten verschijnen.

@anoniem (alvast bedankt voor het meedenken)

D100-8 Descrambler service OK
Interne Status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9

anoniem
4 oktober 2009, 21:40
@anoniem (alvast bedankt voor het meedenken)

D100-8 Descrambler service OK
Interne Status: D100-8
Smartcard: 0x0000 D00-4
ECM Source: 0x0000 D100-9

wil je alle regels nog een keer nalopen, je kunt ook verder naar beneden scrollen.

mapel
4 oktober 2009, 22:35
@anoniem:

DVB descramble 0x0000 D100-9
Copy Control: D100-10

marchelh
5 oktober 2009, 19:52
Even een vraag die waarschijnlijk niet in relatie staat met de CI+ cam, maar hebben meer mensen met een Philips toestel wel eens last van "crashes"?

Ik heb het 2 keer meegemaakt dat tijdens het TV kijken de TV (42pfl9664)ineens met een harde *pof* eruit vliegt en plots niks meer doet. De eerste keer dacht ik dat er een stop in de meterkast was uitgeslagen, maar dat bleek niet het geval.

Pas na 30 seconden start de TV weer automatisch op. Beide keren dat het gebeurde stond de TV al enkere uren aan. Kan het zijn dat de TV te heet wordt en er dan uitknalt? Hebben meer mensen dit wel eens gehad?

offtopic
Even updaten naar de laaste firmware!
Met alle oude versie heb ik dit probleem ook veel gezien.
Zeker met zapen over gecodeerde digitale kanalen.
Maar sinds ik de laatste firmware er in heb zitten heb ik geen crash meer gehad. versie 058.005
/offtopic

wehoo
5 oktober 2009, 20:41
Na update met de nieuwste firmware gebruikt de EPG alleen nog maar de informatie van de zender en niet meer van internet, ook al staat hij op automatisch ingesteld.
:no:

TomF
5 oktober 2009, 21:20
@TNG
Nee, geen crashes gehad hier.

marchelh
5 oktober 2009, 21:37
Na update met de nieuwste firmware gebruikt de EPG alleen nog maar de informatie van de zender en niet meer van internet, ook al staat hij op automatisch ingesteld.
:no:

idd, heb ik ook gezien.
Maar ik weet niet wat beter is.
Ik vind de internet versie zeeeeeeeeer traag en bijna onbruikbaar.
En de EPG trekt toch op niets.
Ik vind dat ze daar toch eens aan moeten gaan sleutelen.
Een goed voorbeeld vind ik de Humax receivers.
Dat ziet er mooi uit, en dan bedoel ik vooral de tijd lijn.
Het mag best in de Philips menu layout/design zijn maar wel met een betere tijd indeling

mapel
5 oktober 2009, 22:47
Dacht nog even de nieuwe FW nogmaals te overschrijven maar daar trapt hij(8404) niet in.De oude FW reeds weggegooid anders mss downgrade gedaan om meteen er achter aan een upgrade te doen.

Dus nog steeds alle zenders zwart......

mapel
6 oktober 2009, 21:52
Hedenavond dan toch beeld gekregen op alle zenders na 6 dagen worstelen.
Zoals ik afgelopen Zondag al aangaf ontdekte ik in het slot waar de cam-kaart in gaat dat er enkele pinnetjes verbogen waren tgv het foutief plaatsen vd cam-kaart!Deze heb ik zo goed mogelijk proberen te herstellen en dat had meteen effect in die zin dat ik voor het eerst een auth. voorbij zag komen.Ook was meteen het common interface menu zichtbaar onder de options-knop.Deze gaf ook keurig de status card-in aan.Toch bleven alle zenders zwart.Vandaag nogmaals voorzichtig de cam-kaart verwijderd en zag dat er nog steeds 1 pinnetje van de conn. verbogen was.Deze was niet meer te herstellen en heb hem van buitenaf platgedrukt in de hoop dat deze geen functie heeft.Hierna de kaart wederom teruggeplaatst en meteen beeld op alle zenders.

Daarom nogmaals(het kan niet vaak genoeg herhaald worden).

Hoe moet de CI+ Cam geplaatst worden:

-Paarse stikker naar de muur
-Chip vd smart-card naar de muur

Beeldkwaliteit is indrukwekkend op mijn 32PFL8404.
Ik zie de aanstaande certificering met vertrouwen tegemoet.

TomF
6 oktober 2009, 22:00
@Mapel,

Goed om te lezen dat je de CAM module toch nog aan de praat hebt gekregen :)

Ceeswad
7 oktober 2009, 20:21
Afgelopen zaterdag de Philips 32pfl7694H gekocht inclusief Ziggo module voor digitale TV. Na installatie door leverancier is het eindresultaat dat alleen 1 zender actief is. Is dit toestel gecertificeerd?? Plaats van handeling Roosendaal (NB) Wie heeft hier ervaring mee??:shock:

Mark69
7 oktober 2009, 20:39
Afgelopen zaterdag de Philips 32pfl7694H gekocht inclusief Ziggo module voor digitale TV. Na installatie door leverancier is het eindresultaat dat alleen 1 zender actief is. Is dit toestel gecertificeerd?? Plaats van handeling Roosendaal (NB) Wie heeft hier ervaring mee??:shock:

Hoi Cees,

Zie ook verdere info op dit forum. het type moet uiteindelijk wel gecertificeerd worden, maar is dit op dit moment zoals alle andere Philips tv's nog niet. zie ook http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
Probleem zoals je dit nu meldt is veel voorkomend bij onjuiste installatie of niet hebben van de laatste software, als jouw leverancier ook de installatie voor zijn rekening neemt moet hij dit dus kunnen oplossen c.q. had hij al opgelost moeten hebben :evil:

Zoek even naar de firmware (menu, configuratie, software, moet versie) en of de camcard er goed in zit (chip naar binnen, muurkant; ziggo met pijl gericht naar huiskamer).
Voorwaarde is wel, dat je de camcard hebt aangemeld bij Ziggo. Zie pakketje wat je hebt mee geleverd gekregen en op ziggo.nl (http://www.ziggo.nl/mijnziggo/gegevens/registreer-smartcard?ns_campaign=smartcardregistratie&ns_mchannel=widget&ns_source=ziggo&ns_linkname=online_registreren&ns_fee=0)

Zoals ook op de Ziggo site staat is men nog bezig met certificeren , maar software versie ...58.005 zorgt in ieder geval voor mooie beelden op alle zenders.
Zie Philips pagina voor handleiding en software: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=32PFL7694H/12&slg=nl&scy=NL .

Nog in oktober wordt de software versie verwacht waarmee alle issues zijn opgelost volgens Philips.

Dus even laten corrigeren en je hebt al snel mooi beeld.:thumb up:

Succes!

Paultje
7 oktober 2009, 22:12
Dank voor je duidelijke bericht. Toch heb ik nog een vraagje.... kan ik nu na het updaten van de FW een CI+ module aanschaffen?

Tnx

Tinuzje
8 oktober 2009, 08:57
Vandaag nogmaals voorzichtig de cam-kaart verwijderd en zag dat er nog steeds 1 pinnetje van de conn. verbogen was.Deze was niet meer te herstellen en heb hem van buitenaf platgedrukt in de hoop dat deze geen functie heeft.Hierna de kaart wederom teruggeplaatst en meteen beeld op alle zenders.

Hoewel ik blij voor je ben dat je beeld hebt, gruw ik ervan dat je zelf aan het klussen bent gegaan!!!
Je hebt garantie op zo'n ding, laat de winkel lekker de boel op lossen!
Nu mis je 1 pennetje en degene die je zelf terug gebogen hebt zijn misschien wel beschadigd!!!!
Zo'n duur apparaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tommie33
8 oktober 2009, 11:27
Dank voor je duidelijke bericht. Toch heb ik nog een vraagje.... kan ik nu na het updaten van de FW een CI+ module aanschaffen?

Tnx
Zal je toch echt even het typenummer van je tv moeten geven. HEt zal misschien best ergens staan maar ik ga geen 40 pagina's door zoeken.

dommel
8 oktober 2009, 13:26

Tnx

Ik heb hetzelfde toestel en met de 'oude' firmware werkte deze ook al. Mogelijk dat er een verschil in weeknummer oid zit.

Maar wil je het volgende controleren: is er een autenticatie geweest die succesvol is doorlopen. Er moet een optie in het menu zijn voor de irdeto module.

Is de autenticatie niet doorlopen dan kan de CAM kaart er verkeerd om in zitten. Kwestie van omdraaien.

Ook staat er een fout in de handleiding. De smartcard moet andersom geplaatst worden met de chip naar de kant van de muur.

Wil je voor de zekerheid nog de laatste firmware erop zetten: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=32PFL7694H/12&scy=be&slg=nl&mid=Link_Software

pak deze uit en zet het .upg bestand op een usb stick. Zet het toestel uit, plaats de usb stick en de update wordt doorlopen. Na de update moeten de 5 stappen van de autenticatie doorlopen worden.

mapel
8 oktober 2009, 15:31
Hoewel ik blij voor je ben dat je beeld hebt, gruw ik ervan dat je zelf aan het klussen bent gegaan!!!
Nu mis je 1 pennetje en degene die je zelf terug gebogen hebt zijn misschien wel beschadigd!!!!

Ik denk dat ik geen andere optie had omdat de winkel(lees philips) het verkeerd plaatsen van een cam-module niet als garantie zou hebben gezien.Van de andere kant is er ook wel wat op te zeggen dat het in de praktijk mogelijk is om de cam-module verkeerd te plaatsen met alle gevolgen vandien.
Anyway, het werkt nu en de cam-module hoeft er principe nooit meer uit.

Tom-
8 oktober 2009, 15:35
Als je 'm zelf beschadigt heb je geen recht meer op garantie hoor. Niettemin heeft Ziggo in de handleiding aangegeven dat de module er verkeerd in moet, dus wellicht zou je Ziggo aansprakelijk kunnen stellen. Toegeven zullen ze niet doen, dus dat gaat je veel tijd kosten.

Zelf terugbuigen is dus inderdaad de beste oplossing.

Paultje
8 oktober 2009, 20:07
Zal je toch echt even het typenummer van je tv moeten geven. HEt zal misschien best ergens staan maar ik ga geen 40 pagina's door zoeken.

Ik heb een Philips 37PFL8404H/12

Tnx

:)

wehoo
8 oktober 2009, 21:03
Ik heb een Philips 37PFL8404H/12

Tnx

:)

Zelfde tv. Werkte voorheen al met de ziggoCAM. Maar dat is afhankelijk van productienummer en productieland. Na update met nieuwste firmware, zie Philipssite (support), werkt de ziggoCAM, met de bekende nadelen.
(o.a. teletekst).

fletcher
9 oktober 2009, 01:46
Ik kwam er vorige week achter dat er in mijn Philips 42PFL8404 ook een CI+ slot zit, dus ik Maandag naar de winkel en heb een module gekocht.

Ik moest eerst de TV met nieuwe software updaten en daarna de module met smartcard in de TV plaatsen, heb de zenders opnieuw ge´nstalleerd en heb nu alles digitaal en een paar HD zenders dat werkt perfect
maar of ik ook nog iets opnemen kan weet ik niet

Tinuzje
9 oktober 2009, 11:25
Ik kwam er vorige week achter dat er in mijn Philips 42PFL8404 ook een CI+ slot zit, dus ik Maandag naar de winkel en heb een module gekocht.

Ik moest eerst de TV met nieuwe software updaten en daarna de module met smartcard in de TV plaatsen, heb de zenders opnieuw ge´nstalleerd en heb nu alles digitaal en een paar HD zenders dat werkt perfect
maar of ik ook nog iets opnemen kan weet ik niet

Waarom zou dat niet meer kunnen?
Of heb je je digitale decoder die voor je opnameapparaat staat verwijderd?
dan neem je analoog op nu.

Vadinho
10 oktober 2009, 13:46
wanneer kunnen we de certificering verwachten? (32pfl8404H)

fletcher
11 oktober 2009, 03:19
Waarom zou dat niet meer kunnen?
Of heb je je digitale decoder die voor je opnameapparaat staat verwijderd?
dan neem je analoog op nu.

Mijn digitale decoder zit nu in mijn TV (ingebouwde Irdetor kabelontvanger) en als ik mijn opnameapparaat aansluit op mijn TV dan kan ik niets meer opnemen

Nu staat mijn HDD recorder boven met digitale decoder en neem ik mijn programma's daar op

Dat is niet mogelijk, CI+ is gemaakt om kopieren etc tegen te gaan!

(...)

(...) Mod-edit: Het is (in dit geval) onnodig om een compleet bericht (zeker van deze grootte) te quoten.

pkwadraat
11 oktober 2009, 20:40
Heb deze week de Philips 32PFL7404H gekocht met een Ziggo DVB-C module. Smartcard door Ziggo laten activeren, gewoon kopie van de smartcard die ik beneden in me Cisco decoder heb zitten. Boeltje geinstalleerd en authenticatie ging meteen goed. Helemaal top, alleen merkte ik van de week dat soms de module in me Phlips het af en toe vertikt zenders weer te geven met de melding "gecodeerd programma" tv uit, module eruit, tv aan. tv weer uit, module er weer in, tv weer aan, auth gaat goed en het werkt weer. Dit gebeurt meestal als de tv een tijdje in stand-by heeft gestaan. Vroeg me af of meer mensen dit probleem hebben met een Philips?

Tevens vertelde de leverancier van de tv en module dat zij officieel bericht van Philips hebben gehad dat ze de combo met de module niet ondersteunen of zoiets en dat als het werkt je in feite mazzel hebt???

Elecman
11 oktober 2009, 23:17
Heb deze week de Philips 32PFL7404H gekocht met een Ziggo DVB-C module. Smartcard door Ziggo laten activeren, gewoon kopie van de smartcard die ik beneden in me Cisco decoder heb zitten. Boeltje geinstalleerd en authenticatie ging meteen goed. Helemaal top, alleen merkte ik van de week dat soms de module in me Phlips het af en toe vertikt zenders weer te geven met de melding "gecodeerd programma" tv uit, module eruit, tv aan. tv weer uit, module er weer in, tv weer aan, auth gaat goed en het werkt weer. Dit gebeurt meestal als de tv een tijdje in stand-by heeft gestaan. Vroeg me af of meer mensen dit probleem hebben met een Philips?

Heb je ook even gewacht nadat je de mededeling "gecodeerd programma" krijgt? Blijkbaar voert de CAM module de authenticatie opnieuw uit ook na standby en is de authenticatie nog net niet af als de TV al op het kanaal probeert af te stemmen.
Ik zie het af en toe ook, maar een paar seconden later krijg ik gewoon beeld op die gecodeerde kanalen.

Tinuzje
12 oktober 2009, 07:58
Ik krijg soms ook gecodeerd programma.
Soms is het na een paar tellen weer weg, anders zet ik de tv even uit en dan weer aan.
Helemaal je Cam eruit halen is niet nodig.
Lijkt me ook niet goed om steeds te doen.

Mijn digitale decoder zit nu in mijn TV (ingebouwde Irdetor kabelontvanger) en als ik mijn opnameapparaat aansluit op mijn TV dan kan ik niets meer opnemen

Nu staat mijn HDD recorder boven met digitale decoder en neem ik mijn programma's daar op

Je zou je kabel via je decoder en je HDD kunnen doorlussen naar je TV en dan HDD via HDMI verbinden aan je TV.
Je neemt dan digitaal op via je decoder en kijkt tv via je CAM
Maar als dit voor jou werkt ook goed

pkwadraat
14 oktober 2009, 07:17
Heb al een keer een kwartier gewacht en toen nog niks, maarrrrr heb de laatste firmware van Philips erop gezet en het probleem is verholpen (best practice he lol)
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpcontent.pl?session=20091014011640_195.240.119.20 4&scy=NL&ctn=32PFL7404H/12&slg=NLD&dct=FUS&did=NLD&file=/files/3/32pfl7404h_12/32pfl7404h_12_fur_nld.pdf

pvg
16 oktober 2009, 16:36
Heb net de nieuwste software geinstalleerd opm 37pfl8684 (8404). Nog steeds geen teletext op alle zenders. Vind ik niet zo erg. Maarrre ik heb opeens geen osd meer voor de zenders er staat soms wel 'undefined' dat is echt waardeloos :?

Heb zelf de 32pfl9604 en ook ik heb na de update hetzelfde probleem. OSD geeft vaak helemaal niets weer en anders inderdaad undefined.

Waardeloos inderdaad maar neem aan dat deze bug er met de volgende update wel weer uit is.

Ossbourne
16 oktober 2009, 21:28
Voor iedereen die een 40PFL9704 besteld heeft, uitlevering is gestart! Zojuist uitgepakt. Nu nog installeren. Helaas nog geen CAM Module in m'n bezit :sad:....

Tjesis
17 oktober 2009, 11:12
Ik heb gisteren ook de Philips 32PFL8404H gekocht en dankzij dit forum (vooral mbt installeren laaste firmware en hoe plaatsen smartcard etc) had ik de CI+ module + Ziggo Digitaal in no-time up and running.

Alle digitale zenders doen het. Superstrak beeld, Ned 1, 2, 3 in HD. Geweldig.
Inderdaad alleen teletekst op Ned1 maar dat zal binnenkort wel opgelost worden met een firmware update.

Heb nog een andere vraag, wellicht weet iemand dat. Het valt me op dat ik bij b.v. Discovery, NatGeo en dat soort zenders geen ondertiteling heb. Ik kan redelijk engels, maar toch. Zou toch graag NL subtitels willen hebben bij dit soort zenders.

Hebben meer mensen dit probleem?

Tjesis
17 oktober 2009, 12:10
Te snel geweest. Antwoord al gevonden. Bekend probleem blijkbaar.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=214152&postcount=107

neorej
19 oktober 2009, 19:20
na gisteravond een film te hebben gekeken op film1 druk ik op ned 1 en ik wilde daarna naar ned 2 zappen en kwam toen op video1 en daarna kwamen de analoge zenders? als ik op 1 drukte of 2 dan ging het wel goed maar als ik van 1 naar 2 wilde zappen dan kwam het weer op video1 en weer de analoge zenders daar achter? ik heb een andere ab gepakt en die had het zelfde probleem, toen heb de stekker er voor een paar seconde uitgehaald, nog steeds het zelfde probleem? toen heb ik de zenders opnieuw ge´nstalleerd en toen was alles gelukkig weer normaal.
vrijdag komt er een monteur van philips (voor de 2de keer)ik zal er meteen melding van maken.
monteur komt voor een ander probleem trouwens, het beeld is niet scherp bij het afspelen van bepaalde dvd's.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.11) Vodafone/1.0/HTC_Diamond/1.97.172.4

Vadinho
19 oktober 2009, 22:01
wanneer kunnen we de certificering verwachten? (32pfl8404H)
Kan iemand hier misschien een antwoord op geven?

berkie
23 oktober 2009, 19:26

toets op een willekurige zender; 123654 en je ziet alles, groet

Ossbourne
25 oktober 2009, 08:34
Ik heb de 40PFL9704 nu ruim een week in huis en ben er met de beperkte tijd die ik heb kunnen kijken en spelen eigenlijk best goed over te spreken.
Sinds donderdag ook een Neotion CAM. Geen enkel probleem gehad met authenticatie, blokkerige strepen of wat dan ook. HD uitzendingen die ook als zodanig opgenomen zijn, zijn echt ongelofelijk superscherp. Ik heb alle beeldverbeteringen uitstaan en tot nu toe geen enkele behoefte gehad om ze in te schakelen. De bekende issues in de officiele gereleasde software storen mij (nog) niet.

Echter drie opmerkingen:
- Wat een ongelofelijke knuppel die verantwoordelijk was voor de plaats van het CI+ slot. De kaart steekt erg ver uit. Als je 30 graden schuinlinks voor de TV zit zie je hem zeer goed uitsteken en reflecteert de Ambilight er volop tegen aan. Als iemand een afbeelding heeft van de printplaat in de Neotion en ik weet tot hoe ver ik kan inkorten gaat de zaag gegarandeerd in de CAM.

- We waren hier geen Ambilight gewend maar dit is een meer dan prettige aanvulling. Mensen die hier over twijfelen... gewoon doen. Dikke plus. Zelfs op een bruine muur is het effect een aanvulling op het TV kijken. Dit is uiteraard een subjectief iets.
De invloed van het uitsteken van de CAM op de Ambilight is hier overigens totaal te verwaarlozen.

- De kleuren neigen soms iets naar het rose. Ben er nog niet uit of dit uitzending of toestel/model gebonden is.

Ziggo Avatar
25 oktober 2009, 13:04
Ik ben van plan een 47 PFL9704 aan te schaffen, maar bij bezichtiging in diverse winkels valt mij de paarsachtige kleur, vooral in het witberijk op als heel storend.
Observeer hiertoe het beeld vooral bij opnamen van sneeuwlandschappen.

Daarom heb ik de aanschaf nog ff uitgesteld.

Graag hoor ik ook van anderen over deze afwijking.

madeira
26 oktober 2009, 19:38
Software update uitgevoerd via internet (TV aangesloten op router)
Authenticatie blijft op 1/5 hangen.

Software update via USB-stick uitgevoerd.
Authenticatie binnen vijf minuten gereed.

Binnen 15 minuten alles Up and Running met een geweldig beeld, NED 1,2 en 3 in perfecte HD kwaliteit. :thumb up:

Heb niet gekeken naar de teletekst, maar die gebruik ik ook nooit.

30-11-2009
Automatische firmware update ontvangen van Philips.
Teletekst werkt nu op alle zenders!

Ossbourne
26 oktober 2009, 19:42
Ik ben van plan een 47 PFL9704 aan te schaffen, maar bij bezichtiging in diverse winkels valt mij de paarsachtige kleur, vooral in het witberijk op als heel storend.

Eerder al gemeld dat ik het beeld soms aan de rose kant vind en rood wil er nogal eens uitknallen. Echter wit is hier helder wit en bevat voor mij geen (paarse) kleurzweem. Betreft hier echter een 40PFL9704 en geen 46PFL9704.

Wendy
27 oktober 2009, 14:25
Gezien dat dit al een hele topic is geworden heb ik een vraag over de 56pfl9954 (21:9). Weet iemand of dat Ci+ op deze tv feilloos werkt?
Zit er over te denken om zo'n tv aan te schaffen en wil niet vervolgens martelen met de kaart die je in de tv stopt en vervolgens 'misschien' niet werkt. Gezien dat er andere merken zijn waar het perfect werkt.
Hoor graag van jullie.

JW-NHS
27 oktober 2009, 14:57
Zeker nog niet feilloos, CI+ is nog niet "gecertificeerd" voor Philips TV's. Zie de draadjes daarover.

Wanneer wÚl? Zie de draadjes hierover :wink:

Groet,
JW

worst
28 oktober 2009, 13:29
Ik heb sinds een paar maanden een 42PFL9664/h
Ben er tevreden over, Het geluid is matig vooal bij Praatprogramma's moet de tv echt hard staan om het te verstaan. Een HTS zal dit binnen kort op gaan lossen
verder is het beeld erg goed. En Ambilight erg mooi.

Sinds gisteren de CI+ module binnen, handleiding van elders op dit forum gevolgd, alles werk zoals het hoort
afgezien van een aantal dingen waar philips nog aan werk, zoals teletext e.d. Hopelijk komt er snel een update die alles fixed.

Ik had nog ergens gelezen datje de volgorde van de zenders niet zelf kom bepalen, dit klopt niet ik kon alle zenders keurig op mijn eigen volgorde zetten zonder problemen.

:mrgreen:

hva
28 oktober 2009, 22:18
Heb sinds vorige week 9604h.
Vandaag de CAM ontvangen. Plug&play, alles werkte in 1 keer binnen 2 minuten. Heb gezocht naar de hier gemelde issues. Inderdaad kom ik er een paar tegen (oa teletext) maar vind dat "in de marge".

Heb via menu nog laten zoeken naar update maar tv geeft aan er geen nieuwe update beschikbaar is. Versie is Q5492-0.26.38.23.

Omdat alles prima werkt wacht ik wel tot er een update via het menu beschikbaar komt.

Het (nog) niet certificeren vind ik een vreemd verhaal. Zeker als ik lees wat er bij de wel gecertificeerde modellen wordt gemeld.

NET-TV, niet super snel maar wel een leuke optie waar vast nog wel meer voor ontwikkeld wordt.

Steaming video werkt perfect. Bronnen werden allemaal gevonden!!
Storend vind ik de CAM die uitsteekt.

Al met al zeer tevreden met deze tv

worst
29 oktober 2009, 14:12
Bij de 42PFL9664 zit de CAM in het midden achterin, onzichtbaar.

pvg
29 oktober 2009, 16:47

Heb precies hetzelfde,na de firmware update vaak 'undefined' in beeld en vaak ook helemaal geen zenderinfo linksboven. Heb er bij mij (32pfl9604) wel een work-around voor gevonden.

Wanneer je het videokanaal selecteerd (0) en daarna weer naar een zender gaat is de info weer terug.

Gewoon een bugje als je het mij vraagt zal er bij de volgende firmwareupdate hopelijk wel uit zijn.

Tony69
29 oktober 2009, 19:42
Bij mij werkt hij perfect op 8404 geen probleem gehad.
Alleen tx op 1 maar voor de rest goed beeld zapt snel echt top

Henk2304
30 oktober 2009, 09:54
Bij mij werkt hij perfect op 8404 geen probleem gehad.
Alleen tx op 1 maar voor de rest goed beeld zapt snel echt topBijna helemaal mijn ervaring (ÚÚn keer TV helemaal moeten uitzetten, spanning eraf, maar daarna geen problemen meer).
Ik volg het draadje over het testen van de "nieuwe firmware" voor de 9000-serie en dan ben ik een beetje bang voor wat ik zou kunnen gaan verliezen aan mogelijkheden die ik met de huidige firmware wel heb, alleen maar om op alle zenders txt terug te krijgen. Maar bij de laatste officiŰle firmware (die van eind sep) waren er min of meer vergelijkbare verschillen in mogelijkheden tussen de 9000 en de 8000 (oa. Now/Next dat op de 8000 wel en op de 9000 blijkbaar niet verschijnt), dus wellicht valt het mee. Ik heb in ieder geval nog geen haast.

neorej
31 oktober 2009, 13:48
Bijna helemaal mijn ervaring (ÚÚn keer TV helemaal moeten uitzetten, spanning eraf, maar daarna geen problemen meer).
Ik volg het draadje over het testen van de "nieuwe firmware" voor de 9000-serie en dan ben ik een beetje bang voor wat ik zou kunnen gaan verliezen aan mogelijkheden die ik met de huidige firmware wel heb, alleen maar om op alle zenders txt terug te krijgen. Maar bij de laatste officiŰle firmware (die van eind sep) waren er min of meer vergelijkbare verschillen in mogelijkheden tussen de 9000 en de 8000 (oa. Now/Next dat op de 8000 wel en op de 9000 blijkbaar niet verschijnt), dus wellicht valt het mee. Ik heb in ieder geval nog geen haast.

ik weet ook nog niet zeker of ik de nieuwe firmware op mijn 8404 zet, als ik moet kiezen tussen de "now and next balk" of teletext op alle kanalen. ik heb aan teletext op ned 1 genoeg, alleen de gids op alle kanalen zou wel makkelijk zijn. al zou alleen film1 er bij zitten zou ik al tevreden zijn :wink:

voor de rest werk de tv prima.

oja, als ik de tv aan de zijkant uit zet, zie ik de ene keer wel het philips logo en de andere keer weer niet.

groet jeroen

jacob53
31 oktober 2009, 16:15
dat komt bij mij ook voor bij het uit zetten van de tv moet zoms meerderer keeren druken voor dat hij uit gaat dan ook geen logo in beeld bij de eerste keer drukken als hij dan uit wel een logo in beeld 32pfl 9604

mapel
31 oktober 2009, 16:48
..vind eigenlijk het "blokjes-effect" bij de 8404 een veel groter probleem dan het gemis van teletext.Vraag mij alleen af op wiens bordje dit te schuiven is:
-Philips
-Ziggo
-Smit cam

JW-NHS
31 oktober 2009, 16:57
..vind eigenlijk het "blokjes-effect" bij de 8404 een veel groter probleem dan het gemis van teletext.Vraag mij alleen af op wiens bordje dit te schuiven is:
-Philips
-Ziggo
-Smit cam

Wat is dat? Ik heb daar tot nu toe nog niet over gelezen, behalve bij mensen met een slechte verbinding.

Of is er soms toch wat gesneuveld bij de pogingen om de pinnetjes weer goed te krijgen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=210604#post210604

Groet,
JW

nlrb
31 oktober 2009, 16:59
Wat is dat? Ik heb daar tot nu toe nog niet over gelezen, behalve bij mensen met een slechte verbinding.
Of is er soms toch wat gesneuveld bij de pogingen om de pinnetjes weer goed te krijgen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=210604#post210604

Nee, heeft niets met slecht signaal te maken. Dit is een bug in de firmware die is opgelost in de laatste (test)versie.

JW-NHS
31 oktober 2009, 17:55
Aha, dat had ik niet meegekregen.
Is nu dus verholpen, en dat zal in de .66 versie ook wel zo zijn, hopelijk :wink:

Het wordt nu spannend voor me, binnenkort zou de 26PFL5604H dan bij mij wel eens de plek kunnen gaan innemen van de inmiddels bejaarde BlauPunkt CRT :pompom:

Groet,
JW

mapel
31 oktober 2009, 21:05
Nee, heeft niets met slecht signaal te maken. Dit is een bug in de firmware die is opgelost in de laatste (test)versie.

Bedoel je dan de laatste testversie van de 9000 welke sommige mensen hier ter beschikking hebben want mijn 8404 draait sinds ingebruikname met 000.026.058.005 welke ongeveer de derde week van September gereleased is.Daarom hoop ik na een update inderdaad van het blokjes-probleem af te zijn.

Armageddonx7
1 november 2009, 06:31
Gezien dat dit al een hele topic is geworden heb ik een vraag over de 56pfl9954 (21:9). Weet iemand of dat Ci+ op deze tv feilloos werkt?
Zit er over te denken om zo'n tv aan te schaffen en wil niet vervolgens martelen met de kaart die je in de tv stopt en vervolgens 'misschien' niet werkt. Gezien dat er andere merken zijn waar het perfect werkt.
Hoor graag van jullie.

Ik heb de 56" thuis hangen en laatst een Ziggo CI+ module gekocht en er in gestoken. Nee de CI+ module wordt niet gezien en authenticatie begint zelfs niet eens:evil:. De Philips premium service center gebeld en die gaven het gelijk toe. Het kan zelfs per type en generatie van de tv liggen of de CI+ werkt of niet. De CI+ module steekt ook hier uit de TV behuizing maar geen "vertekening" van de Ambilight.

Pas op met wat ze je vertellen in de winkel bij het kopen van TV en CI+ module, zie andere berichten hierover.

Verders een super tv, ik ben er zeer blij mee. SD kijken is een minpunt maar de upscaling van dvd's een grote plus.

Succes met je tv keuze.
Marco.

Het probleem is inmiddels opgelost en alles werkt. zie verder voor toelichting.

JW-NHS
1 november 2009, 10:58
Heb jij de 56PFL9954H? Die mˇet geschikt zijn voor CI+.
En dus is de vraag: heb je de CAM er wel goed ingestopt, niet verkeerd om? Ditto met de kaart?
Zie de instrukties daarover op dit forum.

En welke SW versie heb je er in, is dat al de .026.058.005? Die heb je minimaal nodig voor CI+.

Groet,
JW

nocnoc
1 november 2009, 12:56
Ik heb een 32pfl8404 met software 026.058.005. Controleer eerste de software, en update zonodig. CI+ module met nieuwe smartcard bij Ziggo besteld. Eerst smartcard bij ziggo activeren en dan smartcard met de chip naar de sticker gericht in de CI+ module steken. Goed doorduwen, hij moet er helemaal in en hij moet recht zitten. Dan TV in standby zetten. Vervolgens de CI+ module in de TV schuiven met de sticker naar de muur gericht. De module blijft er een flink stuk uitsteken, net achter de rand van de ambilight lampen. TV aanzetten en dan gaat ie gelijk authenticeren. Daarna alle zenders opnieuw installeren (bij mij in Veenendaal is dat 372,00 Mhz en 05555 voor het ziggo ID) en klaar is kees. (analoge kanalen kan je overslaan, want alle andere non-HD digitale kanalen gaan gewoon met de module). Ned 1, 2 en 3 in HD op kanaal 1, 2 en 3. Overige HD-kanalen ook perfect. Bekende probleem dat teletekst alleen maar op Ned1 werkt heb ik ook, dat zal waarschijnlijk wel in de volgende software release opgelost worden. Zorg wel voor een goede antennekabel. Bij goedkope rommel krijg je 1, 2 en 3 niet in HD, de rest wel. Met een Hirschmann kabel van 2,5 meter werkt het als een zonnetje.

Ruud3822
1 november 2009, 13:35
Heb een irdeto CI+ CAM op mijn 42PFL9664 geinstallerd, welke de externe decoder gaat vervangen.

Waar kun je hiermee de extra informatie zien die ik wel op de externe decoder zag, zoals: beeldverhouding (16:9 of 4:3), kwaliteit (SD, 576, 1080 etc), geluid (stereo, dolby etc)?

nlrb
1 november 2009, 16:37
Bedoel je dan de laatste testversie van de 9000 welke sommige mensen hier ter beschikking hebben want mijn 8404 draait sinds ingebruikname met 000.026.058.005 welke ongeveer de derde week van September gereleased is.Daarom hoop ik na een update inderdaad van het blokjes-probleem af te zijn.
Inderdaad. Hopelijk komt deze week 26.66.0 uit (ook voor de 8000 serie) waarmee het probleem opgelost zou moeten zijn.

nlrb
1 november 2009, 16:40
Waar kun je hiermee de extra informatie zien die ik wel op de externe decoder zag, zoals: beeldverhouding (16:9 of 4:3), kwaliteit (SD, 576, 1080 etc), geluid (stereo, dolby etc)?
Op de status pagina kan je (beperkt) wat deze info vinden. Je komt in de status pagina via
1) options -> status; of
2) info -> options
Daar staat in elk geval informatie over de geluidsstroom en het 'HD' teken rechtsboven als het HD signaal is. Verder staat er een teken als er ondertitels bij het kanaal zitten (schermpje met '...').

Ruud3822
1 november 2009, 17:56
Bedankt, goeie informatie. Jammer dat dit niet meteen tijdelijk op het scherm komt bij het zappen, misschien in de binnenkort te verwachten update...

Is MPEG 2/0 geluid trouwens gewoon stereo, of iets anders?

SchenkOnline
1 november 2009, 22:01
YES!!! :applause:

Dank voor de superhandige informatie in de forum. Zojuist mbv de "Phillip 2009 CI+ handleiding" mijn Neotion CI+CAM Module aan de praat gekregen in mijn splinternieuwe 42PFL8404H/12... Wat een beeld.

Armageddonx7
2 november 2009, 10:41
Heb jij de 56PFL9954H? Die mˇet geschikt zijn voor CI+.
En dus is de vraag: heb je de CAM er wel goed ingestopt, niet verkeerd om? Ditto met de kaart?
Zie de instrukties daarover op dit forum.

En welke SW versie heb je er in, is dat al de .026.058.005? Die heb je minimaal nodig voor CI+.

Groet,
JW

Het was een heel gevecht maar ik heb het werkend gekregen!:giveup:
Smartkaart zat verkeerd in de CI+ module en de module zat verkeerd in de tv. Ook moet ik de tv NIET op standby zetten om de CI+ er in te steken. Gewoon na installatie van zenders, de tv aan laten staan, de CI+ er in steken. Autentificatie gaat lopen en heeft voor 1/5 t/m 4/5 elk een tiental seconden nodig. Stap 5/5 duurt wat langer. De melding dat het succesvol is afgerond in beeld en klaar is Kees.:thumb up:
http://www.4shared.com/account/file/140140179/4e578b98/Philips_2009_CI.html De Handleiding voor Philips tv's. Ik moest zelf even zoeken:sleep:

Bedankt peoples, tv kijken is nu helemaal een genot.

Marco.:frons:

Wendy
5 november 2009, 16:17
Het was een heel gevecht maar ik heb het werkend gekregen!:giveup:
Smartkaart zat verkeerd in de CI+ module en de module zat verkeerd in de tv. Ook moet ik de tv NIET op standby zetten om de CI+ er in te steken. Gewoon na installatie van zenders, de tv aan laten staan, de CI+ er in steken. Autentificatie gaat lopen en heeft voor 1/5 t/m 4/5 elk een tiental seconden nodig. Stap 5/5 duurt wat langer. De melding dat het succesvol is afgerond in beeld en klaar is Kees.:thumb up:
http://www.4shared.com/account/file/140140179/4e578b98/Philips_2009_CI.html De Handleiding voor Philips tv's. Ik moest zelf even zoeken:sleep:

Bedankt peoples, tv kijken is nu helemaal een genot.

Marco.:frons:
Kijk toch nog gelukt. :thumb up:
Nog een vraagje. Steekt de module ver uit je tv, is dit hinderlijk of valt dit best wel mee.

Wendy

Armageddonx7
6 november 2009, 00:22
Hoi Wendy,

De CI+ steekt 4,5cm uit de kast maar de tv is weer drie cm breder dan de card uitsteekt. Maar het is niet de zien als je tv kijkt. Ook merk ik geen verstoring van de Ambilight.
Bij een kijkhoek van meer dan 45graden komt er schaduw van de card in de ambilight. Dan verliest het scherm ook aan kleur.

Mijn kijkpositie is ongeveer 3,5meter recht voor het scherm. Wil ik de card of schaduw in de Ambilight zien moet ik ongeveer 2 meter naar links.

Tijdens het schrijven zit ik overhaulin' op Discovery HD te kijken. Ik zie nu niet een bumber of andere delen van een auto maar ik zie dus echt het materiaal en de conditie van de bumber. De uitlaatbochten zijn gelast, niet alleen de kleur maar zelfs de soort las is te herkennen. Chroom is niet wit, chroom is echt chroom. De tattoo's van de Teutels (Orange County Choppers) zijn te "lezen" net als andere details. De Teutels waren "vandaag" in Australie en ze gingen duiken bij The Great Barrier Reef, gewoon fantastisch om die gekleurde vissen in de huiskamer te zien. De wegwerp camera's bevatten lucht en zelfs dat werd zilver-achtig en realistisch weergegeven.

Genoeg reclame:wink:
Ben je filmliefhebber, kopen de tv.
Wil je detail, ga voor digitaal en het liefst HD.

btw je ziet ook dingen die je niet wil zien. Snotjes, puistjes en stoppels:shock:
Startroopers ziet er nu nep uit omdat de tv het akelig goed weergeeft (Film1 HD)

Groetjes,
Marco.

EvdK
6 november 2009, 10:36
Er is weer een nieuwe firmware versie zichtbaar voor mijn Philips TV (40pfl8664h), datum 28-10-2009. Als je goed oplet zie je dat het versienummer identiek is aan de firmwareversie die 15 oktober beschikbaar is gekomen. Uit navraag bij Philips blijkt dat de versie van 15 oktober te vroeg was geplaatst. In deze firmware versies zijn de problemen nog niet opgelost, o.a. teletekst is nog steeds niet beschikbaar op andere kanalen dan Ned 1. Upgraden, voor zover je daar van kan praten bij een gelijk versienummer, heeft dus geen zin. (Het is wel mogelijk maar niet via de aangegeven methode)

Twaddle
7 november 2009, 13:15
Ik heb al enige tijd een 37PFL8404h van Philips. Ik kijk al weken naar ned 1, 2 en 3 in HD met CI+ module. Sinds gisteren heb ik alleen nog maar ned 1 en de rest geeft gecodeerde zender en is zwart. Daarnaast is de smartcard ook uit het overzicht op de ziggo site verdwenen. Ik had hier ook nog een andere smartkaart liggen, maar deze werkt ook niet. Dit in tegenstelling tot wat de servicedesk medewerker van Ziggo mij gisteren vertelde. Hij zei dat de oude kaart zou werken. Ik heb herhaaldelijk de smartcard opnieuw geprobeerd te activeren, zonder succes.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Alvast dank.

Ik draai de 026.058.005.

JW-NHS
7 november 2009, 13:18
Is de Freeview misschien afgelopen?

Groet,
JW

Twaddle
7 november 2009, 13:56
Is de Freeview misschien afgelopen?

Groet,
JW

Dat denk ik ook. Punt is alleen dat alleen nederland 1 het doet. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de overige zenders uit het basis pakket het wel zouden doen. Ik heb de tweede smart card ook geprobeerd, maar dat levert ook zwart op...

JW-NHS
7 november 2009, 14:00
Ned1HD doet het altijd, bij mijn weten ook zonder smartcard in de CAM.

Groet,
JW

tafkap72
7 november 2009, 14:01
Dat denk ik ook. Punt is alleen dat alleen nederland 1 het doet. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de overige zenders uit het basis pakket het wel zouden doen. Ik heb de tweede smart card ook geprobeerd, maar dat levert ook zwart op...
Smartcard verkeerd om? Staat verkeerd in het boekje dat erbij geleverd is, wel goed in het forum.

JW-NHS
7 november 2009, 14:08
Eerder deed 'ie het wel.....
En de kaart is bij Ziggo uit de lijst verdwenen, Preview afgelopen denk ik dus.
Oftewel, een Abo afsluiten doet de TV herleven, naar ik verwacht.

Groet,
JW

jacobse
7 november 2009, 20:02
Beste mensen,

er is weer een update verschenen voor type 9604 met deze update kunt u teletekst ook gaan gebruiken op Nederland 2 ,3 , RTL 4, 5, 7, 8 SBS6 net 5 en veronica, en natuurlijk met de rest van mooie digitale aanbod van ZIGGO!

SUC6

http://www.consumer.philips.com/c/televisie-9000-serie/20199/cat/nl/#filterState=FK_FLATTV_NET_TV_WIFI%3Dtrue%2C9000_S ERIES_FLAT_TV_SE_NL_CONSUMER%3Dtrue

spamsmurf
7 november 2009, 20:06
Enig idee wanneer deze beschikbaar is voor de 22PFL5614?

jacobse
8 november 2009, 09:36
Enig idee wanneer deze beschikbaar is voor de 22PFL5614?
Nee,weet ik niet, zie nu op de site van Philips dat alleen de modellen uit 9000 serie een update hebben (Versie: 000.026.066.000, Zip-bestand, 44.29 MB, 2009-11-04)

Henk2304
8 november 2009, 11:46
Ned1HD doet het altijd, bij mijn weten ook zonder smartcard in de CAM.

Groet,
JWNed 1 SD, Ned 1 HD en een paar regionale zenders (en natuurlijk de analoge zenders van het basispakket) doen 't altijd, zelfs zonder CAM. Dus 't lijkt er inderdaad op dat de preview is afgelopen (duurde bij mij precies drie weken, en in die tijd had ik mijn smartcard al geactiveerd. Na die drie weken dus alleen nog maar 't basispakket, ik was in de preview-periode niet onder de indruk gekomen van de rest van de zenders, en het digitale basispakket is toch al uitgebreider dat 't analoge wat ik tot dan toe altijd had).

Henk2304
8 november 2009, 11:48
Nee,weet ik niet, zie nu op de site van Philips dat alleen de modellen uit 9000 serie een update hebben (Versie: 000.026.066.000, Zip-bestand, 44.29 MB, 2009-11-04)Ananiem meldt in het derde draadje over de test voor de 9000-serie dat hij verwacht dat dat morgen (maandag) zal zijn.

joukesjoukje
9 november 2009, 14:59
we hebben een nieuwe philips tv gekocht type 8404 en kan daar nu ook een ci+ cam kaart in? ik heb weinig verstand van zoiets, du zo eenvoudig uitleg graag, bij voorbaat mijn dank.we hebben een abonnement van ziggo.

Henk2304
9 november 2009, 15:34
we hebben een nieuwe philips tv gekocht type 8404 en kan daar nu ook een ci+ cam kaart in? ik heb weinig verstand van zoiets, du zo eenvoudig uitleg graag, bij voorbaat mijn dank.we hebben een abonnement van ziggo.Ja, dat kan. Ik heb ook een 8404 en heb daar sinds ruim een maand een CI+ CAM in. Dat werkt goed, afgezien van de op dit forum al genoemde onvolkomenheden (o.a. geen TXT op gecodeerde kanalen). Zorg ervoor dat je de nieuwste firmware downloadt van de Philips-website (nu versie ..058.005, die gebruik ik ook maar een nieuwe versie (.66) wordt ieder moment verwacht en die schijnt de meeste onvolkomenheden op te lossen) en breng die aan volgens de installatieinstructies op de website.
Lees bij het installeren van de CAM zorgvuldig de gebruiksaanwijzing van Ziggo door (en waar nodig die van Philips natuurlijk). In de Ziggo-gebruiksaanwijzing staat bij mij een fout, niet in de tekst maar in de figuur die aangeeft hoe de CAM, en meer specifiek hoe de smartcard in de CAM, geplaatst moet worden. De tekst is bij mij wel goed, 't plaatje niet. Even op letten dus! Denk erom dat je de coax-aansluiting van de TV op "kabel" zet en niet op "antenne", voordat je de zenders gaat zoeken en dat je vervolgens, nog voordat je de CAM in het toestel plaatst, eerst alle zenders zoekt/installeert. De codes waar het toestel tijdens de zenderinstallatie om vraagt zijn regiogebonden en staan in de Ziggo-gebruiksaanwijzing.
Succes.

EvdK
9 november 2009, 16:08
In de Ziggo-gebruiksaanwijzing staat bij mij een fout, niet in de tekst maar in de figuur die aangeeft hoe de CAM, en meer specifiek hoe de smartcard in de CAM, geplaatst moet worden. De tekst is bij mij wel goed, 't plaatje niet.

In de online versie van de handleiding is dit inmiddels aangepast. Zie Blz 11 in:
http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf (http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf)

SchenkOnline
9 november 2009, 20:47
we hebben een nieuwe philips tv gekocht type 8404 en kan daar nu ook een ci+ cam kaart in? ik heb weinig verstand van zoiets, du zo eenvoudig uitleg graag, bij voorbaat mijn dank.we hebben een abonnement van ziggo.

Kijk <hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339)> eens - een complete installatie handleiding voor CI+ speciaal van toepassing op Philips tv's. Heeft mij iig goed geholpen met mijn 8404 :)

Wendy
13 november 2009, 13:44
Hoi Wendy,

De CI+ steekt 4,5cm uit de kast maar de tv is weer drie cm breder dan de card uitsteekt. Maar het is niet de zien als je tv kijkt. Ook merk ik geen verstoring van de Ambilight.
Bij een kijkhoek van meer dan 45graden komt er schaduw van de card in de ambilight. Dan verliest het scherm ook aan kleur.

Mijn kijkpositie is ongeveer 3,5meter recht voor het scherm. Wil ik de card of schaduw in de Ambilight zien moet ik ongeveer 2 meter naar links.

Groetjes,
Marco.
Bedankt voor je informatie.
Groetjes, Wendy

Henk2304
13 november 2009, 14:00
Zag zojuist voor mijn TV een nieuwe versie van de "User Manual" (Nl-versie) op de ondersteunigspagina op de Philipssite. Dat is dus een PDF-versie van de on-line help op de TV, die als het goed is meekomt met de firmware. Van de firmware zelf is nog steeds geen nieuwe versie beschikbaar. Zouden de toch weer optredende problemen bij de 9000-serie (rebootende/ploffende TV's) er de oorzaak van zijn dat de oorspronkelijk geplande uitgiftedatum (vorige week sprak Anoniem nog de verwachting uit dat dat afgelopen maandag zou zijn) verschoven is? Ik blijf positief en probeer uit het vrijgeven van een PDF-versie van het on-line handboek af te leiden dat de nieuwe firmware er nu toch ieder moment kan zijn, maar wellicht is de wens de vader van de gedachte ...

SchenkOnline
13 november 2009, 14:30
Wellicht dat we eerdaags het officiele nieuws krijgen. Hier (http://www.hifi.nl/nieuws/41270/Philips_TV%60s_werkend_met_CI+_.html) wordt er ook al over gerept.