View Full Version : Email account instellen


Rini
2 november 2008, 17:30
Vorige week heb ik kennissen aangesloten op het ziggo net.
Dat was in het oude home gebied.
Bij de eerste internet meteen activatie gedaan dmv gebruikersnaam en wachtwoord wat in de brief stond.
Toen kon je meteen het hoofdemail adres aanmaken.
Dat was xxxxxxxxx@home.nl ( ik verbaasde me dat dat geen ziggo op eind was, maar home stond al voor gedrukt)
IK heb alles al geprobeerd om mail binnen te halen maar het wil nog steeds niet.
Mail versturen wil wel.
Wat moet er nu precies als gebruikersnaam worden gebruikt xxxxxxx@home.nl of xxxxxxx@ziggo.nl en wat is de binnenkomende server mail.home.nl of pop.ziggo.nl?

raymond
2 november 2008, 17:37
Hi!

Vorige week heb ik kennissen aangesloten op het ziggo net.
Dat was in het oude home gebied.
Bij de eerste internet meteen activatie gedaan dmv gebruikersnaam en wachtwoord wat in de brief stond.
Toen kon je meteen het hoofdemail adres aanmaken.
Dat was xxxxxxxxx@home.nl ( ik verbaasde me dat dat geen ziggo op eind was, maar home stond al voor gedrukt)

Wat moet er nu precies als gebruikersnaam worden gebruikt xxxxxxx@home.nl of xxxxxxx@ziggo.nl en wat is de binnenkomende server mail.home.nl of pop.ziggo.nl?

In de activatie portal waar jij het over hebt kun je gewoon een Ziggo adres kiezen, was een pull down menu, met ziggo en home er in. Als je home gekozen hebt is DAT je e-mail adres. Dan moet je de home instellingen dus nemen.

pop.home.nl
smtp.home.nl

Suc6,
Raymond.

Kamelot
3 november 2008, 15:23
Ik heb hetzelfde probleem, gisteren aangemeld voor internet van ziggo: xxxxx@home.nl. Maar ik kan zowel op de webmail als Outlook Express geen contact met de server maken. Duurt het enige tijd voor dit mail adres is geactiveerd of is er iets fout gegaan..?

mennomulder
3 november 2008, 15:29
Hi!



In de activatie portal waar jij het over hebt kun je gewoon een Ziggo adres kiezen, was een pull down menu, met ziggo en home er in. Als je home gekozen hebt is DAT je e-mail adres. Dan moet je de home instellingen dus nemen.

pop.home.nl
smtp.home.nl

Suc6,
Raymond.

smtp.ziggo.nl werkt inmiddels ook voor @home.nl adressen, pop.ziggo.nl echter nog niet.

rolfhobby
3 november 2008, 17:20
Hi!

pop.home.nl
smtp.home.nl

Suc6,
Raymond.
hey Raymond deze instellingen werken ook wel bij oud-@home user.
alleen vind ik vreeemd dat Willy Verweij van Product Manager Internet en Telefonie mij een verkeerde instellingen via E-mail doorgaaf??
Indien u gebruik maakt van Outlook Express
1. Open Outlook Express
2. Kies Extra > Accounts
3. Kies het tabblad Alles
4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen
5. Kies het tabblad Servers < tja wat mot ik hier invullen??
6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze
7. Voer op de plaats van uw account name uw volledige
e-mailadres in
8. Klik op OK en op Sluiten
9. De instellingen zijn aangepast!
er staat niet bij welke server's ik mot gebruiken in dit verhaal? en de Kies het mail.home.nl account de pop server mail.home.nl en smtp mail.home.nl werkt dus niet meer!?
Ik heb voor de servers pop= pop.home.nl en smtp= smtp.home.nl en dit werkt nu hier bij mij!

Rini
3 november 2008, 21:06
Het duurde 2 dagen voor dat het emailadres werkte.
Ik heb gebruikt
pop= mail.home.nl
smtp= smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam= xxxxxxx@home.nl

rolfhobby
3 november 2008, 21:54
Het duurde 2 dagen voor dat het emailadres werkte.
Ik heb gebruikt
pop= mail.home.nl
smtp= smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam= xxxxxxx@home.nl
Oh, de server smtp- smtp.ziggo.nl werkt hier in de buurt van Emmen niet vandaar dat mijn keuze was op server smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl ten doen en dit was vandaag ingegaan!
de smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl .:thankyou:

raymond
4 november 2008, 05:15
Hi!

Oh, de server smtp- smtp.ziggo.nl werkt hier in de buurt van Emmen niet vandaar dat mijn keuze was op server smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl ten doen en dit was vandaag ingegaan!
de smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl .:thankyou:

smtp.home.nl is dezelfde als smtp.ziggo.nl dus wat zou er bij jou neit werken? Tis exact hetzefde....

De eens is een alias van de andere....

Bye,
Raymond.

raymond
4 november 2008, 05:18
Hi!

hey Raymond deze instellingen werken ook wel bij oud-@home user.
alleen vind ik vreeemd dat Willy Verweij van Product Manager Internet en Telefonie mij een verkeerde instellingen via E-mail doorgaaf??
er staat niet bij welke server's ik mot gebruiken in dit verhaal? en de Kies het mail.home.nl account de pop server mail.home.nl en smtp mail.home.nl werkt dus niet meer!?
Ik heb voor de servers pop= pop.home.nl en smtp= smtp.home.nl en dit werkt nu hier bij mij!

Ik heb geen idee waarom je dat per mail kreeg. Ik neem aan dat daar een achterliggende gedachte was. Wellicht werkt dat ook gewoon, ik post alleen wat ik denk dat het moet zijn, en kennelijk werkt dat ook :wink: :)

Zowel Multikabel, Casema als Ziggo gebruiken losse namen voor smtp en pop. Waarom bij ex-HOME dat ooit anders bedacht is. Mischien vond en het handiger.

Bye,
Raymond.

rolfhobby
4 november 2008, 10:29
Hi!

Ik heb geen idee waarom je dat per mail kreeg. Ik neem aan dat daar een achterliggende gedachte was. Wellicht werkt dat ook gewoon, ik post alleen wat ik denk dat het moet zijn, en kennelijk werkt dat ook :wink: :)

Zowel Multikabel, Casema als Ziggo gebruiken losse namen voor smtp en pop. Waarom bij ex-HOME dat ooit anders bedacht is. Mischien vond en het handiger.

Bye,
Raymond.
Hey Radymond
De Server pop.ziggo.nl werkt hier nog niet ik krijg foutmeldingen van de pop-server zie hier onder
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail.home.nl', Server: 'pop.ziggo.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR [AUTH] Authentication failed', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
en hij vraag om me wachtwoord en die vul ik in en toch weer het zelfde foutmeldingen? hoe kan dat? ik heb weer terug gezet op pop.home.nl .
Bye Rolf

raymond
4 november 2008, 14:25
Hi!

Hey Radymond
De Server pop.ziggo.nl werkt hier nog niet ik krijg foutmeldingen van de pop-server zie hier onder
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail.home.nl', Server: 'pop.ziggo.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR [AUTH] Authentication failed', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
en hij vraag om me wachtwoord en die vul ik in en toch weer het zelfde foutmeldingen? hoe kan dat? ik heb weer terug gezet op pop.home.nl .
Bye Rolf

Heb je een Ziggo e-mail adres dan????

Dit werkt -ALLEEN- voor @ziggo.nl adressen, pas niet zomaar dingen aan die nu werken mits je daar mails of brieven over ontvangt. Van Ziggo.

Een @HOME adres kun je op dit moment NIET poppen op pop.ziggo.nl, hebben we ook nergens verteld zeker niet in deze thread.

Bye,
Raymond.

rolfhobby
4 november 2008, 19:01
Hi!
Heb je een Ziggo e-mail adres dan????

Dit werkt -ALLEEN- voor @ziggo.nl adressen, pas niet zomaar dingen aan die nu werken mits je daar mails of brieven over ontvangt. Van Ziggo.

Een @HOME adres kun je op dit moment NIET poppen op pop.ziggo.nl, hebben we ook nergens verteld zeker niet in deze thread.

Bye,
Raymond.
ok dat snap ik, maare ik was een @home user, maare voorheen had ik de pop op mail.home.nl staan en smtp op mail.home.nl staan maar dit werkt dus niet meer, maar in de E-mail stond niet bij welke server ik moes gebruiken? zie> http://nieuwsbrief.home.nl/click2?7BYEBxeLk3V1va6l*2F78pAhQ01YIaaOKgZGSsHDMlI dus ik ben aan het zoeken geweest welke servers het werken nu bij ziggo! oh ook erg dom van ziggo waarom sturen ze een HTML mail? Ziggo heeft u een HTML mail gestuurd dat uw programma technisch niet ondersteunt. Om de mail te bekijken klikt u op onderstaande link: http://nieuwsbrief.home.nl/click2?7BYEBxeLk3V1va6l*2F78pAhQ01YIaaOKgZGSsHDMlI Met vriendelijke groet, Ziggo
daarin zouden ook virussen in kunnen zitten. in de .gif bestanden (dit heb ik al eerde gehad), dus mijn outlook staat alleen txt toe? dus erg dom van ze!

TVdigitaal
4 november 2008, 20:13
Voor @home was het altijd en nog steeds voor de bestaande adressen:

voor inkomende mail: mail.home.nl
en ook voor uitgaande mail: mail.home.nl

En gebruik je geen router dan werkte zelfs voor zowel inkomend als uitgaand alleen mail ook als server naam.

Bij mij gaat het gebruik van de ziggo pop en smtp alleen maar goed voor nieuwe @ziggo emailadressen en niet voor de bestaande @home adressen.
Moet wel zeggen ben geen internetspecialist maar dit is mijn ervaring als ziggo klant.

@Rolfhobby, in die email stond toch alleen dat je de Gebruikersnaam moest aanpassen dus gewoon @Home.nl erbij achterzetten.

Dus was je gebruikersnaam pietje.puk dan is deze nu pietje.puk@home.nl
Dat was alles in die mail staat niks over aanpassen van de pop of smtp dus ook niet doen lijkt me:wink:

rolfhobby
4 november 2008, 20:31
Voor @home was het altijd en nog steeds voor de bestaande adressen:

voor inkomende mail: mail.home.nl
en ook voor uitgaande mail: mail.home.nl

En gebruik je geen router dan werkte zelfs voor zowel inkomend als uitgaand alleen mail ook als server naam.

Bij mij gaat het gebruik van de ziggo pop en smtp alleen maar goed voor nieuwe emailadressen en niet voor de bestaande @home adressen.
Moet wel zeggen ben geen internetspecialist maar dit is mijn ervaring als ziggo klant.

@Rolfhobby, in die email stond toch alleen dat je de Gebruikersnaam moest aanpassen dus gewoon @Home.nl erbij achterzetten.

Dus was je gebruikersnaam pietje.puk dan is deze nu pietje.puk@home.nl
Dat was alles in die mail staat niks over aanpassen van de pop of smtp dus ook niet doen lijkt me:wink:
tja mijn vraag was waarom de inkomende mail: mail.home.nl en ook voor uitgaande mail: mail.home.nl hier niet meer werken?? en de andere instellingen wel?

messed-up
5 november 2008, 17:26
Mijn email adres staat sinds een week of twee eindelijk op Mijn Ziggo.

Als ik "instellingen wijzigen" probeer krijg ik een foutmelding, combinatie email adres en password zouden niet kloppen, mijn @home mailadres werkt gewoon met dit password. :?
Nog steeds één van de migratie problemen die ik heb ?
Ik heb er geen enkel vertrouwen in dat dit vanzelf goedkomt, de klantenservice is onbereikbaar en op mail wordt niet gereageerd.:evil:
Ook pogingen van Ziggo medewerkers hier hebben er niet voor gezorgd dat alles van mijn Alles in 1 werkt zoals het zou moeten werken.

Is hier (en voor de rest) een oplossing voor of is het tijd om het maar op te geven met Ziggo ?