View Full Version : Grotere Harde schijf

Joop558
4 oktober 2008, 13:36
Ik heb nog de Samsung H360RSA

Ik zit aan een decoder te denken die ook HD kan opnemen om later te kunnen bekijken.
En ik wil graag een HDMI uitgang.

160 GB is volgens mij niet erg veel.
Is het makkelijk om een grotere harde schijf erin te zetten?

winnieandbuzz
4 oktober 2008, 17:14
Ik heb het geprobeerd maar een nieuwe harddisk wordt helaas niet automatisch herkend...

Joop558
6 oktober 2008, 13:29
Ik denk dat ik wacht op de Humax HD recorder, die heeft standaard 320 GB harde schijf en kan tot 500 GB worden geupgrade.
Zie http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_cable_hdpvr1000c.asp

Hoop dat die snel beschikbaar is.

Palabra
6 oktober 2008, 13:51
Die Humax ziet er ook mooi uit. Maar is het wel zeker dat die geschikt is of gemaakt wordt voor het Ziggo kabelnetwerk?

xahmol
6 oktober 2008, 14:44
Zou niet te vroeg juichen: van de Cisco waren de mogelijke specificaties ook wat beter dan de Ziggo versie.

Maar we zullen zien.

Infje
6 oktober 2008, 15:11
Ik denk dat ik wacht op de Humax HD recorder, die heeft standaard 320 GB harde schijf en kan tot 500 GB worden geupgrade.
Zie http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_cable_hdpvr1000c.asp

Hoop dat die snel beschikbaar is.

Deze ziet er heel leuk uit! Eens kijken of ik die hier kan krijgen :thankyou:
Ik ga er van uit dat de specificaties gewoon het zelfde blijven. Net als de 9200.

aleg
6 oktober 2008, 15:13
@Joop558
Heb bij Copaco gevraagd naar een HUMAX HD PVR voor het Ziggo netwerk.
Kreeg vandaag antwoord:

In de roadmap van HUMAX staat inderdaad een HD PVR. Het product moet echter nog ontwikkeld worden.We verwachten introductie in Q1/Q2 2009.Dit is echter onder voorbehoud.Helaas kan ik u dus geen concrete datum geven.

Dus nog een tijdje geduld hebben :roll:

paulluap
6 oktober 2008, 15:54
gezien de Externe Serial ATA aansluiting die achterop de Cisco zit, hoop ik dat het bij een toekomstige firmware mogelijk word een dikke externe hardschijf aan te sluiten!

Handmatig de schijf vervangen heb ik ook al aan gedacht, maar helaas dat dat niet blijkt te werken... ik vraag me af waarom eigenlijk.

Joop558
6 oktober 2008, 16:45
@Joop558
Heb bij Copaco gevraagd naar een HUMAX HD PVR voor het Ziggo netwerk.
Kreeg vandaag antwoord:

Dus nog een tijdje geduld hebben :roll:

Nee, ik had niets gevraagd.
Zag hem toen ik op de Humax site aan het kijken was.
Maar de Humax lijkt mij wel interessant, ook de harde schijf is veel groter.

TheGrouch
6 oktober 2008, 22:12
gezien de Externe Serial ATA aansluiting die achterop de Cisco zit, hoop ik dat het bij een toekomstige firmware mogelijk word een dikke externe hardschijf aan te sluiten!

Handmatig de schijf vervangen heb ik ook al aan gedacht, maar helaas dat dat niet blijkt te werken... ik vraag me af waarom eigenlijk.

Imdnme heeft er 1 draaiend met een harddisk van 500 GB. Hij heeft alleen nog niet verteld hoe
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=119404&postcount=51

paulluap
6 oktober 2008, 23:26
Imdnme heeft er 1 draaiend met een harddisk van 500 GB. Hij heeft alleen nog niet verteld hoe
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=119404&postcount=51

ok... winnieandbuzz meldt hierboven dat het niet werk bij hem... ik zou graag willen weten welk merk en type hardeschijf mdnme gebruikt, dan haal ik me schroevendraaier uit de kast! Wat misschien ook interessant is welk merk en type schijf er NU in zit?

Staat er trouwens ook al op de planning wanneer de Externe Serial ATA connector word ondersteund door de Cisco?

tja
7 oktober 2008, 00:03
Ik denk dat je beter eerst kunt vragen of de aansluiting in gebruik genomen wordt, en pas daarna wanneer...

WilkoK
7 oktober 2008, 18:09
Staat er trouwens ook al op de planning wanneer de Externe Serial ATA connector word ondersteund door de Cisco?

Heb dit al vaker gezien, er zit géén eSata aansluiting op de Cisco wel een USB 2.0 aansluiting voor toekomstig gebruik.

paulluap
7 oktober 2008, 19:52
Heb dit al vaker gezien, er zit géén eSata aansluiting op de Cisco wel een USB 2.0 aansluiting voor toekomstig gebruik.

hmmm oja, op het apparaat zit hij niet nee :cry: ik had ooit een PDF gezien waar wel een SATA port te zien is op het plaatje (rechtsonderaan), plus de SATA port word gemeld in de documentatie:

http://www.saeurope.com/newscenter/downloads/Explorer8455DVB_HDDVR.pdf
http://img520.imageshack.us/img520/2366/scientificatlantaexplorjx1.jpg

Die is er inmiddels dus afgeript.... maargoed USB is ook goed :P

Ardana
8 oktober 2008, 00:07
Deze ziet er heel leuk uit! Eens kijken of ik die hier kan krijgen :thankyou:
Ik ga er van uit dat de specificaties gewoon het zelfde blijven. Net als de 9200.
Uit specs: 'Embedded CAS Conax 7'.
Gaat dan toch nooit werken op Ziggo netwerk?

GolfTouch
8 oktober 2008, 20:45

Ik juichte ook al te vroeg denk ik. Helaas geen irdeto.

Joop558
9 oktober 2008, 16:30

De andere zijn ook in beide versies bij Humax.
Het is alleen een kwestie van een andere schip erin stoppen.
Dus wie weet gaat dat gebeuren.

We wachten gewoon rustig af.

Joop558
11 oktober 2008, 12:58
Ik had het ook bij Humax gevraagd en het volgende antwoord gekregen;

This project is currently under evaluation and very initial stage. There are some specification we still need to fix with Ziggo.
At the moment, we believe this product could be available mid of 2Q of next year.
I’m afraid to reveal further information before we have a fixed project plan.
But, as soon as it is available, will inform our customers.

Dus in de loop van 2009 komt hij beschikbaar met de Irdeto shipset en daarna denk ik dat ik hem ga kopen.
Ik hoop met de 500 GB harde schijf, dan hoef ik niet zo vaak te wissen.

http://www.humaxdigital.com/global/p...hdpvr1000c.asp

Want dat interactive ga ik toch nooit gebruiken.
Ik wacht op de Humax recorder.

CeeS
11 oktober 2008, 14:29
http://www.humaxdigital.com/global/p...hdpvr1000c.asp

Je moet even de URL aanpassen, want deze heb je verkeerd geplakt. Geeft een hele mooie 404-error in een exotische taal.

Joop558
11 oktober 2008, 15:28
http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_cable_hdpvr1000c.asp

Deze moet werken.

alfabert
16 december 2008, 16:33
Ik heb zins kort ook de Cisco 8455 gekocht, en inderdaad de harddisk is als je regelmatig HD uitzendingen opneemt erg snel vol.
Heb dus de stoute schoenen aangetrokken, en het toestel open gemaakt.
De standaard harddisk heb ik vervangen door een Samsung 750GB, deze aangesloten, en het toestel aangezet.
Naar een tijdje wachten, naar menu en de harddisk een format gegeven.
Tot op heden werkt het prima, heb dit ook geprobeert met een Western Digital harddisk van 500GB, en ook zonder problemen.
:frons:

MauriceW
16 december 2008, 17:27
De standaard harddisk heb ik vervangen door een Samsung 750GB, deze aangesloten, en het toestel aangezet.
Naar een tijdje wachten, naar menu en de harddisk een format gegeven.
Tot op heden werkt het prima, heb dit ook geprobeert met een Western Digital harddisk van 500GB, en ook zonder problemen.
Klinkt goed :) Een andere gebruiker (IMDNME) schrijft hier:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=120760&postcount=71

dat de decoder wel in de war raakt m.b.t. het percentage vrije ruimte. Heb jij daar ook last van?

alfabert
16 december 2008, 17:39
Kan ik tot op heden nog niets over zegen, wat me opviel bij de standaard Hd, is dat de hoeveelheid vrije ruimte ook soms pas later werdt aangepast, als je bijvoorbeeld een opname had verwijderd.
Wat ik wel kan melden, is dat de opnames tot nu toe netjes worden opgenomen, ik heb er de WD ( 500GB ) in gezet dit omdat de samsung soms te horen was.
Wel zorgen dat er geen partities op de schijf staan, dus evt even geheel verwijderen, als de schijf al eens gebruikt is geweest.

MartijnP
16 december 2008, 18:36
Interessant dit... Over een tijdje maar eens een 1Tb uitproberen dan... :)

support
17 december 2008, 09:34
Houdt er wel rekening mee dat de software en OS van de STB nog steeds denkt dat er een 160Gb harde schijf in zit. Dit kan inhouden dat als je de 160Gb bereikt dat de STB niet meer opneemt. Ook kan dit inhouden dat je straks tegen nare problemen aanloopt met je STB en helemaal geen gebruik meer van kan maken.

MartijnP
17 december 2008, 10:33
Hopelijk komt er dan een firmware update waarbij de hd size niet fixed staat ingesteld op 160Gb maar afhankelijk is van de capaciteit van de fysieke disk.
160Gb is niet erg veel voor een harddisk recorder en al helemaal niet wanneer er hardcore in HD kwaliteit wordt opgenomen.

En dan natuurlijk als undocumented feature want wij begrijpen ook wel dat Ziggo wil voorkomen dat jan en alleman hun apparaat openschroeft. Maar het zou zeker een coole move zijn!

Royz
17 december 2008, 10:44
Hopelijk komt er dan een firmware update waarbij de hd size niet fixed staat ingesteld op 160Gb maar afhankelijk is van de capaciteit van de fysieke disk.
160Gb is niet erg veel voor een harddisk recorder en al helemaal niet wanneer er hardcore in HD kwaliteit wordt opgenomen.

En dan natuurlijk als undocumented feature want wij begrijpen ook wel dat Ziggo wil voorkomen dat jan en alleman hun apparaat openschroeft. Maar het zou zeker een coole move zijn!
Hun apparaten?

TheGrouch
17 december 2008, 10:46
Houdt er wel rekening mee dat de software en OS van de STB nog steeds denkt dat er een 160Gb harde schijf in zit. Dit kan inhouden dat als je de 160Gb bereikt dat de STB niet meer opneemt. Ook kan dit inhouden dat je straks tegen nare problemen aanloopt met je STB en helemaal geen gebruik meer van kan maken.

Er is al eerder getest dat de Cisco wel doorgaat met opnemen voorbij de 160 GB grens:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=120760&postcount=71

TheGrouch
17 december 2008, 10:47
Hun apparaten?

Een beetje nog wel :wink:, want ze hebben bij nog steeds geen geld geincasseerd :oyeah:

xahmol
17 december 2008, 10:51
Een beetje nog wel :wink:, want ze hebben bij nog steeds geen geld geincasseerd :oyeah:

Idem. Besides, ben altijd wat huiverig om garantie te verliezen door zo'n actie op een apparaat van 430 euro (ja, weet dat hij nu maar 399 kost, maar toen ik hem bestelde was die nog 428 euro. Idd nog steeds niet geïncasseerd).

Zeker omdat ik toch echt met de gedachte speel dat hele ding te retourneren als ze niet zorgen dat EPG opnames betrouwbaar worden.

Ook aan een grote harddisk heb je nml niets als je in 25% van de gevallen de laatste paar minuten van een opname mist.

onno72
18 december 2008, 12:00
Idem. Besides, ben altijd wat huiverig om garantie te verliezen door zo'n actie op een apparaat van 430 euro (ja, weet dat hij nu maar 399 kost, maar toen ik hem bestelde was die nog 428 euro. Idd nog steeds niet geïncasseerd).

Zeker omdat ik toch echt met de gedachte speel dat hele ding te retourneren als ze niet zorgen dat EPG opnames betrouwbaar worden.

Ook aan een grote harddisk heb je nml niets als je in 25% van de gevallen de laatste paar minuten van een opname mist.

Maar met een grote harddisk kan je wel je opname "window" wijzigen naar standaard 30 minuten eerder beginnen en 30 minuten later eindigen en hiermee betrouwbaardere opnames maken (kan je tenminste de clou van de film zien... ). Dit is met de huidige capaciteit disk onzinnig aangezien die te veels te snel vol is.

En ja... (om de flames voor te zijn) het is natuurlijk een crap oplossing om de onbetrouwbare EPG / recording situatie te fixen ivm met dubbel gaan lopen van recordings.

xahmol
18 december 2008, 12:49
Maar met een grote harddisk kan je wel je opname "window" wijzigen naar standaard 30 minuten eerder beginnen en 30 minuten later eindigen en hiermee betrouwbaardere opnames maken (kan je tenminste de clou van de film zien... ). Dit is met de huidige capaciteit disk onzinnig aangezien die te veels te snel vol is.

Tja. Die 30 minuten uitloop heb ik al. En nog krijgt de Cisco het voor elkaar o het einde er niet op te krijgen in 25% van de gevallen, kennelijk negeerd hij die uitloop dan gewoon terwijl die toch echt ingesteld was.

paulluap
19 december 2008, 15:08
Heb dus de stoute schoenen aangetrokken, en het toestel open gemaakt.
:frons:

Kan je wat extra informatie geven over de harde schijf die erin zit?

2.5 inch of 3.5 inch harddisk formaat?
sata of ide aansluiting?
sata of molex stroomvoorziening? (of beide?)

sata stroom aansluiting is zo'n klein plat stekkertje.

ik heb hier namelijk nog een 3.5" sata disk liggen met enkel sata stroom aansluiting. Ik wil weten of deze past voordat ik hem open ga breken.

alfabert
20 december 2008, 20:45
Er zit standaard een sata-2 schijf in het toestel, 3,5 inch
beide met een sata aansluiting data kabel / voedings kabel

LeonB
28 december 2008, 15:53
Heb zelf zojuist een hd van 500gb erin gezet, aangezet en geen probleem.
Werd direct herkent en geformateerd.

Voordeel is dat deze erg stil is.

macjack
28 december 2008, 19:12
Heb zelf zojuist een hd van 500gb erin gezet, aangezet en geen probleem.
Werd direct herkent en geformateerd.

Voordeel is dat deze erg stil is.
Hoi Leon, welk merk en type heb je erin gezet? Wil ik ook graag een keer doen...

LeonB
28 december 2008, 20:16
Een hd van samsung.

Zat eerst in mijn pc, deze in de pc geformateerd op ntfs niveau.
Daarna in de cisco deze aangezet, toen ik wilde formateren gaf de cisco aan dat deze al geformateerd was.

Heb nu meerdere films opgenomen en geen problemen.

:roll: ik bewaar wel de originele hd als er onverhoopt toch iets op mocht staan!!!!!!

macjack
29 december 2008, 23:39
Een hd van samsung.

Zat eerst in mijn pc, deze in de pc geformateerd op ntfs niveau.
Daarna in de cisco deze aangezet, toen ik wilde formateren gaf de cisco aan dat deze al geformateerd was.

Heb nu meerdere films opgenomen en geen problemen.

:roll: ik bewaar wel de originele hd als er onverhoopt toch iets op mocht staan!!!!!!
OK, dank je! Ik ga eens kijken naar mogelijke kandidaten...

exroosje
6 januari 2009, 11:33
Een nadeel : de programma beheer functies van het apparaat zijn niet dusdanig goed dat je een grote bibliotheek makkelijk kunt bijhouden en iets erin terugvinden.

Het indelen van programma's in folders is bv erg omslachtig en beperkt.

Maar toch mooi. Als ik mijn 500MB schijf uit mijn PC eens verwissel voor een 1TB oid zal ik de oude schijf overzetten naar de cisco. Zeker als er meer HD opgenomen gaat worden.

Ik zou de oude schijf maar bewaren, stel straks komt er een firmware update die niet compatibel is met een grotere schijf....

Gaat het signaleren van de vrije ruimte nu wel goed?

Royz
6 januari 2009, 12:17
Maar toch mooi. Als ik mijn 500MB schijf uit mijn PC eens verwissel voor een 1TB oid zal ik de oude schijf overzetten naar de cisco. Zeker als er meer HD opgenomen gaat worden.
Ik denk dat je dan maar een paar secondes op kan nemen in HD!

SayMr2Me
6 januari 2009, 20:32
Een nadeel : de programma beheer functies van het apparaat zijn niet dusdanig goed dat je een grote bibliotheek makkelijk kunt bijhouden en iets erin terugvinden.

Het indelen van programma's in folders is bv erg omslachtig en beperkt.

Ik zou de oude schijf maar bewaren, stel straks komt er een firmware update die niet compatibel is met een grotere schijf....

Gaat het signaleren van de vrije ruimte nu wel goed?

ben erg benieuwd of een pc waar een harde schijf van 500MB uitkomt een 1TB schijf herkend. en dan kun je maarliefst 3,6 minuten HD opnemen...succes :wink:

exroosje
12 januari 2009, 10:52
ehhh ik bedoelde natuurlijk 500 Gigabyte die ik voor 1 TB (=ca 1000 GB)zou kunnen verwisselen.

Heb inderdaad bgein jaren 90 ook wel een 500 MB schijf gehad. Was ik toen erg blij mee.....

mderooij
13 januari 2009, 14:54
Ehm, is die schijf (met opnames) uit het apparaat te benaderen als je 'm aan een PC hangt?

onno72
13 januari 2009, 15:01
Ehm, is die schijt (met opnames) uit het apparaat te benaderen als je 'm aan een PC hangt?

benaderen... ik zou niet proberen dat in je pc te stoppen...

nlgale1
13 januari 2009, 16:28
Als je bedoelt vido streaming toe te passwn vanuit je PC naar de Cisco dan zal je waarschijnlijk daar de juiste software voor moeten installeren. Misschien wel leuk om eens te proberen.

MauriceW
14 januari 2009, 22:12
Ehm, is die schijf (met opnames) uit het apparaat te benaderen als je 'm aan een PC hangt?
Jij ook hier :wink:

Volgens Ziggo-medewerker anoniem wordt de stream encrypted opgeslagen op de hdd, dus opnames rechtstreeks benaderen zit er niet in ben ik bang.

VakkieRR
16 april 2009, 13:46
Ik wil binnenkort misschien een grotere harde schijf in mijn Cisco 8455DVB plaatsen, ik lees in deze topic dat een aantal mensen hier ervaring mee hebben. Mijn vraag is werkt dit ook nog steeds goed na de laatste firmware update en waar moet ik op letten als ik bijvoorbeeld een 500 gb harde schijf in dit apparaat wil plaatsen ?

veerlj
14 juni 2009, 15:13
En??? ,heeft iemand al goede resultaten met het verwisselen en vergroten van zijn harde schijf?.Of wordt het straks mogelijk om een externe harde schijf aan de cisco te hangen .Want zoals ergens op de cisco site staat dat de cisco extern geplaatste data kan bekijken .

B.A.
24 juli 2009, 17:23
Ik heb er net een TB ingezet. Het was geen probleem voor het apparaat: hij moest even wat herstarten etc en het loopt nu als een zonnetje.
Het openschroeven was nog het lastigst: voor de kast is een torx TR schroevendraaier nodig en voor de HD weer een andere maat gewone torx.

Een TB is wel erg veel trouwens, ik krijg hem nooit vol, maar ja, hij kostte maar €65,-.

MauBro
24 juli 2009, 20:21
Ik heb er net een TB ingezet. Het was geen probleem voor het apparaat: hij moest even wat herstarten etc en het loopt nu als een zonnetje.
Het openschroeven was nog het lastigst: voor de kast is een torx TR schroevendraaier nodig en voor de HD weer een andere maat gewone torx.

Een TB is wel erg veel trouwens, ik krijg hem nooit vol, maar ja, hij kostte maar €65,-.

Mag ik weten welk merk & type je hebt gebruikt? Ik overweeg zelf namelijk ook om de harde schijf om te wisselen (na amper 2 weken gebruik is mijn schijf al 50% vol).

B.A.
25 juli 2009, 01:53
Een Samsung, gekocht en afgehaald bij Komplett.nl voor 65 euro
: hij was maar 5400 rmp.

RoKoNL
25 juli 2009, 09:42
B.A.,

Vraagje, heb je het idee dat het percentage klopt dat als vol wordt aangegeven bij je lijst met opnames. Ik las eerder in deze thread dat dat misschien het enige is dat niet helemaal goed meer gaat na het plaatsen van een grotere harde schijf.

GolfTouch
25 juli 2009, 11:23
Welke originele harddisk zit eigenlijk in de 8455?
Of heb ik er overheen gelezen in dit topic?

exroosje
27 juli 2009, 15:47
Ik vrees dat ie heel traag wordt als er een hele rij opnames op disc staat. Dat is ie met de standaardschijf al.

ginrin
28 juli 2009, 18:08
Ik kamp met hetzelfde probleem, daarnaast wil ik wel eens iets permanent bewaren. Is wegschrijven via de USB poort een optie?

Joop

RoKoNL
28 juli 2009, 19:02
B.A.,

Kan ijj svp bevestigen of de box inderdaad trager wordt door de grotere harde schijf en zou je ook nog kunnen aangeven of de gebruikt percentage aanduiding nog goed gaat?

Thanks!

avdzalm
28 juli 2009, 19:19
Een Samsung, gekocht en afgehaald bij Komplett.nl voor 65 euro
: hij was maar 5400 rmp.

5400 rmp? Volgens mij zit hier het probleem met de snelheid.
Met 7200 rmp was dit niet voorgekomen volgens mij.

Arnold

TheGrouch
28 juli 2009, 19:34
. Is wegschrijven via de USB poort een optie?

Joop
Nee, de usb poort (en de utp-poort) zijn, zoals veelvuldig besproken in dit forum, niet aktief.

Je zou via de scartuitgang naar een dvdrecorder kunnen afspelen als je echt wil bewaren en wat kwaliteitsverlies accepteert.

Martyin
5 augustus 2009, 09:07
Welke originele harddisk zit eigenlijk in de 8455?
Of heb ik er overheen gelezen in dit topic?

Ik ben het zo niet tegen gekomen.
Maar voor alle geïnteresseerden er zit bij mij een WD in. Om precies te zijn de WD1600AABS :cool:
die je hier kan vinden:
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=257

Je kunt vrij gemakkelijk door de onderkant van de behuizing heen kijken.
Misschien zijn er verschillende in geplaatst?

gr,

Martyin

Martyin
5 augustus 2009, 15:43
Vandaag een nieuwe (Samsung 7600t 32mb cache) 1TB gekocht. Erin gehangen en draaien.

Een bestaande schijf die reeds een partitie heeft, maakt niet uit wat er op staat werkt niet.
Dus je moet de bestaande schijf "schoon" maken alsof hij nooit gebruikt is.
Dan werkt het wel. Het lijkt er dus op dat er een ingebouwd stukje software zit die een blanco schijf klaar maakt voor gebruik. Met bestaande partitionering kan het niet omgaan.

gr,

Martyin

VakkieRR
14 augustus 2009, 15:49
Wat werkt beter 5400 of 7200 toeren, iemand hier ervaring hiermee ?

jande.haas
16 augustus 2009, 22:36
Werkt het bij iemand (een grotere HD)? Ik heb er een Western Digital (WD) 640 Gb schijf ingezet, maar de Cisco recorder gebruikt hem slechts als 160 Gb (is te zien met percentage van de schijf wat nog leeg is; ik kan maar ruimt 20 uur HD opnemen).:cry::cry::cry:
Weet iemand hoe je een grotere HD laat werken in de Cisco? Moet je iets met sotware of firmware doen? Ik heb de Cisco alleen maar aan de kabel gehangen van Ziggo.
Hardstikke bedankt voor reacties!:applause:
Jan

tja
17 augustus 2009, 00:44
Dat is slechts een presentatiefout, zie hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=120760&postcount=71)

ronvm
18 augustus 2009, 13:38
Het zou dus impliceren dat je gewoon een nieuwe schijf erin kunt zetten en daar wordt dan gewoon een "ID" op aangemaakt door de Cisco ontvanger zelf?
Waarom beweert men dan dat het onmogelijk is?
Ik wacht toch maar even, eerst het apparaat 100% goed hebben werken (zit nu op 90%).

Martyin
18 augustus 2009, 14:12
Het zou dus impliceren dat je gewoon een nieuwe schijf erin kunt zetten en daar wordt dan gewoon een "ID" op aangemaakt door de Cisco ontvanger zelf?
Waarom beweert men dan dat het onmogelijk is?
Ik wacht toch maar even, eerst het apparaat 100% goed hebben werken (zit nu op 90%).

Wie beweert dat dan?
Als je een "blanco" lees nieuwe schijf uit de winkel er rechtstreeks in hangt werkt het gewoon...

suc6

ronvm
18 augustus 2009, 15:09
Ik heb dat ergens in dit forum gelezen, wat voor een schijf moet erin komen?
Ik bedoel SATA of IDE ? Ik heb hem nog niet open gehad namelijk. Wat is een raadzame grootte?

B.A.
18 augustus 2009, 15:11
Sata, ide kan er niet in. Ik heb overigens nog steeds weinig problemen met de schijf, -geen last van traagheid oid. Hoewel hij idd de grootte niet juist lijkt weer te geven.

ronvm
18 augustus 2009, 15:17
Sata, ide kan er niet in. Ik heb overigens nog steeds weinig problemen met de schijf, -geen last van traagheid oid. Hoewel hij idd de grootte niet juist lijkt weer te geven.

Waarschijnlijk zal dat een kwestie zijn van een FirmwareUpdate?!? Maar of Ziggo dat weer zal ondersteunen?

jande.haas
19 augustus 2009, 12:32
Werkt het bij iemand (een grotere HD)? Ik heb er een Western Digital (WD) 640 Gb schijf ingezet, maar de Cisco recorder gebruikt hem slechts als 160 Gb (is te zien met percentage van de schijf wat nog leeg is; ik kan maar ruimt 20 uur HD opnemen).:cry::cry::cry:
Weet iemand hoe je een grotere HD laat werken in de Cisco? Moet je iets met sotware of firmware doen? Ik heb de Cisco alleen maar aan de kabel gehangen van Ziggo.
Hardstikke bedankt voor reacties!:applause:
Jan

Heb toch ECHT een probleem met die 640 Gb Western Digital (7200 rpm, 16 Mb) HD; hij gaat bij opnemen gewoon naar 0 of 1 % vrije ruimte en weigert dan verder op te nemen (tenzij je een eerder eopname delete), helaas! Neemt dus dan maar totaal 20 uur HD-films op, wat overeenkomt met originele 160 Hb HD die in de Cisco recorder/decoder zit zoals je hem van Ziggo ontvangt.
Is er iets aan te doen met b.v. Firmware en hoe dan?
Of de 640 HD op een bepaalde manier aan de PC "formateren"?
Heeft iemand dus echt goede tip wat te doen met dit HD-probleem, want 20 uur opname is echt te weinig voor mij.
Alvast hartelijk bedankt! Jan

Martyin
19 augustus 2009, 12:46
Heb toch ECHT een probleem met die 640 Gb Western Digital (7200 rpm, 16 Mb) HD; hij gaat bij opnemen gewoon naar 0 of 1 % vrije ruimte en weigert dan verder op te nemen (tenzij je een eerder eopname delete), helaas! Neemt dus dan maar totaal 20 uur HD-films op, wat overeenkomt met originele 160 Hb HD die in de Cisco recorder/decoder zit zoals je hem van Ziggo ontvangt.
Is er iets aan te doen met b.v. Firmware en hoe dan?
Of de 640 HD op een bepaalde manier aan de PC "formateren"?
Heeft iemand dus echt goede tip wat te doen met dit HD-probleem, want 20 uur opname is echt te weinig voor mij.
Alvast hartelijk bedankt! Jan

Misschien een Samsung 1tb kopen.
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00581406&src=TWK
Ik heb deze rechtstreeks vanuit de verpakking dus brand new aan de Cisco gehangen.
Na opstarten even tijd geven en draaien.
Werkt goed. Percentage klopt inderdaad niet meer, maar ik heb al meer opgenomen en blijft ok.
Misschien is de HDD niet geschikt omdat Cisco mogelijk niet alle schijven ondersteunt?

Suc6

whouven
19 augustus 2009, 14:57
Wat werkt beter 5400 of 7200 toeren, iemand hier ervaring hiermee ?

5400 rpm is beter. HD wordt dan niet warm en het geluid is beduidend minder. Het verschil in snelheid merk je echt niet tov 7200 rpm.

Grt. Willem

zigbosch
24 augustus 2009, 20:54
Zeker weten?
Ik heb er een WD 1 Tb in gezet; geeft het percentage aan op basis van een 160Gb) en na 0% weigert het ding verder op te nemen. Er staat nu voor plm 70 uur op.
Kwam recht uit de verpakking; in de Cisco gewist.
Kan toch niet zo zijn dat een ander merk hd wel werkt? Hoeveel uur heb je er nu op staan dan?

jande.haas
30 augustus 2009, 11:59
Zeker weten?
Ik heb er een WD 1 Tb in gezet; geeft het percentage aan op basis van een 160Gb) en na 0% weigert het ding verder op te nemen. Er staat nu voor plm 70 uur op.
Kwam recht uit de verpakking; in de Cisco gewist.
Kan toch niet zo zijn dat een ander merk hd wel werkt? Hoeveel uur heb je er nu op staan dan?
:cry:
Nou, ik heb zelfde ervaring als "Zigbosch": heb nu een 640 Gb Western Digital HD geprobeerd EN ook een Samsung 1 Tb (7200rpb, 32 Mb). Bij beide gaat teller naar nul en stopt dan bij 1 of 2 % met opnemen en geeft daarvoor waarschuwingen.
Hij gaat dan echt NIET verder opnemen (behalve als je "automatisch wissen" aan hebt staan, dan gooit hij de oudste opname er uiteraard af en gaat een nieuwe opnemen).
Krijg maar zo'n 20 HD-opname (zal denk ik 70-80 uur gewone standaard opname zijn), wat dus die beruchte 160 Gb is. Heb de schijven er zo vanuit fabriek ingehangen, alsook gewist in de Cisco alsook NFTS geformateerd (bij dat laatste wil de CIsco de schijf initialiseren, maar dat lukt niet): Bij alle handelingen stoppen opnames bij 1-2% oftwel in de buurt van de 160 Gb!
Is er iets te doen met firmware van de Cisco? EN hoe dan?
Hopenlijk is er nog iemand met een goed idee; ik zou hem/haar er eeuwig dankbaar voor zijn.:wink:
Groeten, Jan

jande.haas
30 augustus 2009, 12:02
Misschien een Samsung 1tb kopen.
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00581406&src=TWK
Ik heb deze rechtstreeks vanuit de verpakking dus brand new aan de Cisco gehangen.
Na opstarten even tijd geven en draaien.
Werkt goed. Percentage klopt inderdaad niet meer, maar ik heb al meer opgenomen en blijft ok.
Misschien is de HDD niet geschikt omdat Cisco mogelijk niet alle schijven ondersteunt?

Suc6

Helaas, zie mijn bericht hierboven; heb exact dezelfde Samsung van de link hierboven gekocht, en die werkt dus ook niet.
Iemand nog goede suggesties, b.v. iets met software/firmware?
Kan je uberhaubt firmware upgraden, en zo je hoe dan?
Groeten,
Jan

ronvm
3 september 2009, 07:11
Volgens mij is de 'eer' van upgraden alleen aan Ziggo. Ik denk niet dat je zelf iets aan de firmware kunt doen. Anders was er allang iemand geweest die de 'wishlist' opgelost en 'bugs' eruit gehaald zou hebben.

MrDroopy
3 september 2009, 07:36
standaard wordt ie geleverd met 80, 160 en 320 GB harde schijven. Het kan dus zijn dat 320 wel gewoon werkt. Zou toch een verdubbeling zijn.

jande.haas
3 september 2009, 11:17
standaard wordt ie geleverd met 80, 160 en 320 GB harde schijven. Het kan dus zijn dat 320 wel gewoon werkt. Zou toch een verdubbeling zijn.

Dank je: Goede suggestie, die 320 Gb schijf. Helaas heb ik al 2 x een 1 Tb-HD voor niets gekocht ...... om nu weer een derde HD te gaan proberen met risico dat ....

Misschien durft iemand anders het nu aan om een 320 Gb schijf erin te zetten? Thanks!

MrDroopy
3 september 2009, 11:26
Dank je: Goede suggestie, die 320 Gb schijf. Helaas heb ik al 2 x een 1 Tb-HD voor niets gekocht ...... om nu weer een derde HD te gaan proberen met risico dat ....

Misschien durft iemand anders het nu aan om een 320 Gb schijf erin te zetten? Thanks!
Begrijp ik.

Het plan heb ik al wel even, 35 eurootjes wil ik best als risico accepteren. Nu nog een keertje de tijd ervoor hebben.........

VakkieRR
3 september 2009, 17:06
Bij de mensen bij wel het wel werkt hebben die een andere firmware versie, dan bij de mensen waarbij het niet werkt ? En het moment wanneer deze harddisk geplaatst werd in het apparaat had men toen dezelfde firmware versie dan die men nu heeft ?

jande.haas
3 september 2009, 19:36
Begrijp ik.

Het plan heb ik al wel even, 35 eurootjes wil ik best als risico accepteren. Nu nog een keertje de tijd ervoor hebben.........

Mooi plan dus zoals al gezegd, Mr. Droopy. Tijd om die 320 Gb uit te testen valt toch wel mee: op www-kopen, Cisco open schroeven (als je tork sleuteltjes met gaatje erin hebt 2 minuten), HD-160 eruit schroeven nadat je 2 stekkers eruit gehaald hebt (6 torkjes), nieuwe 320-HD erin (kun je er los in laten klemmen totdat je klaar bent met 30 uurs-test, stekkertjes vast aan HD en kastje nog gewoon open houden/deksel eraf laten.
Dan apparaat aan en voor 30 uur HD oplaten nemen in EPG (Ned, 1of 2 of 3 of HD-film-kanaal of Nat.Gegr.HD, etc): normaal stopt hij met opnemen na 20-22 uur HD als je de Cisco natuurlijk niet automatisch laat wissen als HD vol is (je moet wel die 30 uur wachten, maar dan ga je lekker slapen of TV kijken of zonnen :-)

Hopenlijk wil je het snel testen; alvast bedankt!
Jan

jande.haas
6 september 2009, 22:02
Mooi plan dus zoals al gezegd, Mr. Droopy. Tijd om die 320 Gb uit te testen valt toch wel mee: op www-kopen, Cisco open schroeven (als je tork sleuteltjes met gaatje erin hebt 2 minuten), HD-160 eruit schroeven nadat je 2 stekkers eruit gehaald hebt (6 torkjes), nieuwe 320-HD erin (kun je er los in laten klemmen totdat je klaar bent met 30 uurs-test, stekkertjes vast aan HD en kastje nog gewoon open houden/deksel eraf laten.
Dan apparaat aan en voor 30 uur HD oplaten nemen in EPG (Ned, 1of 2 of 3 of HD-film-kanaal of Nat.Gegr.HD, etc): normaal stopt hij met opnemen na 20-22 uur HD als je de Cisco natuurlijk niet automatisch laat wissen als HD vol is (je moet wel die 30 uur wachten, maar dan ga je lekker slapen of TV kijken of zonnen :-)

Hopenlijk wil je het snel testen; alvast bedankt!
Jan

Hoi MrDroopy,
De 320 Gb HD al besteld om te testen?
Ik hoop het ....
Bedankt alvast weer,
Jan

Full_HD
15 oktober 2009, 18:16
Hier al iemand een reactie op?

Larry
25 oktober 2009, 23:50
Vrijdag de Cisco 8455 binnen gehad. Eerste actie: openschroeven en schijf vervangen voor een WD 500gb. Leek me verstandig om dit maar meteen te doen, alhoewel ik nooit eerder zo snel een apparaat heb opengeschroefd... Echter na de eerste opname van een HD film, lijkt de Cisco gewoon van 160gb uit te gaan, gezien het percentage wat over is.

Ik zal deze week gaan testen met vele uren hd-opname, kijken wat er gebeurd.

Zal toch niet zo zijn dat het apparaat een grote schijf niet accepteert? Eind van de week de uitslag!

GolfTouch
25 oktober 2009, 23:55
.. Echter na de eerste opname van een HD film, lijkt de Cisco gewoon van 160gb uit te gaan, gezien het percentage wat over is.

Ik zal deze week gaan testen met vele uren hd-opname, kijken wat er gebeurd.

Zal toch niet zo zijn dat het apparaat een grote schijf niet accepteert? Eind van de week de uitslag!

Heb/had je dit topic al helemaal doorgelezen? O.a. vanaf bericht #62 ?

Larry
26 oktober 2009, 00:03
Heb/had je dit topic al helemaal doorgelezen? O.a. vanaf bericht #62 ?

Ja, maar ik lees nogal tegenstrijdige bevindingen... Waar doel je precies op?

GolfTouch
26 oktober 2009, 00:09
Ja, maar ik lees nogal tegenstrijdige bevindingen... Waar doel je precies op?

Je leek redelijk verbaasd te zijn dat je Cisco uitging van een schijf van 160GB en niet de door jou net geplaatste 500GB. De berichten die er stonden (ook in andere topics) gaven toch aan dat de Cisco dit deed.

Dat er tegenstrijdige berichten zijn of hij wel of niet meer kan opnemen dan 160GB klopt.

Larry
27 oktober 2009, 21:56
Getest; is niet gelukt. Het apparaat stopte met opnemen bij het bereiken van de standaard limiet. Helaas.

Zou het zo kunnen zijn dat als je de schijf in een PC op NTFS formateert en dan plaatst, die het wel doet? Of is dit onlogisch??

Het zou wel een minpunt van de Cisco zijn, 160 gb is véél te weinig voor HD-TV. Verder ben ik er zeer tevreden over.

Full_HD
29 oktober 2009, 21:07
dus lijkt het erop dat het software matig wordt beperkt? Dat moet toch ook te omzeilen zijn.

Larry
10 november 2009, 00:13
Kon het niet laten nog een testje te doen. Ik heb een andere HDD (ook WD 500) geformatteerd op NTFS en vervolgens geplaatst in de Cisco. Wat me opviel is dat de mapverdeling niet op de HDD staat, maar op het apparaat. Na plaatsing bestonden mijn mappen dus nog, maar natuurlijk wel leeg.

Het lijkt hetzelfde te gaan als bij m'n eerste test. Krijg steeds meldingen dat de schijf bijna vol is, nu nog 6% over. Straks weer een opname gepland, dus morgen weet ik het zeker.
De limiet lijkt gewoon ingebakken te zitten in de firmware. Vraag me dan wel af wat er zou gebeuren als je een kleinere schijf plaatst...

Het lijkt me een peuleschil voor Cisco en/of Ziggo om de firmware zo in te richten dat een grote schijf gewoon volledig te benutten is. Een vreemd beleid. Al ging dan maar de USB poort open voor een extra schijf, ook best.

Verder nog iemand ervaring hiermee?

Larry
10 november 2009, 21:52
Ook nu geen bevredigend resultaat. De Cisco gaat ook nu uit van 160 gb. Jammer...

Zal maar weer de originele terugplaatsen, kan ik die 500 beter in m'n PC hangen. Kan ik hem tenminste gewoon volschrijven.

Zes films en een paar andere tv-programma's... Vol. Welkom in 2009.

Over de overige functionaliteit ben ik nog steeds goed tevreden.

Kan iemand (misschien van Ziggo) ons vertellen wat de reden is van deze 'beveiliging'??

Riparius
10 november 2009, 23:27
Ook nu geen bevredigend resultaat. De Cisco gaat ook nu uit van 160 gb. Jammer...

Zal maar weer de originele terugplaatsen, kan ik die 500 beter in m'n PC hangen. Kan ik hem tenminste gewoon volschrijven.

Zes films en een paar andere tv-programma's... Vol. Welkom in 2009.

Over de overige functionaliteit ben ik nog steeds goed tevreden.

Kan iemand (misschien van Ziggo) ons vertellen wat de reden is van deze 'beveiliging'??

Ik denk dat je bij Cisco moet zijn. Ziggo zal het worst wezen dat jij een grotere harddisk erin wil zetten. Bij de Humax 5050C kan dat immers wel zonder problemen (hoewel het bij dat apparaat kennelijk raadzaam is niet verder te gaan dan 1 TB).

denk
21 november 2009, 23:34
Ook ik heb eens een poging gewaagd een grotere disk te plaatsen.
Heb excact hetzelfde type gebruikt als het type dat er origineel in zit, maar dan de 320GB variant. Helaas het werkt niet. De software ziet hem simpelweg als een 160GB disk. En als de software denkt dat hij vol is, wat dus niet zo is, stopt hij met opnemen en is het ook niet mogelijk een nieuw programma op te nemen. Ik ga maar eens een poging ondernemen dit met Ziggo te bespreken. Het is toch van de zotte dat je de HDD niet kunt opgraden! Wat heb je nou aan een HD recorder met een 160GB disk.
Met ca. 12 film in HD zit hij al vol!!!!!

jande.haas
1 december 2009, 12:16
Dank je Larry voor je 500 Gb HD probeersels.
Ik heb vanaf augustus al 3 HDs geprobeerd (zie mijn "posts" in dit forum vanaf augusuts 2009 vanaf psot nummer 62).
Hieronder een 640 Gb Western Digital van exact zelfde type 160 Gb die er al inzit, maar ook 2 1Tb HD's van 2 verschillende merken. Ook al geprobeerd NFTS te formaten: NIETS werkt, hij blijft stoppen na 160 Gb opname.
Dit is DRAMATISCH slecht van Ziggo en/of Cisco in 2009 want dit is veel te weinig.
Daar was hoop van lid "Snoopy" die suggureerde dat 320 Gb van WD wel mogelijk zou kunnen omdat Cisco deze HD-recorders met 80, 160 en 320 Gb zou verkopen. Hij wilde dit wel voor 35 euro (kosten HD) uitproberen eind augustus. Ik heb hem daarna in dit forum 2x gevraagd het te proberen, hij zou het doen, maar hij heeft op dit forum niet meer teruggereageerd, helaas!
Ik denk dat het in de firmware (blokering) van ZIGGO ligt: Leest niemand van ZIGGO dit forum op de ZIGGO-gebruikers-site .........???
Hopenlijk lukt het jou larry om iets van ZIGGO gedaan te krijgen zodat we met groter HD kunnen opnemen in de Cisco (ik heb de laatste 1Tb HD maar in de Cisco laten zitten).
Ik wil wel meedoen naar ZIGGO toe als dat helpt.
Groeten, Jan

denk
1 december 2009, 12:51
Daar was hoop van lid "Snoopy" die suggureerde dat 320 Gb van WD wel mogelijk zou kunnen omdat Cisco deze HD-recorders met 80, 160 en 320 Gb zou verkopen. Hij wilde dit wel voor 35 euro (kosten HD) uitproberen eind augustus. Ik heb hem daarna in dit forum 2x gevraagd het te proberen, hij zou het doen, maar hij heeft op dit forum niet meer teruggereageerd, helaas!

Als je goed leest Jan, dan zie je dat ik dit recent dus heb geprobeerd. IK heb excact het zelfde merk en type schijf geplaatst als die er origineel in zit, maar dan 320Gb. Werkt dus ook niet. Zolang er geen firmware aanpassing komt met daarin een diskmanagement menu gaat het nooit werken ben ik bang. Of heeft iemand anders nog suggesties? Ben het helemaal met je eens, dat een 160Gb harddisk totaal niet volstaat om HD op te nemen. En dit is toch echt een recorder speciaal voor HD!:evil:

jande.haas
1 december 2009, 14:38
Als je goed leest Jan, dan zie je dat ik dit recent dus heb geprobeerd. IK heb excact het zelfde merk en type schijf geplaatst als die er origineel in zit, maar dan 320Gb. Werkt dus ook niet. Zolang er geen firmware aanpassing komt met daarin een diskmanagement menu gaat het nooit werken ben ik bang. Of heeft iemand anders nog suggesties? Ben het helemaal met je eens, dat een 160Gb harddisk totaal niet volstaat om HD op te nemen. En dit is toch echt een recorder speciaal voor HD!:evil:

Sorry "denk" dat ik 2 dingen over het hoofd zag: (1) ik zag net nadat ik mijn message verzonden had dat iemand/"denk" een 320 Gb WD HD geprobeerd had (stom van mij ) en (2) wist niet dat je je naam van "Snoopy" veranderd had in "denk".

Het probleem blijft dus.
En na wat eerdere meldingen deze zomer van sommige dat je wel een grotere HD kon gebruiken nadat je een grotere HD hebt ingebouwd, is het inmiddels duidelijk van een flink aantal mensen waaronder jij en ik (3x) dat dit dus echt NIET kan! Die mensen die het wel denken te hebben, hebben waarschijnlijk het "rolling-mechanisme" software matig aanstaan zodat na 12 HD films of zo de oudste opname weer overschreven wordt als de 160 Gb bereikt is (wat je in scroll menu niet meteen opvalt).
ZIGGO MOETde firmware veranderen denk ik; want ik kan me niet voorstellen dat Cisco bewust een grotere HD blokkeert.
Heeft iemand nog andere suggesties ? Ik hoop het maar denk van niet omdat we er al sinds juli 2009 om vragen.
Ook zou ZIGGO dus zelf kunnen reageren op hun eigen ZIGGO gebruikergroep forum. Maar ik vrees inmiddels dat we allemaal bij ziggo moeten gaan protesteren en/of vragen voor nieuwe firmware waarbij een moderen HD-recorder kan werken met een grotere HD die absoluut nodig is.
Groeten, Jan

TheGrouch
1 december 2009, 14:57
Ook zou ZIGGO dus zelf kunnen reageren op hun eigen ZIGGO gebruikergroep forum.

Eh, hun eigen forum?

Deze Website en Forum is bedoeld als gebruikersplatform voor alle gebruikers van Ziggo en wordt onderhouden door de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV).

Dus het is niet van ziggo hoor

jande.haas
1 december 2009, 15:02
Eh, hun eigen forum?

Deze Website en Forum is bedoeld als gebruikersplatform voor alle gebruikers van Ziggo en wordt onderhouden door de Multikabel Gebruikers Vereniging (MGV).

Dus het is niet van ziggo hoor

OK, dank je voor update en sorry hiervoor (het was ongetwijfeld "wishful thinking" van me dat ZIGGO ook maar op enige manier zou kunnen helpen met hun logge organisatie).
En kan dan iemand van de MGV van enige betekenis zijn in deze lange discussie en veel proberen met grotere HDs?
Lijkt me belangrijk voor tevreden gebruikers en reclame voor ZIGGO HD en interactief abbonement door die tevreden gebruikers.
Groeten,
Jan

denk
1 december 2009, 15:04
Ik ben Snoopy niet hoor :-P Weet niet wie dat is. Misschien moeten we maar een actiegroep gaan oprichten hier. Dan staan we sterker naar ZIGGO toe. Het aanpassen van de software lijkt mij toch een fluitje van een cent.

Wat ik trouwens wel als noodoptie heb overwogen is om de power en sata connectoren van de HD buiten de behuizing te voeren. En dan een paar 160Gb disks aan te schaffen en deze te "swappen". Maar dan moet je wel telkens de stroom uitschakelen bij een swap en een file bijhouden van wat op welke schijf staat. :?

jande.haas
1 december 2009, 15:13
Ik ben Snoopy niet hoor :-P Weet niet wie dat is. Misschien moeten we maar een actiegroep gaan oprichten hier. Dan staan we sterker naar ZIGGO toe. Het aanpassen van de software lijkt mij toch een fluitje van een cent.

Wat ik trouwens wel als noodoptie heb overwogen is om de power en sata connectoren van de HD buiten de behuizing te voeren. En dan een paar 160Gb disks aan te schaffen en deze te "swappen". Maar dan moet je wel telkens de stroom uitschakelen bij een swap en een file bijhouden van wat op welke schijf staat. :?

Het was Droopy (ipv Snoopy) in message 76-78 in dit HD topic met het idee van 320 Gb WD HD; dat was jij blijkbaar ook niet.
Die noodoptie is een leuk idee, maar lijkt me voor de meeste mensen echt teveel gedoe (zowel hardware matig alsook het bijhouden wat op welke HD staat).
Dat idee van actiegroep staat me heel erg aan!
Maar ik zou niet weten hoe dit te doen/ te starten.:sad:
Misschien weet de organisatie van de MultikabelGebruikersVereniging zoals bv "de Grouch" hoe dit mogelijk aan te pakken?
Groeten, Jan

TheGrouch
1 december 2009, 15:16
Misschien weet de organisatie van de MultikabelGebruikersVereniging zoals bv "de Grouch" hoe dit mogelijk aan te pakken?
Groeten, Jan

Ik weet niet of je denkt dat ik van de organisatie van de MGV ben, maar dat ben ik niet. Ik ben net als jij een gewone gebruiker.
Rechtsonderin op elke forumpagina staat een 'e-mail ons (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/email-ons.html)' link, misschien heb je daar wat aan.

veerlj
1 december 2009, 19:00
volgens het ziggo "het lange wachten is eindelijk voorbij "krantje kan je

"moeiteloos 40 speelfilms opnemen in de hoogste HD-beeldkwaliteit ".

Reken is gemiddeld 2 uur voor een speelfilm , dus 80 uur in de hoogste kwaliteit....???? . :?:

Mag er in ieder geval verder niets anders op staan en of we die 40 films halen...ik geloof niet in sinterklaahaasje .

Maar ja , er staat ook boven "O kom er eens kijken ", zegt genoeg .:oyeah:

webpatrick
4 december 2009, 16:08
Grotere schijf hoeft niet.

Wat ze moeten doen met de volgende firmware is:
USB poort openstellen
UTP Netwerk poort openstellen

Zodat we via USB er een externe harde schijf aan kunnen plaatsen (zoals bij Humax 5050c) om de data over te zetten.

En dat we via netwerk de data kunnen overzetten (of misschien wel data streamen via het netwerk naar de Humax toe).

RoKoNL
4 december 2009, 20:27
Ik denk dat ze dat niet willen doen vanwege rechten omtrent de video-on-demand producties (nieuwer dus dan op de gewone zenders incl. Film1) die met de cisco box te bekijken zijn. Weet overigens niet of je uberhaupt VOD kunt opslaan op de schijf (kijk nooit VOD). Als het voorstaande inderdaad het probleem is om de USB en/of UTP open te stellen zou er evt. nog een blokkade ingesteld kunnen worden op het extern opslaan van VOD lijkt mij. Anyways, zou super zijn als iemand van Ziggo (of Cisco) hier een keer definitief uitsluitsel over zou kunnen geven waarom wel en waarom niet etc.:)

jande.haas
5 december 2009, 16:42
Ik denk dat ze dat niet willen doen vanwege rechten omtrent de video-on-demand producties (nieuwer dus dan op de gewone zenders incl. Film1) die met de cisco box te bekijken zijn. Weet overigens niet of je uberhaupt VOD kunt opslaan op de schijf (kijk nooit VOD). Als het voorstaande inderdaad het probleem is om de USB en/of UTP open te stellen zou er evt. nog een blokkade ingesteld kunnen worden op het extern opslaan van VOD lijkt mij. Anyways, zou super zijn als iemand van Ziggo (of Cisco) hier een keer definitief uitsluitsel over zou kunnen geven waarom wel en waarom niet etc.:)

Inderdaad: Ziggo zou of grotere HD moeten "toestaan" via waarschijnlijk firmware of de USB poort open moeten zetten om op externe HD op te kunnen nemen.
Uitzending gemist maar ook films on demand kun je volgens mij zo-wie-zo niet copieren/opnemen op interne HD: Dus dat is dan waarschijnlijk ook niet mogelijk op externe HD via USB poort dat te doen en zou dus toegang tot externe HD via USB wa dat betreft ook geen probleem voor ZIGGO moeten zijn.
Ja, zou echt super zijn indien iemand van ZIGGO hierover uitsluitsel zou WILLEN geven!

stefr
5 januari 2010, 10:40
Ik heb ook een 500GB schijf geplaatst en helaas....

Wat mij opvalt is dat er in andere onderwerpen wel gereageerd wordt van iemand die beweert dat hij van ZIGGO is. In dit onderwerp blijft het akelig stil.....

jande.haas
5 januari 2010, 10:52
Ik heb ook een 500GB schijf geplaatst en helaas....

Wat mij opvalt is dat er in andere onderwerpen wel gereageerd wordt van iemand die beweert dat hij van ZIGGO is. In dit onderwerp blijft het akelig stil.....

Jammer dat het je ook niet gelukt is; maar wel in lijn van de verwachtingen volgens de ervaringen van de meeste van ons (alleen in het begin van 2009 claimde iemand succesvol een grotere HD erin gezet te hebben; maar ik denk dat hij automatisch wissen aan had staan waardoor je kunt blijven opnemen, maar waarbij de oudste opnames overschreven worden).
INDERDAAD, vanaf februari 2009 (toen ik mijn eerste poging gedaan had) totaal GEEN reactie van iemand van ZIGGO........... opvallend!:no:
Hopenlijk gaat een grotere HD (of een externe HD aansluiting) toch nog lukken via ZIGGO.
Groeten, Jan

jongetje
5 januari 2010, 13:40
Jammer dat het je ook niet gelukt is; maar wel in lijn van de verwachtingen volgens de ervaringen van de meeste van ons (alleen in het begin van 2009 claimde iemand succesvol een grotere HD erin gezet te hebben; maar ik denk dat hij automatisch wissen aan had staan waardoor je kunt blijven opnemen, maar waarbij de oudste opnames overschreven worden).
INDERDAAD, vanaf februari 2009 (toen ik mijn eerste poging gedaan had) totaal GEEN reactie van iemand van ZIGGO........... opvallend!:no:
Hopenlijk gaat een grotere HD (of een externe HD aansluiting) toch nog lukken via ZIGGO.
Groeten, Jan
Misschien omdat ZIGGO liever niet heeft dat iedereen de decoder open gaat schroeven met kans op defecten en de klant verwacht dat ze dan nog garantie hebben?

veerlj
5 januari 2010, 14:30
:schater:Dat ziggo bang is voor defecten op de cisco:schater:....dat ding is een groot defect , kunnen we alleen maar beter maken .

Zit nog steeds te wachten op reactie van ziggo op mijn netwerk en andere
problemen .Heb nou cisco no 3 en dat ding heeft ook kuren . Ze zouden met bellen " na de volgende update in december" , welk jaar werd niet verteld :giveup:.

volgens mij kan de rottige hardware de software ( update) niet aan , dus het duurt nog ff .:sleep:

Dus kijk ik maar naar mijn humax 5050 , dubbele groote schijf 320 gb. En maar heel af en toe mijn beeld op groen vanwege een probleem in de hdmi handshake . En er is een andere harde schijf tot wel 1 Tb in te zetten , al is dit niet nodig omdat alle poortjes wel werken :pompom:.

ebeckers
5 januari 2010, 14:58
Geen idee hoor, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je de fabrieks instellingen moet herstellen nadat je een grotere HD erin hebt gezet ?