View Full Version : Quicknet: kan geen mails meer verzenden

rmvanderlinden
5 juni 2008, 13:15
Sinds 2 dagen lukt het mij niet meer om mails via smtp.quicknet.nl te versturen. Ik heb al mail.ziggo.nl geprobeerd (gelezen in de gedownloade handleiding), verschillende id's geprobeerd (email adres, gebruikersnaam, klantnummer) met de juiste wachtwoorden, maar helaas.

Ik gebruik windows live mail en krijg de melding: Er is een TCP/IP fout opgetreden tijdens een poging om verbinding te maken met de server.

Op de macintosh (entourage) lukt het ook niet meer.

Ontvangen en webmail gaan wel goed.

Met de service desk van Ziggo ben ik niet blij mee. Na een hoop keren cijfers in te drukken en 2x je postcode wordt beleefd de verbinding verbroken.

Heeft iemand een idee, of soortgelijke ervaringen?

chrisdb
5 juni 2008, 13:22
Sinds 2 dagen lukt het mij niet meer om mails via smtp.quicknet.nl te versturen. Ik heb al mail.ziggo.nl geprobeerd (gelezen in de gedownloade handleiding), verschillende id's geprobeerd (email adres, gebruikersnaam, klantnummer) met de juiste wachtwoorden, maar helaas.

Ik gebruik windows live mail en krijg de melding: Er is een TCP/IP fout opgetreden tijdens een poging om verbinding te maken met de server.

Op de macintosh (entourage) lukt het ook niet meer.

Ontvangen en webmail gaan wel goed.

Met de service desk van Ziggo ben ik niet blij mee. Na een hoop keren cijfers in te drukken en 2x je postcode wordt beleefd de verbinding verbroken.

Heeft iemand een idee, of soortgelijke ervaringen?

Krijg je nog wel antwoord van de mailserver als je een 'telnet smtp.quicknet.nl 25' intikt in een cmd.exe venster? Zoniet, P.M. me even je ip adres, wellicht ben je een abuse gevalletje ;)

(lees: smtp.quicknet.nl is nog gewoon de te gebruiken uitgaande mailserver voor alle Quicknet abonnees ... )

rmvanderlinden
5 juni 2008, 13:49
Chris,

Ik krijg als antwoord:
220 vmx80.multikabel.net ESMTP

Lijkt mij een goed response

Enig ander idee?

René

rmvanderlinden
5 juni 2008, 13:53
Krijg je nog wel antwoord van de mailserver als je een 'telnet smtp.quicknet.nl 25' intikt in een cmd.exe venster? Zoniet, P.M. me even je ip adres, wellicht ben je een abuse gevalletje ;)

(lees: smtp.quicknet.nl is nog gewoon de te gebruiken uitgaande mailserver voor alle Quicknet abonnees ... )

IP = 82.217.44.38

PS Gebruikersnaam is toch nog steeds het (hoofd)email adres?

chrisdb
5 juni 2008, 14:01
IP = 82.217.44.38

PS Gebruikersnaam is toch nog steeds het (hoofd)email adres?

Dat is inderdaad een prima antwoord. Voor het versturen van e-mail moet je -geen- authenticatie instellen ...

rmvanderlinden
5 juni 2008, 14:40
Dat is inderdaad een prima antwoord. Voor het versturen van e-mail moet je -geen- authenticatie instellen ...

Op de Mac heb ik geen instellingen gewijzigd. Die deed het op een gegeven moment niet meer.

Op de PC heb ik sinds kort windows live mail ipv outlook express, Hierbij kan ik nog denken aan een fout in hun programma.

Wat ik wel heb gedaan is via Ziggo alle wachtwoorden (eergisteren) opnieuw ingesteld. Vandaar dat webmail en normale mail lezen werkt. Wellicht is het nieuwe wachtwoord niet bij de smtp server bekend? (replicatie?). Op de Mac krijg ik als foutmelding:

De server voor account rm.vanderlinden@quicknet.nl heeft de fout 5.7.0. authentication failed geretouneerd. Uw gebruikersnaam/wachtwoord of de beveiligingsinstellingen zijn mogelijk onjuist.

Wat ik ook invul (oude / nieuwe wachtwoorden, oude (code) en nieuwe gebruikersnaam (emailadres)) het geeft geen resultaat.

Alle extra veiligheids opties staan uit.

Zojuist op de Mac ontdekt dat als ik GEEN verificatie aanzet voor het quicknet account dat het daar nu WEL werkt. Op de PC maakt deze keuze helaas geen verschil. Vreemd. De verificatie heeft nml vroeger altijd aangestaan.

Weet jij of dit zo hoort of is dit onlangs zo ingesteld? Het lijkt mij vreemd dat de smtp verbinding geen verificatie benodigd. (Althans op de mac, de PC werkt nog steeds niet met verificatie uit)

chrisdb
5 juni 2008, 14:42
Op de Mac heb ik geen instellingen gewijzigd. Die deed het op een gegeven moment niet meer.

Op de PC heb ik sinds kort windows live mail ipv outlook express, Hierbij kan ik nog denken aan een fout in hun programma.

Wat ik wel heb gedaan is via Ziggo alle wachtwoorden (eergisteren) opnieuw ingesteld. Vandaar dat webmail en normale mail lezen werkt. Wellicht is het nieuwe wachtwoord niet bij de smtp server bekend? (replicatie?). Op de Mac krijg ik als foutmelding:

De server voor account rm.vanderlinden@quicknet.nl heeft de fout 5.7.0. authentication failed geretouneerd. Uw gebruikersnaam/wachtwoord of de beveiligingsinstellingen zijn mogelijk onjuist.

Wat ik ook invul (oude / nieuwe wachtwoorden, oude (code) en nieuwe gebruikersnaam (emailadres)) het geeft geen resultaat.

Alle extra veiligheids opties staan uit.

Zojuist op de Mac ontdekt dat als ik GEEN verificatie aanzet voor het quicknet account dat het daar nu WEL werkt. Op de PC maakt deze keuze helaas geen verschil. Vreemd. De verificatie heeft nml vroeger altijd aangestaan.

Weet jij of dit zo hoort of is dit onlangs zo ingesteld? Het lijkt mij vreemd dat de smtp verbinding geen verificatie benodigd. (Althans op de mac, de PC werkt nog steeds niet met verificatie uit)

Verificatie heeft op smtp.quicknet.nl volgens mij nog nooit aangestaan, en er is ook (vrij) zeker recentelijk niets aan aangepast. Maar de melding geeft helaas toch aan dat je iets met authenticatie aan hebt staan bij het versturen van uitgaande email.

mvg,
Chris

robb
5 juni 2008, 14:44

Volgens mijn weten heb je nooit verificatie nodig gehad om mail te versturen.
De mail server kijkt alleen of je van een ip adres afkomt dat van Quicknet/MK is.
Voor pop mail ophalen moet je wel je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

Rob

The_Doman
5 juni 2008, 14:54
Verificatie heeft op smtp.quicknet.nl volgens mij nog nooit aangestaan, en er is ook (vrij) zeker recentelijk niets aan aangepast.
Misschien toch wel?, ik had recentelijk dus precies hetzelfde probleem:
Multikabel: SMTP server niet beschikbaar (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11557)

raymond
5 juni 2008, 15:00
Hi!

Misschien toch wel?, ik had recentelijk dus precies hetzelfde probleem:
Multikabel: SMTP server niet beschikbaar (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11557)

Nope, daar is niets aan veranderd.

Bye,
Raymond.

rmvanderlinden
5 juni 2008, 16:35
Ok, mijn conclusie:

:) Mac Entourage 2008 werkt (zonder verificatie - voorheen wel met verificatie)
:) Outlook express werkt (zonder verificatie - voorheen wel met verifcatie)
:cry: Windows Live Mail werkt NIET (verificatie staat uit)

Dus geen Ziggo probleem meer, maar een Window Live Mail probleem.

Blijft wel vreemd dat ik altijd verificatie aan heb gehad en dat het altijd heeft gewerkt en sinds kort deze moet uitzetten.

Allemaal bedankt voor jullie reaktie's.

CeeS
5 juni 2008, 19:10
Blijft wel vreemd dat ik altijd verificatie aan heb gehad en dat het altijd heeft gewerkt en sinds kort deze moet uitzetten.
Da's inderdaad heel vreemd want als je verificatie bij smtp aan hebt staan kun je geen mail versturen, da's nooit anders geweest.

Hoe heb je de instellingen van Windows Mail nu staan? Heb je bij SMTP soms een beveiligde verbinding aangevinkt ? Dat moet ook uit staan.

raymond
5 juni 2008, 19:26
Hi!

Ok, mijn conclusie:

:) Mac Entourage 2008 werkt (zonder verificatie - voorheen wel met verificatie)
:) Outlook express werkt (zonder verificatie - voorheen wel met verifcatie)
:cry: Windows Live Mail werkt NIET (verificatie staat uit)

Dus geen Ziggo probleem meer, maar een Window Live Mail probleem.

Allemaal bedankt voor jullie reaktie's.

Dat soort dingen gebeuren ook vaak '-spontaan-' na bijvoorbeeld goedbedoelde windows updates... ;) Niet de eerste keer dat we zo iets tegen komen...

Bye,
Raymond.

sjoerdmulder
13 juni 2008, 15:23
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem, verificatie op de uitgaande mailserver staat / stond altijd aan en dit lijkt me ook vrij belangerijk om spam te voorkomen, maar ik lees nu dat ik dit uit moet zetten.

Hoe zit het dan met als je onderweg met de laptop niet op het 'quicknet' domein zit. Zou dus betekenen dat ik nooit email meer kan versturen?

Verificatie aan heeft altijd gewerkt en is essentieel als je iets wil versturen van buiten het 'quicknet domein', waarom iets veranderen als het goed werkt!

Als ik kijk naar alle berichten hier op het forum omtrent plotselinge problemen, denk ik dat jullie wat minder stagaires moeten laten kloten met de servers.

The_Doman
13 juni 2008, 15:40
Dit heeft altijd gewerkt, waarom iets veranderen als het goed werkt!

Als ik kijk naar alle berichten hier op het forum omtrent plotselinge problemen, denk ik dat jullie wat minder stagaires moeten laten kloten met de servers.

Maar er was echt niets veranderd hoor, zegt men. :wink:

Toch wel opvallend dan dat er opeens zoveel dezelfde soort problemen gemeld worden!

CeeS
13 juni 2008, 16:05
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem, verificatie op de uitgaande mailserver staat / stond altijd aan en dit lijkt me ook vrij belangerijk om spam te voorkomen, maar ik lees nu dat ik dit uit moet zetten.

Het heeft echt nog nooit aan gestaan en het is voor spam ook helemaal niet belangrijk. Je kunt met SMTP alleen maar mail versturen als jouw ip-adres een adres van multikabel/ziggo is. Wat jij beschrijft is onmogelijk omdat het gewoon niet in de mailservers ingebakken zit/zat.

Hoe zit het dan met als je onderweg met de laptop niet op het 'quicknet' domein zit. Zou dus betekenen dat ik nooit email meer kan versturen?

Dat heeft nooit gekund, je kunt alleen via webmail iets versturen via de mailserver van quicknet als je buiten het eigen netwerk zit. Dat is nooit anders geweest. Misschien haal je een paar dingen door elkaar? We hebben het hier over de settings voor de SMTP en niet voor webmail.

Verificatie aan heeft altijd gewerkt en is essentieel als je iets wil versturen van buiten het 'quicknet domein', waarom iets veranderen als het goed werkt!

tja.... wat zal ik zeggen....

sjoerdmulder
13 juni 2008, 17:30
Het heeft echt nog nooit aan gestaan en het is voor spam ook helemaal niet belangrijk. Je kunt met SMTP alleen maar mail versturen als jouw ip-adres een adres van multikabel/ziggo is. Wat jij beschrijft is onmogelijk omdat het gewoon niet in de mailservers ingebakken zit/zat.

Zeker weten dat dit heeft aangestaan bij Multikabel, dan wel misschien niet gespecificeerd op de website netzoals bij xs4all (http://www.xs4all.nl/helpdesk/email/algemeen/smtpauth.php) maar het was zeker mogelijk.

Voor spam is dit zeker belangrijk in het geval dat de mailserver open staat naar de 'buiten wereld', omdat anders iedereen email kan versturen via de server (simpelweg omdat je je dan niet hoeft te identificeren).

En nee, ik ben zeker niet in de war met webmail, ik weet waar ik het over heb!

CeeS
13 juni 2008, 19:04
Zeker weten dat dit heeft aangestaan bij Multikabel, dan wel misschien niet gespecificeerd op de website netzoals bij xs4all (http://www.xs4all.nl/helpdesk/email/algemeen/smtpauth.php) maar het was zeker mogelijk.
De MGV heeft enkele jaren geleden nog uitgebreid gelobby'd om secure smtp met inloggen te kunnen krijgen, maar dit is altijd afgewezen. Het zat ook niet in de server ingebakken en als je het gebruikte kreeg je een foutmelding. Dus ik weet het vrij zeker dat het in de servers van Multikabel niet ingebouwd zit/zat. Het kan zijn dat jij het in je software wel aangezet had, maar dat het door je client niet gebruikt werd en nu na een update van windows of zo wel is gaan werken (?). Maar aan de server kant heeft het nooit kunnen werken en je hebt ook nooit van buiten het MK gebied met SMTP een mail kunnen versturen. (ontvangen met pop3 natuurlijk wel)

rmvanderlinden
13 juni 2008, 19:16
Apart, deze discussie :wink:. Ik had op mijn mac en vele pc's bij de smtp.quicknet.nl verplicht de "my server requires authentication" aan staan. Het werkte anders niet. Een paar jaar daarvoor was het andersom toen werkte het geheel plotseling niet meer en was ik genoodzaakt de verificatie aan te zetten. Voor mij zijn het feiten en eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of het aan/uit staat, als het maar werkt :). Zou het kunnen zijn dat er meerdere email servers waren die niet allemaal gelijk geconfigureerd waren :roll: en onlangs gelijkgetrokken zijn?

raymond
14 juni 2008, 18:08
Sjoerd,

Hallo,

Kun je dat soort opmerkingen voor je houden? Dank.
We zijn geen kleuterklas.

Bye,
Raymond.

raymond
14 juni 2008, 18:09
Hi!

Apart, deze discussie :wink:. Ik had op mijn mac en vele pc's bij de smtp.quicknet.nl verplicht de "my server requires authentication" aan staan. Het werkte anders niet. Een paar jaar daarvoor was het andersom toen werkte het geheel plotseling niet meer en was ik genoodzaakt de verificatie aan te zetten. Voor mij zijn het feiten en eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of het aan/uit staat, als het maar werkt :). Zou het kunnen zijn dat er meerdere email servers waren die niet allemaal gelijk geconfigureerd waren :roll: en onlangs gelijkgetrokken zijn?

Nope, configuraties en versies komen uit een repository. Die draaien verder dezelfde versies.

Bye,
Raymond.

Vansloneker
14 juni 2008, 19:48
In de loop van jaren heb ik heel wat mensen geholpen die geen email meer konden verzenden en bijna altijd was het probleem dat het vinkje voor authenticatie onterecht aan stond. Schijnt op een of andere manier 'vanzelf' aangevinkt te kunnen worden.

Één keer heb ik meegemaakt dat het veroorzaakt werd door de virusscanner.

raymond
14 juni 2008, 19:52
Hi!

In de loop van jaren heb ik heel wat mensen geholpen die geen email meer konden verzenden en bijna altijd was het probleem dat het vinkje voor authenticatie onterecht aan stond. Schijnt op een of andere manier 'vanzelf' aangevinkt te kunnen worden.

Één keer heb ik meegemaakt dat het veroorzaakt werd door de virusscanner.

Ja, en we hebben ook regelmatig gezien dat met windows updates dat soort instellingen ook aangepast worden, zonder dat een gebruiker hier iets van weet.

Maar inderdaad, een virus scanner kan daar ook tussen zitten.

Bye,
Raymond.

sjoerdmulder
16 juni 2008, 10:24
De MGV heeft enkele jaren geleden nog uitgebreid gelobby'd om secure smtp met inloggen te kunnen krijgen, maar dit is altijd afgewezen. Het zat ook niet in de server ingebakken en als je het gebruikte kreeg je een foutmelding.

Secure (Connection) SMTP != Authenticatie, Secure SMTP / POP wordt door de meeste providers inderdaad niet ondersteund! (dus we blijven lekker met zijn allen de username/password plain-text versturen!)

Kun je dat soort opmerkingen voor je houden? Dank.
We zijn geen kleuterklas.
Bye,
Raymond.
Raymond, dit bevestigt alleen maar meer mijn vermoeden maar dat terzijde.

P.S. Ik hou ervan om tegen dingen aan te trappen die niet deugen, sinds kort hoort daar ook een gekke bejaarde man van TV bij die raar bij iedereen luistert en blijkt mijn internetprovider te zijn, trek het je niet persoonlijk aan!

Ja, en we hebben ook regelmatig gezien dat met windows updates dat soort instellingen ook aangepast worden, zonder dat een gebruiker hier iets van weet.
Maar inderdaad, een virus scanner kan daar ook tussen zitten.

Zou voor het eerst zijn dat Windows updates installeert in een Mozilla-based programma.

Maar goed, ik word een beetje moe van al het "welles" / "nietes" hier, lijkt wel een kleuterklas! Ik hou er dan ook mee op, jullie hebben gewonnen Ziggo, bedankt voor het luisteren :roll:!

tryser
23 juli 2008, 23:10
Mag ik draadje nog 'ns oppakken i.v.m. m'n nieuwe iPhone 3G?
Mail ontvangen gaat prima, maar andersom krijg ik deze tekst: "Mail versturen niet mogelijk. De verbinding met de uitgaande server 'smtp.quicknet.nl' is mislukt."
De server instellingen worden automatisch van m'n Mac Mail naar de iPhone overgenomen en vanaf de Mac gaat alles goed. Echter, er zit op de iPhone een uitgaande "Authentication" instelling die niet op Mac Mail zit en misschien als default wordt neergezet.
Outgoing Mail Server:
Host Name: smtp.quicknet.nl
User Name: Optional (not set)
Password Optional (not set)
Use SSL: "off"
Server Port: 587
Authentication: >
MD5 Challenge-Response "0n"
NTLM "of"
HTTP MD5 Digest "of"
Password "of"
Is MD5 Challenge-Response de boosdoener bij de server van quicknet?
En zo ja wat valt daar aan te doen?
En zo nee wat is dan de reden voor het mislukken van de verbinding?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

chrisdb
23 juli 2008, 23:17
Mag ik draadje nog 'ns oppakken i.v.m. m'n nieuwe iPhone 3G?
Mail ontvangen gaat prima, maar andersom krijg ik deze tekst: "Mail versturen niet mogelijk. De verbinding met de uitgaande server 'smtp.quicknet.nl' is mislukt."
De server instellingen worden automatisch van m'n Mac Mail naar de iPhone overgenomen en vanaf de Mac gaat alles goed. Echter, er zit op de iPhone een uitgaande "Authentication" instelling die niet op Mac Mail zit en misschien als default wordt neergezet.
Outgoing Mail Server:
Host Name: smtp.quicknet.nl
User Name: Optional (not set)
Password Optional (not set)
Use SSL: "off"
Server Port: 587
Authentication: >
MD5 Challenge-Response "0n"
NTLM "of"
HTTP MD5 Digest "of"
Password "of"
Is MD5 Challenge-Response de boosdoener bij de server van quicknet?
En zo ja wat valt daar aan te doen?
En zo nee wat is dan de reden voor het mislukken van de verbinding?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

Zou iig ook de poort weer naar 25 zetten, 587 wordt niet op smtp.quicknet.nl ondersteund.

bye,
Chris

tryser
23 juli 2008, 23:27
Nope, Dat resulteerde net in dezelfde foutmelding.

chrisdb
23 juli 2008, 23:32
Nope, Dat resulteerde net in dezelfde foutmelding.

/me is beetje blond ... :)

Je iPhone 3G zit niet op het Ziggo netwerk qua internet verbinding. Je zult e-mail moeten versturen via de smtp van de provider waar je je iPhone 3G abbo hebt afgenomen ...

mvg,
Chris

tryser
23 juli 2008, 23:39
Leg dat svp 'ns uit?
De Safari browser werkt op m'n iPhone via de Quicknet/Multikabel/Ziggo modem.
Ook de uitgaande post gaat via die modem.

chrisdb
23 juli 2008, 23:43
Leg dat svp 'ns uit?
De Safari browser werkt op m'n iPhone via de Quicknet/Multikabel/Ziggo modem.
Ook de uitgaande post gaat via die modem.

Je verstuurd niet via umts? Als je echt verbonden zit via Ziggo, dan zou 't uiteraard wel gewoon moeten kunnen werken ....

tryser
23 juli 2008, 23:54
Via umts of kabelmodem maakt voor het adres (smtp.quicknet.nl) op de Internet pakketjes niet uit. Iets is er nu toch goed gegaan want m'n 1e test mailtje naar m'n gmail is zonder meer vertrokken. Nu nog achterhalen wat de reden is dat het goed ging (via 3G van T-Mobile).
Bedankt, Ton

raymond
23 juli 2008, 23:58
Hi!

Via umts of kabelmodem maakt voor het adres (smtp.quicknet.nl) op de Internet pakketjes niet uit. Iets is er nu toch goed gegaan want m'n 1e test mailtje naar m'n gmail is zonder meer vertrokken. Nu nog achterhalen wat de reden is dat het goed ging (via 3G van T-Mobile).
Bedankt, Ton

Dat maakt zeker wel uit! Als je niet vanaf een quicknet IP verstuurd dan kun je echt niet via smtp.quicknet.nl mail versturen, onmogelijk.

Als je via 3G mailt moet je de mailserver van die provider nemen, in dat geval T-Mobile dus. (smtp.t-mobile.nl ?)

Ik zie ook vanaf jouw IP adres geen mail verstuurd net via smtp.quicknet.nl dus daar heb je um vast niet afgeleverd.

Bye,
Raymond.

tryser
24 juli 2008, 00:06
Dan is er net een wonder gebeurt.
De modem had ik uitgezet zodat T-Mobile de verbinding overneemt.
Poort stond nog op 25.
Daarmee deed hij het net niet en nu wel. Het enige dat ik ondertussen heb gedaan is de authentication naar "password" zetten en weer terugzetten naar "MD5 Challenge-Response", zoals bij de eerdere mislukte poging.

tryser
24 juli 2008, 00:14
Net ontvangen op m'n gmail account: van ton.t@quicknet.nl "Sent from my iPhone" server port 25, kabelmodem "of", T-Mobile "3G".
Thanks & good night,
(Hoop 'r nog 'ns op te mogen terugkomen)
Ton

tja
24 juli 2008, 00:22
<p>smpt server van T-Mobile is trouwens mail.t-mobile.nl</p>

tryser
24 juli 2008, 00:30
Bedankt. Het data-netwerk van T-Mobile (en van KPN via m'n Nokia) stuurt quicknet mail net zo goed door als de kabelmodem. Het is kennelijk de authentication en server poort waar de mislukkingen in de verbinding door komen.

raymond
24 juli 2008, 00:32
Hi!

Bedankt. Het data-netwerk van T-Mobile (en van KPN via m'n Nokia) stuurt quicknet mail net zo goed door als de kabelmodem. Het is kennelijk de authentication en server poort waar de mislukkingen in de verbinding door komen.

Lijkt me ook logisch, T-Mobile heeft (gelukkig) de gegevens van je quicknet account niet, dus met authentication op je username/password van een quicknet account zul je daar niet heel ver komen.

Bye,
Raymond.

tryser
24 juli 2008, 13:13
Vanochtend op de iPhone weer GEEN mail kunnen versturen. Zelfde instellingen als de laatste keer toen het wel (één keer) lukte op smtp.quicknet.nl via T-Mobile's 3G. Nu nada niets: zowel via T-Mobile als via de kabelmodem.
Ik betaal ruim 500 euro per jaar voor mijn 'power' abonnement bij Ziggo. Graag ontvang ik een afdoende oplossing. Als die er niet is hoop ik dat u dat zegt, zodat ik en alle andere iPone gebruikers van Ziggo naar een provider kunnen overstappen die geen problemen oplevert.

CeeS
24 juli 2008, 20:42
Vanochtend op de iPhone weer GEEN mail kunnen versturen. Zelfde instellingen als de laatste keer toen het wel (één keer) lukte op smtp.quicknet.nl via T-Mobile's 3G. Nu nada niets: zowel via T-Mobile als via de kabelmodem.
Ik betaal ruim 500 euro per jaar voor mijn 'power' abonnement bij Ziggo. Graag ontvang ik een afdoende oplossing. Als die er niet is hoop ik dat u dat zegt, zodat ik en alle andere iPone gebruikers van Ziggo naar een provider kunnen overstappen die geen problemen oplevert.

Misschien moet je even 2 zaken uit elkaar houden:
Als je met je I-phone via 3G werkt hang je los van Ziggo en kun je geen mail versturen (wel ontvangen) via de mailservers van quicknet/ziggo, omdat je doodeenvoudig op dat moment op het netwerk van t-mobile zit. De mailserver van quicknet zal jouw mail op dat moment niet accepteren omdat je voor hem dan een 'bezoeker' bent. Dat geldt voor alle ISP's die met smtp werken. Dus "boos" worden dat je 500 euro per jaar betaald heeft geen zin, want je bent voor Ziggo dan een internetter van buiten.

Maar met je I-Phone kun je ook via WiFi werken en als je op je huisnetwerk inlogt zit je dus wel op de smtp-mailserver van quicknet en kun je wel mail versturen.

Wanneer je dus via UMTS werkt moet je daar de uitgaande mailserver van (in jouw geval) T-Mobile instellen in je mailprogramma en dat is mail.t-mobile.nl

De keer dat je wel via smtp.quicknet.nl hebt kunnen sturen zat je vermoedelijk (zonder dat je het wist) via WiFi te sturen.

Ik weet niet of je in de I-phone verschillende smtp-mailserver in kunt stellen voor gebruik via WiFi of UMTS ?? Anders moet je bij WiFi de quicknet server neerzetten en bij UMTS de t-mobile. Gaat dat niet dan moet je het handmatig even goedzetten elke keer als je van netwerk wisselt.

tryser
24 juli 2008, 23:27
Moedeloos word ik van de onwetendheid en onprofessionaliteit die nu weer blijkt en die door de dag heen duidelijk werd via de telefoon met de helpdesk van Ziggo.
Ik geef het op. Of liever, ik heb vandaag te horen gekregen wat het officiële beleid van Ziggo is: wat medewerkers zelf aan de weet komen mogen ze zelf weten, maar training in het begrijpen en ondersteunen van, bij voorbeeld de iPhone wordt door het bedrijf niet gegeven. De klant moet het ZELF (maar) uitzoeken. Wel dat doet de klant dus ... en neemt z'n 500 euro per jaar mee naar een ander. Jammer, want bij de Noord-Hollandse Multikabel was het prettig om klant te zijn.

CeeS
24 juli 2008, 23:59
ondersteunen van, bij voorbeeld de iPhone wordt door het bedrijf niet gegeven. De klant moet het ZELF (maar) uitzoeken. Wel dat doet de klant dus ... en neemt z'n 500 euro per jaar mee naar een ander. Jammer, want bij de Noord-Hollandse Multikabel was het prettig om klant te zijn.

Vind je nu echt dat Ziggo ook ondersteuning moet geven voor een IPhone.... Daarvoor moet je toch echt bij je mobiele telefoon provider zijn hoor. Je maakt daarmee helemaal geen gebruik van het internet van Ziggo, hooguit als je hem via WiFi aansluit op je huis-router.

Alles wat je daarvoor moet weten heb ik en anderen hierboven al geschreven, maar dat kun je Ziggo toch niet aanrekenen ?? :?

raymond
25 juli 2008, 00:45
Hi!

Moedeloos word ik van de onwetendheid en onprofessionaliteit die nu weer blijkt en die door de dag heen duidelijk werd via de telefoon met de helpdesk van Ziggo.
Ik geef het op. Of liever, ik heb vandaag te horen gekregen wat het officiële beleid van Ziggo is: wat medewerkers zelf aan de weet komen het ZELF (maar) uitzoeken. Wel dat doet de klant dus ... en neemt z'n 500 euro per jaar mee naar een ander. Jammer, want bij de Noord-Hollandse Multikabel was het prettig om klant te zijn.

Post dan ook je ervaringen aldaar want ook daar zal het je niet lukken.

Je moet de mailserver van je 3G provider gebruiken zoals al eerder is gemeld. De smtp mailserver van QuickNet staat open voor QuickNet IP adressen. Je 3G heeft geen QuickNet IP adres.

Als je in je Hotel in Florida, op vakantie, smtp.quicknet.nl gebruikt werkt het ook niet, heeft feitelijk -NIETS- te maken met je iphone, maar de manier waarop een relay server werkt.

Iedere ISP heeft relay servers, zo ook je telefonie provider waar je op het netwerk zit. Los dat op en je kunt mailen. Je trekt een compleet verkeerde conclusie op het moment.

Bye,
Raymond.

Vansloneker
29 juli 2008, 20:17
Het is erg jammer dat deze meneer de glasheldere uitleg niet begrijpt of begrijpen wil. Het lijkt dat hij zich aangemeld heeft alleen om zijn probleem met het emailen via zijn Apple opgelost te krijgen. Eigenlijk vraagt hij dus aan Ziggo om de smtp servers voor ieder netwerk open te stellen.

Misschien heeft hij wel een gehackte Apple en kan dus helemaal geen gebruik maken van de diensten van T-Mobile?

tryser
4 augustus 2008, 11:57
Afschuwelijk, wat een onzin.
Met de Nokia 61 kon ik vanuit de hele wereld mail sturen en ontvangen via quicknet. ....En oh WONDER, sinds een paar dagen kan ik dat nu ook met de iPhone. Dat alles via het aloude quicknet adres en zowel via UMTS/GSM van T-Mobile, als via de (draadloze) kabelmodem van Ziggo.
Mijn vraag op dit forum is dus kennelijk "vanzelf" opgelost.
De antwoorden die ik hier kreeg hebben daar niet aan bijgedragen. Bovendien waren die antwoorden van een bedroevend klant-onvriendelijk niveau. Dat is voor mij aanleiding om een andere provider te gaan zoeken.

Harold
4 augustus 2008, 12:17
Ben je er 100% zeker van dat je via T-Mobile de smtp server van quicknet gebruikt?
Zou niet moeten kunnen...

CeeS
4 augustus 2008, 12:39
Ben je er 100% zeker van dat je via T-Mobile de smtp server van quicknet gebruikt?
Zou niet moeten kunnen...
Natuurlijk kan dat ook niet, en heeft nog nooit gekund.

Als je met UMTS via de smtp-server van quicknet iets probeert te sturen kan dat alleen maar als je het naar een quicknet-emailadres stuurt. Zo heeft het altijd gewerkt. Er wordt gekeken naar het ip-adres van de verzender, als dat een "lokale klant" is kun je ook emails via smtp naar 'buiten' sturen, ben je dat niet dan gaat dat niet (zoals bij alle providers).

Ontvangen via pop3 gaat natuurlijk wel. Als tryser echt zou testen wat de configuratie in zijn Iphone is, zal hij zien dat de smtp server niet op smtp.quicknet.nl staat ingesteld, maar, zoals ook door mobiele providers aanbevolen, op de smtp van de mobiele provider als hij mails naar iedereen kan sturen via umts. Wat wel zou kunnen is dat hij onbewust via WiFi via het quicknet netwerk werkte, en dan gaat het dus wel. Of een mailtje naar een quicknet-abonnee stuurde via umts en de smtp server van quicknet. Maar mail naar anderen zal niet gaan. Als dat wel zo is dan zou ik graag het bewijs (met headers want dan kun je de verzonden route zien) eens willen zien....

tryser
4 augustus 2008, 13:38
If in a hole: stop digging!!!
Ja, de instellingen staan wel degelijk op niets anders dan smtp.quicknet.nl.
Dat was zo bij mijn Nokia en dat is zo bij mijn iPhone.
De Nokia heeft een abonnement bij KPN en de iPhone loopt bij T-Mobile. De server voor de uitgaande post staat bij beide smartphones op smtp.quicknet.nl en de server voor inkomende post staat op pop.quicknet.nl. Met de Nokia was, en de iPhone is er geen enkel probleem meer met het ontvangen en versturen van email. Ook niet rijdend in de auto door Zeeuws Vlaanderen als de Wi-Fi van de iPhone staat uitgeschakeld en T-Mobile alleen GSM-dekking heeft en geen 3G.
Ik wou het hier graag bij laten.

copymaster
4 augustus 2008, 13:40
Afschuwelijk, wat een onzin.
Met de Nokia 61 kon ik vanuit de hele wereld mail sturen en ontvangen via quicknet. ....En oh WONDER, sinds een paar dagen kan ik dat nu ook met de iPhone. Dat alles via het aloude quicknet adres en zowel via UMTS/GSM van T-Mobile, als via de (draadloze) kabelmodem van Ziggo.
Mijn vraag op dit forum is dus kennelijk "vanzelf" opgelost.
De antwoorden die ik hier kreeg hebben daar niet aan bijgedragen. Bovendien waren die antwoorden van een bedroevend klant-onvriendelijk niveau. Dat is voor mij aanleiding om een andere provider te gaan zoeken.
Ook bij een andere provider staat de relay server dicht voor "vreemde netwerken". Heeft niets te maken met klantonvriendelijkheid maar alles met het weren van SPAM.

tryser
4 augustus 2008, 13:42
zie #47

CeeS
4 augustus 2008, 14:44
De server voor de uitgaande post staat bij beide smartphones op smtp.quicknet.nl en de server voor inkomende post staat op pop.quicknet.nl. Met de Nokia was, en de iPhone is er geen enkel probleem meer met het ontvangen en versturen van email. Ook niet rijdend in de auto door Zeeuws Vlaanderen als de Wi-Fi van de iPhone staat uitgeschakeld en T-Mobile alleen GSM-dekking heeft en geen 3G.

Dat is mooi !
Wil je dan de headers eens posten daarvan, want dat zou niet moeten kunnen, althans mij lukt het niet, (net nog even op jouw manier getest) en de server van quicknet zou ook zo geconfigureerd horen te zijn dat dit niet kan. Uit die headers zal vermoedelijk blijken dat je mobiele providers alle verkeer voor poort 25 (smtp) automatisch doorzet naar zijn eigen smtp server waardoor je gewoon kunt smtp-en. Maar enige waar je dat aan kan zien zijn de headers van de email.

tryser
4 augustus 2008, 15:41
Het header gedoe staat bij mij in de minimale (default) stand.
Klantvriendelijk antwoord op mijn oorspronkelijke vraag zou het advies zijn geweest om alle header informatie open te zetten.
Nu (pas) zie ik inderdaad een duidelijk verschil in het begin van de header van een mail via de kabelmodem of via GSM/UMTS. Bij de kabel staat received from ....multikabel.net en bij GSM staat received from filter1-tmobile.zx.nl, zonder dat multikabel, of quicknet ergens anders in de header voorkomt (maar wel: smtp.mail=.....@quicknet.nl t.b.v "authentication").

CeeS
4 augustus 2008, 15:51
Nu (pas) zie ik inderdaad een duidelijk verschil in het begin van de header van een mail via de kabelmodem of via GSM/UMTS. Bij de kabel staat received from ....multikabel.net en bij GSM staat received from filter1-tmobile.zx.nl, zonder dat multikabel, of quicknet ergens anders in de header voorkomt (maar wel: smtp.mail=.....@quicknet.nl t.b.v "authentication").
Blijkbaar filtert t-mobile dan automatisch poort 25 en pakt die zelf over als je dit niet zo in de instellingen van je mail-account hebt staan. Jouw probleem dat "de quicknet server het niet doet" was dus in werkelijkheid de t-mobile-server die het zonder dat je dit door had niet automatisch meer oppakte.

Vansloneker
10 augustus 2008, 13:05
Blijkbaar filtert t-mobile dan automatisch poort 25 en pakt die zelf over als je dit niet zo in de instellingen van je mail-account hebt staan. Jouw probleem dat "de quicknet server het niet doet" was dus in werkelijkheid de t-mobile-server die het zonder dat je dit door had niet automatisch meer oppakte.

De techniek staat toch voor niets!