View Full Version : Problemen 16:9 weergave en geheel geen [zwart] beeld) B270R

davidov2009
4 juni 2008, 18:18
Hallo beste gebruikers,

Wij hebben sinds enkele dagen digitale TV van, ja u raad t al, Ziggo.
In grote lijnen zijn we wel tevreden, maar met betrekking tot de details
zijn er nog wel wat vragen/onduidelijkheden/kleine problemen.

(vragen van toepassing op de standaard b270r decoder)

1. Wij hebben nog een oude 4:3 beeldbuis, dus staat het beeld bij ons op 16:9 LB (met balken boven en onder). Echter, na wat zappen kan 't beeld spontaan terugspringen naar 4:3 (16:9 uitgerekt dus, waardoor je langgerekte gezichten krijgt). Als je vervolgens in het setup menu kijkt blijkt de INSTELLING nog steeds 16:9 LB te zijn, maar dat krijgen we dus NIET! De enige oplossing is is dan even een ander formaat te kiezen (vb. Pan Scan) en dan weer terug te klikken naar 16:9. Maar omdat nu de hele tijd te doen, dat is een beetje onhandig. Is hier geen oplossing voor?
(heeft 't nut ziggo in te lichten?)

2. Na wat zappen is de kans zo'n 1 op 5 dat het beeld zwart wordt: je hoort nog wel het geluid van de zender, maar krijgt geen beeld meer. De signaalsterkte/kwaliteit blijven 70-88 om 100%. Enige oplossing die wij tot nu toe gevonden hebben is harde reset, waardoor je dus al je instelling kwijt bent. Is dit een bekend probleem/is er een oplossing?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Vermeld a.u.b. bij de punten of het nuttig is om er een melding van te maken of dat dit lijd tot gebed zonder end (en van de regen in de drup :roll:).

rick70
9 juni 2008, 15:56
Ik heb de Samsung DCB-B270R in de slaapkamer staan en aangesloten op een 4:3 toestel. Het probleem met de 16:9 letterbox instelling heb ik niet.

Ik heb wel het probleem dat als je snel zapt met deze ontvanger het beeld op zwart gaat. Je hebt dan alleen nog geluid. Na een reset is het weer opgelost. :? :shock:

Met de Samsung DCB-9401R (vorige model)heb ik geen problemen met snel zappen. Een beetje jammer.

RKoster
4 september 2008, 09:38
hier helzelfde na een reset lost het probleem wel op maar na een paar keer ben je dit wel zat, komt hier nog een oplossing voor of weet iemand een oplossing

frails
8 september 2008, 15:42
hier helzelfde na een reset lost het probleem wel op maar na een paar keer ben je dit wel zat, komt hier nog een oplossing voor of weet iemand een oplossing

Wat bedoel je met een reset?
Ik heb zoals vele andere hetzelfde probleem, en bij werkt alles weer als ik de spanning er even afhaal en deze erna weer opzet.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn Ziggo?????
Valt dit probleem onder het geval van RADAR van afgelopen zaterdag en dat allens binnen 4 weken is opgelost.
Tot nu toe hoor en ziek geen enkele actie van jullie.
Los toch een iets op!!!!

SANEX^
9 september 2008, 09:11
Bij mijn ouders exact hetzelfde probleem. Daar springt het beeld ook af en toe op zwart. Dan moet het stroom eraf en er weer op om weer beeld te krijgen.

RKoster
9 september 2008, 12:43
dat ding staat bij mij in de slaapkamer, meestal als ik daar kijk ben ik te lui om overeind te komen om de stekker eruit te halen, dan is resetten (dus zenders opnieuw laten zoeken) makkelijker.

niet te min dat dit onwijze irritant is, beetje jammer dat al die apparaten wel porblemen hebben, in ieder geval van samsung

mandersp
14 september 2008, 11:49
Ik heb ook het probleem met de DCB-270R dat hij bij snel zappen op zwart springt, is hier geen update voor te krijgen want volgens mij is het een software probleem van de decoder.

Verder heb ik ook nog de oude DCB 9401R die iedere keer alle zenders kwijtraakt en die ik opnieuw moet instellen, bij een telefoontje naar de helpdesk is het wel weer een paar dagen opgelost.

anoniem
14 september 2008, 12:16
hoe los je het probleem op als de ontvanger op 'zwart springt' ?

en wat doet de helpdesk precies als je belt t.a.v. 9401 probleem ??

Ik heb ook het probleem met de DCB-270R dat hij bij snel zappen op zwart springt, is hier geen update voor te krijgen want volgens mij is het een software probleem van de decoder.

Verder heb ik ook nog de oude DCB 9401R die iedere keer alle zenders kwijtraakt en die ik opnieuw moet instellen, bij een telefoontje naar de helpdesk is het wel weer een paar dagen opgelost.

mandersp
14 september 2008, 12:20
hoe los je het probleem op als de ontvanger op 'zwart springt' ?

en wat doet de helpdesk precies als je belt t.a.v. 9401 probleem ??

Bij zwart springen van de dcb-270R even de stekker eruit trekken en dan 10 seconden wachten, dus een reset geven.

Bij het 9401 probleem zet men volgens mij ook een software reset maar dat weet ik niet zeker, hier werkt de stekker eruit halen, de coax eruit halen en een paar uur van de stroom afhalen niet.

anoniem
14 september 2008, 12:33
Bij zwart springen van de dcb-270R even de stekker eruit trekken en dan 10 seconden wachten, dus een reset geven.

Bij het 9401 probleem zet men volgens mij ook een software reset maar dat weet ik niet zeker, hier werkt de stekker eruit halen, de coax eruit halen en een paar uur van de stroom afhalen niet.

-de helpdesk kan op afstand de 9401 resetten, maar dat werkt op dezelfde manier als dat je zelf de ontvanger spanningsloos maakt.

-het probleem op de 270 is ons niet bekend. Ik zal nog eens vragen een aantal testen uit te voeren, mischien dat je nog wat meer informatie kunt geven om ons in de gelegenheid te stellen het probleem te reproduceren

mandersp
14 september 2008, 12:42
Is goed, ik wacht wel af.

Bedankt voor je antwoord.

Maar resetten zoals ik doe bij de dcb-9401R helpt dan al niet meer, vandaar dan een telefoontje naar de helpdesk die het wel voor elkaar krijgen.

SANEX^
19 september 2008, 23:23
-het probleem op de 270 is ons niet bekend. Ik zal nog eens vragen een aantal testen uit te voeren, mischien dat je nog wat meer informatie kunt geven om ons in de gelegenheid te stellen het probleem te reproduceren

Wat wil je precies weten? Het enige wat je ervoor hoeft te doen is 'snel zappen' (postcode 9675), en het beeld blijft vanzelf zwart ;)

Havanna
20 september 2008, 07:41
Wat wil je precies weten? Het enige wat je ervoor hoeft te doen is 'snel zappen' (postcode 9675), en het beeld blijft vanzelf zwart ;)

Ik heb hier bij 2 verschillende 270-ers hetzelfde. Gewoon een beetje snel zappen en weg is het beeld. (postcode 9753)
Lastig, ik snap vaak te snel. :-)

Twivie
29 september 2008, 02:20
Ik heb precies hetzelfde. Een beetje heen en weer zappen en het beeld gaat op zwart. Uit- en aanzetten is de enige optie om weer beeld te krijgen.

Is er wellicht al een firmware upgrade en zo ja, waar is deze af te halen?

SANEX^
2 oktober 2008, 13:59
Lijkt me toch dat genoeg mensen de problemen ervaren dan. Ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt.

Melanie
3 oktober 2008, 09:21
Eergisteren de digibox geïnstalleerd 's avonds en gisterochtend meteen gebeld met Ziggo: tijdens het zappen viel het beeld helemaal weg en bleef het geluid - perfecte kwaliteit - over.
Eerste medewerkster die ik aan de telefoon had: alle kabels eruit, blablabla.
Tweede keer gebeld, andere medewerker: "Oh, dat is een bekend probleem van de Samsung 270." "Oplossing: 220 eruit, 15 seconden wachten en er weer in."
Dat werkte inderdaad, maar gisteravond tijdens het zappen: hoppa beeld weg. Spanning er af werkte weer, maar ik wil hier toch geen gewoonte van hoeven maken!
Degene aan de telefoon van Ziggo zei duidelijk: bekend probleem! Als ik hier dan teruglees dat dat probleem al een tijd bestaat, kan dat dan niet een keer worden opgelost?
Met groet, Melanie

The_Doman
3 oktober 2008, 09:34
Lijkt me toch dat genoeg mensen de problemen ervaren dan. Ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt.

Toch wel weer opvallend dat de zogenaamde "beta testers" dit probleem niet zijn tegengekomen maar de gewone gebruikers wel. :?

pbo
7 oktober 2008, 10:39
Ook bij mij gaan de ontvangen op zwart als je te snel zapt. Het enige is inderdaad het stroom eraf halen of een reset te geven. De helpdesk diverse malen al gebeld of via de site aangemeld, maar ze lossen het niet op. Volgens mij weten ze zelf niet wat ze er mee moeten.:giveup:

Iemand nog een idee...:?:

SANEX^
16 oktober 2008, 09:56
-

Is er al wat meer over bekend?

Havanna
26 oktober 2008, 09:50
Is er al wat meer over bekend?

Ik vermoed dat deze klacht geen prioriteit heeft.

kloterat
30 oktober 2008, 12:36
zelfde probleem met het snel zappen hier

doe er eens wat aan ziggo!

Jansam
3 november 2008, 19:27
Op postcode 6229 in Maastricht geen enkel probleem met deze setop box.
Werkt perfect, gelukkig.:pompom: Althans tot op heden. Sterkte toegewenst tot de oplossing.

SANEX^
4 november 2008, 13:13
Als ik verschillende websites bekijk (http://www.kieskeurig.be/digitale_decoder/samsung/dcb-b270r/reviews/158589/ / http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1212968) dan zie ik dat de problemen al meer dan een jaar spelen en dat er enorm veel mensen zijn met deze problemen.

Ik heb dan ook weinig hoop op nog een redding.

Ik baal er wel van dat ik het als cadeau aan m'n ouders heb gegeven om digitale televisie te promoten en dat Ziggo/Samsung er vervolgens zo mee omspringen. Helaas is dat een compleet andere discussie.

SANEX^
13 januari 2009, 08:18
duidelijk! (y) :pompom::giveup:

Havanna
13 januari 2009, 08:44
duidelijk! (y) :pompom::giveup:

Ehhhhh...... wat is er zo duidelijk geworden dat je er vrolijk van wordt|?

Viewtoakill
14 januari 2009, 22:17
Ik loop aan tegen hetzelfde probleem sinds aansluiting van de Samsung ontvanger in oktober 2008.

Snelzappen: beeld weg.
Enige mogelijkheid: spanning van de ontvanger halen.

Waar blijft de echte oplossing?

Jansam
15 januari 2009, 09:22
Enkele suggesties tav dit zappen:
- Mocht je het nog niet gedaan hebben: Mischien helpt het als je favorietenlijst aan maakt?:roll:
- Je suggereert dat bij langzaam zappen het beeld niet wegvalt? Zappen gebeurd toch in het tempo dat de decoder bepaalt? Dus beeld valt weg bij zappen?:?
- Probeer de decoder kort bij AOP punt aan te sluiten en vandaar met coaxkabel naar TV:?:
:arrow:Enige oplossing is dan nog de decoder terugbrengen naar de leverancier en een andere (merk) vragen en die proberen. (ik zelf heb slechte ervaringen met Philips decoder type 2022) Tenslotte heb je garantie en het product heeft niet die werking waarvoor hij gemaakt/geleverd wordt.
Succes ermee!!

Viewtoakill
15 januari 2009, 11:13
Enkele suggesties tav dit zappen:
- Mocht je het nog niet gedaan hebben: Mischien helpt het als je favorietenlijst aan maakt?:roll:
- Je suggereert dat bij langzaam zappen het beeld niet wegvalt? Zappen gebeurd toch in het tempo dat de decoder bepaalt? Dus beeld valt weg bij zappen?:?
- Probeer de decoder kort bij AOP punt aan te sluiten en vandaar met coaxkabel naar TV:?:
:arrow:Enige oplossing is dan nog de decoder terugbrengen naar de leverancier en een andere (merk) vragen en die proberen. (ik zelf heb slechte ervaringen met Philips decoder type 2022) Tenslotte heb je garantie en het product heeft niet die werking waarvoor hij gemaakt/geleverd wordt.
Succes ermee!!

---
Dank voor je reactie.
Wegvallen gebeurt als ik in een redelijk tempo de zenders langsga. Niks extreems. Als de decoder zappen niet aankan dan klopt er iets niet, denk ik. Kabels zijn allemaal vervangen. Daarnaast zitten mijn decoder, televisie en het aansluitpunt in de muur allemaal in een straal van ongeveer 150 cm. Lijkt me in het geheel geen probleem.

Als ik deze discussie lees, kom ik tot de conclussie dat meer mensen tegen het probleem aanlopen. Ziggo moet deze zaak testen en met een passend antwoord komen richting de bezitters van een Samsung decoder.

clafleur
15 januari 2009, 19:01
Ik heb ook eind vorig jaar een Samsung decoder gekregen van het type DCB-B270R,

Ook hier het probleem met snel zappen dat het beeld op zwart gaat,

Ook via de analoge loop bepaalde zenders die gestoord worden door de decoder, en nog wat meer van die domme dingen die softwarematig gemakkelijk op te lossen zijn,

De eerste decoder heb ik naar Ziggo gestuurd en uitdrukkelijk gevraagd of ik een Humax kan krijgen,

Wat doen die sufferds nu?, sturen ze me weer zo'n Samsung R*tding!, :evil:uiteraard dezelfde problemen als de vorige!,

Dus gebeld naar Ziggo, of er een mouw aan te passen is, dat deze kan worden geruild voor een Humax, maar no-way!, U moet maar genoegen nemen met de Samsung!, terwijl familie van mij dezelfde problemen hadden met deze Samsung, en doodleuk een prima werkende Humax krijgen,:evil:

Deze Samsung is op zich een prima decoder!, maar de software is gewoon waardeloos te noemen, en Ziggo is zo dom om die dingen maar rond te strooien!,

Gekker kun je het niet maken!, :evil:

Ik hoop echt dat er een update komt voor deze decoder of dat ik deze op een andere manier kwijt kan raken, dit is echt bagger!, en Samsung doet net of ze daar gek zijn!, de problemen met deze decoder speelt al sinds begin 2007(!).

U voelt wel aan dat het merk Samsung niet echt meer hoog in het vaandel staat bij ons. :roll:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

anoniem
15 januari 2009, 21:12
---
Dank voor je reactie.
Wegvallen gebeurt als ik in een redelijk tempo de zenders langsga. Niks extreems. Als de decoder zappen niet aankan dan klopt er iets niet, denk ik. Kabels zijn allemaal vervangen. Daarnaast zitten mijn decoder, televisie en het aansluitpunt in de muur allemaal in een straal van ongeveer 150 cm. Lijkt me in het geheel geen probleem.

Als ik deze discussie lees, kom ik tot de conclussie dat meer mensen tegen het probleem aanlopen. Ziggo moet deze zaak testen en met een passend antwoord komen richting de bezitters van een Samsung decoder.

Ik ontvang graag je gegevens per PM. Ik wil graag iemand langs laten komen zodat jij het probleem kunt demonstreren. Op onze referentie ontangers zijn wij NIET instaat geweest de ontvanger te laten vastlopen tijdens snel zappen. Dus als jij dit wel kunt dan zouden we dit graag zien en de ontvanger aan een verder onderzoek willen onderwerpen.

Viewtoakill
19 januari 2009, 13:21
Ik ontvang graag je gegevens per PM. Ik wil graag iemand langs laten komen zodat jij het probleem kunt demonstreren. Op onze referentie ontangers zijn wij NIET instaat geweest de ontvanger te laten vastlopen tijdens snel zappen. Dus als jij dit wel kunt dan zouden we dit graag zien en de ontvanger aan een verder onderzoek willen onderwerpen.

Ik heb sinds vrijdag de 16de januari een favorietenlijst aangemaakt in de decoder. Tot dusver lijkt dit een goed te gaan. M.a.w. ik heb geen last meer van zwart beeld. :)

Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat het oorspronkelijke probleem uit de wereld is. Tot op heden lijkt het met een favorietenlijst te omzeilen.
Nogmaals de decoder en afstandbediening dienen te allen tijde gewoon goed samen te kunnen functioneren. Nu lijkt het alsof de Samsung decoder (zonder favorieten) de afstandbediening niet bij kan benen.

Overigens snap ik niet waarom de 'referentie-ontvangers' van Ziggo niet tegen dit probleem aan lopen terwijl alle deelnemers in dit topic er last van hebben. Heeft Ziggo in deze ontvangers wellicht een favorietenlijst aangemaakt?

clafleur
19 januari 2009, 13:55
Zelf bekruipt me het gevoel dat Samsung én Ziggo de decoder niet goed hebben uitgetest voordat deze in de verkoop ging,

Dat is natuurlijk jammer, want het apparaat zit stikvol fouten, en daar krijg je natuurlijk klachten mee,

Technisch zal het zeker een leuk apparaat zijn, alleen de software breekt dit apparaat!, en dat is natuurlijk niet de bedoeling,

Er moet zo snel mogelijk een update komen die deze decoder een stuk stabieler en degelijker maakt,

De problemen zijn er al sinds de decoder begin 2007 is uitgebracht!, en dan vindt ik het vreemd dat Ziggo noch Samsung hier niks aan doet, zo breng je je producten in een negatief daglicht, en dat is niet de bedoeling,

De betatesters van dit apparaat hadden zeer waarschijnlijk de slaap nog niet uit...,:sleep:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur

anoniem
20 januari 2009, 22:11
Ik heb sinds vrijdag de 16de januari een favorietenlijst aangemaakt in de decoder. Tot dusver lijkt dit een goed te gaan. M.a.w. ik heb geen last meer van zwart beeld. :)

Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat het oorspronkelijke probleem uit de wereld is. Tot op heden lijkt het met een favorietenlijst te omzeilen.
Nogmaals de decoder en afstandbediening dienen te allen tijde gewoon goed samen te kunnen functioneren. Nu lijkt het alsof de Samsung decoder (zonder favorieten) de afstandbediening niet bij kan benen.

Overigens snap ik niet waarom de 'referentie-ontvangers' van Ziggo niet tegen dit probleem aan lopen terwijl alle deelnemers in dit topic er last van hebben. Heeft Ziggo in deze ontvangers wellicht een favorietenlijst aangemaakt?

We hebben de testen uitgevoerd met en zonder FAV lijst. Daarom vraag ik je ons het probleem te demonstreren, anders komen we niet verder met dit specifieke probleem !

anoniem
20 januari 2009, 22:19
Zelf bekruipt me het gevoel dat Samsung én Ziggo de decoder niet goed hebben uitgetest voordat deze in de verkoop ging,

Dat is natuurlijk jammer, want het apparaat zit stikvol fouten, en daar krijg je natuurlijk klachten mee,

Technisch zal het zeker een leuk apparaat zijn, alleen de software breekt dit apparaat!, en dat is natuurlijk niet de bedoeling,

Er moet zo snel mogelijk een update komen die deze decoder een stuk stabieler en degelijker maakt,

De problemen zijn er al sinds de decoder begin 2007 is uitgebracht!, en dan vindt ik het vreemd dat Ziggo noch Samsung hier niks aan doet, zo breng je je producten in een negatief daglicht, en dat is niet de bedoeling,

De betatesters van dit apparaat hadden zeer waarschijnlijk de slaap nog niet uit...,:sleep:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur

Je wekt de indruk dat het apparaat niet goed getest is en dat er veel fouten voorkomen in de software. Ik wil je vragen om dit concreet te maken. Het alleen roepen dat de 270 stikvol zit met fouten, draagt weinig constructief bij in het onder de aandacht brengen van evt. problemen. Er zijn mij op de voorhand geen issues gekend, anders dan vastlopers bij snel zappen, waarvan ik al heb aangegeven dat we het tot dusver niet kunnen reproduceren (zie andere bericht).

Wij zijn echt niet te beroerd om problemen voor te leggen bij de manufacturer voor een maintenance release, maar dan moet het wel concreet gemaakt kunnen worden en uiteraard reproduceerbaar zijn.

clafleur
20 januari 2009, 22:52
Beste Anoniem,

Op welke manier wil je dit concreet maken?, er zijn hier meerdere mensen die dezelfde problemen naar voren brengen,

In jullie situatie zou ik eens zo'n decoder van de plank pakken en deze eens aan een grondige test onderwerpen,

Indien hier geen fouten naar voren komen, dan de klant benaderen en de fouten laten demonstreren,

Veel succes en vriendelijke groeten,

C. la Fleur

anoniem
20 januari 2009, 23:15
Beste Anoniem,

Op welke manier wil je dit concreet maken?, er zijn hier meerdere mensen die dezelfde problemen naar voren brengen,

In jullie situatie zou ik eens zo'n decoder van de plank pakken en deze eens aan een grondige test onderwerpen,

Indien hier geen fouten naar voren komen, dan de klant benaderen en de fouten laten demonstreren,

Veel succes en vriendelijke groeten,

C. la Fleur

Zoals gevraagd, nogmaals de vraag om ze dan nog eens concreet benoemen, dit item werd gestart met het 16:9 issue, andere gebruikers spreken het probleem tegen. Wij hebben dit onderdeel uitgebreid getest tijdens de validatie en heb vooralsnog geen aanleiding om dit item 16/9 opnieuw te gaan testen. Deze test vergt enkele dagen. Ik zie zonder verdere beschrijving van de problemen geen aanleiding om de ontvanger opnieuw aan een volledige testrun van enkele weken te onderwerpen.
Dus concreet benoem de problemen en vraag andere gebruikers of men dezelfde problemen ervaart. Uiteraard veronderstel ik dat alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn.

Verder heb ik al aangegeven dat we het vastlopen NIET hebben kunnen vaststellen en daarvoor een gebruiker gevraagd om ons het probleem te demonstreren !

clafleur
20 januari 2009, 23:36
Beste Anoniem,

De volgende fouten ben ik bij deze decoder tegengekomen,

Wanneer ik het apparaat aansluit, heb ik een ruis bij bepaalde zenders op de analoge lijn, deze ruis heb ik niet wanneer dit toestel niet aangesloten is,

Wanneer ik snel met het apparaat zap, bestaat de kans dat het toestel op zwart gaat, de infobalk wordt echter gewoon weergegeven, verder een zwart beeld,

Ook wordt televisie niet altijd omgeschakeld naar het videokanaal die via de scart loopt, vaak wordt de tv niet teruggezet naar de analoge kanalen wanneer ik de decoder uitschakel, het beeld wordt dus op blauw gezet met de vermelding de betreffende scardaansluiting,

Wanneer er echter een DVD speler op het apparaat is aangesloten heb ik het probleem dat deze niet doorgelaten wordt wanneer de decoder is uitgeschakeld, ik zal eerst de decoder in moeten schakelen, en dan komt het logo van de DVD speler in beeld,

Ook schijnen er problemen te zijn met de timer opname met een DVD recorder, ik heb dit niet kunnen proberen, maar hier zijn klachten op het forum dat deze balk tijdens de timeropname constant in beeld blijft wanneer er wordt opgenomen via de decoder,

Ook moet je bliksemsnel de nummers intikken voor de zender die je wilt kijken, doe je dat niet kun je opnieuw beginnen, nu is dit niet zo'n probleem, maar toch het vermelden waard,

De fout met het niet omschakelen naar 16:9 ben ik nog niet tegengekomen,

Ik heb eerder een decoder opgestuurd naar Ziggo met dezelfde problemen, echter Ziggo stuurt bij weer een identiek model, en hier dezelfde problemen,

Dus een Humax van de familie er tussen gezet, en alle problemen waren opgelost, het is dus een kwaaltje van dit apparaat, de Humax werkte bij mij probleemloos, ik kon geen problemen vinden bij dit apparaat,

Ziggo schriftelijk gevraagd om mij een Humax te sturen i.p.v. een Samsung maar hier is geen gehoor aan gegeven, dus heb de problemen weer,

Hopelijk kunt u wat met deze informatie,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

The_Doman
20 januari 2009, 23:41
Ook schijnen er problemen te zijn met de timer opname met een DVD recorder, ik heb dit niet kunnen proberen, maar hier zijn klachten op het forum dat deze balk tijdens de timeropname constant in beeld blijft wanneer er wordt opgenomen via de decoder,

Zie hier:
Samsung DCB-B270R: infobalk permanent zichtbaar bij opnemen (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=9902)

edit: Link gecorrigeerd

molenaar12
21 januari 2009, 13:47
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn beeld springt ook op zwart als ik te snel zap. In plaats van de decoder te resetten of spanningsloos te maken gebruik ik een ander foefje om het beeld terug te krijgen. Je kunt namelijk door een aantal malen achter elkaar de EPG te selecteren het beeld ook terugkrijgen. Bij mij werkt dit. Echter ik vind het niet kloppen dat het beeld zomaar op zwart gaat...

anoniem
21 januari 2009, 20:21
Ik wil naar de gemelde issues laten kijken. Ik zoek alleen nog een gebruiker in / in de buurt van Zwolle of Groningen die ons het zwart beeld kan demonstreren.

Havanna
21 januari 2009, 20:58
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn beeld springt ook op zwart als ik te snel zap. In plaats van de decoder te resetten of spanningsloos te maken gebruik ik een ander foefje om het beeld terug te krijgen. Je kunt namelijk door een aantal malen achter elkaar de EPG te selecteren het beeld ook terugkrijgen. Bij mij werkt dit. Echter ik vind het niet kloppen dat het beeld zomaar op zwart gaat...

Inderdaad, een paar keer epg aan en uit zetten brengt het beeld weer terug. :-)

Havanna
21 januari 2009, 21:00
Ik wil naar de gemelde issues laten kijken. Ik zoek alleen nog een gebruiker in / in de buurt van Zwolle of Groningen die ons het zwart beeld kan demonstreren.

Je bent welkom in Haren! :-)

anoniem
21 januari 2009, 22:57

gegevens ontvangen voor een afspraak

clafleur
24 januari 2009, 12:41
Wanneer ik het apparaat aansluit, heb ik een ruis bij bepaalde zenders op de analoge lijn, deze ruis heb ik niet wanneer dit toestel niet aangesloten is,

Wanneer ik snel met het apparaat zap, bestaat de kans dat het toestel op zwart gaat, de infobalk wordt echter gewoon weergegeven, verder een zwart beeld,

Ook wordt televisie niet altijd omgeschakeld naar het videokanaal die via de scart loopt, vaak wordt de tv niet teruggezet naar de analoge kanalen wanneer ik de decoder uitschakel, het beeld wordt dus op blauw gezet met de vermelding de betreffende scardaansluiting,

Wanneer er echter een DVD speler op het apparaat is aangesloten heb ik het probleem dat deze niet doorgelaten wordt wanneer de decoder is uitgeschakeld, ik zal eerst de decoder in moeten schakelen, en dan komt het logo van de DVD speler in beeld,

Ook moet je bliksemsnel de nummers intikken voor de zender die je wilt kijken, doe je dat niet kun je opnieuw beginnen, nu is dit niet zo'n probleem, maar toch het vermelden waard,

De fout met het niet omschakelen naar 16:9 ben ik nog niet tegengekomen, wellicht is die wel aanwezig,

Beste Anoniem,

Wanneer u het apparaat uitgebreid gaat testen, check de bovenstaande issues ook even, teneinde hier een goede decoder van te maken, :applause:

Alvast bedankt, veel succes en vriendelijke groeten,

C. la Fleur

SANEX^
25 januari 2009, 11:02

Volgens mij heeft dat niks met de decoder te maken maar met de TV zelf.

clafleur
25 januari 2009, 12:31
Beste Sanex,

Ik heb de decoder op verschillende televisie's geprobeerd, en alle televisie's hetzelfde probleem,

Met een ander merk decoder geen problemen,

Wanneer ik de Samsung decoder instel op TV instelling 4:3 en Decoder instelling 16:9LB zijn deze problemen over,

Het is wel degelijk een softwarefoutje,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Havanna
7 februari 2009, 15:50

Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd en uiteindelijk heeft hij mijn samsung meegenomen.
Ze zijn er nu mee aan het testen.
De 270R die ik in ruil kreeg stopt er mee als hij warm wordt, dat zal nog eens ruilen worden. Mogen ze me ook wel een humax geven ofzo. :grin:
Nog even iets anders, ik demonstreerde het zwart worden bij het snel zappen op een kleine Sharp tv. Kregen we wat onverklaarbare resultaten. Bleek dat de Sharp op 1 knop van de ab van de samsung (channel vooruit) reageerde door op videostand te springen.......

anoniem
7 februari 2009, 16:35
Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd en uiteindelijk heeft hij mijn samsung meegenomen.
Ze zijn er nu mee aan het testen.
De 270R die ik in ruil kreeg stopt er mee als hij warm wordt, dat zal nog eens ruilen worden. Mogen ze me ook wel een humax geven ofzo. :grin:
Nog even iets anders, ik demonstreerde het zwart worden bij het snel zappen op een kleine Sharp tv. Kregen we wat onverklaarbare resultaten. Bleek dat de Sharp op 1 knop van de ab van de samsung (channel vooruit) reageerde door op videostand te springen.......

Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd ..

maar het beeld ging niet op zwart. We hebben vervolgens op kantoor de box ook nog een tijd gebruikt maar vooralsnog niet op zwart gekregen. De andere punten worden nog gecontroleerd

Havanna
7 februari 2009, 17:29
Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd ..

maar het beeld ging niet op zwart. We hebben vervolgens op kantoor de box ook nog een tijd gebruikt maar vooralsnog niet op zwart gekregen. De andere punten worden nog gecontroleerd

O, maar dat klopt niet, hij ging wel op zwart.
Hij stond zelfs op zwart toen we begonnen. Heb ik nog laten zien dat je door een paar keer op epg te drukken het beeld weer terug kreeg.

mark5
7 februari 2009, 17:44
Ik heb al een tijd ook deze decoder, maar het is mij nog nooit overkomen dat het beeld op zwart ging.
Soms zapt hij wat trager omdat hij de epg info eerst moet inlezen lijkt het wel.

clafleur
7 februari 2009, 18:18
Ik hoop dat ze het overschakel probleem ook getest hebben,

Dit probleem is direct te zien, daar is geen test voor nodig,

Vreemd dat het op zwart springen van het apparaat niet getraceerd kon worden, zo nu en dan heeft het apparaat deze streken,

Evenals de stoorstrepen op bepaalde analoge kanalen op de televisie,

Ik hoop dat Samsung hiervoor nog een update wil genereren, dan heb je plotseling een hele leuke decoder in handen,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Havanna
7 februari 2009, 18:28
Ik hoop dat ze het overschakel probleem ook getest hebben,

Ja, regelmatig een zwart scherm bij overschakelen van digitaal naar analoog.

clafleur
7 februari 2009, 19:31
Daar hebben we het probleem al,

De televisie wordt niet naar het analoge signaal gezet, deze blijft op de betreffende videokanaal staan,

Wanneer je echter naar een 4:3 uitzending kijkt en je schakelt de decoder uit, schakelt de decoder de televisie wél naar de analoge kanalen!,

Test het maar eens uit!,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

anoniem
7 februari 2009, 19:43
O, maar dat klopt niet, hij ging wel op zwart.
Hij stond zelfs op zwart toen we begonnen. Heb ik nog laten zien dat je door een paar keer op epg te drukken het beeld weer terug kreeg.

dat heb ik ook niet geschreven:

Ja hij stond op zwart, maar dat is daarna niet meer voorgekomen, zelfs na een uur is mij verteld.

clafleur
7 februari 2009, 19:50
Ik heb het een paar keer gehad dat de decoder op zwart ging,

Dit gebeurde na veelvuldig zappen, totdat deze op zwart ging, de infobalk onder in beeld met de programma informatie blijft gewoon zichtbaar op het scherm en het geluid blijft ook prima,

Hopende dat jullie het omschakel probleem van deze decoder ook aanpakken, want dit is echt lastig, dit probleem is zo te herkennen bij het uitschakelen van de decoder, de tv blijft dan op blauw of zwart staan, bij een 4:3 uitzending echter, werkt dit omschakelen naar de analoge zenders van de televisie perfect,

Test het maar eens uit, met een andere decoder van een ander merk speelt dit hinderlijke probleem niet,

Als dit probleem door een update uit de wereld kon was ik al tevreden,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Havanna
7 februari 2009, 19:57
dat heb ik ook niet geschreven:

Ja hij stond op zwart, maar dat is daarna niet meer voorgekomen, zelfs na een uur is mij verteld.

Volgens mij ging hij tussendoor ook nog een keer op zwart. Toen hebben we hem uitgezet en weer aangezet. Hij bleef toen op zwart.
Toen hebben we op een andere tv getest maar daar kregen we hem niet op zwart. We hebben meerdere malen van tv gewisseld.
Maar ik wil het nog wel een keer demonstreren hoor. :)

anoniem
7 februari 2009, 20:02

Dit gebeurde na veelvuldig zappen, totdat deze op zwart ging, de infobalk onder in beeld met de programma informatie blijft gewoon zichtbaar op het scherm en het geluid blijft ook prima,

Hopende dat jullie het omschakel probleem van deze decoder ook aanpakken, want dit is echt lastig, dit probleem is zo te herkennen bij het uitschakelen van de decoder, de tv blijft dan op blauw of zwart staan, bij een 4:3 uitzending echter, werkt dit omschakelen naar de analoge zenders van de televisie perfect,

Test het maar eens uit, met een andere decoder van een ander merk speelt dit hinderlijke probleem niet,

Als dit probleem door een update uit de wereld kon was ik al tevreden,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Ik begreep dat zich ook voordeed bij Havanna. Bij onze test decoder deed zich dit probleem echter niet voor (werd mij verteld). We zullen de ontvanger van Havanna volgende week bekijken en vergelijken met een andere 270 ontvanger(s) (productie & development sample) en controleren of Pin 8 op de scart ook daadwerkelijk naar 0V schakelt als de ontvanger in standby gaat.

clafleur
7 februari 2009, 21:01
Beste Anoniem,

Het schakelprobleem van deze decoder doet zich niet voor wanneer er naar een 4:3 uitzending gekeken wordt,

Ook wanneer de decoder op op 4:3LB ingesteld staat zijn er geen problemen,

Staat de decoder op 16:9 ingesteld, en er wordt naar een 16:9 uitzending gekeken, zal de decoder niet terugschakelen naar de analoge zenders wanneer deze decoder uitgeschakeld wordt,

Wanneer er echter naar een 4:3 uitzending wordt gekeken zal de decoder keurig de televisie naar de analoge zenders schakelen,

Het is een softwarefoutje in het apparaat,

Ik hoop dat u succes heeft met het opsporen van deze problemen,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Havanna
8 februari 2009, 08:57

C. la Fleur.

Het probleem is dat je geen full-proof methode hebt om hem op zwart te krijgen, en als je hem al op zwart krijgt dan valt er niet veel anders van te zeggen dat hij inderdaad op zwart gaat.
Volgens mij zou je de box aan een meetapparaat moeten hangen om te zien wat voor signalen er op de scart bus staan.
Om hem aan een tv te hangen en op zwart zien te krijgen is iets wat lastig reproduceerbaar is, geen data oplevert en geen idee geeft van de oorzaak.
Dat hij bij sommigen op zwart gaat is wel duidelijk, hoe dat te objectiveren is het probleem.

clafleur
8 februari 2009, 11:38
Dat is inderdaad het probleem van deze decoder,

Elders op internet zijn er meer fora te vinden waar meer mensen over de problemen schrijven van deze decoder,

Ziggo zou eigenlijk de mensen die problemen hebben met deze decoder een andere decoder moeten geven van een ander goed merk zoals Humax,

Dan was Ziggo van dit probleem af, en de klanten die de klachten hadden tevreden gesteld, :pompom:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur

Havanna
8 februari 2009, 13:58
Dat is inderdaad het probleem van deze decoder,

Elders op internet zijn er meer fora te vinden waar meer mensen over de problemen schrijven van deze decoder,

Ziggo zou eigenlijk de mensen die problemen hebben met deze decoder een andere decoder moeten geven van een ander goed merk zoals Humax,

Dan was Ziggo van dit probleem af, en de klanten die de klachten hadden tevreden gesteld, :pompom:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur

Omdat de box die ik te ruil had gekregen kapot was heb ik vandaag weer een andere gekregen.
Ook deze gaat op zwart. Nog makkelijker dan de eerste die ik had. :)

The_Doman
8 februari 2009, 14:03
Omdat de box die ik te ruil had gekregen kapot was heb ik vandaag weer een andere gekregen.

Misschien voor de zekerheid eens wat opnames hiervan maken als 'bewijs"?

Havanna
8 februari 2009, 14:16
Misschien voor de zekerheid eens wat opnames hiervan maken als 'bewijs"?

Nee, dat is niet nodig. Het gaat er niet om dat ze ons niet geloven, het gaat erom dat ze eigenlijk iets duidelijks aan Samsung wilden kunnen laten zien.
En dat is met dit soort, toch ietwat vage klachten, lastig.
Niemand kan precies aangeven hoe snel je moet zappen om iedere keer een zwart scherm te krijgen. :)
Maar ik neem aan dat Samsung voldoende meetapparatuur heeft om een mogelijke oorzaak te kunnen achterhalen.

TVdigitaal
8 februari 2009, 14:39

Havanna, die nieuwe decoder die je nu thuis hebt heeft voor dat jij hem kreeg eerst een week bij mij thuis gestaan. Je raadt het al, heb geen enkel probleem waargenomen m.b.t. het op zwart gaan (helaas) ook niet tijdens snel zappen. Wij van Ziggo geloven jouw en de anderen hier zeker wel, mijn collega heeft zelf een decoder bij je op zwart zien staan alleen moeten we het kunnen nu reproduceren zodat het samen met Samsung opgelost kan worden.

- Kun je aangeven of hij vaak op dezelde kanalen op zwart gaat? Zo ja welke zenders?
- Wat geeft de signaal info en ber aan (3x info), als een zender op zwart gaat?
- Tijdens het op zwart gaan zien je dan nog wel de infobalk?
- Als de decoder op zwart gaat werken dan de unsrambled zenders (Nederland1 en Ziggo TV (kan 11)) nog wel?
- Teletext via de decoder kun je op dat moment nog wel gebruiken?
- Als je naar een radio programma gaat als de decoder zwart beeld geeft heb je dan wel audio? En zie je bij een radioprogramma ook dan de blauwe achtergrond nog of is die dan ook zwart?
- Andere bijzonderheden die je opvallen m.b.t. dit probleem?

Havanna
8 februari 2009, 15:40
Havanna, die nieuwe decoder die je nu thuis hebt heeft voor dat jij hem kreeg eerst een week bij mij thuis gestaan. Je raadt het al, heb geen enkel probleem waargenomen m.b.t. het op zwart gaan (helaas) ook niet tijdens snel zappen. Wij van Ziggo geloven jouw en de anderen hier zeker wel, mijn collega heeft zelf een decoder bij je op zwart zien staan alleen moeten we het kunnen nu reproduceren zodat het samen met Samsung opgelost kan worden.

- Kun je aangeven of hij vaak op dezelde kanalen op zwart gaat? Zo ja welke zenders?
- Als de decoder op zwart gaat werken dan de unsrambled zenders (Nederland1 en Ziggo TV (kan 11)) nog wel?
- Als je naar een radio programma gaat als de decoder zwart beeld geeft heb je dan wel audio? En zie je bij een radioprogramma ook dan de blauwe achtergrond nog of is die dan ook zwart?

Als eerste, nee, hij gaat op verschillende zenders op zwart. Nu even getest en hij gaat nu op Ketnet/Canvas op zwart. Eerder op BBC2. En op Ziggo TV.
Signaalsterkte op Ketnet is 67% met signaalkwaliteit 100%, BER 0.
De infobalk blijft wel zichtbaar tijdens het op zwart gaan.
Nederland1 en Ziggo TV zijn ook zwart.
Teletext werkt wel, op verschillende zenders getest.
Bij schakelen naar radio blijft de achtergrond zwart. Maar dat is ook zo als er wel beeld is.

Na een aantal keren op guide gedrukt te hebben is het beeld weer terug. Maar de instellingen kloppen niet meer, de zwarte balken die ik normaliter krijg bij 16:9 uitzendingen zijn er niet. Na wat heen en weer zappen is het beeld weer goed.

clafleur
8 februari 2009, 20:00

Bij mij hetzelfde probleem, mijn broer had ook zo'n Samsung gekregen, dezelfde problemen, dus ook teruggestuurd naar Ziggo, hij heeft van Ziggo een Humax gekregen!, nooit geen problemen meer gehad!,

Ziggo was bij ons zo vriendelijk om weer zo'n Samsung te sturen, en ook hier wéér dezelfde problemen!, jammer dat Samsung niet betere software levert,

Ik lees van alle kanten dezelfde verhalen over wegvallen van het beeld, timerproblemen, niet terugschakelen naar de analoge zenders bij uitschakelen van het apparaat, en nog meer dingen die deze decoder naar beneden drukken,

De Humax is bij mij veruit favoriet, dan heb je een goede decoder te pakken die probleemloos werkt, ik hoop echt dat Ziggo iets vindt in deze decoder dat er nieuwe software geschreven wordt in samenwerking met Samsung, en anders het liefste de mogelijkheid deze omruilen voor een Humax decoder, dan zijn voor ons de problemen over.

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur

The_Doman
8 februari 2009, 20:06
De Humax is bij mij veruit favoriet, dan heb je een goede decoder te pakken die probleemloos werkt,

Nou, probleemloos is de Humax (IR-Fox) nu toch ook weer niet (Freezes/Timer) hoor. :wink:
Toch zul je inderdaad wel beter af zijn met die Humax dan met de Samsung.

Havanna
9 februari 2009, 11:18
Als eerste, nee, hij gaat op verschillende zenders op zwart. Nu even getest en hij gaat nu op Ketnet/Canvas op zwart. Eerder op BBC2. En op Ziggo TV.
Signaalsterkte op Ketnet is 67% met signaalkwaliteit 100%, BER 0.
De infobalk blijft wel zichtbaar tijdens het op zwart gaan.
Nederland1 en Ziggo TV zijn ook zwart.
Teletext werkt wel, op verschillende zenders getest.
Bij schakelen naar radio blijft de achtergrond zwart. Maar dat is ook zo als er wel beeld is.

Na een aantal keren op guide gedrukt te hebben is het beeld weer terug. Maar de instellingen kloppen niet meer, de zwarte balken die ik normaliter krijg bij 16:9 uitzendingen zijn er niet. Na wat heen en weer zappen is het beeld weer goed.

Vadaag heb ik de box even opnieuw aangesloten, nu geeft gelijk omschakelen naar radio gewoon het gewenste blauwe beeld.

clafleur
9 februari 2009, 18:48
Wanneer de netspanning even onderbroken wordt van de box is inderdaad het probleem van op zwart gaan weer even opgelost,\

Het schakelprobleem, en de andere problemen blijven helaas altijd gehandhaafd, :sad:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Havanna
9 februari 2009, 19:23
Wanneer de netspanning even onderbroken wordt van de box is inderdaad het probleem van op zwart gaan weer even opgelost,\

Het schakelprobleem, en de andere problemen blijven helaas altijd gehandhaafd, :sad:

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.

Ach, als je maar blijft lachen.
Ik heb hier nu een smartcard die op een aantal gewone zenders die niet in een pakket zitten zoals BBC1 en 2 zegt dat de preview periode verlopen is.
Hoe dat nu weer mogelijk is..... :)

anoniem
9 februari 2009, 20:21
Ach, als je maar blijft lachen.
Ik heb hier nu een smartcard die op een aantal gewone zenders die niet in een pakket zitten zoals BBC1 en 2 zegt dat de preview periode verlopen is.
Hoe dat nu weer mogelijk is..... :)

ik denk dat je er woensdag nog meer gaat kwijt raken. Als er sinds vorige week bepaalde zenders een melding geven dat de preview verlopen is dan lijkt het erop dat je smartcard niet geregistreerd is.

Havanna
9 februari 2009, 20:39
ik denk dat je er woensdag nog meer gaat kwijt raken. Als er sinds vorige week bepaalde zenders een melding geven dat de preview verlopen is dan lijkt het erop dat je smartcard niet geregistreerd is.

Ah bedankt voor de info, ik registreer hem nogmaals. :)

linkpagina
24 maart 2009, 21:55
Inderdaad, een paar keer epg aan en uit zetten brengt het beeld weer terug. :-)

Bedankt voor deze tip! Na 2x epg aan en uit zetten is beeld weer terug.

Ik heb dit probleem al sinds het najaar van 2008 toen ik 2e en 3e decoder van dit type kocht kocht en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik na het zappen van bv zender 10 naar 20 met de programma + knop op afstandsbediening van Samsung zwart beeld kreeg, dat ik analoog ben gaan kijken. Weg met die Samsung decoder. Ik was het zat om telkens de stekker eruit te moeten trekken om weer beeld te krijgen.

Anoniem, ik ben een simpele eindgebruiker van die Samsung DCB-B20R decoder en als ik wil zappen met afstandsbediening, dan moet die niet zwart worden. Dankzij Havanna heb ik nu een werkbare oplossing gevonden. Leve dit forum!

Wel een compliment voor Ziggo, dat mensen met een 2e of 3e smartcard zonder extra abonnement nu ook de extra abonnement van 1e smart card zonder enige moeite en kosten krijgen. Goed nieuws moet ook verteld worden.

Havanna
19 april 2009, 12:50
Bijna vergeten te melden!
Ik heb de samsung met een scart verloopstuk naar tulp aangesloten op de video-in voor op mijn tv. En ook daarop gaat hij, zoals verwacht, op zwart.

renzov
22 april 2009, 22:29
Heb drie verschillende decoders in huis en heb daar geen problemen mee.
- Humax IR-FOX C (SD-Tuner)
- Humax IRHD-5000 (HD-Tuner)
- Samsung DCB-B270R
(postcode gebied 4205 "Gorinchem")

Dus na al mijn bevindingen ik dit de hemel in geprijsd bij mijn moeder en eindelijk na zeer lange tijd zeuren is ze vanaf afgelopen maandag ook digitaal aan het kijken via een SD decoder.
Helaas is dit dus een Samsung DCB-B270R en geef deze het zelfde probleem als vele anderen beschrijven in dit topic.
Dus ook mijn moeder krijg zwart beeld bij (snel) zappen....haar TV is een oude Philips 4:3 bak en de Samsung decoder is ingesteld op 19:6 LB.

Daarnaast ondervond ze vandaag ook nog ander probleem.
Het eerste half uur TV kijken via de decoder ging zonder problemen....zappen ging goed en alles was goed/strak te zien, maar daarna begon het, veel problemen met RTL4, RTL5, RTL7 en nog een paar zenders...ze kreeg allemaal haperingen/dubbele beelden enz....echter waren Ned 1, 2 en 3 super helder zonder problemen.
Ze kijk nu dus weer vrolijk analoog....

Is er nog iemand die deze problemen ondervind in regio 4206 (Gorinchem)?

Havanna
23 april 2009, 12:56
Daarnaast ondervond ze vandaag ook nog ander probleem.
Het eerste half uur TV kijken via de decoder ging zonder problemen....zappen ging goed en alles was goed/strak te zien, maar daarna begon het, veel problemen met RTL4, RTL5, RTL7 en nog een paar zenders...ze kreeg allemaal haperingen/dubbele beelden enz....echter waren Ned 1, 2 en 3 super helder zonder problemen.
Ze kijk nu dus weer vrolijk analoog....

Is er nog iemand die deze problemen ondervind in regio 4206 (Gorinchem)?

Ik zou de aansluitingen tussen de Samsung en de tv kabel eens nakijken als ik jou was, dit soort klachten krijg je als er slecht contact gemaakt wordt bij de ingang van de kabel ontvanger.

renzov
24 april 2009, 09:00
Ik zou de aansluitingen tussen de Samsung en de tv kabel eens nakijken als ik jou was, dit soort klachten krijg je als er slecht contact gemaakt wordt bij de ingang van de kabel ontvanger.

Havanna bedankt voor je reactie....
Het probleem qua storing is opgelost.....het bleek dat we deze storing alleen 's avonds hadden en dus niet overdag.....wat voor mij betekende dat het absoluut niet aan de kabels kon leggen.
Gisteravond zat mijn mams weer TV te kijken via de box en schoot er een lamp aan (deze stond op een timer)....daarna had ze niets anders dan alleen maar storing....na het eruit trekken van de stekker van de lamp was de storing over.....na wat extra onderzoek bleek daar een spaarlamp in te zitten die de storing dus veroorzaakte....nu hebben we een gewone lamp erin gezet en het storing probleem is verholpen.

Nu rest ons alleen nog het probleem met het zwarte beeld.....hoop dat Anoniem dit probleem snel kan re-produceren zodat ze er een oplossing voor kunnen maken.

renzov
27 april 2009, 16:23
Havanna, sinds ik die spaar lampen verwijderd heb heb ik geen storing meer gehad......daarnaast nog vreemder ik heb ook geen zwart beeld meer gehad.....zou het kunnen dat ook het zwarte beeld word veroorzaakt door een bepaald storings signaal ?

Decibert
28 april 2009, 01:03
zou het kunnen dat ook het zwarte beeld word veroorzaakt door een bepaald storings signaal ?

Het is mogelijk ja. Interferentie is je grootste vijand als televisiekijker. Goed afgeschermde kabels met het KabelKeurmerk maken het verschil.

jkupers
3 mei 2009, 20:36
Ik wil me ook even melden als zwart-beeld-slachtoffer. Als ik te snel zap krijg ik ook een zwart beeld en is de enige oplossing even de stroom eraf halen.
Is er al meer bekend over een eventuele oplossing?

mandersp
3 mei 2009, 22:27
Ik wil me ook even melden als zwart-beeld-slachtoffer. Als ik te snel zap krijg ik ook een zwart beeld en is de enige oplossing even de stroom eraf halen.
Is er al meer bekend over een eventuele oplossing?

Deze tip is de beste tot nu toe....

Na 2x epg aan en uit zetten is beeld weer terug.
(Stond al als tip aangemerkt)..

jkupers
3 mei 2009, 22:52
Had ik reeds gelezen, alleen net nu ik wil testen of dat bij mij ook werkt kan ik het probleem niet reproduceren (zal je altijd zien).

Maar dat zie ik nog echt als een oplossing voor het probleem an sich.

Havanna
10 mei 2009, 12:07
Bijna vergeten te melden!
Ik heb de samsung met een scart verloopstuk naar tulp aangesloten op de video-in voor op mijn tv. En ook daarop gaat hij, zoals verwacht, op zwart.

En nu getest met een goede Hirschmann versterker erbij in de meterkast, ook op zwart.

meesdroo
10 mei 2009, 17:38
Ik heb sinds (heel) kort ook zo'n samsung voor op de slaapkamer. Eerst had ik hem op mijn nieuwste TV (huiskamer) ingesteld/uitgeprobeerd; dat gaf geen serieuze problemen (al is het zenders op volgorde zetten een wanhoop vergeleken met de IR-FOX)

Op de slaapkamer bleek het relatief eenvoudig om op zwart te gaan.
Verschillen met beneden waren:

Signaal: boven maar 70% beneden 95%.
Scart interface: beneden onmiddelijke synchronisatie op alles, boven verlies van synchronisatie tot reset van Tv of samsung.

Het lijkt er dus op dat het signaal dat de samsung aan zijn scart-uitgang afgeeft synchronisatie-problemen kan opleveren bij ten minste sommige TV's; wiens schuld dat is laat ik daarbij in het midden. Sommige TV's reageren daarop door op zwart of zelfs uit te gaan (vooral buis-TV's ter bescherming van de afbuigings-electronica) anderen krijgen een lopend beeld en/of een verschoven beeld met rare (donkere) kleuren. LCD heb ik niet dus niet kunnen testen.

Ik heb nu 2 vragen:
1. Wat is naar jullie ervaring de invloed van de signaalsterkte op het zwart gaan?
2. Heeft er iemand zijn problemen op verschillende TV's uitgeprobeerd en geeft dat aanzienlijke verschillen?

Bedankt,

Mees de Roo

Havanna
10 mei 2009, 18:05
Ik heb nu 2 vragen:
1. Wat is naar jullie ervaring de invloed van de signaalsterkte op het zwart gaan?
2. Heeft er iemand zijn problemen op verschillende TV's uitgeprobeerd en geeft dat aanzienlijke verschillen?

Bedankt,

Mees de Roo

1. Geen verschil. Getest met marginaal signaal en goed signaal.
2. Philips LCD is moeilijker op zwart te krijgen dan een Sharp en een Daewoo.

meesdroo
10 mei 2009, 18:30
Bijzonder bedankt voor die informatie!

Ik zou graag nog wat meer meningen horen om er zeker van te zijn dat dit geen toevalligheid is.

Wanneer namelijk de TV iets uitmaakt (via een aansluiting die uitsluitend samsung->tv doorgeeft, dwz. dat de samsung volslagen onwetend is van de eraanhangende tv), dan moet het probleem in de scart-aansturing liggen en zullen de diverse testers dus niet steeds verschillende samsungs, maar steeds verschillende tv's moeten uitproberen.
Het snel overschakelen (mogelijk is schakelen van favorieten per definitie al langzamer), zou dan alleen maar de trigger zijn die de scartaansturing de genadeklap gaf.

Zelf ga ik eens op zoek op zolder; daar ligt nog ergens een scart-signaal verbeteraar die in staat was om VHS tapes, die door het wegnemen van synchonisatie-informatie tegen copiéren beschermd waren, toch te kunnen back-uppen. Misschien doet dat ook wat.....

Verder wacht ik nog even op anderen.:thumb up:

Mees de Roo

jkupers
11 mei 2009, 23:16
Ik denk niet dat het scartsignaal er iets mee te maken heeft. Het enige dat wegvalt is het programma dat je kijkt. De informatiebalk onder in beeld is nog gewoon correct zichtbaar en het menu en EPG doen het ook allemaal nog naar behoren.

meesdroo
12 mei 2009, 00:09
OK,
dat verschilt dan met wat ik hier zie; bij mij gaat alles op zwart (of strepen).

Alleen een zwart beeld met goede balken, duidt op een MPG2 decoder implementatie die hangt of niet synchroniseert (omdat het ook met ongedecodeerde signalen gebeurt, anders zou je in eerste instantie de decoding logica verdenken).

Het probleem daarbij is dat die hangs niet TV afhankelijk kúnnen zijn.
Er lijkt dus sprake te zijn van ten minste twee verschillende problemen.

Sorry, dat ik met de mijne de algehele verwarring kwam vergroten, want het is mij tot dusverre niet gelukt jullie type fout te reproduceren. Maar misschien zap ik gewoon niet snel genoeg ........

Succes,

Mees de Roo

Him
17 juni 2009, 10:25
Ook ik heb vorige week een Samsung DCB-B270R gekregen en ook dit probleem gekonstateerd. Na snel zappen gaat het TV! beeld op zwart, info, menu en geluid blijven werken.

Ik heb een andere truuk gevonden om het beeld weer terug te krijgen, door naar instellingen te gaan en het beeld op 16:9 te zetten ipv 4:3 en weer terug komt het TV beeld ook weer terug en werkt het weer een poosje.

Ik heb nu de timer voor info op 5 sec gezet (stond bij mij op 2) en tot nu toe probleem nog niet terug gezien. Hopenlijk blijft dit zo :roll:

sokolum
11 juli 2009, 02:45
Ik heb sinds kort ook een Samsung DCB-B270R en ook last van regelmatige zwarte beelden. Ik weet niet exact wanneer dat gebeurd, mij het heeft wel te maken met te snel zappen.

De enige oplossing het uit/aan zetten van het systeem.

Ik dacht dat ik het enige was, totdat ik deze draadje tegenkwam. Ik zal in vervolg opletten wat ik zie gebeuren wanneer het weer voordoet.

Modedit : Gebruik van bold tekst gecorrigeerd.

clafleur
11 juli 2009, 11:53
Beste Mensen,

De Samsung DCB-B270R is een zeer slecht product die stijf staat van de softwarefouten, Ziggo en Samsung steken hun kop in het zand, en sturen iedereen zo'n decoder toe,

De fora geven aan dat er genoeg redenen zijn om de software van dit apparaat te verbeteren en uit te geven,

De decoder stamt uit 2007, dus een software update zal er zeer waarschijnlijk niet meer komen,

Fouten van deze decoder zijn ondermeer op zwart gaan bij het zappen, tekstbalken in beeld blijven bij het opnemen met de DVD recorder, storingen op bepaalde zenders op het analoge signaal, TV niet vrijgeven bij 16:9 beeld instelling bij uitschakelen van de decoder, e.d.

Zelden heb ik zo'n slecht ontworpen product tegengekomen, dat deze merken zich hiermee durven te profileren is mij nog altijd een raadsel!,

Het apparaat op zichzelf is van middelmatige kwaliteit, de software echter is gewoon slecht te noemen,

Om toch een beetje normaal met dit apparaat te kunnen werken kun je het beste het apparaat na gebruik van de netstroom schakelen, problemen met op zwart gaan komen dan minder vaak voor,

Het 16:9 probleem is op te lossen door de decoder op een zender te zetten die het beeldformaat 4:3 uitzend, de tv wordt dan wél vrijgegeven wanneer de decoder met de afstandbediening wordt uitgeschakeld, bij een 16:9 zender zal de televisie een blauw beeld geven met de melding "geen signaal" ( afhankelijk van merk en model tv ),

Veel succes,

Vr. groeten,

C. la Fleur.

Zigmund
12 juli 2009, 16:31
Beste Mensen,

De Samsung DCB-B270R is een zeer slecht product die stijf staat van de softwarefouten, Ziggo en Samsung steken hun kop in het zand, en sturen iedereen zo'n decoder toe,

De fora geven aan dat er genoeg redenen zijn om de software van dit apparaat te verbeteren en uit te geven,

De decoder stamt uit 2007, dus een software update zal er zeer waarschijnlijk niet meer komen,

Fouten van deze decoder zijn ondermeer op zwart gaan bij het zappen, tekstbalken in beeld blijven bij het opnemen met de DVD recorder, storingen op bepaalde zenders op het analoge signaal, TV niet vrijgeven bij 16:9 beeld instelling bij uitschakelen van de decoder, e.d.

Zelden heb ik zo'n slecht ontworpen product tegengekomen, dat deze merken zich hiermee durven te profileren is mij nog altijd een raadsel!,

Het apparaat op zichzelf is van middelmatige kwaliteit, de software echter is gewoon slecht te noemen,

Om toch een beetje normaal met dit apparaat te kunnen werken kun je het beste het apparaat na gebruik van de netstroom schakelen, problemen met op zwart gaan komen dan minder vaak voor,

Het 16:9 probleem is op te lossen door de decoder op een zender te zetten die het beeldformaat 4:3 uitzend, de tv wordt dan wél vrijgegeven wanneer de decoder met de afstandbediening wordt uitgeschakeld, bij een 16:9 zender zal de televisie een blauw beeld geven met de melding "geen signaal" ( afhankelijk van merk en model tv ),

Veel succes,

Vr. groeten,

C. la Fleur.

Een softwareupdate moet er zeker nog komen, zeker nu Ziggo nog steeds deze decoder verspreid (je kunt bij een gratis decoder niet kiezen bij Ziggo anders had ik een Humax gewilt). Teletekst is ronduit bagger, maar zelfs vragen aan anoniem hierover bieden geen soulaas.

sokolum
12 juli 2009, 18:41
Vanmiddag gebeurde het weer, TV aan, even zappen, paar kanalen vooruit, dan weer gauw terug, vooruit en zwart beeld.

Het is zeer onregelmatig voor wanneer het voorkomt.
Dus als Ziggo beweert dat er niets aan de hand is, dan lijkt mij dat een ontkenning.

meesdroo
12 juli 2009, 19:14
In een eerdere posting zei Him:
"Ik heb nu de timer voor info op 5 sec gezet (stond bij mij op 2) en tot nu toe probleem nog niet terug gezien. Hopenlijk blijft dit zo"

Ikzelf heb die timing hier op 6 sec staan (de oude dag, alles rustigjes, ik weet het) en ik kan geen hangs reproduceren.
Ik realiseer me dat de tuner het bij alle toegestane instellingen gewoon behoort te doen, maar:
1. Is het voor voorlopig misschien een goede test en/of zelfs workaround om hem omhoog te zetten?
2. Is het, wanneer (1) werkt bij volgende klachten misschien van belang om Ziggo, die het ook niet lukt dit probleem te reproduceren, op het bestaan en de invloed van die timer te wijzen?

Mees de Roo

SANEX^
16 juli 2009, 14:45
Haha, grappig dat er nog steeds mensen zijn die dit opgelost willen krijgen. Face it, Ziggo en Samsung hebben absoluut niet de intentie dit probleem te verhelpen. Ik heb me er een paar maanden geleden ook flink aan geergerd, maar heb het bijltje er maar bij neergegooid.

Een andere tuner kopen is de enige oplossing wil je van deze problemen afkomen, hoe vervelend die conclusie ook is.

marcthannhauser
20 juli 2009, 15:54
Het probleem van een zwart beeld en wel geluid herken ik wel. Bij mij treedt het op als ik te snel zap. Hoe triest het misschien ook klinkt; Niet te snel zappen dus :no:. Nu zap ik pas door als het nieuw gekozen kanaal ook beeld geeft. Als je wel snel wilt schakelen naar een ander kanaal kun je mischien beter door je favorietenlijst scrollen.
Mocht het toch gebeuren is het bij mij tot nu toe ook met een stroom eraf stroom erop opgelost.

rweersch
22 juli 2009, 11:23
Idem hierzo: geen zender-beeld, maar wel het menu, info e.d. als te snel gezapt wordt.

Mijn setup:
- 4:3 TV aangesloten via scart
- de ontvanger ingesteld op 4:3 bij 19:6 LB

De vragen van Anoniem:
Niet bij specifieke zenders, maar op het moment dat je snel zapt tussen zenders die 16:9 en 4:3 uitzenden. Het lijkt wel of de Samsung niet tegen de snelle wisseling van 16:9 vs. 4:3 en vice versa kan.

Weet ik even niet zo uit het hoofd. De signaalsterkte is in elk geval 80% en de kwaliteit 100%. Er zijn verder ook geen problemen met de beeldkwaliteit, die is prima op alle zenders.

Ja hoor, en het menu en alles. Het heeft dus niks te maken met het signaal tussen de decoder en de TV.

Nee, geen enkele zender geeft nog beeld. 2x EPG drukken, of schakelen tussen 4:3/16:9, of stekker eruit zijn de enige remedie.

Ja.

- Als je naar een radio programma gaat als de decoder zwart beeld geeft heb je dan wel audio?
Ja
En zie je bij een radioprogramma ook dan de blauwe achtergrond nog of is die dan ook zwart?
Zwart.
Wat wel opvallend is: als ik niet "16:9 LB" maar "Volledig" kies,doet het probleem zich niet voor, dan kan ik als een wildeman zappen. Nadeel is dat alle 16:9 uitzendingen verticaal uitgerekt worden, dus de wereld bestaat alleen nog maar uit hyperslanke mensen :cool:

Ik heb dit probleem één keer geprobeerd aan de service desk uit te leggen, maar die (vrij domme) meid had geen flauw idee wat ik bedoelde. Ook was het volgens haar geen bekend probleem. Het feit dat dit probleem letterlijk op tientallen forums te vinden is maakte op haar geen indruk.

Ik vind het slecht dat Ziggo hier niks mee doet. Het moment is aangebroken om contact te zoeken met de Consumentenbond en Kassa/Radar, want dit is een probleem dat bij honderden mensen speelt.

rweersch
29 juli 2009, 13:05
[update] En gisteren hing de console zelfs helemaal tijdens het zappen.

willem84
2 augustus 2009, 17:37
Zojuist het digitale pakket aangesloten, en helaas hier hetzelfde probleem als eerder genoemd.
Zwart scherm nadat ik door kanalen aan het "wandelen" ben geweest.
Dit is dus direct bij eerste gebruik van zowel smartcard en ontvanger.
Hopelijk komt er snel een fix hiervoor!!

rweersch
3 augustus 2009, 07:40
Aangezien de 270R redelijk "end of life" is, is de kans op updates nihil.

Zigmund
5 augustus 2009, 15:19
Anoniem, nu je terug bent van vakantie graag jouw reactie op de vragen. Komt er een update inzake zwart scherm, sorteren zendervolgorde, teletekst etc????

Ik neem dit toch aan aangezien Ziggo deze decoders nog steeds verspreid ! Graag nu eens een reactie of kan ik deze decoder beter terugsturen en vragen om een Humax?

rweersch
5 augustus 2009, 17:38
Zou het zo makkelijk zijn? Mijn laatste telefoongesprek liet vermoeden dat Ziggo weinig zin had om het probleem op te lossen.

Zigmund
5 augustus 2009, 22:18
Zou het zo makkelijk zijn? Mijn laatste telefoongesprek liet vermoeden dat Ziggo weinig zin had om het probleem op te lossen.

Dat is wel vreemd aangezien deze decoders nog steeds naar klanten worden gestuurd. Dan moet je deze decoders ook niet meer versturen vind ik. Als ik vandaag een gratis decoder ontvang mag ik aannemen dat ik er minimaal 3 jaar plezier van heb. Echter deze decoder kan na een week al in de prullebak, wat een onding. Ik vind het dan niet gek dat ik als klant om een update vraag die de storende elementen er uithalen. Anoniem hoe zit dit????

rweersch
15 augustus 2009, 13:13
Zojuist maar weer eens de service desk gebeld. Deze keer een ietwat slimmere dame aan de lijn, die me doorzette met de technische dienst. Vervolgens de standaard vragen.
Z: "Hebt u de kabels goed vastgemaakt?"
Ik: "jahaaa, ik heb toch beeld van de EPG en het menu?
Z: "O ja" (je hoort 'm kraken) "Hebt u een andere coax-kabel geprobeerd"
Ik: (beetje boos) "Ja, dat heb ik al twee keer gezegd, en ik heb beeld van de decoder, hij vertikt het alleen om na snel zappen TV-beeld te geven. Dat heeft dus niks met de coax te maken!!!"
Z: "Hm, dat klopt wel".

Ze sturen me een RMA-sticker. Dan ben ik de decoder dus een aantal dagen kwijt (dus betaal ik een paar dagen voor niks 10 euro p/m voor de betaalzenders en heb ik maar 25 zenders!). Geen vervangende of zo tijdens die periode. Kan tot twee weken duren voor ik een nieuwe krijg. Geen garantie welk model het wordt. Kan dus weer een Samsung 270R worden.

Jongens zeg Ziggo, wat zijn jullie een stelletje blunderende klantonvriendelijke mensen. Stel je eens voor dat je zelf een product koopt en dat voldoet niet, dan wil je toch ook een werkende oplossing? Als ik weer die 270R krijg dan gaat-ie dezelfde week nog retour, net zo lang tot ik een Humax krijg.

mientje oud
23 augustus 2009, 22:22
heb sinds kort digitale tv. ook bij mij bij snel zappen gaat het beeld op zwart.wel geluid.
dit probleem komt veel voor op dit forum. is de oplossing voor dit probleem al gevonden???
de stekker eruit en na even wachten er weerin helpt wel ff maar is toch
niet de oplossing!!!
Is er iemand die betere tips heeft om dit probleem te verhelpen??
bedankt!!

willem84
23 augustus 2009, 22:32
De 2x EPG oplossing vond ik het makkelijkst:

Nee, geen enkele zender geeft nog beeld. 2x EPG drukken, of schakelen tussen 4:3/16:9, of stekker eruit zijn de enige remedie.

Tegenwoordig met breedbeeld tv (en instelling) geen last meer :)

Harold
23 augustus 2009, 23:27
Zou het daarom zijn dat die van mij goed werkt? :) (op af en toe een verkeerde teletekst bladzijde en/of regel na, via vbi)

In ieder geval stukken beter dan mijn oude 9401!

PeeWee
24 augustus 2009, 10:54
Zou het daarom zijn dat die van mij goed werkt? :) (op af en toe een verkeerde teletekst bladzijde en/of regel na, via vbi)

In ieder geval stukken beter dan mijn oude 9401!Ik heb deze decoder ook en hij bevalt uitstekend! Nog nooit problemen gehad met (snel) zappen.

Ook in combinatie met een breedbeeld (plasma) tv trouwens, dus misschien dat dat toch van invloed is...

Zigmund
28 augustus 2009, 22:39
De 2x EPG oplossing vond ik het makkelijkst:

Mijn decoder staat ook op breedbeeld ingesteld. Ik heb geen last van dit probleem. ik stoor me wel aan het matige teletekst:
- geen volledig beeld teletekst
- Geen subpagina's zelf te benaderen (je moet verplicht op de volgende subpagina wachten)
- Wanneer je teletekst kiest moet je eerst op OK drukken en dan pas teletekst (ik wil gewoon door middel van 1 druk op de knop teletekst en niet twee keer op een knop drukken)

rweersch
29 augustus 2009, 09:17
Het probleem doet zich ook alleen voor bij 4:3. Op 16:9 is er niks aan de hand. Dat was eigenlijk al bekend.

Harold
30 augustus 2009, 12:06
Het probleem doet zich ook alleen voor bij 4:3. Op 16:9 is er niks aan de hand. Dat was eigenlijk al bekend.
Dat was al bekend bedoel je? Heb ik gemist :)

Edit: Gewoon aan het begin van de topic beginnen, zo'n 11 bladzijden terug.
Had ik niet gedaan, oeps! :)

rweersch
31 augustus 2009, 19:46
Geeft niks :mrgreen:

Zigmund
2 september 2009, 21:10
@Anoniem: nu het probleem is ontdekt kan men schrijven aan een softwareupdate???

anoniem
2 september 2009, 22:47
@Anoniem: nu het probleem is ontdekt kan men schrijven aan een softwareupdate???

heb ik wat gemist..

rweersch
3 september 2009, 10:05
Nee hoor, het is nog steeds een softwareprobleem, zoals we eigenlijk een aantal pagina's geleden ook al geconcludeerd hadden. Helaas is er nog altijd geen nieuwe firmware.

Zie ook mijn bericht van een paar weken geleden, waar ik jouw vragenlijst ingevuld heb:

Idem hierzo: geen zender-beeld, maar wel het menu, info e.d. als te snel gezapt wordt.

Mijn setup:
- 4:3 TV aangesloten via scart
- de ontvanger ingesteld op 4:3 bij 19:6 LB

De vragen van Anoniem:
Niet bij specifieke zenders, maar op het moment dat je snel zapt tussen zenders die 16:9 en 4:3 uitzenden. Het lijkt wel of de Samsung niet tegen de snelle wisseling van 16:9 vs. 4:3 en vice versa kan.

Weet ik even niet zo uit het hoofd. De signaalsterkte is in elk geval 80% en de kwaliteit 100%. Er zijn verder ook geen problemen met de beeldkwaliteit, die is prima op alle zenders.

Ja hoor, en het menu en alles. Het heeft dus niks te maken met het signaal tussen de decoder en de TV.

Ja.

- Als je naar een radio programma gaat als de decoder zwart beeld geeft heb je dan wel audio?
Ja
En zie je bij een radioprogramma ook dan de blauwe achtergrond nog of is die dan ook zwart?
Zwart.
Wat wel opvallend is: als ik niet "16:9 LB" maar "Volledig" kies,doet het probleem zich niet voor, dan kan ik als een wildeman zappen. Nadeel is dat alle 16:9 uitzendingen verticaal uitgerekt worden, dus de wereld bestaat alleen nog maar uit hyperslanke mensen :cool:

Ik heb dit probleem één keer geprobeerd aan de service desk uit te leggen, maar die (vrij domme) meid had geen flauw idee wat ik bedoelde. Ook was het volgens haar geen bekend probleem. Het feit dat dit probleem letterlijk op tientallen forums te vinden is maakte op haar geen indruk.

Ik vind het slecht dat Ziggo hier niks mee doet. Het moment is aangebroken om contact te zoeken met de Consumentenbond en Kassa/Radar, want dit is een probleem dat bij honderden mensen speelt.

Ik heb inmiddels een nieuwe decoder ontvangen... weer een 270R. En je raadt het al: precies hetzelfde probleem. En ik had nog wel gevraagd om een Humax.

Ik vind het erg slecht van Ziggo dat elke keer het probleem op de klant afgeschoven wordt. De enige oplossing is ofwel een ander merk decoder (de Humax) of zorgen dat deze software-bug verholpen wordt. Ik ben het ook zat om elke keer aan de service desk het probleem opnieuw uit te moeten leggen (geen historie?) en vervolgens ook weer aan de technische dienst. "Hebt u alle kabels aangesloten?". Ja, GVD(!) als ik de kabels niet goed had aangesloten zou ik altijd storing of geen beeld hebben. Maar het menu en de EPG verschijnen wél gewoon op het scherm. En op een of andere manier krijg ik dit bijna niet aan het verstand gepeuterd van die personen aan de andere kant van de lijn. En het probleem doet zich alleen voor op de 4:3-stand. Bij 16:9 is er niks aan de hand.

Ik ben zelf werkzaam in de IT (software architect) en ik ruik een bug op kilometers afstand. Nou, neem maar van mij aan dat dit een mega-bug is!

rweersch
15 september 2009, 07:32
Ook zeer spijtig dat Anoniem geen nuttige zaken meer doet op dit forum. Bij veel bedrijven zie je dat er dedicated web-teams zijn, die hulp bieden via forums. Bij Ziggo kan dat blijkbaar niet.

anoniem
15 september 2009, 19:44
Ook zeer spijtig dat Anoniem geen nuttige zaken meer doet op dit forum. Bij veel bedrijven zie je dat er dedicated web-teams zijn, die hulp bieden via forums. Bij Ziggo kan dat blijkbaar niet.

kan niet alles tegelijk, mijn posting dag gemiddelde is nog steeds hoog .. .

kenglov
15 september 2009, 20:25
het is natuurlijk allemaal niet goed te praten maar ik denk dat Anoniem er wel wat aan heeft gedaan/geprobeerd om het probleem te verhelpen, met name in het begin.

Oplossing:
-zou het voor ons niet veel mooier zijn als er een Humax 5000C wordt aangeboden door Ziggo voor een bedrag van "laten we zeggen" 99 Euro bij retour van de Samsung DCB-B270R?

Dromen mag....

rweersch
16 september 2009, 07:52
Nee, ik wil helemaal niet nog eens 100 euro uitgeven voor een apparaat met functies die ik niet wil. Ik wil gewoon probleemloos TV kunnen kijken, niet meer en niet minder.

rweersch
16 september 2009, 07:53
kan niet alles tegelijk, mijn posting dag gemiddelde is nog steeds hoog .. .
Dat klopt, maar dit probleem speelt al een eeuwigheid, en ik krijg niet het gevoel dat er door iemand ook maar iets aan wordt gedaan.

rweersch
7 oktober 2009, 12:08
En nog steeds geen reactie van iemand van Ziggo. Terwijl de oplossing vrijwel zeker in een softwarematige aanpassing ligt.

Ik gebruik de ontvanger de laatste weken op de 16:9-stand op een 16:9 CRT TV in de woonkamer (aangezien ik nog geen TFT-scherm in de woonkamer hebt, kan die HD-ontvanger net zo goed aan de slaapkamer-TV en de 270R in de woonkamer). Op 16:9 is er niks aan de hand. Snel zappen, nooit meer zwart beeld of een hanger gehad. O zo duidelijk een bug in de software. Maar ik voel met net een roepende in de woestijn. De helpdesk, zowel via e-mail als telefonisch, kunnen me alleen een omruil aanbieden. Maar aan een alweer nieuwe 270R met dezelfde bug heb ik uiteraard niks. Het lijkt wel alsof Ziggo het niet wil snappen. Ik wil ofwel nieuwe firmware zonder die bug, of een ander type decoder!

Slecht, heel slecht.

Havanna
9 november 2009, 07:34
En nog steeds geen reactie van iemand van Ziggo.

En na weer ruim een maand wachten.........
Nog niets.

rweersch
9 november 2009, 08:48
Ziggo heeft geluk dat ze eigenlijk geen concurrent in deze regio hebben, anders was ik al lang naar een andere leverancier op zoek geweest; IPTV is kwalitatief slecht, evenals Digitenne, en satelliet vind ik te duur.
't Is ongelooflijk dat een leverancier dit soort foute producten blijft uitleveren. Het is tevens onvoorstelbaar dat ze zelf niet in staat zijn om fatsoenlijk te testen en de situatie van de klant na te bootsen.

Riparius
9 november 2009, 18:44
Ziggo heeft geluk dat ze eigenlijk geen concurrent in deze regio hebben, anders was ik al lang naar een andere leverancier op zoek geweest; IPTV is kwalitatief slecht, evenals Digitenne, en satelliet vind ik te duur.
't Is ongelooflijk dat een leverancier dit soort foute producten blijft uitleveren. Het is tevens onvoorstelbaar dat ze zelf niet in staat zijn om fatsoenlijk te testen en de situatie van de klant na te bootsen.

Ik denk dat je hier het product en de leverancier van dat product verwart. Als er wel andere (concurrerende) kabelaars in het Ziggo gebied actief zouden zijn, dan was de kans zeer groot dat die precies dezelfde Irdeto ontvangers leverden of in ieder geval hadden goedgekeurd voor gebruik op het netwerk. Dezelfde ontvangers worden namelijk nu ook al gebruikt in gebieden waar bijv. CAIWAY, Delta, of Kabel Noord kabeltelevisie leveren.

Als je het hebt over de leverancier van je ontvanger dan bedoel je Ziggo, maar het is toch in eerste instantie Samsung die de betreffende brakke ontvangers produceert en op de markt neerzet. Zeker het soort bugs waarvan hier sprake is heeft niets van doen met het door Ziggo geleverde signaal, dezelfde bugs treden gegarandeerd ook op bij andere kabelaars waar diezelfde ontvanger wordt gebruikt.

Wat je Ziggo intussen wél kunt verwijten is dat ze producten die ze 'certificeren' zo slecht testen dat dit soort bugs bij de test niet opvallen en er dus doorheen glippen. Maar die hele 'certificatie' is een wassen neus, het gaat Ziggo vooral om het testen van zaken die in hun eigen belang zijn, bijvoorbeeld om te kijken of de beveiliging op orde is zodat het apparaat niet eenvoudig kan worden gemanipuleerd of gemodificeerd zodanig dat er zonder abonnement of geldige smartcard kan worden gekeken, en of alle restricties die Ziggo eist op de gebruikersfunctionaliteit (bijvoorbeeld het niet naar eigen inzicht kunnen sorteren en nummeren van de basiskanalenlijst) wel zijn geïmplementeerd.

Zaken die vanuit het perspectief van de gebruiker van belang zijn staan duidelijk op het tweede plan, en dan krijg je dus dit soort ergernissen. Het is verder illusoir om te denken dat concurrentie ook maar iets aan deze situatie zou veranderen. Andere kabelaars streven namelijk dezelfde (commerciële) doelen na, en dus zou keuzemogelijkheid alleen inhouden dat je kunt kiezen of je door de hond of door de kat wilt worden gebeten.

Vanuit praktisch oogpunt zou ik je alleen maar aan kunnen raden om de Samsung DCB-B270R ontvanger zo snel mogelijk te dumpen en een andere ontvanger te kiezen, bijvoorbeeld een Humax IR-FOX C. Natuurlijk heeft die ook problemen (die ook op dit forum aan de orde worden gesteld), maar je ergernisniveau zal m.i. toch significant afnemen.

rweersch
10 november 2009, 08:56
Ik denk dat je hier het product en de leverancier van dat product verwart.
Nee hoor. Samsung is de producent, Ziggo de verkoper. Puur naar het consumentenrecht kijkende heeft Ziggo mij een ondeugdlijk product verkocht, niet Samsung. Ziggo is derhalve de partij die het moet oplossen. Als de 270R blijkbaar een bug heeft, die in alle exemplaren voorkomt, dan is het opsturen van een nieuw exemplaar natuurlijk onzinnig. De enige oplossing is dat Ziggo de getroffen klanten een ander product stuurt. Sansumg heeft daar niks mee te maken, want ik heb geen koopovereenkomst met Samsung gesloten.

(...) Zaken die vanuit het perspectief van de gebruiker van belang zijn staan duidelijk op het tweede plan, en dan krijg je dus dit soort ergernissen. Het is verder illusoir om te denken dat concurrentie ook maar iets aan deze situatie zou veranderen.
Natuurlijk verandert dat iets. Als kabelaar A klanten verliest aan kabelaar B omdat A rommel uitlevert, dan zal A zich niet lang bedenken en op zoek gaan naar een andere decoder. Maar aangezien de Ziggo-klanten geen alternatief hebben, heeft Ziggo ook geen enkele noodzaak om iets aan deze schrijnende situatie te doen. Als voorbeeld wil ik bv. routers noemen bij ADSL-providers. Als blijtk dat provider A een slechte router levert en klanten naar provider B overstappen, dan schakelt A alsnog naar andere routers om. Dat is in de praktijk al vaak genoeg gebeurt.
Concurrentie zorgt simpelweg voor betere dienstverlening omdat je anders klanten verliest.

Vanuit praktisch oogpunt zou ik je alleen maar aan kunnen raden om de Samsung DCB-B270R ontvanger zo snel mogelijk te dumpen en een andere ontvanger te kiezen, bijvoorbeeld een Humax IR-FOX C. Natuurlijk heeft die ook problemen (die ook op dit forum aan de orde worden gesteld), maar je ergernisniveau zal m.i. toch significant afnemen.
Oh, ik erger me er niet meer op: ik heb tijdelijk de ontvangers omgewisseld, zodat de Samsung HD-ontvanger op de 4:3 tv hangt, en de Samsung 270 aan de 16:9. In 16:9 is er namelijk niks aan de hand. Voor mij is dat een prima werkende technische oplossing.
Ik heb alle consumentenorganisaties aangeschreven die er zijn om dit onder de aandacht te brengen. Helaas krijg ik veelal als reactie dat er te weinig klachten over dit probleem zijn ontvangen. Blijkbaar gebruikt bijna niemand dit apparaat op 4:3.
Maar het gaat me om het principe. Hoe dan ook gaat ik hiermee door tot Ziggo actie onderneemt. Dit blijft gewoon volksverlakkerij. Dus ik ga deze 270R ook stug weer terug sturen, net zolang tot ik een Umax of iets dergelijks krijg.

rweersch
27 november 2009, 09:07
Inmiddels een nieuwe TV-gekocht (CI+ compatible) en een CI+ CAM. De 270R gaat eruit via Marktplaats. Nu wachten tot april, als de kabelmarkt wordt opengebroken, en er andere aanbieders komen. Ik ben benieuwd wat de alternatieven voor Ziggo worden! Als er een andere aanbieder met een leuk pakket komt ben ik meteen weg.

clafleur
28 november 2009, 09:50
Het is jammer dat Ziggo dergelijke troep levert aan de consumenten, :cry:

Ik heb het apparaat aan een 16x9 toestel gehad, en niks dan ergernissen en vastlopers met dit apparaat,

Zelfs met het uitschakelen van de decoder houdt de decoder het AV signaal vast, zodoende er blauw beeld op de tv verschijnt,

Bij kijken op een 4x3 zender geeft de decoder de tv wél vrij!, bij instellen via de setup van het apparaat op 4x3 is dit probleem over maar dan zie je weer een vervormd beeld op de 16x9 televisie!, wat moet je hier mee? :roll:

De decoder is verhuist naar de slaapkamer daar een oud 4x3 tv'tje staat, het apparaat functioneerd hier prima, maar laat niet de spanning op de decoder staan, want dan heb ik vastlopers bij de fleet!,

Stekker er uit, en wanneer er gekeken wordt, stekker in het stopcontact, en je heb veel minder problemen met dit halfgebakken produkt,

In de huiskamer staat nu een Humax decoder, geen problemen mee gehad, het ligt dus wel degelijk aan de Samsung DCB--B270!. :evil:

Peter12
20 januari 2010, 13:32
nou mijn samsung 270 gaat ook ALTIJD op zwart als ik te snel zap
is al sinds het begin zo en nog steeds geen software update, waardeloos dus.....

( mijn tv is ook 4:3)

rweersch
20 januari 2010, 13:37
Eigenlijk treurig dat Ziggo nog steeds ontkent dat er een probleem is. Ik kan het binnen 10 s naspelen door gewoon snel te zappen.

hmolen
20 januari 2010, 13:41
+1, ik heb het ook, wilde het even melden, ik kan ermee leven, maar het is wel irritant.
H.

mandersp
20 januari 2010, 19:09
Dat probleem heb ik ook, even de stroom eraf en hij werkt weer.

Ook geeft die wel eens bij snel zappen dat er geen geluid meer is, dan ook even de stroom eraf en hij werkt weer.

rweersch
21 januari 2010, 08:13
Stroom eraf is niet nodig, en duurt veel te lang. Gewoon een keer of 2 tot 3 snel achter elkaar de EPG indrukken en dan komt het beeld terug.

breuk
9 februari 2010, 15:25
Hoe herkenbaar allemaal.
Ik heb sinds september ook zo'n 'prachtige' Samsung B270R en een 4:3 TV en dus ook precies dezelfde problemen zoals hier beschreven wordt.

Afgelopen weekend heb ik toch maar eens de helpdesk gebeld. Jullie raden het al, zijn de kabels goed aangesloten? Doen de problemen zich ook voor op een andere TV? Zijn de kabels van goede kwaliteit? enzovoort.
Uiteindelijk boden ze aan om hem terug te laten sturen en dan zou de technische dienst kijken wat het probleem zou kunnen zijn........
Als ze niks zouden vinden dan zou ik een nieuwe krijgen. Of het dan ook een Samsung zou zijn konden ze me niet vertellen.

Maar ik heb hoop, want gisteren kreeg ik een reclame folder van Ziggo in de bus: Alles in 1 nu met SD-decoder voor 15 euro (afgebeeld is een Humax IR-FOX C) ??? misschien zijn de Samsung B270R-etjes op?????

rweersch
9 februari 2010, 18:59
Da's slechts een plaatje. Je krijgt gewoon een willekeurig model.

Schrijnend dat de helpdesk nog steeds over kabels begint te zeuren. Als het menu e.d. het namelijk wél doen, heeft het niks met kabels of aansluiten te maken. En het probleem doet zich alleen voor in de 4:3 stand.

Ik heb met de helpdesk tot in den treuren gemaild en gebeld. De ene vriendelijke persoon kwam met nog stommere vragen dan de andere. Ik heb voorgesteld een monteur langs te laten komen, want ik kan het probleem binnen 10 seconden naspelen (gewoon snel zappen). Helaas, problemen met ontvangers alleen via RMA.
En de oplossing is zo simpel: gewoon niet meer de Samsung 270 uitleveren, en de gedupeerden van een alternatief voorzien.

Ook Anoniem heeft in dit topic angstvallig niet meer gereageerd. Het is treurig dat Ziggo dit wanproduct nog steeds uitlevert of geen update beschikbaar heeft.

Allemaal druppels die mijn emmertje laten vollopen (samen met o.a. het hele CI+-debacle). Ik ben mij nog aan het bezinnen over de te nemen acties. Een aantal consumentenprogramma's heb ik al aangeschreven, en ook gewezen op dit topic, maar geen enkele schijnt dit interessant genoeg te vinden. Hoe dan ook is Ziggo mij kwijt zodra ik een alternatief heb. Ik hoop dat de kabelmarkt voor digitale diensten zeer snel wordt opengebroken. Zo niet, dan schroef ik de schotel weer aan de muur.